Omdat ik (zeker zoals ik me nu voel) kortaf ben en er weinig gedachten gewisseld zal worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:26 schreef kingtoppie het volgende:
Why not? Kvind het wel fijn in ieder geval om een beetje gedachten te wisselen..
Mwah gaat best goed hoor Cuequote:Op zondag 23 juni 2013 16:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat ik (zeker zoals ik me nu voel) kortaf ben en er weinig gedachten gewisseld zal worden.
Dit is geen pm he.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef kingtoppie het volgende:
Mwah gaat best goed hoor CueAls het is omdat je hard bent op jezelf dan is dat onterecht..
Dat heb ik ook. Je moet je realiseren dat je echt helemaal niks opschiet door in dezelfde situatie te blijven zitten. De maatschappij kotst je dan namelijk alleen maar uit. Je moet blijven werken aan je problemen.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:29 schreef kingtoppie het volgende:
Wat ik heel erg heb...
Er moet echt een grote knop omgedraaid worden voordat ik pas echt effectief iets kan doen.. Maar die knop is nogal lastig om te zetten.
Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hèquote:
Maar je woont thuis?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als dat je aan verwachtingen moet voldoen en alleen maar positieve resultaten moet bereiken hè
Ik wil bijvoorbeeld ultieme vrijheid hebben en zelf willen weten wat ik wil doen. Ik heb sterk het gevoel dat ik daar nu ernstig in belemmerd word.
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.quote:
Dat maar even doen dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, dat is nu het allergrootste probleem wat ik heb. Ik heb niet geleerd om zelfstandig te kunnen functioneren door mijn dominante ouders.
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).quote:
Ik vind het een heel goed plan.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:46 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik moet wel. Ik moet echt even helemaal van alles weg. Ik moet rustig mijn studie kunnen afmaken en rustig relaties op kunnen bouwen met de omgeving (en wellicht later met mijn ouders).
Dominante ouders zorgen ervoor dat je eigen beslissingen ehm... niet gemotiveerd worden maar juist andersom..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Dat ik constant rekening moet houden met hun gevoelens bij alles wat ik doe. Bij het geringste krijg ik de woede over mij heen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat voor invloed hebben ze dan op je dagelijks leven?
Nou...quote:Op zondag 23 juni 2013 17:09 schreef Cue_ het volgende:
Lijkt me lastig. Zelf geen ervaring mee. Zeker niet toen m'n ouders gingen scheiden en ik bij m'n ma kwam te wonen. Die hield toen vooral rekening met mij dan andersom.
voor mijn gevoel heb je het ook wel redelijk zelf in de hand in hoeverre je je ouders je laat beinvloeden.
Inderdaad. Je ouders hebben extreem veel invloed op je, ook al is het onbewust en ongewild.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nou...
Waarom zijn Moslims Moslims? Toch echt puur omdat de ouders ze zo opgevoed hebben.
Het beinvloed je vanaf kinds af aan hoe je ouders zijn... De beslissing op een bepaald moment ligt altijd bij jezelf, maar je bent tegen die tijd allang gevormd... Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
Wat het allemaal heel wat stappen moeilijker maakt.
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..quote:Op zondag 23 juni 2013 17:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het heel makkelijk is. Maar als je minder beinvloed wil worden door je ouders of er minder mee te makenw il hebben in die zin. Dan begint het met afsluiten. Dat begint met een andere houding nemen tov je ouders. Dat hoeft echt niet in 1 x een omslag te slaan, maar gewoon stapje voor stapje.
Een simpel ding is meer uit huis zijn of meer op je kamer blijven bv om meer afstand van je ouders te nemen.
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:21 schreef kingtoppie het volgende:
Binnen zitten is geen zelfontplooiing he..
Denk toch dat je bezig moet zijn met dingen wil je beetje leuk leven hebben...
Op kamers gaan moet ik toch echt maar een keertje doen... Moetwel even nieuw baantje hebben dan eigenlijk.
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als daarmee de band met je ouders anders wordt / losser wordt, dan wel. Ik zei niet dat je binnen moest zitten, je kan ook gewoon mee rhet huis uit zijn.. Bedoel je bent volwassen, geen tiener meer die bij alles naar z'n ouders moet luisteren.
En op kamers gaan raad ik sowieso iedereen aan.
Het zal sowieso leerzaam zijn.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:25 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ga verhuizen. Ik ben er meer dan zat van. Mijn ouders en de maatschappij hebben me lang genoeg in de weg gezeten. Ik ga alles gewoon zelf doen. Ik weet niet of ik het kan, maar daar kom ik ter plekke wel achter. Ik moet weg uit alle negatieve invloedssferen en als ik op mezelf ben met volledige vrijheid, dan gaat het hopelijk wel lukken.
Neejohquote:Op zondag 23 juni 2013 17:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat boeit mijn ouders vrij weinig, maar ze zijn al wel wat bijgetrokken. Met op kamers gaan was er weer een andere blokkade. Ik dacht dat ik weer enorm getreiterd zou gaan worden door andere studenten.
Iemand had dat even moeten vertellen. Maar neeee, niemand vertelt mij ooit wat of laat op z'n minst even zien hoe het werkelijk aan toe gaat. Ik zit constant met mijn angsten te worstelen en niemand kijkt even naar mij om.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |