Ik zou er nog level4, 5 en 6 bij makenquote:
twitter:Hagelforschung twitterde op woensdag 19-06-2013 om 22:44:37Tischtennisball großer Hagel heute in Gütersloh. Teilweise bis zu 5 cm dicke Hagelkörner wurden uns gemeldet.... http://t.co/WqZDYKr0pH reageer retweet
Ook fijn dat we dat hier missen, je zou morgenochtend maar bij je auto komen na zo'n bui... Dan kan je hem als poffertjespan gebruiken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:46 schreef Felagund het volgende:
twitter:Hagelforschung twitterde op woensdag 19-06-2013 om 22:44:37Tischtennisball großer Hagel heute in Gütersloh. Teilweise bis zu 5 cm dicke Hagelkörner wurden uns gemeldet.... http://t.co/WqZDYKr0pH reageer retweet
Hij kan er mooi zijn hand mee koelen. Een horloge zo strak rond je pols kan nooit goed zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:46 schreef Felagund het volgende:
Klopt, dit weer hoeft nu ook weer niet. Gewoon een beetje onweer is goed genoeg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Ook fijn dat we dat hier missen, je zou morgenochtend maar bij je auto komen na zo'n bui... Dan kan je hem als poffertjespan gebruiken.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, dit weer hoeft nu ook weer niet. Gewoon een beetje onweer is goed genoeg.
Dan moeten er eerst wel weer hoge temperaturen voorspeld wordenquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Ook fijn dat we dat hier missen, je zou morgenochtend maar bij je auto komen na zo'n bui... Dan kan je hem als poffertjespan gebruiken.
zit gelukkig nog 30cm gewapend beton boven onze autoquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Er zit wel iets onder. Maar geen idee of dat nog groot gaat worden komende nacht.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Westelijke bui uitgedoofd, nu gaat mijn hoop uit naar de zuidelijke storm.
Maar ook die is vast dood tegen de tijd dat ie hier komt, 's nachts neemt de CAPE te sterk af.
Naah een onweersbui overleven we wel hoor.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:55 schreef Junglebeast het volgende:
Oei Duitsland. Dat wordt weer zandzakken bestellen ben ik bang.
Klinkt als de gemiddelde Nederlandse herfst die we 9 maanden in een jaar hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Naah een onweersbui overleven we wel hoor.
Dat het laatst mis ging was nadat het gewoon een week kloteweer was, met op gegeven moment gewoon een hele dag van zonsopgang tot zonsondergang regen regen regen.
Mooi idd.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jah... kijk maar: http://www.earthcam.com/germany/hamburg/ (valt nog mee op de cam)
Daarnet een hele mooie op de cam.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Mooi idd.Al even een paar flitsen gezien.
Je moet toch wat, als je nog geen onweer hebt gehad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:08 schreef Pino112 het volgende:
Dus in plaats van dat we de flitsen en onweer enzo in NL gaan bespreken gaan we een Duitse webcam bekijken
Idd..quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Je moet toch wat, als je nog geen onweer hebt gehad.
totaal niet, zoveel regen als daar viel was idioot. Dan kan je j=klagen over het weer hier, maar zoveeel regen hebben we hier niet vaak.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:01 schreef RiKe het volgende:
[..]
Klinkt als de gemiddelde Nederlandse herfst die we 9 maanden in een jaar hebben.
Hier was het 39 graden en heb net een monster "telegraaf" storm gehadquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:14 schreef DeLuna het volgende:
Er is ook gewoon echt niks gebeurd van de voorspellingen/verwachtingen de hele dag hier.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:14 schreef DeLuna het volgende:
Er is ook gewoon echt niks gebeurd van de voorspellingen/verwachtingen de hele dag hier.
Ik lijk misschien wel malende, maar dat onweer heeft de exacte omtrek van Nederland, alleen misplaatst op de kaartquote:
Ze kunnen af en toe beter alles verwachten dan hebben ze nog iets goed.quote:
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik lijk misschien wel malende, maar dat onweer heeft de exacte omtrek van Nederland, alleen misplaatst op de kaart
[ afbeelding ]
[..]
Ik lijk misschien wel malende, maar dat onweer heeft de exacte omtrek van Nederland, alleen misplaatst op de kaart
[ afbeelding ]
iddquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een knip en plak foutje van Zeus.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Meestal tussen 22:00-23:00, soms wat later. Maar kan dus ieder moment komen.quote:
Zijn aan het stormchasen.quote:
Welnee, die zijn altijd aan de bbqquote:
Ze doen het ook allemaal vrijwillig, overdag moet er ook nog gewoon gewerkt worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:30 schreef zoem het volgende:
[..]
Welnee, die zijn altijd aan de bbqMeestal rond middernacht, soms zelfs heel vroeg in de ochtend.
Trustenquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:31 schreef DeLuna het volgende:
Nou, ik verwacht geen onweer meer dus ik zoek mijn bed op
Ik ook zo, stiekem toch nog niet weg, alleen van FBquote:Op woensdag 19 juni 2013 23:31 schreef DeLuna het volgende:
Nou, ik verwacht geen onweer meer dus ik zoek mijn bed op
Ik durf haast niet weg van FB joh.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:32 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ik ook zo, stiekem toch nog niet weg, alleen van FB :$
Je weet maar nooit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:33 schreef Nattekat het volgende:
Ik hou mijn raam open, mocht er onweer komen moet ik het horen. Al ga ik er echt niet vanuit.
GFS heeft nog wel regen voor het weekend, beide dagen. Ik zou niet te vroeg juichen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:
Zo de tiendaagse (ECMWF) wel goed veranderd in de laatste runs zeg, nu dit onweer eigenlijk niet echt ons bereikt heeft. Bijna alle regen vanaf vrijdag is eruit!en minder koud
quote:
quote:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
GFS heeft nog wel regen voor het weekend, beide dagen. Ik zou niet te vroeg juichen.
Mwoaaa, van de winter toen het ene pak sneeuw na het andere zou vallen met diepvriestemperaturen en op niets uitliep...quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:41 schreef Drugshond het volgende:
Zelden zo'n grote deceptie gezien als deze.
Lijkt me beter. Kans op hevig onweer is reëel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:28 schreef kaatje50 het volgende:
buienradar geeft nu zelf al antwoord, via facebook![]()
ik ga het risico maar niet lopen en sluit de achterdeur
ben bang dat je gelijk hebt, ik haat onweer en onze hond ook.quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Lijkt me beter. Kans op hevig onweer is reëel.
Hoe laat zal dat ongeveer komen? Moet rond 1u op Schiphol zijn namelijk, wil het hier wel een beetje kunnen volgenquote:
Onduidelijk nog.quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoe laat zal dat ongeveer komen? Moet rond 1u op Schiphol zijn namelijk, wil het hier wel een beetje kunnen volgen
Net als kliko's die van of naar de straat worden gerold.quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:56 schreef Pino112 het volgende:
Ik dacht net dat het aardig lang onweerde, was het een laagvliegend vliegtuig
quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:56 schreef Pino112 het volgende:
Ik dacht net dat het aardig lang onweerde, was het een laagvliegend vliegtuig
Ja dat ookquote:Op donderdag 20 juni 2013 07:59 schreef JDude het volgende:
[..]
Net als kliko's die van of naar de straat worden gerold.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:07 schreef JDude het volgende:
Hier was het gisteren nog ophaaldag ook. Ik elke keer "Jeuj onweer!" "Oh toch niet".
quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:00 schreef marcel-o het volgende:
Zo te zien.. zoals verwacht, lost het op boven NL
Er waren wat onderdelen over van de Fyra, daar hebben we ons schild een beetje mee gepimpt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:03 schreef Pino112 het volgende:
Welke klapjosti heeft het Schild van Breda geëvolueerd tot Schild van Nederland?
Toch geen LVL 3 dus voor Duitslandquote:A level 2 was issued for south-western and central Germany, the Netherlands, western Alps and surroundings mainly for severe wind gusts and to a lesser extend large or very large hail, excessive precipitation, and tornadoes.
Bijkomend voordeel is dat het ding nu waarschijnlijk in elkaar lazert bij de eerste de beste onweersbui die zich toch in de buurt van de stad waagt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:07 schreef JDude het volgende:
Er waren wat onderdelen over van de Fyra, daar hebben we ons schild een beetje mee gepimpt.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat het ding nu waarschijnlijk in elkaar lazert bij de eerste de beste onweersbui die zich toch in de buurt van de stad waagt.
is dat nou een hook echo?!quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:16 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Nabij Altenkirchen... Tornado?
Sorryquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:03 schreef Pino112 het volgende:
Welke klapjosti heeft het Schild van Breda geëvolueerd tot Schild van Nederland?
Als je dit in Amerika zou zien was het zeker weten een gevaarlijke cell inderdaad.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:16 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Nabij Altenkirchen... Tornado?
Dat ding in het zuiden komt rechts op ons (Bonn) af.quote:
http://www.bild.de/news/i(...)n-30900456.bild.htmlquote:Zu heiß: Autobahn 93 geplatzt - ein Toter
Dat denk ik inderdaad, met veel neerslag.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:32 schreef marcel-o het volgende:
zo langzaam? dus het onweer b eweegt ook langzaam?
Damn, daar wil je echt niet met 120 overheenquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Al voorbij gekomen?
[ afbeelding]afbeelding ]
[..]
http://www.bild.de/news/i(...)n-30900456.bild.html
Shitquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Al voorbij gekomen?
[ afbeelding]afbeelding ]
[..]
http://www.bild.de/news/i(...)n-30900456.bild.html
Nou wij nog.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:00 schreef Felagund het volgende:
Het noorden van Frankrijk heeft vrij veel noodweer gehad de laatste dagen.
Waar is hier?quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:04 schreef tribalwars het volgende:
hier regent het al flink ik mis alleen het onweer.
oost brabantquote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
http://www.wetteronline.de/14-tage-wetter
Hier stopte ik met lezenquote:Die Hitze ist am Wochenende schon wieder Geschichte.
Dank je, ga ik ff als apart topic openenquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
'Mini tornado' verwoest huizen in Bourgogne
Franse media meldden donderdag dat de zeer plaatselijke wervelwind in circa 5 minuten door enkele dorpjes ten noorden van Châtillon-sur-Seine raasde en enorme schade heeft veroorzaakt. Circa 80 mensen moesten elders een heenkomen zoeken. Hevige regens hinderden de hulpverleners, die melding maakten van slechts een gewonde.
De media spreken van een 'mini tornado' die woensdagavond door onder meer Etrochey en Montliot-et-Courcelles, ongeveer 190 kilometer ten zuidoosten van Parijs, trok. Zeker twee huizen in Montliot zijn niet meer te repareren.
Het AD is de bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-Bourgogne.dhtmlquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dank je, ga ik ff als apart topic openen
Hier was een solar system in EvE trouwensquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:37 schreef Disorder het volgende:
'Hier' nu een downburst! Ongelovelijk! Heel veel schade. Mogelijk doden! Nog nooit zoiets meegemaakt in 'Hier'!
Volgens de laatste runs, waarvan ik geen bron geef en zeker ook geen afbeeldingen plaats, komt er zo ook nog een tornado deze kant op!
Thx, topic is er, had nog paar plaatjes via Twitter gezien... filmpje nog niet... maar komen misschien nog want er zijn meer meldingen uit die regioquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het AD is de bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-Bourgogne.dhtml
Maar hier staat het ook: http://www.lemonde.fr/pla(...)or_3433067_3244.html
En hoe is het 'daar'?quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:37 schreef Disorder het volgende:
'Hier' nu een downburst! Ongelovelijk! Heel veel schade. Mogelijk doden! Nog nooit zoiets meegemaakt in 'Hier'!
Volgens de laatste runs, waarvan ik geen bron geef en zeker ook geen afbeeldingen plaats, komt er zo ook nog een tornado deze kant op!
Prima nuquote:
Maar ik ben hartstikke belangrijk, iedereen weet toch dat ik hier woon.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Prima nu![]()
Ik erger me een beetje aan de mensen die doen alsof iedereen weet waar de rest woont. Of de mensen met onheilspellende runs, en dan vervolgens geen bronnen vermelden.
Kunnen daar geen afspraken over worden gemaakt?
Ik doe het niet, ik kijk gewoon naar de lucht en zie wel of er wat komt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:59 schreef roislecxe het volgende:
Zou het vandaag nut hebben om net zoals gisteren alles nauwgezet in de gaten te houden, of zou het de zoveelste sisser worden? Ik heb eigenlijk wel weer es zin in de een goeie bui, kan de laatste niet meer echt herinneren, vorig jaar liep het hier zowat elke keer uit op een fiasco...
quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
Vochtige, warme lucht
Uiteindelijk krijgen we in de namiddag, avond en nacht de meeste neerslag te verwerken. Meerdere modellen suggereren dat er ergens in of vlak voor het koufront een gebied ontstaat met zeer zware neerslag. Er kan dan 20 tot 50 mm vallen in slechts 2 of 3 uur tijd. De kans op wateroverlast is dan groot. Wat precies de koers van deze 'waterbom' gaat worden, en of hij daadwerkelijk ontstaat, weten we waarschijnlijk pas tegen de avond. Bekijk geregeld onze uitstaande waarschuwing om op de hoogte te blijven, of bekijk dit artikel voor de laatste updates.
Zou ik ook moeten doen doen. Als in de verte een geluid ontstaat dat doet denken aan een bui merk ik het vanzelf...quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik doe het niet, ik kijk gewoon naar de lucht en zie wel of er wat komt.
(Moest ik gisteren onverwacht ook, er was geen internet bij het zwembad dus kon ik helemaal niet in de gaten houden dat er niks aan kwam)
Ben het wel met je eens dat als iemand zegt van "Mega vette onweerswolk hier " dat het dan handig is als diegene er ff bij zegt waar "hier " is. En een bronvermelding is vaak wel gewenst ja, zeker bij nieuwsberichten. Officieel mogen we ook geen kaarten "jatten"... dus wel ff bron erbij jaquote:Op donderdag 20 juni 2013 10:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Prima nu![]()
Ik erger me een beetje aan de mensen die doen alsof iedereen weet waar de rest woont. Of de mensen met onheilspellende runs, en dan vervolgens geen bronnen vermelden.
Kunnen daar geen afspraken over worden gemaakt?
Waar zie jij dat staan?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
De zoveelste supercelmegazwarevoorspellingdesdoods
b.. Breda?! Wat mis ik!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:11 schreef Drassss het volgende:
Mooi buitje nu in de omgeving van Breda
Nou, in Breda-centrum valt niks hoor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:11 schreef Drassss het volgende:
Mooi buitje nu in de omgeving van Breda
Ik zit in Gilze en daar is het best aardig.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou, in Breda-centrum valt niks hoor.
hee waar zit je nu in het centrum danquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:12 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou, in Breda-centrum valt niks hoor.
omdat alles wat in amerika is groot is, en hier niets voorstelt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:15 schreef Disorder het volgende:
En waarom noemen ze de tornado in Frankrijk een mini-tornado? Een tornado is een tornado. Al was het maar een EF1.
Oeh. Dan zit ik naar de verkeerde kant te kijken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef Drassss het volgende:
Ik zit in Gilze en daar is het best aardig.
Ter hoogte van De Bijster. Vooruit, net buiten het centrum.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef Minimunt het volgende:
hee waar zit je nu in het centrum dan!?
Volgens mij is een windhoos net weer iets zwakker dan een tornado F1. Hetzelfde met die waterhozen op het IJsselmeer bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:17 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, waarom noemen ze hier altijd windhoos? Het is gewoon, mits voldaan aan criteria, gewoon een tornado.
Dat is wel een stukje ja, ben momenteel op de havermarkt hah!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:19 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oeh. Dan zit ik naar de verkeerde kant te kijken.
[..]
Ter hoogte van De Bijster. Vooruit, net buiten het centrum.
Al een week of wat lees je niks anders dan de ene overdrijving na de andere. Hitterecords, neervalrecords, tornado's, hagelstenen zo groot als m'n moeder. Tis allemaal wat hoor.quote:
Ja. En overal wordt erbij geschreven dat die dingen mogelijk zijn. Mogelijk. Maar dat woord sla jij zo te zien over.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al een week of wat lees je niks anders dan de ene overdrijving na de andere. Hitterecords, neervalrecords, tornado's, hagelstenen zo groot als m'n moeder. Tis allemaal wat hoor.
Ochja, extremen zijn moeilijk te voorspellen, maar als ze er zijn loopt iedereen weer te miepen dat men best een waarschuwing had mogen geven. Het is nooit goedquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al een week of wat lees je niks anders dan de ene overdrijving na de andere. Hitterecords, neervalrecords, tornado's, hagelstenen zo groot als m'n moeder. Tis allemaal wat hoor.
Breda oost niks te zien hierquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik zit in Gilze en daar is het best aardig.
Hier wordt het juist steeds zonniger, was vanmorgen een beetje heiig maar het trekt steeds meer open.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:44 schreef -CRASH- het volgende:
Bewolkt... en het wordt donkerder.
En waar is die level 3 van duitsland.... de stumpers
Hier staat t nu ook als het goed isquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier wordt het juist steeds zonniger, was vanmorgen een beetje heiig maar het trekt steeds meer open.
En waar 'hier' is, staat nu in mijn sig![]()
Het is hier nu extreem donker, maar er gebeurt nog niets.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:44 schreef -CRASH- het volgende:
Bewolkt... en het wordt donkerder.
En waar is die level 3 van duitsland.... de stumpers
En als je iets verder kijkt, zoals Frankrijk, gebeuren ze dus ookquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:26 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja. En overal wordt erbij geschreven dat die dingen mogelijk zijn. Mogelijk. Maar dat woord sla jij zo te zien over.
Komt dat recht naar het noorden?quote:
Hoop dat het richting hier komtquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, al gaat het nu iets meer naar het noorden ipv nw.
Dat ligt nu (bijna) hier (Bonn) maar echt actief is het nog niet.quote:
Dit is tot en met vrijdagavond? Kan inderdaad een aardige bak water worden dan voor N-O Nederlandquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:57 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk voor ons in Noord-Oost Twente
Badje loopt vanzelf wel vol straks
Is dit voor morgen of tot en met morgen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:57 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
tot en metquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Is dit voor morgen of tot en met morgen?
als dit alles is tot en met morgen, 12 mm.....
Geweldig!!!quote:
Is dit voor morgen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:57 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Cumulatief tot morgenavond lijkt me.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:09 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Is dit voor morgen?Ain't gonna happen
![]()
Vanaf nu / tot en met morgenavond.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:09 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Is dit voor morgen?Ain't gonna happen
![]()
Klopt niet, buienradar heeft het zwaar dus zodoende kloppen de kaartjes niet helemaal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Volgens de radar zit er niet eens bliksem in dat ding bij Keulen, hoe kan dat?
Mijn weer-app geeft alleen code rood in de omgeving van Düsseldorf, de regio waar ik woon is gewoon veilig blauw
Regen nu iets van 30/40 mm per uur hier. (In totaal nu bijna 15mm, komt nog waarschijnlijk meer bij, misschien nog hagel).quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:11 schreef Drassss het volgende:
Het is toch behoorlijk aan het activeren.
Er is wel wat onweer maar niet veel, vooral veel regen. En het ziet er nu uit of het bijna middernacht is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Mijn weer-app geeft alleen code rood in de omgeving van Düsseldorf, de regio waar ik woon is gewoon veilig blauw
http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.htmlquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:19 schreef Gwywen het volgende:
Laat maar komen, verrektes benauwd hier in bredaquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:30 schreef zoem het volgende:
Het KNMI waarschuwt nu ook voor plaatselijk veel neerslag.
inderdaad, in het centrum is het drukkend benauwd, krijg er hoofdpijnquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:33 schreef lipjes het volgende:
[..]
Laat maar komen, verrektes benauwd hier in breda
Heb mn icepack die ik bij heb voor mn knie maar op mn arm gelegd om af te koelenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:37 schreef Minimunt het volgende:
[..]
inderdaad, in het centrum is het drukkend benauwd, krijg er hoofdpijn
Het weer is ons in de randstad weer lekker aan het trollenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:37 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
liveblog met enkele plaatjes voor de neerslag
quote:Update
Es wurde ein SEVERE THREAT 3 für Teile Mitteldeutschlands herausgegeben.
Aktuell haben sich z.T. Schwere Gewitter über dem Westen Deutschlands entwickelt, die sich nord-nordostwärts verlagern. Dabei besteht lokal schon Gefahr vor schweren Sturmböen, Großhagel bis 5 cm, sowie lokalen Überflutungen. Die Kaltfront indes befindet sich noch über Frankreich. Sie wird am Abend durch einen heranschwenkenden Randtrog nach Nordosten beschleunigt und läuft in ein Labilitätsfeld mit bis zu 2,5 kJ/kg ML-CAPE hinein. In der Folge ist mit der Auslösung massiver Gewitterzellen zu rechnen. Während im äußersten Westen Deutschlands die Unwettergefahr durch fehlende Einstrahlung bereits dezimiert wird, ist vor allem über dem Osten von NRW, Hessen und Bayern, sowie später über Niedersachsen mit der Ausbildung linear organiserter Konvektion zu rechnen. Dabei besteht verbreitet die Gefahr von Orkanböen, großem bis sehr großem Hagel, sowie Flashfloods. Außerdem ist mit der Bildung einzelner Tornados zu rechnen. Alles in allem ergibt sich eine sehr gefährliche Situation, die mit der höchsten Warnstufe betitelt wird.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:39 schreef IkWilbert het volgende:
Grote kans op tornado's in Duitsland!
[..]
[ afbeelding ]
Het paarse lijntje heeeel iets verder naar het westen graagquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:39 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom hebben we dat nooit hierquote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Van: Hallo, ik ben een klein regenbuitje
Naar: Jullie willen regen? kan je het ook krijgen ook
Hele ochtend al droog in Venloquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Radar knmi klopt niks van. Het zou hier in N-Limburg al de hele ochtend hard moeten regenen maar het spettert af en toe wat en is meest droog.
Die was is wel schoon nuquote:
ligt er aan hoe lief je de buurman vindquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:54 schreef seasushi het volgende:
Is het de moeite waard om (achterhoek aan de duitse grens) de tere wietplantjes van de buurman veilig te stellen? Of maak ik me voor niks druk?
Dat doen wij wel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:54 schreef seasushi het volgende:
Is het de moeite waard om (achterhoek aan de duitse grens) de tere wietplantjes van de buurman veilig te stellen? Of maak ik me voor niks druk?
Ik woon binnen die 3!quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:39 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gaat de pliesie dan door dit weer 2 armzalige plantjes redden?quote:
Nee, daar huren ze bedrijven voor in. De politie gaat een saffie roken onder het afdakje.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef seasushi het volgende:
[..]
gaat de pliesie dan door dit weer 2 armzalige plantjes redden?
Echte heldenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef seasushi het volgende:
[..]
Die kunnen best een buitje houden vinden ze ook wel lekker....@kijkt de tuin in en niks aan de hand heurquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:56 schreef seasushi het volgende:
[..]
Je woont toch in Rotterdam? Ijn dat geval kan ik ook nog wat verwachtenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de zekerheid de stekkers van wat audio apparatuur maar even uit het stopcontact gehaald
De router en modem laten zitten
Dit is tegenwoordig echt al lang niet meer nodigquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de zekerheid de stekkers van wat audio apparatuur maar even uit het stopcontact gehaald
De router en modem laten zitten
Niet bepaald...zie onderschriftquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je woont toch in Rotterdam? Ijn dat geval kan ik ook nog wat verwachten
Slechte ervaring mee de afgelopen 2 jaar...blijft fascinerend, spectaculair, leuk en weet ik het wat allemaal nog meer, maar ook gevaarlijk. O.a vorig jaar hier inslagen gehad dichtbij en bij een vriend in het complex. Daar was best veel apparatuur geen cent meer waardquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dit is tegenwoordig echt al lang niet meer nodig
ik zie het al voor me dat ze bij een bedrijf dat ook doen, alle snoeren enzo eruit
Wij kunnen het echt vergeten hoor vandaagquote:
Geen apparaat kan bliksem aan, stekkers eruit is nog altijd de beste oplossing.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dit is tegenwoordig echt al lang niet meer nodig
ik zie het al voor me dat ze bij een bedrijf dat ook doen, alle snoeren enzo eruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |