SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ja, maar in dit geval heeft het kind het gelukkig zelf na kunnen vertellen.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
informatie desinformatie, om gek van te worden
Mwah, beetje logisch nadenken. Heb je ooit een AKP li gezien die logisch sprak? Nee.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
informatie desinformatie, om gek van te worden
Pieter Omtzigt (CDA) uitte zijn kritiek op de manier van ingrijpen door de politie (in het door jouw aangehaalde artikel; je hebt zijn quote zelfs gemarkeerd). Verder ben ik met je eens, maar de PvdA heb ik sowieso zelden serieus genomen.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet niet wie pieter omzigt is, de berichten in de nederlandse media bedoel ik, er is niet gedreigd met militaire ingrijpen, er is verteld dat als de politie niet in staat blijkt te zijn om zijn taak te doen dat als uiteindelijk het leger gevraagd zou kunnen worden, het werd niet als een dreigement verteld
quote:Omtzigt wordt gevolgd door Turkse geheime dienst
Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Enschede wordt naar eigen zeggen door de Turkse geheime dienst geschaduwd. Die controle zou verband houden met zijn onderzoek naar de zaak Joris Demmink en zijn inzet voor meer geloofsvrijheid van christenen [in Turkije] bron
Ach het klopt ook wel en ik betrap me er zelf ook op. Niet bewust, maar soms is het moeilijk om onpartijdig naar iets te kijken als je je zo kwaad maakt of als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan. Via internet is het ook nog eens moeilijk om je precies uit te drukken.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef Ambipur het volgende:
`
[..]
Mwah, beetje logisch nadenken. Heb je ooit een AKP li gezien die logisch sprak? Nee.
Ik blijf graag kijken naar de normale mensen, de rest negeer ikquote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ach het klopt ook wel en ik betrap me er zelf ook op. Niet bewust, maar soms is het moeilijk om onpartijdig naar iets te kijken als je je zo kwaad maakt of als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan. Via internet is het ook nog eens moeilijk om je precies uit te drukken.
jawel hoor genoegquote:Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef Ambipur het volgende:
`
[..]
Mwah, beetje logisch nadenken. Heb je ooit een AKP li gezien die logisch sprak? Nee.
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je niet in staat bent om gewoon te reageren op een normale vraag. Jij post een aantal cijfers, ik vraag je wat daar allemaal onder valt en je begint al gelijk een hoop heisa te maken. Volgens mij wil je het gewoon als een aanval zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ach het klopt ook wel en ik betrap me er zelf ook op. Niet bewust, maar soms is het moeilijk om onpartijdig naar iets te kijken als je je zo kwaad maakt of als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan. Via internet is het ook nog eens moeilijk om je precies uit te drukken.
Sommige mensen kunnen echter echt alle bloed onder mijn nagels vandaan halen.
AKP-stemmers wel. Pro-Erdogan gasten die na alles nog niet een halve woord kwaad over hem kunnen spreken niet.quote:
dat eerste ingrijpen van de politie was 100% buitensporig, belachelijk hoe dat is gegaanquote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt (CDA) uitte zijn kritiek op de manier van ingrijpen door de politie (in het door jouw aangehaalde artikel; je hebt zijn quote zelfs gemarkeerd). Verder ben ik met je eens, maar de PvdA heb ik sowieso zelden serieus genomen.
protest of geen protest, het is nu niet iets wat bij mensen van nature opkomt als 'laten we ff dat kind van de brug gooien' want dat valt lekker bij de media. Als zo iemand dat tijdens een protest doet is zo iemand van nature al sadistisch, of men nu aan de burger-kant of de politie-kant staat. Helder nadenken schijnt aan beide kanten niet zo erg voor te komen in dit geval. Wat er echt heeft plaatsgevonden moet worden onderzocht, of 't land in deze staat een echt onafhankelijk onderzoek kan laten doen is vraag 2quote:Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat heb je idd gemist, want de ene partij zegt dat kind is er expres van af gegooid en de andere kant zegt weer iets anders.
In mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je niet in staat bent om gewoon te reageren op een normale vraag. Jij post een aantal cijfers, ik vraag je wat daar allemaal onder valt en je begint al gelijk een hoop heisa te maken. Volgens mij wil je het gewoon als een aanval zien.
maak daar blinde pro erdoga gasten van en dan deel ik je mening, maar ik zie mezelf ook als akp stemmer en pro erdogan, maar ik ben ook huiverig voor sommige dingen, wat de akp/erdogan aangaatquote:Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef Theoden het volgende:
[..]
AKP-stemmers wel. Pro-Erdogan gasten die na alles nog niet een halve woord kwaad over hem kunnen spreken niet.
In ieder geval niet tot nu toe.
Man, wat wil je dat ik doe. Een hoop huil-smileys posten ofzo. Denk je dat die cijfers uit het niets zijn gekomen.. tuurlijk was allang bekend dat er veel gewonden zijn gevallen. Ik vraag je alleen welke gewonden daar allemaal onder vallen om een beeld te hebben van het totaalplaatje. Teringquote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:
[..]
Mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.
Ja, maar jij zegt het al zelf je kijkt ook kritisch naar Erdogan. Ik kan daar genoeg respect voor opbrengen als snap ik het zelf niet, maar goed daar moeten we mee leren leven.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
maak daar blinde pro erdoga gasten van en dan deel ik je mening, maar ik zie mezelf ook als akp stemmer en pro erdogan, maar ik ben ook huiverig voor sommige dingen, wat de akp/erdogan aangaat
Alle gewonden die op één of andere manier gewond zijn geraakt tijdens de protesten.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Man, wat wil je dat ik doe. Een hoop huil-smileys posten ofzo. Denk je dat die cijfers uit het niets zijn gekomen.. tuurlijk was allang bekend dat er veel gewonden zijn gevallen. Ik vraag je alleen welke gewonden daar allemaal onder vallen om een beeld te hebben van het totaalplaatje. Tering
De mensen die niet per se anti-Erdogan zijn hier hebben bijna allemaal vanaf het begin af aan ook buitensporig politiegeweld veroordeeld. Alleen lijkt het wel of je per se anti-Erdogan moet zijn of je keurt alles wat er gebeurt goed, volgens sommige mensen hier....quote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
protest of geen protest, het is nu niet iets wat bij mensen van nature opkomt als 'laten we ff dat kind van de brug gooien' want dat valt lekker bij de media. Als zo iemand dat tijdens een protest doet is zo iemand van nature al sadistisch, of men nu aan de burger-kant of de politie-kant staat. Helder nadenken schijnt aan beide kanten niet zo erg voor te komen in dit geval. Wat er echt heeft plaatsgevonden moet worden onderzocht, of 't land in deze staat een echt onafhankelijk onderzoek kan laten doen is vraag 2
Hoe kun je nu nog Pro-Erdogan zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
maak daar blinde pro erdoga gasten van en dan deel ik je mening, maar ik zie mezelf ook als akp stemmer en pro erdogan, maar ik ben ook huiverig voor sommige dingen, wat de akp/erdogan aangaat
PSV1990 de enige die geen kritiek heeft geleverd. Tenzij jij er nog meer weet te noemen?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:31 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar jij zegt het al zelf je kijkt ook kritisch naar Erdogan. Ik kan daar genoeg respect voor opbrengen als snap ik het zelf niet, maar goed daar moeten we mee leren leven.
Ik zie hier nog steeds mensen die niet een half woordje kritiek hebben geleverd helaas en dat is onmenselijk.
o bir dunyaaaa lideriiiquote:
Mekiquote:Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
PSV1990 de enige die geen kritiek heeft geleverd. Tenzij jij er nog meer weet te noemen?
Had in eerste instantie staan: En meki misschien.quote:
Tja zij luisteren niet en gooien met stenen naar onschuldige burgers en bedreigen onschuldige mensen en houden zich niet aan de wet en ondermijnen de democratie.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:
[..]
In mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.
Als je het over de duivel hebtquote:Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Tja zij luisteren niet en gooien met stenen naar onschuldige burgers en bedreigen onschuldige mensen en houden zich niet aan de wet en ondermijnen de democratie.
wat bedoel je met inadina rte? waarom ik erdogan baas vindt?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh, niet doen.. Zeker ook: Inadina rte?!
Geef eens antwoord ::)
Dat zeggen die AKPciler steeds.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat bedoel je met inadina rte? waarom ik erdogan baas vindt?
oh is dat zo ? dat zegt me niks, eerlijk gezegdquote:Op maandag 17 juni 2013 21:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zeggen die AKPciler steeds.
ja, waarom vind jijj Erdogan een baas.
Ah. Het standaard verhaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
oh is dat zo ? dat zegt me niks, eerlijk gezegd
doordat wat hij allemaal heeft bereikt:
van straatschoffie jezelf opwerken tot de burgemeester van istanbul, een eigen partij oprichten en dan zon beetje heel het midden van de turkse electoraat onder 1 paraplu brengen om vervolgens meer dan een decennium turkije regeren, de turkse economie liberaliseren, enorme investering in infrastructuur, aanzien van turkije economisch/politiek/militair wereldwijd opschroeven, de militairen in turkije op hun knieen krijgen, gedurfde internationale politiek, zijn pogingen om het koerdische probleem op te lossen
dat is wat me zo te binnen schiet
juist vanwege het standaard verhaal zie ik hem als dunya lideri, je kna niet zomaar ff dunya lideri af zijn, ik weet niet of hij deze confrontatie bewust heeft opgezocht/uitgebuit of dat hij een grove inschattingsfout heeft gemaaktquote:Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ah. Het standaard verhaal.
Ik bedoel eigenlijk: hoe kun jij hem nog als dunya lideri zien na zijn gedragingen van de afgelopen 2 weken?
Er zijn bepaalde minderheden die ondanks al deze zaken sowieso tegen Erdogan zijn, omdat ze zich onderdrukt voelen. Hoe die ze onderdrukt is mij een raadsel.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
van straatschoffie jezelf opwerken tot de burgemeester van istanbul, een eigen partij oprichten en dan zon beetje heel het midden van de turkse electoraat onder 1 paraplu brengen om vervolgens meer dan een decennium turkije regeren, de turkse economie liberaliseren, enorme investering in infrastructuur, aanzien van turkije economisch/politiek/militair wereldwijd opschroeven, de militairen in turkije op hun knieen krijgen, gedurfde internationale politiek, zijn pogingen om het koerdische probleem op te lossen
dat moet blijken, hij heeft in ieder geval veel gedaan voor de koerden, nog niet genoeg maar wel veel meer dan alle premiers door de deccennia heen bij elkaar, hij heeft de ballen getoond om zover te gaan door met de pkk te onderhandelenquote:Op maandag 17 juni 2013 21:55 schreef Ambipur het volgende:
Mensen die denken dat hij het Koerdische probleem oplost
Jij vindt zijn gedragingen passen bij een wereldleider? Wat vind jij van zijn aanpassingen in Turkije? Zijn gedrag richting minderheden?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
juist vanwege het standaard verhaal zie ik hem als dunya lideri, je kna niet zomaar ff dunya lideri af zijn, ik weet niet of hij deze confrontatie bewust heeft opgezocht/uitgebuit of dat hij een grove inschattingsfout heeft gemaakt
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat moet blijken, hij heeft in ieder geval veel gedaan voor de koerden, nog niet genoeg maar wel veel meer dan alle premiers door de deccennia heen bij elkaar, hij heeft de ballen getoond om zover te gaan door met de pkk te onderhandelen
ik heb de koerdische benoemt ben ik positief over, maar het kan en moet beter, even als dat het beter kan met naar de niet moslimsquote:Op maandag 17 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij vindt zijn gedragingen passen bij een wereldleider? Wat vind jij van zijn aanpassingen in Turkije? Zijn gedrag richting minderheden?
dat is jouw interpretatie, dat mag, maar als het resultaat is dat we een blijvende staakt het vurebn houden in turkije, is het niet zo dat hij resultaat heeft geboekt?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ballen? Hij heeft alleen maar getoond dat hij uit is op stemmen van Koerden. Kom, stem op mij! Ik help jullie wel.
Ik raad je aan eens wat beelden uit Hatay etc te bekijken. Bullshit dat hij het probleem oplost of what so ever. Met censuur lijkt alles opgelost idd. Je zou bijna denken dat Turkije 1 is.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is jouw interpretatie, dat mag, maar als het resultaat is dat we een blijvende staakt het vurebn houden in turkije, is het niet zo dat hij resultaat heeft geboekt?
Elke politicus wil stemmen krijgen. Dat hij ze niet onderdrukt als zijn voorgangers is al een grote stap vooruit. Dat hij bezig is om ook in het oosten dingen op te bouwen is een stap vooruit. Met de PKK heeft ie ook een grote stap vooruit gezet, of wil men nog steeds gevechten?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Djibril het volgende:
Hij heeft helemaal niet het Koerdische probleem opgelost, zoals Ambipur het zegt: hij wil alleen Koerdische stemmen. Ik verwacht dat het over 2 jaar weer raak is in Diyarbakir, Batman, Van en zo.
Maar dat ziet de gemiddelde Turk niet want dat wordt niet getoond op tv
dan is het 2 jaar rustig geweest en is het per definitie resultaatquote:Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Djibril het volgende:
Hij heeft helemaal niet het Koerdische probleem opgelost, zoals Ambipur het zegt: hij wil alleen Koerdische stemmen. Ik verwacht dat het over 2 jaar weer raak is in Diyarbakir, Batman, Van en zo.
Maar dat ziet de gemiddelde Turk niet want dat wordt niet getoond op tv
Dit is natuurlijk geen normaal tegenargument..quote:Op maandag 17 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ballen? Hij heeft alleen maar getoond dat hij uit is op stemmen van Koerden. Kom, stem op mij! Ik help jullie wel.
Ja stap vooruit manquote:Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Elke politicus wil stemmen krijgen. Dat hij ze niet onderdrukt als zijn voorgangers is al een grote stap vooruit. Dat hij bezig is om ook in het oosten dingen op te bouwen is een stap vooruit. Met de PKK heeft ie ook een grote stap vooruit gezet, of wil men nog steeds gevechten?
En over die andere minderheden, tja je hebt in elke land wel een minderheid die zich in een slachtofferrol positioneert (al dan niet (on)terecht).
Heb je gezien wat voor mensen ze lieten spreken op die AKP meetingquote:Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan is het 2 jaar rustig geweest en is het per definitie resultaat
de gemiddelde turk is idd dom en blind en stemt op erdogan, dit soort uitspraken
Dat is jouw mening en die doet er voor mij niet toe. Een argument is persoonlijk en subjectief, ik bepaal dus zelf welke ik wens te gebruiken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk geen normaal tegenargument..
Waarom vechten ze dan niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja stap vooruit man![]()
Koerdische activisten oppakken is een stap vooruit.
PKK nog tot de bot bewapend en er zijn fracties binnen PKK(meerderheid) die door willen gaan met vechten, is een stap vooruit.
Dit soort uitspraken zijn laag.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De gemiddelde Turk is intelligent en stemt niet op AKP.
ik snap die mensen in hatay wel, ze zitten op de grens met een oorlogs gebied, waar er al 100.000 ensen zijn gestorven, het is erdogan redelijk gelukt om dat conflict te containen, dat wij in turkije niet dagelijks bomaanslagen hebben vanuit assad en co zie ik als een resultaatquote:Op maandag 17 juni 2013 22:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik raad je aan eens wat beelden uit Hatay etc te bekijken. Bullshit dat hij het probleem oplost of what so ever. Met censuur lijkt alles opgelost idd. Je zou bijna denken dat Turkije 1 is.
Wat verwacht je... dat alles in 1x opgelost is na al die jaren en doden? Hij zet stappen vooruit zeg ik, hij is nog niet gefinished.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja stap vooruit man![]()
Koerdische activisten oppakken is een stap vooruit.
PKK nog tot de bot bewapend en er zijn fracties binnen PKK(meerderheid) die door willen gaan met vechten, is een stap vooruit.
Want?quote:
Hoe is dat hem gelukt, want ik zie dat niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik snap die mensen in hatay wel, ze zitten op de grens met een oorlogs gebied, waar er al 100.000 ensen zijn gestorven, het is erdogan redelijk gelukt om dat conflict te containen, dat wij in turkije niet dagelijks bomaanslagen hebben vanuit assad en co zie ik als een resultaat
Dat het beter is onder hem is dus net zoiets als zeggen dat mensen dankbaar moeten zijn dat de staat geen misdaden tegen de menselijkheid meer pleegt. Dat is de zaken op zijn kop zetten; de standaard moet zijn dat de staat de rechten van burgers respecteert, niet dat burgers dankbaar moeten zijn als een staat ze een keertje niet met voeten treedt.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Elke politicus wil stemmen krijgen. Dat hij ze niet onderdrukt als zijn voorgangers is al een grote stap vooruit. Dat hij bezig is om ook in het oosten dingen op te bouwen is een stap vooruit. Met de PKK heeft ie ook een grote stap vooruit gezet, of wil men nog steeds gevechten?
En over die andere minderheden, tja je hebt in elke land wel een minderheid die zich in een slachtofferrol positioneert (al dan niet (on)terecht).
Omdat ze door Murat Karayilan zijn terug gehaald door de orders van Ocalan. Maar steeds meer PKKers(vooral jonge generatie) wil Ocalan los laten.quote:
nee niet gezien, de laatste landelijke verkiezingen spreken je tegenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je gezien wat voor mensen ze lieten spreken op die AKP meetingDe gemiddelde Turk is intelligent en stemt niet op AKP.
Maar ze doen het niet. Daar gaat het om.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Djibril het volgende:
[..]
Omdat ze door Murat Karayilan zijn terug gehaald door de orders van Ocalan. Maar steeds meer PKKers(vooral jonge generatie) wil Ocalan los laten.
Ik zeg ook niet dat hij alles in 1x oplost, ik zeg alleen dat het oppakken van Koerdische activisten niet bepaald een stap vooruit is.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat verwacht je... dat alles in 1x opgelost is na al die jaren en doden? Hij zet stappen vooruit zeg ik, hij is nog niet gefinished.
Respecteer iedereens (stem)keuze. Of het nou de AKP, CHP, MHP of BDP (en de kleinere partijen) is.quote:
Welke rechten respecteert hij dan niet van ze?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat het beter is onder hem is dus net zoiets als zeggen dat mensen dankbaar moeten zijn dat de staat geen misdaden tegen de menselijkheid meer pleegt. Dat is de zaken op zijn kop zetten; de standaard moet zijn dat de staat de rechten van burgers respecteert, niet dat burgers dankbaar moeten zijn als een staat ze een keertje niet met voeten treedt.
en toch ziet de turks bevolking dat kennelijk andersquote:Op maandag 17 juni 2013 22:07 schreef HiZ het volgende:
Het Koerdische probleem is niet opgelost. Het is hoogstens wat bespreekbaarder geworden.
Verder heb ik lange tijd in de hoek gezeten van mensen die de AKP regering redelijk positief zag. Ook best met enige regelmaat verdedigde in discussies met tegenstanders. Maar een paar jaar terug heeft Erdogan gewoon een houding gekregen van 'ik kan alles maken' en sindsdien is het steeds moeilijker geworden om hem positief te zien.
Ik heb het al vaker gezegd, nederlandse turken hebben makkelijk praten vanuit een situatie waarbij ze de regering van Erdogan alleen maar kennen uit wat ze zien tijdens hun (twee)jaarlijkse vakantie en op satelliet kanalen. Die mensen zouden eens een tijdje in Turkije moeten gaan wonen om aan den lijve te ondergaan wat het betekent geregeerd te worden door een autocraat.
Ja, maar ondertussen worden ze wel militair sterker en kunnen ze in burgerkleding even Zuid-Oost Trukije verkennen om over twee jaar hard te gaan slaan. Niet op korte termijn denken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar ze doen het niet. Daar gaat het om.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat maar één man in staat zou zijn om de problemen van de Turkse samenleving op te lossen. Tenminste, niet als je geen RTE heet.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat verwacht je... dat alles in 1x opgelost is na al die jaren en doden? Hij zet stappen vooruit zeg ik, hij is nog niet gefinished.
in syrie 100.000 doden en in turkije wel geteld 2 aanslagen, twee!!! (twee toch?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Want?
[..]
Hoe is dat hem gelukt, want ik zie dat niet?
Niemand heeft het over oplossen gehad. Nogmaals... stappen vooruit.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat maar één man in staat zou zijn om de problemen van de Turkse samenleving op te lossen. Tenminste, niet als je geen RTE heet.
Ik denk dat als ze tegen Ocalan in gaan, het uitloopt op een interne oorlog. Dan staan ze sowieso heel zwak.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen worden ze wel militair sterker en kunnen ze in burgerkleding even Zuid-Oost Trukije verkennen om over twee jaar hard te gaan slaan. Niet op korte termijn denken.
Die cijfers zijn oud, dus dat kunnen we niet vergelijken? Er is wel wat gebeurd in die paar jaartjes, zelfs in de afgelopen 2 weken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee niet gezien, de laatste landelijke verkiezingen spreken je tegen
Ik heb recht op een meningquote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Respecteer iedereens (stem)keuze. Of het nou de AKP, CHP, MHP of BDP (en de kleinere partijen) is.
Nog daargelaten dat je 21 miljoen Turken net niet-intelligent hebt genoemd. Of hoeveel miljoen het straks ook zal zijn.
Nee, dat ziet de Turkse bevolking niet anders, want de AKP is steun aan het verliezen onder die Turkse bevolking en met een flink tempo ook.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
en toch ziet de turks bevolking dat kennelijk anders
Wat heeft de burgeroorlog te maken met die steden? Ik doelde op de onvrede binnen die steden en niet op het aantal aanslagen?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
in syrie 100.000 doden en in turkije wel geteld 2 aanslagen, twee!!! (twee toch?) dat is degelijke containment politiek
Vrijheid van meningsuiting is een gebrekkig concept in Turkije. Dat jij dat niet regelmatig aan den lijve ondervindt betekent niet dat het geen concreet probleem is voor mensen die wel in Turkije wonen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Welke rechten respecteert hij dan niet van ze?
Ik dacht dat jij een hekel had aan generalisaties.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die cijfers zijn oud, dus dat kunnen we niet vergelijken? Er is wel wat gebeurd in die paar jaartjes, zelfs in de afgelopen 2 weken.
[..]
Ik heb recht op een meningIk vind mensen die AKP stemmen niet bijster intelligent. Dezelfde mening deel ik over CHP stemmers, dus die hoeven zich ook niet in de steek gelaten te voelen.
Chapeau hoor. Wees er trots op.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb recht op een meningIk vind mensen die AKP stemmen niet bijster intelligent. Dezelfde mening deel ik over CHP stemmers, dus die hoeven zich ook niet in de steek gelaten te voelen.
Ik discrimineer niet, zoals bepaalde randdebielen hier. Dat hoef je dus niet met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een hekel had aan generalisaties.
Anderen kunnen ook 'stappen zetten' en wellicht kunnen mensen die minder vol zijn van hun eigen goddelijke gelijk dan RTE betere stappen zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niemand heeft het over oplossen gehad. Nogmaals... stappen vooruit.
Wat is dat toch met anti-Erdoganisten en conclusies trekken
Dat wordt al jaren geroepen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat ziet de Turkse bevolking niet anders, want de AKP is steun aan het verliezen onder die Turkse bevolking en met een flink tempo ook.
Niet echt, zoals ik al zei zijn het vooral de nieuwe mensen en jonge mensen die dat doen. Dit groeit met de dag meer en PKK zal bijna niet een interne oorlog beginnen omdat ze te afhankelijk zijn van elkaar. Waarom zouden ze een interne oorlog beginnen als ze zien dat de oudjes steeds meer PKK verlaten om met pensioen te gaan en de nieuwe andere ideeën hebben.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze tegen Ocalan in gaan, het uitloopt op een interne oorlog. Dan staan ze sowieso heel zwak.
Maar is dat alleen van toepassing op Koerden of iedereen? Want nu wijk je van het punt af.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een gebrekkig concept in Turkije. Dat jij dat niet regelmatig aan den lijve ondervindt betekent niet dat het geen concreet probleem is voor mensen die wel in Turkije wonen.
Gaat Öcalan met pensioen binnenkort?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Djibril het volgende:
[..]
Niet echt, zoals ik al zei zijn het vooral de nieuwe mensen en jonge mensen die dat doen. Dit groeit met de dag meer en PKK zal bijna niet een interne oorlog beginnen omdat ze te afhankelijk zijn van elkaar. Waarom zouden ze een interne oorlog beginnen als ze zien dat de oudjes steeds meer PKK verlaten om met pensioen te gaan en de nieuwe andere ideeën hebben.
ach als de akp propaganda machine gaat draaien en er met koelkasten en makarna wordt gestrooid, zullen de schaapjes weer voorspelbaar gedrag vertonenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die cijfers zijn oud, dus dat kunnen we niet vergelijken? Er is wel wat gebeurd in die paar jaartjes, zelfs in de afgelopen 2 weken.
Dat zou mijn slotzin worden, wat doe jequote:Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach als de akp propaganda machine gaat draaien en er met koelkasten en makarna wordt gestrooid, zullen de schaapjes weer voorspelbaar gedrag vertonen
Is hij al, maar heeft hij zelf niet doorquote:Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gaat Öcalan met pensioen binnenkort?
Nou ik zou zeggen, laat het volk maar stemmen. Erdogan is toch de eerste sinds tijden die überhaupt stappen vooruit heeft gezet. Als anderen dat ook kunnen.. goed toch.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Anderen kunnen ook 'stappen zetten' en wellicht kunnen mensen die minder vol zijn van hun eigen goddelijke gelijk dan RTE betere stappen zetten.
misschien is dat ook goed, laat ze ff na een decennium een keer op hun bek gaan, niks mis meequote:Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat ziet de Turkse bevolking niet anders, want de AKP is steun aan het verliezen onder die Turkse bevolking en met een flink tempo ook.
benoem die onvrede dan, kan ik erop reagerenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat heeft de burgeroorlog te maken met die steden? Ik doelde op de onvrede binnen die steden en niet op het aantal aanslagen?
Heft elkaar een beetje op niet, aangezien er bij elke partij stemmen worden 'gekocht'?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
ach als de akp propaganda machine gaat draaien en er met koelkasten en makarna wordt gestrooid, zullen de schaapjes weer voorspelbaar gedrag vertonen
alsjeblieft!quote:Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zou mijn slotzin worden, wat doe je
Laatste ambtsperiode toch?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:
Misschien dan toch verkiezingen?
Wat als Erdogan wint?
Wat moet ik hierop zeggenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
benoem die onvrede dan, kan ik erop reageren
Nou ja, dan ga ik nadenken over wat ik nog te zoeken heb in Istanbul.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:
Misschien dan toch verkiezingen?
Wat als Erdogan wint?
Ja voor mij is dat nog niet helemaal duidelijk.quote:
Ja kloptquote:Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
Mag Erdogan wel premier worden van de Turkse wet, maar niet van de statuten van de AKP?
Ja, dat zou kunnen in principe.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja voor mij is dat nog niet helemaal duidelijk.
Als hij van de wet wel nog een keer mag, dan kunnen ze die partij-statuten toch gewoon aanpassen?
Het is toch veel makkelijker om die aan te passen dan een presidentieel systeem in te voeren? Als hij zo graag wil blijven?quote:
Ik had het ook niet over discriminatie. Aangezien jij je in eerdere topics fel uitsprak tegen generalisaties, vind ik het nogal opmerkelijk dat jij nu (weer) generaliseert en dat ook nog eens gaat relativeren.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik discrimineer niet, zoals bepaalde randdebielen hier. Dat hoef je dus niet met elkaar te vergelijken.
Omdat je geen alcohol meer kunt kopen 's nachts? Of zijn er drastische veranderingen sinds je daar bent en nu?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, dan ga ik nadenken over wat ik nog te zoeken heb in Istanbul.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over discriminatie. Aangezien jij je in eerdere topics fel uitsprak tegen generalisaties, vind ik het nogal opmerkelijk dat jij nu (weer) generaliseert en dat ook nog eens gaat relativeren.
Alleen is er niemand die weet of er binnen de partij wel voldoende steun voor zou bestaan. Als ze de regels veranderen, dan kunnen een aantal mensen hun kansen op partijleiderschap wel voor de rest van hun leven afschrijven.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is toch veel makkelijker om die aan te passen dan een presidentieel systeem in te voeren? Als hij zo graag wil blijven?
JIj bent zelf ook wel goed in dingen insinueren he?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat je geen alcohol meer kunt kopen 's nachts? Of zijn er drastische veranderingen sinds je daar bent en nu?
Wat vergelijk ik danquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ook al vind ik dat je appels met peren vergelijkt.
Nee, het is een combinatie van factoren natuurlijk. Ik heb niet zo erg warme herinneringen aan het 'oude' Turkije, ik heb weinig behoefte om in de reloaded Islam versie daarvan terecht te komen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat je geen alcohol meer kunt kopen 's nachts? Of zijn er drastische veranderingen sinds je daar bent en nu?
Ik denk trouwens dat ze nog wel vrij groot zijn en dat de partij nog achter hem staat.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alleen is er niemand die weet of er binnen de partij wel voldoende steun voor zou bestaan. Als ze de regels veranderen, dan kunnen een aantal mensen hun kansen op partijleiderschap wel voor de rest van hun leven afschrijven.
Gül is veel populairder dus.quote:Metropll'ün son anketine göre, siyasi figürler arasında en beğenilen isim yüzde 72,5’le Cumhurbaşkanı Abdullah Gül. İkinci srada yüzde 53,5 ile Başbakan Erdoğan geliyor.
Ik heb het al eerder gezegd; gelet op de gemiddelde levensduur van de Turkse kroonprins zou ik niks durven zeggen over de echte populariteit van Erdogan in zijn eigen partij.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat ze nog wel vrij groot zijn en dat de partij nog achter hem staat.
Dit is wel interessant. Paar peilingen onder elkaar.
http://siyaset.milliyet.c(...)/1724183/default.htm
Interessante passage.
[..]
Gül is veel populairder dus.
nou breekt mn klomp!quote:Op maandag 17 juni 2013 22:24 schreef Beathoven het volgende:
Er schijnen ook een heleboel mensen 'niet' gestemd te hebben tijdens de vorige verkiezingen.
quote:News from 17.6.2013 (Istanbul Time)
23.22: [Ankara] The number of joining protestors at Kennedy Street is constantly increasing.
23.18: [Ankara] At the Tuzlucayir Square the protest of more then 4 000 people just ended.
23.03: [Ankara] The cortege of Dikmen are walking from the Police Hostel Junction towards the Kennedy Street. The crowd is singing "Ciao Bella, ciao" and coming together with the other protestors from Kennedy Street.
22.41: [Ankara] Hundreds of people started to walk from Kuğulu Park to Kennedy Avenue. People from Tunus, Esat, Tunalı and Bestekar Streets are also marching towards Kennedy Avenue.
22.21: [Ankara] In Batikent thousands of people are walking with shouting Anti-AKP slogans towards the metro entrance.
22.15: [Ankara] In Keciören the protest walk just ended. In front of the Incirli Lycee around 2000 people came together and have established an open microphone. In various speeches it was suggested to form protest assemblies against the fascism of AKP.
dat laatste volgens sommigenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:53 schreef DeParo het volgende:
Nou gaat het leger nog eens de idealen van Attaturk volgen, zijn er nog commandanten met de idealen van weleer, of heeft Erdogan daadwerkelijk het leger in z'n hand.
Wees maar blij dat ze alcohol nog kunnen kopen. Ik had per direct alle alcoholische dranken uit de schappen laten halen en per direct laten vernietigen omdat alcohol verantwoordelijk is voor duizenden doden, echtscheidingen en familieproblemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee DeParo, we willen geen fascistische junta. Hebben we slechte herinneringen aan. Pro of anti-Erdogan, niemand wil hier dat het leger ingrijpt.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:53 schreef DeParo het volgende:
Nou gaat het leger nog eens de idealen van Attaturk volgen, zijn er nog commandanten met de idealen van weleer, of heeft Erdogan daadwerkelijk het leger in z'n hand.
mwah niemand, er zijn er genoeg, die verlangen naar het zwarte verleden, waarin het leger dicteerdequote:Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee DeParo, we willen geen fascistische junta. Hebben we slechte herinneringen aan. Pro of anti-Erdogan, niemand wil hier dat het leger ingrijpt.
Iets met persoonlijke keuzes en vrijheid en zo.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Wees maar blij dat ze alcohol nog kunnen kopen. Ik had per direct alle alcoholische dranken uit de schappen laten halen en per direct laten vernietigen omdat alcohol verantwoordelijk is voor duizenden doden, echtscheidingen en familieproblemen.
Niemand heeft het over een fascistische junta maar als je liever een Putin-achtig figuur wilt die het land steeds verder om een partij, een ideologie, en een enkele verzameling machthebbers laat dragen, prima, maar zonder het leger gaat het het volk waarschijnlijk echt niet lukken. Begrijp dat.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee DeParo, we willen geen fascistische junta. Hebben we slechte herinneringen aan. Pro of anti-Erdogan, niemand wil hier dat het leger ingrijpt.
Ben ze nog niet tegenkomen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
mwah niemand, er zijn er genoeg, die verlangen naar het zwarte verleden, waarin het leger dicteerde
Klopt maar soms met je de gemeenschap beschermen tegen de moeder van alle kwaad en je eigen burgers daar tegen beschermen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iets met persoonlijke keuzes en vrijheid en zo.
Ik heb inderdaad liever Erdoğan dan dat het leger een staatsgreep pleegt.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niemand heeft het over een fascistische junta maar als je liever een Putin-achtig figuur wilt die het land steeds verder om een partij, een ideologie, en een enkele verzameling machthebbers laat dragen, prima, maar zonder het leger gaat het het volk waarschijnlijk echt niet lukken. Begrijp dat.
hier ook gisteren nog iemand (turk), ik weet niet meer wie het wasquote:Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ben ze nog niet tegenkomen.
Vaak zijn het buitenstaanders die ooit ergens hebben gelezen dat het leger de seculiere moderne staat van Ataturk zou beschermen. Zij denken dan dat dat the good guys zijn.
Naïef.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad liever Erdoğan dan dat het leger een staatsgreep pleegt.
Daar plukken ze nu nog de bittere vruchten van.quote:650,000 people were under arrest.
1,683,000 people were blacklisted.
230,000 people were judged in 210.000 lawsuits.
7,000 people were asked for the death penalty.
517 persons were sentenced to death.
50 of those given the death penalty were executed (26 political prisoners, 23 criminal offenders and 1 ASALA militant).
The files of 259 people, which were asked for the death penalty, were sent to the National Assembly.
71,000 people were judged on account of the articles 141, 142 and 163 in Turkish Penal Code.
98,404 people were judged on charges of being members of a leftist, a rightist, a nationalist, a conservative, etc. organization.
388,000 people were not given a passport.
30,000 people were dismissed from their firms because they were suspects and therefore inconvenient.
14,000 people were removed from citizenship.
30,000 people went abroad as a political refugee.
300 people died in a suspicious manner.
Documented that 171 people died by reason of torture.
937 films were banned because these were found objectionable.
23,677 associations had their activities stopped.
3,854 teachers, 120 lecturers and 47 judges were dismissed.
400 journalists were sentenced to a total of 3315 years’ imprisonment.
300 journalists were attacked.
3 journalists were shot dead.
300 days in which newspapers were not published.
303 cases were opened for 13 major newspapers.
39 tonnes of newspapers and magazines were destroyed.
299 people lost their lives in prison.
144 people died in a suspicious manner.
14 people died in a hunger strike.
While fleeing, 16 people were shot.
95 people were killed in combat.
“Natural death report” for 73 persons was given.
The cause of death of 43 people was announced as “suicide”.
Niks naïef. Hoe jij denkt over het leger is pas naïef. Erdoğan is een Ghandi naast hen. En dat zegt best veel.quote:
'De moeder van al het kwaad.'quote:Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt maar soms met je de gemeenschap beschermen tegen de moeder van alle kwaad en je eigen burgers daar tegen beschermen.
Wat is het dan?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
'De moeder van al het kwaad.'
______________!
Waarin staat dat de jeugd beschermd moet worden tegen de gevaren van alcohol.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:05 schreef Slayage het volgende:
en niet de vergeten hebben we ook de huidige grondwet te danken aan evren (toenmalige legerleider) en co
hoe kijk jij als assadist naar dit hele gebeuren in turkije?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
'De moeder van al het kwaad.'
______________!
Als het leger zou ingrijpen, zouden democratische ontwikkelingen alleen maar stagneren. Wat denk je zelf, dat het leger zich bekommert om de bevolking? Denk je dat de eerdere bloedige staatsgrepen gedaan zijn om het volk te beschermen? Het is maar goed dat Erdogan het leger grotendeels heeft geneutraliseerd. Die generaals moeten zich bezighouden met hun vak en niet met wat wel en niet hoort in de politiek. Maar blijf vooral in de waan verkeren dat de legertop vrijheid en democratie hoog in het vaandel heeft staan. En wat je zegt geldt eerder voor kemalisten die alleen maar Ataturks ideologie kunnen verdragen. Van andere ideologieën moeten ze niets hebben. Dat blijkt ook wel uit eerdere staatsgrepen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niemand heeft het over een fascistische junta maar als je liever een Putin-achtig figuur wilt die het land steeds verder om een partij, een ideologie, en een enkele verzameling machthebbers laat dragen, prima, maar zonder het leger gaat het het volk waarschijnlijk echt niet lukken. Begrijp dat.
Dat is als Hitler steunen omdat je bang bent voor het 'rode gevaar', kom nou, Erdogan is hard bezig de nieuwe Putin te worden, echter is hij nog veel minder weg, nu is de kans om een dergelijk proces te voorkomen en het democratische proces helpt niet, demonstraties worden neergeslagen zoals in Syrië en Libië, nou gefeliciteerd.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niks naïef. Hoe jij denkt over het leger is pas naïef. Erdoğan is een Ghandi naast hen. En dat zegt best veel.
ja dat zag ik laatst op tv, echt een leuk weetjequote:Op maandag 17 juni 2013 23:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarin staat dat de jeugd beschermd moet worden tegen de gevaren van alcohol.
ik hoorde dat de conservatieven waar Erdogan de leiding nu aan geeft eigenlijk altijd een beetje buiten de picture stonden als doelwit / slachtoffers in de historie van de staatsgrepen, hoeveel is daar van waar?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
De laatste keer dat het leger een staatsgreep pleegde (1980) gebeurde dit
[..]
Daar plukken ze nu nog de bittere vruchten van.
Ik steun enkel Syrië tegen de buitenlandse agressie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe kijk jij als assadist naar dit hele gebeuren in turkije?
Als dat zou betekenen dat demonstraties mogelijk zijn zonder neergeslagen te worden, zonder dat hij het leger kan inzetten waarmee hij nu dreigt om dat democratische proces neer te slaan, ok uiteraard. Maar dat is niet het geval, Erdogan heeft het zo omgedraaid dat het leger zijn speeltje wordt en geen beschermer van de democratie, nou dan mag je best hopen dat het leger ingrijpt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef Hierro het volgende:
[..]
Als het leger zou ingrijpen, zouden democratische ontwikkelingen alleen maar stagneren. Wat denk je zelf, dat het leger zich bekommert om de bevolking? Denk je dat de eerdere bloedige staatsgrepen gedaan zijn om het volk te beschermen? Het is maar goed dat Erdogan het leger grotendeels heeft geneutraliseerd. Die generaals moeten zich bezighouden met hun vak en niet met wat wel en niet hoort in de politiek. Maar blijf vooral in de waan verkeren dat de legertop vrijheid en democratie hoog in het vaandel heeft staan.
zo word je hier niet echt serieus genomenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is als Hitler steunen omdat je bang bent voor het 'rode gevaar', kom nou, Erdogan is hard bezig de nieuwe Putin te worden, echter is hij nog veel minder weg, nu is de kans om een dergelijk proces te voorkomen en het democratische proces helpt niet, demonstraties worden neergeslagen zoals in Syrië en Libië, nou gefeliciteerd.
wat kom je hier doen dan? spionage?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik steun enkel Syrië tegen de buitenlandse agressie.
Turkse interne aangelegenheden interesseren me weinig maar dat Erdogan een gore hond is moge duidelijk zijn.
Dit geldt juist voor jouw standpunt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is als Hitler steunen omdat je bang bent voor het 'rode gevaar',
eigenlijk hebben ze alleen de "coup" van 95 (was et 95?) alleen meegemaakt, waar erbakan aan de kant werd geschovenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik hoorde dat de conservatieven waar Erdogan de leiding nu aan geeft eigenlijk altijd een beetje buiten de picture stonden als slachtoffers in de historie van de staatsgrepen, hoeveel is daar van waar?
Natuurlijk.quote:
Nee, dat geldt voor jouw standpunt, je bent boos op Hitler maar je steunt hem omdat je meent dat er iets ergers voor in de plaats komt wat onzin is. Begrijp dat goed en daarom vind ik je punt naïef.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit geldt juist voor jouw standpunt.
Weinig. Zo gauw ze een significante groep waren zijn ze altijd in het vizier geweest. Net als iedere groep. Er was wel een tijd dat ze niet echt relevant waren. In de jaren '70 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik hoorde dat de conservatieven waar Erdogan de leiding nu aan geeft eigenlijk altijd een beetje buiten de picture stonden als doelwit / slachtoffers in de historie van de staatsgrepen, hoeveel is daar van waar?
Wij zijn misschien terrorsiten maar diegenen die jij steunt zijn barbaarse duivelse smerige monsters.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik vind het wel interessant, maar het is niet iets waar ik wakker van lig.
Zijn steun aan terroristen in Syrië en zijn bemoeienis met interne aangelegenheden van o.a. Nederland vind ik ernstiger.
Wow, drie stuks in één post.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is als Hitler steunen omdat je bang bent voor het 'rode gevaar', kom nou, Erdogan is hard bezig de nieuwe Putin te worden, echter is hij nog veel minder weg, nu is de kans om een dergelijk proces te voorkomen en het democratische proces helpt niet, demonstraties worden neergeslagen zoals in Syrië en Libië, nou gefeliciteerd.
Waarom Assad wel maar Erdogan niet? Erdogan is door het volk gekozen maar Assad is door de elite(vrienden van de vader) als president gemaakt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik steun enkel Syrië tegen de buitenlandse agressie.
Turkse interne aangelegenheden interesseren me weinig maar dat Erdogan een gore hond is moge duidelijk zijn.
hoe kijk jij terug naar de tijd dat erdo en assad matties waren?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik vind het wel interessant, maar het is niet iets waar ik wakker van lig.
Zijn steun aan terroristen in Syrië en zijn bemoeienis met interne aangelegenheden van o.a. Nederland vind ik ernstiger.
wie is ontmaskerd?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef IPA35 het volgende:
Moet je niet Sji'iten-Ontmaskerd.nl gaan lezen of zo in plaats van hier te trollen?
Wat een bullshit.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, dat geldt voor jouw standpunt, je bent boos op Hitler maar je steunt hem omdat je meent dat er iets ergers voor in de plaats komt wat onzin is. Begrijp dat goed en daarom vind ik je punt naïef.
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.quote:650,000 people were under arrest.
1,683,000 people were blacklisted.
230,000 people were judged in 210.000 lawsuits.
7,000 people were asked for the death penalty.
517 persons were sentenced to death.
50 of those given the death penalty were executed (26 political prisoners, 23 criminal offenders and 1 ASALA militant).
The files of 259 people, which were asked for the death penalty, were sent to the National Assembly.
71,000 people were judged on account of the articles 141, 142 and 163 in Turkish Penal Code.
98,404 people were judged on charges of being members of a leftist, a rightist, a nationalist, a conservative, etc. organization.
388,000 people were not given a passport.
30,000 people were dismissed from their firms because they were suspects and therefore inconvenient.
14,000 people were removed from citizenship.
30,000 people went abroad as a political refugee.
300 people died in a suspicious manner.
Documented that 171 people died by reason of torture.
937 films were banned because these were found objectionable.
23,677 associations had their activities stopped.
3,854 teachers, 120 lecturers and 47 judges were dismissed.
400 journalists were sentenced to a total of 3315 years’ imprisonment.
300 journalists were attacked.
3 journalists were shot dead.
300 days in which newspapers were not published.
303 cases were opened for 13 major newspapers.
39 tonnes of newspapers and magazines were destroyed.
299 people lost their lives in prison.
144 people died in a suspicious manner.
14 people died in a hunger strike.
While fleeing, 16 people were shot.
95 people were killed in combat.
“Natural death report” for 73 persons was given.
The cause of death of 43 people was announced as “suicide”.
Dit is geen democratie die ontspoort, Erdogan is ondemocratisch bezig dat je met democratische processen hem niet tegenhoudt, tenminste dat is de lijn die nu is ingezet. Vuur bestrijd je met vuur, en ja, ik vergelijk het neerslaan met Libie en Syrie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow, drie stuks in één post.
- Hitler
- Democratie is tof, maar als het dreigt lijkt te ontsporen mag je zo ondemocratisch zijn als het maar kan
- Het neerslaan vergelijken met Libië en Syrië.
Heb je meer?
ahummquote:Op maandag 17 juni 2013 22:48 schreef Slayage het volgende:
is het nou eindelijk rustig (geen rellen/traangas) of lijkt het maar zo?
Wat je nu ziet is allemaal opportunisme.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe kijk jij terug naar de tijd dat erdo en assad matties waren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigenlijk hebben ze alleen de "coup" van 95 (was et 95?) alleen meegemaakt, waar erbakan aan de kant werd geschoven
Dat mag je misselijk vinden maar ik zou het jammer vinden als Turkije afglijdt naar een Rusland-status.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Het oude leger is gewoon bewezen erger dan Erdogan. Ik zal het nog een keer voor je copy pasten. En dit is alleen maar één staatsgreep. Ze hebben er meer gedaan.
Dat jij hun steunt vind ik nogal misselijk.
[..]
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.
Volgens ACT-F gaat Erdoğan die getallen overtreffen. Open je ogen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Het oude leger is gewoon bewezen erger dan Erdogan. Ik zal het nog een keer voor je copy pasten. En dit is alleen maar één staatsgreep. Ze hebben er meer gedaan.
Dat jij hun steunt vind ik nogal misselijk.
[..]
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.
Brazilië en Turkije?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef Summers het volgende:
http://www.livestream.com/globalrevolution
Ben jij weer zo'n wannabe Iranier die Assad wel rechtvaardig ziet maar Saddam niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef IPA35 het volgende:
Moet je niet Sji'iten-Ontmaskerd.nl gaan lezen of zo in plaats van hier te trollen?
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat mag je misselijk vinden maar ik zou het jammer vinden als Turkije afglijdt naar een Rusland-status.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Ben jij weer zo'n wannabe Iranier die Assad wel rechtvaardig ziet maar Saddam niet?
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat je nu ziet is allemaal opportunisme.
En je moet de vriendschap tussen die twee landen vooral niet overschatten.uiteraard, politiek is een en al opportunismeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mischien, maar ik denk dat veel hataylilar blij zijn dat ze niet bij syrie horen vandaag de dag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Als je hem vrij spel geeft wel ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens ACT-F gaat Erdoğan die getallen overtreffen. Open je ogen.
De Seculieren in onze land zijn er niet vies van om mensen op te hangen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.
met dnk aan erdquote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.
met dank aan erbakan hebben we nu erdoganquote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
De Seculieren in onze land zijn er niet vies van om mensen op te hangen.
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.
Eén pot nat.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.
Onze leger stond bekend om het verdedingen van het Secularisme ondanks dat onschuldigen geexecuteerd zouden worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.
Alsof het jou om Turkije gaat. Als ik die getallen had gelezen zou ik geschokt zijn. Erdogan komt niet eens in de buurt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.
Tja, dat is gewoon een manier om het te verkopen naar buiten toe.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Onze leger stond bekend om het verdedingen van het Secularisme ondanks dat onschuldigen geexecuteerd zouden worden.
Nee, want ik ben ook voor scheiding van kerk en staat, maar ben tegen staatsgrepen. Derhalve niet een pot nat.quote:
Wat verwacht je dat er gebeurt als het leger ingrijpt? Dat mensen ineens meer vrijheid/rechten krijgen? Voor de AKP-periode had Turkije al beperkte vrijheden. Wat je Erdogan kwalijk kan nemen is dat hij de situatie niet verbetert, terwijl hij daarvoor wel de macht heeft. Maar het is niet zo dat Erdogan een volwaardige democratie heeft omgebouwd in een semi-dictatuur.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als dat zou betekenen dat demonstraties mogelijk zijn zonder neergeslagen te worden, zonder dat hij het leger kan inzetten waarmee hij nu dreigt om dat democratische proces neer te slaan, ok uiteraard. Maar dat is niet het geval, Erdogan heeft het zo omgedraaid dat het leger zijn speeltje wordt en geen beschermer van de democratie, nou dan mag je best hopen dat het leger ingrijpt.
Erdogan is alleen maar gegroeid tijdens verkiezingen. En hoe zit het dan met onze leger die na verkiezingen een staatsgreep pleegden omdat zij het niks vonden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.
Walgelijke uitspraak. Dit zou voor miljoenen mensen heel slecht uitpakken en dat weet je.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sezer heeft tijdens zijn korte regeer periode vooruitgang alleen maar tegen gezeten en was ook ultra Seculier.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, dat is gewoon een manier om het te verkopen naar buiten toe.
Jij persoonlijk misschien niet maar de machthebbers van weleer zijn dat wel.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, want ik ben ook voor scheiding van kerk en staat, maar ben tegen staatsgrepen. Derhalve niet een pot nat.
Dus?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:23 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Sezer heeft tijdens zijn korte regeer periode vooruitgang alleen maar tegen gezeten en was ook ultra Seculier.
Ja bedankt, maar dat is wat ik al stelde.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:23 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Jij persoonlijk misschien niet maar de machthebbers van weleer zijn dat wel.
Dat zou kunnen jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
Nou in Turkije zijn meeste Seculieren Moslim en niet ongelovig zoals in Nederland. Net als religie wordt ideology ook bepaald hoe je het beleefd, maak het niet te extreem want dan keren mensen tegen je.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus?
We kunnen ook alle terroristen opnoemen die moslim zijn, dat maakt niet elke moslim een terrorist.
Seculier betekent dat je voor de scheiding van kerk en staat bent, dat mensen dat concept hebben misbruikt om anderen te onderdrukken betekent niet dat secularisme iets slechts is.
In Turkije hebben Seculieren geen democratie gebracht maar het was meer een nieuwe elite aan de macht, Turkse Seculieren hebben niks met het Secularisme te maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus?
We kunnen ook alle terroristen opnoemen die moslim zijn, dat maakt niet elke moslim een terrorist.
Seculier betekent dat je voor de scheiding van kerk en staat bent, dat mensen dat concept hebben misbruikt om anderen te onderdrukken betekent niet dat secularisme iets slechts is.
Iemand die zo omgaat met zijn eigen bevolking, met andere geluiden, die dient voor zijn misdaden berecht te worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:21 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erdogan is alleen maar gegroeid tijdens verkiezingen. En hoe zit het dan met onze leger die na verkiezingen een staatsgreep pleegden omdat zij het niks vonden.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben ook seculier. Niks mis mee.
Erdogan beweert trouwens nog steeds dat hij dat ook is, mja.
triest filmpje, "gec yerine"quote:Op maandag 17 juni 2013 23:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]Echt? Misschien moet hij zich verdiepen in dat begrip. Ik snap sws niet wat er seculier is aan Turkije met een ministerie van godsdienst, hoor. Turkije is nooit echt seculier geweest. Ik zie niet in wat bijvoorbeeld het weigeren van gehoofddoekte vrouwen te maken heeft met seculier handelen.
Voorbeelden als dit zal ik nooit snappen:
Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.quote:
ik heb dit filmpje nooit gezien, althans kan het me niet herinneren, ik vraag me af hoe het tegenwoordig gaat op de scholenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.
Maar als iemand anders besluit het te dragen, dan is dat hun goed recht. Ik schaam mij bij het zien van dit soort beelden en vind het echt zielig voor dat meisje.
Eerste keer dat ik dit op TV zag ken jij vast ook wel, dat was in Sivas. Iets met verpleegsters die niet bij hun diploma uitreiking mochten zijn.
Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef Hierro het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat er gebeurt als het leger ingrijpt? Dat mensen ineens meer vrijheid/rechten krijgen? Voor de AKP-periode had Turkije al beperkte vrijheden. Wat je Erdogan kwalijk kan nemen is dat hij de situatie niet verbetert, terwijl hij daarvoor wel de macht heeft. Maar het is niet zo dat Erdogan een volwaardige democratie heeft omgebouwd in een semi-dictatuur.
Overigens is het leger is nooit de beschermheer van de democratie geweest. Sowieso moest Ataturk niets hebben van democratie. Hij vond het makkelijker en prettiger om alleen te regeren. Zijn volgelingen laten dat in ieder geval goed zien met hun dogmatische ideologie. Wat dat betreft kan Erdogan leren van Ataturk. Hij wist namelijk wél opstanden de kop in te drukken.
Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Walgelijke uitspraak. Dit zou voor miljoenen mensen heel slecht uitpakken en dat weet je.
Dit filmpje bedoel ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb dit filmpje nooit gezien, althans kan het me niet herinneren, ik vraag me af hoe het tegenwoordig gaat op de scholen
Nee. Leg me geen woorden in de mond. Het is echter in de verste verte niet te vergelijken met een gemiddelde coup in Turkije. Zie hiervoor ook het eerder geposte lijstje.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.
Erdogan heeft nog geen dictatuur van Turkije gemaakt, maar hij is er wel mee bezig, en dat is wat zijn reactie laat zien met betrekking tot deze demonstraties. Ataturk is degene die van Turkije een welvarende Westerse staat heeft gemaakt, niet Erdogan, en Erdogan doet er bijna alles aan om de fundamenten van Ataturk omver te werpen, prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.
[..]
Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.
doorgeschoten vorm van secularismequote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit filmpje bedoel ik.
http://www.conconvideo.tv(...)toreni-skandali.html
Anti-hoofddoek? Moet daarom Erdogan weg? Sjonge Sjonge nu pas begrijp ik waarom je tegen Erdogan bent.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.
Maar als iemand anders besluit het te dragen, dan is dat hun goed recht. Ik schaam mij bij het zien van dit soort beelden en vind het echt zielig voor dat meisje.
Eerste keer dat ik dit op TV zag ken jij vast ook wel, dat was in Sivas. Iets met verpleegsters die niet bij hun diploma uitreiking mochten zijn.
Tuurlijk joh, perfect land, geen problemen een groot meningsverschilquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Nee. Leg me geen woorden in de mond. Het is echter in de verste verte niet te vergelijken met een gemiddelde coup in Turkije. Zie hiervoor ook het eerder geposte lijstje.
Wat vind jij van secularisme eigenlijk Meki ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Anti-hoofddoek? Moet daarom Erdogan weg? Sjonge Sjonge nu pas begrijp ik waarom je tegen Erdogan bent.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Anti-hoofddoek? Moet daarom Erdogan weg? Sjonge Sjonge nu pas begrijp ik waarom je tegen Erdogan bent.
Secularisme is levensgevaarlijk voor islamitische wereld. secularisme en islam gaan niet samen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat vind jij van secularisme eigenlijk Meki ben erg benieuwd!
Waarom zou je zoiets delen op het forum?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:49 schreef Slayage het volgende:
https://www.facebook.com/(...)04170&type=1&theater
Welk Ataturk-symbool gaat hij slopen en vervangen door andere zaken op het plein?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.
Surprise: ik vond 't wel funny?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets delen op het forum?.
Het is duidelijk dat het nep is, en het is niet eens grappig of zo.
Oja, vertel eens?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.
Erdogan heeft nog geen dictatuur van Turkije gemaakt, maar hij is er wel mee bezig, en dat is wat zijn reactie laat zien met betrekking tot deze demonstraties. Ataturk is degene die van Turkije een welvarende Westerse staat heeft gemaakt, niet Erdogan, en Erdogan doet er bijna alles aan om de fundamenten van Ataturk omver te werpen, prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.
[..]
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik moest lachenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)false-nostalgia.html.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef HiZ het volgende:
In de New York Times staat een goed artikel met de titel ' Turkey' s false nostalgia' . Echt het lezen waard.
zekerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef HiZ het volgende:
In de New York Times staat een goed artikel met de titel ' Turkey' s false nostalgia' . Echt het lezen waard.
mooi stuk inderdaadquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef HiZ het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:09 schreef Theoden het volgende:
UIt dat NY Times stukje is dit eigenlijk het belangrijkste:
A.K.P. leaders need to understand that true secular democracy is the only viable way to guarantee the rights and freedoms of all citizens, including Muslims. And Mr. Erdogan’s opponents must grasp that true secularism, contrary to its earlier Kemalist incarnation, requires that the principles of democracy be applied to all members of society.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant wel? Er wordt nergens gesuggereerd dat het een perfect land is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, perfect land, geen problemen een groot meningsverschil![]()
.
Juistem!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:09 schreef Theoden het volgende:
UIt dat NY Times stukje is dit eigenlijk het belangrijkste:
A.K.P. leaders need to understand that true secular democracy is the only viable way to guarantee the rights and freedoms of all citizens, including Muslims. And Mr. Erdogan’s opponents must grasp that true secularism, contrary to its earlier Kemalist incarnation, requires that the principles of democracy be applied to all members of society.
http://www.doorbraak.eu/?p=14859quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welk Ataturk-symbool gaat hij slopen en vervangen door andere zaken op het plein?
quote:Er zijn twee redenen waarom Erdogan zo volhardt in zijn nieuwbouwplannen. De eerste is de puur symbolische waarde van de plek zelf, het Taksim-plein. Hij heeft al plannen gelanceerd om Taksim volledig te renoveren in de stijl van het Ottomaanse Rijk. Hij wil het gebouw van het Atatürk Cultuur Centrum (AKM) afbreken en pal tegenover het Atatürk-monument een grote moskee laten bouwen. Het Gezi-park moet plaats maken voor de ‘herbouw’ van een Ottomaanse kazerne. Die was gebouwd op de plek van een Armeense begraafplaats, en de kazerne was in 1940 afgebroken om plaats te maken voor een stadion. Daarnaast worden winkelcentra en hotels uit de grond gestampt. Alles bij elkaar wil Erdogan dus het gezicht van Taksim veranderen in een soort religieus-islamitisch winkel- en uitgaansgebied. Dat is echter een doorn in het oog van de seculiere kemalisten en nationalisten, maar ook van links, de Alavieten, homoseksuelen, ecologisten, noem maar op. Dat verklaart de enorme woede en waarom er zoveel verschillende groepen gezamenlijk optrokken richting Taksim-plein.
quote:Ook de naam van de nieuwe brug die over de Bosporus gebouwd gaat worden, is veelzeggend. Toen de protesten nog gaande waren in en om Taksim, werd bekend gemaakt hoe die precies gaat heten: de Yavuz Sultan Selim-brug, vertelde Erdogan vol trots. Yavuz Sultan Selim was als Ottomaanse sultan uit de vijftiende eeuw verantwoordelijk voor de afslachting van duizenden Alavieten. Hij wordt door veel van de Alavieten in Turkije nog steeds gezien als symbool van hun onderdrukking en van de religieuze assimilatiepolitiek die tot vandaag de dag voortduurt. Tegen de bouwplannen werd overigens door deskundigen bezwaar gemaakt. Voor de bouw zullen weer duizenden bomen gekapt gaan worden en daarmee zal het grootste deel van de resterende bossen in en om Istanboel gaan verdwijnen. Daardoor zal ook de watervoorziening in gevaar komen.
Wordt er geen nieuwe cultuurcentrum gebouwd?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:15 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/?p=14859
[..]
[..]
een hype?quote:
quote:Turkse politie doet invallen bij media
Turkse veiligheidsfunctionarissen en politieagenten hebben dinsdagmorgen ingevallen gedaan bij de krant Atilim en het persbureau Etkin in Istanbul naar aanleiding van de protesten tegen de regering. Ook andere adressen in Istanbul en de hoofdstad Ankara zijn doorzocht. Tientallen mensen zijn opgepakt. Dat heeft de Turkse krant Hürriyet gemeld.
In Ankara raakten in de nacht van maandag op dinsdag actievoerders opnieuw slaags met de politie. Om de betogers te verdrijven gebruikte de politie traangas en waterkanonnen. Aylin Nazliaka, parlementslid van de oppositiepartij CHP, zei dat de politie de actievoerders ook heeft geslagen en dat daardoor gewonden zijn gevallen.
De protesten begonnen eind mei vanwege de geplande herinrichting van het Taksimplein en omgeving, maar breidden zich uit tot een algemener protest tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. De AKP-voorman stelt zich in de ogen van de demonstranten te autoritair op. Ook betogen mensen tegen het politiegeweld op het Taksimplein.
Bron: Volkskrant
klinkt trend leuker?quote:
Same definition right?quote:
Is allemaal echt man:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
nee niet echt hetzelfdequote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Same definition right?
Opkomen voor je rechten en een tegengeluid produceren beschouw ik niet als een hype.
Roze sneakers aan doen, dat is een hype
Oke, trend it is. Het ontgaan van de Roze sneaker hype beschouw ik als goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee niet echt hetzelfde
trend is meer het juiste woord, denk ik
die roze sneaker hype is kennelijk langs me heengegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe de demonstraties in Brazilie wordne aangepakt![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oke, trend it is. Het ontgaan van de Roze sneaker hype beschouw ik als goed.NWS / Demonstraties in Brazillië.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoe de demonstraties in Brazilie wordne aangepakt
http://www.haberturk.com/(...)ktas-adi-verilebilir.quote:3. Köprün ismi
Bir sonraki büyük projeye 'Pir Sultan' ya da 'Hacı Bektaş' adı verilebilir
Appie is the man. En dan niet omdat hij een brug wil vernoemen naar een belangrijk iemand, maar meer omdat hij de toon wel weet te pakken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.haberturk.com/(...)ktas-adi-verilebilir.
Prima oplossing.
Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen. Die verkiezingen komen er wel hoor. Over een paar jaar kunnen ze hem massaal wegstemmen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
[..]
Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.
Hear Hear for the Sharia!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen. Die verkiezingen komen er wel hoor. Over een paar jaar kunnen ze hem massaal wegstemmen.
Ataturk heeft van Turkije een welvarend land gemaakt? Turkije was tijdens Ataturks periode een armoedig land, evenals de periodes daarna. De enige mensen die hij welvaart bracht, waren zijn elitaire vriendjes. Wat een gelul zeg. Overigens hebben zijn volgelingen er juist een potje van gemaakt, waardoor Erdogan zo populair werd. En laten we niet vergeten hoe Ataturk minderheden behandelde. Als ze zich niet Turks genoeg voelde, dan dwong hij ze wel. Die man liet opstanden op een dusdanige manier neerslaan dat Erdogan er een puntje aan kan zuigen. Dit soort dingen moet je overigens niet zeggen in Turkije, omdat je anders opgefokte kemalisten achter je aan krijgt. Dus laten we nou niet doen alsof Ataturk zo verlicht was. Hij was seculier, maar voor de rest had hij weinig op met vrijheid en democratie en andere 'westerse' waarden.
Het is ook maar goed dat die verafgoding van Ataturk langzaam afgebroken wordt. Het is ongezond om één persoon zo te verheerlijken. Doet me denken aan de verheerlijking van Kim Yong-huppeldepup. Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
verklaar je nader, want ik lees niks over sharia of wat dan ook in zijn reactiequote:
Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
verklaar je nader, want ik lees niks over sharia of wat dan ook in zijn reactie
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.
Jij wel?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
http://www.haberturk.com/(...)-belgeleri-yayinladi.quote:Op maandag 17 juni 2013 01:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gehuurd. En waar komt dat geld vandaan? Broekzak, vestzak...
Sprak hij als Erdoganquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
Het leger hoeft geen staatsgreep te plegen om het volk te beschermen, als zij passief toekijken - zoals in Egypte - dan kunnen de demonstranten alsnog de overhand krijgen. Mij is echter nog steeds niet duidelijk of dat wel het doel is. Het economische beleid van Erdogan stemt volgens mij elke Turk wel tevreden, het gaat de meesten gewoon om de vrees dat hij zijn persoonlijke idealen gaat opleggen aan alle Turken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen.
...
Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
Zij bedoelt het is of een seculier Turkije gestoeld op Attaturk's ideeën of een Islamitische staat. Een tussenweg is er niet volgens haar, en dan kiest zij duidelijk voor het eerste ideaal. Turkije is niets anders dan Iran of andere landen in het Midden-Oosten wat dit betreft. De "eeuwige" strijd over welke rol de Islam moet spelen qua staatsinrichting en waar die grens dan ligt in dit soort landen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.haberturk.com/(...)-belgeleri-yayinladi.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23535497.asp.
Inkomsten staan op http://www.akparti.org.tr/site/akparti/gelir-gider (natuurlijk niet al te gedetailleerd).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.
Net zoals de CHP is de staat de gulste gever (85% van de inkomsten van de AKP).quote:Artık CHP de gelir ve giderlerini düzenli olarak açıklayacak. İlk açıklanan gelir-gider tablosuna göre CHP’nin mart sonu itibariyle 42.8 milyon TL’si var. Gelirlerin en büyük payı Hazine yardımından kaynaklandı.
Bron: http://www.radikal.com.tr(...)yon_lira_var-1135218.
De geruchten gaan dat ze bij de Gülen beweging uit een vaatje tappen. Ze schijnen al een rijke partij geweest te zijn vlak na de oprichting. Maar goed, een verbinding tussen een wereldwijde turks-islamitische beweging en een turkse islamitische partij zal wel vergezocht zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.
Dat is natuurlijk wel goed voor toerisme en exportquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:21 schreef HiZ het volgende:
De economische schade van het wangedrag van Erdogan wordt steeds groter; de euro is inmiddels tl 2,528 waard.
De verafgoding van Ataturk en de demonisering van leden van de Ottomaanse dynastie werd nodig geacht omdat na de stichting van de Turkse republiek veel burgers loyaal waren aan het Ottomaanse Rijk. Om te voorkomen dat voorstanders van het keizerrijk in opstand zouden komen en burgeroorlogen zouden ontstaan met republikeinen, is logischerwijs gepropageerd dat alles wat naar het Ottomaanse Rijk riekte slecht was en alles wat met de republiek te maken had (waaronder Ataturk) onaantastbaar goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:
Het is ook maar goed dat die verafgoding van Ataturk langzaam afgebroken wordt. Het is ongezond om één persoon zo te verheerlijken. Doet me denken aan de verheerlijking van Kim Yong-huppeldepup. Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
Hij stierf weliswaar aan cirrose, maar het is niet zeker of dat door zijn alcoholgebruik kwam. Cirrose kan meerdere oorzaken hebben, alcohol is de meest voorkomende, maar Mehmet Akif Ersoy overleed ook aan die ziekte terwijl hij nooit dronk. Maar we kunnen hem beter op zijn beleid beoordelen dan op zijn privé-leven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.quote:Within this framework, we warn that to adopt a stance which obstructs some of the positive developments recently planned may lead Turkey-EU relations to an irreversible point.
Soort van vermomd dreigement dus. Net zoals de demonstranten behandeld worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
Anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
quote:Certain members of European Parliament need to understand that making such bold and irresponsible comments on Turkeys internal affairs would have some costs.
quote:Within this framework, we warn that to adopt a stance which obstructs some of the positive developments recently planned may lead Turkey-EU relations to an irreversible point.
Jezus, die tekst.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.abgs.gov.tr/index.php?p=49004&l=2
vast al eens gedeeld maar voor degenen die 't nog niet hebben gelezen
altijd "mooi", 'sorry' zeggen voor een dikke middelvinger
zoiets als in:
> "we are truly sorry to nuke your country now"
< it's ok, we understand it
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
Die Turkse Unie wordt al cultureel gevormd (begin is er), Eskisehir is dit jaar namelijk al Cultural Capital of the Turkish world. Whatever that may bequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:44 schreef Bilge het volgende:
Europarlement schrapt bezoek aan Turkije
Een bezoek van het Europees Parlement aan Turkije dat gepland stond voor deze week gaat niet door. Het Europarlement heeft dit besloten naar aanleiding van kritiek van de Turkse regering op een Europese resolutie over de protesten in Turkije.
Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin het ‘disproportionele en excessieve geweld’ van de Turkse politie tegen betogers werd veroordeeld. Dit was tegen het zere been van de regering in Ankara, die uithaalde naar Brussel. Europarlementslid Elmar Brok zei woensdag dat Turkije ‘moet begrijpen hoe om te gaan met kritiek’.
----
Op naar een Turkse Unie![]()
Dit is gewoon helemaal echt of niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets als in:
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
Apart, in een rechtstaat kan iets nooit met terugwerkende kracht strafbaar worden gemaakt. Deze minister suggereert dat de gedane tweets nu strafbaar gemaakt gaan worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:01 schreef aerdt het volgende:
Turkish Interior Minister Muammer Guler heeft op maandag gezegd dat de overheid bezig is met een nieuwe wet met betrekking tot social media.
Deze maatregel komt er vanwege 'het provocerend materiaal' dat op oa facebook en twitter te zien was. De nieuwe wet maakt het mogelijk mensen aan te klagen en berechten die zich hieraan schuldig maken.
De state department is al begonnen met het onderzoeken van 5 miljoen tweets.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:30 schreef De_Guidance het volgende:
Instagram filertje eroverheen. Je moet natuurlijk wel hip blijven.
Praat zo maar tegen iemand anders, maar niet tegen mij.!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:27 schreef De_Guidance het volgende:
Ocho, rot op.
Zieke uitspraken in dat topic over die vrouw in Parijs. Xenofobie en racisme doe je maar lekker thuis. Doei.
De Alevieten die door Selim I zijn afgeslacht waren ook de bondgenoten van de vijandelijke Ismail I en zouden tijdens oorlog in opstand komen. Hoeveel Soennieten in Azerbaijan ergeren zich niet aan Monumenten ter nagedachtenis aan Ismail I.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:15 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.doorbraak.eu/?p=14859
[..]
[..]
kan die ouwe stoffige kist van de zolder weer dicht, ik vind de actualiteit een stuk interessanter dan de hele geschiedenis sinds Koning Midas in dit topic te behandelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:42 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
De Alevieten die door Selim I zijn afgeslacht waren ook de bondgenoten van de vijandelijke Ismail I en zouden tijdens oorlog in opstand komen. Hoeveel Soennieten in Azerbaijan ergeren zich niet aan Monumenten ter nagedachtenis aan Ismail I.
In een dictatuur kan dat gewoon, hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Apart, in een rechtstaat kan iets nooit met terugwerkende kracht strafbaar worden gemaakt. Deze minister suggereert dat de gedane tweets nu strafbaar gemaakt gaan worden.
De Turkse regering vs Turkije en de hele wereld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Soort van vermomd dreigement dus. Net zoals de demonstranten behandeld worden.
Edit: ik bedoelde die press release. Nogal onhandig gequote van mij omdat ik die press release niet kon quoten. Het gaat om deze passages:
[..]
[..]
Ik tweet niets over Turkije maar heb wel wat op facebook gedeeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:01 schreef aerdt het volgende:
Turkish Interior Minister Muammer Guler heeft op maandag gezegd dat de overheid bezig is met een nieuwe wet met betrekking tot social media.
Deze maatregel komt er vanwege 'het provocerend materiaal' dat op oa facebook en twitter te zien was. De nieuwe wet maakt het mogelijk mensen aan te klagen en berechten die zich hieraan schuldig maken.
De state department is al begonnen met het onderzoeken van 5 miljoen tweets.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:23 schreef Theoden het volgende:
Steeds drukker op Taksim, ben benieuwd of ze weer gaan ingrijpen. Tot nu toe geen ME AK Parti leger.
[ afbeelding ]
Die hebben de demonstranten er toch niet neergehangen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
Erdogan een dictator vinden, maar wel een doek van ataturk...![]()
![]()
Mits dat kan compenseren voor de onzekerheid wel ja, anders is het behoorlijk negatief.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel goed voor toerisme en export.
Als de onrust nu stopt is het een mooi moment Turkije eens te bezoeken.
Zeur niet, da's nota bene het Atatürk Cultureel Centrum. Is als een Willem van Oranje-Cultuurhuis hebben zonder Willem van Oranjequote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
![]()
1923 vergelijken met 2013quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Che_ het volgende:
![]()
Wat een tekst, past niet bij een hoge ambtenaar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Meeste demonstranten met ataturk vlaggen/posters in hun hand toch.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
rechtvaardigt wat? Ataturk's portret hangt daar ook wel als er geen geen demonstraties zijn.
Ik had gehoopt dat dit een photoshop wasquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets als in:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |