abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127931441
quote:
doorgeschoten vorm van secularisme
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127931458
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.
Maar als iemand anders besluit het te dragen, dan is dat hun goed recht. Ik schaam mij bij het zien van dit soort beelden en vind het echt zielig voor dat meisje.

Eerste keer dat ik dit op TV zag ken jij vast ook wel, dat was in Sivas. Iets met verpleegsters die niet bij hun diploma uitreiking mochten zijn.
Anti-hoofddoek? Moet daarom Erdogan weg? Sjonge Sjonge nu pas begrijp ik waarom je tegen Erdogan bent.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127931496
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

Nee. Leg me geen woorden in de mond. Het is echter in de verste verte niet te vergelijken met een gemiddelde coup in Turkije. Zie hiervoor ook het eerder geposte lijstje.
Tuurlijk joh, perfect land, geen problemen een groot meningsverschil :') :').
pi_127931516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Anti-hoofddoek? Moet daarom Erdogan weg? Sjonge Sjonge nu pas begrijp ik waarom je tegen Erdogan bent.
Wat vind jij van secularisme eigenlijk Meki ben erg benieuwd!
pi_127931558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Meki het volgende:

[..]

:') Salak, lees!
pi_127931571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat vind jij van secularisme eigenlijk Meki ben erg benieuwd!
Secularisme is levensgevaarlijk voor islamitische wereld. secularisme en islam gaan niet samen.
Voor Europese landen zie ik het probleem niet in.

Turkije is een islamitische land en heeft ook islamitische normen en waarden nodig.
pi_127931585
Meki :')
pi_127931587
quote:
Waarom zou je zoiets delen op het forum? :').

Het is duidelijk dat het nep is, en het is niet eens grappig of zo.
pi_127931598
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:') Salak, lees!
Hij kan het allemaal niet zo volgen. Arme jongen is het.
pi_127931615
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.
Welk Ataturk-symbool gaat hij slopen en vervangen door andere zaken op het plein?
pi_127931643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Surprise: ik vond 't wel funny?
pi_127931645
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.

Erdogan heeft nog geen dictatuur van Turkije gemaakt, maar hij is er wel mee bezig, en dat is wat zijn reactie laat zien met betrekking tot deze demonstraties. Ataturk is degene die van Turkije een welvarende Westerse staat heeft gemaakt, niet Erdogan, en Erdogan doet er bijna alles aan om de fundamenten van Ataturk omver te werpen, prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.

[..]

Oja, vertel eens?
pi_127931731
Vanwaar deze eisen, DeParo..
Ik bedoel, ik hoorde niemand mekkeren tijdens de occupy dingen in de usa?
pi_127931985
quote:

[..]

quote:

[..]

ik moest lachen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127932001
pi_127932207
In de New York Times staat een goed artikel met de titel ' Turkey' s false nostalgia' . Echt het lezen waard.
pi_127932281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef HiZ het volgende:
In de New York Times staat een goed artikel met de titel ' Turkey' s false nostalgia' . Echt het lezen waard.
http://www.nytimes.com/20(...)false-nostalgia.html.
pi_127932464
quote:
zeker
-Rabia Al-Basri
pi_127932638
kijk zo hoort het: #duranadam
-Rabia Al-Basri
pi_127932746
quote:
mooi stuk inderdaad :)
pi_127932878
http://www.duranadam.com

en

A Standing Woman (#durankadn) has now appeared in Ankara.

This is the spot where Ethem Sarsülük, one of the protesters, was killed by police fire last week.

[ Bericht 70% gewijzigd door Beathoven op 18-06-2013 01:14:50 ]
pi_127933337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:26 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Vertaloenk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127934130
UIt dat NY Times stukje is dit eigenlijk het belangrijkste:

A.K.P. leaders need to understand that true secular democracy is the only viable way to guarantee the rights and freedoms of all citizens, including Muslims. And Mr. Erdogan’s opponents must grasp that true secularism, contrary to its earlier Kemalist incarnation, requires that the principles of democracy be applied to all members of society.
pi_127934323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:09 schreef Theoden het volgende:
UIt dat NY Times stukje is dit eigenlijk het belangrijkste:

A.K.P. leaders need to understand that true secular democracy is the only viable way to guarantee the rights and freedoms of all citizens, including Muslims. And Mr. Erdogan’s opponents must grasp that true secularism, contrary to its earlier Kemalist incarnation, requires that the principles of democracy be applied to all members of society.
^O^
pi_127935026
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, perfect land, geen problemen een groot meningsverschil :') :').
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant wel? Er wordt nergens gesuggereerd dat het een perfect land is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')