Wij zijn misschien terrorsiten maar diegenen die jij steunt zijn barbaarse duivelse smerige monsters.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik vind het wel interessant, maar het is niet iets waar ik wakker van lig.
Zijn steun aan terroristen in Syrië en zijn bemoeienis met interne aangelegenheden van o.a. Nederland vind ik ernstiger.
Wow, drie stuks in één post.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is als Hitler steunen omdat je bang bent voor het 'rode gevaar', kom nou, Erdogan is hard bezig de nieuwe Putin te worden, echter is hij nog veel minder weg, nu is de kans om een dergelijk proces te voorkomen en het democratische proces helpt niet, demonstraties worden neergeslagen zoals in Syrië en Libië, nou gefeliciteerd.
Waarom Assad wel maar Erdogan niet? Erdogan is door het volk gekozen maar Assad is door de elite(vrienden van de vader) als president gemaakt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik steun enkel Syrië tegen de buitenlandse agressie.
Turkse interne aangelegenheden interesseren me weinig maar dat Erdogan een gore hond is moge duidelijk zijn.
hoe kijk jij terug naar de tijd dat erdo en assad matties waren?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik vind het wel interessant, maar het is niet iets waar ik wakker van lig.
Zijn steun aan terroristen in Syrië en zijn bemoeienis met interne aangelegenheden van o.a. Nederland vind ik ernstiger.
wie is ontmaskerd?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef IPA35 het volgende:
Moet je niet Sji'iten-Ontmaskerd.nl gaan lezen of zo in plaats van hier te trollen?
Wat een bullshit.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, dat geldt voor jouw standpunt, je bent boos op Hitler maar je steunt hem omdat je meent dat er iets ergers voor in de plaats komt wat onzin is. Begrijp dat goed en daarom vind ik je punt naïef.
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.quote:650,000 people were under arrest.
1,683,000 people were blacklisted.
230,000 people were judged in 210.000 lawsuits.
7,000 people were asked for the death penalty.
517 persons were sentenced to death.
50 of those given the death penalty were executed (26 political prisoners, 23 criminal offenders and 1 ASALA militant).
The files of 259 people, which were asked for the death penalty, were sent to the National Assembly.
71,000 people were judged on account of the articles 141, 142 and 163 in Turkish Penal Code.
98,404 people were judged on charges of being members of a leftist, a rightist, a nationalist, a conservative, etc. organization.
388,000 people were not given a passport.
30,000 people were dismissed from their firms because they were suspects and therefore inconvenient.
14,000 people were removed from citizenship.
30,000 people went abroad as a political refugee.
300 people died in a suspicious manner.
Documented that 171 people died by reason of torture.
937 films were banned because these were found objectionable.
23,677 associations had their activities stopped.
3,854 teachers, 120 lecturers and 47 judges were dismissed.
400 journalists were sentenced to a total of 3315 years’ imprisonment.
300 journalists were attacked.
3 journalists were shot dead.
300 days in which newspapers were not published.
303 cases were opened for 13 major newspapers.
39 tonnes of newspapers and magazines were destroyed.
299 people lost their lives in prison.
144 people died in a suspicious manner.
14 people died in a hunger strike.
While fleeing, 16 people were shot.
95 people were killed in combat.
“Natural death report” for 73 persons was given.
The cause of death of 43 people was announced as “suicide”.
Dit is geen democratie die ontspoort, Erdogan is ondemocratisch bezig dat je met democratische processen hem niet tegenhoudt, tenminste dat is de lijn die nu is ingezet. Vuur bestrijd je met vuur, en ja, ik vergelijk het neerslaan met Libie en Syrie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow, drie stuks in één post.
- Hitler
- Democratie is tof, maar als het dreigt lijkt te ontsporen mag je zo ondemocratisch zijn als het maar kan
- Het neerslaan vergelijken met Libië en Syrië.
Heb je meer?
ahummquote:Op maandag 17 juni 2013 22:48 schreef Slayage het volgende:
is het nou eindelijk rustig (geen rellen/traangas) of lijkt het maar zo?
Wat je nu ziet is allemaal opportunisme.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoe kijk jij terug naar de tijd dat erdo en assad matties waren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigenlijk hebben ze alleen de "coup" van 95 (was et 95?) alleen meegemaakt, waar erbakan aan de kant werd geschoven
Dat mag je misselijk vinden maar ik zou het jammer vinden als Turkije afglijdt naar een Rusland-status.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Het oude leger is gewoon bewezen erger dan Erdogan. Ik zal het nog een keer voor je copy pasten. En dit is alleen maar één staatsgreep. Ze hebben er meer gedaan.
Dat jij hun steunt vind ik nogal misselijk.
[..]
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.
Volgens ACT-F gaat Erdoğan die getallen overtreffen. Open je ogen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Het oude leger is gewoon bewezen erger dan Erdogan. Ik zal het nog een keer voor je copy pasten. En dit is alleen maar één staatsgreep. Ze hebben er meer gedaan.
Dat jij hun steunt vind ik nogal misselijk.
[..]
Als ik stel dat Erdogan duizend keer minder erg is, dan is dat gewoon een feit.
Brazilië en Turkije?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:10 schreef Summers het volgende:
http://www.livestream.com/globalrevolution
Ben jij weer zo'n wannabe Iranier die Assad wel rechtvaardig ziet maar Saddam niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:12 schreef IPA35 het volgende:
Moet je niet Sji'iten-Ontmaskerd.nl gaan lezen of zo in plaats van hier te trollen?
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat mag je misselijk vinden maar ik zou het jammer vinden als Turkije afglijdt naar een Rusland-status.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Ben jij weer zo'n wannabe Iranier die Assad wel rechtvaardig ziet maar Saddam niet?
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat je nu ziet is allemaal opportunisme.
En je moet de vriendschap tussen die twee landen vooral niet overschatten.uiteraard, politiek is een en al opportunismeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mischien, maar ik denk dat veel hataylilar blij zijn dat ze niet bij syrie horen vandaag de dag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Als je hem vrij spel geeft wel ja.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens ACT-F gaat Erdoğan die getallen overtreffen. Open je ogen.
De Seculieren in onze land zijn er niet vies van om mensen op te hangen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.
met dnk aan erdquote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.
met dank aan erbakan hebben we nu erdoganquote:Op maandag 17 juni 2013 23:14 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erbakan wilde alles zo snel mogelijk en de leger gebruikte het tegen hem. Als Erbakan niet ging aftreden zouden er meer mensen opgehangen worden.
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
De Seculieren in onze land zijn er niet vies van om mensen op te hangen.
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zou het het erger vinden als Turkije afglijdt naar een junta-status. De ervaringen uit het verleden leren hoe ziek en onleefbaar dat is namelijk.
Eén pot nat.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.
Onze leger stond bekend om het verdedingen van het Secularisme ondanks dat onschuldigen geexecuteerd zouden worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat waren niet 'de seculieren'. Het was een junta dat niemand vertegenwoordigde.
Alsof het jou om Turkije gaat. Als ik die getallen had gelezen zou ik geschokt zijn. Erdogan komt niet eens in de buurt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.
Tja, dat is gewoon een manier om het te verkopen naar buiten toe.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Onze leger stond bekend om het verdedingen van het Secularisme ondanks dat onschuldigen geexecuteerd zouden worden.
Nee, want ik ben ook voor scheiding van kerk en staat, maar ben tegen staatsgrepen. Derhalve niet een pot nat.quote:
Wat verwacht je dat er gebeurt als het leger ingrijpt? Dat mensen ineens meer vrijheid/rechten krijgen? Voor de AKP-periode had Turkije al beperkte vrijheden. Wat je Erdogan kwalijk kan nemen is dat hij de situatie niet verbetert, terwijl hij daarvoor wel de macht heeft. Maar het is niet zo dat Erdogan een volwaardige democratie heeft omgebouwd in een semi-dictatuur.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als dat zou betekenen dat demonstraties mogelijk zijn zonder neergeslagen te worden, zonder dat hij het leger kan inzetten waarmee hij nu dreigt om dat democratische proces neer te slaan, ok uiteraard. Maar dat is niet het geval, Erdogan heeft het zo omgedraaid dat het leger zijn speeltje wordt en geen beschermer van de democratie, nou dan mag je best hopen dat het leger ingrijpt.
Erdogan is alleen maar gegroeid tijdens verkiezingen. En hoe zit het dan met onze leger die na verkiezingen een staatsgreep pleegden omdat zij het niks vonden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kennelijk moet Turkije weer opnieuw beginnen en is Erdogan niet van plan het democratische proces een kans te geven zo lang hij het niet z'n hand kan zetten.
Walgelijke uitspraak. Dit zou voor miljoenen mensen heel slecht uitpakken en dat weet je.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sezer heeft tijdens zijn korte regeer periode vooruitgang alleen maar tegen gezeten en was ook ultra Seculier.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, dat is gewoon een manier om het te verkopen naar buiten toe.
Jij persoonlijk misschien niet maar de machthebbers van weleer zijn dat wel.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, want ik ben ook voor scheiding van kerk en staat, maar ben tegen staatsgrepen. Derhalve niet een pot nat.
Dus?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:23 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Sezer heeft tijdens zijn korte regeer periode vooruitgang alleen maar tegen gezeten en was ook ultra Seculier.
Ja bedankt, maar dat is wat ik al stelde.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:23 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Jij persoonlijk misschien niet maar de machthebbers van weleer zijn dat wel.
Dat zou kunnen jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
Nou in Turkije zijn meeste Seculieren Moslim en niet ongelovig zoals in Nederland. Net als religie wordt ideology ook bepaald hoe je het beleefd, maak het niet te extreem want dan keren mensen tegen je.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus?
We kunnen ook alle terroristen opnoemen die moslim zijn, dat maakt niet elke moslim een terrorist.
Seculier betekent dat je voor de scheiding van kerk en staat bent, dat mensen dat concept hebben misbruikt om anderen te onderdrukken betekent niet dat secularisme iets slechts is.
In Turkije hebben Seculieren geen democratie gebracht maar het was meer een nieuwe elite aan de macht, Turkse Seculieren hebben niks met het Secularisme te maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus?
We kunnen ook alle terroristen opnoemen die moslim zijn, dat maakt niet elke moslim een terrorist.
Seculier betekent dat je voor de scheiding van kerk en staat bent, dat mensen dat concept hebben misbruikt om anderen te onderdrukken betekent niet dat secularisme iets slechts is.
Iemand die zo omgaat met zijn eigen bevolking, met andere geluiden, die dient voor zijn misdaden berecht te worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:21 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Erdogan is alleen maar gegroeid tijdens verkiezingen. En hoe zit het dan met onze leger die na verkiezingen een staatsgreep pleegden omdat zij het niks vonden.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:18 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben ook seculier. Niks mis mee.
Erdogan beweert trouwens nog steeds dat hij dat ook is, mja.
triest filmpje, "gec yerine"quote:Op maandag 17 juni 2013 23:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]Echt? Misschien moet hij zich verdiepen in dat begrip. Ik snap sws niet wat er seculier is aan Turkije met een ministerie van godsdienst, hoor. Turkije is nooit echt seculier geweest. Ik zie niet in wat bijvoorbeeld het weigeren van gehoofddoekte vrouwen te maken heeft met seculier handelen.
Voorbeelden als dit zal ik nooit snappen:
Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.quote:
ik heb dit filmpje nooit gezien, althans kan het me niet herinneren, ik vraag me af hoe het tegenwoordig gaat op de scholenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben anti-hoofddoek en zie het nut er totaal niet van in. Dat als eerste.
Maar als iemand anders besluit het te dragen, dan is dat hun goed recht. Ik schaam mij bij het zien van dit soort beelden en vind het echt zielig voor dat meisje.
Eerste keer dat ik dit op TV zag ken jij vast ook wel, dat was in Sivas. Iets met verpleegsters die niet bij hun diploma uitreiking mochten zijn.
Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef Hierro het volgende:
[..]
Wat verwacht je dat er gebeurt als het leger ingrijpt? Dat mensen ineens meer vrijheid/rechten krijgen? Voor de AKP-periode had Turkije al beperkte vrijheden. Wat je Erdogan kwalijk kan nemen is dat hij de situatie niet verbetert, terwijl hij daarvoor wel de macht heeft. Maar het is niet zo dat Erdogan een volwaardige democratie heeft omgebouwd in een semi-dictatuur.
Overigens is het leger is nooit de beschermheer van de democratie geweest. Sowieso moest Ataturk niets hebben van democratie. Hij vond het makkelijker en prettiger om alleen te regeren. Zijn volgelingen laten dat in ieder geval goed zien met hun dogmatische ideologie. Wat dat betreft kan Erdogan leren van Ataturk. Hij wist namelijk wél opstanden de kop in te drukken.
Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Walgelijke uitspraak. Dit zou voor miljoenen mensen heel slecht uitpakken en dat weet je.
Dit filmpje bedoel ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb dit filmpje nooit gezien, althans kan het me niet herinneren, ik vraag me af hoe het tegenwoordig gaat op de scholen
Nee. Leg me geen woorden in de mond. Het is echter in de verste verte niet te vergelijken met een gemiddelde coup in Turkije. Zie hiervoor ook het eerder geposte lijstje.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.
Erdogan heeft nog geen dictatuur van Turkije gemaakt, maar hij is er wel mee bezig, en dat is wat zijn reactie laat zien met betrekking tot deze demonstraties. Ataturk is degene die van Turkije een welvarende Westerse staat heeft gemaakt, niet Erdogan, en Erdogan doet er bijna alles aan om de fundamenten van Ataturk omver te werpen, prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.
[..]
Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |