abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127920963
-censuur-

R.T.E.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 21:23:02 #2
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127921045
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

informatie desinformatie, om gek van te worden
Ja, maar in dit geval heeft het kind het gelukkig zelf na kunnen vertellen.
pi_127921061
`
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

informatie desinformatie, om gek van te worden
Mwah, beetje logisch nadenken. Heb je ooit een AKP li gezien die logisch sprak? Nee.
pi_127921128
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik weet niet wie pieter omzigt is, de berichten in de nederlandse media bedoel ik, er is niet gedreigd met militaire ingrijpen, er is verteld dat als de politie niet in staat blijkt te zijn om zijn taak te doen dat als uiteindelijk het leger gevraagd zou kunnen worden, het werd niet als een dreigement verteld
Pieter Omtzigt (CDA) uitte zijn kritiek op de manier van ingrijpen door de politie (in het door jouw aangehaalde artikel; je hebt zijn quote zelfs gemarkeerd). Verder ben ik met je eens, maar de PvdA heb ik sowieso zelden serieus genomen.

Offtopic:
quote:
Omtzigt wordt gevolgd door Turkse geheime dienst

Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt uit Enschede wordt naar eigen zeggen door de Turkse geheime dienst geschaduwd. Die controle zou verband houden met zijn onderzoek naar de zaak Joris Demmink en zijn inzet voor meer geloofsvrijheid van christenen [in Turkije] bron
pi_127921150
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef Ambipur het volgende:
`

[..]

Mwah, beetje logisch nadenken. Heb je ooit een AKP li gezien die logisch sprak? Nee.
Ach het klopt ook wel en ik betrap me er zelf ook op. Niet bewust, maar soms is het moeilijk om onpartijdig naar iets te kijken als je je zo kwaad maakt of als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan. Via internet is het ook nog eens moeilijk om je precies uit te drukken.

Sommige mensen kunnen echter echt alle bloed onder mijn nagels vandaan halen.
pi_127921248
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ach het klopt ook wel en ik betrap me er zelf ook op. Niet bewust, maar soms is het moeilijk om onpartijdig naar iets te kijken als je je zo kwaad maakt of als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan. Via internet is het ook nog eens moeilijk om je precies uit te drukken.
Ik blijf graag kijken naar de normale mensen, de rest negeer ik :)

Dus ik blijf deze topic volstoppen met FB video's van lieve yengeler.
https://www.facebook.com/(...)76865&type=2&theater
pi_127921285
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:23 schreef Ambipur het volgende:
`

[..]

jawel hoor genoeg
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 21:26:56 #8
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127921335
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Theoden het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen echter echt alle bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je niet in staat bent om gewoon te reageren op een normale vraag. Jij post een aantal cijfers, ik vraag je wat daar allemaal onder valt en je begint al gelijk een hoop heisa te maken. Volgens mij wil je het gewoon als een aanval zien.
pi_127921389
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

jawel hoor genoeg
AKP-stemmers wel. Pro-Erdogan gasten die na alles nog niet een halve woord kwaad over hem kunnen spreken niet.

In ieder geval niet tot nu toe.
pi_127921400
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Pieter Omtzigt (CDA) uitte zijn kritiek op de manier van ingrijpen door de politie (in het door jouw aangehaalde artikel; je hebt zijn quote zelfs gemarkeerd). Verder ben ik met je eens, maar de PvdA heb ik sowieso zelden serieus genomen.
dat eerste ingrijpen van de politie was 100% buitensporig, belachelijk hoe dat is gegaan
-Rabia Al-Basri
pi_127921453
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat heb je idd gemist, want de ene partij zegt dat kind is er expres van af gegooid en de andere kant zegt weer iets anders.
protest of geen protest, het is nu niet iets wat bij mensen van nature opkomt als 'laten we ff dat kind van de brug gooien' want dat valt lekker bij de media. Als zo iemand dat tijdens een protest doet is zo iemand van nature al sadistisch, of men nu aan de burger-kant of de politie-kant staat. Helder nadenken schijnt aan beide kanten niet zo erg voor te komen in dit geval. Wat er echt heeft plaatsgevonden moet worden onderzocht, of 't land in deze staat een echt onafhankelijk onderzoek kan laten doen is vraag 2
pi_127921455
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:26 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je niet in staat bent om gewoon te reageren op een normale vraag. Jij post een aantal cijfers, ik vraag je wat daar allemaal onder valt en je begint al gelijk een hoop heisa te maken. Volgens mij wil je het gewoon als een aanval zien.
In mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.
pi_127921578
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef Theoden het volgende:

[..]

AKP-stemmers wel. Pro-Erdogan gasten die na alles nog niet een halve woord kwaad over hem kunnen spreken niet.

In ieder geval niet tot nu toe.
maak daar blinde pro erdoga gasten van en dan deel ik je mening, maar ik zie mezelf ook als akp stemmer en pro erdogan, maar ik ben ook huiverig voor sommige dingen, wat de akp/erdogan aangaat
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 21:30:05 #14
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127921591
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:

[..]

Mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.
Man, wat wil je dat ik doe. Een hoop huil-smileys posten ofzo. Denk je dat die cijfers uit het niets zijn gekomen.. tuurlijk was allang bekend dat er veel gewonden zijn gevallen. Ik vraag je alleen welke gewonden daar allemaal onder vallen om een beeld te hebben van het totaalplaatje. Tering :')
pi_127921752
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

maak daar blinde pro erdoga gasten van en dan deel ik je mening, maar ik zie mezelf ook als akp stemmer en pro erdogan, maar ik ben ook huiverig voor sommige dingen, wat de akp/erdogan aangaat
Ja, maar jij zegt het al zelf je kijkt ook kritisch naar Erdogan. Ik kan daar genoeg respect voor opbrengen als snap ik het zelf niet, maar goed daar moeten we mee leren leven.

Ik zie hier nog steeds mensen die niet een half woordje kritiek hebben geleverd helaas en dat is onmenselijk.
pi_127921784
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Man, wat wil je dat ik doe. Een hoop huil-smileys posten ofzo. Denk je dat die cijfers uit het niets zijn gekomen.. tuurlijk was allang bekend dat er veel gewonden zijn gevallen. Ik vraag je alleen welke gewonden daar allemaal onder vallen om een beeld te hebben van het totaalplaatje. Tering :')
Alle gewonden die op één of andere manier gewond zijn geraakt tijdens de protesten.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:32:40 #17
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127921816
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

protest of geen protest, het is nu niet iets wat bij mensen van nature opkomt als 'laten we ff dat kind van de brug gooien' want dat valt lekker bij de media. Als zo iemand dat tijdens een protest doet is zo iemand van nature al sadistisch, of men nu aan de burger-kant of de politie-kant staat. Helder nadenken schijnt aan beide kanten niet zo erg voor te komen in dit geval. Wat er echt heeft plaatsgevonden moet worden onderzocht, of 't land in deze staat een echt onafhankelijk onderzoek kan laten doen is vraag 2
De mensen die niet per se anti-Erdogan zijn hier hebben bijna allemaal vanaf het begin af aan ook buitensporig politiegeweld veroordeeld. Alleen lijkt het wel of je per se anti-Erdogan moet zijn of je keurt alles wat er gebeurt goed, volgens sommige mensen hier.... :{
pi_127921910
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hoe kun je nu nog Pro-Erdogan zijn?
  maandag 17 juni 2013 @ 21:33:56 #19
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127921931
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:31 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ja, maar jij zegt het al zelf je kijkt ook kritisch naar Erdogan. Ik kan daar genoeg respect voor opbrengen als snap ik het zelf niet, maar goed daar moeten we mee leren leven.

Ik zie hier nog steeds mensen die niet een half woordje kritiek hebben geleverd helaas en dat is onmenselijk.
PSV1990 de enige die geen kritiek heeft geleverd. Tenzij jij er nog meer weet te noemen?
pi_127922021
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe kun je nu nog Pro-Erdogan zijn?
o bir dunyaaaa lideriii
-Rabia Al-Basri
pi_127922120
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

o bir dunyaaaa lideriii
Oh, niet doen.. Zeker ook: Inadina rte?!

Geef eens antwoord ::)
pi_127922127
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef Che_ het volgende:

[..]

PSV1990 de enige die geen kritiek heeft geleverd. Tenzij jij er nog meer weet te noemen?
Meki :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 17 juni 2013 @ 21:37:58 #23
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127922254
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Meki :')
Had in eerste instantie staan: En meki misschien.

Toen bedacht ik me dat ik daar niet zeker van was.
pi_127922355
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:

[..]

In mijn alle eerste reactie stond al een antwoord in en ja ik erger me kapot dat dat de eerste reactie is nadat je ziet dat er 7642 mensen gewond zijn geraakt.
Tja zij luisteren niet en gooien met stenen naar onschuldige burgers en bedreigen onschuldige mensen en houden zich niet aan de wet en ondermijnen de democratie.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127922424
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Tja zij luisteren niet en gooien met stenen naar onschuldige burgers en bedreigen onschuldige mensen en houden zich niet aan de wet en ondermijnen de democratie.
Als je het over de duivel hebt :D
pi_127922536
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oh, niet doen.. Zeker ook: Inadina rte?!

Geef eens antwoord ::)
wat bedoel je met inadina rte? waarom ik erdogan baas vindt?
-Rabia Al-Basri
pi_127922631
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat bedoel je met inadina rte? waarom ik erdogan baas vindt?
Dat zeggen die AKPciler steeds.

ja, waarom vind jijj Erdogan een baas.
pi_127922798
Ben benieuwd hoe ik Istanbul aantref op zaterdag ochtend
pi_127923511
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:42 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat zeggen die AKPciler steeds.

ja, waarom vind jijj Erdogan een baas.
oh is dat zo ? dat zegt me niks, eerlijk gezegd

doordat wat hij allemaal heeft bereikt:

van straatschoffie jezelf opwerken tot de burgemeester van istanbul, een eigen partij oprichten en dan zon beetje heel het midden van de turkse electoraat onder 1 paraplu brengen om vervolgens meer dan een decennium turkije regeren, de turkse economie liberaliseren, enorme investering in infrastructuur, aanzien van turkije economisch/politiek/militair wereldwijd opschroeven, de militairen in turkije op hun knieen krijgen, gedurfde internationale politiek, zijn pogingen om het koerdische probleem op te lossen

dat is wat me zo te binnen schiet
-Rabia Al-Basri
pi_127923654
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

van straatschoffie jezelf opwerken tot de burgemeester van istanbul, een eigen partij oprichten en dan zon beetje heel het midden van de turkse electoraat onder 1 paraplu brengen om vervolgens meer dan een decennium turkije regeren, de turkse economie liberaliseren, enorme investering in infrastructuur, aanzien van turkije economisch/politiek/militair wereldwijd opschroeven, de militairen in turkije op hun knieen krijgen, gedurfde internationale politiek, zijn pogingen om het koerdische probleem op te lossen

Ah. Het standaard verhaal.

Ik bedoel eigenlijk: hoe kun jij hem nog als dunya lideri zien na zijn gedragingen van de afgelopen 2 weken? :)
pi_127923706
Mensen die denken dat hij het Koerdische probleem oplost ;(
pi_127923901
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ah. Het standaard verhaal.

Ik bedoel eigenlijk: hoe kun jij hem nog als dunya lideri zien na zijn gedragingen van de afgelopen 2 weken? :)
juist vanwege het standaard verhaal zie ik hem als dunya lideri, je kna niet zomaar ff dunya lideri af zijn, ik weet niet of hij deze confrontatie bewust heeft opgezocht/uitgebuit of dat hij een grove inschattingsfout heeft gemaakt
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 21:58:48 #33
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127923985
quote:

[..]

Er zijn bepaalde minderheden die ondanks al deze zaken sowieso tegen Erdogan zijn, omdat ze zich onderdrukt voelen. Hoe die ze onderdrukt is mij een raadsel.

En ik bedoel niet een brug vernoemen of iets :+
pi_127924051
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:55 schreef Ambipur het volgende:
Mensen die denken dat hij het Koerdische probleem oplost ;(
dat moet blijken, hij heeft in ieder geval veel gedaan voor de koerden, nog niet genoeg maar wel veel meer dan alle premiers door de deccennia heen bij elkaar, hij heeft de ballen getoond om zover te gaan door met de pkk te onderhandelen
-Rabia Al-Basri
pi_127924065
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

juist vanwege het standaard verhaal zie ik hem als dunya lideri, je kna niet zomaar ff dunya lideri af zijn, ik weet niet of hij deze confrontatie bewust heeft opgezocht/uitgebuit of dat hij een grove inschattingsfout heeft gemaakt
Jij vindt zijn gedragingen passen bij een wereldleider? Wat vind jij van zijn aanpassingen in Turkije? Zijn gedrag richting minderheden?
pi_127924080
quote:

[..]

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127924125
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat moet blijken, hij heeft in ieder geval veel gedaan voor de koerden, nog niet genoeg maar wel veel meer dan alle premiers door de deccennia heen bij elkaar, hij heeft de ballen getoond om zover te gaan door met de pkk te onderhandelen
:D Ballen? Hij heeft alleen maar getoond dat hij uit is op stemmen van Koerden. Kom, stem op mij! Ik help jullie wel.
pi_127924275
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij vindt zijn gedragingen passen bij een wereldleider? Wat vind jij van zijn aanpassingen in Turkije? Zijn gedrag richting minderheden?
ik heb de koerdische benoemt ben ik positief over, maar het kan en moet beter, even als dat het beter kan met naar de niet moslims
-Rabia Al-Basri
pi_127924294
Hij heeft helemaal niet het Koerdische probleem opgelost, zoals Ambipur het zegt: hij wil alleen Koerdische stemmen. Ik verwacht dat het over 2 jaar weer raak is in Diyarbakir, Batman, Van en zo.

Maar dat ziet de gemiddelde Turk niet want dat wordt niet getoond op tv
pi_127924376
quote:

[..]

:D Ballen? Hij heeft alleen maar getoond dat hij uit is op stemmen van Koerden. Kom, stem op mij! Ik help jullie wel.
dat is jouw interpretatie, dat mag, maar als het resultaat is dat we een blijvende staakt het vurebn houden in turkije, is het niet zo dat hij resultaat heeft geboekt?
-Rabia Al-Basri
pi_127924480
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is jouw interpretatie, dat mag, maar als het resultaat is dat we een blijvende staakt het vurebn houden in turkije, is het niet zo dat hij resultaat heeft geboekt?
Ik raad je aan eens wat beelden uit Hatay etc te bekijken. Bullshit dat hij het probleem oplost of what so ever. Met censuur lijkt alles opgelost idd. Je zou bijna denken dat Turkije 1 is.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:05:18 #42
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127924504
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Djibril het volgende:
Hij heeft helemaal niet het Koerdische probleem opgelost, zoals Ambipur het zegt: hij wil alleen Koerdische stemmen. Ik verwacht dat het over 2 jaar weer raak is in Diyarbakir, Batman, Van en zo.

Elke politicus wil stemmen krijgen. Dat hij ze niet onderdrukt als zijn voorgangers is al een grote stap vooruit. Dat hij bezig is om ook in het oosten dingen op te bouwen is een stap vooruit. Met de PKK heeft ie ook een grote stap vooruit gezet, of wil men nog steeds gevechten?

En over die andere minderheden, tja je hebt in elke land wel een minderheid die zich in een slachtofferrol positioneert (al dan niet (on)terecht).
pi_127924568
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Djibril het volgende:

dan is het 2 jaar rustig geweest en is het per definitie resultaat

de gemiddelde turk is idd dom en blind en stemt op erdogan, dit soort uitspraken :r
-Rabia Al-Basri
pi_127924651
quote:

[..]

Dit is natuurlijk geen normaal tegenargument..
pi_127924671
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Che_ het volgende:

[..]

Elke politicus wil stemmen krijgen. Dat hij ze niet onderdrukt als zijn voorgangers is al een grote stap vooruit. Dat hij bezig is om ook in het oosten dingen op te bouwen is een stap vooruit. Met de PKK heeft ie ook een grote stap vooruit gezet, of wil men nog steeds gevechten?

En over die andere minderheden, tja je hebt in elke land wel een minderheid die zich in een slachtofferrol positioneert (al dan niet (on)terecht).
Ja stap vooruit man :')
Koerdische activisten oppakken is een stap vooruit.
PKK nog tot de bot bewapend en er zijn fracties binnen PKK(meerderheid) die door willen gaan met vechten, is een stap vooruit.
pi_127924675
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

dan is het 2 jaar rustig geweest en is het per definitie resultaat

de gemiddelde turk is idd dom en blind en stemt op erdogan, dit soort uitspraken :r
Heb je gezien wat voor mensen ze lieten spreken op die AKP meeting :') De gemiddelde Turk is intelligent en stemt niet op AKP.
pi_127924724
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk geen normaal tegenargument..
Dat is jouw mening en die doet er voor mij niet toe. Een argument is persoonlijk en subjectief, ik bepaal dus zelf welke ik wens te gebruiken.
pi_127924734
Het Koerdische probleem is niet opgelost. Het is hoogstens wat bespreekbaarder geworden.

Verder heb ik lange tijd in de hoek gezeten van mensen die de AKP regering redelijk positief zag. Ook best met enige regelmaat verdedigde in discussies met tegenstanders. Maar een paar jaar terug heeft Erdogan gewoon een houding gekregen van 'ik kan alles maken' en sindsdien is het steeds moeilijker geworden om hem positief te zien.

Ik heb het al vaker gezegd, nederlandse turken hebben makkelijk praten vanuit een situatie waarbij ze de regering van Erdogan alleen maar kennen uit wat ze zien tijdens hun (twee)jaarlijkse vakantie en op satelliet kanalen. Die mensen zouden eens een tijdje in Turkije moeten gaan wonen om aan den lijve te ondergaan wat het betekent geregeerd te worden door een autocraat.
pi_127924745
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Djibril het volgende:

[..]

PKK nog tot de bot bewapend en er zijn fracties binnen PKK(meerderheid) die door willen gaan met vechten, is een stap vooruit.
Waarom vechten ze dan niet?
pi_127924778
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De gemiddelde Turk is intelligent en stemt niet op AKP.
Dit soort uitspraken zijn laag.
pi_127924787
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:04 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik raad je aan eens wat beelden uit Hatay etc te bekijken. Bullshit dat hij het probleem oplost of what so ever. Met censuur lijkt alles opgelost idd. Je zou bijna denken dat Turkije 1 is.
ik snap die mensen in hatay wel, ze zitten op de grens met een oorlogs gebied, waar er al 100.000 ensen zijn gestorven, het is erdogan redelijk gelukt om dat conflict te containen, dat wij in turkije niet dagelijks bomaanslagen hebben vanuit assad en co zie ik als een resultaat
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 22:08:55 #52
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127924835
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Djibril het volgende:

[..]

Wat verwacht je... dat alles in 1x opgelost is na al die jaren en doden? Hij zet stappen vooruit zeg ik, hij is nog niet gefinished.
pi_127924873
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn laag.
Want?
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik snap die mensen in hatay wel, ze zitten op de grens met een oorlogs gebied, waar er al 100.000 ensen zijn gestorven, het is erdogan redelijk gelukt om dat conflict te containen, dat wij in turkije niet dagelijks bomaanslagen hebben vanuit assad en co zie ik als een resultaat
Hoe is dat hem gelukt, want ik zie dat niet?
pi_127924874
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:05 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat het beter is onder hem is dus net zoiets als zeggen dat mensen dankbaar moeten zijn dat de staat geen misdaden tegen de menselijkheid meer pleegt. Dat is de zaken op zijn kop zetten; de standaard moet zijn dat de staat de rechten van burgers respecteert, niet dat burgers dankbaar moeten zijn als een staat ze een keertje niet met voeten treedt.
pi_127924896
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom vechten ze dan niet?
Omdat ze door Murat Karayilan zijn terug gehaald door de orders van Ocalan. Maar steeds meer PKKers(vooral jonge generatie) wil Ocalan los laten.
pi_127924915
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Heb je gezien wat voor mensen ze lieten spreken op die AKP meeting :') De gemiddelde Turk is intelligent en stemt niet op AKP.
nee niet gezien, de laatste landelijke verkiezingen spreken je tegen :*
-Rabia Al-Basri
pi_127924960
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Djibril het volgende:

[..]

Omdat ze door Murat Karayilan zijn terug gehaald door de orders van Ocalan. Maar steeds meer PKKers(vooral jonge generatie) wil Ocalan los laten.
Maar ze doen het niet. Daar gaat het om.
pi_127924976
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat verwacht je... dat alles in 1x opgelost is na al die jaren en doden? Hij zet stappen vooruit zeg ik, hij is nog niet gefinished.
Ik zeg ook niet dat hij alles in 1x oplost, ik zeg alleen dat het oppakken van Koerdische activisten niet bepaald een stap vooruit is.
pi_127925062
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Want?
Respecteer iedereens (stem)keuze. Of het nou de AKP, CHP, MHP of BDP (en de kleinere partijen) is.

Nog daargelaten dat je 21 miljoen Turken net niet-intelligent hebt genoemd. Of hoeveel miljoen het straks ook zal zijn.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:11:11 #60
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925063
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat het beter is onder hem is dus net zoiets als zeggen dat mensen dankbaar moeten zijn dat de staat geen misdaden tegen de menselijkheid meer pleegt. Dat is de zaken op zijn kop zetten; de standaard moet zijn dat de staat de rechten van burgers respecteert, niet dat burgers dankbaar moeten zijn als een staat ze een keertje niet met voeten treedt.
Welke rechten respecteert hij dan niet van ze?
pi_127925067
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:07 schreef HiZ het volgende:
Het Koerdische probleem is niet opgelost. Het is hoogstens wat bespreekbaarder geworden.

Verder heb ik lange tijd in de hoek gezeten van mensen die de AKP regering redelijk positief zag. Ook best met enige regelmaat verdedigde in discussies met tegenstanders. Maar een paar jaar terug heeft Erdogan gewoon een houding gekregen van 'ik kan alles maken' en sindsdien is het steeds moeilijker geworden om hem positief te zien.

Ik heb het al vaker gezegd, nederlandse turken hebben makkelijk praten vanuit een situatie waarbij ze de regering van Erdogan alleen maar kennen uit wat ze zien tijdens hun (twee)jaarlijkse vakantie en op satelliet kanalen. Die mensen zouden eens een tijdje in Turkije moeten gaan wonen om aan den lijve te ondergaan wat het betekent geregeerd te worden door een autocraat.
en toch ziet de turks bevolking dat kennelijk anders
-Rabia Al-Basri
pi_127925086
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Maar ze doen het niet. Daar gaat het om.
Ja, maar ondertussen worden ze wel militair sterker en kunnen ze in burgerkleding even Zuid-Oost Trukije verkennen om over twee jaar hard te gaan slaan. Niet op korte termijn denken.
pi_127925107
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat maar één man in staat zou zijn om de problemen van de Turkse samenleving op te lossen. Tenminste, niet als je geen RTE heet.
pi_127925187
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Want?

[..]

Hoe is dat hem gelukt, want ik zie dat niet?
in syrie 100.000 doden en in turkije wel geteld 2 aanslagen, twee!!! (twee toch? :P) dat is degelijke containment politiek
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 22:12:37 #65
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925189
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat maar één man in staat zou zijn om de problemen van de Turkse samenleving op te lossen. Tenminste, niet als je geen RTE heet.
Niemand heeft het over oplossen gehad. Nogmaals... stappen vooruit.

Wat is dat toch met anti-Erdoganisten en conclusies trekken _O-
pi_127925198
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ja, maar ondertussen worden ze wel militair sterker en kunnen ze in burgerkleding even Zuid-Oost Trukije verkennen om over twee jaar hard te gaan slaan. Niet op korte termijn denken.
Ik denk dat als ze tegen Ocalan in gaan, het uitloopt op een interne oorlog. Dan staan ze sowieso heel zwak.
pi_127925210
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee niet gezien, de laatste landelijke verkiezingen spreken je tegen :*
Die cijfers zijn oud, dus dat kunnen we niet vergelijken? Er is wel wat gebeurd in die paar jaartjes, zelfs in de afgelopen 2 weken.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Respecteer iedereens (stem)keuze. Of het nou de AKP, CHP, MHP of BDP (en de kleinere partijen) is.

Nog daargelaten dat je 21 miljoen Turken net niet-intelligent hebt genoemd. Of hoeveel miljoen het straks ook zal zijn.
Ik heb recht op een mening :) Ik vind mensen die AKP stemmen niet bijster intelligent. Dezelfde mening deel ik over CHP stemmers, dus die hoeven zich ook niet in de steek gelaten te voelen.
pi_127925220
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

en toch ziet de turks bevolking dat kennelijk anders
Nee, dat ziet de Turkse bevolking niet anders, want de AKP is steun aan het verliezen onder die Turkse bevolking en met een flink tempo ook.
pi_127925292
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

in syrie 100.000 doden en in turkije wel geteld 2 aanslagen, twee!!! (twee toch? :P) dat is degelijke containment politiek
Wat heeft de burgeroorlog te maken met die steden? Ik doelde op de onvrede binnen die steden en niet op het aantal aanslagen?
pi_127925319
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef Che_ het volgende:

[..]

Welke rechten respecteert hij dan niet van ze?
Vrijheid van meningsuiting is een gebrekkig concept in Turkije. Dat jij dat niet regelmatig aan den lijve ondervindt betekent niet dat het geen concreet probleem is voor mensen die wel in Turkije wonen.
pi_127925327
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die cijfers zijn oud, dus dat kunnen we niet vergelijken? Er is wel wat gebeurd in die paar jaartjes, zelfs in de afgelopen 2 weken.

[..]

Ik heb recht op een mening :) Ik vind mensen die AKP stemmen niet bijster intelligent. Dezelfde mening deel ik over CHP stemmers, dus die hoeven zich ook niet in de steek gelaten te voelen.
Ik dacht dat jij een hekel had aan generalisaties.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:14:28 #72
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925375
En dan heb je nog een groep die op alles loopt te kankeren, maar zelf totaal niet met oplossingen komen. Behalve: 'Erdogan moet weg'.

Beetje Wilders-figuren.
pi_127925385
quote:

Chapeau hoor. Wees er trots op.
pi_127925405
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef Hierro het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een hekel had aan generalisaties.
Ik discrimineer niet, zoals bepaalde randdebielen hier. Dat hoef je dus niet met elkaar te vergelijken.
pi_127925415
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef Che_ het volgende:

[..]

Niemand heeft het over oplossen gehad. Nogmaals... stappen vooruit.

Wat is dat toch met anti-Erdoganisten en conclusies trekken _O-
Anderen kunnen ook 'stappen zetten' en wellicht kunnen mensen die minder vol zijn van hun eigen goddelijke gelijk dan RTE betere stappen zetten.
pi_127925445
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Chapeau hoor. Wees er trots op.
Dat ben ik dan ook. Dank je wel.
pi_127925458
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, dat ziet de Turkse bevolking niet anders, want de AKP is steun aan het verliezen onder die Turkse bevolking en met een flink tempo ook.
Dat wordt al jaren geroepen.

De meeste peilingbureau's hadden de AKP vandaag nog boven de 45% staan. Ik vraag mij echt af hoe het echt zit.
pi_127925467
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze tegen Ocalan in gaan, het uitloopt op een interne oorlog. Dan staan ze sowieso heel zwak.
Niet echt, zoals ik al zei zijn het vooral de nieuwe mensen en jonge mensen die dat doen. Dit groeit met de dag meer en PKK zal bijna niet een interne oorlog beginnen omdat ze te afhankelijk zijn van elkaar. Waarom zouden ze een interne oorlog beginnen als ze zien dat de oudjes steeds meer PKK verlaten om met pensioen te gaan en de nieuwe andere ideeën hebben.
  maandag 17 juni 2013 @ 22:15:25 #79
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925475
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting is een gebrekkig concept in Turkije. Dat jij dat niet regelmatig aan den lijve ondervindt betekent niet dat het geen concreet probleem is voor mensen die wel in Turkije wonen.
Maar is dat alleen van toepassing op Koerden of iedereen? Want nu wijk je van het punt af.
pi_127925529
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Djibril het volgende:

[..]

Niet echt, zoals ik al zei zijn het vooral de nieuwe mensen en jonge mensen die dat doen. Dit groeit met de dag meer en PKK zal bijna niet een interne oorlog beginnen omdat ze te afhankelijk zijn van elkaar. Waarom zouden ze een interne oorlog beginnen als ze zien dat de oudjes steeds meer PKK verlaten om met pensioen te gaan en de nieuwe andere ideeën hebben.
Gaat Öcalan met pensioen binnenkort?
pi_127925533
quote:

[..]

ach als de akp propaganda machine gaat draaien en er met koelkasten en makarna wordt gestrooid, zullen de schaapjes weer voorspelbaar gedrag vertonen w/
-Rabia Al-Basri
pi_127925593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

ach als de akp propaganda machine gaat draaien en er met koelkasten en makarna wordt gestrooid, zullen de schaapjes weer voorspelbaar gedrag vertonen w/
Dat zou mijn slotzin worden, wat doe je ;(
pi_127925606
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Gaat Öcalan met pensioen binnenkort?
Is hij al, maar heeft hij zelf niet door :')
Maar genoeg over PKK, dit is een Turkse revolutie
  maandag 17 juni 2013 @ 22:17:14 #84
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925647
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Anderen kunnen ook 'stappen zetten' en wellicht kunnen mensen die minder vol zijn van hun eigen goddelijke gelijk dan RTE betere stappen zetten.
Nou ik zou zeggen, laat het volk maar stemmen. Erdogan is toch de eerste sinds tijden die überhaupt stappen vooruit heeft gezet. Als anderen dat ook kunnen.. goed toch.
pi_127925671
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

misschien is dat ook goed, laat ze ff na een decennium een keer op hun bek gaan, niks mis mee
-Rabia Al-Basri
pi_127925677
Nja, hoe dan ook, het enige wat het de PKK oplevert is dat er weer elke week 20 PKK"ers en 5 Turkse soldaten omkomen.

Ik denk dat de jongeren dat ook wel goed snappen.
pi_127925732
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat heeft de burgeroorlog te maken met die steden? Ik doelde op de onvrede binnen die steden en niet op het aantal aanslagen?
benoem die onvrede dan, kan ik erop reageren
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 22:18:32 #88
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925775
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Heft elkaar een beetje op niet, aangezien er bij elke partij stemmen worden 'gekocht'?
pi_127925798
Misschien dan toch verkiezingen?

Wat als Erdogan wint?
pi_127925881
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:16 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat zou mijn slotzin worden, wat doe je ;(
alsjeblieft! :*
-Rabia Al-Basri
  maandag 17 juni 2013 @ 22:19:52 #91
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127925898
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:

Wat als Erdogan wint?
Laatste ambtsperiode toch?
pi_127925933
Mag Erdogan wel premier worden van de Turkse wet, maar niet van de statuten van de AKP?
pi_127925957
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

benoem die onvrede dan, kan ik erop reageren
Wat moet ik hierop zeggen :'( Zie jij geen beelden van mensen uit die gebieden die het hebben gehad en moord en brand (zeg ik dat goed) schreeuwen?!

Oh en deze is wel leuk, gaat over Halk TV. https://www.facebook.com/(...)76006&type=2&theater
pi_127925970
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:

Wat als Erdogan wint?
Nou ja, dan ga ik nadenken over wat ik nog te zoeken heb in Istanbul.
pi_127925993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Laatste ambtsperiode toch?
Ja voor mij is dat nog niet helemaal duidelijk.

Als hij van de wet wel nog een keer mag, dan kunnen ze die partij-statuten toch gewoon aanpassen?
pi_127925998
quote:
2s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef De_Guidance het volgende:
Mag Erdogan wel premier worden van de Turkse wet, maar niet van de statuten van de AKP?
Ja klopt
pi_127926034
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja voor mij is dat nog niet helemaal duidelijk.

Als hij van de wet wel nog een keer mag, dan kunnen ze die partij-statuten toch gewoon aanpassen?
Ja, dat zou kunnen in principe.
pi_127926076
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja klopt
Het is toch veel makkelijker om die aan te passen dan een presidentieel systeem in te voeren? Als hij zo graag wil blijven? :P
pi_127926106
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik discrimineer niet, zoals bepaalde randdebielen hier. Dat hoef je dus niet met elkaar te vergelijken.
Ik had het ook niet over discriminatie. Aangezien jij je in eerdere topics fel uitsprak tegen generalisaties, vind ik het nogal opmerkelijk dat jij nu (weer) generaliseert en dat ook nog eens gaat relativeren.
pi_127926162
We zijn terug bij deel een. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')