Sprak hij als Erdoganquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
Het leger hoeft geen staatsgreep te plegen om het volk te beschermen, als zij passief toekijken - zoals in Egypte - dan kunnen de demonstranten alsnog de overhand krijgen. Mij is echter nog steeds niet duidelijk of dat wel het doel is. Het economische beleid van Erdogan stemt volgens mij elke Turk wel tevreden, het gaat de meesten gewoon om de vrees dat hij zijn persoonlijke idealen gaat opleggen aan alle Turken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen.
...
Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
Zij bedoelt het is of een seculier Turkije gestoeld op Attaturk's ideeën of een Islamitische staat. Een tussenweg is er niet volgens haar, en dan kiest zij duidelijk voor het eerste ideaal. Turkije is niets anders dan Iran of andere landen in het Midden-Oosten wat dit betreft. De "eeuwige" strijd over welke rol de Islam moet spelen qua staatsinrichting en waar die grens dan ligt in dit soort landen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.haberturk.com/(...)-belgeleri-yayinladi.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23535497.asp.
Inkomsten staan op http://www.akparti.org.tr/site/akparti/gelir-gider (natuurlijk niet al te gedetailleerd).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.
Net zoals de CHP is de staat de gulste gever (85% van de inkomsten van de AKP).quote:Artık CHP de gelir ve giderlerini düzenli olarak açıklayacak. İlk açıklanan gelir-gider tablosuna göre CHP’nin mart sonu itibariyle 42.8 milyon TL’si var. Gelirlerin en büyük payı Hazine yardımından kaynaklandı.
Bron: http://www.radikal.com.tr(...)yon_lira_var-1135218.
De geruchten gaan dat ze bij de Gülen beweging uit een vaatje tappen. Ze schijnen al een rijke partij geweest te zijn vlak na de oprichting. Maar goed, een verbinding tussen een wereldwijde turks-islamitische beweging en een turkse islamitische partij zal wel vergezocht zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe komt AKP aan dat geld? Deels door leden natuurlijk. Maar ik ben benieuwd naar de gulle gevers onder die leden en naar de motivatie waarom ze zo gul zijn. Dat zul je niet zo snel in een openbare boekhouding aantreffen.
Dat is natuurlijk wel goed voor toerisme en exportquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:21 schreef HiZ het volgende:
De economische schade van het wangedrag van Erdogan wordt steeds groter; de euro is inmiddels tl 2,528 waard.
De verafgoding van Ataturk en de demonisering van leden van de Ottomaanse dynastie werd nodig geacht omdat na de stichting van de Turkse republiek veel burgers loyaal waren aan het Ottomaanse Rijk. Om te voorkomen dat voorstanders van het keizerrijk in opstand zouden komen en burgeroorlogen zouden ontstaan met republikeinen, is logischerwijs gepropageerd dat alles wat naar het Ottomaanse Rijk riekte slecht was en alles wat met de republiek te maken had (waaronder Ataturk) onaantastbaar goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:
Het is ook maar goed dat die verafgoding van Ataturk langzaam afgebroken wordt. Het is ongezond om één persoon zo te verheerlijken. Doet me denken aan de verheerlijking van Kim Yong-huppeldepup. Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
Hij stierf weliswaar aan cirrose, maar het is niet zeker of dat door zijn alcoholgebruik kwam. Cirrose kan meerdere oorzaken hebben, alcohol is de meest voorkomende, maar Mehmet Akif Ersoy overleed ook aan die ziekte terwijl hij nooit dronk. Maar we kunnen hem beter op zijn beleid beoordelen dan op zijn privé-leven.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.quote:Within this framework, we warn that to adopt a stance which obstructs some of the positive developments recently planned may lead Turkey-EU relations to an irreversible point.
Soort van vermomd dreigement dus. Net zoals de demonstranten behandeld worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
Anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
quote:Certain members of European Parliament need to understand that making such bold and irresponsible comments on Turkeys internal affairs would have some costs.
quote:Within this framework, we warn that to adopt a stance which obstructs some of the positive developments recently planned may lead Turkey-EU relations to an irreversible point.
Jezus, die tekst.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.abgs.gov.tr/index.php?p=49004&l=2
vast al eens gedeeld maar voor degenen die 't nog niet hebben gelezen
altijd "mooi", 'sorry' zeggen voor een dikke middelvinger
zoiets als in:
> "we are truly sorry to nuke your country now"
< it's ok, we understand it
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
Die Turkse Unie wordt al cultureel gevormd (begin is er), Eskisehir is dit jaar namelijk al Cultural Capital of the Turkish world. Whatever that may bequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:44 schreef Bilge het volgende:
Europarlement schrapt bezoek aan Turkije
Een bezoek van het Europees Parlement aan Turkije dat gepland stond voor deze week gaat niet door. Het Europarlement heeft dit besloten naar aanleiding van kritiek van de Turkse regering op een Europese resolutie over de protesten in Turkije.
Het Europees Parlement nam onlangs een resolutie aan waarin het ‘disproportionele en excessieve geweld’ van de Turkse politie tegen betogers werd veroordeeld. Dit was tegen het zere been van de regering in Ankara, die uithaalde naar Brussel. Europarlementslid Elmar Brok zei woensdag dat Turkije ‘moet begrijpen hoe om te gaan met kritiek’.
----
Op naar een Turkse Unie![]()
Dit is gewoon helemaal echt of niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:32 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.abgs.gov.tr/index.php?p=49004&l=2
vast al eens gedeeld maar voor degenen die 't nog niet hebben gelezen
altijd "mooi", 'sorry' zeggen voor een dikke middelvinger
zoiets als in:
> "we are truly sorry to nuke your country now"
< it's ok, we understand it
[..]
anyway.. we moeten maar eens naar Iran en Noord Korea kijken denk ik, prima landen met de laatste ontwikkelingen op 't gebied van.. .. .nou ja, ze zullen wel ergens ontwikkeld in zijn.
Apart, in een rechtstaat kan iets nooit met terugwerkende kracht strafbaar worden gemaakt. Deze minister suggereert dat de gedane tweets nu strafbaar gemaakt gaan worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:01 schreef aerdt het volgende:
Turkish Interior Minister Muammer Guler heeft op maandag gezegd dat de overheid bezig is met een nieuwe wet met betrekking tot social media.
Deze maatregel komt er vanwege 'het provocerend materiaal' dat op oa facebook en twitter te zien was. De nieuwe wet maakt het mogelijk mensen aan te klagen en berechten die zich hieraan schuldig maken.
De state department is al begonnen met het onderzoeken van 5 miljoen tweets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |