abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127935078
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 07:09 schreef Theoden het volgende:
UIt dat NY Times stukje is dit eigenlijk het belangrijkste:

A.K.P. leaders need to understand that true secular democracy is the only viable way to guarantee the rights and freedoms of all citizens, including Muslims. And Mr. Erdogan’s opponents must grasp that true secularism, contrary to its earlier Kemalist incarnation, requires that the principles of democracy be applied to all members of society.
Juistem!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 09:15:23 #227
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127935549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Welk Ataturk-symbool gaat hij slopen en vervangen door andere zaken op het plein?
http://www.doorbraak.eu/?p=14859
quote:
Er zijn twee redenen waarom Erdogan zo volhardt in zijn nieuwbouwplannen. De eerste is de puur symbolische waarde van de plek zelf, het Taksim-plein. Hij heeft al plannen gelanceerd om Taksim volledig te renoveren in de stijl van het Ottomaanse Rijk. Hij wil het gebouw van het Atatürk Cultuur Centrum (AKM) afbreken en pal tegenover het Atatürk-monument een grote moskee laten bouwen. Het Gezi-park moet plaats maken voor de ‘herbouw’ van een Ottomaanse kazerne. Die was gebouwd op de plek van een Armeense begraafplaats, en de kazerne was in 1940 afgebroken om plaats te maken voor een stadion. Daarnaast worden winkelcentra en hotels uit de grond gestampt. Alles bij elkaar wil Erdogan dus het gezicht van Taksim veranderen in een soort religieus-islamitisch winkel- en uitgaansgebied. Dat is echter een doorn in het oog van de seculiere kemalisten en nationalisten, maar ook van links, de Alavieten, homoseksuelen, ecologisten, noem maar op. Dat verklaart de enorme woede en waarom er zoveel verschillende groepen gezamenlijk optrokken richting Taksim-plein.
quote:
Ook de naam van de nieuwe brug die over de Bosporus gebouwd gaat worden, is veelzeggend. Toen de protesten nog gaande waren in en om Taksim, werd bekend gemaakt hoe die precies gaat heten: de Yavuz Sultan Selim-brug, vertelde Erdogan vol trots. Yavuz Sultan Selim was als Ottomaanse sultan uit de vijftiende eeuw verantwoordelijk voor de afslachting van duizenden Alavieten. Hij wordt door veel van de Alavieten in Turkije nog steeds gezien als symbool van hun onderdrukking en van de religieuze assimilatiepolitiek die tot vandaag de dag voortduurt. Tegen de bouwplannen werd overigens door deskundigen bezwaar gemaakt. Voor de bouw zullen weer duizenden bomen gekapt gaan worden en daarmee zal het grootste deel van de resterende bossen in en om Istanboel gaan verdwijnen. Daardoor zal ook de watervoorziening in gevaar komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Summers op 18-06-2013 09:21:56 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_127936170

pi_127936299
quote:
Wordt er geen nieuwe cultuurcentrum gebouwd?

En over de naam van de brug beginnen terwijl ik vraag naar welke Ataturk-symbool gesloopt gaat worden... Ik wil er niet telkens mee komen, maar... hell, de AKM zelf bevat de naam 'Ataturk'. En hell, de andere brug is naar de opa van Yavuz. Als je niemand tegen het zere been wil schoppen, moeten alle historische namen verwijderd worden. Je kunt dan niet trots zijn op Ataturk en Yavuz gaan haten.
pi_127936611
quote:
een hype?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127937091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

een hype?
Hype klinkt zo negatief.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:23:10 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127939053
quote:
Turkse politie doet invallen bij media

Turkse veiligheidsfunctionarissen en politieagenten hebben dinsdagmorgen ingevallen gedaan bij de krant Atilim en het persbureau Etkin in Istanbul naar aanleiding van de protesten tegen de regering. Ook andere adressen in Istanbul en de hoofdstad Ankara zijn doorzocht. Tientallen mensen zijn opgepakt. Dat heeft de Turkse krant Hürriyet gemeld.

In Ankara raakten in de nacht van maandag op dinsdag actievoerders opnieuw slaags met de politie. Om de betogers te verdrijven gebruikte de politie traangas en waterkanonnen. Aylin Nazliaka, parlementslid van de oppositiepartij CHP, zei dat de politie de actievoerders ook heeft geslagen en dat daardoor gewonden zijn gevallen.

De protesten begonnen eind mei vanwege de geplande herinrichting van het Taksimplein en omgeving, maar breidden zich uit tot een algemener protest tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. De AKP-voorman stelt zich in de ogen van de demonstranten te autoritair op. Ook betogen mensen tegen het politiegeweld op het Taksimplein.
Bron: Volkskrant
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127939936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hype klinkt zo negatief.
klinkt trend leuker?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127940079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

klinkt trend leuker?
Same definition right?

Opkomen voor je rechten en een tegengeluid produceren beschouw ik niet als een hype.
Roze sneakers aan doen, dat is een hype :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:49:40 #235
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127940103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zou je zoiets delen op het forum? :').

Het is duidelijk dat het nep is, en het is niet eens grappig of zo.
Is allemaal echt man:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127940181
hadden net zo goed in istanbul genomen kunnen zijn

http://www.volkskrant.nl/(...)poelt-Brazilie.dhtml
-Rabia Al-Basri
pi_127940253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Same definition right?

Opkomen voor je rechten en een tegengeluid produceren beschouw ik niet als een hype.
Roze sneakers aan doen, dat is een hype :)
nee niet echt hetzelfde

trend is meer het juiste woord, denk ik

die roze sneaker hype is kennelijk langs me heengegaan :P
-Rabia Al-Basri
pi_127940431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee niet echt hetzelfde

trend is meer het juiste woord, denk ik

die roze sneaker hype is kennelijk langs me heengegaan :P
Oke, trend it is. Het ontgaan van de Roze sneaker hype beschouw ik als goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd hoe de demonstraties in Brazilie wordne aangepakt :)
pi_127940705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Oke, trend it is. Het ontgaan van de Roze sneaker hype beschouw ik als goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd hoe de demonstraties in Brazilie wordne aangepakt :)
NWS / Demonstraties in Brazillië.
pi_127944957
quote:
3. Köprün ismi

Bir sonraki büyük projeye 'Pir Sultan' ya da 'Hacı Bektaş' adı verilebilir
http://www.haberturk.com/(...)ktas-adi-verilebilir.

Prima oplossing.
pi_127945214
quote:
Appie is the man. En dan niet omdat hij een brug wil vernoemen naar een belangrijk iemand, maar meer omdat hij de toon wel weet te pakken.
pi_127946951
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan verwacht ik dat Erdogan wordt berecht voor zijn misdaden tegen de Turkse bevolking en dan verwacht ik dat er nieuwe eerlijke verkiezingen worden uitgeschreven. Eveneens verwacht ik dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de AK-partij hoe zij getracht hebben van Turkije datgene te maken wat weinig met democratie of andere Turkse waarden te maken heeft.

Erdogan heeft nog geen dictatuur van Turkije gemaakt, maar hij is er wel mee bezig, en dat is wat zijn reactie laat zien met betrekking tot deze demonstraties. Ataturk is degene die van Turkije een welvarende Westerse staat heeft gemaakt, niet Erdogan, en Erdogan doet er bijna alles aan om de fundamenten van Ataturk omver te werpen, prachtig voorbeeld zijn zijn symbolische plannen om dat hele Taksim-plein met allemaal verwijzing naar Ataturk te slopen en er andere zaken neer te zetten, hoe duidelijk wil je het hebben vraag ik me af.

[..]

Want dit pakt wel goed uit wil je zeggen.
Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen. Die verkiezingen komen er wel hoor. Over een paar jaar kunnen ze hem massaal wegstemmen.

Ataturk heeft van Turkije een welvarend land gemaakt? Turkije was tijdens Ataturks periode een armoedig land, evenals de periodes daarna. De enige mensen die hij welvaart bracht, waren zijn elitaire vriendjes. Wat een gelul zeg. Overigens hebben zijn volgelingen er juist een potje van gemaakt, waardoor Erdogan zo populair werd. En laten we niet vergeten hoe Ataturk minderheden behandelde. Als ze zich niet Turks genoeg voelde, dan dwong hij ze wel. Die man liet opstanden op een dusdanige manier neerslaan dat Erdogan er een puntje aan kan zuigen. Dit soort dingen moet je overigens niet zeggen in Turkije, omdat je anders opgefokte kemalisten achter je aan krijgt. Dus laten we nou niet doen alsof Ataturk zo verlicht was. Hij was seculier, maar voor de rest had hij weinig op met vrijheid en democratie en andere 'westerse' waarden.

Het is ook maar goed dat die verafgoding van Ataturk langzaam afgebroken wordt. Het is ongezond om één persoon zo te verheerlijken. Doet me denken aan de verheerlijking van Kim Yong-huppeldepup. Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
pi_127948436
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:38 schreef Hierro het volgende:

[..]

Dan ben je ongelofelijk naïef, als je denkt dat het leger een staatsgreep zou plegen om de bevolking te beschermen, zeker als je kijkt naar eerdere staatsgrepen. Die verkiezingen komen er wel hoor. Over een paar jaar kunnen ze hem massaal wegstemmen.

Ataturk heeft van Turkije een welvarend land gemaakt? Turkije was tijdens Ataturks periode een armoedig land, evenals de periodes daarna. De enige mensen die hij welvaart bracht, waren zijn elitaire vriendjes. Wat een gelul zeg. Overigens hebben zijn volgelingen er juist een potje van gemaakt, waardoor Erdogan zo populair werd. En laten we niet vergeten hoe Ataturk minderheden behandelde. Als ze zich niet Turks genoeg voelde, dan dwong hij ze wel. Die man liet opstanden op een dusdanige manier neerslaan dat Erdogan er een puntje aan kan zuigen. Dit soort dingen moet je overigens niet zeggen in Turkije, omdat je anders opgefokte kemalisten achter je aan krijgt. Dus laten we nou niet doen alsof Ataturk zo verlicht was. Hij was seculier, maar voor de rest had hij weinig op met vrijheid en democratie en andere 'westerse' waarden.

Het is ook maar goed dat die verafgoding van Ataturk langzaam afgebroken wordt. Het is ongezond om één persoon zo te verheerlijken. Doet me denken aan de verheerlijking van Kim Yong-huppeldepup. Juist dat krampachtig vasthouden aan Ataturks idealen vormt een rem op de democratie, omdat er weinig ruimte wordt geboden aan andere ideologieën. Als je te veel afwijkt van zijn ideologie wordt je al snel weggezet als gek of landverrader.
Hear Hear for the Sharia!
pi_127949300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hear Hear for the Sharia!
verklaar je nader, want ik lees niks over sharia of wat dan ook in zijn reactie
-Rabia Al-Basri
pi_127949547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

verklaar je nader, want ik lees niks over sharia of wat dan ook in zijn reactie
Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.

Jij wel?
pi_127949896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik zie geen mogelijkheid tot iets wat tussen zoals nu en tussen een islamitische staat in zit.

Jij wel?
Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:01:36 #247
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127950277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:51 schreef Hierro het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar helemaal niets van je zegt. Oppassen met de drank, het werd Ataturks dood.
_O- _O_
pi_127950574
Rustig hier. Geen noemenswaardige ontwikkelingen?
pi_127950756
Het begint een ouwe koeientopic te worden, 1 noemenswaardig bericht hier.

ik zit net op t terras, het plantenspuitbusje van de politie staat hier op de hoek geparkeerd.

Nog meer nieuws uit 1733?
pi_127950966
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gehuurd. En waar komt dat geld vandaan? Broekzak, vestzak...
http://www.haberturk.com/(...)-belgeleri-yayinladi.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23535497.asp.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 16:19:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')