abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127846091
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
pi_127846114
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:10 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Nu sluit je uit :) Iets wat ik ook deed en sinds ik dat minder doe gaat alles een stuk makkelijker.
De maatschappij sluit over het algemeen mij uit. Ik hoef voor het uitsluiten geen moeite te doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 16 juni 2013 @ 00:13:29 #3
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127846130
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De maatschappij sluit over het algemeen mij uit. Ik hoef voor het uitsluiten geen moeite te doen.
Sluit de maatschappij je uit of heb je jezelf uitgesloten van de maatschappij?
pi_127846143
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:13 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Sluit mij even aan bij deze vraag :)

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is de cultuur dan misschien niet een onderdeel van het probleem? Als dat niet zo is, waarom niet?
Men wil het niet zien de cultuur, daar zit het hele probleem :)
pi_127846181
Waarvoor zijn jullie bang dan?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  zondag 16 juni 2013 @ 00:15:33 #6
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127846197
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Fusions het volgende:
Naalden
pi_127846211
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Naalden
AK47's
pi_127846250
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Fusions het volgende:
Grote spinnen.
Rustig aan.
pi_127846328
Ontopic maar weer :)
pi_127846345
Ik ben bang dat ik nog heel lang depressief blijf...
Kut ziekte.
Rustig aan.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:19:50 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127846349
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:13 schreef Royco1 het volgende:

[..]

De maatschappij sloot mij uit (pesten) en toen heb ik mezelf jarenlang uitgesloten met het idee dat de maatschappij mij niet moet. Dat is de kernpunt van waarom ik professionele hulp heb gezocht.
Ik moet weer het gevoel hebben dat ik gewild word om mezelf als persoon en niet om bijvoorbeeld mijn skills. Mijn leven is momenteel kapot.
Ik ben nu 27 en ik heb tot vorig jaar augustus nog nooit een normaal sociaal leven gehad. Ik heb ook nog nooit iets gedaan met meiden. Daar waren die meiden vroeger veel te jong voor in hun hoofden.
Zoals jullie misschien al wel weten zit ik bij een studentenvereniging waar mensen bij zitten die mij wel mogen, maar zij zijn een grote uitzondering op de regel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 16 juni 2013 @ 00:20:35 #12
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127846383
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Smerig herkenbaar... Vreet energie. Wou je zelf weer aan het werk?
Ja en nee. Toen ik alleen op mijn kamer zat (heb een kamertje) voelde ik me zo slecht, maar ik voelde me ook vrij. Als dat ergens op slaat. Nu ik me niet meer afzonder merk ik wel dat ik me minder op mijn gemak voel, zelfs bij mijn familie. Dus in dat opzicht had ik liever niet gewerkt. Echter, ik wil ook niet meer stilstaan. Dus hoewel mijn gevoel echt anders zegt, wil ik gaan werken, weer met vrienden spreken en natuurlijk ook aan mezelf werken. Wel met nul verwachtingen. Daarom vind ik het ook niet erg als ik niks doe met vrienden. Als het langzaam moet gaan, dan moet dat maar.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127846390
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Naalden
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:16 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

AK47's
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Grote spinnen.
Dat is toch niet eng
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_127846400
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben bang dat ik nog heel lang depressief blijf...
Kut ziekte.
Dat weet je niet, al hoop ik dat je er snel uit komt, Insjallah :)
  zondag 16 juni 2013 @ 00:21:56 #15
358102 Senor__Chang
pi_127846422
FAUSTI, ben je Checheens? :P Of Turks?
Guilty as changed.
pi_127846429
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FAUSTI op 16-06-2013 00:30:15 ]
pi_127846452
Dat is iets anders dan gewoon een geweer, maar je bent bang dat iemand dat bij jou doet?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_127846495
quote:
5s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:21 schreef Senor__Chang het volgende:
FAUSTI, ben je Checheens? :P Of Turks?
Nee, Hollander zeggen ze. Spreek ook gewoon enkel Nederlands enzo "ahum" Right :') En nee, Turks ben ik niet :(
  zondag 16 juni 2013 @ 00:25:00 #19
103397 minthy
Lief-ish
pi_127846549
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja en nee. Toen ik alleen op mijn kamer zat (heb een kamertje) voelde ik me zo slecht, maar ik voelde me ook vrij. Als dat ergens op slaat. Nu ik me niet meer afzonder merk ik wel dat ik me minder op mijn gemak voel, zelfs bij mijn familie. Dus in dat opzicht had ik liever niet gewerkt. Echter, ik wil ook niet meer stilstaan. Dus hoewel mijn gevoel echt anders zegt, wil ik gaan werken, weer met vrienden spreken en natuurlijk ook aan mezelf werken. Wel met nul verwachtingen. Daarom vind ik het ook niet erg als ik niks doe met vrienden. Als het langzaam moet gaan, dan moet dat maar.
Ik begrijp je :P
Wel knap van je om zo door te zetten!!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127846551
Lama, topic raakt zo verkloot. Maar ben geen turk!
  zondag 16 juni 2013 @ 00:31:21 #21
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127846792
quote:

[..]

Wow, je hebt dezelfde problemen als ik :o
Ik voel me het meest op mijn gemak als ik een lange tijd alleen op mijn kamertje zit, maar als ik te lang alleen ben dan word ik gek van de eenzaamheid. Aan de andere kant ben ik altijd gespannen in gezelschap, inclusief familie. Het is vervelend.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:38:35 #22
358102 Senor__Chang
pi_127847038
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wow, je hebt dezelfde problemen als ik :o
Ik voel me het meest op mijn gemak als ik een lange tijd alleen op mijn kamertje zit, maar als ik te lang alleen ben dan word ik gek van de eenzaamheid. Aan de andere kant ben ik altijd gespannen in gezelschap, inclusief familie. Het is vervelend.
Ik had dat eerst veel minder, maar nu hoeft het niet echt allemaal. Een beetje dubbel eigenlijk. Ik ben wel een persoon die graag met bv vrienden of familie is, maar ik lijk het plezier maken verloren te hebben. Dan is het gewoon moeilijk om iets te gaan doen met anderen. En het helpt ook niet echt dat ik met een gevoel rondloop dat als ik geen rekening moest houden met familie, dat ik dan wel zou kappen. Definitief.
Guilty as changed.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:28:54 #23
358102 Senor__Chang
pi_127848750
Ik lees nu wel wat tegenstrijdigheid in mijn posts. Komt omdat mijn gevoelens en gedachtes niet eenduidig zijn. Het komt erop neer dat ik me niet goed voel, maar daar minder mee zit en met nul verwachtingen zie hoe het zal gaan.

Zo.
Guilty as changed.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:34:19 #24
103397 minthy
Lief-ish
pi_127848908
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:28 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik lees nu wel wat tegenstrijdigheid in mijn posts. Komt omdat mijn gevoelens en gedachtes niet eenduidig zijn. Het komt erop neer dat ik me niet goed voel, maar daar minder mee zit en met nul verwachtingen zie hoe het zal gaan.

Zo.
Ik volg je helemaal hoor, maar mogelijk zegt dat ook iets over dat ikzelf niet in balans ben :P
Tante minthy!! O+
  zondag 16 juni 2013 @ 01:42:25 #25
358102 Senor__Chang
pi_127849204
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik volg je helemaal hoor, maar mogelijk zegt dat ook iets over dat ikzelf niet in balans ben :P
Mooi.

Het 1e dan.
Guilty as changed.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:46:48 #26
103397 minthy
Lief-ish
pi_127849342
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:42 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Mooi.

Het 1e dan.
Dat 2e zal uiteindelijk ook wel goed komen ;)
Tante minthy!! O+
  zondag 16 juni 2013 @ 01:53:50 #27
358102 Senor__Chang
pi_127849547
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:46 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat 2e zal uiteindelijk ook wel goed komen ;)
Dat geloof ik wel bij jou. Je komt wel over als een positief mens van wat ik hier lees. Je hebt even tijd voor jezelf nodig zonder te denken aan werk en dan kom je hier sterker uit. Dat gevoel heb ik dan.
Guilty as changed.
pi_127853219
Senor_Chang: het klinkt alsof je je niet langer neerslachtig laat maken over dat je bij tijden neerslachtig bent. Dat haalt iig al wat druk van de ketel. Zet door! ^O^
pi_127853634
quote:

[..]

Ik denk dat dat kamergedeelte voor veel mensen herkenbaar is. Ik heb zelf een jaar of 2 ook als een complete kluizenaar geleefd, en mijn kamer voelde daarbij als de enige plek waar ik mijzelf kon zijn. Tegelijkertijd natuurlijk van bewust dat dit niet echt gezond is. Mijn grootste angst is (of was) dan ook om eenzaam en alleen te sterven.

Wat ik ook deed was bodyrocking. Als ik ongelukkig was dan beeldde ik mij een beter leven in, en een uur later was ik weer soort van gelukkig. Het is mij godzijdank gelukt om daar ineens mee te stoppen, ik weet niet hoe, maar ik heb ook het idee dat het nu veel beter gaat. Mijn studentenkamer heeft mij sindsdien weinig te bieden, en er zijn weinig mogelijkheden om mij achter te verschuilen.
pi_127855659
Ik voel me al jaren het prettigst in eigen huis. Ik vind het geen probleem om bezoek te krijgen, en dat komt dan regelmatig binnenrollen.
Overdag is het altijd rustig en kan ik fijn kluizenaar zijn want dan is dochter naar school en zijn vrienden aan het werk. Als ik bij iemand op bezoek ben, of een keer de stad in of zo, dan wil ik toch altijd graag weer naar huis.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_127856468
Ook ik heb een tijd lang als kluizenaar me teruggetrokken, dit om mezelf te leren kennen. Nu leef ik eigenlijk niet veel anders, maar niet langer met de intentie teruggetrokken te willen leven. Die stilte die ik toen vond in alleenzijn, die is nu altijd bij me.
  zondag 16 juni 2013 @ 17:27:37 #32
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127866559
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:19 schreef Gray het volgende:
Ook ik heb een tijd lang als kluizenaar me teruggetrokken, dit om mezelf te leren kennen. Nu leef ik eigenlijk niet veel anders, maar niet langer met de intentie teruggetrokken te willen leven. Die stilte die ik toen vond in alleenzijn, die is nu altijd bij me.
Het laatste is wel herkenbaar. Ik voel me nu niet alleen meer, maar ik ben nu wel 95% kluizenaar van wat ik eerder was.
pi_127868548
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het laatste is wel herkenbaar. Ik voel me nu niet alleen meer, maar ik ben nu wel 95% kluizenaar van wat ik eerder was.
Persoonlijk vind ik het heerlijk. O+

De enige momenten in m'n leven dat ik me eenzaam voelde was na een handjevol leuke relaties. :)
pi_127869575
Even van mij afschrijven :)

Echt weet het niet meer, hoofd zit weer eens helemaal vol. Waarom voel ik geen binding met dit land Nederland, ben er geboren. Al pas ik nergens tussen als kind al, helemaal nergens. Was anders, anders dan hun en iedereen. Pas toen Konstant in beeld kwam voelde ik mij wel vertrouwd met hem hij was zoals mij.

De muziek, het gedrag alles, dat was wat ik was. Dat wist ik niet want geen internet en kende niemand vooral nadat Konstant heen is gegaan. Geloof niet God, maar waar wel dan in. Mij pleegouders waren Katholiek gingen naar de kerk, maar wat hun deden aanbidden hun God was niet niet mijn God.

Ouder werd en eindelijk steeds bekender met het internet werd vond ik veel, de muziek zoals weleer, werd vaak goed behandeld door hun die mij hun geloof deelden en hun cultuur, gerespecteerd behalve mijn voorkeuren. Zei maar het zijn Roma, zigeuners dan stopte ze met vragen stellen. Want zo was het op een punt deed ik zelf geloven het waren maar Roma want dat kon ik naar mijzelf uitleggen dat andere niet. Als men er ooit over begint sla ik helemaal dicht, wil het niet weten.

Ging er weleens heen, naar het ´´beloofde´´ land en vond daar rust maar zonder bescherming van was ik niet veilig, want volgens anderen was ik net zoals een westerling, een Rus. Toen terug kwam al zo jong wilde mij haren niet geknipt hebben. Niet kort in ieder geval wilde bij de paarden zijn want die begrijpen mij. En een mes bij mij dragen, want dat hoorde zo.

Hun zegde het ook altijd vertel maar dat je een zigeuner bent, en dat Konstant dat ook was want anders gaan ze lastig doen. Houd het verborgen, zwijg en spreek nimmer. Stiekem altijd naar Frankrijk, Kreeg het predicaat onhandelbaar een autist, dikke bullshit en dat blijkt nu weer want na jaren is een ding zeker een autist ben ik niet. Wel beschadigd door mijn eigen ouders en alles eromheen. Iets wat zij niet deden, ze lieten mij gewoon doen wat ik wilde. En als ik iets fout´s deed kreeg ik op mij donder net als een ieder ander kind.

Zag ze niet vaak, maar ze waren er wel. Als wolven in een donker woud, dat was wat zo mooi was. En dat is nu niet meer ben alleen. Want hun zitten ergens daar waar ik zij niet meer kan vinden. En ben nu net een eenzame wolf afgesneden van zijn wolven wachtend tot de jager komt.

Soms denk ik dat ik als een ... moet sterven maar geweld is niet het antwoord, in geen geval. Hulpverlening? wat valt er te helpen, ben dit en voel mij zo. En dat valt niet te veranderen. Wil niet een Nederlandse naam dragen, of zo behandeld worden als men doet. En voor mij wil niet liegen maar doe ik dat niet dan word, ik toch weer genegeerd gepest, of buitengesloten. Konstant begrijp mij. Sinds zijn dood niets dan verdriet, en dan nu maar hopen dat ik ergens wel geaccepteerd word.

In ieder geval heb ik wel banden verbroken met mijn moeder iets wat beter is want zij is niet mijn moeder, zo zie ik haar niet. Zij zetten mij op deze wereld wettelijk is zij mijn moeder al keur ik haar af en tolereer haar niet meer dat ter spijt van een belofte. Maar dat zal Konstant wel begrepen hebben. Zal het nooit met zekerheid kunnen zeggen maar Konstant was als hun denk ik.

Onbegrijpelijk voor jullie, zo pijnlijk voor mij.
pi_127876853
Niets mis met afstand doen van familie, imho. Familie betekent meer dan bloedband in mijn ogen. En het mooie is dan dat je het overal kan vinden. :)
pi_127884558
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:25 schreef Gray het volgende:
Niets mis met afstand doen van familie, imho. Familie betekent meer dan bloedband in mijn ogen. En het mooie is dan dat je het overal kan vinden. :)
En aan een dood paard trekken heeft geen nut :)

En net gezegd en houd mijzelf eraan, tegen diegene, ge zuigt men lollipop maar ben de kloten op, binnenkort op vakantie, maar dan ook echt vakantie ga S_E wel achterna :')
pi_127884671
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

En aan een dood paard trekken heeft geen nut :)

En net gezegd en houd mijzelf eraan, tegen diegene, ge zuigt men lollipop maar ben de kloten op, binnenkort op vakantie, maar dan ook echt vakantie ga S_E wel achterna :')
Of loop voor hem uit.
Rustig aan.
pi_127884707
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Of loop voor hem uit.
Die gaat echt niet naar de plaatsen waar ik heen ga :')
pi_127884717
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Die gaat echt niet naar de plaatsen waar ik heen ga :')
Wie weet.
Rustig aan.
pi_127884836
Als ik een beetje naar mijn gevoel luister is het vooral een gebrek aan ''licht aan het einde van de tunnel zien'' dat ervoor zorgt dat ik in het donker het licht knopje niet kan vinden.

Nu ik mij wel redelijk voel weet ik namelijk ook niet waar ik het voor doe, of het nutteloos voelt? Nou dat niet eens.. Het voelt meer alsof je niet leeft.. En dat is erg vervelend.. Ik voel toch een soort van tijdsdruk.. Dat het niet goed is dat ik het leven aan mij voorbij laat gaan.
Rustig aan.
pi_127884952
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:24 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik een beetje naar mijn gevoel luister is het vooral een gebrek aan ''licht aan het einde van de tunnel zien'' dat ervoor zorgt dat ik in het donker het licht knopje niet kan vinden.

Nu ik mij wel redelijk voel weet ik namelijk ook niet waar ik het voor doe, of het nutteloos voelt? Nou dat niet eens.. Het voelt meer alsof je niet leeft.. En dat is erg vervelend.. Ik voel toch een soort van tijdsdruk.. Dat het niet goed is dat ik het leven aan mij voorbij laat gaan.
Ga eens gewoon weg uit je vertrouwde wereldje op vakantie dus. Parkeer mijn eigen met mijn dikke reet in een onbekende stad, en zie wel hoe het eindigt. Dat is leven :) En flikker gelijk inmijn geval opgebouwde angsten ermee aan de kant :)
pi_127885497
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:26 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ga eens gewoon weg uit je vertrouwde wereldje op vakantie dus. Parkeer mijn eigen met mijn dikke reet in een onbekende stad, en zie wel hoe het eindigt. Dat is leven :) En flikker gelijk inmijn geval opgebouwde angsten ermee aan de kant :)
Waar moek dan slapen dan jong? :o
Rustig aan.
pi_127885548
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar moek dan slapen dan jong? :o
Hotel? Auto? Doos? Creatief wezen :)
pi_127885660
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:35 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hotel? Auto? Doos? Creatief wezen :)
Meisje versieren? *O*
Rustig aan.
pi_127885689
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Meisje versieren? *O*
Denk daar nou eens niet aan ;)
pi_127885727
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:38 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Denk daar nou eens niet aan ;)
Geen meisje versieren -O-
Rustig aan.
pi_127885757
Is zo een hotel nou niet een beetje duur dan?
Rustig aan.
pi_127885801
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Geen meisje versieren -O-
Een meisje laat niet al je problemen verdwijnen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:39 schreef kingtoppie het volgende:
Is zo een hotel nou niet een beetje duur dan?
Hostel 12E, echt hotel al gauw een 40E de nacht :)
pi_127886039
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:39 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Een meisje laat niet al je problemen verdwijnen.

[..]

Hostel 12E, echt hotel al gauw een 40E de nacht :)
Tjah mijn problemen zijn vooral dat ik zo weinig waardeer int leven, lijkt mij zo tof omdat je dan toch op iets een focus hebt in je leven waar je het voor wilt doen.

12 eu ook in een grote stad?
Rustig aan.
pi_127886076
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:44 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah mijn problemen zijn vooral dat ik zo weinig waardeer int leven, lijkt mij zo tof omdat je dan toch op iets een focus hebt in je leven waar je het voor wilt doen.

12 eu ook in een grote stad?
Ja en dit kan dan een ommedraai zijn :) Zo ongeveer wel ja die prijs :)
  zondag 16 juni 2013 @ 23:48:11 #51
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127886193
over twee weken vervolgafspraak bij psycholoog.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_127886626
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Of loop voor hem uit.
Out of the box, nice! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:24 schreef kingtoppie het volgende:

Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.

Zo was het iig voor mij, en ook voor mijn moeder die borderliner is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf merk dat ik wel mindful moet blijven. Dus blijven kijken naar mijn beleving, blijven cultiveren van de nieuwe (positieve) gedachtestromen. Door dagen waarop ik moe ben en mijn gevoelsleven daalt is me dat opgevallen. Je kan het zien als een verslaving: één keer van de wagen vallen en je zit er weer in.

Tegenwoordig merk ik gelukkig wel dat ik met neerslachtigheid ook prima overweg kan. Wat eigenlijk nog beter is, want zo is er beheersing; balans. Het duurde even, en heeft me vertraagd in m'n 'vooruitgang' in de maatschappij, maar ik ben al flink op weg inmiddels. En de maatschappij heeft er maar genoegen mee te nemen, net als ik. Blijkbaar was dit nodig voor mij om vredig mijn leven te kunnen ervaren. Ik treur er niet om, want ik heb er enorm veel van geleerd. Ik wens het niemand toe, maar zou het niet terug willen draaien. Ik ben wie ik ben en dat is helemaal okay. O-)
pi_127887041
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Out of the box, nice! ^O^

[..]

Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.

Zo was het iig voor mij, en ook voor mijn moeder die borderliner is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf merk dat ik wel mindful moet blijven. Dus blijven kijken naar mijn beleving, blijven cultiveren van de nieuwe (positieve) gedachtestromen. Door dagen waarop ik moe ben en mijn gevoelsleven daalt is me dat opgevallen. Je kan het zien als een verslaving: één keer van de wagen vallen en je zit er weer in.

Tegenwoordig merk ik gelukkig wel dat ik met neerslachtigheid ook prima overweg kan. Wat eigenlijk nog beter is, want zo is er beheersing; balans. Het duurde even, en heeft me vertraagd in m'n 'vooruitgang' in de maatschappij, maar ik ben al flink op weg inmiddels. En de maatschappij heeft er maar genoegen mee te nemen, net als ik. Blijkbaar was dit nodig voor mij om vredig mijn leven te kunnen ervaren. Ik treur er niet om, want ik heb er enorm veel van geleerd. Ik wens het niemand toe, maar zou het niet terug willen draaien. Ik ben wie ik ben en dat is helemaal okay. O-)
Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:05:12 #54
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887071
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:48 schreef Andromache het volgende:
over twee weken vervolgafspraak bij psycholoog.
Goed gevoel bij?
pi_127887261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.
Tante minthy!! O+
pi_127887316
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.
Ik heb het niet over ''door anderen''
Rustig aan.
pi_127887389
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ''door anderen''
Omgeving idem, maar daarvoor ben ik sowieso te schijterig.
Tante minthy!! O+
pi_127887481
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..

Oohhh, you can come to my door, i dont mind i dont mind i dont mind at all....
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:14:52 #59
138876 Andromache
pi_127887487
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:05 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Goed gevoel bij?
ja wel.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:15:39 #60
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887512
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef Andromache het volgende:

[..]

ja wel.
Dat is al een goed begin in ieder geval.
pi_127887532
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Noch anderen noch de omgeving...
Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
Rustig aan.
pi_127887549
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..

Oohhh, you can come to my door, i dont mind i dont mind i dont mind at all....
Wat bedoel je? Ik kan geen touw vastknopen aan je post :P
Tante minthy!! O+
pi_127887590
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever over :@
pi_127887629
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:17 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever over :@
:) Okidoki.
Rustig aan.
pi_127887640
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:) Okidoki.
Vraag dan door!
pi_127887643
quote:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Tante minthy!! O+
pi_127887661
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Vraag dan door!
Haha, neejoh schat :* Jij wilt het niet kwijt.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:20:09 #68
358102 Senor__Chang
pi_127887685
quote:

[..]

Ga weg uit je huidige omgeving als je dat kan. Als je geen directe familie hebt die op je vertrouwd of een studie die je af moet maken. Neem een groot risico als je huidige leven je niet boeit.
Guilty as changed.
pi_127887709
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Haha, neejoh schat :* Jij wilt het niet kwijt.
Als ik dat zeg wil ik het juist meestal wel, lekker verwarrend weer he :')
  maandag 17 juni 2013 @ 00:20:49 #70
358102 Senor__Chang
pi_127887714
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Vraag dan door!
Wat is er gebeurd?
Guilty as changed.
pi_127887736
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:22:34 #72
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127887780
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef Andromache het volgende:

[..]

ja wel.
Hoe is het gegaan trouwens? Of valt er weinig over te zeggen?
pi_127887786
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?
Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel iets :{
  maandag 17 juni 2013 @ 00:23:11 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887817
quote:

[..]

Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.
Maar de focus kun je ook op andere manieren bij jezelf zoeken he.
Vind uit waar je kracht ligt, en leer tevreden te zijn met jezelf, accepteer dat je misschien niet helemaal perfect bent, maar zie de goede dingen in jezelf.
pi_127887836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
Ja, maar in m'n hoofd ben ik juist heel druk met anderen, de omgeving en gebeurtenissen. Nog niet eens zozeer met het gevoel dat dat allemaal oproept :P
Tante minthy!! O+
pi_127887846
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
pi_127887851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel iets :{
Tof voor je!! _O_
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:24:56 #78
358102 Senor__Chang
pi_127887881
quote:

[..]

Nice ^O^

Wat er in je hoofd afspeelt, kan heel anders dan de werkelijkheid zijn en dat bevestigt dit wel. Hopelijk is het vervolg ook goed.
Guilty as changed.
pi_127887898
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik ben blind, ik weet het ook niet... Ik denk alleen dat er iets langs moet komen wat mij waarde geeft in het leven en dat ik dat niet zelf ga kunnen vinden in mezelf.
Rustig aan.
pi_127887994
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Tof voor je!! _O_
Dat is het ook, hij kwam er volledig zelf mee. Zo poef uit het niets, zat even zo van :') ? Jij?

quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nice ^O^

Wat er in je hoofd afspeelt, kan heel anders dan de werkelijkheid zijn en dat bevestigt dit wel. Hopelijk is het vervolg ook goed.
Een wakker schud momentje is het wel :)
pi_127888093
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:23 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.
Maar de focus kun je ook op andere manieren bij jezelf zoeken he.
Vind uit waar je kracht ligt, en leer tevreden te zijn met jezelf, accepteer dat je misschien niet helemaal perfect bent, maar zie de goede dingen in jezelf.
Klopt, erg vermoeiend ook. Jarenlang heb ik gedacht te weten waar m'n kracht lag maar dat is nu aardig wankel. Tevreden ben ik nog nooit geweest en goede dingen zie ik ook niet echt meer. Komt misschien wel weer goed, maar dat lukt me dit keer niet in m'n uppie. Achteraf denk ik dat ik al jarenlang op standje overleven sta :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:34:41 #82
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127888272
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:30 schreef minthy het volgende:

[..]

Klopt, erg vermoeiend ook. Jarenlang heb ik gedacht te weten waar m'n kracht lag maar dat is nu aardig wankel. Tevreden ben ik nog nooit geweest en goede dingen zie ik ook niet echt meer. Komt misschien wel weer goed, maar dat lukt me dit keer niet in m'n uppie. Achteraf denk ik dat ik al jarenlang op standje overleven sta :P
En dat dat al die jaren gelukt is terwijl je ondertussen anderen hielp wil zeggen dat je heel sterk bent.
En ik ken je niet maar ik denk dat je een heel lief en goed mens bent. En dat je daar best wel tevreden over mag zijn.
En je hebt nu even een klote periode, so what, die hebben de meeste ooit wel. Het gaat er om dat je hier sterker uit gaat komen. Bewuster van je sterke en zwakke punten zodat je in de toekomst niet meer door je eigen grenzen gaat.
Er komen weer betere tijden voor je :*
pi_127888339
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:34 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En dat dat al die jaren gelukt is terwijl je ondertussen anderen hielp wil zeggen dat je heel sterk bent.
En ik ken je niet maar ik denk dat je een heel lief en goed mens bent. En dat je daar best wel tevreden over mag zijn.
En je hebt nu even een klote periode, so what, die hebben de meeste ooit wel. Het gaat er om dat je hier sterker uit gaat komen. Bewuster van je sterke en zwakke punten zodat je in de toekomst niet meer door je eigen grenzen gaat.
Wat nou als je niet door je eigen grenzen gegaan bent? Maar gewoon de wereld zwarter bent gaan zien?
Rustig aan.
pi_127888343
quote:

[..]

Het is niet gek dat mensen je dat zeggen. Mensen bekijken het vanuit hun eigen perspectief en mensen kwetsen zichzelf het liefst niet, dus gaan ze buiten zichzelf op zoek naar een reden. Vind het altijd bijster interessant om mensen te horen over hun ervaringen tijdens een meditatie-retraite: ze zijn alleen met zichzelf opgezadeld. Iets dat ik ook leerde tijdens mijn kluizenaarsretraite. :)

Deze quote omschrijft het mooi, omdat het ook de positieve kant eraan laat zien:
quote:
"Meditation is another dimension of natural beauty. People talk about appreciating natural beauty — climbing mountains, seeing giraffes and tigers in Africa, and all sorts of things. But nobody seems to appreciate this kind of natural beauty of ourselves. This is actually far more beautiful than flora and fauna, far more fantastic, far more painful and colorful and delightful."
- Chogyam Trungpa
En wanneer je ontdekt dat je eigen bewustzijn je perceptie van de wereld kleurt, zie je de wereld verbeteren zodra jij verbetert. :)

quote:

[..]

Ben blij voor je. :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ben blind, ik weet het ook niet... Ik denk alleen dat er iets langs moet komen wat mij waarde geeft in het leven en dat ik dat niet zelf ga kunnen vinden in mezelf.
Waardeoordelen komen uit jezelf. ;)
pi_127888405
Waardeoordelen komen uit jezelf ja, maar het vergt een impuls om die te veranderen, en ik denk dat die van buitenaf moet komen.
Rustig aan.
pi_127888455
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:38 schreef kingtoppie het volgende:
Waardeoordelen komen uit jezelf ja, maar het vergt een impuls om die te veranderen, en ik denk dat die van buitenaf moet komen.
Iets dat je rot laat voelen zodat je eraan wil ontsnappen? Ik dacht dat dat al het geval was! ;)
pi_127888578
quote:
Bijna helft vrouwen fantaseert over lesbische seks
43 procent van de vrouwen fantaseert weleens over seks met een andere vrouw. 36 procent is zelfs al eens vreemdgegaan met een vrouw.
Foto: Thinkstock

Dat blijkt uit onderzoek van een internationale datingsite voor getrouwde mensen.

De Nederlandse tak van deze website ondervroeg meer dan 2.600 heteroseksuele mannen en vrouwen over hun lesbische en homoseksuele ervaringen.
Ik denk alleen dat die datingssite zijn eigen leden heeft ondervraagd en dit onderzoek dus voor 0.0 representatief is... :')
Rustig aan.
pi_127888584
Ben gewoon raar :')
  maandag 17 juni 2013 @ 00:42:46 #89
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127888597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat nou als je niet door je eigen grenzen gegaan bent? Maar gewoon de wereld zwarter bent gaan zien?
Ik weet het niet KT, ik heb echt geen idee wat ik jou voor advies zou moeten geven.
Ergens snap ik echt dat je de dingen zwart ziet, er is veel negativiteit in de wereld. Daarom moet je ook dingen hebben waaruit je een positief gevoel kunt halen, en als je die niet hebt dan lijkt het leven me heel zwaar. En dan is het heel makkelijk om te zeggen dat je moet gaan leven, leuke dingen moet gaan doen maar door alle negativiteit heb je daar gewoon de energie niet voor.

Ik hoop echt dat je een proffesional gaat vinden die je hier mee kan helpen, om weer van dingen de positieve kant te zien.
pi_127888613
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Iets dat je rot laat voelen zodat je eraan wil ontsnappen? Ik dacht dat dat al het geval was! ;)
Nee juist andersom, iets dat ik super mooi vind wat mij activeert te leven.

De wil om te ontsnappen is niet zo groot als je geen richting hebt, de kans op slagen is dan immers niet zo groot... Daar heb je toch een beetje een doel voor nodig denk ik.
Rustig aan.
pi_127888663
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee juist andersom, iets dat ik super mooi vind wat mij activeert te leven.
Andere kant van het mes; als je alles zwart ziet, ga je dan iets moois herkennen?

quote:
De wil om te ontsnappen is niet zo groot als je geen richting hebt, de kans op slagen is dan immers niet zo groot... Daar heb je toch een beetje een doel voor nodig denk ik.
Je richting is dan toch niet alles zo zwart zien?
pi_127888723
Over zien bij depressie gesproken: is het iemand hier wel eens opgevallen dat je kleuren anders waarneemt tijdens een depressie?
pi_127888775
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Andere kant van het mes; als je alles zwart ziet, ga je dan iets moois herkennen?

[..]

Je richting is dan toch niet alles zo zwart zien?
Mwoah..
Het activeert niet, op het moment zie ik alles wel gewoon aardig, ik zie het niet helder oid maargoed, zwart zie ik niet op dit specifieke moment.

Duwz... Mijn richting... Toch wat helderheid willen vinden.. Geeft ook gewoon meer kracht om dingen te ondernemen.
Rustig aan.
pi_127888860
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mwoah..
Het activeert niet, op het moment zie ik alles wel gewoon aardig, ik zie het niet helder oid maargoed, zwart zie ik niet op dit specifieke moment.

Duwz... Mijn richting... Toch wat helderheid willen vinden.. Geeft ook gewoon meer kracht om dingen te ondernemen.
Ik zou dan eerst in mezelf op zoek gaan naar hoe het zit met mijn waarneming van helderheid. Maar dat ben ik, hè? :P
pi_127888934
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:34 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar het lukt me eigenlijk nooit om dat zelf zo te zien. Er worden me allerlei eigenschappen toegedicht waarvan ik denk dat het normaal is om ze te hebben, weinig bijzonders aan :D
Lief en goed ben ik zeker ;)
Tante minthy!! O+
pi_127889011
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou dan eerst in mezelf op zoek gaan naar hoe het zit met mijn waarneming van helderheid. Maar dat ben ik, hè? :P
Keb het toch kort ervaren met wat dames die op het eerste gezicht mij wel erg leuk leken...
Dat was toch wel helder.. En mooi.

Maar qua andere dingen in het leven? Mwah allemaal wat minder wel hoor, raakt mij wat minder... Weet niet of ik daar raar in ben ofzo? Of dat dat anders zou kunnen? Hmmz...

Ik weet niet eens of ik dingen speciaal hoor te vinden of niet, of dat ze me moeten raken of niet... Geen idee :)
Rustig aan.
pi_127889084
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is niet gek dat mensen je dat zeggen. Mensen bekijken het vanuit hun eigen perspectief en mensen kwetsen zichzelf het liefst niet, dus gaan ze buiten zichzelf op zoek naar een reden. Vind het altijd bijster interessant om mensen te horen over hun ervaringen tijdens een meditatie-retraite: ze zijn alleen met zichzelf opgezadeld. Iets dat ik ook leerde tijdens mijn kluizenaarsretraite. :)

Deze quote omschrijft het mooi, omdat het ook de positieve kant eraan laat zien:

[..]

En wanneer je ontdekt dat je eigen bewustzijn je perceptie van de wereld kleurt, zie je de wereld verbeteren zodra jij verbetert. :)

Het gekke is dat ik duizendmaal liever mezelf kwets dan dat ik aan een ander moet toegeven dat hij/zij me heeft gekwetst. Dat veroorzaakt een gepieker van jewelste maar het lukt me gewoon niet om dat aan te geven. Dan loop ik er liever zelf mee rond en zoek ik de schuld van alles bij mezelf :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:56:37 #98
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889109
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar het lukt me eigenlijk nooit om dat zelf zo te zien. Er worden me allerlei eigenschappen toegedicht waarvan ik denk dat het normaal is om ze te hebben, weinig bijzonders aan :D
Lief en goed ben ik zeker ;)
Ook dingen die voor veel mensen misschien normaal lijken kunnen goede eigenschappen zijn toch? Het hoeft toch ook niet heel erg bijzonder te zijn.
Al denk ik dat je zelf jouw goede eigenschappen onderschat en inderdaad een beetje naar beneden haalt omdat ze voor jou vanzelfsprekend zijn.
pi_127889128
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb het toch kort ervaren met wat dames die op het eerste gezicht mij wel erg leuk leken...
Dat was toch wel helder.. En mooi.

Maar qua andere dingen in het leven? Mwah allemaal wat minder wel hoor, raakt mij wat minder... Weet niet of ik daar raar in ben ofzo? Of dat dat anders zou kunnen? Hmmz...

Ik weet niet eens of ik dingen speciaal hoor te vinden of niet, of dat ze me moeten raken of niet... Geen idee :)
Nee hoor, daar ben je niet raar in. Wel kan het anders. ;)

En verder, je vindt wat je vindt, wat je raakt raakt je. Dat verandert wel, maar vaak zonder dat je het door hebt. Tenzij je er actief mee aan de slag gaat natuurlijk.
pi_127889177
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik duizendmaal liever mezelf kwets dan dat ik aan een ander moet toegeven dat hij/zij me heeft gekwetst. Dat veroorzaakt een gepieker van jewelste maar het lukt me gewoon niet om dat aan te geven. Dan loop ik er liever zelf mee rond en zoek ik de schuld van alles bij mezelf :P
Ja liever dat dan de ander kwetsen klopt, we heben best wat raakvlakken op dit gebied.
pi_127889205
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee hoor, daar ben je niet raar in. Wel kan het anders. ;)

En verder, je vindt wat je vindt, wat je raakt raakt je. Dat verandert wel, maar vaak zonder dat je het door hebt. Tenzij je er actief mee aan de slag gaat natuurlijk.
Het zal vast anders kunnen ja, mede door chemische samenstellingen van je bloedwaardes denk ik en je denk patronen...

Zonder dat je het door hebt... Dat bedoel ik meer met dat het langs moet komen gok ik, dingen veranderen ook meer bij ingrijpende gebeurtenissen...

Actief mee aan de slag?
Ik denk niet dat ik mij naar een staat kan ''denken'' waarin ik opeens dingen helderder / beter ga aanvoelen.
Rustig aan.
pi_127889220
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat herken ik. Zelf was ik ook zo, en nog steeds wel, al nu vanuit een heel ander perspectief. Hoe zouden anderen zich voelen wanneer ze zouden weten dat je zo gekwetst raakt door hun toedoen?
pi_127889296
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het zal vast anders kunnen ja, mede door chemische samenstellingen van je bloedwaardes denk ik en je denk patronen...

Zonder dat je het door hebt... Dat bedoel ik meer met dat het langs moet komen gok ik, dingen veranderen ook meer bij ingrijpende gebeurtenissen...
Oh, ik doelde meer op leeftijd dat het verandert. Dat het anders kan zie je ook in wanneer je beseft dat je als mens verandert, biologisch en mentaal.

quote:
Actief mee aan de slag?
Ik denk niet dat ik mij naar een staat kan ''denken'' waarin ik opeens dingen helderder / beter ga aanvoelen.
Is dat niet waar een psycholoog je mee probeert te helpen? ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 01:04:32 #104
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889330
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:56 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ook dingen die voor veel mensen misschien normaal lijken kunnen goede eigenschappen zijn toch? Het hoeft toch ook niet heel erg bijzonder te zijn.
Al denk ik dat je zelf jouw goede eigenschappen onderschat en inderdaad een beetje naar beneden haalt omdat ze voor jou vanzelfsprekend zijn.
Dat onderste hoor ik belachelijk vaak, ja :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:05:13 #105
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889346
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:58 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ja liever dat dan de ander kwetsen klopt, we heben best wat raakvlakken op dit gebied.
Ik weet het ;)
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:07:18 #106
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889419
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat onderste hoor ik belachelijk vaak, ja :P
Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten he ;)
pi_127889451
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik weet het ;)
Hoop wat komen gaat lukt, dan zal dat gedrag ook wel weer veranderen. En hoop in die zin hetzelfde voor jou :)
  maandag 17 juni 2013 @ 01:08:45 #108
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889479
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat herken ik. Zelf was ik ook zo, en nog steeds wel, al nu vanuit een heel ander perspectief. Hoe zouden anderen zich voelen wanneer ze zouden weten dat je zo gekwetst raakt door hun toedoen?
Een tijdje terug heb ik geprobeerd een deel van m'n frustraties en gedachten eruit te gooien bij iemand door wie ik me gekwetst voelde. Hij schrok, waarvan ik weer schrok. In m'n hoofd had ik van hem al een klootzak gemaakt terwijl hij aangaf gewoon het beste met me voor te hebben. Hij wist niet dat ik er zo mee gezeten had.
Juist om te voorkomen dat mensen schrikken hou ik m'n mond :+
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:10:03 #109
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889518
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:07 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten he ;)
Je wil niet weten hoe vaak ik die zin bij een ander gebruik _O-
Op mezelf toepassen is echter een stuk lastiger :P
Tante minthy!! O+
pi_127889555
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Een tijdje terug heb ik geprobeerd een deel van m'n frustraties en gedachten eruit te gooien bij iemand door wie ik me gekwetst voelde. Hij schrok, waarvan ik weer schrok. In m'n hoofd had ik van hem al een klootzak gemaakt terwijl hij aangaf gewoon het beste met me voor te hebben. Hij wist niet dat ik er zo mee gezeten had.
Juist om te voorkomen dat mensen schrikken hou ik m'n mond :+
Terwijl je het ook had kunnen voorkomen door vanaf het begin al oprecht te zijn. ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 01:11:39 #111
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889561
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:10 schreef minthy het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoe vaak ik die zin bij een ander gebruik _O-
Op mezelf toepassen is echter een stuk lastiger :P
Ik heb ook nooit beweerd dat het makkelijk is he
  maandag 17 juni 2013 @ 01:12:28 #112
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889584
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:08 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hoop wat komen gaat lukt, dan zal dat gedrag ook wel weer veranderen. En hoop in die zin hetzelfde voor jou :)
Een dooddoener van jewelste, maar als je erin gelooft dat het goed gaat komen dan komt het ook goed. De weg er naartoe kan kut zijn met vele omleidingen, maar je komt er uiteindelijk wel ;)
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:15:37 #113
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889666
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Terwijl je het ook had kunnen voorkomen door vanaf het begin al oprecht te zijn. ;)
Daar had ik juist geen behoefte aan doordat ik me besodemieterd voelde. Ik was oprecht, hij in mijn ogen niet. De situatie was wat complexer dan dat ik het hier durf neer te zetten :P
Tante minthy!! O+
pi_127889671
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Een dooddoener van jewelste, maar als je erin gelooft dat het goed gaat komen dan komt het ook goed. De weg er naartoe kan kut zijn met vele omleidingen, maar je komt er uiteindelijk wel ;)
Kijk nu is het echt niet met Konstant voorbij verre weg van, maar deze wil dat respecteren. En in sommige gedragingen en interesses heeft hij vele weg van Konstant. Dat is iets wat mij goed doet, Hij begrijpt mij en respecteert de zaken zoals ze liggen. Dat helpt, nou wilde ik dat niet zeggen zo hier maar ja het is nu eenmaal zo.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:16:48 #115
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889694
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:11 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat het makkelijk is he
Klopt en dat hoeft ook niet. Het leven hoeft je niet aangereikt te worden op een presenteerblaadje :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:19:28 #116
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889761
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:16 schreef minthy het volgende:

[..]

Klopt en dat hoeft ook niet. Het leven hoeft je niet aangereikt te worden op een presenteerblaadje :P
Dat is waar.
Ik heb altijd moeite om cadeautjes aan te nemen.
pi_127889883
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Daar had ik juist geen behoefte aan doordat ik me besodemieterd voelde. Ik was oprecht, hij in mijn ogen niet. De situatie was wat complexer dan dat ik het hier durf neer te zetten :P
Okay, dan kan ik er verder niet zoveel over zeggen.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:25:28 #118
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889925
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:15 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Kijk nu is het echt niet met Konstant voorbij verre weg van, maar deze wil dat respecteren. En in sommige gedragingen en interesses heeft hij vele weg van Konstant. Dat is iets wat mij goed doet, Hij begrijpt mij en respecteert de zaken zoals ze liggen. Dat helpt, nou wilde ik dat niet zeggen zo hier maar ja het is nu eenmaal zo.
Dat klinkt allemaal als heel erg fijn toch? :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:26:42 #119
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889961
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:19 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat is waar.
Ik heb altijd moeite om cadeautjes aan te nemen.
Idem, net als complimenten. Daar lul ik compleet overheen :7
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:27:44 #120
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889987
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:26 schreef minthy het volgende:

[..]

Idem, net als complimenten. Daar lul ik compleet overheen :7
Ja herkenbaar, voel me dan ongemakkelijk.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:28:31 #121
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890008
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Okay, dan kan ik er verder niet zoveel over zeggen.
Geeft niks :P
Het is verder wel uitgesproken nu naar mijn idee, al kan ik sommige aspecten nog steeds niet loslaten. Dat deel ik dan weer niet met diegene, want dat is mijn probleem :P
Tante minthy!! O+
pi_127890047
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:25 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal als heel erg fijn toch? :P
Geeft een raar onbeduidend maar toch goed gevoel. Alleen al het feit dat ik er nog zo eentje op deze aardbol rondloopt.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:31:06 #123
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890075
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja herkenbaar, voel me dan ongemakkelijk.
Jup... Stamel, stotter, "mooi weer hè?" :')
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:32:58 #124
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890107
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Jup... Stamel, stotter, "mooi weer hè?" :')
Heel mooi weer ja, mooie heldere nacht.
pi_127890153
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:28 schreef minthy het volgende:

[..]

Geeft niks :P
Het is verder wel uitgesproken nu naar mijn idee, al kan ik sommige aspecten nog steeds niet loslaten. Dat deel ik dan weer niet met diegene, want dat is mijn probleem :P
Blijven vastklampen of doorgaan is dan de keuze. Doorgaan kan je doen door het alsnog uit te spreken, of door het achter je te laten en door te gaan. Spreek het uit als: "ik voel me...", in plaats van "jij...". Dan kan hij je accepteren en zich verontschuldigen, of hij kan het naast zich leggen en jouw onvrede niet sussen. En dan komt het wederom op jou aan of je blijft vastklampen of doorgaan.

Doorgaan lijkt me fijner dan je vastklampen aan de pijn die je nu meedraagt.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:46:42 #126
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890330
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:32 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Heel mooi weer ja, mooie heldere nacht.
:D
Tante minthy!! O+
pi_127890364
Geen kogels meer maar liefdespijlen :D

Dat moest er echt even uit :X
  maandag 17 juni 2013 @ 01:49:32 #128
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890371
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:46 schreef minthy het volgende:

[..]

:D
Ik praat vrolijk met je mee om de aandacht van de complimenten af te leiden, al is het echt een mooie heldere nacht. Op zulke momenten zou ik wel dicht bij het strand willen wonen.
  maandag 17 juni 2013 @ 01:51:17 #129
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890402
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Blijven vastklampen of doorgaan is dan de keuze. Doorgaan kan je doen door het alsnog uit te spreken, of door het achter je te laten en door te gaan. Spreek het uit als: "ik voel me...", in plaats van "jij...". Dan kan hij je accepteren en zich verontschuldigen, of hij kan het naast zich leggen en jouw onvrede niet sussen. En dan komt het wederom op jou aan of je blijft vastklampen of doorgaan.

Doorgaan lijkt me fijner dan je vastklampen aan de pijn die je nu meedraagt.
Daarin heb je helemaal gelijk, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom het me nog zo'n rotgevoel geeft. Dit heb ik met nog veel meer zaken, ik kan me dagenlang rot voelen om een opmerking die misschien niet eens zo rot bedoeld is. Ik heb verteld wat het met me deed maar eigenlijk werd de narigheid daar alleen maar erger van doordat ik van alles ging zitten invullen (hij zal nu wel denken, dat soort onzinnige geneuzel). Ergens weet ik wel dat dit te idioot voor woorden is, maar daarmee is het gevoel niet weg :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:52:09 #130
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890413
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:49 schreef FAUSTI het volgende:
Geen kogels meer maar liefdespijlen :D

Dat moest er echt even uit :X
_O_
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:55:22 #131
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890446
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:49 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik praat vrolijk met je mee om de aandacht van de complimenten af te leiden, al is het echt een mooie heldere nacht. Op zulke momenten zou ik wel dicht bij het strand willen wonen.
Ik zag het, de meeste mensen gaan ook op die manier mee in gesprekken. Behalve collega's dan, die blijven doordrammen. Soms is het niet zo handig om in de hulpverlening te werken :+
En ja, ik ook. Al zou ik het in een goede bui en met goed gezelschap maar zo in m'n kop kunnen krijgen om twee uur te rijden naar het strand. Impulsiviteit _O_
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:58:56 #132
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890496
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik zag het, de meeste mensen gaan ook op die manier mee in gesprekken. Behalve collega's dan, die blijven doordrammen. Soms is het niet zo handig om in de hulpverlening te werken :+
En ja, ik ook. Al zou ik het in een goede bui en met goed gezelschap maar zo in m'n kop kunnen krijgen om twee uur te rijden naar het strand. Impulsiviteit _O_
Dat soort impulsiviteit moedig ik alleen maar aan.
Zijn de dingen die het leven leuk maken.
En dan een wandeling maken over het strand en genieten van de zee.
  maandag 17 juni 2013 @ 02:11:20 #133
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890623
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:58 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat soort impulsiviteit moedig ik alleen maar aan.
Zijn de dingen die het leven leuk maken.
En dan een wandeling maken over het strand en genieten van de zee.
En maling hebben aan het feit dat het inmiddels na 2u is _O_
Doe ik overigens wel vaker. In de avond een vriendin of familie bellen om te vragen of ze de volgende dag zin heeft in een roadtrip en maar zien waar je uitkomt. Zuid-Duitsland, Luxemburg, België, maakt niet uit. Ondertussen heerlijk kletsend over van alles, geniaal.
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:14:29 #134
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890633
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:11 schreef minthy het volgende:

[..]

En maling hebben aan het feit dat het inmiddels na 2u is _O_
Doe ik overigens wel vaker. In de avond een vriendin of familie bellen om te vragen of ze de volgende dag zin heeft in een roadtrip en maar zien waar je uitkomt. Zuid-Duitsland, Luxemburg, België, maakt niet uit. Ondertussen heerlijk kletsend over van alles, geniaal.
Dat zijn wel leuke dingen om te doen ja.
En wat maakt het uit dat het al zo laat is.
pi_127890672
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:52 schreef minthy het volgende:

[..]

_O_
Was nu wat aan het schrijven, beter doe ik het niet. Maar daar wil ik echt vanaf. Zijn gedachtes welke niemand kan goedkeuren spreek er dan ook niet over. Zie mij in staat om dingen te doen en zou er mijn eigen leven voor doden. Omdat dus te voorkomen, waar ik mijzelf voor in staat acht. Dat is en blijft mijn grootste angst.

En dan dit, ga er geen geloof in betrekken. Maar het zegt wat, ben blind door mijn woede om wat er is gebeurd. Toch dit is een teken, waar ik iets mee moet doen. Wil gewoon horen, vind je aardig. Hoorde dat nooit na Konstant zijn dood meen ik. En geloof mij waar meer dan 10 jaar haat woede wraak verdriet samen in jou zitten dat je echt een kronkel in je hoofd krijgt. Dat is wat er hand is met mij, Konstant zijn liefde voor mij werd met een kogel beantwoord.

Zo nu is dat duidelijk hoop ik, en begrijpt men mij nu na dit duistere stuk schrijven mij en stuk beter hoop ik. Nou heb ik woorden gehoord welke ik zo graag wilde horen en gaan mijn ogen een stukje open en kan ook eens de wereld anders aanschouwen al was het maar voor 1 minuut. Iets wat niemand lijkt te begrijpen.
  maandag 17 juni 2013 @ 02:18:44 #136
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890680
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:14 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dat zijn wel leuke dingen om te doen ja.
En wat maakt het uit dat het al zo laat is.
Nou ja, als het nu al 2u is en je moet nog 2u rijden naar de kust :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:21:53 #137
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890695
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:18 schreef minthy het volgende:

[..]

Nou ja, als het nu al 2u is en je moet nog 2u rijden naar de kust :P
Dan ben je nog op tijd om de zon op te zien komen
  maandag 17 juni 2013 @ 02:25:27 #138
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890727
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:18 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Was nu wat aan het schrijven, beter doe ik het niet. Maar daar wil ik echt vanaf. Zijn gedachtes welke niemand kan goedkeuren spreek er dan ook niet over. Zie mij in staat om dingen te doen en zou er mijn eigen leven voor doden. Omdat dus te voorkomen, waar ik mijzelf voor in staat acht. Dat is en blijft mijn grootste angst.

En dan dit, ga er geen geloof in betrekken. Maar het zegt wat, ben blind door mijn woede om wat er is gebeurd. Toch dit is een teken, waar ik iets mee moet doen. Wil gewoon horen, vind je aardig. Hoorde dat nooit na Konstant zijn dood meen ik. En geloof mij waar meer dan 10 jaar haat woede wraak verdriet samen in jou zitten dat je echt een kronkel in je hoofd krijgt. Dat is wat er hand is met mij, Konstant zijn liefde voor mij werd met een kogel beantwoord.

Zo nu is dat duidelijk hoop ik, en begrijpt men mij nu na dit duistere stuk schrijven mij en stuk beter hoop ik. Nou heb ik woorden gehoord welke ik zo graag wilde horen en gaan mijn ogen een stukje open en kan ook eens de wereld anders aanschouwen al was het maar voor 1 minuut. Iets wat niemand lijkt te begrijpen.
Tot op zekere hoogte begrijp ik je juist goed, jong! Alleen is het hier gelukkig niet zo heftig. Je hebt, net als veel mensen hier (incluis mezelf) veel woede en frustratie in je en je bent net zo goed als de rest zoekende naar een uitlaat daarvoor. Nou ja, bij de meeste mensen zal het een ventiel zijn, maar jou gun ik iets groters, dan ben je het eerder kwijt ;)
Qua heftigheid van je problemen, daar kan ik niet over meepraten. Dat je heftige zooi hebt meegemaakt is wel duidelijk.
Probeer er zo open en positief naar te blijven kijken, gun dat jezelf. Je bent het oprecht waard!
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:27:25 #139
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890739
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:21 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dan ben je nog op tijd om de zon op te zien komen
Snel rijden dan, over een half uur wordt het hier in het oosten al licht :P
Gisternacht heb ik tot een uur of 6 op de bank gezeten, kon niet slapen en ben maar gaan meeposten in een SC. Vaag om te zien dat het dan al zo helder is :D
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:29:46 #140
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890750
Zo vroeg al licht?
Dan red je het niet meer om nog naar het strand te rijden.
Helaas
  maandag 17 juni 2013 @ 02:31:34 #141
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890762
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:29 schreef Royco1 het volgende:
Zo vroeg al licht?
Dan red je het niet meer om nog naar het strand te rijden.
Helaas
Het wordt hier haast niet donker zelfs, de eerste merel begint al te fluiten rond een uur of 3 :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:34:56 #142
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890786
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:31 schreef minthy het volgende:

[..]

Het wordt hier haast niet donker zelfs, de eerste merel begint al te fluiten rond een uur of 3 :P
Ja die fluiten hier ook vroeg.
Klinkt altijd wel vrolijk
pi_127890787
Kende Konstant al als kind was zelf 8/9 jaar oud. Gaat allemaal veel dieper en verder dan dat alleen de verkering het verloven ansich. Niemand kan mij antwoord geven op die vraag? Waarom moest hij dood? En waarom ik ook? Waren 14 & 15 jaar toen dat gebeurde gewoon twee jongens die toen al voor elkaar bestemd waren al veel langer daarvoor zelfs. Niemand heeft daarna laten zien dat er van mij gehouden werd. Alleen Konstant deed dat... Ik wil zo graag dat geloven er iemand anders is maar kan het niet.
pi_127890813
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:25 schreef minthy het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte begrijp ik je juist goed, jong! Alleen is het hier gelukkig niet zo heftig. Je hebt, net als veel mensen hier (incluis mezelf) veel woede en frustratie in je en je bent net zo goed als de rest zoekende naar een uitlaat daarvoor. Nou ja, bij de meeste mensen zal het een ventiel zijn, maar jou gun ik iets groters, dan ben je het eerder kwijt ;)
Qua heftigheid van je problemen, daar kan ik niet over meepraten. Dat je heftige zooi hebt meegemaakt is wel duidelijk.
Probeer er zo open en positief naar te blijven kijken, gun dat jezelf. Je bent het oprecht waard!
Dat kan ik dus niet, even jij maakt weer andere dingen mee. En wil niet dat je denkt dat jou (hoe zeg ik dit goed) problemen minder zijn. Ze zijn anders van aard, misschien iets meer begrijpelijker dat weer wel.
  maandag 17 juni 2013 @ 02:40:32 #145
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890815
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:34 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja die fluiten hier ook vroeg.
Klinkt altijd wel vrolijk
Kutkrengen... }:|
Rond een uur of 9 vind ik ze prachtig en in de avond ook. Maar niet middenin de nacht :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:42:04 #146
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890821
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Kutkrengen... }:|
Rond een uur of 9 vind ik ze prachtig en in de avond ook. Maar niet middenin de nacht :P
Haha.
Chagrijn ;) :*
  maandag 17 juni 2013 @ 02:47:18 #147
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890839
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:39 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat kan ik dus niet, even jij maakt weer andere dingen mee. En wil niet dat je denkt dat jou (hoe zeg ik dit goed) problemen minder zijn. Ze zijn anders van aard, misschien iets meer begrijpelijker dat weer wel.
In dat laatste stuk bedoelde ik de jongen waar je het over had. Dat je daar open en eerlijk (ook naar jezelf) induikt :P
De meeste problemen zijn hier wat begrijpelijker dan die van jou, maar ik kan me ook goed voorstellen dat het verdomd lastig voor je is om dat op een rijtje te krijgen.
Ik voel me niet aangevallen hoor, vrees niet. Ik zie het ook niet als competitie, "wie o wie heeft de meeste ellende meegemaakt?". Er zit wel een verschil tussen de een en de ander, maar een ieder gaat daar op een andere manier mee om. Je kan dan ook niet zeggen dat de een het moeilijker heeft dan de ander imo :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:49:41 #148
103397 minthy
Lief-ish
pi_127890845
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:42 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Haha.
Chagrijn ;) :*
Als het om m'n nachtrust gaat, zeker! :7

Ik ga maar eens slapen. Als ik moe ben/slaappil heb ingenomen worden de verhalen langer en onsamenhangend :')

Slaap lekker liefjens :*
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 02:51:05 #149
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127890854
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 02:49 schreef minthy het volgende:

[..]

Als het om m'n nachtrust gaat, zeker! :7

Ik ga maar eens slapen. Als ik moe ben/slaappil heb ingenomen worden de verhalen langer en onsamenhangend :')

Slaap lekker liefjens :*
Slaap lekker :*
  maandag 17 juni 2013 @ 12:14:20 #150
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_127896854
Wat kan het leven soms zwaar aanvoelen zeg! Ik liep even buiten vanwege de pauze en ik voelde me toch een somberheid/zwaarmoedigheid komen opzetten. Dusdanig heavy dat het pikzwart wordt figuurlijk gezien, en ik me afvraag hoe bagger het wel niet moet zijn als dat gevoel blijft hangen.
Op dat moment kwam er een bus langs, en ik was al aan het fantaseren hoe het zou voelen als ik ervoor zou springen. :').
dat zou ik overigens niet echt doen, hoor

Op zo'n moment moet ik aan die analogie van Gray denken, dat het handiger is de ballast van het steentje te laten vallen dan het juist vast te houden. Echter vraag ik mij af hoe vaak ik dat stomme steentje los moet blijven laten.

En nou zijn overigens de wolken weer verdwenen en ik vraag mij af waarom ik mij even eerder überhaupt zo voelde...
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 17 juni 2013 @ 12:16:57 #151
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127896960
Blijkbaar heb je je steentje laten vallen ;)

Al is het niet raar als je het straks weer op zou pakken, daar niet van.

Tja het ligt een beetje aan de problemen die je hebt denk ik, wat de methode zou kunnen zijn om er vanaf te komen.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:31:25 #152
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_127897493
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:16 schreef Cue_ het volgende:
Blijkbaar heb je je steentje laten vallen ;)

Al is het niet raar als je het straks weer op zou pakken, daar niet van.

Tja het ligt een beetje aan de problemen die je hebt denk ik, wat de methode zou kunnen zijn om er vanaf te komen.
Ik weet niet wát precies ik gedaan heb, behalve dan met pijn en moeite proberen te accepteren dat er op dat moment gewoon even zwaarmoedigheid door mij heenging. Het blijft toch moeilijk om dat gevoel niet weg te willen drukken.
Wat ik denk is dat ik niet zeker weet of ik het steentje heb laten vallen, of dat het gewoon door een vage reden minder zwaar aanvoelt. ;).

Wat zijn jouw methodes om om te gaan zulke dingen? Dat vind ik het mooie van dit topic, horen hoe anderen copen! :).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_127897528
Iemand ervaring met dagbehandeling?
S. 2014
J. 2016
  maandag 17 juni 2013 @ 12:33:31 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127897581
Als ik me kut voel, eerst even kwijnen in zelfverdriet en vervolgens probeer ik afleiding te vinden. Dat kan al zijn dat ik gewoon de tv aanzet, een boek ga lezen of wat dan ook. Of gewoon opsta en onder de douche ga.. dan verdwijnen al heel snel m'n gedachtes.

Is gewoon simpel wegdrukken van alles. Dus daar schiet je ook niets mee op. Behalve dan dat je steeds minder met je emoties gaat doen en ze automatisch al wegdrukt voordat je het door hebt :')
  maandag 17 juni 2013 @ 13:49:22 #155
138876 Andromache
pi_127900462
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan trouwens? Of valt er weinig over te zeggen?
ik ga weer CGT oppakken of mindfulness... gaan we verder bespreken.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand ervaring met dagbehandeling?
ja deeltijddagbehandeling.

[ Bericht 30% gewijzigd door Andromache op 17-06-2013 13:58:36 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 15:02:21 #156
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_127903633
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:33 schreef Cue_ het volgende:
Als ik me kut voel, eerst even kwijnen in zelfverdriet en vervolgens probeer ik afleiding te vinden. Dat kan al zijn dat ik gewoon de tv aanzet, een boek ga lezen of wat dan ook. Of gewoon opsta en onder de douche ga.. dan verdwijnen al heel snel m'n gedachtes.

Is gewoon simpel wegdrukken van alles. Dus daar schiet je ook niets mee op. Behalve dan dat je steeds minder met je emoties gaat doen en ze automatisch al wegdrukt voordat je het door hebt :')
Dat is inderdaad een goede methode. Even wegkwijnen inderdaad, tot je op gegeven moment de conclusie trekt dat het sippen enzovoort te lang geduurd heeft en om weer verder te gaan met de orde van de dag. :P.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:09:15 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127903877
Ik vind het echt zo kut dat de mensen die niks bijzonders overkomen gewoon winnen in het leven en hun woonplekken vol kunnen stouwen met nobel prijzen, academy awards en miljoenen aan geld, maar de mensen die het minder hebben, ja daar wordt niet naar omgekeken. Het is gewoon een stukje corruptie. Domme apen zijn we. Allemaal.

Het probleem is dat ik net zo goed ben en op het hoogste niveau zit, maar niet verder kom in mijn leven door mijn problemen. Ik functioneer gewoonweg niet. Ik zit constant met dat kutgevoel en die kutgedachten en ik weet niet of ik er ooit uit ga komen.

Anyway: nog 4 dagen tot aan UCP *O*
  maandag 17 juni 2013 @ 15:14:09 #158
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127904082
Waarom bestaan er eigenlijk geen awards voor mensen die een aantoonbaar minder leven hebben gehad, maar er toch weer bovenop zijn gekomen? Waarom worden zulke mensen nooit in de spotlight geplaatst?
pi_127904752
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:14 schreef Detroit het volgende:
Wat kan het leven soms zwaar aanvoelen zeg! Ik liep even buiten vanwege de pauze en ik voelde me toch een somberheid/zwaarmoedigheid komen opzetten. Dusdanig heavy dat het pikzwart wordt figuurlijk gezien, en ik me afvraag hoe bagger het wel niet moet zijn als dat gevoel blijft hangen.
Op dat moment kwam er een bus langs, en ik was al aan het fantaseren hoe het zou voelen als ik ervoor zou springen. :').
dat zou ik overigens niet echt doen, hoor

Op zo'n moment moet ik aan die analogie van Gray denken, dat het handiger is de ballast van het steentje te laten vallen dan het juist vast te houden. Echter vraag ik mij af hoe vaak ik dat stomme steentje los moet blijven laten.

En nou zijn overigens de wolken weer verdwenen en ik vraag mij af waarom ik mij even eerder überhaupt zo voelde...
Je was hier al aardig mindful! Je hebt gedachten maar handelt er niet naar. Bovendien ervaar je hoe het allemaal weer van je is afgegleden en identificeer je je er niet mee. Je laat je grip om het steentje als het ware al los. ^O^

Wanneer je nou de volgende keer je weer een somberheid/zwaarmoedigheid op voelt komen, besef dan dit: zoals het komt, zo gaat het ook weer weg. Zie hoe het opwelt, even aanhoudt, en weer wegebt. Zie het alsof het steentje landt in je hand, je het even aanvoelt, en langzaamaan je hand omkeert.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:57:18 #160
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127905836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:09 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind het echt zo kut dat de mensen die niks bijzonders overkomen gewoon winnen in het leven en hun woonplekken vol kunnen stouwen met nobel prijzen, academy awards en miljoenen aan geld, maar de mensen die het minder hebben, ja daar wordt niet naar omgekeken. Het is gewoon een stukje corruptie. Domme apen zijn we. Allemaal.

Het probleem is dat ik net zo goed ben en op het hoogste niveau zit, maar niet verder kom in mijn leven door mijn problemen. Ik functioneer gewoonweg niet. Ik zit constant met dat kutgevoel en die kutgedachten en ik weet niet of ik er ooit uit ga komen.

Wie zegt dat hun niks overkomen is? Misschien hebben zij het wel veel zwaarder gehad dan wie dan ook in dit topic.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:02:09 #161
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127906082
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat hun niks overkomen is? Misschien hebben zij het wel veel zwaarder gehad dan wie dan ook in dit topic.
Dat is niet waar. Als ze het zwaarder hadden gehad dan ik, dan hadden ze, op mijn leeftijd, minimaal dezelfde problemen. Ik praat hier trouwens meer over mensen van ongeveer mijn leeftijd.
pi_127906240
Grappig, ooit kon ik een best wel mooie medaille krijgen voor iets wat ik gedaan had. Een grote eer voor mij dat wel maar heb het afgewezen omdat ik geen eer hoef daarin van anderen, alleen van mijzelf dat is al meer dan genoeg :)
pi_127906241
Volgens mij heeft Nelson Mandela het op jonge leeftijd ook niet echt makkelijk gehad? Het kan mij persoonlijk eigenlijk vrij weinig schelen of mensen aan willen tonen dat ze mij wel of niet waarderen.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:09:19 #164
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127906378
quote:
9s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:05 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Volgens mij heeft Nelson Mandela het op jonge leeftijd ook niet echt makkelijk gehad? Het kan mij persoonlijk eigenlijk vrij weinig schelen of mensen aan willen tonen dat ze mij wel of niet waarderen.
Hij heeft wel ondersteuning gekregen toen het slecht met hem ging. Er werd naar hem omgekeken.
pi_127906428
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:09 schreef Comp_Lex het volgende:

Volgens mij hou jij je teveel met anderen bezig...
S. 2014
J. 2016
pi_127906464
Is dit zo van, hij wel en ikke niet?

Kreeg ook geen ondersteuning, maar kreeg het wel voor elkaar alleen. Heb der meer eer aan voor mijzelf want deels deed ik het ook voor mijzelf.
  maandag 17 juni 2013 @ 16:18:03 #167
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127906745
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:11 schreef FAUSTI het volgende:
Is dit zo van, hij wel en ikke niet?

Kreeg ook geen ondersteuning, maar kreeg het wel voor elkaar alleen. Heb der meer eer aan voor mijzelf want deels deed ik het ook voor mijzelf.
Nee, het is iets gecompliceerder. Ik vraag me af waarom er bij mij niet preventief ingegrepen werd. Andere mensen, die niet mijn problemen hebben, komen veel verder in het leven. Naar mij werd niet omgekeken.
Ik had niet eens goed door dat ik grote problemen had, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal voor mezelf had, voor mijn eigen leven. Ik maakte die klik niet in mijn hoofd. Ik dacht dat het meer normaal was en dat ik toch door moest zetten. Nu heb ik de hele tijd tegen een modderstroom ingelopen.
pi_127906855
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, het is iets gecompliceerder. Ik vraag me af waarom er bij mij niet preventief ingegrepen werd. Andere mensen, die niet mijn problemen hebben, komen veel verder in het leven. Naar mij werd niet omgekeken.
Ik had niet eens goed door dat ik grote problemen had, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal voor mezelf had, voor mijn eigen leven. Ik maakte die klik niet in mijn hoofd. Ik dacht dat het meer normaal was en dat ik toch door moest zetten. Nu heb ik de hele tijd tegen een modderstroom ingelopen.
Dat begrijp ik bij mij ook niet, en zo is het nu eenmaal dat hoofdstuk heb ik al grotendeels afgesloten. Sommige stukken laat ik ook achter mij, en sommige zaken zitten te diep in mij en daar moet ik dan maar mee leren leven.
pi_127909905
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Was voor mij net zo. Zelfs toen ik besefte waar ik doorheen ging, en dat aangaf bij mensen die me konden helpen, bleef ik op mezelf aangewezen. Later besefte ik pas dat zelfs mét hulp je het nog steeds zélf moet doen. Een ander kan het je leren, maar zelf moet je het doen.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:41:33 #170
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_127912651
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:29 schreef Gray het volgende:
Je was hier al aardig mindful! Je hebt gedachten maar handelt er niet naar. Bovendien ervaar je hoe het allemaal weer van je is afgegleden en identificeer je je er niet mee. Je laat je grip om het steentje als het ware al los.

Wanneer je nou de volgende keer je weer een somberheid/zwaarmoedigheid op voelt komen, besef dan dit: zoals het komt, zo gaat het ook weer weg. Zie hoe het opwelt, even aanhoudt, en weer wegebt. Zie het alsof het steentje landt in je hand, je het even aanvoelt, en langzaamaan je hand omkeert.
En toch blijft het iedere keer een strijd om niet in die donkere bui te blijven hangen. Op het desbetreffende moment moet je ook maar helder genoeg zijn om de bui aan te zien komen, en dan te beseffen dat deze ook wel weer overdrijft zonder het weg te willen hebben en de strijd ermee aan te gaan.

In een mindfulness-boek dat ik las stond wat dat betreft wel een mooie quote: namelijk dat een depressie uit een heleboel radertjes bestaat die ervoor zorgen dat het zich voordoet. Alles wat een van die raderen tot stilstand brengt, maakt die hele depressie minder erg.
Daarom hoop ik maar dat de bui van vanmiddag een van die raderen tot stilstand heeft gebracht. ;).

Anyway, thanks voor je bijdrage weer! ^O^. :).
  maandag 17 juni 2013 @ 18:48:30 #171
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_127912935
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Was voor mij net zo. Zelfs toen ik besefte waar ik doorheen ging, en dat aangaf bij mensen die me konden helpen, bleef ik op mezelf aangewezen. Later besefte ik pas dat zelfs mét hulp je het nog steeds zélf moet doen. Een ander kan het je leren, maar zelf moet je het doen.
Hear, hear!

Ik kan ergens wel weer begrijpen dat Comp_Lex vanwege rouw en boosheid door de situatie waarin hij zit vooral de schuld bij anderen legt.
Dat heb ik zelf ook lang zat gedaan (en doe ik soms zelfs nog), maar het zorgt er wel voor dat je blijft hangen in wrok en geen acties op touw zet om de boel te verbeteren.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:58:30 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127913394
@comp_lex de laatste tijd post je heel veel over 'waarom was het zo, vroeger dit, vroeger dat "

Natuurlijk moe tje daar af en toe bij stil staan. Maar je moet ook proberen om dat af te sluiten. Dingen zijn nu eenmaal gebeurd zoals ze gebeurd zijn. Sommigen zijn te verklaren, andere niet.
Om daar elke keer weer aan te denken en je misere uit te halen, daar schiet je niets mee op.
pi_127913462
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef Cue_ het volgende:
@comp_lex de laatste tijd post je heel veel over 'waarom was het zo, vroeger dit, vroeger dat "

Natuurlijk moe tje daar af en toe bij stil staan. Maar je moet ook proberen om dat af te sluiten. Dingen zijn nu eenmaal gebeurd zoals ze gebeurd zijn. Sommigen zijn te verklaren, andere niet.
Om daar elke keer weer aan te denken en je misere uit te halen, daar schiet je niets mee op.
Zie om en kijk vooruit...
Rustig aan.
pi_127914110
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:41 schreef Detroit het volgende:

[..]

En toch blijft het iedere keer een strijd om niet in die donkere bui te blijven hangen. Op het desbetreffende moment moet je ook maar helder genoeg zijn om de bui aan te zien komen, en dan te beseffen dat deze ook wel weer overdrijft zonder het weg te willen hebben en de strijd ermee aan te gaan.

In een mindfulness-boek dat ik las stond wat dat betreft wel een mooie quote: namelijk dat een depressie uit een heleboel radertjes bestaat die ervoor zorgen dat het zich voordoet. Alles wat een van die raderen tot stilstand brengt, maakt die hele depressie minder erg.
Daarom hoop ik maar dat de bui van vanmiddag een van die raderen tot stilstand heeft gebracht. ;).

Anyway, thanks voor je bijdrage weer! ^O^. :).
Mindful zijn doe je dan ook niet alleen wanneer het even tegenzit. Mindful ben je altijd, zodat je ten alle tijden met beide ogen wijd geopend alles op je af ziet komen. Bruce Lee zei: wees als water. Alan Watts had een mooie metafoor van een ton met water. Maakt niet uit waar je in de ton een gat maakt, het water stroomt er direct uit. Het volume water is zich over het gehele wateroppervlak 'bewust' van elke verandering die plaatsvindt.

Weet je een voorbeeld te noemen van die raderen?

En graag gedaan. :)

quote:

:Y
  maandag 17 juni 2013 @ 19:19:36 #175
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127914347
Water will always find its way.
pi_127923092
Weg met deze negatieve rommel, voor even dan...
pi_127930198
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Mindful zijn doe je dan ook niet alleen wanneer het even tegenzit. Mindful ben je altijd, zodat je ten alle tijden met beide ogen wijd geopend alles op je af ziet komen. Bruce Lee zei: wees als water. Alan Watts had een mooie metafoor van een ton met water. Maakt niet uit waar je in de ton een gat maakt, het water stroomt er direct uit. Het volume water is zich over het gehele wateroppervlak 'bewust' van elke verandering die plaatsvindt.

Weet je een voorbeeld te noemen van die raderen?

En graag gedaan. :)

[..]

:Y
KIEKEBOE
Rustig aan.
pi_127932542
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

KIEKEBOE
:W
pi_127932583
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Rustig aan.
pi_127968489
Gaat sinds zaterdag wel redelijk eigenlijk :)
Rustig aan.
pi_127970854
Weet je waar ik echt schijtmoe van wordt! Dat iedereen schijnt te denken dat een depressie een grapje is, naja bij t uwv dan!
Krijg een fucking paniekaanval tijdens t gesprek met de verzekeringsarts vh uwv en vervolgens komt het verslag terug: geschikt om 40 uur pw te werken!!

Ik heb verslagen vd psych, en ga waarschijnlijk in dagbehandeling maar blijkbaar lezen ze niet!
Ik ben zo vreselijk moe vh vechten om een beetje rust...

Maar goed morgen weer een nieuwe dag!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:34:36 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127976745
quote:

Dit valt mij ook op. Ik denk dat velen van ons zich niet gezien, gehoord en begrepen hebben gevoeld vroeger, of zich nog zo voelen.
En ja, dat is klote, en je hebt het volste recht om daar verdrietig over te zijn. Maar onthoud dat dit iets is dat veel voorkomt, en waar je niks meer aan kan veranderen, althans niet aan joe het vroeger is geweest.
Probeer te accepteren dat je daar soms verdrietig over bent, en soms ook boos, maar blijf niet in die boosheid hangen, want dan kan je niemand toe laten om het nu anders voor je te doen en er wel te zijn.
Dus probeer voorbij die boosheid te kijken naar het hevoel dat erachter zit.

Mooi voorbeeldje: zondag was hier een kennis/vriendin op bezoek. We hebben elkaar niet zo vaak gezien en de afgelopen 2 jaar helemaal niet dus we zijn niet zo heel erg close. We waren wel veel dingen aan het delen en ze vroeg naar mijntherapie vorig jaar omdat ik vertelde dat het veel voor me gedaan had. Ik vertelde op een gegeven momentover iets dat daar was gebeurd en voelde ook het verdriet daarvan weer, dus traantjes (beetje) en toen moest ze gewoon meehuilen. Dat vond ik echt schattig. Dan voel je je echt wel gesteund. En dat gebeurt dus niet als je boos blijft. Dan houdnje mensen op afstand.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:35:55 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127976778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weet je waar ik echt schijtmoe van wordt! Dat iedereen schijnt te denken dat een depressie een grapje is, naja bij t uwv dan!
Krijg een fucking paniekaanval tijdens t gesprek met de verzekeringsarts vh uwv en vervolgens komt het verslag terug: geschikt om 40 uur pw te werken!!

Ik heb verslagen vd psych, en ga waarschijnlijk in dagbehandeling maar blijkbaar lezen ze niet!

Dat is echt ruk, had een vriendin van mij ook. Ze is toen wel door blijven vechten, ook in bezwaar gegaan. Ik zal eens vragen hoe het precies verder is gegaan want volgens mij heeft ze nu wel rust
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_127977260
Wij gaan ook in bezwaar, samen met psycholoog en psychiater, maar ik wordt er zo vreselijk moe van!! Ik wil wel werken, graag zelfs maar zoals het nu gaat lukt het gewoon niet, en dat schijnen ze maar niet te willen snappen!
S. 2014
J. 2016
pi_127977623
Ben ik weer :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127977750
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als ze het zwaarder hadden gehad dan ik, dan hadden ze, op mijn leeftijd, minimaal dezelfde problemen. Ik praat hier trouwens meer over mensen van ongeveer mijn leeftijd.
Iedereen is anders. Maw, mensen die dezelfde problemen hadden gehad die jij ook meemaakte zouden daar anders op reageren..

Je praat jezelf weer veel te veel in de slachtofferrol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_127977838
quote:

Dat komt omdat sommige het natuurlijk ook faken. Een rustige uitleg bij een uwv over de hoedanigheid van de problemen en precies uitleggen waar het zit is de enige oplossing.

Niet dat ik iets met het uwv te maken heb of ooit zal. Dus ken dat soort instanties niet.
pi_127978130
Ben overigens in Slowakije geweest (ben nog steeds op reis) en de tering wat een depressieve bende is het daar. Ben door Poprad heen gelopen. Zoveel armoede, een supermarkt die duurder is dan in Nederland ( :') ). Men heeft daar geen sociaal leven behalve de buren en eventuele kinderen. Men zit hier te klagen over doelen in het leven, iets bereiken, deze mensen wonen in een keet, weinig sociale connecties en allemaal zo rustig. Men is tevreden met heel erg weinig. Ik liep er door heen en kreeg zelfs schuldgevoelens dat ik me kut voelde. Het leeft zo anders. Depressies daar? Welke depressies? Het geeft me maar weer eens aan dat het veel te maken heeft met de cultuur waar je in zit en dat sommige stom genoeg in hun hoofd zijn om te denken dat zij zich ook zo moeten gedragen. En als dat zich niet zo voortdoet men gaat zaniken over depressies.

Wel een mooie reis door de bergen van de Tatra Mountains van Polen naar Slowakije.
pi_127978414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat komt omdat sommige het natuurlijk ook faken. Een rustige uitleg bij een uwv over de hoedanigheid van de problemen en precies uitleggen waar het zit is de enige oplossing.

Niet dat ik iets met het uwv te maken heb of ooit zal. Dus ken dat soort instanties niet.
Klopt, de goede lijden onder de slechte, en ik ben ook erg voor controle ed maar als je toch verslagen hebt van psychiater dan hoop je toch op iets meer serieuzere aandacht
S. 2014
J. 2016
pi_127978613
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klopt, de goede lijden onder de slechte, en ik ben ook erg voor controle ed maar als je toch verslagen hebt van psychiater dan hoop je toch op iets meer serieuzere aandacht
Ik probeer het te begrijpen uit het perspectief van iemand van het uwv. Dan zou ik een psychiator verslag ook niet 1,2,3 accepteren maar zelf de client in persona willen zien en op basis daarvan kijken hoe het er mee staat.

En dan kijken wat een psychiator of psycholoog daar over zou zeggen..
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:27:16 #191
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127980379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iedereen is anders. Maw, mensen die dezelfde problemen hadden gehad die jij ook meemaakte zouden daar anders op reageren..

Je praat jezelf weer veel te veel in de slachtofferrol.
Ik had het over gevolgen en niet over hetgeen wat ze zijn overkomen ;)

Ik heb trouwens gelezen dat tot 10% van de bevolking heeft wat ik mogelijk heb.

Het lijkt misschien dat ik het speel, maar ik hoop binnenkort officieel iets te hebben.
pi_127980456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:27 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik heb trouwens gelezen dat tot 10% van de bevolking heeft wat ik mogelijk heb.
De vraag is natuurlijk, wat heb jij mogelijk?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:39:57 #193
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127980950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik probeer het te begrijpen uit het perspectief van iemand van het uwv. Dan zou ik een psychiator verslag ook niet 1,2,3 accepteren maar zelf de client in persona willen zien en op basis daarvan kijken hoe het er mee staat.

En dan kijken wat een psychiator of psycholoog daar over zou zeggen..
Ik vind niet dat iemand van het uwv op de stoel van een pshychiater of huisarts moet gaan zitten, dat doen ze naar mijn mening veel te veel.

Toen ik bij de bedrijfsarts kwam werd er amper geluisterd en was het oordeel meteen dat ik wel weer aan het werk kon.
pi_127981136
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:39 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat iemand van het uwv op de stoel van een pshychiater of huisarts moet gaan zitten, dat doen ze naar mijn mening veel te veel.

Toen ik bij de bedrijfsarts kwam werd er amper geluisterd en was het oordeel meteen dat ik wel weer aan het werk kon.
Maar wel logisch dat hij dat doet. Dat komt natuurlijk toch ook dat zij een bepaald percentage weer aan het werk moeten krijgen? Of is een verwijsbrief van de pscyhiator of psycholoog een vrijbrief voor alles? Weet het niet hoor. Ben niet bekend met dit systeem.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:54:58 #195
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127981599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wel logisch dat hij dat doet. Dat komt natuurlijk toch ook dat zij een bepaald percentage weer aan het werk moeten krijgen? Of is een verwijsbrief van de pscyhiator of psycholoog een vrijbrief voor alles? Weet het niet hoor. Ben niet bekend met dit systeem.
Tuurlijk is dat zijn werk, maar er wordt amper inhoudelijk gekeken, of geluisterd naar je verhaal.
Dat is eigenlijk wat me ook zo kwaad maakte, voor mijn gevoel was er al lang bepaald dat ik weer aan het werk kon voor ik uberhaupt een stap in het kantoor had gezet.

Zo kwaad dat ik er een deur uitgetrapt heb omdat ik gewoon echt nog niet aan het werk durfde.
Heeft me een hoop extra stress opgeleverd, omdat ik dus niet aan het werk ging, dus weigering, dus geen loon.
pi_127981819
quote:

Herkenbaar.
Ik wil ook rust, maar ik krijg het maar niet.. :'(
En hopen dat voor jou de dagbehandeling een beetje helpt, bij mij heeft het wel goed geholpen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:14 #197
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_127985287
Hello everybody, normaal post ik niet vaak in R&P, maar wil nu iets kwijt/vragen... Weet ook niet zeker of ik helemaal goed zit hier, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen periode, meer dan een jaar, iemand in directe omgeving gehad die zwaar depressief was. Al was het soms moeilijk, toch kon ik mezelf er van afsluiten. Maar nu alles weer normaal is begin ik pas te merken wat voor een effect het heeft gehad om met íemand die depressief is onder een dak te wonen.

Ik ben tegenwoordig veel negatiever en dingen kunnen me niet zo snel meer boeien. Ook kan ik me heel moeilijk zelf beheersen. Al een paar keer op het punt te gestaan om mensen te slaan om hele onbenullige dingen.
Daarnaast heb ik een relativeringsvermogen waar ik gewoon niet blij mee ben. Ik onderga de ergste dingen met een stalen gezicht, ik ben gewoon heel hard geworden... Te hard.

Zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:28:26 #198
358102 Senor__Chang
pi_127985341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben overigens in Slowakije geweest (ben nog steeds op reis) en de tering wat een depressieve bende is het daar. Ben door Poprad heen gelopen. Zoveel armoede, een supermarkt die duurder is dan in Nederland ( :') ). Men heeft daar geen sociaal leven behalve de buren en eventuele kinderen. Men zit hier te klagen over doelen in het leven, iets bereiken, deze mensen wonen in een keet, weinig sociale connecties en allemaal zo rustig. Men is tevreden met heel erg weinig. Ik liep er door heen en kreeg zelfs schuldgevoelens dat ik me kut voelde. Het leeft zo anders. Depressies daar? Welke depressies? Het geeft me maar weer eens aan dat het veel te maken heeft met de cultuur waar je in zit en dat sommige stom genoeg in hun hoofd zijn om te denken dat zij zich ook zo moeten gedragen. En als dat zich niet zo voortdoet men gaat zaniken over depressies.

Wel een mooie reis door de bergen van de Tatra Mountains van Polen naar Slowakije.
Ik denk dat depressies weinig te maken hebben met geld. Heel weinig zelfs. Het draait allemaal om perspectief. Die Slowaken leven misschien wel armoedig, maar als zij om zich heen kijken, zie zij allemaal gelijkgestemden, andere arme mensen. Daarom dat zij niet door hun armoede in een depressie vervallen. Het zal eerder een gebrek aan perspectief (relatief dus, vergeleken met je omgeving) zijn en het feit dat iemand totaal geen verbinding lijkt te voelen met diezelfde omgeving. Dat bovenop het feit dat depressieve mensen dat natuurlijk niet zomaar laten zien. Diezelfde jongeman die in de supermarkt werkt, kan net zo goed dezelfde gedachte hebben om niet meer wakker te worden als hij gaat slapen. Toch zal hij zich als werknemer gedragen alsof hij je graag helpt.

Jij lijkt ook last te hebben van snel wisselende stemmingen/emoties/gedachtes, of verbeeld ik me dat? ;)
Guilty as changed.
pi_127985716
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:28 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik denk dat depressies weinig te maken hebben met geld. Heel weinig zelfs. Het draait allemaal om perspectief. Die Slowaken leven misschien wel armoedig, maar als zij om zich heen kijken, zie zij allemaal gelijkgestemden, andere arme mensen. Daarom dat zij niet door hun armoede in een depressie vervallen. Het zal eerder een gebrek aan perspectief (relatief dus, vergeleken met je omgeving) zijn en het feit dat iemand totaal geen verbinding lijkt te voelen met diezelfde omgeving. Dat bovenop het feit dat depressieve mensen dat natuurlijk niet zomaar laten zien. Diezelfde jongeman die in de supermarkt werkt, kan net zo goed dezelfde gedachte hebben om niet meer wakker te worden als hij gaat slapen. Toch zal hij zich als werknemer gedragen alsof hij je graag helpt.
True, dat klopt. Toch voelt het niet zo.

quote:
Jij lijkt ook last te hebben van snel wisselende stemmingen/emoties/gedachtes, of verbeeld ik me dat? ;)
Ik heb hier last van als ik stil ga staan en emoties me in gaan halen. : ( Ik vlieg Vrijdag weer op Amsterdam aan en ga in 1 keer door naar de peut' en wie weet wat we daarna gaan doen.

Alles flex btw?
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:43:36 #200
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127985960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk, wat heb jij mogelijk?
Op z'n minst ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.
pi_127988127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Op z'n minst ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.
Blijf dat erg interessant vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets bestaat.

De persoon vermijdt activiteiten waarbij veel persoonlijk contact optreedt uit angst voor kritiek, afkeuring of afwijzing. Maar hier kun je toch vanaf komen door het te doen en te realizeren dat je geen kritiek krijgt?

De persoon heeft behoefte om met mensen om te gaan maar is hier door angstigheid moeilijk toe in staat tenzij hij/zij er zeker van is geaccepteerd te worden. Nou dan moet je het toch gewoon proberen?

De persoon gaat intieme relaties uit de weg uit angst voor vernedering of om belachelijk gemaakt te worden. Maar dat weet je niet. Dus waarom probeer je het niet?

De persoon is gepreoccupeerd met het idee in de sociale omgang kritiek te krijgen of afgewezen te worden. Maar dat weet je niet. Dus waarom probeer je het niet?

De persoon is geremd in sociale contacten door het gevoel tekort te schieten. Maar dat weet je niet.

De persoon ziet zichzelf als sociaal onbeholpen, onaantrekkelijk of inferieur. Dat kun je leren.

Ik weet het, ik weet het. Je probeert vanalles, en je zoekt hulp. Top! Helemaal fantastisch. En ik weet dat ik het veel te gemakkelijk op papier heb gezet. I know. Maar toch, het klinkt(!) echt als iets waar je gemakkelijk af kunt komen. Ik weet dat het niet zo is, en ik suggest dan ook niet dat je je op het moment aan het aanstellen bent. Maar het is gewoon zo moeilijk voor te stellen.

Je bent eenzaam? Zoek je mensen op. Ben je bang dat je niks te brengen hebt? Zorg je dat je dingen te bringen hebt. Wil je een relatie of zoek je een dame, zoek je een dame.
pi_127988262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Blijf dat erg interessant vinden. Ik kan me haast niet voorstellen dat zoiets bestaat.

De persoon vermijdt activiteiten waarbij veel persoonlijk contact optreedt uit angst voor kritiek, afkeuring of afwijzing. Maar hier kun je toch vanaf komen door het te doen en te realizeren dat je geen kritiek krijgt?

De persoon heeft behoefte om met mensen om te gaan maar is hier door angstigheid moeilijk toe in staat tenzij hij/zij er zeker van is geaccepteerd te worden. Nou dan moet je het toch gewoon proberen?

De persoon gaat intieme relaties uit de weg uit angst voor vernedering of om belachelijk gemaakt te worden. Maar dat weet je niet. Dus waarom probeer je het niet?

De persoon is gepreoccupeerd met het idee in de sociale omgang kritiek te krijgen of afgewezen te worden. Maar dat weet je niet. Dus waarom probeer je het niet?

De persoon is geremd in sociale contacten door het gevoel tekort te schieten. Maar dat weet je niet.

De persoon ziet zichzelf als sociaal onbeholpen, onaantrekkelijk of inferieur. Dat kun je leren.

Ik weet het, ik weet het. Je probeert vanalles, en je zoekt hulp. Top! Helemaal fantastisch. En ik weet dat ik het veel te gemakkelijk op papier heb gezet. I know. Maar toch, het klinkt(!) echt als iets waar je gemakkelijk af kunt komen. Ik weet dat het niet zo is, en ik suggest dan ook niet dat je je op het moment aan het aanstellen bent. Maar het is gewoon zo moeilijk voor te stellen.

Je bent eenzaam? Zoek je mensen op. Ben je bang dat je niks te brengen hebt? Zorg je dat je dingen te bringen hebt. Wil je een relatie of zoek je een dame, zoek je een dame.
Ik herken me ook in al die kenmerken, eng gewoon :)
Tante minthy!! O+
pi_127988468
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:38 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik herken me er gek genoeg ook wel in.. :P
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:57:14 #204
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127989016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb gerealiseerd dat ik wel kritiek krijg, afgekeurd en afgewezen word. Dat is eigenlijk mijn enige sociale ervaring wat ik in het verleden opgedaan heb. Dus ik weet eigenlijk heel veel dingen al wel. Ik zou eigenlijk het liefst mijn geheugen gewist hebben zodat ik beter kan functioneren.
pi_127989203
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:38 schreef minthy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:43 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik herken me er gek genoeg ook wel in.. :P
Oh en ook hoi :')
pi_127989252
En ook hoi Comp_Lex..
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:22:52 #207
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127989981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:02 schreef FAUSTI het volgende:
En ook hoi Comp_Lex..
Hoi Fausti, hoe gaat het met je?
pi_127991461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:01 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

[..]

Ik ben dan toch niet de enige hier die zich daar totaal niet in kan vinden? Ik heb er zo veel schijt aan wat een andere van me vindt dat het me juist niks doet. Op elk potje past wel een dekseltje en als het de 1 niet is, is het de ander wel.

Mijn gevoelens zijn ook vaak genoeg mee gefucked. Tot op een flinke hoogte. Auw en pijn. Maar als ik geen vrienden of vriendinnetje kon krijgen, waarom zou ik dan nog door gaan in het leven? Werk en centen? Pfft, dat is echt niks.

Ik merk juist van anderen die me dan ook vertellen dat die attitude van mij hun juist ook helpt om mij in vertrouwen te nemen.

En aan al die introverte mensen hier ..... waarom lukt het dan wel op internet?
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:00:41 #209
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127991674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben dan toch niet de enige hier die zich daar totaal niet in kan vinden? Ik heb er zo veel schijt aan wat een andere van me vindt dat het me juist niks doet. Op elk potje past wel een dekseltje en als het de 1 niet is, is het de ander wel.

Mijn gevoelens zijn ook vaak genoeg mee gefucked. Tot op een flinke hoogte. Auw en pijn. Maar als ik geen vrienden of vriendinnetje kon krijgen, waarom zou ik dan nog door gaan in het leven? Werk en centen? Pfft, dat is echt niks.

Ik merk juist van anderen die me dan ook vertellen dat die attitude van mij hun juist ook helpt om mij in vertrouwen te nemen.

Ik herken niet veel van de angsten.
Maar ik weet wel dat ik me wel wat aantrek van wat andere van me vinden.
Niet zo veel meer als eerst, en ook niet zo zeer wat vreemde van me vinden.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:21:44 #210
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127992492
quote:

[..]

Het is een Cluster C stoornis. Jij hebt mogelijk problemen met het reguleren van je emoties en je trekt je niks aan van andere mensen. Dat past bij Cluster B stoornissen (borderline, antisociaal, narcistisch en theatraal).
pi_127992552
quote:

[..]

Als ik dit bericht lees (en je vorige) denk ik dat je er veel te makkelijk over denkt. Mensen die echt last hebben van zo'n stoornis kunnen dat niet 1 2 3 oplossen.
pi_127992773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:01 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

[..]

Hoooi Fausti :W
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:28:50 #213
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127992784
quote:

[..]

Om trouwens even een antwoord te geven op je laatste vraag:

Internet is onpersoonlijker en dus comfortabeler.
pi_127994734
quote:

[..]

Zat net als een verlegen schoolmeisje bij de apotheker, ik... ik... ik kom voor incontinentiemateriaal ja uhm luiers :@

Weet je hoe dat voelt? pijnlijk... alles mijn lichaam werkt niet mee. Moest gisteren een MRI scan maken want men weet het niet wat het is. Maar ik wel verdriet van mij vreet mij op, ook de hele tijd een waas in mijn hoofd. Kan op het moment niet eens mijn gevoelens uiten want kan niet eens meer fatsoenlijk praten typen nog wel gelukkig.

En dan krijg je weer de verkeerde rommel aangeleverd, daar ben ik meegeholpen :')

[ Bericht 5% gewijzigd door FAUSTI op 19-06-2013 17:32:43 ]
pi_127995742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:21 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zat net als een verlegen schoolmeisje bij de apotheker, ik... ik... ik kom voor incontinentiemateriaal ja uhm luiers :@

Weet je hoe dat voelt? pijnlijk... alles mijn lichaam werkt niet mee. Moest gisteren een MRI scan maken want men weet het niet wat het is. Maar ik wel verdriet van mij vreet mij op, ook de hele tijd een waas in mijn hoofd. Kan op het moment niet eens mijn gevoelens uiten want kan niet eens meer fatsoenlijk praten typen nog wel gelukkig.

En dan krijg je weer de verkeerde rommel aangeleverd, daar ben ik meegeholpen :')
Wat vervelend Fausti!
Ging de MRI wel goed?
pi_127995820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:51 schreef Catnip het volgende:

[..]

Wat vervelend Fausti!
Ging de MRI wel goed?
Ging wel goed, werd ook gewoon netjes geholpen. Echter loop mij nu te ergeren, vraag duidelijk om bepaald materiaal. Wat krijg ik meegeleverd het tegenovergestelde van wat juist de bedoeling was. Lijkt wel alsof in mijn directe omgeving de medische zorg echt geen zak voorstelt ben anders gewend.

Een beetje respect vraag ik om, niet dit :')
pi_127999798
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:27 schreef _NZT_ het volgende:
Hello everybody, normaal post ik niet vaak in R&P, maar wil nu iets kwijt/vragen... Weet ook niet zeker of ik helemaal goed zit hier, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen periode, meer dan een jaar, iemand in directe omgeving gehad die zwaar depressief was. Al was het soms moeilijk, toch kon ik mezelf er van afsluiten. Maar nu alles weer normaal is begin ik pas te merken wat voor een effect het heeft gehad om met íemand die depressief is onder een dak te wonen.

Ik ben tegenwoordig veel negatiever en dingen kunnen me niet zo snel meer boeien. Ook kan ik me heel moeilijk zelf beheersen. Al een paar keer op het punt te gestaan om mensen te slaan om hele onbenullige dingen.
Daarnaast heb ik een relativeringsvermogen waar ik gewoon niet blij mee ben. Ik onderga de ergste dingen met een stalen gezicht, ik ben gewoon heel hard geworden... Te hard.

Zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
Yeah, al was ik toentertijd de depressieveling. Het was de reden dat ik wilde veranderen wie ik ben.
pi_128007779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:23 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als ik dit bericht lees (en je vorige) denk ik dat je er veel te makkelijk over denkt. Mensen die echt last hebben van zo'n stoornis kunnen dat niet 1 2 3 oplossen.
Ik zeg dan ook dat ik er te makkelijk over denk. En of ze dat zo 1-2-3 kunnen oplossen weet ik niet. Zoveel weet ik er nou ook weer niet van. Ik hoor hier en daar wel wat, mijn moeder zit bijv. in een opgesloten psychiatrische inrichting en het is toch lastig om een slachtofferrol te onderscheiden van echt psychiatrische clienten.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:28 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Om trouwens even een antwoord te geven op je laatste vraag:

Internet is onpersoonlijker en dus comfortabeler.
Vandaar dat de meeste hier mij toch ook achter de schermen kennen. :P Dat vind ik dan toch weer makkelijker praten.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:21 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Geinig dat je dit zo zegt. Hetgeen waar ik dan bijv. last van heb zijn psychomatische klachten tijdens een MRI scan. Bijv. enorme koppijn wat echt nergens op sloeg. En die waas in mijn kop, dat had ik met name tijdens angst/paniek/hyperventilatie aanvallen. Dat was echt zo'n pudding gevoel in je kop. Dat ligt nu wel ver achter me. Ik kan dat wel weer rationalizeren.

Ik probeer het echt te begrijpen, hoe dat moet voelen om je sociaal ongemakkelijk te voelen. Ik praat dan ook met name uit mijn eigen ervaring waar ik tijdens de basisschool en de middelbare school en de universiteit met name de gasten heb gezien die sociaal onbeholpen waren. Gepest werden. In hun eentje zaten, die zijn nu allemaal stuk voor stuk sociaal een stuk sterker geworden terwijl juist een aantal van de 'baasjes' van die periode nu echt geen drol meer voorstellen.
pi_128008635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat ik er te makkelijk over denk. En of ze dat zo 1-2-3 kunnen oplossen weet ik niet. Zoveel weet ik er nou ook weer niet van. Ik hoor hier en daar wel wat, mijn moeder zit bijv. in een opgesloten psychiatrische inrichting en het is toch lastig om een slachtofferrol te onderscheiden van echt psychiatrische clienten.

[..]

Vandaar dat de meeste hier mij toch ook achter de schermen kennen. :P Dat vind ik dan toch weer makkelijker praten.

[..]

Geinig dat je dit zo zegt. Hetgeen waar ik dan bijv. last van heb zijn psychomatische klachten tijdens een MRI scan. Bijv. enorme koppijn wat echt nergens op sloeg. En die waas in mijn kop, dat had ik met name tijdens angst/paniek/hyperventilatie aanvallen. Dat was echt zo'n pudding gevoel in je kop. Dat ligt nu wel ver achter me. Ik kan dat wel weer rationalizeren.

Ik probeer het echt te begrijpen, hoe dat moet voelen om je sociaal ongemakkelijk te voelen. Ik praat dan ook met name uit mijn eigen ervaring waar ik tijdens de basisschool en de middelbare school en de universiteit met name de gasten heb gezien die sociaal onbeholpen waren. Gepest werden. In hun eentje zaten, die zijn nu allemaal stuk voor stuk sociaal een stuk sterker geworden terwijl juist een aantal van de 'baasjes' van die periode nu echt geen drol meer voorstellen.
Bij mij is het deels, ook dat gesprekken veel dieper gaan dan enkel wat kletspraat. Gelukkig dat ik 2 weken terig hetzelfde heb gevonden in een persoon. Was inmiddels vrij moedeloos hoor :P
pi_128014459
quote:

[..]

Ik las je bericht vanmiddag al, maar mobiel en vervelend om zoveel te typen :P

Persoonlijk kán ik stikjaloers op je zijn. De hele wereld over, mensen ontmoeten, schijt hebben aan wat men van je vindt. Ik ben het niet, wat jaloezie staat bij mij op dezelfde trede als afgunst. Van jouw manier van in het leven staan zou ik echter wel een karrenvracht willen hebben.

In welke situatie ik ook kom, ik ben bang voor oordelen van anderen. Daarbij ben ik me ontzettend bewust van het feit dat ik die oordelen van tevoren voor hen invul, waardoor ik me een ontzettend naar wijf voel, want je beledigt mensen tot op het bot. Eigenlijk voel ik me alleen veilig bij familie, 1 goede vriendin, 2 goede vrienden en op mijn werk. Aangezien dat laatste nu is weggevallen door een burn-out heb ik alleen dat kleine clubje nog maar over.

De wens is er wel degelijk! Ik heb me bijvoorbeeld al een aantal keren opgegeven voor een meet via dit forum. Vervolgens ga ik me kapot piekeren over wat iedereen wel niet van me zou gaan denken (oud lijk, lelijke kop, dikzak, dom wijf, vul maar aan) en meld ik me jankend af. Daar baal ik echt een paar dagen van, zeker als mensen via Facebookchat tegen je aan beginnen te kletsen over hoe jammer ze het vinden. Dan ga ik helemaal door de grond en schaam ik me kapot. Het gevolg; nu durf ik nooit meer. Want diegenen hebben nu een beeld van mij, ik vul dat negatief in.

Het meest gemakkelijke is om jezelf op te sluiten en dat doe ik dan ook regelmatig. Dan hoef ik niet in te vullen wat het meisje achter de kassa denkt over mij. Vorige week nog een paar van die dagen gehad.
Soms doe ik net of ik er maling aan heb en ga ik ook gewoon overal heen. Het kost moeite, maar dan flik ik het wel. Dan is de invulling ook minder.

Lastig om uit te leggen, ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Tante minthy!! O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:36:14 #221
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128014975
Het is wel duidelijk wat je zegt.. maar je weet ook dat zoals je zegt.. je vult de zaken in voor een ander.
Mbt je aanmeldingen voor meets enzo. Daar heeft men echt geen beeld van je nu hoor. Ja hoe je op het forum bent, gewoon een gezellig wijf, wat soms erg leuk uit de hoek kan komen.
Dat je niet komt is inderdaad zeer jammer, maar daardoor gaat men hier echt niet ineens van alles van j denken. Ze vinden het juist des te leuker als je wel eens komt ;)

En ja dat meen ik oprecht.

Wel goed dat je af en toe doet alsof je er overal maling aan hebt, want dan merk je pas hoe 'makkelijk' het kan zijn en hoe bevrijdend het soms is. En vooral.. hoe weinig mensen eigenlijk over jadenken.

Hier geldt ook weer.. probeer eens vanuit jezelf e kijken en hoe veel jij denkt over andere mensen als ze langs komen lopen etc. Volgens mij ben je meer met jezelf bezig dan met anderen. En dat hebben andere mensen vaak ook ;)
pi_128015175
Zie je altijd dit, je ontmoet in dit geval iemand online hartstikke leuk persoon. Je praat over elkaar zien en als het dan bijna doorgaat komt de discussie, reistijd. Ook logisch veel´s te ver voor een dag. En dan weet ik nu al dus dat hij morgen gaat zeggen te ver het houd op.

En dat is dus iedere keer, mag de appel bijna aanraken waarna het trapje keihard onderuit getrapt word. Dat maakt mij zo maar dan ook zo moedeloos. En nee daarheen kan daar nergens terecht gezien mijn huidige sitautie.

Gaat altijd zo... kan er wel van janken.
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:40:45 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128015303
In gevallen van veel reistijd.. dan toch kijken of je ergens halverwege kan afspreken.
En klikt het allemaal erg goed dan een avondje .. weekend bij de ander overnachten.
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:41:50 #224
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128015387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:29 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik las je bericht vanmiddag al, maar mobiel en vervelend om zoveel te typen :P

Persoonlijk kán ik stikjaloers op je zijn. De hele wereld over, mensen ontmoeten, schijt hebben aan wat men van je vindt. Ik ben het niet, wat jaloezie staat bij mij op dezelfde trede als afgunst. Van jouw manier van in het leven staan zou ik echter wel een karrenvracht willen hebben.

In welke situatie ik ook kom, ik ben bang voor oordelen van anderen. Daarbij ben ik me ontzettend bewust van het feit dat ik die oordelen van tevoren voor hen invul, waardoor ik me een ontzettend naar wijf voel, want je beledigt mensen tot op het bot. Eigenlijk voel ik me alleen veilig bij familie, 1 goede vriendin, 2 goede vrienden en op mijn werk. Aangezien dat laatste nu is weggevallen door een burn-out heb ik alleen dat kleine clubje nog maar over.

De wens is er wel degelijk! Ik heb me bijvoorbeeld al een aantal keren opgegeven voor een meet via dit forum. Vervolgens ga ik me kapot piekeren over wat iedereen wel niet van me zou gaan denken (oud lijk, lelijke kop, dikzak, dom wijf, vul maar aan) en meld ik me jankend af. Daar baal ik echt een paar dagen van, zeker als mensen via Facebookchat tegen je aan beginnen te kletsen over hoe jammer ze het vinden. Dan ga ik helemaal door de grond en schaam ik me kapot. Het gevolg; nu durf ik nooit meer. Want diegenen hebben nu een beeld van mij, ik vul dat negatief in.

Het meest gemakkelijke is om jezelf op te sluiten en dat doe ik dan ook regelmatig. Dan hoef ik niet in te vullen wat het meisje achter de kassa denkt over mij. Vorige week nog een paar van die dagen gehad.
Soms doe ik net of ik er maling aan heb en ga ik ook gewoon overal heen. Het kost moeite, maar dan flik ik het wel. Dan is de invulling ook minder.

Lastig om uit te leggen, ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Dom ben je niet, oud natuurlijk wel ;)
Maar ik denk dat er niemand op fok een negatief beeld heeft van jou.
Dus gewoon lekker naar een meet gaan als je daar zin in hebt.
pi_128015636
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:40 schreef Cue_ het volgende:
In gevallen van veel reistijd.. dan toch kijken of je ergens halverwege kan afspreken.
En klikt het allemaal erg goed dan een avondje .. weekend bij de ander overnachten.
Dat gaat hierin niet werken, maar het is iedere keer zo... met alles. Heb echt niet meer veel nodig hoor ben het zat en heb er genoeg van als het niet doorgaat, gaat de rest ook niet door voor mij gevoel.
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:46:14 #226
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128015708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:38 schreef FAUSTI het volgende:
Zie je altijd dit, je ontmoet in dit geval iemand online hartstikke leuk persoon. Je praat over elkaar zien en als het dan bijna doorgaat komt de discussie, reistijd. Ook logisch veel´s te ver voor een dag. En dan weet ik nu al dus dat hij morgen gaat zeggen te ver het houd op.

En dat is dus iedere keer, mag de appel bijna aanraken waarna het trapje keihard onderuit getrapt word. Dat maakt mij zo maar dan ook zo moedeloos. En nee daarheen kan daar nergens terecht gezien mijn huidige sitautie.

Gaat altijd zo... kan er wel van janken.
Hoe ver is het dan?
pi_128015749
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:46 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Hoe ver is het dan?
8 uur in totaal reistijd heen en weer.
pi_128015805
Maar daar gaat het nu niet meer over het is verdomme iedere keer zo! Ben het kotsbeu heel dit leven.
pi_128016127
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:36 schreef Cue_ het volgende:
Het is wel duidelijk wat je zegt.. maar je weet ook dat zoals je zegt.. je vult de zaken in voor een ander.
Mbt je aanmeldingen voor meets enzo. Daar heeft men echt geen beeld van je nu hoor. Ja hoe je op het forum bent, gewoon een gezellig wijf, wat soms erg leuk uit de hoek kan komen.
Dat je niet komt is inderdaad zeer jammer, maar daardoor gaat men hier echt niet ineens van alles van j denken. Ze vinden het juist des te leuker als je wel eens komt ;)

En ja dat meen ik oprecht.

Wel goed dat je af en toe doet alsof je er overal maling aan hebt, want dan merk je pas hoe 'makkelijk' het kan zijn en hoe bevrijdend het soms is. En vooral.. hoe weinig mensen eigenlijk over jadenken.

Hier geldt ook weer.. probeer eens vanuit jezelf e kijken en hoe veel jij denkt over andere mensen als ze langs komen lopen etc. Volgens mij ben je meer met jezelf bezig dan met anderen. En dat hebben andere mensen vaak ook ;)
Fijn dat het duidelijk is, scheelt :D
Het meeste gepieker doe ik over als ik op een meet zou zijn. Al ver van tevoren dus, honderden scenario's. Een aantal mensen ken ik al via de FB-groep/chats, eigenlijk zou het ook helemaal niet zo moeilijk moeten zijn... Jarenlang heb ik mezelf afgezonderd en uitgezonderd, dat werpt nu zijn negatieve vruchten af. Dank je ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:41 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dom ben je niet, oud natuurlijk wel ;)
Maar ik denk dat er niemand op fok een negatief beeld heeft van jou.
Dus gewoon lekker naar een meet gaan als je daar zin in hebt.
Bekant bejaard :')
En vast wel, want iedereen heeft altijd wel punten die storend zijn, da's logisch. Dat vind ik ook niet erg. Het is voor nu gemakkelijker om het maar helemaal niet meer aan te gaan, dat scheelt zo enorm veel gepieker en gemaal.
Tante minthy!! O+
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:57:56 #230
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128016404
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:52 schreef minthy het volgende:

[..]

Fijn dat het duidelijk is, scheelt :D
Het meeste gepieker doe ik over als ik op een meet zou zijn. Al ver van tevoren dus, honderden scenario's. Een aantal mensen ken ik al via de FB-groep/chats, eigenlijk zou het ook helemaal niet zo moeilijk moeten zijn... Jarenlang heb ik mezelf afgezonderd en uitgezonderd, dat werpt nu zijn negatieve vruchten af. Dank je ;)

[..]

Bekant bejaard :')
En vast wel, want iedereen heeft altijd wel punten die storend zijn, da's logisch. Dat vind ik ook niet erg. Het is voor nu gemakkelijker om het maar helemaal niet meer aan te gaan, dat scheelt zo enorm veel gepieker en gemaal.
Boven de 30 is gewoon bejaard ja.
En ook jij hebt vast dingen die andere storend kunnen vinden, maar echt een negatief beeld geloof ik niet.

En de meets die ik heb meegemaakt waren gewoon leuk. Je hebt mensen waar je misschien niks mee hebt maar dan ga je bij de mensen staan/zitten waar je het wel gezellig mee hebt.
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:07:21 #231
358102 Senor__Chang
pi_128016947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

True, dat klopt. Toch voelt het niet zo.

[..]

Ik heb hier last van als ik stil ga staan en emoties me in gaan halen. : ( Ik vlieg Vrijdag weer op Amsterdam aan en ga in 1 keer door naar de peut' en wie weet wat we daarna gaan doen.

Alles flex btw?
Ik ben weer begonnen met werken en veel ook eigenlijk. Merk ook dat ik niet echt weet waar ik sta, qua gevoel, qua motivatie voor bepaalde dingen. Het voelt een beetje aan als vorig zomer en je weet hoe dat is afgelopen.. Ik zal echt eens goed moeten nadenken wat ik wil met deze zomer en met alles erna. Vind het ook echt jammer dat ik minder kan reageren door werk. Ik heb trouwens wel een vakantie staan, mijn eerste. :)

En bij jou? Ben je al iets dichter bij het antwoord gekomen?
Guilty as changed.
pi_128016992
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Boven de 30 is gewoon bejaard ja.
En ook jij hebt vast dingen die andere storend kunnen vinden, maar echt een negatief beeld geloof ik niet.

En de meets die ik heb meegemaakt waren gewoon leuk. Je hebt mensen waar je misschien niks mee hebt maar dan ga je bij de mensen staan/zitten waar je het wel gezellig mee hebt.
Dat negatieve speelt zich ook meer af bij mij dan bij de ander, het zit in mijn hoofd. Ik weet het allemaal wel, maar het lukt me niet om dat om te zetten naar acties op het moment. Normaal gesproken schop ik mezelf gewoon ergens heen, nu voel ik me overal teveel :P
Tante minthy!! O+
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:18:29 #233
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128017552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat negatieve speelt zich ook meer af bij mij dan bij de ander, het zit in mijn hoofd. Ik weet het allemaal wel, maar het lukt me niet om dat om te zetten naar acties op het moment. Normaal gesproken schop ik mezelf gewoon ergens heen, nu voel ik me overal teveel :P
Ik ben tegen geweld tegen vrouwen dus ik ga je niet schoppen.
Maar je bent echt niet teveel
pi_128017905
Voor mijn gevoel, verwacht men dat ik overal voor opdraai in een vriendschap en dat wil ik niet meer. Gewoon gelijk zijn, en niet anders. Echter is daar bar weinig animo voor. Heb niet meer veel geld op de bank heb problemen met de gezondheid. en geen werk momenteel en nog wat meer van die zaken die voor een ander normaal zijn, en de meesten willen je dan niet leren kennen.

Eerlijk iedereen die langer dan 10 minuten met mij spreekt waar dan ook vind mij aardig, echter voor mij is het normaal dit leven wat voor hun dat niet is. En dan naaien ze eruit logisch dat ik mij iedere keer zo voel. En dan vind je is een keer eentje en dan gaat het weer om deze reden, logisch begrijpelijk maar gewoon niet normaal meer als het zo iedere keer gaat.

En met dat opdraaien doel ik meer dat hun ellende mag gaan oplossen hun tuinhuisjes mag bouwen. En al dat soort meuk, terwijl hun bij hun vrienden niet eens zoiets hoeven te vragen, maar deze jongen doet het wel even. Maar daar ben ik nu wel klaar mee, ook die oppervlakkige mensen dat zoek ik niet zoek mensen met echte interesses en die er niet zoveel, heb ik al gemerkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door FAUSTI op 20-06-2013 00:31:57 ]
pi_128020075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:25 schreef FAUSTI het volgende:
Voor mijn gevoel, verwacht men dat ik overal voor opdraai in een vriendschap en dat wil ik niet meer. Gewoon gelijk zijn, en niet anders. Echter is daar bar weinig animo voor. Heb niet meer veel geld op de bank heb problemen met de gezondheid. en geen werk momenteel en nog wat meer van die zaken die voor een ander normaal zijn, en de meesten willen je dan niet leren kennen.

Eerlijk iedereen die langer dan 10 minuten met mij spreekt waar dan ook vind mij aardig, echter voor mij is het normaal dit leven wat voor hun dat niet is. En dan naaien ze eruit logisch dat ik mij iedere keer zo voel. En dan vind je is een keer eentje en dan gaat het weer om deze reden, logisch begrijpelijk maar gewoon niet normaal meer als het zo iedere keer gaat.

En met dat opdraaien doel ik meer dat hun ellende mag gaan oplossen hun tuinhuisjes mag bouwen. En al dat soort meuk, terwijl hun bij hun vrienden niet eens zoiets hoeven te vragen, maar deze jongen doet het wel even. Maar daar ben ik nu wel klaar mee, ook die oppervlakkige mensen dat zoek ik niet zoek mensen met echte interesses en die er niet zoveel, heb ik al gemerkt.
Vriendschap zou ook op redelijk gelijkwaardige basis moeten zijn. Het moet niet zo zijn dat een van beide alleen maar investeert... Oneerlijk :*
Tante minthy!! O+
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:44:23 #236
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128020634
quote:

Als ze je laten vallen omdat je nu wat minder te besteden hebt zijn het nooit echte vrienden geweest.
pi_128020844
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:44 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Als ze je laten vallen omdat je nu wat minder te besteden hebt zijn het nooit echte vrienden geweest.
En dat ja...
Tante minthy!! O+
pi_128021364
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Vriendschap zou ook op redelijk gelijkwaardige basis moeten zijn. Het moet niet zo zijn dat een van beide alleen maar investeert... Oneerlijk :*
Klopt, heb het nu even niet over deze persoon waar ik eerder over schreef. Maar wel over de rest.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:44 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Is die verdomde cultuur van ze, maak er geen deel meer van uit.
pi_128022977
Vrienden moeten bij je willen zijn om wie je bent, niet om wat je hebt!

Ik heb geen cent extra om uit te geven, maar gelukkig begrijpen mn vrienden dat ook allemaal
S. 2014
J. 2016
pi_128029472
Weet iemand hier hoeveel tijd er ongeveer zit tussen het aanmelden en de intake bij GGZ?

Ben er wel aan toe, het duurt me te lang nu...
Tante minthy!! O+
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:43:46 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128029962
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:31 schreef minthy het volgende:
Weet iemand hier hoeveel tijd er ongeveer zit tussen het aanmelden en de intake bij GGZ?

Ben er wel aan toe, het duurt me te lang nu...
Staat dat niet op de site vermeld?

Bij mijn psychinstelling stond het er per plaats vermeld.
pi_128030021
quote:

Ik vind je wel aardig hoor.
pi_128031426
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:45 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik vind je wel aardig hoor.
Niet als jij weet wat ik heb, wat mijn stoornis is. Hoe raar ook ben eigenlijk nooit alleen :P
pi_128034526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:20 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Niet als jij weet wat ik heb, wat mijn stoornis is. Hoe raar ook ben eigenlijk nooit alleen :P
Oh nou, wat het ook is. Dat maakt mij niet uit hoor..
Of klinkt dat vreemd? :P
pi_128036151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh nou, wat het ook is. Dat maakt mij niet uit hoor..
Of klinkt dat vreemd? :P
Alles klinkt vreemd :D
pi_128041046
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:17 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Alles klinkt vreemd :D
Klopt haha :D
pi_128041463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:10 schreef Catnip het volgende:

[..]

Klopt haha :D
Heb wel voor de eerste keer in jaren een afspraakje, hihihi :P

Prrrt :+
pi_128041492
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:20 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Heb wel voor de eerste keer in jaren een afspraakje, hihihi :P

Prrrt :+
Oh dat is spannend!!!
Ik ben er ets te jong voor denk ik..*is 15*
pi_128041552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:20 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh dat is spannend!!!
Ik ben er ets te jong voor denk ik..*is 15*
Zeker zenuwachtig en de persoon, is net bijna een kloon van mij :@ Voel mij net een 15jarige nu even dus ja :D
pi_128041614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zeker zenuwachtig en de persoon, is net bijna een kloon van mij :@ Voel mij net een 15jarige nu even dus ja :D
Hoop dat het heel leuk gaat worden :D Maar dat komt vast wel goed..
Wanneer is het? Vandaag of over een tijdje..?
pi_128041641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:24 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hoop dat het heel leuk gaat worden :D Maar dat komt vast wel goed..
Wanneer is het? Vandaag of over een tijdje..?
2 dagjes slapen, tante catnip :@
pi_128041686
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:25 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

2 dagjes slapen, tante catnip :@
Haha awesomeeee!
Oleeeh tante Catnip *O*
pi_128041817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:26 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha awesomeeee!
Oleeeh tante Catnip *O*
Heel heel zenuwachtig en bijna in paniek, want we weten niet eens wat we gaan doen. Ja bij mij thuis babbelen en kevers vangen denk ik :D
pi_128043699
Morgen ga ik er heen. Ik ben eigenlijk toch wel gespannen, maar ik zet het wel door. Ze zijn misschien de enigen die me kunnen helpen.
pi_128044751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Morgen ga ik er heen. Ik ben eigenlijk toch wel gespannen, maar ik zet het wel door. Ze zijn misschien de enigen die me kunnen helpen.
Ik hoop dat ze je kunnen helpen, heel veel succes!!
pi_128045332
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:30 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Heel heel zenuwachtig en bijna in paniek, want we weten niet eens wat we gaan doen. Ja bij mij thuis babbelen en kevers vangen denk ik :D
Dates waarbij je niet weet wat je gaat doen, zijn de leukste; alles kan gebeuren!
pi_128048903
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Dates waarbij je niet weet wat je gaat doen, zijn de leukste; alles kan gebeuren!
Nee dat vinden wij niet leuk }:|
pi_128049714
Hai.
Rustig aan.
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:49:06 #259
358102 Senor__Chang
pi_128050133
Bleerggghh.. Zowat uit het niets een enorme huilbui en enorme verslechtering van mijn stemming hier. 'De oplossing' spookt steeds vaker door mijn hoofd en ik heb geen idee wat ik met deze gedachtes aanmoet.
Guilty as changed.
pi_128050205
quote:
18s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:49 schreef Senor__Chang het volgende:
wat uit het niets een enorme huilbui en enorme verslechtering van mijn stemming hier. 'De oplossing' spookt steeds vaker door mijn hoofd en ik heb geen idee wat ik met deze gedachtes aanmoet.
Oh...

Niet zo gek doen :(
:*
Ging het gisteren wel goed?
Rustig aan.
pi_128050209
quote:
Bleerggghh.. Zowat uit het niets een enorme huilbui en enorme verslechtering van mijn stemming hier. 'De oplossing' spookt steeds vaker door mijn hoofd en ik heb geen idee wat ik met deze gedachtes aanmoet.
dan is er geen oplossing toch?
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:52:16 #262
358102 Senor__Chang
pi_128050328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:50 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh...

Niet zo gek doen :(
:*
Ging het gisteren wel goed?
Niet goed, maar het deed me minder.
Guilty as changed.
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:52:55 #263
358102 Senor__Chang
pi_128050376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:50 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

dan is er geen oplossing toch?
Geen idee.
Guilty as changed.
pi_128050427
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:52 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Niet goed, maar het deed me minder.
Dag daarvoor?
Rustig aan.
pi_128050554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:52 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Geen idee.
Die oplossing is een hele pijnlijke oplossing. In die zin ook voor jezelf, je weet toch dat wij op FOK! er voor je zijn. Ook al hebben wij het ook niet altijd zo prettig, het maakt niet uit schrijf je gedachtes gewoon hier en blijf bij ons.
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:56:47 #266
358102 Senor__Chang
pi_128050625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dag daarvoor?
Zoals gezegd ben ik veel aan het werken dus lijkt er minder tijd te zijn om na te denken.
Maar als dat wel gebeurt, voel ik me gelijk minder. Daarom dat ik niet weet of ik me ook echt wat minder slecht voel of dat het er gewoon minder uitkomt. Hoe dan ook, ik ga wel gewoon door en alles. Ben benieuwd naar september.
Guilty as changed.
pi_128050689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:56 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Zoals gezegd ben ik veel aan het werken dus lijkt er minder tijd te zijn om na te denken.
Maar als dat wel gebeurt, voel ik me gelijk minder. Daarom dat ik niet weet of ik me ook echt wat minder slecht voel of dat het er gewoon minder uitkomt. Hoe dan ook, ik ga wel gewoon door en alles. Ben benieuwd naar september.
Wat is er in september dan?
pi_128050701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:56 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Of je gedachten neigen gewoon erg gemakkelijk naar het negatieve...?
Rustig aan.
pi_128050742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Das toch meestal zo als je depressief bent??
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:58:46 #270
358102 Senor__Chang
pi_128050751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:55 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Die oplossing is een hele pijnlijke oplossing. In die zin ook voor jezelf, je weet toch dat wij op FOK! er voor je zijn. Ook al hebben wij het ook niet altijd zo prettig, het maakt niet uit schrijf je gedachtes gewoon hier en blijf bij ons.
Ik ga het niet doen, het blijft bij nadenken. Hoe graag ik het ook wil, ik kan het mijn familie niet aandoen. Maar dat maakt het niet makkelijker om wakker te worden en weer opzien naar de dag.
Guilty as changed.
pi_128050753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:28 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Nee dat vinden wij niet leuk }:|
Das ook okay!
pi_128050761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das toch meestal zo als je depressief bent??
GODVERDOMME DAT BEDOEL IK NIET
Rustig aan.
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:59:13 #273
358102 Senor__Chang
pi_128050788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat is er in september dan?
Studie.
Guilty as changed.
pi_128050825
quote:
8s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

GODVERDOMME DAT BEDOEL IK NIET
WAT DAN WELLL??¿¿¿¿¿ :(
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:00:07 #275
358102 Senor__Chang
pi_128050853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat sowieso. Andersom ook wel soms, heel soms. Dat laatste is veel leuker. :P
Guilty as changed.
pi_128050934
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

WAT DAN WELLL??¿¿¿¿¿ :(
Dat is inderdaad meestal zo als je depressief bent..
Maar er zit nogal een verschil tussen wanneer je er enige druk op kunt uitoefenen en wanneer niet..

Als je echt in een nare bui zit qua gevoel ook dan kun je zelfs als je bezig bent je negatieve gedachten niet blokkeren..

Dus ik denk dus dat hij er nog wel ''enige'' druk op kunt uitoefenen.
Rustig aan.
pi_128050964
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Studie.
Dan wens ik je daarmee heel veel sterkte. Mij hielp een studie in elk geval niets.
Je lijkt wel weg te vluchten voor je negatieve gedachtes. Hoe meer je bezig bent, hoe minder tijd je hebt om je gedachtes de vrije loop te laten, maar het probleem pak je daarmee niet aan, het blijft zo bij uitstellen en afleiding zoeken.

Das op zich wel een goeie methode zolang je naar een oplossing blijft zoeken.
pi_128051067
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan wens ik je daarmee heel veel sterkte. Mij hielp een studie in elk geval niets.
Je lijkt wel weg te vluchten voor je negatieve gedachtes. Hoe meer je bezig bent, hoe minder tijd je hebt om je gedachtes de vrije loop te laten, maar het probleem pak je daarmee niet aan, het blijft zo bij uitstellen en afleiding zoeken.

Das op zich wel een goeie methode zolang je naar een oplossing blijft zoeken.
Wat nou als de oplossing niet naar een oplossing zoeken is? :(
Rustig aan.
pi_128051085
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad meestal zo als je depressief bent..
Maar er zit nogal een verschil tussen wanneer je er enige druk op kunt uitoefenen en wanneer niet..

Als je echt in een nare bui zit qua gevoel ook dan kun je zelfs als je bezig bent je negatieve gedachten niet blokkeren..

Dus ik denk dus dat hij er nog wel ''enige'' druk op kunt uitoefenen.
Dat zou mooi zijn. Echter moet hij ook in zijn vrije tijd (waar hij geen afleiding heeft) ook iets doen, anders heb je alsnog geen leven.
pi_128051147
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Echter moet hij ook in zijn vrije tijd (waar hij geen afleiding heeft) ook iets doen, anders heb je alsnog geen leven.
Weetje wat ik aan het drinken ben?
Rustig aan.
pi_128051151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat nou als de oplossing niet naar een oplossing zoeken is? :(
Dus niets doen bedoel je? Want je laat niet veel opties open met deze gedachtengang.
pi_128051266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Weetje wat ik aan het drinken ben?
Water?
pi_128051281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus niets doen bedoel je? Want je laat niet veel opties open met deze gedachtengang.
Ik zeg niet dat je niks moet doen, ik zeg alleen dat je niet je gedachten op die depressie moet richten steeds, wat je dus wel doet met ''oplossing zoeken''
Rustig aan.
pi_128051292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Water?
KOFFIE

Hihahooo.
Rustig aan.
pi_128051390
quote:
Mooi kut... Heb je iemand tegen wie je aan kan kletsen?
Tante minthy!! O+
pi_128051407
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:07 schreef minthy het volgende:

[..]

Mooi kut... Heb je iemand tegen wie je aan kan kletsen?
Iemand waarmee je kunt ketsen?
Rustig aan.
pi_128051464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niks moet doen, ik zeg alleen dat je niet je gedachten op die depressie moet richten steeds, wat je dus wel doet met ''oplossing zoeken''
Dat is net als tegen iemand met een sociale fobie zeggen "joh, mensen vreten je niet op! Ga gezellig naar buiten man, lééf!!1" :')
Tante minthy!! O+
pi_128051596
quote:
13s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat is net als tegen iemand met een sociale fobie zeggen "joh, mensen vreten je niet op! Ga gezellig naar buiten man, lééf!!1" :')
Ben ik het niet mee eens...
Koffie heeft het over een oplossing, ik zit al 2 jaar in deze situatie, die oplossing ga ik niet vinden al denk ik er 2 jaar over na.
Rustig aan.
pi_128051663
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Staat dat niet op de site vermeld?

Bij mijn psychinstelling stond het er per plaats vermeld.
Goeie, bij die van mij ook zo te zien! Ik zal er eens achteraan bellen morgen, er staat gemiddeld een week voor. Daar zitten we inmiddels al behoorlijk ruim overheen :+
Tante minthy!! O+
pi_128051693
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee hoor, de oplossing zoeken kan op vele verschillende manieren :)
pi_128051707
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Koffie heeft het over een oplossing, ik zit al 2 jaar in deze situatie, die oplossing ga ik niet vinden al denk ik er 2 jaar over na.
Met "de oplossing" wordt hier imo uit het leven stappen bedoeld...
Tante minthy!! O+
pi_128051727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik was dan ook iets van 20 jaar depressief of zo :P
pi_128051751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Met "de oplossing" wordt hier imo uit het leven stappen bedoeld...
Ehm....nee, zo bedoelde ik het niet!!!
pi_128051780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm....nee, zo bedoelde ik het niet!!!
Senor Chang wel. Raar gesprek dit... :')
Tante minthy!! O+
pi_128051828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Ow, dan heb ik de boel weer eens verkeerd begrepen :') :@ :|W
pi_128051853
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geeft niks krullebol :*
Tante minthy!! O+
pi_128051927
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef minthy het volgende:

[..]

Geeft niks krullebol :*
Krullebol :@
Dat klinkt echt van "Doe niet zo maf jij gekke krullebol! :D" :P
pi_128052016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Krullebol :@
Dat klinkt echt van "Doe niet zo maf jij gekke krullebol! :D" :P
Zo was het ook bedoeld, als in "gekkie" :P

/offtopic :+
Tante minthy!! O+
pi_128052074
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:12 schreef minthy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, jullie zitten beide fout.

Magnetron begon een nieuw onderwerp, alleen ''de oplossing'' had bij dat nieuwe onderwerp dus een andere betekenis.

:)
Maargoed, bij de een suicide, bij de ander, zoeken naar een oplossing.
Rustig aan.
pi_128052079
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:15 schreef minthy het volgende:

[..]

Zo was het ook bedoeld, als in "gekkie" :P

/offtopic :+
Tante Minthy :@
pi_128052118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee hoor, de oplossing zoeken kan op vele verschillende manieren :)
Help mij?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')