abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127923092
Weg met deze negatieve rommel, voor even dan...
pi_127930198
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Mindful zijn doe je dan ook niet alleen wanneer het even tegenzit. Mindful ben je altijd, zodat je ten alle tijden met beide ogen wijd geopend alles op je af ziet komen. Bruce Lee zei: wees als water. Alan Watts had een mooie metafoor van een ton met water. Maakt niet uit waar je in de ton een gat maakt, het water stroomt er direct uit. Het volume water is zich over het gehele wateroppervlak 'bewust' van elke verandering die plaatsvindt.

Weet je een voorbeeld te noemen van die raderen?

En graag gedaan. :)

[..]

:Y
KIEKEBOE
Rustig aan.
pi_127932542
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

KIEKEBOE
:W
pi_127932583
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Rustig aan.
pi_127968489
Gaat sinds zaterdag wel redelijk eigenlijk :)
Rustig aan.
pi_127970854
Weet je waar ik echt schijtmoe van wordt! Dat iedereen schijnt te denken dat een depressie een grapje is, naja bij t uwv dan!
Krijg een fucking paniekaanval tijdens t gesprek met de verzekeringsarts vh uwv en vervolgens komt het verslag terug: geschikt om 40 uur pw te werken!!

Ik heb verslagen vd psych, en ga waarschijnlijk in dagbehandeling maar blijkbaar lezen ze niet!
Ik ben zo vreselijk moe vh vechten om een beetje rust...

Maar goed morgen weer een nieuwe dag!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:34:36 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127976745
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef Cue_ het volgende:
@comp_lex de laatste tijd post je heel veel over 'waarom was het zo, vroeger dit, vroeger dat "

Natuurlijk moe tje daar af en toe bij stil staan. Maar je moet ook proberen om dat af te sluiten. Dingen zijn nu eenmaal gebeurd zoals ze gebeurd zijn. Sommigen zijn te verklaren, andere niet.
Om daar elke keer weer aan te denken en je misere uit te halen, daar schiet je niets mee op.
Dit valt mij ook op. Ik denk dat velen van ons zich niet gezien, gehoord en begrepen hebben gevoeld vroeger, of zich nog zo voelen.
En ja, dat is klote, en je hebt het volste recht om daar verdrietig over te zijn. Maar onthoud dat dit iets is dat veel voorkomt, en waar je niks meer aan kan veranderen, althans niet aan joe het vroeger is geweest.
Probeer te accepteren dat je daar soms verdrietig over bent, en soms ook boos, maar blijf niet in die boosheid hangen, want dan kan je niemand toe laten om het nu anders voor je te doen en er wel te zijn.
Dus probeer voorbij die boosheid te kijken naar het hevoel dat erachter zit.

Mooi voorbeeldje: zondag was hier een kennis/vriendin op bezoek. We hebben elkaar niet zo vaak gezien en de afgelopen 2 jaar helemaal niet dus we zijn niet zo heel erg close. We waren wel veel dingen aan het delen en ze vroeg naar mijntherapie vorig jaar omdat ik vertelde dat het veel voor me gedaan had. Ik vertelde op een gegeven momentover iets dat daar was gebeurd en voelde ook het verdriet daarvan weer, dus traantjes (beetje) en toen moest ze gewoon meehuilen. Dat vond ik echt schattig. Dan voel je je echt wel gesteund. En dat gebeurt dus niet als je boos blijft. Dan houdnje mensen op afstand.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:35:55 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127976778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Weet je waar ik echt schijtmoe van wordt! Dat iedereen schijnt te denken dat een depressie een grapje is, naja bij t uwv dan!
Krijg een fucking paniekaanval tijdens t gesprek met de verzekeringsarts vh uwv en vervolgens komt het verslag terug: geschikt om 40 uur pw te werken!!

Ik heb verslagen vd psych, en ga waarschijnlijk in dagbehandeling maar blijkbaar lezen ze niet!

Dat is echt ruk, had een vriendin van mij ook. Ze is toen wel door blijven vechten, ook in bezwaar gegaan. Ik zal eens vragen hoe het precies verder is gegaan want volgens mij heeft ze nu wel rust
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_127977260
Wij gaan ook in bezwaar, samen met psycholoog en psychiater, maar ik wordt er zo vreselijk moe van!! Ik wil wel werken, graag zelfs maar zoals het nu gaat lukt het gewoon niet, en dat schijnen ze maar niet te willen snappen!
S. 2014
J. 2016
pi_127977623
Ben ik weer :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127977750
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als ze het zwaarder hadden gehad dan ik, dan hadden ze, op mijn leeftijd, minimaal dezelfde problemen. Ik praat hier trouwens meer over mensen van ongeveer mijn leeftijd.
Iedereen is anders. Maw, mensen die dezelfde problemen hadden gehad die jij ook meemaakte zouden daar anders op reageren..

Je praat jezelf weer veel te veel in de slachtofferrol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_127977838
quote:

Dat komt omdat sommige het natuurlijk ook faken. Een rustige uitleg bij een uwv over de hoedanigheid van de problemen en precies uitleggen waar het zit is de enige oplossing.

Niet dat ik iets met het uwv te maken heb of ooit zal. Dus ken dat soort instanties niet.
pi_127978130
Ben overigens in Slowakije geweest (ben nog steeds op reis) en de tering wat een depressieve bende is het daar. Ben door Poprad heen gelopen. Zoveel armoede, een supermarkt die duurder is dan in Nederland ( :') ). Men heeft daar geen sociaal leven behalve de buren en eventuele kinderen. Men zit hier te klagen over doelen in het leven, iets bereiken, deze mensen wonen in een keet, weinig sociale connecties en allemaal zo rustig. Men is tevreden met heel erg weinig. Ik liep er door heen en kreeg zelfs schuldgevoelens dat ik me kut voelde. Het leeft zo anders. Depressies daar? Welke depressies? Het geeft me maar weer eens aan dat het veel te maken heeft met de cultuur waar je in zit en dat sommige stom genoeg in hun hoofd zijn om te denken dat zij zich ook zo moeten gedragen. En als dat zich niet zo voortdoet men gaat zaniken over depressies.

Wel een mooie reis door de bergen van de Tatra Mountains van Polen naar Slowakije.
pi_127978414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat komt omdat sommige het natuurlijk ook faken. Een rustige uitleg bij een uwv over de hoedanigheid van de problemen en precies uitleggen waar het zit is de enige oplossing.

Niet dat ik iets met het uwv te maken heb of ooit zal. Dus ken dat soort instanties niet.
Klopt, de goede lijden onder de slechte, en ik ben ook erg voor controle ed maar als je toch verslagen hebt van psychiater dan hoop je toch op iets meer serieuzere aandacht
S. 2014
J. 2016
pi_127978613
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Klopt, de goede lijden onder de slechte, en ik ben ook erg voor controle ed maar als je toch verslagen hebt van psychiater dan hoop je toch op iets meer serieuzere aandacht
Ik probeer het te begrijpen uit het perspectief van iemand van het uwv. Dan zou ik een psychiator verslag ook niet 1,2,3 accepteren maar zelf de client in persona willen zien en op basis daarvan kijken hoe het er mee staat.

En dan kijken wat een psychiator of psycholoog daar over zou zeggen..
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:27:16 #191
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127980379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iedereen is anders. Maw, mensen die dezelfde problemen hadden gehad die jij ook meemaakte zouden daar anders op reageren..

Je praat jezelf weer veel te veel in de slachtofferrol.
Ik had het over gevolgen en niet over hetgeen wat ze zijn overkomen ;)

Ik heb trouwens gelezen dat tot 10% van de bevolking heeft wat ik mogelijk heb.

Het lijkt misschien dat ik het speel, maar ik hoop binnenkort officieel iets te hebben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_127980456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:27 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik heb trouwens gelezen dat tot 10% van de bevolking heeft wat ik mogelijk heb.
De vraag is natuurlijk, wat heb jij mogelijk?
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:39:57 #193
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127980950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik probeer het te begrijpen uit het perspectief van iemand van het uwv. Dan zou ik een psychiator verslag ook niet 1,2,3 accepteren maar zelf de client in persona willen zien en op basis daarvan kijken hoe het er mee staat.

En dan kijken wat een psychiator of psycholoog daar over zou zeggen..
Ik vind niet dat iemand van het uwv op de stoel van een pshychiater of huisarts moet gaan zitten, dat doen ze naar mijn mening veel te veel.

Toen ik bij de bedrijfsarts kwam werd er amper geluisterd en was het oordeel meteen dat ik wel weer aan het werk kon.
pi_127981136
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:39 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat iemand van het uwv op de stoel van een pshychiater of huisarts moet gaan zitten, dat doen ze naar mijn mening veel te veel.

Toen ik bij de bedrijfsarts kwam werd er amper geluisterd en was het oordeel meteen dat ik wel weer aan het werk kon.
Maar wel logisch dat hij dat doet. Dat komt natuurlijk toch ook dat zij een bepaald percentage weer aan het werk moeten krijgen? Of is een verwijsbrief van de pscyhiator of psycholoog een vrijbrief voor alles? Weet het niet hoor. Ben niet bekend met dit systeem.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:54:58 #195
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127981599
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wel logisch dat hij dat doet. Dat komt natuurlijk toch ook dat zij een bepaald percentage weer aan het werk moeten krijgen? Of is een verwijsbrief van de pscyhiator of psycholoog een vrijbrief voor alles? Weet het niet hoor. Ben niet bekend met dit systeem.
Tuurlijk is dat zijn werk, maar er wordt amper inhoudelijk gekeken, of geluisterd naar je verhaal.
Dat is eigenlijk wat me ook zo kwaad maakte, voor mijn gevoel was er al lang bepaald dat ik weer aan het werk kon voor ik uberhaupt een stap in het kantoor had gezet.

Zo kwaad dat ik er een deur uitgetrapt heb omdat ik gewoon echt nog niet aan het werk durfde.
Heeft me een hoop extra stress opgeleverd, omdat ik dus niet aan het werk ging, dus weigering, dus geen loon.
pi_127981819
quote:

Herkenbaar.
Ik wil ook rust, maar ik krijg het maar niet.. :'(
En hopen dat voor jou de dagbehandeling een beetje helpt, bij mij heeft het wel goed geholpen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:14 #197
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_127985287
Hello everybody, normaal post ik niet vaak in R&P, maar wil nu iets kwijt/vragen... Weet ook niet zeker of ik helemaal goed zit hier, maar dat zullen we wel zien.

Ik heb de afgelopen periode, meer dan een jaar, iemand in directe omgeving gehad die zwaar depressief was. Al was het soms moeilijk, toch kon ik mezelf er van afsluiten. Maar nu alles weer normaal is begin ik pas te merken wat voor een effect het heeft gehad om met íemand die depressief is onder een dak te wonen.

Ik ben tegenwoordig veel negatiever en dingen kunnen me niet zo snel meer boeien. Ook kan ik me heel moeilijk zelf beheersen. Al een paar keer op het punt te gestaan om mensen te slaan om hele onbenullige dingen.
Daarnaast heb ik een relativeringsvermogen waar ik gewoon niet blij mee ben. Ik onderga de ergste dingen met een stalen gezicht, ik ben gewoon heel hard geworden... Te hard.

Zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal?
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:28:26 #198
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127985341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben overigens in Slowakije geweest (ben nog steeds op reis) en de tering wat een depressieve bende is het daar. Ben door Poprad heen gelopen. Zoveel armoede, een supermarkt die duurder is dan in Nederland ( :') ). Men heeft daar geen sociaal leven behalve de buren en eventuele kinderen. Men zit hier te klagen over doelen in het leven, iets bereiken, deze mensen wonen in een keet, weinig sociale connecties en allemaal zo rustig. Men is tevreden met heel erg weinig. Ik liep er door heen en kreeg zelfs schuldgevoelens dat ik me kut voelde. Het leeft zo anders. Depressies daar? Welke depressies? Het geeft me maar weer eens aan dat het veel te maken heeft met de cultuur waar je in zit en dat sommige stom genoeg in hun hoofd zijn om te denken dat zij zich ook zo moeten gedragen. En als dat zich niet zo voortdoet men gaat zaniken over depressies.

Wel een mooie reis door de bergen van de Tatra Mountains van Polen naar Slowakije.
Ik denk dat depressies weinig te maken hebben met geld. Heel weinig zelfs. Het draait allemaal om perspectief. Die Slowaken leven misschien wel armoedig, maar als zij om zich heen kijken, zie zij allemaal gelijkgestemden, andere arme mensen. Daarom dat zij niet door hun armoede in een depressie vervallen. Het zal eerder een gebrek aan perspectief (relatief dus, vergeleken met je omgeving) zijn en het feit dat iemand totaal geen verbinding lijkt te voelen met diezelfde omgeving. Dat bovenop het feit dat depressieve mensen dat natuurlijk niet zomaar laten zien. Diezelfde jongeman die in de supermarkt werkt, kan net zo goed dezelfde gedachte hebben om niet meer wakker te worden als hij gaat slapen. Toch zal hij zich als werknemer gedragen alsof hij je graag helpt.

Jij lijkt ook last te hebben van snel wisselende stemmingen/emoties/gedachtes, of verbeeld ik me dat? ;)
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_127985716
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:28 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik denk dat depressies weinig te maken hebben met geld. Heel weinig zelfs. Het draait allemaal om perspectief. Die Slowaken leven misschien wel armoedig, maar als zij om zich heen kijken, zie zij allemaal gelijkgestemden, andere arme mensen. Daarom dat zij niet door hun armoede in een depressie vervallen. Het zal eerder een gebrek aan perspectief (relatief dus, vergeleken met je omgeving) zijn en het feit dat iemand totaal geen verbinding lijkt te voelen met diezelfde omgeving. Dat bovenop het feit dat depressieve mensen dat natuurlijk niet zomaar laten zien. Diezelfde jongeman die in de supermarkt werkt, kan net zo goed dezelfde gedachte hebben om niet meer wakker te worden als hij gaat slapen. Toch zal hij zich als werknemer gedragen alsof hij je graag helpt.
True, dat klopt. Toch voelt het niet zo.

quote:
Jij lijkt ook last te hebben van snel wisselende stemmingen/emoties/gedachtes, of verbeeld ik me dat? ;)
Ik heb hier last van als ik stil ga staan en emoties me in gaan halen. : ( Ik vlieg Vrijdag weer op Amsterdam aan en ga in 1 keer door naar de peut' en wie weet wat we daarna gaan doen.

Alles flex btw?
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:43:36 #200
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127985960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk, wat heb jij mogelijk?
Op z'n minst ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')