abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127887786
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?
Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel iets :{
  maandag 17 juni 2013 @ 00:23:11 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887817
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.
Maar de focus kun je ook op andere manieren bij jezelf zoeken he.
Vind uit waar je kracht ligt, en leer tevreden te zijn met jezelf, accepteer dat je misschien niet helemaal perfect bent, maar zie de goede dingen in jezelf.
pi_127887836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
Ja, maar in m'n hoofd ben ik juist heel druk met anderen, de omgeving en gebeurtenissen. Nog niet eens zozeer met het gevoel dat dat allemaal oproept :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127887846
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.
Hoe bedoel je dat?
pi_127887851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:22 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel iets :{
Tof voor je!! _O_
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:24:56 #78
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127887881
quote:

[..]

Nice ^O^

Wat er in je hoofd afspeelt, kan heel anders dan de werkelijkheid zijn en dat bevestigt dit wel. Hopelijk is het vervolg ook goed.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127887898
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik ben blind, ik weet het ook niet... Ik denk alleen dat er iets langs moet komen wat mij waarde geeft in het leven en dat ik dat niet zelf ga kunnen vinden in mezelf.
Rustig aan.
pi_127887994
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Tof voor je!! _O_
Dat is het ook, hij kwam er volledig zelf mee. Zo poef uit het niets, zat even zo van :') ? Jij?

quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Nice ^O^

Wat er in je hoofd afspeelt, kan heel anders dan de werkelijkheid zijn en dat bevestigt dit wel. Hopelijk is het vervolg ook goed.
Een wakker schud momentje is het wel :)
pi_127888093
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:23 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.
Maar de focus kun je ook op andere manieren bij jezelf zoeken he.
Vind uit waar je kracht ligt, en leer tevreden te zijn met jezelf, accepteer dat je misschien niet helemaal perfect bent, maar zie de goede dingen in jezelf.
Klopt, erg vermoeiend ook. Jarenlang heb ik gedacht te weten waar m'n kracht lag maar dat is nu aardig wankel. Tevreden ben ik nog nooit geweest en goede dingen zie ik ook niet echt meer. Komt misschien wel weer goed, maar dat lukt me dit keer niet in m'n uppie. Achteraf denk ik dat ik al jarenlang op standje overleven sta :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:34:41 #82
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127888272
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:30 schreef minthy het volgende:

[..]

Klopt, erg vermoeiend ook. Jarenlang heb ik gedacht te weten waar m'n kracht lag maar dat is nu aardig wankel. Tevreden ben ik nog nooit geweest en goede dingen zie ik ook niet echt meer. Komt misschien wel weer goed, maar dat lukt me dit keer niet in m'n uppie. Achteraf denk ik dat ik al jarenlang op standje overleven sta :P
En dat dat al die jaren gelukt is terwijl je ondertussen anderen hielp wil zeggen dat je heel sterk bent.
En ik ken je niet maar ik denk dat je een heel lief en goed mens bent. En dat je daar best wel tevreden over mag zijn.
En je hebt nu even een klote periode, so what, die hebben de meeste ooit wel. Het gaat er om dat je hier sterker uit gaat komen. Bewuster van je sterke en zwakke punten zodat je in de toekomst niet meer door je eigen grenzen gaat.
Er komen weer betere tijden voor je :*
pi_127888339
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:34 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En dat dat al die jaren gelukt is terwijl je ondertussen anderen hielp wil zeggen dat je heel sterk bent.
En ik ken je niet maar ik denk dat je een heel lief en goed mens bent. En dat je daar best wel tevreden over mag zijn.
En je hebt nu even een klote periode, so what, die hebben de meeste ooit wel. Het gaat er om dat je hier sterker uit gaat komen. Bewuster van je sterke en zwakke punten zodat je in de toekomst niet meer door je eigen grenzen gaat.
Wat nou als je niet door je eigen grenzen gegaan bent? Maar gewoon de wereld zwarter bent gaan zien?
Rustig aan.
pi_127888343
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Het is niet gek dat mensen je dat zeggen. Mensen bekijken het vanuit hun eigen perspectief en mensen kwetsen zichzelf het liefst niet, dus gaan ze buiten zichzelf op zoek naar een reden. Vind het altijd bijster interessant om mensen te horen over hun ervaringen tijdens een meditatie-retraite: ze zijn alleen met zichzelf opgezadeld. Iets dat ik ook leerde tijdens mijn kluizenaarsretraite. :)

Deze quote omschrijft het mooi, omdat het ook de positieve kant eraan laat zien:
quote:
"Meditation is another dimension of natural beauty. People talk about appreciating natural beauty — climbing mountains, seeing giraffes and tigers in Africa, and all sorts of things. But nobody seems to appreciate this kind of natural beauty of ourselves. This is actually far more beautiful than flora and fauna, far more fantastic, far more painful and colorful and delightful."
- Chogyam Trungpa
En wanneer je ontdekt dat je eigen bewustzijn je perceptie van de wereld kleurt, zie je de wereld verbeteren zodra jij verbetert. :)

quote:

[..]

Ben blij voor je. :)

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik ben blind, ik weet het ook niet... Ik denk alleen dat er iets langs moet komen wat mij waarde geeft in het leven en dat ik dat niet zelf ga kunnen vinden in mezelf.
Waardeoordelen komen uit jezelf. ;)
pi_127888405
Waardeoordelen komen uit jezelf ja, maar het vergt een impuls om die te veranderen, en ik denk dat die van buitenaf moet komen.
Rustig aan.
pi_127888455
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:38 schreef kingtoppie het volgende:
Waardeoordelen komen uit jezelf ja, maar het vergt een impuls om die te veranderen, en ik denk dat die van buitenaf moet komen.
Iets dat je rot laat voelen zodat je eraan wil ontsnappen? Ik dacht dat dat al het geval was! ;)
pi_127888578
quote:
Bijna helft vrouwen fantaseert over lesbische seks
43 procent van de vrouwen fantaseert weleens over seks met een andere vrouw. 36 procent is zelfs al eens vreemdgegaan met een vrouw.
Foto: Thinkstock

Dat blijkt uit onderzoek van een internationale datingsite voor getrouwde mensen.

De Nederlandse tak van deze website ondervroeg meer dan 2.600 heteroseksuele mannen en vrouwen over hun lesbische en homoseksuele ervaringen.
Ik denk alleen dat die datingssite zijn eigen leden heeft ondervraagd en dit onderzoek dus voor 0.0 representatief is... :')
Rustig aan.
pi_127888584
Ben gewoon raar :')
  maandag 17 juni 2013 @ 00:42:46 #89
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127888597
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat nou als je niet door je eigen grenzen gegaan bent? Maar gewoon de wereld zwarter bent gaan zien?
Ik weet het niet KT, ik heb echt geen idee wat ik jou voor advies zou moeten geven.
Ergens snap ik echt dat je de dingen zwart ziet, er is veel negativiteit in de wereld. Daarom moet je ook dingen hebben waaruit je een positief gevoel kunt halen, en als je die niet hebt dan lijkt het leven me heel zwaar. En dan is het heel makkelijk om te zeggen dat je moet gaan leven, leuke dingen moet gaan doen maar door alle negativiteit heb je daar gewoon de energie niet voor.

Ik hoop echt dat je een proffesional gaat vinden die je hier mee kan helpen, om weer van dingen de positieve kant te zien.
pi_127888613
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Iets dat je rot laat voelen zodat je eraan wil ontsnappen? Ik dacht dat dat al het geval was! ;)
Nee juist andersom, iets dat ik super mooi vind wat mij activeert te leven.

De wil om te ontsnappen is niet zo groot als je geen richting hebt, de kans op slagen is dan immers niet zo groot... Daar heb je toch een beetje een doel voor nodig denk ik.
Rustig aan.
pi_127888663
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nee juist andersom, iets dat ik super mooi vind wat mij activeert te leven.
Andere kant van het mes; als je alles zwart ziet, ga je dan iets moois herkennen?

quote:
De wil om te ontsnappen is niet zo groot als je geen richting hebt, de kans op slagen is dan immers niet zo groot... Daar heb je toch een beetje een doel voor nodig denk ik.
Je richting is dan toch niet alles zo zwart zien?
pi_127888723
Over zien bij depressie gesproken: is het iemand hier wel eens opgevallen dat je kleuren anders waarneemt tijdens een depressie?
pi_127888775
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Andere kant van het mes; als je alles zwart ziet, ga je dan iets moois herkennen?

[..]

Je richting is dan toch niet alles zo zwart zien?
Mwoah..
Het activeert niet, op het moment zie ik alles wel gewoon aardig, ik zie het niet helder oid maargoed, zwart zie ik niet op dit specifieke moment.

Duwz... Mijn richting... Toch wat helderheid willen vinden.. Geeft ook gewoon meer kracht om dingen te ondernemen.
Rustig aan.
pi_127888860
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mwoah..
Het activeert niet, op het moment zie ik alles wel gewoon aardig, ik zie het niet helder oid maargoed, zwart zie ik niet op dit specifieke moment.

Duwz... Mijn richting... Toch wat helderheid willen vinden.. Geeft ook gewoon meer kracht om dingen te ondernemen.
Ik zou dan eerst in mezelf op zoek gaan naar hoe het zit met mijn waarneming van helderheid. Maar dat ben ik, hè? :P
pi_127888934
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:34 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar het lukt me eigenlijk nooit om dat zelf zo te zien. Er worden me allerlei eigenschappen toegedicht waarvan ik denk dat het normaal is om ze te hebben, weinig bijzonders aan :D
Lief en goed ben ik zeker ;)
Tante minthy!! O+
pi_127889011
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zou dan eerst in mezelf op zoek gaan naar hoe het zit met mijn waarneming van helderheid. Maar dat ben ik, hè? :P
Keb het toch kort ervaren met wat dames die op het eerste gezicht mij wel erg leuk leken...
Dat was toch wel helder.. En mooi.

Maar qua andere dingen in het leven? Mwah allemaal wat minder wel hoor, raakt mij wat minder... Weet niet of ik daar raar in ben ofzo? Of dat dat anders zou kunnen? Hmmz...

Ik weet niet eens of ik dingen speciaal hoor te vinden of niet, of dat ze me moeten raken of niet... Geen idee :)
Rustig aan.
pi_127889084
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:36 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is niet gek dat mensen je dat zeggen. Mensen bekijken het vanuit hun eigen perspectief en mensen kwetsen zichzelf het liefst niet, dus gaan ze buiten zichzelf op zoek naar een reden. Vind het altijd bijster interessant om mensen te horen over hun ervaringen tijdens een meditatie-retraite: ze zijn alleen met zichzelf opgezadeld. Iets dat ik ook leerde tijdens mijn kluizenaarsretraite. :)

Deze quote omschrijft het mooi, omdat het ook de positieve kant eraan laat zien:

[..]

En wanneer je ontdekt dat je eigen bewustzijn je perceptie van de wereld kleurt, zie je de wereld verbeteren zodra jij verbetert. :)

Het gekke is dat ik duizendmaal liever mezelf kwets dan dat ik aan een ander moet toegeven dat hij/zij me heeft gekwetst. Dat veroorzaakt een gepieker van jewelste maar het lukt me gewoon niet om dat aan te geven. Dan loop ik er liever zelf mee rond en zoek ik de schuld van alles bij mezelf :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 00:56:37 #98
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889109
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, maar het lukt me eigenlijk nooit om dat zelf zo te zien. Er worden me allerlei eigenschappen toegedicht waarvan ik denk dat het normaal is om ze te hebben, weinig bijzonders aan :D
Lief en goed ben ik zeker ;)
Ook dingen die voor veel mensen misschien normaal lijken kunnen goede eigenschappen zijn toch? Het hoeft toch ook niet heel erg bijzonder te zijn.
Al denk ik dat je zelf jouw goede eigenschappen onderschat en inderdaad een beetje naar beneden haalt omdat ze voor jou vanzelfsprekend zijn.
pi_127889128
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb het toch kort ervaren met wat dames die op het eerste gezicht mij wel erg leuk leken...
Dat was toch wel helder.. En mooi.

Maar qua andere dingen in het leven? Mwah allemaal wat minder wel hoor, raakt mij wat minder... Weet niet of ik daar raar in ben ofzo? Of dat dat anders zou kunnen? Hmmz...

Ik weet niet eens of ik dingen speciaal hoor te vinden of niet, of dat ze me moeten raken of niet... Geen idee :)
Nee hoor, daar ben je niet raar in. Wel kan het anders. ;)

En verder, je vindt wat je vindt, wat je raakt raakt je. Dat verandert wel, maar vaak zonder dat je het door hebt. Tenzij je er actief mee aan de slag gaat natuurlijk.
pi_127889177
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik duizendmaal liever mezelf kwets dan dat ik aan een ander moet toegeven dat hij/zij me heeft gekwetst. Dat veroorzaakt een gepieker van jewelste maar het lukt me gewoon niet om dat aan te geven. Dan loop ik er liever zelf mee rond en zoek ik de schuld van alles bij mezelf :P
Ja liever dat dan de ander kwetsen klopt, we heben best wat raakvlakken op dit gebied.
pi_127889205
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee hoor, daar ben je niet raar in. Wel kan het anders. ;)

En verder, je vindt wat je vindt, wat je raakt raakt je. Dat verandert wel, maar vaak zonder dat je het door hebt. Tenzij je er actief mee aan de slag gaat natuurlijk.
Het zal vast anders kunnen ja, mede door chemische samenstellingen van je bloedwaardes denk ik en je denk patronen...

Zonder dat je het door hebt... Dat bedoel ik meer met dat het langs moet komen gok ik, dingen veranderen ook meer bij ingrijpende gebeurtenissen...

Actief mee aan de slag?
Ik denk niet dat ik mij naar een staat kan ''denken'' waarin ik opeens dingen helderder / beter ga aanvoelen.
Rustig aan.
pi_127889220
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat herken ik. Zelf was ik ook zo, en nog steeds wel, al nu vanuit een heel ander perspectief. Hoe zouden anderen zich voelen wanneer ze zouden weten dat je zo gekwetst raakt door hun toedoen?
pi_127889296
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het zal vast anders kunnen ja, mede door chemische samenstellingen van je bloedwaardes denk ik en je denk patronen...

Zonder dat je het door hebt... Dat bedoel ik meer met dat het langs moet komen gok ik, dingen veranderen ook meer bij ingrijpende gebeurtenissen...
Oh, ik doelde meer op leeftijd dat het verandert. Dat het anders kan zie je ook in wanneer je beseft dat je als mens verandert, biologisch en mentaal.

quote:
Actief mee aan de slag?
Ik denk niet dat ik mij naar een staat kan ''denken'' waarin ik opeens dingen helderder / beter ga aanvoelen.
Is dat niet waar een psycholoog je mee probeert te helpen? ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 01:04:32 #104
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889330
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:56 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ook dingen die voor veel mensen misschien normaal lijken kunnen goede eigenschappen zijn toch? Het hoeft toch ook niet heel erg bijzonder te zijn.
Al denk ik dat je zelf jouw goede eigenschappen onderschat en inderdaad een beetje naar beneden haalt omdat ze voor jou vanzelfsprekend zijn.
Dat onderste hoor ik belachelijk vaak, ja :P
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:05:13 #105
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889346
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:58 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Ja liever dat dan de ander kwetsen klopt, we heben best wat raakvlakken op dit gebied.
Ik weet het ;)
Tante minthy!! O+
  maandag 17 juni 2013 @ 01:07:18 #106
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127889419
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat onderste hoor ik belachelijk vaak, ja :P
Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten he ;)
pi_127889451
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:05 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik weet het ;)
Hoop wat komen gaat lukt, dan zal dat gedrag ook wel weer veranderen. En hoop in die zin hetzelfde voor jou :)
  maandag 17 juni 2013 @ 01:08:45 #108
103397 minthy
Lief-ish
pi_127889479
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat herken ik. Zelf was ik ook zo, en nog steeds wel, al nu vanuit een heel ander perspectief. Hoe zouden anderen zich voelen wanneer ze zouden weten dat je zo gekwetst raakt door hun toedoen?
Een tijdje terug heb ik geprobeerd een deel van m'n frustraties en gedachten eruit te gooien bij iemand door wie ik me gekwetst voelde. Hij schrok, waarvan ik weer schrok. In m'n hoofd had ik van hem al een klootzak gemaakt terwijl hij aangaf gewoon het beste met me voor te hebben. Hij wist niet dat ik er zo mee gezeten had.
Juist om te voorkomen dat mensen schrikken hou ik m'n mond :+
Tante minthy!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')