Je had hartstikke gelijk!quote:
Heerlijk! Werd nu wel echt warm geloof ik he? De laatste 3 dagen (wij zijn vrijdag naar huis gegaan) was het voor onze kleine dame nèt ff te warm. Geniet nog lekkerquote:
Wat hebben jullie gedaan dan?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.
Na een week Italie was ik kapot!
Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..
Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
Dat zal per kind verschillen denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.
Na een week Italie was ik kapot!
Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..
Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
Hoe bedoel je?quote:
Het verbaasd me want als ik op fb kijk zie ik heel veel mensen met kleintjes nu gaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:09 schreef Sannne het volgende:
Dan is het denk ik ook verstandiger meer richting hoofdseizoen te gaan.. Nu was het wel erg vroeg!
Volgende keer gaan we naar Argeles
Ja, je moet veeeel meeslepen. Niet alleen slaapspullen (luchtbed, slaapzak) maar ook meubilair en kookspullen, bestek, borden... Natuurlijk kun je het zo gek of primitief maken als je wil. Maar als je niet van plan bent te gaan trekken, kun je beter proberen een ingerichte tent te regelen. Ook om te kijken of het je bevalt, anders zit je straks met al die zooi.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef PureEvil het volgende:
Ah! Gevonden!
Crosspost dreumestopic:
Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....
Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?
MAW, ik wil dat graag een keer uitproberen, (maar eerst manlief overtuigen)
Tot zover mn vragen als kampeer leek![]()
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha bitterend heeeel herkenbaar![]()
Floris moest na Thailand ook even wennen aan het gebrek aan aandacht hier *lol*
Nederlanders ergeren zich aan alles: kinderen, jongeren, autorijders, bejaarden, noem maar op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb wel eens het idee dat ze overal buiten Nederland liever en toleranter zijn tegen kinderenHet o zo tolerante Nederland is heel zo tolerant niet, zeker niet voor die vreselijke lastpakken van kinderen.
Ik kan ook geen enkel buitenlands forum verzinnen waar zoiets als KLB bestaat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nederlanders ergeren zich aan alles: kinderen, jongeren, autorijders, bejaarden, noem maar op.
Ik zou idd ook eerst een bungalowtent huren. De belangrijkste dingen zijn er dan al. En zo kun je kijken of het iets is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef PureEvil het volgende:
Ah! Gevonden!
Crosspost dreumestopic:
Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....
Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?
MAW, ik wil dat graag een keer uitproberen, (maar eerst manlief overtuigen)
Tot zover mn vragen als kampeer leek![]()
Daar zijn we vorig jaar geweest. Met kleuter en baby (7mnd).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:53 schreef Pvoesss het volgende:
Er is trouwens ook Farmcamps! Lijkt mij ook heel erg leuk en alles is compleet en een midweekje is niet duur.
In het begin is het heel nieuw voor kindjes, op een gegeven moment komen ze wel weer in een ritme en is het vooral heel leuk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:10 schreef octopussy het volgende:
Goed om de verhalen te lezenIk heb vorige week een tent gekocht met 2 slaapcabines en een grote leefruimte en ben nu de 'uitzet' aan het verzamelen. Dure vliegvakanties zit er voorlopig niet meer in de komende jaren dus vandaar de keuze voor kamperen. De meiden maken inmiddels ook wat betere slaaptijden.
Man en ik hebben al een aantal kampeervakanties gedaan, maar met de kinderen hebben het nog niet aangedurfd.
6 juli de try-out in zeeland
Lijkt helemaal niet klein.. Lijkt een soort villa!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:28 schreef Svyatagor het volgende:
Wij hebben deze met z'n vieren:
Lijkt klein, maar ik kan er met 1m97 in staan, en we kunnen er zelfs ook met tafel en stoelen zitten, mocht het regenen. 't Is niet een tent die je ff makkelijk opbouwt en afbreekt, maar dat hoeft in deze fase (kids zijn 4 en 2) ook niet.
Marktplaats staat er vol mee. Heb al een beetje zitten kijken en het hoeft niet super nieuw te zijn, als het goed onderhouden is verder....quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef mefke79 het volgende:
sjeen, welke wagen hebben jullie? Wij denken er ook over, zal geen nieuwe worden vrees ik, wat zijn die dingen duur!
een Camp-let Apollo Lux uit 1994, vier jaar geleden voor 550 euro gekocht op marktplaatsquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef mefke79 het volgende:
sjeen, welke wagen hebben jullie? Wij denken er ook over, zal geen nieuwe worden vrees ik, wat zijn die dingen duur!
Dat ligt eraan hoe hoog je stallingskosten zijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gouden tip: ga zoeken in augustus/september, dat scheelt enorm in prijs.
En die luchtbedden met dat zachte spul erbovenop, die ze o.a. bij de action hebben? Of met een stoffen buitenkant? Of zeg ik nou iets heel doms?quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:31 schreef octopussy het volgende:
Onze polyestervilla![]()
[ afbeelding ]
Het zal er in de praktijk wel op neerkomen dat onze oudste 's nachts bij ons wil liggen dus ben nog even aan het broeden over matjes vs opblaasbed. We hebben al 2 prima matjes, maar das niet handig met z'n 3en en de cabine is niet breed genoeg voor 3 matjes. Heb een beetje een aversie tegen luchtbedden (kkkkkkkoud en wiebelwiebel).
Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:43 schreef PureEvil het volgende:
[..]
En die luchtbedden met dat zachte spul erbovenop, die ze o.a. bij de action hebben? Of met een stoffen buitenkant? Of zeg ik nou iets heel doms?
Trouwens, tnx voor de tips & ik vind het erg leuk om alle ( camping ) verhalen te lezen![]()
Ben al op zoek geweest naar een tent die ik kan huren op een camping, maar dan zit je alsnog boven de 600 voor een week, en dat gaat m niet worden
We wilen voor de 1e keer vakantie niet zo ver weg gaan, dus of nederland of belgië, en het liefste aan de zee (maar dat is duurder natuurlijkquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!
In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje!
Toen wij net begonnen met kamperen hebben we wel een en ander geleend van familie. Zo kun je het toch uitproberen, zonder gelijk alles aan te schaffen. Moet je familie wel leuk vinden, natuurlijk en niet tegelijk op vakantie gaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...
heb er over na zitten denken, maar ik vind het een fijner idee dat hij iets van de grond af ligt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:04 schreef laziness het volgende:
Campingbedje vervangen voor een deryan tentje en het scheelt alweer een bak met ruimte
Nee hoor die zijn best te vinden. Ik had ze op die leeftijd voor O. ookquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:27 schreef bitterend het volgende:
Vraagje
We gaan eind augustus naar Portugal (Algarve + kust van Lissabon), waar koop ik speciale zwempakken? met uv bescherming? en wat te doen met zwemmen in de zee? ik denk dat mijn kind te klein is voor zwembandjes (19 maanden is ze en 80cm)
Ja even goed de verpakkingen lezen bij de speelgoedwinkel e.d. waar ze die dingen veel verkopen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je hebt zwembandjes voor kinderen van 11 tot 15 kilo ofzo.
Ik denk dat ze vrij bewegen een stuk leuker vindt jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:56 schreef bitterend het volgende:
Oh dat is handig, even zondag kijken! we hadden een swimtrainer rood maar daar is ze nu te groot voor denk ik...
Die heb ik net gehaald. Zo'n pakje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
kruidvat heeft hier momenteel die zwempakjes liggen.
Geen Ardeche, maar wij waren hier de afgelopen weken met kleuter, peuter en beebs. Wij vonden het leuk!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:01 schreef Solagratia het volgende:
Wij willen naar de Ardeche dit jaar (laatste week augustus en eerste week september) maar hoe kies je nou een geschikte camping? We willen graag een ingerichte tent huren en nemen een 3-jarige en een baby van 8 maanden mee.
- ongeveer 9 uur rijden
- kindvriendelijk
- niet de hoofdprijs
Iemand toevallig ergens geweest of iets gevonden wat leuk is?
Ligt er aan of je een gehuurde tent incl uitrusting hebt of nietquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:
http://www.dewitschijndel(...)-zomer-checklist.pdf
Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul![]()
Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school
Ik heb nog nooit een reis strijkijzer gemist. Net als een hele hoop andere dingen op de lijst. En ik hou van glampingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:
Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul![]()
Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:
Wij hebben daarom een station bak. Met dak koffer. En dan nog te weinig ruimtequote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:59 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Dat is een hele verhuizing!
Ik heb geen idee, als ik zou kamperen zou het in een ingerichte tent zijn! we hebben echt een kleine auto..zo veel past er niet in.
die lijst is wel heel erg overcompleet... Wat moet je met een ochtendjas op een campingquote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:
Hydrofiel en, luiers, luierdoekjes, 385 setjes kleding want stel je voor dat baby zich een keer onder poept en je hebt te weinig... Oh, en ik kampeer altijd op campings met wasmachine, stel je voor dat je kleding vies wordt, dan moet je wassenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Herkenbaarmijn man is in 5 minuten klaar met inpakken (paar onderbroeken, paar tshirt, broek of twee, klaar!) terwijl ik nog van alles meeneem! Vooral voor de kleine, pleisters, antibacteriële spul voor je handen, pcm, allerlei zalfjes enzovoort
als je 'm zelf kunt stallen wel, anders is het wat prijzig misschien. Alhoewel we ook in het voorjaar gaan vaak.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:37 schreef bitterend het volgende:
Een vouwwagen is ook heel handig! maar voor de 2 weken in de zomer dat we op vakantie zijn, is het niet waard denk ik.
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:39 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Marktplaats staat er vol mee. Heb al een beetje zitten kijken en het hoeft niet super nieuw te zijn, als het goed onderhouden is verder....
Denk dat dit het gaat worden voor ons. Met vier kinderen op vakantie is anders bijna niet te doen. En het lijkt me
Voordeel van de vouwwagen... wij namen gewoon onze dekbedden mee. Stop die in zo'n vacuum opbergzak en trek thuis met de stofzuiger de lucht erui en je houdt een heeeel klein pakketje over. Terugweg zul je gebruik moeten maken van stofzuigers bij tankstations of de campingbaas vriendelijk aankijken..quote:Op maandag 22 juli 2013 20:24 schreef PureEvil het volgende:
Gelukkig maar, ik schrok al van die hele lange waslijst met kampeerspullen![]()
Vouwwagen lijkt me ook wel handig![]()
Wat ik me net trouwens bedacht, echt heel stom misschien, maar ik kan dus geen katoenen slaapzakken vinden? allemaal met dat gladde spul erop? 'vroeger' had je die wel allemaal (slaapt ook een stuk lekkerder vind ik)
Niet dat ik nu ineens van alles ga aanschaffen natuurlijk, maar ik vind het leuk om rond te snuffelen op (kampeer) sites/tijdverdrijf
Eh, ligt er ook maar net aan wat je wilt. Wij hebben inmiddels een oud beestje gekocht, een Holtkamper Flyer. En die klap je niet aan twee kanten uit en biedt ook geen plaats aan 8 personen. Maar he, wij zijn maar met z'n vieren en dat past makkelijk. En de oude eigenaar had vier kinderen en die pasten ook prima in de vouwwagen. Tis ook maar net wat je wilt he.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-letquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-let
Maar dan nog, die van ons zijn 3 en 4 als we gaan en toch hebben we niet gekozen voor 2x een twee persoonsbed.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:
We gaan toch op vakantie!![]()
Vanmiddag een huurtent geboekt in Frankrijk!
Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella)
En wat is leuk om te bekijken daar?
We gaan naar Camping Le Chêne Gris
dat idd.. de rest kan je ook wel kopen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
Eventueel visum en vorige week proefondervindelijk vastgesteld dat het ook handig kan zijn om een reis/gezondheidszorgverzekeringsbewijs bij je te hebben (dat hadden we dus niet, maar alles kwam goed).quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
En enorme potten Nutella.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas
ja weet ik veelquote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas
Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:45 schreef mefke79 het volgende:
Haha pe gewoon meenemen, bespaart zeker geld want is daar vast duurder.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.
Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op![]()
In het winkeltje van ons hotel kun je vast ook sunblock kopen, maar ik heb toch echt mijn slag geslagen toen de Nivea in de aanbieding was bij het Kruidvat hoor!
Alle beetjes helpen, toch?
Het is allemaal al duur zat. Zeker als je met meerdere kinderen middenin het hoogseizoen op vakantie moet.
Zo heb ik vanavond gezien dat er bij onze vlucht geen maaltijden zijn inbegrepen, maar gelukkig kan ik aan boord voor "maar" 5 euro p.s. een broodje ham kopen.
No thanks, dan smeer ik liever thuis zelf m'n broodjes wel
ben ik het mee eens... Ik neem alleen maar datgene mee van huis wat slecht zou worden als ik het tot na de vakantie zou laten staan. Dit jaar waren dat dus drie eierenquote:Op zondag 28 juli 2013 00:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.
En die paar dubbeltjes besparing kosten ook al een paar promille meer aan brandstof omdat het totale gewicht hoger is, zijn die dubbeltjes zo weg. En enkele extra kilos met goedkope Nivea kan zomaar opeens voor overgewicht (a 20¤ per kilo ofzo) zorgen.
Maar van mij mag iedereen precies meenemen wat ze zelf willen hoor, maar ik reis het liefst zo makkelijk mogelijk. Als dat uiteindelijk een paar euro meer kost, so be it. Op vakantie wil ik niet moeten denken aan besparingen, een vakantie is voor mij juist een paar weken weg van dat soort dagelijkse bekommeringen.
minstens 4 flessen per week. We gaan 2wquote:Op zondag 28 juli 2013 07:23 schreef Vanyel het volgende:
Er gaan 4 flessen doorheen en je neemt er 10 mee?
zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..quote:Op zondag 28 juli 2013 08:39 schreef Mineola het volgende:
Wow Vicky, 4 flessen per week?! Hulde voor jullie smeerbeleid dan, maar dat gaat hard zo!
Valt me nog mee eigenlijk....!quote:Op zondag 28 juli 2013 08:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..
Tenzij medi wiet niet hoor.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?
Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar
Sterker nog... Per 5 kgquote:Op zondag 28 juli 2013 07:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
Praktische vraag: hebben ze in Frankrijk ook luiers maat 6![]()
En (man van) PE, Nutella verkopen ze in Frankrijk bij wijze van spreken per kilo
Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?
Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar
Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langsquote:Op maandag 29 juli 2013 14:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.
Kun je echt gewoon meenemen, al zou ik wel een doosje meenemen. Mijn moeder gaat 6 keer per jaar de grens over en het mag echt gewoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langstnx
spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
Bounce! Over krap 2 weken begint onze niet-echt-wereldreis-door-Scandinavie-maar-zo-voelt-het-nu-wel. Van het weekend alle reisrommel binnen gekregen en samen met de uk op de enorme landkaart aangekruist waar we precies allemaal gaan komen. Ik heb er echt enorm veel zin in (zelfs zoveel dat het denk ik alleen maar tegen kan vallen ben ik bang)! We hebben er nog 2 nachtjes vlakbij Legoland aan vastgeplakt (op de terugweg zeg maar). Leuk huisje voor weinig op een kleine camping gevonden.
.
Het is gewoon maar een rondreis hoor, maar het voelt en lijkt nu een beetje een halve expeditiequote:Op maandag 29 juli 2013 17:13 schreef trui het volgende:
[..]
spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?
Vorig jaar zijn we met Nathan (toen net 2) 1200km naar de ardeche gereden. Ging prima. Genoeg speelgoed mee en af en toe zelf naast hem gaan zitten op de achterbank. Boekjes voorlezen, dingen aanwijzen buiten... Cadeautjes met nieuwe speeltjes. Ging best prima.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ivm zeiknatte vakantie vorige jaar hebben wij besloten de rust dit jaar wat zuidelijker op te zoeken. Negen uur zuidelijker om precies te zijn en ik zie toch wel een beetje op tegen de reis met bijna-peuter.
Het plan is om in elk geval 's ochtends vroeg te vertrekken zodat S. de eerste paar uur hopelijk nog slaapt. En om lange, uitputtende tussenstops te maken zodat hij ook overdag nog een paar uur in de auto slaapt. Maar hoe komen we de wakkere uren door? Ik zie mezelf niet urenlang Ik-zag-twee-beren zingen
Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!
In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje!
http://www.glampings.nl/portugal/glampings.htmlquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:50 schreef pkrussel het volgende:
[..]
Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?
Raamstickers?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:56 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe dingetjes die ik mijn 2,5 jarige in de auto te doen kan geven?
Momenteel is stickers plakken een hit dus dat ga ik sowieso inslaan.
Was er vorig jaar niet iets over een opblaasbaar tafeltje voor in de auto? Iemand die daar info over heeft?
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:
We gaan toch op vakantie!![]()
Vanmiddag een huurtent geboekt in Frankrijk!
Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella)
En wat is leuk om te bekijken daar?
We gaan naar Camping Le Chêne Gris
Vertel dan gelijk even wat er mis mee is zodat we er allemaal wat aan hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..
Want??? Wat een loze post zeg... zeg dan niks of licht even toe...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..
Wij zijn altijd om een uur of vijf a zes vertrokken. Vierwaldstättersee moet geen probleem zijn. Daar ben je al op tijd in de middag dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef pkrussel het volgende:
Wij gaan eind september met de auto naar het Gardameer. Onze kleine is dan net 1 jaar geworden. Ik was van plan om s'ochtends te gaan rijden nadat ze wakker geworden is en haar eerste flesje op heeft. Maar ik bedenk net of het niet slimmer is om haar rond een uur of 4-5:00 in de auto te dragen en dan te gaan rijden.
Iemand ervaring hiermee? We willen sowieso 2 dagen over de rit doen, het wordt ons eerste autovakantie en we weten niet hoe de kleine hiermee omgaat.
Als tussenstop hoop ik Vierwoudstrekenmeer te halen. Het ziet er prachtig uit en als we dit bereiken op een fatsoenlijke tijdstip kunnen we nog het water in, als het weer dit toelaat.
Thanx, goede tip!quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef Linda2205 het volgende:
Ik zou iig niet naar hogenboom gaan. Wij waren daar buiten het hoogseizoen en dan is er echt niks te doen
Nieuwe generatie kindercottage us dat, die hebben ze bij de Eemhof. En daar gaan wij over drie weekjes een weekje logeren.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:58 schreef laziness het volgende:
Alle parken van landal en center parcs zijn wel gericht op kinderen toch? Enkele hebben nu ook van die hysterische huisjes met glijbaan en weet ik wat in het huisje zelf.
Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Is ook leuk, en plopsaland op loopafstand en dieretuin emmen een kwartiertje rijden....
Das hier om de hoek.
Klinkt goedquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:19 schreef MaLo het volgende:
Landal Hoog Vaals is leuk, je zou naar gaia zoo in kerkrade kunnen gaan als uitstapje met een dreumes. Hoog Vasls heeft een kleinschalig zwembad, met een leuk peuterbad en een glijbaan. En er is een leuke indoor speeltuin, ook voor kleintjes geschikt.
Kabouterland Exloo is ook leuk, evenals zwembad de Leeuwal (bij mooi weer) in Exloo.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee ja
Het liefst een los huisje midden in een bos ofzo. Het wordt de eerste 'gezinsvakantie' en misschien heb ik er iets te idyllische verwachtingen bij, maar wat ik tot nu toe heb gevonden zijn het me iets te veel standaardhuisjes.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:44 schreef laziness het volgende:
Wil je een kant en klaar park of gewoon een huisje?
Want zoek op ferienwohnung in Duitsland en je komt genoeg (goedkope) huisjes tegen met alle mogelijke opties die je maar wilt.
Het Sauerland met sneeuw is in februari wel erg leuk.
Heb je vanuit Lissabon ook de trein naar Sintra genomen? We zijn een dagje naar de tuinen van Quinta da Regaleira geweest en onze dochter van (toen) bijna drie vond het daar geweldig. Heel spannend met al die grotten, watervallen, kasteeltjes en dergelijke. Ook een welkome afwisseling met het drukke en warme Lissabon.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:41 schreef bitterend het volgende:
R heeft in het vliegtuig naar Lissabon zich prima vermaakt met ipad en andere passagiers! ze vond klimmen op de stoelen geweldig
Het ging in Lissabon zelf erg goed, we hadden een appartement en daar ging het echt geweldig! klimmen op de meubels, alles uit de keuken kasten halen..alleen douchen was een ramp. Ze is een bad gewend en ze raakte totaal in paniek in de douche! ik ging met dr zitten en heel voorzichtig wassen..
Maar in Portugal zijn mensen gek op kinderen! overal gingen mensen tegen dr praten en ze vond het zooo leuk! haaaaai roepen enzo..was even een domper toen we terug waren dat ze bij de ikea haaai riep tegen een mevrouw en die negeerde dr
Je bent er op tijd bij.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga dit weekend zomervakantie bestemmingen bekijken. Een caravan/chalet huren met drie slaapkamers op een (kleine tot middelgrote) camping met een leuk zwembad. Denemarken en Zwitserland zijn de eerste voorkeuren. Dat is de uitdaging.
Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je bent er op tijd bij.
Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. De camping waar wij van de zomer stonden, zag vrijwel alleen maar Nederlanders. De (Nederlandse) eigenaar wilde best wat andere nationaliteiten hebben, zei hij, maar de Hollanders boeken alles al heel vroeg vol.
Ik snap het wel hoor. Voorpret!
Haha, snap ik. Wij wilden na een weekje ook wat meer het idee krijgen dat we in Frankrijk zaten, dus toen zijn we naar een andere camping gegaan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:27 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.
Oja, nog een criterium: geen camping met veel nederlanders.
BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaatquote:Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn.
Nog een irritantere eigenschap is om je daar zo aan te ergeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaat. Dafuq. Altijd alles maar plannen, plannen, plannen. En het liefst zo lang mogelijk van te voren. Bleeeeech.
O.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog een irritantere eigenschap is om je daar zo aan te ergeren.
geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?quote:
Niels, stop met snuiven. Je ego tripjes gaan nergens over meer.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?
Hoezo, best irritant als je die vraag bv op je werk krijgt inderdaad. Of je alvast je zomerplannen kan doorgeven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog een irritantere eigenschap is om je daar zo aan te ergeren.
Tivoli is gesloten maar daar mis je weinig aan. Waarom zou de stad minder interessant zijn in de winter?quote:
Ligt er aan wat je zoekt, maar wij zijn dit jaar op Camping Oosterberg in Epen geweest. Supertijd gehad. Heerlijk rustig, geweldige omgeving (glooiend heuvellandschap, midden in de natuur), boerderij met allerlei dieren waar de kinderen zich mee kunnen vermaken, hele dag mogelijkheid tot verzorgen en berijden van diverse pony's, zelf je kersen plukken uit de kersenbomen, leuke dorpjes in de buurt, speeltuin voor kinderen, pannenkoekenrestaurant direct naast de camping.quote:Op maandag 2 december 2013 10:50 schreef mikoxx het volgende:
Dank dottey! Maareh... nu ben ik wel bnwd naar dat nadeeltje nog eigenlijk...
En anderen mss nog Zuid-Limburg campingtips??
Het is zeker leuk, onze dochter heeft zich er enorm vermaakt.quote:Op maandag 2 december 2013 11:06 schreef mikoxx het volgende:
Dat klinkt wel als iets waar ik naar zoek! Dank Nielsch, ik ga de site even checken!
Edit: Leuk zeg! Hebben jullie van tevoren gereserveerd??
nadeeltje was : Nadelig voor sommige gasten was de ligging van het spoor naast de camping.. maar wij hebben de trein eigenlijk maar een paar keer opgemerkt (en dat was niet eens in de nacht..)quote:Op maandag 2 december 2013 10:50 schreef mikoxx het volgende:
Dank dottey! Maareh... nu ben ik wel bnwd naar dat nadeeltje nog eigenlijk...
En anderen mss nog Zuid-Limburg campingtips??
Heel flauw, maar: Google mapsquote:Op dinsdag 10 december 2013 14:16 schreef mefke79 het volgende:
Ik wil heel graag met onze jongens (2 en 4) naar zee. Nou twijfel ik een beetje:
* ik wacht op mooi weer en ga in de zomer/voorjaar naar een camping. We hebben een vouwwagen, dus dat is geen probleem.
* ik wacht niet op mooi weer en ga gewoon in de winter aan zee in een huisje.
* we nemen ze dit voorjaar mee naar Mallorca of de Canarische eilanden oid.We kunnen nog 1x buiten de schoolvakanties om, dus de kosten vallen dat wat meer mee.
Maar ik zou zo in Nederland geen campings aan zee weten. Is Landal in Julianadorp wat voor een huisje? Is de sluftervalei op Texel leuk als camping? Vereisten aan de camping zijn elektriciteit, goede wc/douche mogelijkheid, speeltuin en iets waar je eventueel even naar binnen kan. Iemand ervaringen?
Je hebt hier in Bloemendaal aan Zee twee campings van waar je naar het strand kunt lopen. Die zijn volgens mij prima. Mijn zus is met kids wel eens op een Texelse camping geweest, met zwembad en alles. Ook goede ervaringen (ik weet even de naam niet).quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:16 schreef mefke79 het volgende:
Ik wil heel graag met onze jongens (2 en 4) naar zee. Nou twijfel ik een beetje:
* ik wacht op mooi weer en ga in de zomer/voorjaar naar een camping. We hebben een vouwwagen, dus dat is geen probleem.
* we nemen ze dit voorjaar mee naar Mallorca of de Canarische eilanden oid.We kunnen nog 1x buiten de schoolvakanties om, dus de kosten vallen dat wat meer mee.
Maar ik zou zo in Nederland geen campings aan zee weten. Is Landal in Julianadorp wat voor een huisje? Is de sluftervalei op Texel leuk als camping? Vereisten aan de camping zijn elektriciteit, goede wc/douche mogelijkheid, speeltuin en iets waar je eventueel even naar binnen kan. Iemand ervaringen?
Landal huisjes bedoel je? Absoluut top! Ben er een keer geweest in januari, huisje met sauna en jacuzzi. Je loopt zo door de duinen naar het strand (tevens de eerste keer dat ik een duin zag, ik was behoorlijk onder de indruk).quote:Op dinsdag 10 december 2013 14:16 schreef mefke79 het volgende:
Oh wacht ik vergis me. Wij zaten in een hoogeboom park. Maar was echt dicht aan de duinen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:15 schreef mefke79 het volgende:
Wij wonen in Brabant, dus het fenomeen zee is nog niet bekend voor ze. Vandaar de wens voor de kust. En ja, natuurlijk kan ik google er op naslaan, maar het ging me om ervaringen![]()
Landalparken zijn op zich goed, al vond ik die in Zeeland wat tegenvallen.
Goede keus want Zwitserlandquote:Op donderdag 26 december 2013 17:07 schreef -Spring het volgende:
Wij gaan dit jaar weer naar het Lagio Maggiore.En dan nu een keer in Zwitserland.
http://nl.camping.info/zw(...)ng-campofelice-17342
Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef bitterend het volgende:
Is iemand hier die ooit in de Auvergne is geweest op vakantie? bij Vichy in de buurt. Is dat wat met een peuter van (dan) bijna 3?
Welke camping was het als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.
Gelukkig was onze camping goed voorzien van zwembad, beekje, skelters, trampoline, etc. Voor de kids prima. En een voordeel is dat het vrij hoog ligt, dus 's avonds en 's nachts koelt het lekker af. Heerlijk geslapenMooie streek dus, maar wel een beetje saai. Wij hadden het na ruim een week wel gezien.
Wij zaten hier: http://www.moulindesjarasses.com/nl/accommodaties/campingquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:53 schreef bitterend het volgende:
[..]
Welke camping was het als ik vragen mag?
Het is goed dat je het zegt want we willen het liefst niet veel in de auto zitten. Dat was vorig jaar in Portugal het enig minpuntje dat ik had een hotel geboekt (met zwembad en kinderen speeltuin) die vrij afgelegen was. Hierdoor zat je dus vrij veel in de auto als je ergens heen wou (strand/stad enzo)
Denk dat het af valt om die reden!
Ik ga verder met onze zoektocht!
Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal sufquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:11 schreef bitterend het volgende:
![]()
Ik zat naar deze camping te kijken http://www.camping-beaurivage.com/
Maar ik moet echt eerst op google maps kijken hoe ver het rijden is van een stad en zo voort..een ietsje levendiger omgeving spreekt ons ook het meest aan! zit al 2 dagen in de auto om op vakantie te gaan dus ter plekke mag het wel minder zijn!
Oh tweede camping zit in de buurt van Saint Etiennezo mooi daar!
En Lyon lijkt me ook niet zo ver rijden vandaan...![]()
Ik bookmark het als je het niet erg vindtandere streek die ons aanspreekt is Poitou-Charentes
La Rochelles en Il de Re![]()
http://www.sequoiaparc.com/
Sommigen zijn open tot 7 september, anderen tot 15 septemberquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend zit je vast aan september? Want het weer is in die streken dan echt al minder. En de vraag is of de campings nog open zijn. Die beau rivage igg wel zie ik.
Die camping Sequoia die ik op het oog heb is inderdaad erg grootquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal suf
Het is inderdaad redelijk in de buurt van Lyon. En wij zijn terug in één dag naar huis gereden, was wel goed te doen (kids van 4 en bijna 2).
Poitou Charentes is ook fijn ja, zijn we het jaar daarvoor geweestHele leuke streek, veel te doen, wel veel meer een disco-sfeertje, dus daar moet je van houden. Wij zaten toen hier:
http://www.campingmonplaisirlesmathes.fr/
Prima camping, niet te groot (je hebt daar enorme campings vlakbij). Wel vol, maar ja, hoogseizoen. 't Is een populaire streek. La Rochelle is leuk, mooie oude stad en leuk sea life-museum. En er zit een dierentuin, strand, alles. Misschien gaan we dit jaar weer terug.
Normandië Bretagne is vergelijkbaar qua weer als bij ons. Wij zijn in mei geweest en een keer september in mei heb je wel het voordeel langer licht in de avonden. En september is het al vrij vroeg donker.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef bitterend het volgende:
Heb je inmiddels iets gevonden Bar?
Kerst is een uitstekende tijd om over de vakanties te brainstormen![]()
We willen in september weg, ik twijfel tussen zuid Frankrijk (1200km rijden) en Bretagne (990km rijden)
Is iemand hier ooit in Bretagne geweest in het na seizoen? is het nog goed weer of moet ik voor zoon echt naar zuid-Frankrijk rijden? ik ben bang dat ik het echt te vermoeiend vind, mijn man heeft geen rijbewijs dus ik zal het alleen moeten doen..dus daarom de twijfel.
En ook niet onbelangrijk, we kunnen boodschappen doen in Italië. (¤)quote:Op donderdag 26 december 2013 19:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Goede keus want Zwitserland![]()
Daar is het weer trouwens ook buiten het hoogseizoen vaak verrassend goed.
Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Vond dat een ellende op schoot zeker met een derde onbekende ernaast, blij dat ze 2 jaar is bijna en ik een extra stoel kan kopen.
"Veilig"quote:Op zondag 5 januari 2014 14:46 schreef Fogel het volgende:
Je krijgt zo'n extra gordel zodat je kind veilig op schoot kan zitten.
Jaquote:Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met campings nabij Rome en Napels?
Dan hebben wij twee keer pech gehad, ook wel vreemd omdat het wel een speciale babyrij was terwijl er veel plaatsen vrij waren. Vueling zit niet echt logisch in elkaar op dat gebied.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.
Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:43 schreef TimeJumper het volgende:
Wij gaan dit jaar naar Tunesië. In augustus, dus bloedheet. Heb alvast een zwemvestje van splash about gekocht, echt veel handiger dan een zwemband (al gaat die ook mee) of zwembandjes.
Goh ik heb het nog niet geprobeerd maar lijkt mij niet gevaarlijk. De "recensies" waren in ieder geval goed. Het is niet zo'n opblaaszwemvest he maar met van dat foam erin.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:11 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.
Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.comquote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Luigi het volgende:
Onze vakantieplannen beginnen ook heel voorzichtig aan vorm te krijgen. Waarschijnlijk knippen we 'm in 2-en dit jaar, we (ik, vooral) hebben heel veel kriebels aan een leuke citytrip dus we gaan in de meivakantie een midweekje naar Londen met de uk. Met de trein door de tunnel, we zoeken nog een leuke B&B in of vlakbij het centrum, echt heel veel zin in. En dat is dan zo'n rib uit ons lijf (ik schrok in al mijn naïviteit een beetje van de verblijfskosten, echt 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in Londen was ofzo!) dat we in de zomervakantie dan een klein beetje rustig aan doen en een weekje (of iets langer) Ardennen oid doen. Gewoon iets op een beetje leuke afstand, rustig in een huisje oid. Dat gedeelte is nog een beetje schimmig
. Nu hebben we vooral veel voorpret aan het uitzoeken en plannen van het midweekje Londen!
Bedankt voor de tip alvast. We zijn nu vooral via airbnb aan het zoeken, dat zijn (voornamelijk) particulieren die hun flat/studio/etc te huur aanbieden, ziet er ook erg leuk uit allemaal en ook erg betaalbaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.com
Vierpersoonskamers in goede hotels voor relatief weinig geld op een perfecte locaties in het centrum. Ongeveer 100 euro per nacht, soms iets meer. Ideaal voor als je met kinderen reist.
Dat verschilt denk ik van kind tot kind, die van ons vind dat geweldigquote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Wij bezoeken elke vakantie wel een aantal grote(re) steden en nemen onze zoon van nu bijna 3 altijd mee. Ik vind er niks onhandigs aan persoonlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Ik vind het super. Afgelopen oktober naar Florence geweest en een paar maanden eerder toen ze net 3 was naar Lissabon en ze heeft zich enorm vermaakt. Zelfs musea met beelden, kleding, porselein en schilderijen vindt ze gaaf, zolang je er maar een verhaal met koningen en prinsessen omheen verzint. OV is goed te doen en ze loopt gewoon lekker mee. Fonteinen en hoge torens vindt ze geweldig, dus ook in Berlijn met de TV toren in het oosten is ze een tijd zoet geweest.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |