abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2013 @ 19:35:42 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_127801257
Hier verder!

Het vorige topic:

OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #5

Excuus :@. Zag niet dat ik hem dichtgooide..
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_127869203
Zo, we zijn weer terug van ons weekend kamperen. En het was super. Wat een geweldig ruime tent. Heerlijk! Opzetten duurde wat langer dan gepland maar dat zal de volgende keer sneller gaan. Het was 's nachts vreselijk koud. We hadden de oudsten natuurlijk de beste slaapzakken gegeven, de onze waren veel te dun. De eerste nacht niet geslapen door de kou. 2e nacht de fleecedekens over ons gedaan en dat was beter.
We kunnen niet wachten tot we naar Frankrijk gaan!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_127871458
Haha, ik moet wel een beetje lachen dat je het ondanks die koude nachten een superweekend noemt :D
Fijn dat het zo goed bevallen is, dat belooft heel wat voor deze zomer!
  zondag 16 juni 2013 @ 19:57:18 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127871757
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Topweer! :). Zei ik toch? 8-).
Je had hartstikke gelijk!

Ik vond het ook heel erg leuk en meevallen om op vakantie te zijn met een baby. Ze heeft zich goed gedragen in het vliegtuig en was snel gewend aan de andere omgeving. Ik wil weer terug ;(
  zondag 16 juni 2013 @ 20:25:34 #5
14746 k_i_m
pi_127873018
Ik ben er nog 8-).
In my life
Why do I smile
  zondag 16 juni 2013 @ 20:38:46 #6
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127873853
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben er nog 8-).
Heerlijk! Werd nu wel echt warm geloof ik he? De laatste 3 dagen (wij zijn vrijdag naar huis gegaan) was het voor onze kleine dame nèt ff te warm. Geniet nog lekker *O*
  zondag 16 juni 2013 @ 20:40:56 #7
14746 k_i_m
pi_127874002
Ja, nu over de 30 graden, dat is behoorlijk warm als het windstil is.
In my life
Why do I smile
pi_127887224
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.
Na een week Italie was ik kapot!

Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..

Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
  maandag 17 juni 2013 @ 09:32:18 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127892720
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.

Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..

Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
Wat hebben jullie gedaan dan?
  maandag 17 juni 2013 @ 10:21:47 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127893617
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:

Dat zal per kind verschillen denk ik.
Die van ons heeft het vorig jaar met 1,5 heerlijk gehad en ik verwacht ook dit jaar met 2,5 geen problemen.

Maar E. is lange tijd thuis ook een moeilijke slaper geweest hè? Blijkbaar heeft ze moeite met verandering.
Ik zou voor je eigen plezier aanraden de volgende keer langer te gaan. Waarschijnlijk was ze nu tegen de tijd dat jullie weg gingen net gewend aan een andere omgeving.

Vliegen vinden de meeste kinderen niet zo spannend en mij lijkt een vlucht naar bijv. Amerika dan ook heel lang duren met alleen maar heen en weer lopen in het vliegtuig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127893979
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat hebben jullie gedaan dan?
Hoe bedoel je?
Wij zijn een week in Italie geweest, op een camping.

Overigens was ze het enige kind op de camping en was de camping ook niet echt kindvriendelijk (trapjes overal, auto's reden er rond, geen ondiep zwembad..). Het zou misschien wel gescheeld hebben als het een kindercamping was (dan had ik me ook niet zo schuldig gevoeld om Elise's gegil 's avonds bij het gaan slapen)

Lazi, misschien heb je wel gelijk, maar ik was na een week zelf erg blij terug te gaan ;)
Ach, op zich is het goed gegaan hoor, alleen is ze thuis vele malen makkelijker, dus zit ik liever thuis :D
  maandag 17 juni 2013 @ 10:52:39 #12
244125 laziness
pi_127894336
De juiste camping uit kiezen maakt veel verschil :Y
Maar volgend jaar is ze al 3 dan ongeveer hè? Dan valt er goed met haar te praten en als er andere kindjes zijn zal ze daar leuk mee spelen.
pi_127894787
Dan is het denk ik ook verstandiger meer richting hoofdseizoen te gaan.. Nu was het wel erg vroeg!

Volgende keer gaan we naar Argeles ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 11:12:23 #14
244125 laziness
pi_127894904
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:09 schreef Sannne het volgende:
Dan is het denk ik ook verstandiger meer richting hoofdseizoen te gaan.. Nu was het wel erg vroeg!

Volgende keer gaan we naar Argeles ;)
Het verbaasd me want als ik op fb kijk zie ik heel veel mensen met kleintjes nu gaan.
Wij gaan altijd in september en dan verschilt het ook per camping hoeveel kleintjes er nog zijn.
Maar het hoogseizoen skip ik toch echt nog even tot het door schoolvakanties echt moet.

Argeles waren wij toen O. 7 maanden was. Omgeving prima, maar de die massa campings daar vonden wij weer niks. Maar wel kindjes genoeg :D
pi_127895274
Nou zaten wij sowieso in een gebied dat totaal niet toeristisch is.. Argeles natuurlijk wel, dus daar was het vast al wat beter geregeld (onze camping was nog half gesloten, incl zwembad, winkel, restaurant en strandvervoer).
Maar ik ben zelf (voor ik moeder werd) altijd in september op vakantie gegaan, en dat bevalt ook wel beter! Warm zwembad, warme zee, alles nog vol in bedrijf..

Ik ben als kind in Argeles geweest en dat is heel goed bevallen, ook bij mijn ouders. Gewoon een vakantie voor kinderen. Volgend jaar moeten we het inderdaad maar even rustig opnieuw bekijken, hoe E dan is, en of ik het weer aandurf!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:36:17 #16
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128236192
Ah! Gevonden!

Crosspost dreumestopic:

Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....

Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?
MAW, ik wil dat graag een keer uitproberen, (maar eerst manlief overtuigen ;) )

Tot zover mn vragen als kampeer leek :P :@
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:39:43 #17
244125 laziness
pi_128236358
Ik zou een ingerichte tent huren. Voor een keer uitproberen moet je wel heel veel zooi kopen en wij vonden dat met 1 kind al nauwelijks in de auto passen :X
Vacansoleil heeft altijd erg mooie last minute aanbiedingen bijvoorbeeld.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:40:59 #18
37295 Luigi
mario pls
pi_128236420
Hoera, wij hebben onze Scandinavie reis nog 2 dagen uitgebreid met een stop bij Legoland in de buurt :). Leuke huisje 20km van Billund gevonden, incl toegang en alles, dus we blijven lekker iets langer weg.... helemaal niet erg 8-).
pi_128236457
R heeft in het vliegtuig naar Lissabon zich prima vermaakt met ipad en andere passagiers! ze vond klimmen op de stoelen geweldig :D
Het ging in Lissabon zelf erg goed, we hadden een appartement en daar ging het echt geweldig! klimmen op de meubels, alles uit de keuken kasten halen..alleen douchen was een ramp. Ze is een bad gewend en ze raakte totaal in paniek in de douche! ik ging met dr zitten en heel voorzichtig wassen..
Maar in Portugal zijn mensen gek op kinderen! overal gingen mensen tegen dr praten en ze vond het zooo leuk! haaaaai roepen enzo..was even een domper toen we terug waren dat ze bij de ikea haaai riep tegen een mevrouw en die negeerde dr :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128236536
Trouwens wij hadden geen zwembad of zee in de buurt maar we hebben ons erg goed vermaakt, naar de dierentuin, enorme aquarium, veel wandelen enzo :Y zo goed bevallen dat we eind Augustus weer naar Portugal gaan *)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128237206
Haha bitterend heeeel herkenbaar :D
Floris moest na Thailand ook even wennen aan het gebrek aan aandacht hier *lol*
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:21:02 #22
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_128237874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef PureEvil het volgende:
Ah! Gevonden!

Crosspost dreumestopic:

Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....

Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?

Ja, je moet veeeel meeslepen. Niet alleen slaapspullen (luchtbed, slaapzak) maar ook meubilair en kookspullen, bestek, borden... Natuurlijk kun je het zo gek of primitief maken als je wil. Maar als je niet van plan bent te gaan trekken, kun je beter proberen een ingerichte tent te regelen. Ook om te kijken of het je bevalt, anders zit je straks met al die zooi.

Kamperen met (kleine) kinderen vind ik wel perfect als je de goede camping hebt, met een omheining en weinig auto's. Met een beetje geluk vinden ze vriendjes, zitten ze de hele dag in de zandbak / speeltuin en hoef je niet zo veel met ze te ondernemen (heb je zelf ook nog een beetje vakantie :P).

Wij combineren een VW-camperbusje met een tent. In de bus hebben we koelkast, fornuis en ruimte genoeg voor alle bagage. In de tent slapen we. Ook een hoop gesleep, maar in drie weken verkassen we max drie keer. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_128238363
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha bitterend heeeel herkenbaar :D
Floris moest na Thailand ook even wennen aan het gebrek aan aandacht hier *lol*
:D leuk om te lezen!!
pi_128238398
PE, waarom niet op een glamping? heb je een heerlijke bedje en hoef je niks mee te slepen!

http://www.glampings.nl/
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 14:37:57 #25
5428 crew  miss_sly
pi_128238430
Ik heb wel eens het idee dat ze overal buiten Nederland liever en toleranter zijn tegen kinderen :') Het o zo tolerante Nederland is heel zo tolerant niet, zeker niet voor die vreselijke lastpakken van kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128238599
Dat vond ik in Italie ook, iedereen moest Elise even aanraken.. Een aai, even in dr kinnetje knijpen oid. De prinses stond wel in de spotlights :D

PE ik zou ook voor zo'n lodge tent gaan, heb je ook je eigen toilet en dat lijkt me toch wel heel fijn!!
pi_128238941
Ik heb vorig jaar op een camping in nl gestaan met prive sanitair.
En een pretpark er naast waar je all you can eat patat en ijsjes en limonade had.
Wij waren voor een week als staanplaats inclusief park iets van 200 euro kwijt.

Ik vond het kamperen prima te doen. De jongste was toen 1,5 de oudste 4.
We zijn wel elke avond uit eten geweest dus kookdingen waren niet nodig in de auto maar verder ging alles er in (kleine polo )
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:15:56 #28
37295 Luigi
mario pls
pi_128239749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb wel eens het idee dat ze overal buiten Nederland liever en toleranter zijn tegen kinderen :') Het o zo tolerante Nederland is heel zo tolerant niet, zeker niet voor die vreselijke lastpakken van kinderen.
Nederlanders ergeren zich aan alles: kinderen, jongeren, autorijders, bejaarden, noem maar op.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:25:16 #29
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_128242545
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nederlanders ergeren zich aan alles: kinderen, jongeren, autorijders, bejaarden, noem maar op.
Ik kan ook geen enkel buitenlands forum verzinnen waar zoiets als KLB bestaat.
Check mijn band Glorybox
pi_128243009
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef PureEvil het volgende:
Ah! Gevonden!

Crosspost dreumestopic:

Ik zou idd ook eerst een bungalowtent huren. De belangrijkste dingen zijn er dan al. En zo kun je kijken of het iets is.

Wij hebben wel gelijk een tent gekocht omdat wij allebei van huis uit al veel hebben gekampeerd. Hotels en appartementen vinden we niks.
Ondertussen een paar keer een stacaravan gehuurd en vorig jaar een week gekampeerd met onze eigen tent. Even weer uittesten :)
En ook via vakantieveilingen.
Toen kwamen we er achter dat onze tent te klein is met 3 kinderen (2 slaapcabines).
Vorige maand een nieuwe grote tent gekocht (met 3 cabines). Alles past er net in, de kofferbak en dakkoffer zitten goed vol. En dat met 3 kinderen. We hebben een hoge kast, 4 luchtbedden, 4 matjes voor eronder, 4 slaapzakken, campingbedje, picknicktafel, 2 stoelen + tafel, kookstel, kastje voor kookstel en gasfles. En dan nog wat kleine dingen zoals een pomp, lampen, verlengsnoer, bestek, borden, kopjes enz
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:04:40 #31
244125 laziness
pi_128246010
Campingbedje vervangen voor een deryan tentje en het scheelt alweer een bak met ruimte ;)
pi_128247907
Er is trouwens ook Farmcamps! Lijkt mij ook heel erg leuk en alles is compleet en een midweekje is niet duur. :)
pi_128252442
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:53 schreef Pvoesss het volgende:
Er is trouwens ook Farmcamps! Lijkt mij ook heel erg leuk en alles is compleet en een midweekje is niet duur. :)
Daar zijn we vorig jaar geweest. Met kleuter en baby (7mnd).
De kleuter kon lekker spelen op het erf, en meehelpen bij de boer. Voor de kleine was er een campingbedje en kinderstoel. Makkelijk dat we die niet hoefden mee te slepen.

We zijn niet echte kampeerders, dus die naaktslakken tegen het tentdoek en de muggen in de tent was wat jammer. En de 6 weken oude baby met nachtelijke huilbehoefte 2 tenten verderop was ook wel sneu(meer voor het kind dan voor ons). Maar met echte bedden, een keukentje, koelkast, een toilet en elektriciteit was het prima te doen voor een midweek.

De boer en boerin waren ook druk met hun eigen werk en kids. Dus af en toe was het dan wel lastig om mee te kunnen helpen. Dus je loopt niet een hele dag mee. Af en toe een uurtje. Koeien ophalen, ijs maken, koeien melken etc.

Dit jaar maar een cottage in Engeland geregeld ;)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:45:10 #34
259886 pessie
pi_128252936
PE, wijn zijn met Nathan naar Rome geweest toen hij 11 maanden was. We hadden de achterbank leeg zodat we bij hem konden zitten spelen. Verder alles flink volgestouwd incl. dakkoffer, we hebben door de jaren heen onze eigen kampeerspullen verzameld.
Kamperen met kind vond ik ideaal. Uiteraard is het anders dan wanneer je met 2 bent maar ik vond het echt fijn.
Als je nog geen kampeerspullen hebt raad ik echt een ingerichte tent aan. Wij hebben dat vorig jaar gedaan via vakantie veilingen. We kwamen in de Ardeche terecht in september, 30 graden, lekker rustig. Erg goed bevallen.
pi_128254270
Goed om de verhalen te lezen :) Ik heb vorige week een tent gekocht met 2 slaapcabines en een grote leefruimte en ben nu de 'uitzet' aan het verzamelen. Dure vliegvakanties zit er voorlopig niet meer in de komende jaren dus vandaar de keuze voor kamperen. De meiden maken inmiddels ook wat betere slaaptijden.
Man en ik hebben al een aantal kampeervakanties gedaan, maar met de kinderen hebben het nog niet aangedurfd.

6 juli de try-out in zeeland ^O^
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:35:15 #36
259886 pessie
pi_128255587
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:10 schreef octopussy het volgende:
Goed om de verhalen te lezen :) Ik heb vorige week een tent gekocht met 2 slaapcabines en een grote leefruimte en ben nu de 'uitzet' aan het verzamelen. Dure vliegvakanties zit er voorlopig niet meer in de komende jaren dus vandaar de keuze voor kamperen. De meiden maken inmiddels ook wat betere slaaptijden.
Man en ik hebben al een aantal kampeervakanties gedaan, maar met de kinderen hebben het nog niet aangedurfd.

6 juli de try-out in zeeland ^O^
In het begin is het heel nieuw voor kindjes, op een gegeven moment komen ze wel weer in een ritme en is het vooral heel leuk.
Helaas was Nathan de laatste keer kamperen steeds erg vroeg wakker, maar goed, dan bleven we lekker in bed liggen met boekjes.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:19:04 #37
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_128257973
Wij gaan over paar weken een weekje naar het Saurland in Duitsland. niet te ver rijden. en daar in een dorpje. in een huis. waar de tuin aan een speeltuin ligt.
Even tot rust komen met zijn 3en en later komt pa ook nog even langs.

volgend jaar weer naar France
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:28:15 #38
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_128275208
Wij hebben deze met z'n vieren:

Lijkt klein, maar ik kan er met 1m97 in staan, en we kunnen er zelfs ook met tafel en stoelen zitten, mocht het regenen. 't Is niet een tent die je ff makkelijk opbouwt en afbreekt, maar dat hoeft in deze fase (kids zijn 4 en 2) ook niet.
Check mijn band Glorybox
pi_128276651
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:28 schreef Svyatagor het volgende:
Wij hebben deze met z'n vieren:

Lijkt klein, maar ik kan er met 1m97 in staan, en we kunnen er zelfs ook met tafel en stoelen zitten, mocht het regenen. 't Is niet een tent die je ff makkelijk opbouwt en afbreekt, maar dat hoeft in deze fase (kids zijn 4 en 2) ook niet.
Lijkt helemaal niet klein.. Lijkt een soort villa!
Maar goed heb tot nu toe altijd in koepeltentjes (of kleiner) geslapen. Of juist met 8 man in kleiner dan wat jij daar post.

Maar wij hebben nu ook een grotere tent gekocht met 2 "slaapkamertjes". Beviel prima. Alleen jammer dat we in Duitsland gingen kamperen precies toen al die regenbuien daar wateroverlast gingen veroorzaken.

Wel grappig, wij met 2 op zo'n selfinflatable matje en baby (9 mnd) torende daar bovenuit in een campingbedje.
pi_128280166
Wij hebben de Obelink Familia 6.
Toen wij 2 weken geleden er een weekend mee hebben gekampeerd, zaten we 's avonds steeds onder de luifel. Op een gegeven moment keken we elkaar aan en we dachten hetzelfde. Van onze vorige tent was het leefgedeelte even groot als nu de ruimte onder de luifel. En dan hebben we nu nog het leefgedeelte in de tent erbij, en dat is bijna 2,5 keer zo groot als het gedeelte onder de luifel. Heerlijk, die ruimte!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 juni 2013 @ 16:25:37 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128284575
Wij hebben heerlijk burgerlijk een vouwwagen, ik vind het een geweldige uitvinding :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:48:58 #42
100412 mefke79
komt goed!
pi_128285568
sjeen, welke wagen hebben jullie? Wij denken er ook over, zal geen nieuwe worden vrees ik, wat zijn die dingen duur!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_128287640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef mefke79 het volgende:
sjeen, welke wagen hebben jullie? Wij denken er ook over, zal geen nieuwe worden vrees ik, wat zijn die dingen duur!
Marktplaats staat er vol mee. Heb al een beetje zitten kijken en het hoeft niet super nieuw te zijn, als het goed onderhouden is verder....
Denk dat dit het gaat worden voor ons. Met vier kinderen op vakantie is anders bijna niet te doen. En het lijkt me O+
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 juni 2013 @ 18:54:14 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128290198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef mefke79 het volgende:
een Camp-let Apollo Lux uit 1994, vier jaar geleden voor 550 euro gekocht op marktplaats :D ik zal eens een foto opzoeken.
Gouden tip: ga zoeken in augustus/september, dat scheelt enorm in prijs.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:47:52 #45
100412 mefke79
komt goed!
pi_128298298
Genoeg keuze ja, beetje veel zelfs. Maar ik zou heel graag een voortent met kuipgrondzeil hebben en dat zijn vrij nieuwe geloof ik. Wij hebben vroeger altijd een vouwwagen gehad. Echt heel gaaf.
pi_128300658
Vouwwagen lijkt mij ook wel wat, alleen wij hebben geen trekhaak op onze lease auto :)
Nog 25 nachtjes en dan naar Frankrijk!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_128306984
Onze polyestervilla :P

Het zal er in de praktijk wel op neerkomen dat onze oudste 's nachts bij ons wil liggen dus ben nog even aan het broeden over matjes vs opblaasbed. We hebben al 2 prima matjes, maar das niet handig met z'n 3en en de cabine is niet breed genoeg voor 3 matjes. Heb een beetje een aversie tegen luchtbedden (kkkkkkkoud en wiebelwiebel).
  donderdag 27 juni 2013 @ 09:17:42 #48
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128311288
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 18:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gouden tip: ga zoeken in augustus/september, dat scheelt enorm in prijs.
Dat ligt eraan hoe hoog je stallingskosten zijn ;)
Wij kamperen al 10 jaar met een Jamet Canyon. Destijds 2e hands aangeschaft en eigenlijk nog steeds goed. Nu de kinderen groter zijn is het nog gemakkelijker: ze kunnen helpen met de boel opzetten en klaarmaken (luchtbedden pompen, tafeltjes in elkaar zetten etc). En we zijn er ondertussen zelf natuurlijk ook al aardig bedreven in om dat ding op te zetten :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 juni 2013 @ 09:43:23 #49
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128311838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:31 schreef octopussy het volgende:
Onze polyestervilla :P
[ afbeelding ]

Het zal er in de praktijk wel op neerkomen dat onze oudste 's nachts bij ons wil liggen dus ben nog even aan het broeden over matjes vs opblaasbed. We hebben al 2 prima matjes, maar das niet handig met z'n 3en en de cabine is niet breed genoeg voor 3 matjes. Heb een beetje een aversie tegen luchtbedden (kkkkkkkoud en wiebelwiebel).
En die luchtbedden met dat zachte spul erbovenop, die ze o.a. bij de action hebben? Of met een stoffen buitenkant? Of zeg ik nou iets heel doms?

Trouwens, tnx voor de tips & ik vind het erg leuk om alle ( camping ) verhalen te lezen :)

Ben al op zoek geweest naar een tent die ik kan huren op een camping, maar dan zit je alsnog boven de 600 voor een week, en dat gaat m niet worden :N
  donderdag 27 juni 2013 @ 09:56:10 #50
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_128312137
Check mijn band Glorybox
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:21:51 #51
244125 laziness
pi_128312764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 09:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En die luchtbedden met dat zachte spul erbovenop, die ze o.a. bij de action hebben? Of met een stoffen buitenkant? Of zeg ik nou iets heel doms?

Trouwens, tnx voor de tips & ik vind het erg leuk om alle ( camping ) verhalen te lezen :)

Ben al op zoek geweest naar een tent die ik kan huren op een camping, maar dan zit je alsnog boven de 600 voor een week, en dat gaat m niet worden :N
Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...
pi_128312802
Wat Lazi zegt idd!

In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje! :D
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:27:15 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128312890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!

In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje! :D
We wilen voor de 1e keer vakantie niet zo ver weg gaan, dus of nederland of belgië, en het liefste aan de zee (maar dat is duurder natuurlijk ;) ) Ik zie mijn man overigens niet naar portugal rijden :P

Nee dat snap ik Lazi, maar ik moet nog meer dingen betalen, dus dat is gewoon iets te veel vind ik nu. (En als we op vakantie zijn, willen we natuurlijk ook nog het eea gaan doen, dus dat kost ook weer extra )
pi_128313061
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:58:58 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128313909
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...
Toen wij net begonnen met kamperen hebben we wel een en ander geleend van familie. Zo kun je het toch uitproberen, zonder gelijk alles aan te schaffen. Moet je familie wel leuk vinden, natuurlijk en niet tegelijk op vakantie gaan ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:08:38 #56
244125 laziness
pi_128314232
Ik wilde het net voor gaan stellen. Toen wij net samen waren leenden we de spullen van mijn schoonzus :Y

Maar wij gingen buiten het seizoen en zij had al schoolgaande kinderen dus dat leverde geen problemen op.
pi_128321502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:04 schreef laziness het volgende:
Campingbedje vervangen voor een deryan tentje en het scheelt alweer een bak met ruimte ;)
heb er over na zitten denken, maar ik vind het een fijner idee dat hij iets van de grond af ligt.
En een half jaar geleden heeft hij bij vrienden erin gelegen maar hij heeft alleen maar gehuild, geen idee hoe hij het nu zal vinden, maar in een campingbedje slaapt hij prima. Dus laten we het maar zo :)
En het past nog in de auto haha

Ik ga nu maar even verder met mijn lijstje. Er moeten heel wat dingen weggestreept worden denk ik. En ik moet ook maar minderen met kleding, dan maar wat vaker met de hand wassen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_128324099
Vraagje
We gaan eind augustus naar Portugal (Algarve + kust van Lissabon), waar koop ik speciale zwempakken? met uv bescherming? en wat te doen met zwemmen in de zee? ik denk dat mijn kind te klein is voor zwembandjes (19 maanden is ze en 80cm)
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:36:50 #59
244125 laziness
pi_128324457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:27 schreef bitterend het volgende:
Vraagje
We gaan eind augustus naar Portugal (Algarve + kust van Lissabon), waar koop ik speciale zwempakken? met uv bescherming? en wat te doen met zwemmen in de zee? ik denk dat mijn kind te klein is voor zwembandjes (19 maanden is ze en 80cm)
Nee hoor die zijn best te vinden. Ik had ze op die leeftijd voor O. ook :Y
En pakken met uv bescherming zijn op heel veel plekken te koop. Veel online ook. Het is alleen maar net hoe duur je het wilt maken dus even goed zoeken ;)
pi_128324775
Je hebt zwembandjes voor kinderen van 11 tot 15 kilo ofzo.
pi_128325062
Aha! ok ik ga googelen!
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:52:11 #62
244125 laziness
pi_128325106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je hebt zwembandjes voor kinderen van 11 tot 15 kilo ofzo.
Ja even goed de verpakkingen lezen bij de speelgoedwinkel e.d. waar ze die dingen veel verkopen.

Ik heb een uv pak van de primark trouwens voor weinagh
pi_128325172
kruidvat heeft hier momenteel die zwempakjes liggen.
pi_128325303
Oh dat is handig, even zondag kijken! we hadden een swimtrainer rood maar daar is ze nu te groot voor denk ik...
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:59:42 #65
244125 laziness
pi_128325408
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:56 schreef bitterend het volgende:
Oh dat is handig, even zondag kijken! we hadden een swimtrainer rood maar daar is ze nu te groot voor denk ik...
Ik denk dat ze vrij bewegen een stuk leuker vindt ja :Y
pi_128325494
Ja zeker :D dat swimtrainer is maar 1 keer gebruikt, ze vond het inderdaad erg belemmerend!
pi_128325544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
kruidvat heeft hier momenteel die zwempakjes liggen.
Die heb ik net gehaald. Zo'n pakje.
Ik haal ook meestal UV shirtjes bij Decathlon, gewoon voor bij een zwembroekje.

Zo'n ding kan ook fijn zijn maar daar is ze nog te klein voor (?)
Met een meidenkwartet
pi_128327090
Bedenk je wel dat kinderen echt even moeten wennen aan het zwemmen met bandjes. Ze moeten het trucje (je moet je armen iets omlaag duwen) even door hebben. Dat zou ik dus even oefenen in rustig water (zwembad oid). De bandjes zijn ook prima te krijgen bij zwembaden meestal.

Die zwemvesten vind ik maar eng, ik heb altijd het idee dat ze dan vrij snel met het gezicht in het water komen te liggen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:14:24 #69
244125 laziness
pi_128327941
Ja Mefke, wij zijn toen nav jouw tip over armen iets omlaag duwen dat voor gaan doen en toen had hij het zo door ^O^
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:09 #70
259886 pessie
pi_128338343
Zwembandjes verkopen ze zelfs bij action. Soms hebben de zwemluiers een actie dat je ze er gratis bij krijgt.
pi_128339044
Bij bandjes gaat het om gewicht trouwens, niet om lengte.
pi_128357421
Bitterend, Mia krijgt bij het zwemmen ook gewoon zwemvleugetjes om. Die van Nijntje passen haar goed. Je moet even kijken naar hoe breed het 'mouwtje' is. De meeste zwemvleugetjes hebben te brede mouwtjes waardoor haar ellebogen niet meer kon buigen.
Ze durft me alleen totaal niet los te laten in het water, en klimt bijna op mijn hoofd :')

UV-pakje heb ik ooit eens bij de Etos gekocht.
pi_128357602

Bij kruidvat voor 5 euro. Zwembandjes hebben ze tegenwoordig ook bij bart smit in kleinere maatjes (eindelijk) en perry sport heeft ze ook net als uvpakjes.

Maat 00 tot 11 kilo zijn heel klein http://www.bol.com/nl/p/bema-zwemmouwtjes-00/1004004006942084/
pi_128357652
Daan(18maand, 11kg) gaat met zijn armbanden echt ontspannen in het water hangen als je loslaat. Terug in foetushouding O+
Maar ook wel drijven en trappelen. Nu al een paar maand. Is een 11-15 variant geloof ik. Dus eigenlijk iets te vroeg geprobeerd. Maar we hadden hem toch veel vast..
pi_128494026
Wij willen naar de Ardeche dit jaar (laatste week augustus en eerste week september) maar hoe kies je nou een geschikte camping? We willen graag een ingerichte tent huren en nemen een 3-jarige en een baby van 8 maanden mee.

- ongeveer 9 uur rijden
- kindvriendelijk
- niet de hoofdprijs

Iemand toevallig ergens geweest of iets gevonden wat leuk is?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:08:47 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_128494262
Solegratia: Ardeche Camping in Privas

Kwartiertje vanaf de snelweg, aan de voet van Privas, tegenover een supermarkt, prachtig peuterbad, speeltuin. Goed eten op de camping, niet te grote camping en zeer betaalbaar. Rechtstreeks bij de camping huren is goedkoper dan via allerlei organisaties (kan ook).
pi_128495229
Ah tnx! Die ga ik laten zien aan J.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:14:47 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129148978
http://www.dewitschijndel(...)-zomer-checklist.pdf

Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul :o

Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school }:|
pi_129149459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:01 schreef Solagratia het volgende:
Wij willen naar de Ardeche dit jaar (laatste week augustus en eerste week september) maar hoe kies je nou een geschikte camping? We willen graag een ingerichte tent huren en nemen een 3-jarige en een baby van 8 maanden mee.

- ongeveer 9 uur rijden
- kindvriendelijk
- niet de hoofdprijs

Iemand toevallig ergens geweest of iets gevonden wat leuk is?
Geen Ardeche, maar wij waren hier de afgelopen weken met kleuter, peuter en beebs. Wij vonden het leuk!
http://www.larocheposay-vacances.com/

Vond het de perfecte afstand. Wij hebben er 7,5 uur over gedaan vanuit het zuiden.
Met een meidenkwartet
pi_129149613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:

Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul :o

Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school }:|
Ligt er aan of je een gehuurde tent incl uitrusting hebt of niet :) Zo niet dan kom je een heel eind met dit overzicht.

Maar het is wel een ehm... vrij volledige lijst. Ik zou zelf het een en ander thuis laten maar ik heb vaak gekampeerd en kan best zonder naaigerei of maatbeker, om maar iets te noemen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:24:24 #81
259886 pessie
pi_129150207
Ik neem zelfs MN kookwekker mee als ik ga kamperen :')
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 20:22:42 #82
45833 crew  Fogel
pi_129164368
Zit nu in Turkije, vandaag zo'n 36 graden. Prima te doen met de constante wind hier. Voor maandag heb ik een auto gehuurd (uiteraard met airco), dan gaan we in het Taurusgebergte rondrijden en wat ruines en natuurschoon bekijken.

http://m.muze.gov.tr/MuseumDetail.aspx?museumID=22. Zin in *O* (en ja, ook de kinderen hebben zin)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_129164955
Klinkt goed Fogel!! geniet ervan!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 20:50:26 #84
259886 pessie
pi_129165435
quote:

Ik heb nog nooit een reis strijkijzer gemist. Net als een hele hoop andere dingen op de lijst. En ik hou van glamping :P
pi_129165741
Tnx Cathmar, ziet eruit als een fijne camping. We hebben nog steeds niets geboekt dus bedankt voor de tip!
pi_129165842
quote:

:o
Dat is een hele verhuizing!

Ik heb geen idee, als ik zou kamperen zou het in een ingerichte tent zijn! we hebben echt een kleine auto..zo veel past er niet in.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:02:22 #87
259886 pessie
pi_129165959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

:o
Dat is een hele verhuizing!

Ik heb geen idee, als ik zou kamperen zou het in een ingerichte tent zijn! we hebben echt een kleine auto..zo veel past er niet in.
Wij hebben daarom een station bak. Met dak koffer. En dan nog te weinig ruimte :') (vind ik, manlief vind altijd dat we te veel meenemen terwijl ik altijd bang ben "iets" te vergeten).
pi_129166100
Herkenbaar :D mijn man is in 5 minuten klaar met inpakken (paar onderbroeken, paar tshirt, broek of twee, klaar!) terwijl ik nog van alles meeneem! Vooral voor de kleine, pleisters, antibacteriële spul voor je handen, pcm, allerlei zalfjes enzovoort :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 juli 2013 @ 21:20:09 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129166791
quote:

die lijst is wel heel erg overcompleet... Wat moet je met een ochtendjas op een camping :?

Anyway, hier al vier jaar weg met de vouwwagen en we nemen nog niet de helft mee... Onze bagage past prima in de kofferbak van de Clio en het kampeergedoe (stoelen, tafel, bbq) ligt op de vouwwagen.

Een tip: de Drôme, geweldige regio op 750 km van Maastricht.
pi_129167464
Een vouwwagen is ook heel handig! maar voor de 2 weken in de zomer dat we op vakantie zijn, is het niet waard denk ik.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:24:42 #91
259886 pessie
pi_129169302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Herkenbaar :D mijn man is in 5 minuten klaar met inpakken (paar onderbroeken, paar tshirt, broek of twee, klaar!) terwijl ik nog van alles meeneem! Vooral voor de kleine, pleisters, antibacteriële spul voor je handen, pcm, allerlei zalfjes enzovoort :D
Hydrofiel en, luiers, luierdoekjes, 385 setjes kleding want stel je voor dat baby zich een keer onder poept en je hebt te weinig... Oh, en ik kampeer altijd op campings met wasmachine, stel je voor dat je kleding vies wordt, dan moet je wassen :') . ik probeer niet eens te backpacken, zou ik heel slecht in zijn :')
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 juli 2013 @ 22:32:16 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129169594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:37 schreef bitterend het volgende:
Een vouwwagen is ook heel handig! maar voor de 2 weken in de zomer dat we op vakantie zijn, is het niet waard denk ik.
als je 'm zelf kunt stallen wel, anders is het wat prijzig misschien. Alhoewel we ook in het voorjaar gaan vaak.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:24:37 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129230936
Gelukkig maar, ik schrok al van die hele lange waslijst met kampeerspullen :@
Vouwwagen lijkt me ook wel handig :)

Wat ik me net trouwens bedacht, echt heel stom misschien, maar ik kan dus geen katoenen slaapzakken vinden? allemaal met dat gladde spul erop? 'vroeger' had je die wel allemaal (slaapt ook een stuk lekkerder vind ik)

Niet dat ik nu ineens van alles ga aanschaffen natuurlijk, maar ik vind het leuk om rond te snuffelen op (kampeer) sites :) /tijdverdrijf :P
  Licht Ontvlambaar maandag 22 juli 2013 @ 21:03:30 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129232366
Coleman Hampton heeft een katoenen buitenkant en een flanellen tijk, slaapt heerlijk :D
pi_129238990
Wij komen net terug uit de ardeche, camping domaine d'imbours. Nog wat andere campings bekeken voor volgend jaar, denk dat wij dan naar la plage fleuri gaan, of la roubine. Camping le provencal is ook leuk, en mondial camping.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:12:05 #96
259886 pessie
pi_129244185
PE, wij hebben ze van de vtijbuiter
pi_129245225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:39 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Marktplaats staat er vol mee. Heb al een beetje zitten kijken en het hoeft niet super nieuw te zijn, als het goed onderhouden is verder....
Denk dat dit het gaat worden voor ons. Met vier kinderen op vakantie is anders bijna niet te doen. En het lijkt me O+
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
pi_129245271
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:24 schreef PureEvil het volgende:
Gelukkig maar, ik schrok al van die hele lange waslijst met kampeerspullen :@
Vouwwagen lijkt me ook wel handig :)

Wat ik me net trouwens bedacht, echt heel stom misschien, maar ik kan dus geen katoenen slaapzakken vinden? allemaal met dat gladde spul erop? 'vroeger' had je die wel allemaal (slaapt ook een stuk lekkerder vind ik)

Niet dat ik nu ineens van alles ga aanschaffen natuurlijk, maar ik vind het leuk om rond te snuffelen op (kampeer) sites :) /tijdverdrijf :P
Voordeel van de vouwwagen... wij namen gewoon onze dekbedden mee. Stop die in zo'n vacuum opbergzak en trek thuis met de stofzuiger de lucht erui en je houdt een heeeel klein pakketje over. Terugweg zul je gebruik moeten maken van stofzuigers bij tankstations of de campingbaas vriendelijk aankijken..
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:26:54 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_129246374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
Eh, ligt er ook maar net aan wat je wilt. Wij hebben inmiddels een oud beestje gekocht, een Holtkamper Flyer. En die klap je niet aan twee kanten uit en biedt ook geen plaats aan 8 personen. Maar he, wij zijn maar met z'n vieren en dat past makkelijk. En de oude eigenaar had vier kinderen en die pasten ook prima in de vouwwagen. Tis ook maar net wat je wilt he.
Wij hebben nog een redelijk wat uitrusting van de tent, dus die kan nu ook prima mee. En inderdaad, dekbedden gaan gewoon mee. Het enige dat we nu niet hebben is slaapzakken voor de kinderen. Zit enorm te twijfelen of we die gaan kopen of dat we nu toch gewone slaapzakken kopen en deze mbv van een touwtje of een elastiek kleiner gaan maken. Hetzelfde voor een matje. Wij hebben nog wel 1-persoons matjes die we zelf gebruikt hebben, daar moet onze bijna kleuter ook prima op kunnen slapen...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:51:20 #100
259886 pessie
pi_129246917
Mefke, kruipt deriekus naar beneden in z'n slaap? Zo niet zou ik gewoon een gewone slaapzak nemen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:15:54 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_129247535
Geen idee of Driekus naar beneden kruipt. Hij ligt al bijna twee jaar in een gewoon bed, maar soms ligt hij aan het einde van de nacht aan het voeteneind en soms nog keurig op zijn kussen. Er zijn hele mooie kinderslaapzakken in mummyvorm die je ook kan verlengen en die lijken me ideaal. Maar mijn man heeft een hekel aan mummy en vindt het dus ook voor de jongens niks.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 juli 2013 @ 20:17:55 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129264852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-let :)
pi_129274218
Wij hebben ook een vouwwagen, een gerjak indian tago uit 2007, 8 persoons, heerlijk groot ding, van voor tot achter incl voortent en luifel 10 meter. Met 2 2persoonsbedden incl lattenbodems, en 2 ondertentjes voor totaal 4 personen. I-de-aal! ook heel fijn dat de wagen schokdempers heeft, dat rijdt echt perfect, geen gestuiter
pi_129280011
Nadeel van zo'n mummyslaapzak is dat je ze (volgens mij) niet helemaal kan openritsen. Als het dan wel eens smoorheet is als je bv gaat slapen, dan moet je kunst en vliegwerk uithalen om ze er later in te leggen lijkt me... Wat dat betreft zou ik voor een gewone slaapzak gaan, eerder dan zo'n mummy ding.
Fake it till you make it...
pi_129281717
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-let :)
met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:33:26 #106
100412 mefke79
komt goed!
pi_129282826
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.
Maar dan nog, die van ons zijn 3 en 4 als we gaan en toch hebben we niet gekozen voor 2x een twee persoonsbed.

Dat van die mummy moet ik eens nakijken, ik geloof dat je die wel tot onder kan openritsen, maar hoever, geen idee. Sowieso doe ik er een lakenzak bij, die van ons liggen graag ergens onder, zelfs als het zo warm is als nu.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:35:41 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129416649
We gaan toch op vakantie! *O*

Vanmiddag een huurtent geboekt in Frankrijk!

Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella :+ )
En wat is leuk om te bekijken daar?
We gaan naar Camping Le Chêne Gris
  Moderator zaterdag 27 juli 2013 @ 22:52:43 #108
5428 crew  miss_sly
pi_129417267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:

Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella :+ )
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129417308
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
dat idd.. de rest kan je ook wel kopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zaterdag 27 juli 2013 @ 23:04:35 #110
45833 crew  Fogel
pi_129417660
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eventueel visum en vorige week proefondervindelijk vastgesteld dat het ook handig kan zijn om een reis/gezondheidszorgverzekeringsbewijs bij je te hebben (dat hadden we dus niet, maar alles kwam goed).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:11:29 #111
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129417897
Id kaarten gaan we vrijdag ophalen in den haag, zorgverzekerings pasjes heb ik altijd bij me :) En geld zal ik nog ff extra pinnen hier (je weet maar nooit ;) )

tnx. ^O^
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:18:06 #112
100412 mefke79
komt goed!
pi_129418128
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas :')
pi_129418230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas :')
En enorme potten Nutella.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:27:11 #114
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129418481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
ja weet ik veel :P ik ben nog nooit in frankrijk geweest :@
Maar ik heb het hier toch staan, dus waarom zou ik het dan daar gaan kopen denk ik dan ?
(en elk land is weer anders..hier in duitsland staat bijv. de hagelslag bij de taartdecoratie, en pindakaas zie ik alleen maar als het speciale folder aanbiedingen zijn...)

Deze camping is het :

http://www.lechenegris.nl/
  Moderator zaterdag 27 juli 2013 @ 23:35:09 #115
45833 crew  Fogel
pi_129418784

Ruïne-excursie in Termessos, Turkije (op ongeveer 1 kilometer hoogte) kan ik iedereen aanraden :)
Stuk koeler dan onderaan de berg ook.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 23:45:52 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_129419184
Haha pe gewoon meenemen, bespaart zeker geld want is daar vast duurder.
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 00:05:55 #117
45833 crew  Fogel
pi_129419915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:45 schreef mefke79 het volgende:
Haha pe gewoon meenemen, bespaart zeker geld want is daar vast duurder.
Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.
  zondag 28 juli 2013 @ 00:19:52 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_129420388
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.
Waar slaat dat nou weer op :?

In het winkeltje van ons hotel kun je vast ook sunblock kopen, maar ik heb toch echt mijn slag geslagen toen de Nivea in de aanbieding was bij het Kruidvat hoor!

Alle beetjes helpen, toch?
Het is allemaal al duur zat. Zeker als je met meerdere kinderen middenin het hoogseizoen op vakantie moet.

Zo heb ik vanavond gezien dat er bij onze vlucht geen maaltijden zijn inbegrepen, maar gelukkig kan ik aan boord voor "maar" 5 euro p.s. een broodje ham kopen.
No thanks, dan smeer ik liever thuis zelf m'n broodjes wel :6
.... met gevoel voor drama....
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 00:48:33 #119
45833 crew  Fogel
pi_129421387
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op :?

In het winkeltje van ons hotel kun je vast ook sunblock kopen, maar ik heb toch echt mijn slag geslagen toen de Nivea in de aanbieding was bij het Kruidvat hoor!

Alle beetjes helpen, toch?
Het is allemaal al duur zat. Zeker als je met meerdere kinderen middenin het hoogseizoen op vakantie moet.

Zo heb ik vanavond gezien dat er bij onze vlucht geen maaltijden zijn inbegrepen, maar gelukkig kan ik aan boord voor "maar" 5 euro p.s. een broodje ham kopen.
No thanks, dan smeer ik liever thuis zelf m'n broodjes wel :6
Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.

En die paar dubbeltjes besparing kosten ook al een paar promille meer aan brandstof omdat het totale gewicht hoger is, zijn die dubbeltjes zo weg. En enkele extra kilos met goedkope Nivea kan zomaar opeens voor overgewicht (a 20¤ per kilo ofzo) zorgen.
Maar van mij mag iedereen precies meenemen wat ze zelf willen hoor, maar ik reis het liefst zo makkelijk mogelijk. Als dat uiteindelijk een paar euro meer kost, so be it. Op vakantie wil ik niet moeten denken aan besparingen, een vakantie is voor mij juist een paar weken weg van dat soort dagelijkse bekommeringen.
  Licht Ontvlambaar zondag 28 juli 2013 @ 00:57:40 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129421679
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.

En die paar dubbeltjes besparing kosten ook al een paar promille meer aan brandstof omdat het totale gewicht hoger is, zijn die dubbeltjes zo weg. En enkele extra kilos met goedkope Nivea kan zomaar opeens voor overgewicht (a 20¤ per kilo ofzo) zorgen.
Maar van mij mag iedereen precies meenemen wat ze zelf willen hoor, maar ik reis het liefst zo makkelijk mogelijk. Als dat uiteindelijk een paar euro meer kost, so be it. Op vakantie wil ik niet moeten denken aan besparingen, een vakantie is voor mij juist een paar weken weg van dat soort dagelijkse bekommeringen.
ben ik het mee eens... Ik neem alleen maar datgene mee van huis wat slecht zou worden als ik het tot na de vakantie zou laten staan. Dit jaar waren dat dus drie eieren :P

Maar goed, wij zijn ook wel gek op buitenlandse supermarkten. En eten graag regionaal :)
  zondag 28 juli 2013 @ 07:04:23 #121
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129426423
Praktische vraag: hebben ze in Frankrijk ook luiers maat 6 :+

En (man van) PE, Nutella verkopen ze in Frankrijk bij wijze van spreken per kilo O+
Oude (on)bekende.
pi_129426432
Ik heb ook aardig wat zonnebrandcrème ingeslagen. Denk dat er 10 flessen meegaan. Dat spul is op Gran Canaria 15 euro per fles.in een week tijd gaat er een fles of 4 doorheen.

Het enige dat ik daar wel koop is aftersun.. althans niet echt aftersun maar O+ Aloe Vera gel O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_129426468
Er gaan 4 flessen doorheen en je neemt er 10 mee?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_129426474
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 07:23 schreef Vanyel het volgende:
Er gaan 4 flessen doorheen en je neemt er 10 mee?
minstens 4 flessen per week. We gaan 2w
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 juli 2013 @ 07:49:07 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129426507
Ik doe ergens misschien iets fout, maar de zonnebrand hier is toch ook wel 15 euro per fles? Welke zonnebrand hebben jullie dan, Vicky? Het is mij nog niet gelukt om goedkope zonnebrand te vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129426515
Action! 5 euro per fles
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_129426652
Wow Vicky, 4 flessen per week?! Hulde voor jullie smeerbeleid dan, maar dat gaat hard zo!
pi_129426671
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 08:39 schreef Mineola het volgende:
Wow Vicky, 4 flessen per week?! Hulde voor jullie smeerbeleid dan, maar dat gaat hard zo!
zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_129427340
PE ziet er goed uit!! *O*

Ik neem nooit eten uit huis, ik vind het zo leuk om in de supermarkt in het buitenland te neuzen en allerlei spullen te proberen die we thuis niet hebben :Y)

Fogel toffe foto! hebben jullie een auto gehuurd? blijven jullie in een all-inclusive?

Musje, jazeker heb je die in Frankrijk. http://www.leclerc-leluc.(...)ottes,19,176,560.htm je hebt zelfs maat 7 :+

Wij gaan over 3 weken weg! 5 dagen algarve in een b&b, daarna rijden we (of nouja ik rij :P) naar de west kust, daar 2 nachten in een tipi O+ en daarna rijden we naar Lissabon, nog 2 nachten daar genieten van deze prachtige stad! heb er heeel veel zin in!

In november net voordat R 2 wordt willen we naar mijn zus in NYC. Even kijken of dat gaat lukken.
  zondag 28 juli 2013 @ 10:25:41 #130
244125 laziness
pi_129427402
Over zwaar beladen zijn met een pot pindakaas vind ik wel wat kul.

Nee niet de halve wereld meenemen maar gewoon een paar basis dingen is niks mis mee.

Wij zijn nog steeds op zoek naar een bestemming.
Denken nu aan spanje.
  maandag 29 juli 2013 @ 13:22:21 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129467036
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?

Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar ;)
pi_129467167
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 08:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..
Valt me nog mee eigenlijk....!
  maandag 29 juli 2013 @ 13:31:05 #133
259886 pessie
pi_129467309
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?

Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar ;)
Tenzij medi wiet niet hoor.

Basis dingen neem ik ook mee. E voldoende luiers voor de vakantieperiode.
Ik mag meestal ongeveer een half klapkrat mee met boodschappen.

Wij hebben ook nog geen bestemming lazi, ik wuil wel graag naar zuid Bretagne maar we wachten totdat we met enige zekerheid kunnen zeggen dat het weer daar mooi is wanneer wij gaan.
  maandag 29 juli 2013 @ 13:31:29 #134
37295 Luigi
mario pls
pi_129467322
Bounce! Over krap 2 weken begint onze niet-echt-wereldreis-door-Scandinavie-maar-zo-voelt-het-nu-wel. Van het weekend alle reisrommel binnen gekregen en samen met de uk op de enorme landkaart aangekruist waar we precies allemaal gaan komen. Ik heb er echt enorm veel zin in (zelfs zoveel dat het denk ik alleen maar tegen kan vallen ben ik bang :D )! We hebben er nog 2 nachtjes vlakbij Legoland aan vastgeplakt (op de terugweg zeg maar). Leuk huisje voor weinig op een kleine camping gevonden. w/ .
pi_129467550
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 07:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
Praktische vraag: hebben ze in Frankrijk ook luiers maat 6 :+

En (man van) PE, Nutella verkopen ze in Frankrijk bij wijze van spreken per kilo O+
Sterker nog... Per 5 kg

pi_129469516
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:

Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.
  maandag 29 juli 2013 @ 14:32:28 #137
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129469576
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.
Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langs :) tnx
  maandag 29 juli 2013 @ 14:32:56 #138
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129469589
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PureEvil op 29-07-2013 14:33:05 ]
  maandag 29 juli 2013 @ 15:21:08 #139
259886 pessie
pi_129470925
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:32 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langs :) tnx
Kun je echt gewoon meenemen, al zou ik wel een doosje meenemen. Mijn moeder gaat 6 keer per jaar de grens over en het mag echt gewoon.
  maandag 29 juli 2013 @ 17:06:32 #140
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129474479
Voor medicijnen even een medicijnenpaspoort laten printen bij de apotheek, zetten ze de werkzame stof op etc. Maakt het als het goed is makkelijker om in de het buitenland aan medicijnen te komen als je ze kwijt raakt oid :)
Oude (on)bekende.
  maandag 29 juli 2013 @ 17:13:55 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129474733
quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
Bounce! Over krap 2 weken begint onze niet-echt-wereldreis-door-Scandinavie-maar-zo-voelt-het-nu-wel. Van het weekend alle reisrommel binnen gekregen en samen met de uk op de enorme landkaart aangekruist waar we precies allemaal gaan komen. Ik heb er echt enorm veel zin in (zelfs zoveel dat het denk ik alleen maar tegen kan vallen ben ik bang :D )! We hebben er nog 2 nachtjes vlakbij Legoland aan vastgeplakt (op de terugweg zeg maar). Leuk huisje voor weinig op een kleine camping gevonden. w/ .
spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?
in de haak.
  maandag 29 juli 2013 @ 17:34:05 #142
37295 Luigi
mario pls
pi_129475340
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:13 schreef trui het volgende:

[..]

spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?
Het is gewoon maar een rondreis hoor, maar het voelt en lijkt nu een beetje een halve expeditie :P. We zijn ruim 2 weken weg maar ;).
  maandag 29 juli 2013 @ 20:23:26 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_129480935
nou ja, hoe korter je hebt, hoe meer afstand je per dag af te leggen hebt, dus een extra uitdaging! :) succes! maar vooral ook: veel plezier!
in de haak.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:32:02 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129481402
Ivm zeiknatte vakantie vorige jaar hebben wij besloten de rust dit jaar wat zuidelijker op te zoeken. Negen uur zuidelijker om precies te zijn en ik zie toch wel een beetje op tegen de reis met bijna-peuter.

Het plan is om in elk geval 's ochtends vroeg te vertrekken zodat S. de eerste paar uur hopelijk nog slaapt. En om lange, uitputtende tussenstops te maken zodat hij ook overdag nog een paar uur in de auto slaapt. Maar hoe komen we de wakkere uren door? Ik zie mezelf niet urenlang Ik-zag-twee-beren zingen :')
Oude (on)bekende.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:49:39 #145
259886 pessie
pi_129482429
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ivm zeiknatte vakantie vorige jaar hebben wij besloten de rust dit jaar wat zuidelijker op te zoeken. Negen uur zuidelijker om precies te zijn en ik zie toch wel een beetje op tegen de reis met bijna-peuter.

Het plan is om in elk geval 's ochtends vroeg te vertrekken zodat S. de eerste paar uur hopelijk nog slaapt. En om lange, uitputtende tussenstops te maken zodat hij ook overdag nog een paar uur in de auto slaapt. Maar hoe komen we de wakkere uren door? Ik zie mezelf niet urenlang Ik-zag-twee-beren zingen :')
Vorig jaar zijn we met Nathan (toen net 2) 1200km naar de ardeche gereden. Ging prima. Genoeg speelgoed mee en af en toe zelf naast hem gaan zitten op de achterbank. Boekjes voorlezen, dingen aanwijzen buiten... Cadeautjes met nieuwe speeltjes. Ging best prima.

Oh ja, om 4 uur ,s ochtends vertrokken.
  maandag 29 juli 2013 @ 21:16:10 #146
244125 laziness
pi_129483744
Wij zijn met 7 maanden en 1,5 jaar van O. 1300km gaan rijden. In 2 dagen met overnachting steeds en we begonnen de eerste dag juist pas later met rijden zodat hij na een aantal uur aan zijn slaap begon en we lekker tot middernacht door konden trekken.

De ipad helpt een hoop en hij vindt nu cd's met liedjes heel leuk al vraagt hij steeds om nog een keer hetzelfde liedje van de cd :P
Raamstickers, magnetisch tekenbord, ouwehoeren over wat er te zien is onderweg.

Ik vind het nu makkelijker worden vanwege het praten en gericht iets met speelgoed kunnen.
Die 7 maanden oude baby was moeilijker te vermaken maar sliep weer meer onderweg.

Ik zie er niet tegenop in ieder geval.

Pessie bestemmingen als bretagne bewaren wij voor het hoogseizoen straks met een schoolgaand kind. Dan willen we een tent en door kunnen trekken bij slecht weer.
Nu genieten we nog even van de goedkope stacaravans buiten het seizoen en gaan dan bewust zuidelijk zitten om mooi weer te hebben.
  maandag 29 juli 2013 @ 21:58:19 #147
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_129485962
Ja, boekjes nemen we ook mee iPad kunnen we ook nog inzetten inderdaad. Net als de vrolijke kindermuziek. Ik vraag bij dat laatste alleen af in wat voor toestand we op ons vakantieadres arriveren :P

En ik ga op zoek naar een magnetische tekenbord en misschien nog wat andere kleine prullen die we tijdens de reis kunnen introduceren :)
Oude (on)bekende.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:39:49 #148
100412 mefke79
komt goed!
pi_129487865
Psst hoofdtelefoon! En wij hebben van die dvd schermen. Zelfs baby tv boeit kennelijk genoeg bij een 1 jarige.
  maandag 29 juli 2013 @ 22:46:09 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_129488152
Hier een heen en terugweg met de jongens, 10 uur in de auto. Ik heb de tablets helemaal niet nodig gehad om ze te vermaken en ze hebben zich echt heel keurig gedragen, zowel heen- als terugreis.
Boekjes, kleurpotloden, spelletje, noem maar op :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 29 juli 2013 @ 22:49:29 #150
244125 laziness
pi_129488327
De leeftijd en 1 of 2 kids scheelt al een hoop vaak. De eerste dag gaat van een leien dakje. De tweede dag vind ik zelf minder en kind beduidend ook.

Wij hebben een stacaravan in Spanje geboekt *O*
Barcelona, Girona, rotskusten, Pyreneeën O+
  maandag 29 juli 2013 @ 22:53:31 #151
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_129488526
1500 kilometer en 's nachts rijden, ideaal!

Gaaf Lazi!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  maandag 29 juli 2013 @ 22:56:12 #152
244125 laziness
pi_129488637
's Nachts rijden vind ik juist helemaal niks.
Ik ben niet goed gaar, moe en een stuiter peuter die wel uitgeslapen is
  maandag 29 juli 2013 @ 22:59:47 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_129488814
Ik vertrouw mezelf ook niet 's nachts. Wij vertrekken wel vroeg, rond 5 uur.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 juli 2013 @ 23:01:11 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129488889
Wij rijden vroeg weg, dit jaar tegen vijf uur... 800 km met vouwwagen is te doen. Volgend jaar rijden we waarschijnlijk 's avonds al. We rijden overigens wel om en om.
  maandag 29 juli 2013 @ 23:01:11 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_129488890
Klinkt heerlijk laziness!
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 23:20:44 #156
45833 crew  Fogel
pi_129489884
@bitterend: All-inclusive, prima concept met kinderen. Zin in eten? Mooi, is al klaar :) Niks wachten. En inderdaad een auto gehuurd, ik moet gewoon weg en dingen bekijken, te lang op een plek word ik naar van. Ben ook een dag met alleen een van mijn dochters weggeweest en hebben oa wat tempels bekeken.

@Luigi: Wat zit er zoals in de planning op het moment? Tip: "Mygga" is een van de meest effectieve anti muggenmiddelen die je kan kopen (oa in Noorwegen).
  dinsdag 30 juli 2013 @ 07:35:30 #157
37295 Luigi
mario pls
pi_129496097
Fogel, we varen over bij kiel naar gothenburg, daarna een stop in omgeving safsen, dan op naar orsa, naar idre en dan weer terug naar Oslo en dan de overtocht naar Denemarken en daar nog legoland aandoen dus :).
  dinsdag 30 juli 2013 @ 08:35:08 #158
259886 pessie
pi_129496412
Tof lazi!

Wij vertrekken ook juist vroeg (4 uur) als we een lange reis hebben. Naar mijn ouders (800 km) zijn we de laatste keer om 8 uur 's ochtends vertrokken. Dat ging echt prima.
Hier ook geen tablet lid achterin, sowieso geen vorm van digitaal vermaak als wij kamperen. Ik vind het echt heerlijk om 2 weken per jaar daar volledig afstand van te nemen.
pi_129496490
Klinkt goed laziness!

Ik hou ook niet van 's nachts rijden. Dus wij gaan gewoon 1500 km overdag doen. Wel in twee dagen, that is :+ Ben heel benieuwd hoe de kleine meneer van 10-11 maanden dat vindt. Autorijden vindt hij vooralsnog prima, maar we hebben nooit meer dan 4u op een dag gereden geloof ik.

Wat is leuk entertainment voor die leeftijd? Hij kent de iPad nog niet (behalve dan als interessant ding van mama en papa dat hij niet mag) en dat wil ik eigenlijk nog even zo houden. Zijn cadeautjes/nieuwe speeltjes al iets? Af en toe ernaast zitten, liedjes zingen en cd's waren we al van plan.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:36:04 #160
244125 laziness
pi_129497179
O. kon heel lang zoet zijn met deze in de auto:

Verder was dit ook wel goed voor eventjes vermaak:

[ Bericht 48% gewijzigd door laziness op 30-07-2013 09:44:42 ]
pi_129499646
Ik kan niet slapen in de auto. Toen wij naar Italie gingen zijn we om 4.00 uur vertrokken, hebben gereden tot Zuid Duitsland en hebben daar overnacht. Toen doorgereden naar Zuid Oostenrijk, daar overnacht en toen door naar Italie.
Op de terugweg alleen overnachting in Duitsland gedaan.

Ik moet nog het een en ander kopen voor in het vliegtuig. Ik denk voor beide dames een kleurboek en potloden. Daarnaast gaat hun tablet vol films en ik ga nog even zoeken naar leuke luisterboeken.
Verder zien we wel. Het zal wel een hoop stoel-hoppen zijn aangezien ouders, zusje, zwager en nichtje ook meegaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_129500308
Klinkt goed lazi O+ welke camping?

tot de leeftijd van 13 maanden toen ze eindelijk in de groep 1 stoel kon, was het drama in de auto :'( maakt niet uit of mijn man achter naast haar zat, of zij in de stoel naast mij voorin, spelletjes, vaak stoppen...het was echt krijsen. Ik kon daar echt zo moeilijk tegen..
Vanaf 13-14 maanden kan ze in de grote stoel en dat gaat echt super. Ipad mee, boeken, eten/drinken, liedjes zingen. Gaat echt goed.
Vanaf volgende zomer gaan wij omdat het vliegen te duur wordt gewoon met de auto op vakantie :Y

Fogel klinkt super ^O^ ik word normaal ook gek van meer dan 4-5 dagen op dezelfde plek :@

Wij vertrekken trouwens rond 9 uur...ik moet de hele weg rijden en ik ben echt niet vooruit te branden zo vroeg in de ochtend (voor 8-9 uur dan, werkweek uitgezonderd omdat het maar 20 minuten rijden is)
pi_129504148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!

Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?
pi_129516674
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:50 schreef pkrussel het volgende:

[..]

Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?
http://www.glampings.nl/portugal/glampings.html
Hier staan een paar leuke op
pi_129534415
wij zijn vorige week naar zweden geweest en dat ging echt geweldig goed met mijn dametje van 5.
Die zit achterin films te kijken (we hebben max 10 uur aan een stuk gereden) en als ze bij wat te snoepen en te drinken kan moet je soms even omkijken of ze er nog wel is.

kan alleen maar hopen dat de 2e straks ook zo makkelijk is :)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:56:46 #166
244125 laziness
pi_129877547
Iemand nog tips voor nieuwe dingetjes die ik mijn 2,5 jarige in de auto te doen kan geven?

Momenteel is stickers plakken een hit dus dat ga ik sowieso inslaan.
Was er vorig jaar niet iets over een opblaasbaar tafeltje voor in de auto? Iemand die daar info over heeft?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:15:53 #167
259886 pessie
pi_129878439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:56 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe dingetjes die ik mijn 2,5 jarige in de auto te doen kan geven?

Momenteel is stickers plakken een hit dus dat ga ik sowieso inslaan.
Was er vorig jaar niet iets over een opblaasbaar tafeltje voor in de auto? Iemand die daar info over heeft?
Raamstickers?
pi_129894605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:

Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:34:17 #169
244125 laziness
pi_129895586
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Vertel dan gelijk even wat er mis mee is zodat we er allemaal wat aan hebben.
pi_129896296
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Want??? Wat een loze post zeg... zeg dan niks of licht even toe...
pi_129898354
Lekker vaag Grunsfan..

Van de week wat filmpjes op de tablets zetten. Daarnaast heb ik voor beide dames een kleurboek en potloden. Daarmee moeten ze hettijdens de 4 uur durende vlucht mee moeten doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_129901169
Ik gooi de ipad ook vol met puzzels, filmpjes, babytv en zulks! Gelukkig maar 3 uurtjes vliegen naar Faro.

In de auto, inderdaad raamstickers, boekjes, teken boek of iets?
pi_129902858
Nou, wij komen er net vandaan. Hadden m als overnachtingscamping gebruikt op weg naar huis en hadden daar voor 1 nacht een tent gehuurd. Ik had er ook echt niet langer willen staan. Tenten staan hutje mutje op elkaar, je hebt echt weinig ruimte en privacy. Als je pech hebt staat in jouw 'tuintje' de kraan voor een stuk of wat tenten en heb je dus de hele dag mensen langs je tafel om de kraan te gebruiken en van jouw plek een modderpoel te maken. Verder is er maar een sanitairblok voor de hele camping, wat echt te weinig is.
Het zwembad is op zich prima, voor kinderen tot een jaar of zes, maar zo glad dat ik in die 2 uur dat ik er was 5 kinderen op hun achterhoofd heb zien vallen. Ook was er nu een soort agressieve wespenplaag. Nou ja, kijk maar even op Zoover. Ik ben echt geen zeiker en wel wat gewend, maar ik was heel blij dat ik hier weer weg kon...
pi_129902895
Wat wel een pluspunt is: de omgeving is daar mooi (voor zover wij gezien hebben) en de trein die echt naast de camping stopt (heb je niet echt last van verder) schijnt je binnen 3 kwartier in het centrum van Parijs te brengen. En binnen 20 minuten zit je in Euro Disney.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:08:45 #175
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129972995
Ik vond het wel leuk hoor Grunsfan :) En de kids al helemaal, en daar gaat het uiteindelijk om. Die hebben de hele dag in het zwembad gespeeld, en tafeltennis gedaan, en in dat speelhok/apekooi gespeeld :) En ze hebben vriendjes gemaakt op de camping, hartstikke leuk!

Dat de tenten dicht op elkaar staan klopt wel, maar als je privacy wilt dan moet je niet in een tent gaan slapen denk ik dan. Dat met die kraan wat jij zegt valt ook wel mee, tenminste de tent voor ons had een kraan in hun 'tuintje' staan, maar die werd bijna niet gebruikt.
En volgens de plattegrond heb je 2 sanitair blokken, helemaal bovenin is er nog 1, maar ben ik niet wezen kijken ;) Die grote was verder prima, alleen 1 keer koud water toen ik wou douchen, keer daarna was het wel warm, maar kwam niet zo heel veel water uit...Maargoed. zolang je maar schoon bent ;)

Terras was ook leuk gemaakt, met uitzicht over het zwembad, eten/drinken was ook goed en normale prijzen. Ze hadden ook een keer een bbq avond voor 12,50 pp. (kids 7.50) Was ook goed verzorgd.

En ze hebben een animatieteam, nederlandse mensen die 's avonds een half uur/3kwartier dansen op muziek met de kids in ht zwembad, en bingo hebben ze gespeeld, en er werd een musical geoefend, de jongens vonden het erg leuk iig.

Ik heb idd ook wel gemerkt dat het een doorreis camping is, daarom zou ik hier ook niet meer naar terug gaan voor een hele week vakantie, zeker met kleine kids (cristel is 18 maanden) is het gewoon niet handig...

Ik heb trouwens niemand zien vallen in het zwembad hoor grunsfan, het klopt wel dat het vooraan bij het kinderbad wat glad is aan de rand, dus daar moet je wel oppassen ja...Waar ik ook van baalde is dat er geen afgeschermd gedeelte was voor de hele kleintjes, als je niet oplet dan kon ze namelijk zo in het diepe duiken (natuurlijk let je wel op maar toch...)

We zijn trouwens nog naar Sealife geweest, was wel leuk, maar we waren er met een uur doorheen gelopen, was een beetje jammer (is trouwens ook niet te vergelijken met sealife scheveningen...) Deze Sealife zit in Val D'Europe, een achterlijk groot winkelcentrum! Ik heb me daar best vermaakt :P En dan de supermarkt die erbij zit! WOW, nog groter dan de Makro (supermarkt Auchan) Aanrader dus.

Verder zijn we ook nog naar Parc Félins geweest, maar dat vond ik ook erg tegenvallen helaas, waren we ook in 2 uur weer uit (ook omdat ik me ontzettend beroerd voelde, maargoed ...)
pi_130007651
Gelukkig dat jullie genoten hebben! Haha, wat erg, wist niet van dat tweede sanitairblok, sorry. Nou waren wij er natuurlijk maar even dus die had ik niet gevonden.
pi_130086418
Wij gaan eind september met de auto naar het Gardameer. Onze kleine is dan net 1 jaar geworden. Ik was van plan om s'ochtends te gaan rijden nadat ze wakker geworden is en haar eerste flesje op heeft. Maar ik bedenk net of het niet slimmer is om haar rond een uur of 4-5:00 in de auto te dragen en dan te gaan rijden.
Iemand ervaring hiermee? We willen sowieso 2 dagen over de rit doen, het wordt ons eerste autovakantie en we weten niet hoe de kleine hiermee omgaat.
Als tussenstop hoop ik Vierwoudstrekenmeer te halen. Het ziet er prachtig uit en als we dit bereiken op een fatsoenlijke tijdstip kunnen we nog het water in, als het weer dit toelaat.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:31:59 #178
259886 pessie
pi_130087096
Om 4 uur vertrekken vonden wij ideaal op die leeftijd (nog steeds trouwens). Maar dat is wel gebaseerd op 1200km rijden in 1 dag. Als we naar MN ouders rijden (850 km) dan vertrekken we om 8 uur. Dan komen we normaal gesprekken tussen 5 en 5.30 's middags aan, mits het verkeer meewerkt.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:46:29 #179
244125 laziness
pi_130087353
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef pkrussel het volgende:
Wij gaan eind september met de auto naar het Gardameer. Onze kleine is dan net 1 jaar geworden. Ik was van plan om s'ochtends te gaan rijden nadat ze wakker geworden is en haar eerste flesje op heeft. Maar ik bedenk net of het niet slimmer is om haar rond een uur of 4-5:00 in de auto te dragen en dan te gaan rijden.
Iemand ervaring hiermee? We willen sowieso 2 dagen over de rit doen, het wordt ons eerste autovakantie en we weten niet hoe de kleine hiermee omgaat.
Als tussenstop hoop ik Vierwoudstrekenmeer te halen. Het ziet er prachtig uit en als we dit bereiken op een fatsoenlijke tijdstip kunnen we nog het water in, als het weer dit toelaat.
Wij zijn altijd om een uur of vijf a zes vertrokken. Vierwaldstättersee moet geen probleem zijn. Daar ben je al op tijd in de middag dan.
Er zijn meerdere plekken om lekker het water in te gaan. Naast het Schloss Hotel in Merlischachen is een openbaar grasveld waar het afloopt en je zo het water in kan. Erg in trek bij de lokale bevolking.
Dat ziet er zo uit:

Dan is er een soort zwembad in het meer met een afgezet stuk voor kleintjes bij Gerschau. Dat ziet er zo uit:

Er zijn nog wel meer plekken maar deze vonden wij met een kleintje fijn.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:22:35 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130194514
Wij willen in het najaar een (lang) weekend weg met 3 kleine kinderen.

Wensen:
• huisje op park
• in Nederland (eventueel vlak over de grens in Duitsland of België)
• kindvriendelijk park, gericht op jonge kinderen (dreumes)
• idem voor de huisje (ook ivm veiligheid)
• in de buurt iets wat leuk is om naar toe te gaan met dreumes van 21/22 maanden

Iemand een goede tip?
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:58:41 #181
244125 laziness
pi_130195916
Alle parken van landal en center parcs zijn wel gericht op kinderen toch? Enkele hebben nu ook van die hysterische huisjes met glijbaan en weet ik wat in het huisje zelf.
pi_130196016
Ik zou iig niet naar hogenboom gaan. Wij waren daar buiten het hoogseizoen en dan is er echt niks te doen
Lotte!
Noah!
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:01:59 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130196035
Ja, maar ik bedoel dan ook meer welk park. Ik wil ook wel eens van het park af. En dan liefst iets in de buurt wat voor M leuk is.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:02:12 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130196047
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef Linda2205 het volgende:
Ik zou iig niet naar hogenboom gaan. Wij waren daar buiten het hoogseizoen en dan is er echt niks te doen
Thanx, goede tip!
pi_130196301
Wij zijn bij landal vaals geweest. Leuk park, en in de omgeving genoeg te doen.
*poef* nu is het weg
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:29:33 #186
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130201784
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 13:58 schreef laziness het volgende:
Alle parken van landal en center parcs zijn wel gericht op kinderen toch? Enkele hebben nu ook van die hysterische huisjes met glijbaan en weet ik wat in het huisje zelf.
Nieuwe generatie kindercottage us dat, die hebben ze bij de Eemhof. En daar gaan wij over drie weekjes een weekje logeren.

Kempervennen vonden wij ook een fijn park. Efteling is ook goed af te rijden van daar....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_130202008
Wij vonden de Huttenheugte erg leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 18 augustus 2013 @ 16:39:25 #188
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130202215
Is ook leuk, en plopsaland op loopafstand en dieretuin emmen een kwartiertje rijden....

Das hier om de hoek.
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:19:43 #189
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_130207629
Landal Hoog Vaals is leuk, je zou naar gaia zoo in kerkrade kunnen gaan als uitstapje met een dreumes. Hoog Vasls heeft een kleinschalig zwembad, met een leuk peuterbad en een glijbaan. En er is een leuke indoor speeltuin, ook voor kleintjes geschikt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_130208195
Wij hebben vorig jaar op een landalpark op de veluwe gezeten. De apenheul op fietsafstand en het park rondop de apenheul is ook erg leuk. Sowieso vind ik de veluwe mooi qua natuur.
pi_130210561
Volgens mij woont Kyara naast de Veluwe :P
Ik vind het daar ook prachtig trouwens!
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:25:03 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130210694
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Is ook leuk, en plopsaland op loopafstand en dieretuin emmen een kwartiertje rijden....

Das hier om de hoek.
Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee ja :Y
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:25:16 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130210706
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:19 schreef MaLo het volgende:
Landal Hoog Vaals is leuk, je zou naar gaia zoo in kerkrade kunnen gaan als uitstapje met een dreumes. Hoog Vasls heeft een kleinschalig zwembad, met een leuk peuterbad en een glijbaan. En er is een leuke indoor speeltuin, ook voor kleintjes geschikt.
Klinkt goed :Y
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:34:42 #194
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_130211248
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:

[..]

Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee ja :Y
Kabouterland Exloo is ook leuk, evenals zwembad de Leeuwal (bij mooi weer) in Exloo.
Dierentuin is leuk, en n Emmen zit ook een leuk overdekt zwembad met een groot peutergedeelte.
:) En in Coevorden zit ook nog Cowboys en Indianen, een speelgelegenheid, er s een afgesloten deel voor de iets jongere kindjes.
(ben dr eens met XXXKarinXXX en Poppedein geweest toen Evie net 2 en Liene een paar maand was.)

en mocht je voor een CP-park gaan, dan kan ik nog ff voor je zoeken, want ik heb ergens een link waarmee je 50 % korting kunt krijgen.. altijd fijn.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:36:18 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130211353
Ja, die bonnen heb ik hier ook gekregen. Die zaten in zo'n blije doos.

Ik ga nog even kijken want Hoog Vaals ziet er ook wel heel erg leuk uit. Vooral die huisjes.
pi_130213035
Het park waar wij toch telkens weer terugkomen is Marveld in Groenlo.
We nemen dan een 6 persoons huisje met eigen whirlpool, heerlijk!!!

Ze hebben daar een heel fijn zwembad, subtropisch gedeelte maar ook een 'gewoon' zwembad wat extra verwarmd is, dus heel fijn voor kleintjes! Een mooie speeltuin met een echt treintje, Anne ging daar al zelfstandig in toen ze de leeftijd van jouw oudste was. In de omgeving ook zeker voldoende te beleven.
pi_130470381
En terug. Supervakantie gehad! Ruim 3500km afgelegd (incl. kilometers per veerboten), zweden, noorwegen en denemarken gezien, helemaal top! Prachtig land is Zweden ook, ik zou er zou gaan wonen O+. Maar daar sta ik alleen in geloof ik :P.

Uk ook super gedaan, helemaal niet vervelend tijdens de auto-rij-dagen, helemaal top!

Maar wat een domper is Nederland weer zeg na 2 weken rust en ruimte... -O- ;).
pi_130470966
Zweden O+ ja ik zou er ook zo gaan wonen!
pi_132039810
Schop!

Ola, ik ben op zoek naar een leuk vakantiehuisje dicht bij huis. Dicht bij huis betekent in dit geval Nederland, België of West-Duitsland. Graag in de natuur om doorheen te struinen.

Het gaat om een (mid?) weekje in februari, dus kans op kou is er zeker. Daarom wil ik juist een extra knus, leuk huisje dat het ook niet erg is om binnen te zitten. Baby is tegen die tijd rond de 14 maanden.

Ik wil heeeel graag een bad en/of open haard, maar we zijn flexibel ;)

Iemand de Gouden Tip?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 15:44:56 #200
244125 laziness
pi_132040100
Wil je een kant en klaar park of gewoon een huisje?

Want zoek op ferienwohnung in Duitsland en je komt genoeg (goedkope) huisjes tegen met alle mogelijke opties die je maar wilt.

Het Sauerland met sneeuw is in februari wel erg leuk.
pi_132040183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:44 schreef laziness het volgende:
Wil je een kant en klaar park of gewoon een huisje?

Want zoek op ferienwohnung in Duitsland en je komt genoeg (goedkope) huisjes tegen met alle mogelijke opties die je maar wilt.

Het Sauerland met sneeuw is in februari wel erg leuk.
Het liefst een los huisje midden in een bos ofzo. Het wordt de eerste 'gezinsvakantie' en misschien heb ik er iets te idyllische verwachtingen bij, maar wat ik tot nu toe heb gevonden zijn het me iets te veel standaardhuisjes.

Dankjewel voor de Sauerlandtip, ga me eens inlezen in de regio!
pi_132040208
België (en Duitsland dacht ik ook) zijn sowieso meestal goedkoper voor huisjes dan Nederland.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:09:19 #203
244125 laziness
pi_132040244
pi_132099297
Bedankt voor meezoeken! Deze is alleen wel heel groot en redelijk prijzig.
pi_132099490
Olf O+ Wij gaan deze zomer naar een tenthuisje op Vlieland, op camping Stortemelk. Maar er zijn ook hele leuke gewone huisjes te huur (met een wc erin enzo). Ik vind het fijne dat het eiland heel klein en veilig is, dat ze gewoon kunnen rondbanjeren en lopen en kruipen en dat er geen auto's langs racen en dat iedereen er rekening mee houdt dat er kinderen zijn, maar dat je wel gewoon je eigen huisje hebt en niet in zo'n Centerparks omgeving zit. Het dorp is gezellig, en strand duin en bos is áltijd dichtbij O+

Ik geef toe dat de helft van mijn jeugd-/puberherinneringen zich daar afspelen, dus voor mij speelt de romantiek ook een rol.
pi_132099492
Ik Duitsland vind ik het gebied rond Trier, aan de Moezel, heel mooi, ook qua natuur, en op een fatsoenlijke afstand. Ik heb daar eens in een prima, rustig, behoorlijk ruim opgezet Landalpark gezeten (met open haard ;) ) maar ik begrijp ook wel waarom het je tegenstaat. Anderzijds vind ik een park ook wel weer heel handig met een ukkie, zaken als kinderbedden en -stoelen zijn er vanzelfsprekend en dat is bij particuliere huurders minder. Een restaurant om even snel wat te eten als je geen zin hebt om te koken en waar je kind makkelijk mee naar toe kan en een zwembad op loopafstand vind ik ook fijn. Maar goed, ik kan me ook héél goed iets voorstellen bij dat knusse-huisje-in-het-bos-scenario.

Wat betreft de belgische Ardennen vind ik dit een hele fijn site: http://www.ardennes-etape.nl/ heel veel particuliere verhuurders en mooie huisjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132115933
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:41 schreef bitterend het volgende:
R heeft in het vliegtuig naar Lissabon zich prima vermaakt met ipad en andere passagiers! ze vond klimmen op de stoelen geweldig :D
Het ging in Lissabon zelf erg goed, we hadden een appartement en daar ging het echt geweldig! klimmen op de meubels, alles uit de keuken kasten halen..alleen douchen was een ramp. Ze is een bad gewend en ze raakte totaal in paniek in de douche! ik ging met dr zitten en heel voorzichtig wassen..
Maar in Portugal zijn mensen gek op kinderen! overal gingen mensen tegen dr praten en ze vond het zooo leuk! haaaaai roepen enzo..was even een domper toen we terug waren dat ze bij de ikea haaai riep tegen een mevrouw en die negeerde dr :N
Heb je vanuit Lissabon ook de trein naar Sintra genomen? We zijn een dagje naar de tuinen van Quinta da Regaleira geweest en onze dochter van (toen) bijna drie vond het daar geweldig. Heel spannend met al die grotten, watervallen, kasteeltjes en dergelijke. Ook een welkome afwisseling met het drukke en warme Lissabon.
PWBF
pi_132116004
Leuk, vakantie! Met een kind nooit een probleem gehad. Nu is ze ook wel erg makkelijk; slaapt nog steeds in de auto, kan zich overal en met alles vermaken en valt overal prima in slaap. Gaan meestal wel dichtbij, want ik wil niet te lang rijden of vliegen. Dit hebben we met haar gedaan sinds we haar hebben:

5 maanden: weekend Keulen (gereden, hotel)
15 maanden: twee weken rondreis Schotland (gevlogen, huisjes en hotels)
17 maanden: weekend Rome (gevlogen, hotel)
2 jaar: week Berlijn (gereden, huisje in een voordorpje)
2 jaar, 3 maanden: weekend Parijs (gereden, hotel)
2 jaar, 5 maanden: weekend Dortmund (trein, hotel)
2 jaar, 6 maanden: week Frankrijk (gereden, hotel)
2 jaar, 10 maande: twee weken Portugal (gevlogen en gereden, hotel en bungalow)
3 jaar: weekend kamperen in Epen, Zuid Limburg (gereden, tent op camping)
3 jaar, 3 maanden: lang weekend Florence (gevlogen, hotel)

En in januari naar Center Parcs! Volgende lange vakantie gaan we rijden naar Kroatie.
PWBF
pi_133037537
Ik ga dit weekend zomervakantie bestemmingen bekijken. Een caravan/chalet huren met drie slaapkamers op een (kleine tot middelgrote) camping met een leuk zwembad. Denemarken en Zwitserland zijn de eerste voorkeuren. Dat is de uitdaging.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:09:38 #210
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133038748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga dit weekend zomervakantie bestemmingen bekijken. Een caravan/chalet huren met drie slaapkamers op een (kleine tot middelgrote) camping met een leuk zwembad. Denemarken en Zwitserland zijn de eerste voorkeuren. Dat is de uitdaging.
Je bent er op tijd bij. :)

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. De camping waar wij van de zomer stonden, zag vrijwel alleen maar Nederlanders. De (Nederlandse) eigenaar wilde best wat andere nationaliteiten hebben, zei hij, maar de Hollanders boeken alles al heel vroeg vol. :P

Ik snap het wel hoor. Voorpret! *O*
Check mijn band Glorybox
pi_133039327
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je bent er op tijd bij. :)

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. De camping waar wij van de zomer stonden, zag vrijwel alleen maar Nederlanders. De (Nederlandse) eigenaar wilde best wat andere nationaliteiten hebben, zei hij, maar de Hollanders boeken alles al heel vroeg vol. :P

Ik snap het wel hoor. Voorpret! *O*
Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.
Oja, nog een criterium: geen camping met veel nederlanders.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:12:10 #212
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133042783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:27 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.
Oja, nog een criterium: geen camping met veel nederlanders.
Haha, snap ik. Wij wilden na een weekje ook wat meer het idee krijgen dat we in Frankrijk zaten, dus toen zijn we naar een andere camping gegaan.

Zal in Denemarken en Zwitserland wel meevallen, denk ik. Wij hebben ooit in Denemarken op deze camping gestaan:

http://www.camphverringe.dk/Home?secid=253

Heel goed voor elkaar. Misschien wel iets te groot voor wat je zoekt, maar er zijn superveel faciliteiten en de camping is heel ruim opgezet. Wij waren er eind augustus, en toen was het heel rustig. Destijds met een kind van 15 maanden, heel prima. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met het weer.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:14:09 #213
37295 Luigi
mario pls
pi_133042868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn.
BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaat :'). Dafuq. Altijd alles maar plannen, plannen, plannen. En het liefst zo lang mogelijk van te voren. Bleeeeech.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:16:30 #214
45833 crew  Fogel
pi_133042975
Denemarken moet je inderdaad niet heen gaan als goed weer een belangrijke factor is. 15 graden en veel wind en regen is geen uitzondering in de zomer daar. Vooral op Jylland is er altijd wind, dus zelfs al is het 20-25 graden voelt het koeler aan dan het is, hou daar rekening mee.
pi_133542038
Wij hebben zelf ook altijd een dakkoffer mee op vakantie. We hebben 3 kids dus er gaat heel veel mee aan spullen, we hebben zelf een super koffer! Kan er alles in kwijt en geen gezeur of gedoe over spullen die wel en niet mee kunnen.

[editvanbuuf]De dakkoffer kwam voor mij wat out of the blue hier. Mocht je reklame willen maken mag je contact opnemen met Forum@fok.nl[/editvanbuuf]

[ Bericht 18% gewijzigd door debuurvrouw op 24-11-2013 00:02:02 ]
pi_133542139
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaat :'). Dafuq. Altijd alles maar plannen, plannen, plannen. En het liefst zo lang mogelijk van te voren. Bleeeeech.
Nog een irritantere eigenschap is om je daar zo aan te ergeren.
PWBF
pi_133542449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

O.
pi_133543341
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef Luigi het volgende:

[..]

O.
geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?
PWBF
pi_133543376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?
Niels, stop met snuiven. Je ego tripjes gaan nergens over meer.
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 13:47:25 #220
45833 crew  Fogel
pi_133544077
Ik weet dat de zomervakantie 2014 richting Nederland gaat, maar misschien ook een paar dagen Frankrijk en/of Duitsland. Maar hoe lang en waarheen precies weet ik nog niet. In ieder geval een auto huren voor de hele periode zodat we mobiel zijn.
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:42:58 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133558862
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoezo, best irritant als je die vraag bv op je werk krijgt inderdaad. Of je alvast je zomerplannen kan doorgeven.
Check mijn band Glorybox
pi_133567389
Gaat iemand ergens met kerst?
pi_133567472
Ik heb even gekeken, maar het is allemaal duurrrr! (of vol) De dingen een beetje in de buur dan he. Vliegen of ver rijden komt niet goed uit.
Met een meidenkwartet
pi_133800847
Ja idd erg duur rond de kerst!
Ik zat te denken aan om in januari - februari ergens naar toe te rijden. Heeft iemand ervaring met een korte wintervakantie met peuters? kan iemand mij een leuke gebied, niet te ver rijden max 1000km aanbevelen?
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 13:44:07 #225
45833 crew  Fogel
pi_133801796
Kopenhagen beviel goed in de wintervakantie toen mijn kinderen 4 en 6 waren. Met een Copenhagen card heb je gratis vervoer per OV en toegang tot veel musea die ook interessant zijn voor kinderen.
Een dag of 3-4 zijn zo om.
  zondag 1 december 2013 @ 13:49:48 #226
37295 Luigi
mario pls
pi_133802024
Kopenhagen... O+.
pi_133802174
Ja? ook interessant in de winter?
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 14:04:13 #228
45833 crew  Fogel
pi_133802628
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:53 schreef bitterend het volgende:
Ja? ook interessant in de winter?
Tivoli is gesloten maar daar mis je weinig aan. Waarom zou de stad minder interessant zijn in de winter?
pi_133802839
Nou omdat het -10 is en hard waait kan het minder aangenaam zijn om veel rond te lopen bijvoorbeeld :D
Maar als er leuke bezienswaardigheden ook binnen zijn dan is het misschien te overwegen.
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 15:33:08 #230
45833 crew  Fogel
pi_133806206
Daar hebben ze kleding voor uitgevonden ;)
En zo koud is het meestal niet daar.
Op een erg koude dag met veel wind kan je gaan zwemmen ofzo, dan heb je geen last van het weer buiten en kinderen houden dat over het algemeen langer uit dan een museumbezoek.
  zondag 1 december 2013 @ 16:16:26 #231
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_133808349
Wij oriënteren alweer een klein beetje, komend jaar willen we het een beetje dichter bij huis gaan zoeken. Het voornemen is om naar zuid limburg te gaan. Iemand daar leuke campingtips? Liefst niet een mega camping, maar wel met een zwembad en liefst plekken op een grasveldje (dus niet aan lange lanen)
pi_133819068
Wij (man en ik) zijn vorige zomer (zonder kids, want die hebben we nog niet.. :9 ) naar camping le Confluent in de Ardennen geweest. Dat was echt top! Mooie ligging tussen twee rivieren in en veel te doen. Voor de iets wat oudere kids vanaf 6 jaar waren er ook extra activiteiten zoals bergbeklimmen en speurtochten in grotten en afdalingen (samen met de ouders natuurlijk). Op de camping zelf was een zwembad(je) met een beetje verwarmd water waar diep en ondiep aan elkaar vast zaten en een apart babypeuter vierkant badje. Beetje klein voor volle camping.. maar je bent soms veel van de camping in de prachtige omgeving.. Vlakbij is een groot speeltoestel in een enorme zandbak. Een midgetgolfbaan met 13 banen.. Er schijnt een opgeladen animatieteam te zijn (voor kids en voor ouderen), maar wij waren aan het einde van het seizoen en de meeste waren al weg of helemaal afgepeigerd :D ) Je kunt je in de bar inschrijven voor diverse activiteiten buiten de camping. WIFI bij de bar en op het terras (vonden wij wel handig met de whatsup naar het thuisfront, omgevingstips zoeken en bijboeken..)

De campeervelden hadden bijna allemaal stroomvoorziening, je stond op een groot grasveld (niet hutje mutje) en om de 4 tentengroepen had je extra waterpunten. De toiletgroepen waren schoon maar niet modern (maar het is camping ^^, dus dat hoeft ook niet hypermodern te zijn van ons..). De nieuwe manager was al druk met planning en opknappen van de camping (nieuwe sanitaire groepen zouden er gaan komen). Er waren maar twee douches voor de dames en twee voor de heren.. maar wij hebben eigenlijk nooit echt lang hoeven te wachten. Er waren ook complete tenten te huur met bedjes en keuken enz...
Je had ook een stuk verder van de receptie groepstenten staan en tenten waar je echt kon kreperen hoever je dat leuk vind (geen water of stroom.. takke end lopen.. op je slippers is alles ver :9 ) maar op een prachtige locatie in de punt van het land waar de rivieren omheen stromen. Het was toegestaan om een bbq of kampvuur te maken in geschikte materialen. Hout en allesbrandbak waren te huur bij de receptie.

De omgeving was er prachtig en wij kunnen in ieder geval "de grot van de afgrond" aanraden om te bezoeken. Ze vertelde erg veel over de grot en wat je er kunt vinden of het ontstaan ervan en je kon alles vragen wat je maar te binnen schiet .. ze hadden ook experimenten in de grot zelf en laat je erg nadenken over hoe iets kan ontstaan..
Het kleinste stadje Durbuy bezoeken en kajakken op de Ourthe.

Voor de allerkleinste was deze camping niet zo geschikt. Er was wel een aparte aankleedruimte en een babybadje om je kindje in te wassen.. maar wij dachten dat ze vanaf een jaar of twee a drie er beter kunnen vermaken en vanaf 6 actief spannend programma dus..

Er waren wel veel camping gasten uit Nederland die last minute op vakantieveilingen voor een super prijs stonden ^^,

Nadelig voor sommige gasten was de ligging van het spoor naast de camping.. maar wij hebben de trein eigenlijk maar een paar keer opgemerkt (en dat was niet eens in de nacht..)
wij gaan er zoals we er nu over denken graag naar terug.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dottey op 01-12-2013 20:59:42 (edit een nadeeltje..) ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 2 december 2013 @ 10:50:30 #233
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_133835862
Dank dottey! Maareh... nu ben ik wel bnwd naar dat nadeeltje nog eigenlijk...

En anderen mss nog Zuid-Limburg campingtips??
pi_133835983
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:50 schreef mikoxx het volgende:

Ligt er aan wat je zoekt, maar wij zijn dit jaar op Camping Oosterberg in Epen geweest. Supertijd gehad. Heerlijk rustig, geweldige omgeving (glooiend heuvellandschap, midden in de natuur), boerderij met allerlei dieren waar de kinderen zich mee kunnen vermaken, hele dag mogelijkheid tot verzorgen en berijden van diverse pony's, zelf je kersen plukken uit de kersenbomen, leuke dorpjes in de buurt, speeltuin voor kinderen, pannenkoekenrestaurant direct naast de camping.

Er zijn verschillende velden; hele rustige en velden met wat meer kinderen. Het is geen camping voor pubers; er is geen zwembad en geen uitgaangsgelegenheid. Dus wel echt een camping voor wat jongere kinderen.

http://www.camping-oosterberg.nl/
PWBF
  maandag 2 december 2013 @ 11:06:37 #235
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_133836261
Dat klinkt wel als iets waar ik naar zoek! Dank Nielsch, ik ga de site even checken!

Edit: Leuk zeg! Hebben jullie van tevoren gereserveerd??
pi_133837951
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 11:06 schreef mikoxx het volgende:
Dat klinkt wel als iets waar ik naar zoek! Dank Nielsch, ik ga de site even checken!

Edit: Leuk zeg! Hebben jullie van tevoren gereserveerd??
Het is zeker leuk, onze dochter heeft zich er enorm vermaakt.

We zijn twee keer een weekend geweest... beide keren gereserveerd maar het was beide keren niet echt nodig. Alleen de eerste keer was het wel druk dus waren er voor mensen die zomaar aan kwamen rijden geen stroomplekken meer, wel plekken zonder stroom.
PWBF
pi_133844428
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:50 schreef mikoxx het volgende:

nadeeltje was : Nadelig voor sommige gasten was de ligging van het spoor naast de camping.. maar wij hebben de trein eigenlijk maar een paar keer opgemerkt (en dat was niet eens in de nacht..)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_134115623
Ik wil heel graag met onze jongens (2 en 4) naar zee. Nou twijfel ik een beetje:
* ik wacht op mooi weer en ga in de zomer/voorjaar naar een camping. We hebben een vouwwagen, dus dat is geen probleem.
* ik wacht niet op mooi weer en ga gewoon in de winter aan zee in een huisje.
* we nemen ze dit voorjaar mee naar Mallorca of de Canarische eilanden oid.We kunnen nog 1x buiten de schoolvakanties om, dus de kosten vallen dat wat meer mee.

Maar ik zou zo in Nederland geen campings aan zee weten. Is Landal in Julianadorp wat voor een huisje? Is de sluftervalei op Texel leuk als camping? Vereisten aan de camping zijn elektriciteit, goede wc/douche mogelijkheid, speeltuin en iets waar je eventueel even naar binnen kan. Iemand ervaringen?
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:21:22 #239
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134115764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 14:16 schreef mefke79 het volgende:
Ik wil heel graag met onze jongens (2 en 4) naar zee. Nou twijfel ik een beetje:
* ik wacht op mooi weer en ga in de zomer/voorjaar naar een camping. We hebben een vouwwagen, dus dat is geen probleem.
* we nemen ze dit voorjaar mee naar Mallorca of de Canarische eilanden oid.We kunnen nog 1x buiten de schoolvakanties om, dus de kosten vallen dat wat meer mee.

Maar ik zou zo in Nederland geen campings aan zee weten. Is Landal in Julianadorp wat voor een huisje? Is de sluftervalei op Texel leuk als camping? Vereisten aan de camping zijn elektriciteit, goede wc/douche mogelijkheid, speeltuin en iets waar je eventueel even naar binnen kan. Iemand ervaringen?
Heel flauw, maar: Google maps ^O^ Dan zie je alle campings aan de kust...
pi_134116031
Zeeland een optie? Zoutelande is leuk. Bv camping de meerpaal. Vind ik zelf iets te groot maar wel aan t strand. Of een slaapstrandhuisje O+

Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:01:35 #241
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_134116842
quote:

Je hebt hier in Bloemendaal aan Zee twee campings van waar je naar het strand kunt lopen. Die zijn volgens mij prima. Mijn zus is met kids wel eens op een Texelse camping geweest, met zwembad en alles. Ook goede ervaringen (ik weet even de naam niet).
Nadeel van buiten het seizoen gaan is wel dat er weinig programma is.

Verder twee keer met kleine kids naar La Palma geweest (leukste en groenste Canarisch eiland, vind ik). Grote aanrader, zelfs in januari gewoon in zee gezwommen en heerlijk in de zon gezeten. Met transavia heen gevlogen, huisje via Oceaanzicht.nl (aanrader, ik heb geen aandelen).
Check mijn band Glorybox
pi_134117035
Mefke, in Zandvoort zit een centerparcs. Daar zijn wij eens heen geweest met Lotte en was ook op loopafstand van het strand
Lotte!
Noah!
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:45 #243
259886 pessie
pi_134117050
quote:

Landal huisjes bedoel je? Absoluut top! Ben er een keer geweest in januari, huisje met sauna en jacuzzi. Je loopt zo door de duinen naar het strand (tevens de eerste keer dat ik een duin zag, ik was behoorlijk onder de indruk).
pi_134117206
Wij wonen in Brabant, dus het fenomeen zee is nog niet bekend voor ze. Vandaar de wens voor de kust. En ja, natuurlijk kan ik google er op naslaan, maar het ging me om ervaringen ;)

Landalparken zijn op zich goed, al vond ik die in Zeeland wat tegenvallen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:17:30 #245
259886 pessie
pi_134117265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 15:15 schreef mefke79 het volgende:
Wij wonen in Brabant, dus het fenomeen zee is nog niet bekend voor ze. Vandaar de wens voor de kust. En ja, natuurlijk kan ik google er op naslaan, maar het ging me om ervaringen ;)

Landalparken zijn op zich goed, al vond ik die in Zeeland wat tegenvallen.
Oh wacht ik vergis me. Wij zaten in een hoogeboom park. Maar was echt dicht aan de duinen.
  dinsdag 10 december 2013 @ 16:34:12 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_134119949
Er zit een gloednieuw landalpark hier aan de Zeeuwse kust. Weet niet of dat een optie is,op loopafstand van het strand,kinderboerderij,speeltuin e.d nieuw liet.

wij zijn ons aan het oriënteren op het gebied van aangepaste vakantie,waar er in elk geval een veilig hooglaag bed voor Roy is. De rest maakt niet veel uit. Aangepaste douche enzo is nog niet aan de orde.

alleen valt het ons op dat er maar heel weinig in het buitenland zit,en als ze er al zitten zijn het vaak groepsreizen. Of reizen die ze vanuit een instelling plannen.

echt voor alleen het gezin heb ik nog niet veel gevonden.

zijn er hier nog mensen die misschien iets weten?
pi_134717348
Heb je inmiddels iets gevonden Bar?

Kerst is een uitstekende tijd om over de vakanties te brainstormen :+

We willen in september weg, ik twijfel tussen zuid Frankrijk (1200km rijden) en Bretagne (990km rijden)

Is iemand hier ooit in Bretagne geweest in het na seizoen? is het nog goed weer of moet ik voor zoon echt naar zuid-Frankrijk rijden? ik ben bang dat ik het echt te vermoeiend vind, mijn man heeft geen rijbewijs dus ik zal het alleen moeten doen..dus daarom de twijfel.
  donderdag 26 december 2013 @ 16:06:12 #248
244125 laziness
pi_134718084
Wij hadden dit jaar zelfs in de buurt van Barcelona in september wat slechtere dagen er tussen zitten.
We gaan al jaren in september en gaan altijd minimaal 1200km weg rondom de middellandse zee zitten om zeker te zijn van zon.
Ik zou zelf niet op Bretagne durven gokken tenzij je de mogelijkheid hebt om last minute op basis van de voorspellingen te beslissen.

Wij gaan voor Italië denk ik. Rome/Napels of misschien toch de Marche.
pi_134718564
Dit jaar was het in de ardeche prima weer de eerste week van september. Mijn zusje ging daarna door naar argeles en heeft daar de week erna een paar regendagen gehad. Dus tja. Bovendien, campings in de ardeche sluiten rond 15/9 die aan zee twee weken later, dat zegt ook wel iets.
Vliegen naar de balearen geen optie? Twee uur vliegen en prima weer, net als in zuid spanje. Alleen rijden is sowieso rot zo'n eind.
pi_134719787
Wij gaan dit jaar weer naar het Lagio Maggiore. O+ En dan nu een keer in Zwitserland. O+

http://nl.camping.info/zw(...)ng-campofelice-17342
pi_134722051
Wij zijn vorig jaar naar de ardeche geweest, prachtig weer, rond 30-32 graden. Maar ook wel dagen met regen en bewolking. En het jaar ervoor naar het meer van annecy, toen hadden we nog mooier weer. Rond 35 graden..... in augustus. Geweldige vakantie was dat... camping ideal
pi_134723036
Ja mooi weer garantie heb je denk ik bijna alleen maar in Spanje/Portugal/Griekenland en zulke landen..
Wat we zoeken is dus een combinatie van stad + strand dus zoals je in het Zuiden van Frankrijk hebt in de buurt van Carcasonne/Beziers, Montpellier, Marseille enzovoort. In Bretagne heb je het ook dit fijne combinatie.

Maillorca/Menorca ken ik niet...waar kan ik het best zoeken daar? ik zit op Neckermann te kijken en het aanbod is echt enorm
  donderdag 26 december 2013 @ 19:36:03 #253
244125 laziness
pi_134723440
Wij hadden vorig jaar in de Ardeche ook mooi weer in september maar het seizoen houdt daar echt de 15e op en dat is wel te merken.
In Argeles ging het seizoen een weekje langer door toen we het jaar daarvoor daar waren.

In Italië gaan veel campings door tot 30/10 en dat vind ik veel fijner. Niet zo die leegloop en alle voorzieningen zijn nog open. Toch wel vaak mee gemaakt nu dat campings de boel gaan opruimen die laatste week en hun terras etc dicht gooien.

Carcasonne, Nimes, Avignon, Arles, allemaal mooie steden die ook niet te ver van de kust zitten. Maar ook kleinere stadjes als Collioure aan de kust zijn zeer de moeite waard.
Qua ver rijden, mijn man rijdt het meest omdat mijn bekken autorijden niet leuk vindt en wij doen altijd één of twee overnachtingen zodat het voor iedereen leuk blijft.
pi_134723557
Ik trek het rijden naar mijn ouders in Parijs echt net aan...mijn rug en benen zijn daarna echt op. Daarom dat ik twijfel. Gelukkig nog tijd om over na te denken en te oriënteren.
  donderdag 26 december 2013 @ 19:42:39 #255
244125 laziness
pi_134723614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:07 schreef -Spring het volgende:
Wij gaan dit jaar weer naar het Lagio Maggiore. O+ En dan nu een keer in Zwitserland. O+

http://nl.camping.info/zw(...)ng-campofelice-17342
Goede keus want Zwitserland O+

Daar is het weer trouwens ook buiten het hoogseizoen vaak verrassend goed.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:05:13 #256
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_134982165
Zo, ook weer geboekt, uiteraard weer naar een camping in Italie. Na camping Ca Pasquali aan de Adriatische zee wordt het dit jaar camping Weekend bij Salo aan het Gardameer. Was even zoeken naar een camping die zich vooral richt op jonge kinderen, maar uiteindelijk gevonden. http://www.weekend.it/nl/

Heb er nu al zin in. *)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135075863
Is iemand hier die ooit in de Auvergne is geweest op vakantie? bij Vichy in de buurt. Is dat wat met een peuter van (dan) bijna 3?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:27:55 #258
244125 laziness
pi_135076604
Ik denk dat elke bestemming prima te doen is voor een peuter. Als je maar op de behoeftes van je kind inspeelt.
Wij zijn van de zomer door dat gebied gereden en het is er in ieder geval mooi!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:39:01 #259
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135077092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef bitterend het volgende:
Is iemand hier die ooit in de Auvergne is geweest op vakantie? bij Vichy in de buurt. Is dat wat met een peuter van (dan) bijna 3?
Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.

Gelukkig was onze camping goed voorzien van zwembad, beekje, skelters, trampoline, etc. Voor de kids prima. En een voordeel is dat het vrij hoog ligt, dus 's avonds en 's nachts koelt het lekker af. Heerlijk geslapen :P Mooie streek dus, maar wel een beetje saai. Wij hadden het na ruim een week wel gezien. :)
Check mijn band Glorybox
pi_135077747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.

Gelukkig was onze camping goed voorzien van zwembad, beekje, skelters, trampoline, etc. Voor de kids prima. En een voordeel is dat het vrij hoog ligt, dus 's avonds en 's nachts koelt het lekker af. Heerlijk geslapen :P Mooie streek dus, maar wel een beetje saai. Wij hadden het na ruim een week wel gezien. :)
Welke camping was het als ik vragen mag?

Het is goed dat je het zegt want we willen het liefst niet veel in de auto zitten. Dat was vorig jaar in Portugal het enig minpuntje dat ik had een hotel geboekt (met zwembad en kinderen speeltuin) die vrij afgelegen was. Hierdoor zat je dus vrij veel in de auto als je ergens heen wou (strand/stad enzo)

Denk dat het af valt om die reden!

Ik ga verder met onze zoektocht!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:04:06 #261
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135078261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:53 schreef bitterend het volgende:

[..]

Welke camping was het als ik vragen mag?

Het is goed dat je het zegt want we willen het liefst niet veel in de auto zitten. Dat was vorig jaar in Portugal het enig minpuntje dat ik had een hotel geboekt (met zwembad en kinderen speeltuin) die vrij afgelegen was. Hierdoor zat je dus vrij veel in de auto als je ergens heen wou (strand/stad enzo)

Denk dat het af valt om die reden!

Ik ga verder met onze zoektocht!
Wij zaten hier: http://www.moulindesjarasses.com/nl/accommodaties/camping

Wel echt een supercamping hoor, alles heel mooi en goed geregeld. Een heel groot veld met eindeloos veel ruimte. Voor de kinderen ideaal.

We zijn daarna een weekje hier gaan staan:

http://www.cosycamp.nl/

en dat beviel beter. Iets meer leven in de omgeving, dorpje, zwembad, kastelen. De kampeerplek was minder mooi, maar voor de rest een supercamping. Het was hun eerste seizoen, dus alles was spiksplinternieuw. Grote, mooie washokken, relaxed café, heel mooi zwembad. En vooral: qua nationaliteiten een wat gemengder publiek. Veel Engelsen ook. Op die andere camping stonden echt alleen maar Nederlanders. Ik rij al die kilometers wel om een beetje het idee te hebben in het buitenland te zijn ;)
Check mijn band Glorybox
pi_135078618
:D

Ik zat naar deze camping te kijken http://www.camping-beaurivage.com/
Maar ik moet echt eerst op google maps kijken hoe ver het rijden is van een stad en zo voort..een ietsje levendiger omgeving spreekt ons ook het meest aan! zit al 2 dagen in de auto om op vakantie te gaan dus ter plekke mag het wel minder zijn!

Oh tweede camping zit in de buurt van Saint Etienne O+ zo mooi daar!
En Lyon lijkt me ook niet zo ver rijden vandaan... :P

Ik bookmark het als je het niet erg vindt ;) andere streek die ons aanspreekt is Poitou-Charentes
La Rochelles en Il de Re O+
http://www.sequoiaparc.com/
pi_135078833
Bitterend zit je vast aan september? Want het weer is in die streken dan echt al minder. En de vraag is of de campings nog open zijn. Die beau rivage igg wel zie ik.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:17:32 #264
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135078889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:11 schreef bitterend het volgende:
:D

Ik zat naar deze camping te kijken http://www.camping-beaurivage.com/
Maar ik moet echt eerst op google maps kijken hoe ver het rijden is van een stad en zo voort..een ietsje levendiger omgeving spreekt ons ook het meest aan! zit al 2 dagen in de auto om op vakantie te gaan dus ter plekke mag het wel minder zijn!

Oh tweede camping zit in de buurt van Saint Etienne O+ zo mooi daar!
En Lyon lijkt me ook niet zo ver rijden vandaan... :P

Ik bookmark het als je het niet erg vindt ;) andere streek die ons aanspreekt is Poitou-Charentes
La Rochelles en Il de Re O+
http://www.sequoiaparc.com/
Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal suf :P

Het is inderdaad redelijk in de buurt van Lyon. En wij zijn terug in één dag naar huis gereden, was wel goed te doen (kids van 4 en bijna 2).

Poitou Charentes is ook fijn ja, zijn we het jaar daarvoor geweest :D Hele leuke streek, veel te doen, wel veel meer een disco-sfeertje, dus daar moet je van houden. Wij zaten toen hier:

http://www.campingmonplaisirlesmathes.fr/

Prima camping, niet te groot (je hebt daar enorme campings vlakbij). Wel vol, maar ja, hoogseizoen. 't Is een populaire streek. La Rochelle is leuk, mooie oude stad en leuk sea life-museum. En er zit een dierentuin, strand, alles. Misschien gaan we dit jaar weer terug. :P
Check mijn band Glorybox
pi_135078968
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend zit je vast aan september? Want het weer is in die streken dan echt al minder. En de vraag is of de campings nog open zijn. Die beau rivage igg wel zie ik.
Sommigen zijn open tot 7 september, anderen tot 15 september :) we willen de eerste week van September gaan dan is het geen probleem en max 1,000km rijden. Dan nachtje bij mijn ouders in Parijs doen en volgende dag rond 15h-16h willen we op bestemming zijn.
pi_135079115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal suf :P

Het is inderdaad redelijk in de buurt van Lyon. En wij zijn terug in één dag naar huis gereden, was wel goed te doen (kids van 4 en bijna 2).

Poitou Charentes is ook fijn ja, zijn we het jaar daarvoor geweest :D Hele leuke streek, veel te doen, wel veel meer een disco-sfeertje, dus daar moet je van houden. Wij zaten toen hier:

http://www.campingmonplaisirlesmathes.fr/

Prima camping, niet te groot (je hebt daar enorme campings vlakbij). Wel vol, maar ja, hoogseizoen. 't Is een populaire streek. La Rochelle is leuk, mooie oude stad en leuk sea life-museum. En er zit een dierentuin, strand, alles. Misschien gaan we dit jaar weer terug. :P
Die camping Sequoia die ik op het oog heb is inderdaad erg groot :D
Het enige is, is dat het vlakbij een moerasgebied ligt en dan heb ik erg veel last van muggen!

Ik zal jou camping weer eens bekijken :P

We gaan een stacaravan huren trouwens!

Welke links gebruiken jullie om campings te zoeken trouwens? ik zoek vaak op
http://www.eurocampings.net
maar ze hebben echt niet alles!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:24:12 #267
43642 Bayswater
pi_135079216
Ile de Ré en La Rochelle ben ik vroeger zonder kinderen geweest, Ile de Ré is vaak de zee wel erg ruig maar La Rochelle is een heel mooi stukje Frankrijk. In tegenstelling tot een aantal kilometers daarboven, La Tranche sur Mer tot les Sables - D' Olonne is een kuststrook met vreselijke overvolle campings.
Life lies a slow suicide
pi_135079477
Daar ben ik ook ooit geweest zei mijn vader maar ik kan het me niet herinneren. Ja les Sables D'Olonne zou ook niet mijn keuze zijn geweest..net zoals Argeles, dat is ook niks voor ons! Maar net onder La Rochelle of in het binnenland (deze bijvoorbeeld http://www.camping-boisvert.com/) lijkt me wel wat!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:53:01 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135080490
Wie kan mij helpen? Mijn eisen en ik komen er op het internet niet uit, en ik zoek toch wat ervaringen. 'Eisen' zijn
- Ardeche (maar andere gelijksoortige streken mag ook)
- niet al te grote camping, maar 7 standplaatsen vind ik dan weer te klein, 500 te groot
- wel met zwembad
- huuraccommodatie inclusief badkamer, liefst met 3 slaapkamers maar twee mag ook
- toch wel iets te doen voor dreumes van anderhalf en kleuter van 4
- en ook iets te doen in de omgeving, we zoeken graag wijnboertjes en stadjes op.
- we zijn helaas gebonden aan de periode vanaf ongeveer 7 augustus en dan twee weken.

Wie ziet door het bos bomen voor me??
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:09:11 #270
244125 laziness
pi_135081213
Wij hebben op deze camping gezeten in een stacaravan in 2012. http://www.campinglescascades.com/#/Accueil

Maar in Ruoms of Vallon Pont D'Arc zitten veel meer campings.
Het ligt er een beetje aan waar je precies wilt zitten en wat je wilt zien wel. Wij hebben vooral het zuiden gezien, Nimes, Orange, Avignon, Ares, Uzes.
pi_135081388
Becky wij zaten juist in het noorden van de ardeche in privas. Leuke camping bijna in de stad aan beekje en met accommodatie met drie slaapkamers. http://www.ardechecamping(...)ping/presentation/1/
  zondag 5 januari 2014 @ 14:21:39 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135101306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef bitterend het volgende:
Heb je inmiddels iets gevonden Bar?

Kerst is een uitstekende tijd om over de vakanties te brainstormen :+

We willen in september weg, ik twijfel tussen zuid Frankrijk (1200km rijden) en Bretagne (990km rijden)

Is iemand hier ooit in Bretagne geweest in het na seizoen? is het nog goed weer of moet ik voor zoon echt naar zuid-Frankrijk rijden? ik ben bang dat ik het echt te vermoeiend vind, mijn man heeft geen rijbewijs dus ik zal het alleen moeten doen..dus daarom de twijfel.
Normandië Bretagne is vergelijkbaar qua weer als bij ons. Wij zijn in mei geweest en een keer september in mei heb je wel het voordeel langer licht in de avonden. En september is het al vrij vroeg donker.

in mei hadden we toen wisselvallig weer eerste dagen droog en warm,dan weer dagen regen en fris en dan weer warm.

in september toen een warme nazomer en droog.

en wij hebben nog niks gevonden,als we niks vinden hopen we naar Normandië te kunnen van het jaar
pi_135101687
Weet iemand tot hoe oud kinderen in die mandjes mogen in het vliegtuig? Gaat dat op gewicht of op lengte?
En moet je dat reserveren? Hoe dan? Ik boek tickets altijd online :@.

Misschien beter in TRV
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 14:41:20 #274
45833 crew  Fogel
pi_135102044
Bij KLM:

Wiegjes
Op intercontinentale vluchten kunt u een wiegje reserveren via Mijn Reis of door te bellen met KLM Telefonische Reserveringen. De wiegjes zijn geschikt voor baby’s die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm en niet meer wegen dan 10 kg. Hoewel wij ons uiterste best doen, kunnen wij helaas niet garanderen dat er tijdens de vlucht een wiegje beschikbaar is.

Bij andere maatschappijen zal het vast niet veel afwijken.
pi_135102140
Thanks! Dan gaat het sowieso niet meer op. Ik vroeg me al af of mijn 80 cm lange kind nog in zo'n ding moest, dat leek me nogal oncomfortabel.
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 14:46:58 #276
45833 crew  Fogel
pi_135102251
Je krijgt zo'n extra gordel zodat je kind veilig op schoot kan zitten.
pi_135105463
quote:
12s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Goede keus want Zwitserland O+

Daar is het weer trouwens ook buiten het hoogseizoen vaak verrassend goed.
En ook niet onbelangrijk, we kunnen boodschappen doen in Italië. (¤)
pi_135107281
Hier 2x naar Portugal met R toen ze 17 maanden was en toen ze 21 maanden was weer en ze zat bij mij op schoot met een extra gordel :Y
  zondag 5 januari 2014 @ 17:21:03 #279
43642 Bayswater
pi_135108488
Vond dat een ellende op schoot zeker met een derde onbekende ernaast, blij dat ze 2 jaar is bijna en ik een extra stoel kan kopen. :)
Life lies a slow suicide
pi_135110028
Wij blijven weer in Nederland, lekker dichtbij.
We gaan naar de zandstuve dit jaar. Vorige 3 jaar sprookjescamping, we schuiven nu dus een klein stukje op aan dezelfde weg ;).
Glamperen, dus in een soort huisje/tent geval. Vorig jaar voor het eerst gedaan en dat beviel goed. Het comfort van een huisje en toch op de camping, goede combinatie wat ons betreft.
pi_135110235
Drie weken Zuid-Frankrijk dit jaar. Aan het strand bij Narbonne (Languedoc). Paar mooie plaatsen in de buurt om te bezoeken, zoals Carcassonne en Beziers. Niet al te ver rijden maar wel te doen met eigen auto, scheelt weer een huurauto.

Maar morgen eerst een weekje CenterParcs (Heijderbos).
PWBF
pi_135110457
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Vond dat een ellende op schoot zeker met een derde onbekende ernaast, blij dat ze 2 jaar is bijna en ik een extra stoel kan kopen. :)
Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.
PWBF
pi_135110529
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:46 schreef Fogel het volgende:
Je krijgt zo'n extra gordel zodat je kind veilig op schoot kan zitten.
"Veilig"

Heb wel eens gelezen dat zo'n extra gordel eigenlijk nergens op slaat en dat hele kleine kinderen alleen veilig zitten in een vastgemaakte Maxi Cosi.

Reden dat het niet verplicht is door de FAA om je kinderen onder 2 mee te nemen in een car seat is dat ze bang zijn dat ouders gaan autorijden als ze verplicht worden te betalen voor een extra stoel, wat nog gevaarlijker is.

http://www.faa.gov/news/p(...).cfm?contentKey=1966

http://www.huffingtonpost(...)manda_b_2422320.html

Then again, zo'n ding stort bijna nooit neer en als het gebeurd vraag ik me af of een Maxi Cosi echt helpt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nielsch op 05-01-2014 18:18:01 ]
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 18:10:07 #284
244125 laziness
pi_135110565
Iemand ervaring met campings nabij Rome en Napels?
  zondag 5 januari 2014 @ 18:10:12 #285
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_135110576
Wij zijn ook van plan om in nl te blijven dit jaar, maar durven niet te boeken ivm het weer..... Onze voorkeur gaat uit naar Zuid Limburg....
pi_135111288
Hier zat de stoel naast ons ook altijd vrij :D zelfs was het vliegtuig echt vol!
  zondag 5 januari 2014 @ 18:43:13 #287
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135111981
Wij gaan dit jaar naar Tunesië. In augustus, dus bloedheet. Heb alvast een zwemvestje van splash about gekocht, echt veel handiger dan een zwemband (al gaat die ook mee) of zwembandjes.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 18:53:39 #288
259886 pessie
pi_135112425
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met campings nabij Rome en Napels?
Ja *O*

Camping O+ parco del lago O+
Direct aan het meer van Bracciano en vanuit Anguillara is het 3 kwartier met de trein naar de Sint Pieter.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:04:25 #289
43642 Bayswater
pi_135112898
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.
Dan hebben wij twee keer pech gehad, ook wel vreemd omdat het wel een speciale babyrij was terwijl er veel plaatsen vrij waren. Vueling zit niet echt logisch in elkaar op dat gebied.
Life lies a slow suicide
  zondag 5 januari 2014 @ 19:11:42 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_135113249
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:43 schreef TimeJumper het volgende:
Wij gaan dit jaar naar Tunesië. In augustus, dus bloedheet. Heb alvast een zwemvestje van splash about gekocht, echt veel handiger dan een zwemband (al gaat die ook mee) of zwembandjes.
Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:26:38 #291
37295 Luigi
mario pls
pi_135114067
Onze vakantieplannen beginnen ook heel voorzichtig aan vorm te krijgen. Waarschijnlijk knippen we 'm in 2-en dit jaar, we (ik, vooral O-) ) hebben heel veel kriebels aan een leuke citytrip dus we gaan in de meivakantie een midweekje naar Londen met de uk. Met de trein door de tunnel, we zoeken nog een leuke B&B in of vlakbij het centrum, echt heel veel zin in. En dat is dan zo'n rib uit ons lijf (ik schrok in al mijn naïviteit een beetje van de verblijfskosten, echt 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in Londen was ofzo!) dat we in de zomervakantie dan een klein beetje rustig aan doen en een weekje (of iets langer) Ardennen oid doen. Gewoon iets op een beetje leuke afstand, rustig in een huisje oid. Dat gedeelte is nog een beetje schimmig ;). Nu hebben we vooral veel voorpret aan het uitzoeken en plannen van het midweekje Londen!
  zondag 5 januari 2014 @ 19:27:29 #292
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135114112
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:11 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.
Goh ik heb het nog niet geprobeerd maar lijkt mij niet gevaarlijk. De "recensies" waren in ieder geval goed. Het is niet zo'n opblaaszwemvest he maar met van dat foam erin.
Nou misschien verander ik nog van mening zodra ik het geprobeerd heb maar het vest zit ook lekker omsloten om zijn lijf.
Lijkt me meer drijfvermogen hebben dan bandjes eigenlijk.
Maar wie weet verander ik van idee na gebruik ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_135114573
quote:
7s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Luigi het volgende:
Onze vakantieplannen beginnen ook heel voorzichtig aan vorm te krijgen. Waarschijnlijk knippen we 'm in 2-en dit jaar, we (ik, vooral O-) ) hebben heel veel kriebels aan een leuke citytrip dus we gaan in de meivakantie een midweekje naar Londen met de uk. Met de trein door de tunnel, we zoeken nog een leuke B&B in of vlakbij het centrum, echt heel veel zin in. En dat is dan zo'n rib uit ons lijf (ik schrok in al mijn naïviteit een beetje van de verblijfskosten, echt 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in Londen was ofzo!) dat we in de zomervakantie dan een klein beetje rustig aan doen en een weekje (of iets langer) Ardennen oid doen. Gewoon iets op een beetje leuke afstand, rustig in een huisje oid. Dat gedeelte is nog een beetje schimmig ;). Nu hebben we vooral veel voorpret aan het uitzoeken en plannen van het midweekje Londen!
Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.com

Vierpersoonskamers in goede hotels voor relatief weinig geld op een perfecte locaties in het centrum. Ongeveer 100 euro per nacht, soms iets meer. Ideaal voor als je met kinderen reist.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 05-01-2014 19:44:20 ]
PWBF
  zondag 5 januari 2014 @ 19:48:06 #294
43642 Bayswater
pi_135115326
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Life lies a slow suicide
  zondag 5 januari 2014 @ 19:48:39 #295
37295 Luigi
mario pls
pi_135115362
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.com

Vierpersoonskamers in goede hotels voor relatief weinig geld op een perfecte locaties in het centrum. Ongeveer 100 euro per nacht, soms iets meer. Ideaal voor als je met kinderen reist.
Bedankt voor de tip alvast. We zijn nu vooral via airbnb aan het zoeken, dat zijn (voornamelijk) particulieren die hun flat/studio/etc te huur aanbieden, ziet er ook erg leuk uit allemaal en ook erg betaalbaar.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:49:45 #296
37295 Luigi
mario pls
pi_135115412
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Dat verschilt denk ik van kind tot kind, die van ons vind dat geweldig :). Zo lang er maar wat te zien en beleven is en dat zit in Londen wel goed. Ze is gek op oude gebouwen en kijkt uit naar de dubbeldekkers en Big Bang (Big Ben dus) :P.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:52:23 #297
244125 laziness
pi_135115564
quote:
Wij bezoeken elke vakantie wel een aantal grote(re) steden en nemen onze zoon van nu bijna 3 altijd mee. Ik vind er niks onhandigs aan persoonlijk.
pi_135115571
quote:
Ik vind het super. Afgelopen oktober naar Florence geweest en een paar maanden eerder toen ze net 3 was naar Lissabon en ze heeft zich enorm vermaakt. Zelfs musea met beelden, kleding, porselein en schilderijen vindt ze gaaf, zolang je er maar een verhaal met koningen en prinsessen omheen verzint. OV is goed te doen en ze loopt gewoon lekker mee. Fonteinen en hoge torens vindt ze geweldig, dus ook in Berlijn met de TV toren in het oosten is ze een tijd zoet geweest.

Kan niet wachten om met haar naar Londen te gaan: Regent Street met Hamleys Toy Store, Piccadilly Circus, Trafalgar Square met grote fonteinen, Tower of London, Build a Bear Workshop, London Eye, dubbeldekkerbussen, M&M's Store... Weet zeker dat ze het geweldig gaat vinden.
PWBF
pi_135115708
R vond Lissabon geweldig(ze was 17 maanden)!! de metro, trams, parken, dierentuin, lekker eten aan het water... ^O^

Dit jaar willen we naar Boedapest in april en weekje stacaravan in Frankrijk in september
  zondag 5 januari 2014 @ 19:57:11 #300
43642 Bayswater
pi_135115877
Is ook afhankelijk van de leeftijd natuurlijk, die van mij wordt deze maand twee. Waren vorig jaar ook met haar in Cordoba en Alhambra, prachtige steden, leuke hotels maar zou het niet overdoen. Campings met soms een uitstapje overdags is dan fijner.
Life lies a slow suicide
  zondag 5 januari 2014 @ 20:00:53 #301
244125 laziness
pi_135116076
Verschilt erg per kind ook denk ik.
Die van ons slaapt thuis ook bij ons op de kamer dus wij zien die hotelkamer delen totaal niet als belemmering. Hij gaat ook gewoon slapen terwijl wij niet in het pikkedonker zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')