abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:21:51 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128312764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 09:43 schreef PureEvil het volgende:

[..]

En die luchtbedden met dat zachte spul erbovenop, die ze o.a. bij de action hebben? Of met een stoffen buitenkant? Of zeg ik nou iets heel doms?

Trouwens, tnx voor de tips & ik vind het erg leuk om alle ( camping ) verhalen te lezen :)

Ben al op zoek geweest naar een tent die ik kan huren op een camping, maar dan zit je alsnog boven de 600 voor een week, en dat gaat m niet worden :N
Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_128312802
Wat Lazi zegt idd!

In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje! :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:27:15 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128312890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!

In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje! :D
We wilen voor de 1e keer vakantie niet zo ver weg gaan, dus of nederland of belgië, en het liefste aan de zee (maar dat is duurder natuurlijk ;) ) Ik zie mijn man overigens niet naar portugal rijden :P

Nee dat snap ik Lazi, maar ik moet nog meer dingen betalen, dus dat is gewoon iets te veel vind ik nu. (En als we op vakantie zijn, willen we natuurlijk ook nog het eea gaan doen, dus dat kost ook weer extra )
pi_128313061
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:58:58 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_128313909
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:21 schreef laziness het volgende:

[..]

Alle zooi voor kamperen aanschaffen is niet goedkoper. Dat kan je dan natuurlijk wel 20 jaar gebruiken maar je bent niet zeker of het wat voor jullie is...
Toen wij net begonnen met kamperen hebben we wel een en ander geleend van familie. Zo kun je het toch uitproberen, zonder gelijk alles aan te schaffen. Moet je familie wel leuk vinden, natuurlijk en niet tegelijk op vakantie gaan ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:08:38 #56
244125 laziness
pi_128314232
Ik wilde het net voor gaan stellen. Toen wij net samen waren leenden we de spullen van mijn schoonzus :Y

Maar wij gingen buiten het seizoen en zij had al schoolgaande kinderen dus dat leverde geen problemen op.
pi_128321502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:04 schreef laziness het volgende:
Campingbedje vervangen voor een deryan tentje en het scheelt alweer een bak met ruimte ;)
heb er over na zitten denken, maar ik vind het een fijner idee dat hij iets van de grond af ligt.
En een half jaar geleden heeft hij bij vrienden erin gelegen maar hij heeft alleen maar gehuild, geen idee hoe hij het nu zal vinden, maar in een campingbedje slaapt hij prima. Dus laten we het maar zo :)
En het past nog in de auto haha

Ik ga nu maar even verder met mijn lijstje. Er moeten heel wat dingen weggestreept worden denk ik. En ik moet ook maar minderen met kleding, dan maar wat vaker met de hand wassen.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_128324099
Vraagje
We gaan eind augustus naar Portugal (Algarve + kust van Lissabon), waar koop ik speciale zwempakken? met uv bescherming? en wat te doen met zwemmen in de zee? ik denk dat mijn kind te klein is voor zwembandjes (19 maanden is ze en 80cm)
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:36:50 #59
244125 laziness
pi_128324457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:27 schreef bitterend het volgende:
Vraagje
We gaan eind augustus naar Portugal (Algarve + kust van Lissabon), waar koop ik speciale zwempakken? met uv bescherming? en wat te doen met zwemmen in de zee? ik denk dat mijn kind te klein is voor zwembandjes (19 maanden is ze en 80cm)
Nee hoor die zijn best te vinden. Ik had ze op die leeftijd voor O. ook :Y
En pakken met uv bescherming zijn op heel veel plekken te koop. Veel online ook. Het is alleen maar net hoe duur je het wilt maken dus even goed zoeken ;)
pi_128324775
Je hebt zwembandjes voor kinderen van 11 tot 15 kilo ofzo.
pi_128325062
Aha! ok ik ga googelen!
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:52:11 #62
244125 laziness
pi_128325106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je hebt zwembandjes voor kinderen van 11 tot 15 kilo ofzo.
Ja even goed de verpakkingen lezen bij de speelgoedwinkel e.d. waar ze die dingen veel verkopen.

Ik heb een uv pak van de primark trouwens voor weinagh
pi_128325172
kruidvat heeft hier momenteel die zwempakjes liggen.
pi_128325303
Oh dat is handig, even zondag kijken! we hadden een swimtrainer rood maar daar is ze nu te groot voor denk ik...
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:59:42 #65
244125 laziness
pi_128325408
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:56 schreef bitterend het volgende:
Oh dat is handig, even zondag kijken! we hadden een swimtrainer rood maar daar is ze nu te groot voor denk ik...
Ik denk dat ze vrij bewegen een stuk leuker vindt ja :Y
pi_128325494
Ja zeker :D dat swimtrainer is maar 1 keer gebruikt, ze vond het inderdaad erg belemmerend!
pi_128325544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
kruidvat heeft hier momenteel die zwempakjes liggen.
Die heb ik net gehaald. Zo'n pakje.
Ik haal ook meestal UV shirtjes bij Decathlon, gewoon voor bij een zwembroekje.

Zo'n ding kan ook fijn zijn maar daar is ze nog te klein voor (?)
Met een meidenkwartet
pi_128327090
Bedenk je wel dat kinderen echt even moeten wennen aan het zwemmen met bandjes. Ze moeten het trucje (je moet je armen iets omlaag duwen) even door hebben. Dat zou ik dus even oefenen in rustig water (zwembad oid). De bandjes zijn ook prima te krijgen bij zwembaden meestal.

Die zwemvesten vind ik maar eng, ik heb altijd het idee dat ze dan vrij snel met het gezicht in het water komen te liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:14:24 #69
244125 laziness
pi_128327941
Ja Mefke, wij zijn toen nav jouw tip over armen iets omlaag duwen dat voor gaan doen en toen had hij het zo door ^O^
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:33:09 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128338343
Zwembandjes verkopen ze zelfs bij action. Soms hebben de zwemluiers een actie dat je ze er gratis bij krijgt.
pi_128339044
Bij bandjes gaat het om gewicht trouwens, niet om lengte.
pi_128357421
Bitterend, Mia krijgt bij het zwemmen ook gewoon zwemvleugetjes om. Die van Nijntje passen haar goed. Je moet even kijken naar hoe breed het 'mouwtje' is. De meeste zwemvleugetjes hebben te brede mouwtjes waardoor haar ellebogen niet meer kon buigen.
Ze durft me alleen totaal niet los te laten in het water, en klimt bijna op mijn hoofd :')

UV-pakje heb ik ooit eens bij de Etos gekocht.
pi_128357602

Bij kruidvat voor 5 euro. Zwembandjes hebben ze tegenwoordig ook bij bart smit in kleinere maatjes (eindelijk) en perry sport heeft ze ook net als uvpakjes.

Maat 00 tot 11 kilo zijn heel klein http://www.bol.com/nl/p/bema-zwemmouwtjes-00/1004004006942084/
pi_128357652
Daan(18maand, 11kg) gaat met zijn armbanden echt ontspannen in het water hangen als je loslaat. Terug in foetushouding O+
Maar ook wel drijven en trappelen. Nu al een paar maand. Is een 11-15 variant geloof ik. Dus eigenlijk iets te vroeg geprobeerd. Maar we hadden hem toch veel vast..
pi_128494026
Wij willen naar de Ardeche dit jaar (laatste week augustus en eerste week september) maar hoe kies je nou een geschikte camping? We willen graag een ingerichte tent huren en nemen een 3-jarige en een baby van 8 maanden mee.

- ongeveer 9 uur rijden
- kindvriendelijk
- niet de hoofdprijs

Iemand toevallig ergens geweest of iets gevonden wat leuk is?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:08:47 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_128494262
Solegratia: Ardeche Camping in Privas

Kwartiertje vanaf de snelweg, aan de voet van Privas, tegenover een supermarkt, prachtig peuterbad, speeltuin. Goed eten op de camping, niet te grote camping en zeer betaalbaar. Rechtstreeks bij de camping huren is goedkoper dan via allerlei organisaties (kan ook).
pi_128495229
Ah tnx! Die ga ik laten zien aan J.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:14:47 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129148978
http://www.dewitschijndel(...)-zomer-checklist.pdf

Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul :o

Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school }:|
pi_129149459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:01 schreef Solagratia het volgende:
Wij willen naar de Ardeche dit jaar (laatste week augustus en eerste week september) maar hoe kies je nou een geschikte camping? We willen graag een ingerichte tent huren en nemen een 3-jarige en een baby van 8 maanden mee.

- ongeveer 9 uur rijden
- kindvriendelijk
- niet de hoofdprijs

Iemand toevallig ergens geweest of iets gevonden wat leuk is?
Geen Ardeche, maar wij waren hier de afgelopen weken met kleuter, peuter en beebs. Wij vonden het leuk!
http://www.larocheposay-vacances.com/

Vond het de perfecte afstand. Wij hebben er 7,5 uur over gedaan vanuit het zuiden.
Met een meidenkwartet
pi_129149613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:14 schreef PureEvil het volgende:

Heb je dit nou echt allemaal nodig als je gaat kamperen!?!?!?! Want da's best veul :o

Lastminutevakantie is trouwens niet gelukt, enige mogelijkheid is nu nog 5 augustus, maar dat zal m ook wel niet worden. Daarna moeten ze alweer naar school }:|
Ligt er aan of je een gehuurde tent incl uitrusting hebt of niet :) Zo niet dan kom je een heel eind met dit overzicht.

Maar het is wel een ehm... vrij volledige lijst. Ik zou zelf het een en ander thuis laten maar ik heb vaak gekampeerd en kan best zonder naaigerei of maatbeker, om maar iets te noemen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 12:24:24 #81
259886 pessie
pi_129150207
Ik neem zelfs MN kookwekker mee als ik ga kamperen :')
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 20:22:42 #82
45833 crew  Fogel
pi_129164368
Zit nu in Turkije, vandaag zo'n 36 graden. Prima te doen met de constante wind hier. Voor maandag heb ik een auto gehuurd (uiteraard met airco), dan gaan we in het Taurusgebergte rondrijden en wat ruines en natuurschoon bekijken.

http://m.muze.gov.tr/MuseumDetail.aspx?museumID=22. Zin in *O* (en ja, ook de kinderen hebben zin)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_129164955
Klinkt goed Fogel!! geniet ervan!
  zaterdag 20 juli 2013 @ 20:50:26 #84
259886 pessie
pi_129165435
quote:

Ik heb nog nooit een reis strijkijzer gemist. Net als een hele hoop andere dingen op de lijst. En ik hou van glamping :P
pi_129165741
Tnx Cathmar, ziet eruit als een fijne camping. We hebben nog steeds niets geboekt dus bedankt voor de tip!
pi_129165842
quote:

:o
Dat is een hele verhuizing!

Ik heb geen idee, als ik zou kamperen zou het in een ingerichte tent zijn! we hebben echt een kleine auto..zo veel past er niet in.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 21:02:22 #87
259886 pessie
pi_129165959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 20:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

:o
Dat is een hele verhuizing!

Ik heb geen idee, als ik zou kamperen zou het in een ingerichte tent zijn! we hebben echt een kleine auto..zo veel past er niet in.
Wij hebben daarom een station bak. Met dak koffer. En dan nog te weinig ruimte :') (vind ik, manlief vind altijd dat we te veel meenemen terwijl ik altijd bang ben "iets" te vergeten).
pi_129166100
Herkenbaar :D mijn man is in 5 minuten klaar met inpakken (paar onderbroeken, paar tshirt, broek of twee, klaar!) terwijl ik nog van alles meeneem! Vooral voor de kleine, pleisters, antibacteriële spul voor je handen, pcm, allerlei zalfjes enzovoort :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 juli 2013 @ 21:20:09 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129166791
quote:

die lijst is wel heel erg overcompleet... Wat moet je met een ochtendjas op een camping :?

Anyway, hier al vier jaar weg met de vouwwagen en we nemen nog niet de helft mee... Onze bagage past prima in de kofferbak van de Clio en het kampeergedoe (stoelen, tafel, bbq) ligt op de vouwwagen.

Een tip: de Drôme, geweldige regio op 750 km van Maastricht.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_129167464
Een vouwwagen is ook heel handig! maar voor de 2 weken in de zomer dat we op vakantie zijn, is het niet waard denk ik.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 22:24:42 #91
259886 pessie
pi_129169302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef bitterend het volgende:
Herkenbaar :D mijn man is in 5 minuten klaar met inpakken (paar onderbroeken, paar tshirt, broek of twee, klaar!) terwijl ik nog van alles meeneem! Vooral voor de kleine, pleisters, antibacteriële spul voor je handen, pcm, allerlei zalfjes enzovoort :D
Hydrofiel en, luiers, luierdoekjes, 385 setjes kleding want stel je voor dat baby zich een keer onder poept en je hebt te weinig... Oh, en ik kampeer altijd op campings met wasmachine, stel je voor dat je kleding vies wordt, dan moet je wassen :') . ik probeer niet eens te backpacken, zou ik heel slecht in zijn :')
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 juli 2013 @ 22:32:16 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129169594
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 21:37 schreef bitterend het volgende:
Een vouwwagen is ook heel handig! maar voor de 2 weken in de zomer dat we op vakantie zijn, is het niet waard denk ik.
als je 'm zelf kunt stallen wel, anders is het wat prijzig misschien. Alhoewel we ook in het voorjaar gaan vaak.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:24:37 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_129230936
Gelukkig maar, ik schrok al van die hele lange waslijst met kampeerspullen :@
Vouwwagen lijkt me ook wel handig :)

Wat ik me net trouwens bedacht, echt heel stom misschien, maar ik kan dus geen katoenen slaapzakken vinden? allemaal met dat gladde spul erop? 'vroeger' had je die wel allemaal (slaapt ook een stuk lekkerder vind ik)

Niet dat ik nu ineens van alles ga aanschaffen natuurlijk, maar ik vind het leuk om rond te snuffelen op (kampeer) sites :) /tijdverdrijf :P
  Licht Ontvlambaar maandag 22 juli 2013 @ 21:03:30 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129232366
Coleman Hampton heeft een katoenen buitenkant en een flanellen tijk, slaapt heerlijk :D
pi_129238990
Wij komen net terug uit de ardeche, camping domaine d'imbours. Nog wat andere campings bekeken voor volgend jaar, denk dat wij dan naar la plage fleuri gaan, of la roubine. Camping le provencal is ook leuk, en mondial camping.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 23 juli 2013 @ 08:12:05 #96
259886 pessie
pi_129244185
PE, wij hebben ze van de vtijbuiter
pi_129245225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:39 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Marktplaats staat er vol mee. Heb al een beetje zitten kijken en het hoeft niet super nieuw te zijn, als het goed onderhouden is verder....
Denk dat dit het gaat worden voor ons. Met vier kinderen op vakantie is anders bijna niet te doen. En het lijkt me O+
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
pi_129245271
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:24 schreef PureEvil het volgende:
Gelukkig maar, ik schrok al van die hele lange waslijst met kampeerspullen :@
Vouwwagen lijkt me ook wel handig :)

Wat ik me net trouwens bedacht, echt heel stom misschien, maar ik kan dus geen katoenen slaapzakken vinden? allemaal met dat gladde spul erop? 'vroeger' had je die wel allemaal (slaapt ook een stuk lekkerder vind ik)

Niet dat ik nu ineens van alles ga aanschaffen natuurlijk, maar ik vind het leuk om rond te snuffelen op (kampeer) sites :) /tijdverdrijf :P
Voordeel van de vouwwagen... wij namen gewoon onze dekbedden mee. Stop die in zo'n vacuum opbergzak en trek thuis met de stofzuiger de lucht erui en je houdt een heeeel klein pakketje over. Terugweg zul je gebruik moeten maken van stofzuigers bij tankstations of de campingbaas vriendelijk aankijken..
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:26:54 #99
100412 mefke79
komt goed!
pi_129246374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
Eh, ligt er ook maar net aan wat je wilt. Wij hebben inmiddels een oud beestje gekocht, een Holtkamper Flyer. En die klap je niet aan twee kanten uit en biedt ook geen plaats aan 8 personen. Maar he, wij zijn maar met z'n vieren en dat past makkelijk. En de oude eigenaar had vier kinderen en die pasten ook prima in de vouwwagen. Tis ook maar net wat je wilt he.
Wij hebben nog een redelijk wat uitrusting van de tent, dus die kan nu ook prima mee. En inderdaad, dekbedden gaan gewoon mee. Het enige dat we nu niet hebben is slaapzakken voor de kinderen. Zit enorm te twijfelen of we die gaan kopen of dat we nu toch gewone slaapzakken kopen en deze mbv van een touwtje of een elastiek kleiner gaan maken. Hetzelfde voor een matje. Wij hebben nog wel 1-persoons matjes die we zelf gebruikt hebben, daar moet onze bijna kleuter ook prima op kunnen slapen...
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:51:20 #100
259886 pessie
pi_129246917
Mefke, kruipt deriekus naar beneden in z'n slaap? Zo niet zou ik gewoon een gewone slaapzak nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')