abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2013 @ 19:35:42 #1
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_127801257
Hier verder!

Het vorige topic:

OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #5

Excuus :@. Zag niet dat ik hem dichtgooide..
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_127869203
Zo, we zijn weer terug van ons weekend kamperen. En het was super. Wat een geweldig ruime tent. Heerlijk! Opzetten duurde wat langer dan gepland maar dat zal de volgende keer sneller gaan. Het was 's nachts vreselijk koud. We hadden de oudsten natuurlijk de beste slaapzakken gegeven, de onze waren veel te dun. De eerste nacht niet geslapen door de kou. 2e nacht de fleecedekens over ons gedaan en dat was beter.
We kunnen niet wachten tot we naar Frankrijk gaan!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_127871458
Haha, ik moet wel een beetje lachen dat je het ondanks die koude nachten een superweekend noemt :D
Fijn dat het zo goed bevallen is, dat belooft heel wat voor deze zomer!
  zondag 16 juni 2013 @ 19:57:18 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127871757
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Topweer! :). Zei ik toch? 8-).
Je had hartstikke gelijk!

Ik vond het ook heel erg leuk en meevallen om op vakantie te zijn met een baby. Ze heeft zich goed gedragen in het vliegtuig en was snel gewend aan de andere omgeving. Ik wil weer terug ;(
  zondag 16 juni 2013 @ 20:25:34 #5
14746 k_i_m
pi_127873018
Ik ben er nog 8-).
In my life
Why do I smile
  zondag 16 juni 2013 @ 20:38:46 #6
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127873853
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben er nog 8-).
Heerlijk! Werd nu wel echt warm geloof ik he? De laatste 3 dagen (wij zijn vrijdag naar huis gegaan) was het voor onze kleine dame nèt ff te warm. Geniet nog lekker *O*
  zondag 16 juni 2013 @ 20:40:56 #7
14746 k_i_m
pi_127874002
Ja, nu over de 30 graden, dat is behoorlijk warm als het windstil is.
In my life
Why do I smile
pi_127887224
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.
Na een week Italie was ik kapot!

Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..

Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
  maandag 17 juni 2013 @ 09:32:18 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127892720
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:
Ik vond het wel erg tegenvallen, op vakantie met een dreumes/peuter. Ze was totaal zichzelf niet, had géén geduld, zocht duidelijk opnieuw alle grenzen op en weigerde te eten/drinken/slapen.

Toch ook wel erg genoten, tussen het zeuren door heeft ze heel veel 'ciao' geroepen, gesjanst met Italianen en lekker gespeeld met stenen (op het kiezelstrand).
In het vliegtuig ging het erg goed, zolang ze bezig gehouden werd. Alleen met opstijgen en dalen even mopperen, want toen moest ze in de riemen op schoot, en dat vond ze niet leuk..

Wat is het dan weer heerlijk thuis komen! Ik ga pas over 2 jaar weer, eerder niet!
Wat hebben jullie gedaan dan?
  maandag 17 juni 2013 @ 10:21:47 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127893617
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:08 schreef Sannne het volgende:

Dat zal per kind verschillen denk ik.
Die van ons heeft het vorig jaar met 1,5 heerlijk gehad en ik verwacht ook dit jaar met 2,5 geen problemen.

Maar E. is lange tijd thuis ook een moeilijke slaper geweest hè? Blijkbaar heeft ze moeite met verandering.
Ik zou voor je eigen plezier aanraden de volgende keer langer te gaan. Waarschijnlijk was ze nu tegen de tijd dat jullie weg gingen net gewend aan een andere omgeving.

Vliegen vinden de meeste kinderen niet zo spannend en mij lijkt een vlucht naar bijv. Amerika dan ook heel lang duren met alleen maar heen en weer lopen in het vliegtuig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127893979
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Wat hebben jullie gedaan dan?
Hoe bedoel je?
Wij zijn een week in Italie geweest, op een camping.

Overigens was ze het enige kind op de camping en was de camping ook niet echt kindvriendelijk (trapjes overal, auto's reden er rond, geen ondiep zwembad..). Het zou misschien wel gescheeld hebben als het een kindercamping was (dan had ik me ook niet zo schuldig gevoeld om Elise's gegil 's avonds bij het gaan slapen)

Lazi, misschien heb je wel gelijk, maar ik was na een week zelf erg blij terug te gaan ;)
Ach, op zich is het goed gegaan hoor, alleen is ze thuis vele malen makkelijker, dus zit ik liever thuis :D
  maandag 17 juni 2013 @ 10:52:39 #12
244125 laziness
pi_127894336
De juiste camping uit kiezen maakt veel verschil :Y
Maar volgend jaar is ze al 3 dan ongeveer hè? Dan valt er goed met haar te praten en als er andere kindjes zijn zal ze daar leuk mee spelen.
pi_127894787
Dan is het denk ik ook verstandiger meer richting hoofdseizoen te gaan.. Nu was het wel erg vroeg!

Volgende keer gaan we naar Argeles ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 11:12:23 #14
244125 laziness
pi_127894904
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:09 schreef Sannne het volgende:
Dan is het denk ik ook verstandiger meer richting hoofdseizoen te gaan.. Nu was het wel erg vroeg!

Volgende keer gaan we naar Argeles ;)
Het verbaasd me want als ik op fb kijk zie ik heel veel mensen met kleintjes nu gaan.
Wij gaan altijd in september en dan verschilt het ook per camping hoeveel kleintjes er nog zijn.
Maar het hoogseizoen skip ik toch echt nog even tot het door schoolvakanties echt moet.

Argeles waren wij toen O. 7 maanden was. Omgeving prima, maar de die massa campings daar vonden wij weer niks. Maar wel kindjes genoeg :D
pi_127895274
Nou zaten wij sowieso in een gebied dat totaal niet toeristisch is.. Argeles natuurlijk wel, dus daar was het vast al wat beter geregeld (onze camping was nog half gesloten, incl zwembad, winkel, restaurant en strandvervoer).
Maar ik ben zelf (voor ik moeder werd) altijd in september op vakantie gegaan, en dat bevalt ook wel beter! Warm zwembad, warme zee, alles nog vol in bedrijf..

Ik ben als kind in Argeles geweest en dat is heel goed bevallen, ook bij mijn ouders. Gewoon een vakantie voor kinderen. Volgend jaar moeten we het inderdaad maar even rustig opnieuw bekijken, hoe E dan is, en of ik het weer aandurf!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:36:17 #16
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128236192
Ah! Gevonden!

Crosspost dreumestopic:

Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....

Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?
MAW, ik wil dat graag een keer uitproberen, (maar eerst manlief overtuigen ;) )

Tot zover mn vragen als kampeer leek :P :@
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:39:43 #17
244125 laziness
pi_128236358
Ik zou een ingerichte tent huren. Voor een keer uitproberen moet je wel heel veel zooi kopen en wij vonden dat met 1 kind al nauwelijks in de auto passen :X
Vacansoleil heeft altijd erg mooie last minute aanbiedingen bijvoorbeeld.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:40:59 #18
37295 Luigi
mario pls
pi_128236420
Hoera, wij hebben onze Scandinavie reis nog 2 dagen uitgebreid met een stop bij Legoland in de buurt :). Leuke huisje 20km van Billund gevonden, incl toegang en alles, dus we blijven lekker iets langer weg.... helemaal niet erg 8-).
pi_128236457
R heeft in het vliegtuig naar Lissabon zich prima vermaakt met ipad en andere passagiers! ze vond klimmen op de stoelen geweldig :D
Het ging in Lissabon zelf erg goed, we hadden een appartement en daar ging het echt geweldig! klimmen op de meubels, alles uit de keuken kasten halen..alleen douchen was een ramp. Ze is een bad gewend en ze raakte totaal in paniek in de douche! ik ging met dr zitten en heel voorzichtig wassen..
Maar in Portugal zijn mensen gek op kinderen! overal gingen mensen tegen dr praten en ze vond het zooo leuk! haaaaai roepen enzo..was even een domper toen we terug waren dat ze bij de ikea haaai riep tegen een mevrouw en die negeerde dr :N
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128236536
Trouwens wij hadden geen zwembad of zee in de buurt maar we hebben ons erg goed vermaakt, naar de dierentuin, enorme aquarium, veel wandelen enzo :Y zo goed bevallen dat we eind Augustus weer naar Portugal gaan *)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_128237206
Haha bitterend heeeel herkenbaar :D
Floris moest na Thailand ook even wennen aan het gebrek aan aandacht hier *lol*
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:21:02 #22
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_128237874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:36 schreef PureEvil het volgende:
Ah! Gevonden!

Crosspost dreumestopic:

Ik bedacht me trouwens net...Ik wil graag deze zomer op vakantie, wel met een last minute via vakantieveilingen ofzo....

Ik vroeg me af, zijn er hier gezinnen die met een tent op vakantie gaan? Werkt dat? Niet lastig met weglopende kinderen? Hoe reageren ze op een ander bed/omgeving? Moet je veeeeeeel dingen meeslepen? Past dat in een auto?
MAW, ik wil dat graag een keer uitproberen, (maar eerst manlief overtuigen ;) )

Tot zover mn vragen als kampeer leek :P :@
Ja, je moet veeeel meeslepen. Niet alleen slaapspullen (luchtbed, slaapzak) maar ook meubilair en kookspullen, bestek, borden... Natuurlijk kun je het zo gek of primitief maken als je wil. Maar als je niet van plan bent te gaan trekken, kun je beter proberen een ingerichte tent te regelen. Ook om te kijken of het je bevalt, anders zit je straks met al die zooi.

Kamperen met (kleine) kinderen vind ik wel perfect als je de goede camping hebt, met een omheining en weinig auto's. Met een beetje geluk vinden ze vriendjes, zitten ze de hele dag in de zandbak / speeltuin en hoef je niet zo veel met ze te ondernemen (heb je zelf ook nog een beetje vakantie :P).

Wij combineren een VW-camperbusje met een tent. In de bus hebben we koelkast, fornuis en ruimte genoeg voor alle bagage. In de tent slapen we. Ook een hoop gesleep, maar in drie weken verkassen we max drie keer. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_128238363
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha bitterend heeeel herkenbaar :D
Floris moest na Thailand ook even wennen aan het gebrek aan aandacht hier *lol*
:D leuk om te lezen!!
pi_128238398
PE, waarom niet op een glamping? heb je een heerlijke bedje en hoef je niks mee te slepen!

http://www.glampings.nl/
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 14:37:57 #25
5428 crew  miss_sly
pi_128238430
Ik heb wel eens het idee dat ze overal buiten Nederland liever en toleranter zijn tegen kinderen :') Het o zo tolerante Nederland is heel zo tolerant niet, zeker niet voor die vreselijke lastpakken van kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')