abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134722051
Wij zijn vorig jaar naar de ardeche geweest, prachtig weer, rond 30-32 graden. Maar ook wel dagen met regen en bewolking. En het jaar ervoor naar het meer van annecy, toen hadden we nog mooier weer. Rond 35 graden..... in augustus. Geweldige vakantie was dat... camping ideal
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_134723036
Ja mooi weer garantie heb je denk ik bijna alleen maar in Spanje/Portugal/Griekenland en zulke landen..
Wat we zoeken is dus een combinatie van stad + strand dus zoals je in het Zuiden van Frankrijk hebt in de buurt van Carcasonne/Beziers, Montpellier, Marseille enzovoort. In Bretagne heb je het ook dit fijne combinatie.

Maillorca/Menorca ken ik niet...waar kan ik het best zoeken daar? ik zit op Neckermann te kijken en het aanbod is echt enorm
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 26 december 2013 @ 19:36:03 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_134723440
Wij hadden vorig jaar in de Ardeche ook mooi weer in september maar het seizoen houdt daar echt de 15e op en dat is wel te merken.
In Argeles ging het seizoen een weekje langer door toen we het jaar daarvoor daar waren.

In Italië gaan veel campings door tot 30/10 en dat vind ik veel fijner. Niet zo die leegloop en alle voorzieningen zijn nog open. Toch wel vaak mee gemaakt nu dat campings de boel gaan opruimen die laatste week en hun terras etc dicht gooien.

Carcasonne, Nimes, Avignon, Arles, allemaal mooie steden die ook niet te ver van de kust zitten. Maar ook kleinere stadjes als Collioure aan de kust zijn zeer de moeite waard.
Qua ver rijden, mijn man rijdt het meest omdat mijn bekken autorijden niet leuk vindt en wij doen altijd één of twee overnachtingen zodat het voor iedereen leuk blijft.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_134723557
Ik trek het rijden naar mijn ouders in Parijs echt net aan...mijn rug en benen zijn daarna echt op. Daarom dat ik twijfel. Gelukkig nog tijd om over na te denken en te oriënteren.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 26 december 2013 @ 19:42:39 #255
244125 laziness
pi_134723614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:07 schreef -Spring het volgende:
Wij gaan dit jaar weer naar het Lagio Maggiore. O+ En dan nu een keer in Zwitserland. O+

http://nl.camping.info/zw(...)ng-campofelice-17342
Goede keus want Zwitserland O+

Daar is het weer trouwens ook buiten het hoogseizoen vaak verrassend goed.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:05:13 #256
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_134982165
Zo, ook weer geboekt, uiteraard weer naar een camping in Italie. Na camping Ca Pasquali aan de Adriatische zee wordt het dit jaar camping Weekend bij Salo aan het Gardameer. Was even zoeken naar een camping die zich vooral richt op jonge kinderen, maar uiteindelijk gevonden. http://www.weekend.it/nl/

Heb er nu al zin in. *)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135075863
Is iemand hier die ooit in de Auvergne is geweest op vakantie? bij Vichy in de buurt. Is dat wat met een peuter van (dan) bijna 3?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:27:55 #258
244125 laziness
pi_135076604
Ik denk dat elke bestemming prima te doen is voor een peuter. Als je maar op de behoeftes van je kind inspeelt.
Wij zijn van de zomer door dat gebied gereden en het is er in ieder geval mooi!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:39:01 #259
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135077092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef bitterend het volgende:
Is iemand hier die ooit in de Auvergne is geweest op vakantie? bij Vichy in de buurt. Is dat wat met een peuter van (dan) bijna 3?
Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.

Gelukkig was onze camping goed voorzien van zwembad, beekje, skelters, trampoline, etc. Voor de kids prima. En een voordeel is dat het vrij hoog ligt, dus 's avonds en 's nachts koelt het lekker af. Heerlijk geslapen :P Mooie streek dus, maar wel een beetje saai. Wij hadden het na ruim een week wel gezien. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_135077747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, wij vorig jaar. Voor kleine kinderen inderdaad prima, zolang je op een camping / parkje zit waar wat te doen is. in de Auvergne zelf is ook wel e.e.a., alleen moet je dan wel vaak een flink stuk rijden. De afstanden zijn niet zo groot, maar het zijn allemaal slingerende b-wegen (wel supermooie omgeving), dus je kunt max 60 - 70 km per uur rijden. 'Even zwemmen bij een meertje' duurde bij ons algauw anderhalf uur enkele reis.

Gelukkig was onze camping goed voorzien van zwembad, beekje, skelters, trampoline, etc. Voor de kids prima. En een voordeel is dat het vrij hoog ligt, dus 's avonds en 's nachts koelt het lekker af. Heerlijk geslapen :P Mooie streek dus, maar wel een beetje saai. Wij hadden het na ruim een week wel gezien. :)
Welke camping was het als ik vragen mag?

Het is goed dat je het zegt want we willen het liefst niet veel in de auto zitten. Dat was vorig jaar in Portugal het enig minpuntje dat ik had een hotel geboekt (met zwembad en kinderen speeltuin) die vrij afgelegen was. Hierdoor zat je dus vrij veel in de auto als je ergens heen wou (strand/stad enzo)

Denk dat het af valt om die reden!

Ik ga verder met onze zoektocht!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:04:06 #261
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135078261
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:53 schreef bitterend het volgende:

[..]

Welke camping was het als ik vragen mag?

Het is goed dat je het zegt want we willen het liefst niet veel in de auto zitten. Dat was vorig jaar in Portugal het enig minpuntje dat ik had een hotel geboekt (met zwembad en kinderen speeltuin) die vrij afgelegen was. Hierdoor zat je dus vrij veel in de auto als je ergens heen wou (strand/stad enzo)

Denk dat het af valt om die reden!

Ik ga verder met onze zoektocht!
Wij zaten hier: http://www.moulindesjarasses.com/nl/accommodaties/camping

Wel echt een supercamping hoor, alles heel mooi en goed geregeld. Een heel groot veld met eindeloos veel ruimte. Voor de kinderen ideaal.

We zijn daarna een weekje hier gaan staan:

http://www.cosycamp.nl/

en dat beviel beter. Iets meer leven in de omgeving, dorpje, zwembad, kastelen. De kampeerplek was minder mooi, maar voor de rest een supercamping. Het was hun eerste seizoen, dus alles was spiksplinternieuw. Grote, mooie washokken, relaxed café, heel mooi zwembad. En vooral: qua nationaliteiten een wat gemengder publiek. Veel Engelsen ook. Op die andere camping stonden echt alleen maar Nederlanders. Ik rij al die kilometers wel om een beetje het idee te hebben in het buitenland te zijn ;)
Check mijn band Glorybox
pi_135078618
:D

Ik zat naar deze camping te kijken http://www.camping-beaurivage.com/
Maar ik moet echt eerst op google maps kijken hoe ver het rijden is van een stad en zo voort..een ietsje levendiger omgeving spreekt ons ook het meest aan! zit al 2 dagen in de auto om op vakantie te gaan dus ter plekke mag het wel minder zijn!

Oh tweede camping zit in de buurt van Saint Etienne O+ zo mooi daar!
En Lyon lijkt me ook niet zo ver rijden vandaan... :P

Ik bookmark het als je het niet erg vindt ;) andere streek die ons aanspreekt is Poitou-Charentes
La Rochelles en Il de Re O+
http://www.sequoiaparc.com/
pi_135078833
Bitterend zit je vast aan september? Want het weer is in die streken dan echt al minder. En de vraag is of de campings nog open zijn. Die beau rivage igg wel zie ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:17:32 #264
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_135078889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:11 schreef bitterend het volgende:
:D

Ik zat naar deze camping te kijken http://www.camping-beaurivage.com/
Maar ik moet echt eerst op google maps kijken hoe ver het rijden is van een stad en zo voort..een ietsje levendiger omgeving spreekt ons ook het meest aan! zit al 2 dagen in de auto om op vakantie te gaan dus ter plekke mag het wel minder zijn!

Oh tweede camping zit in de buurt van Saint Etienne O+ zo mooi daar!
En Lyon lijkt me ook niet zo ver rijden vandaan... :P

Ik bookmark het als je het niet erg vindt ;) andere streek die ons aanspreekt is Poitou-Charentes
La Rochelles en Il de Re O+
http://www.sequoiaparc.com/
Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal suf :P

Het is inderdaad redelijk in de buurt van Lyon. En wij zijn terug in één dag naar huis gereden, was wel goed te doen (kids van 4 en bijna 2).

Poitou Charentes is ook fijn ja, zijn we het jaar daarvoor geweest :D Hele leuke streek, veel te doen, wel veel meer een disco-sfeertje, dus daar moet je van houden. Wij zaten toen hier:

http://www.campingmonplaisirlesmathes.fr/

Prima camping, niet te groot (je hebt daar enorme campings vlakbij). Wel vol, maar ja, hoogseizoen. 't Is een populaire streek. La Rochelle is leuk, mooie oude stad en leuk sea life-museum. En er zit een dierentuin, strand, alles. Misschien gaan we dit jaar weer terug. :P
Check mijn band Glorybox
pi_135078968
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend zit je vast aan september? Want het weer is in die streken dan echt al minder. En de vraag is of de campings nog open zijn. Die beau rivage igg wel zie ik.
Sommigen zijn open tot 7 september, anderen tot 15 september :) we willen de eerste week van September gaan dan is het geen probleem en max 1,000km rijden. Dan nachtje bij mijn ouders in Parijs doen en volgende dag rond 15h-16h willen we op bestemming zijn.
pi_135079115
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik bookmark me ook helemaal suf :P

Het is inderdaad redelijk in de buurt van Lyon. En wij zijn terug in één dag naar huis gereden, was wel goed te doen (kids van 4 en bijna 2).

Poitou Charentes is ook fijn ja, zijn we het jaar daarvoor geweest :D Hele leuke streek, veel te doen, wel veel meer een disco-sfeertje, dus daar moet je van houden. Wij zaten toen hier:

http://www.campingmonplaisirlesmathes.fr/

Prima camping, niet te groot (je hebt daar enorme campings vlakbij). Wel vol, maar ja, hoogseizoen. 't Is een populaire streek. La Rochelle is leuk, mooie oude stad en leuk sea life-museum. En er zit een dierentuin, strand, alles. Misschien gaan we dit jaar weer terug. :P
Die camping Sequoia die ik op het oog heb is inderdaad erg groot :D
Het enige is, is dat het vlakbij een moerasgebied ligt en dan heb ik erg veel last van muggen!

Ik zal jou camping weer eens bekijken :P

We gaan een stacaravan huren trouwens!

Welke links gebruiken jullie om campings te zoeken trouwens? ik zoek vaak op
http://www.eurocampings.net
maar ze hebben echt niet alles!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:24:12 #267
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135079216
Ile de Ré en La Rochelle ben ik vroeger zonder kinderen geweest, Ile de Ré is vaak de zee wel erg ruig maar La Rochelle is een heel mooi stukje Frankrijk. In tegenstelling tot een aantal kilometers daarboven, La Tranche sur Mer tot les Sables - D' Olonne is een kuststrook met vreselijke overvolle campings.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135079477
Daar ben ik ook ooit geweest zei mijn vader maar ik kan het me niet herinneren. Ja les Sables D'Olonne zou ook niet mijn keuze zijn geweest..net zoals Argeles, dat is ook niks voor ons! Maar net onder La Rochelle of in het binnenland (deze bijvoorbeeld http://www.camping-boisvert.com/) lijkt me wel wat!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:53:01 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135080490
Wie kan mij helpen? Mijn eisen en ik komen er op het internet niet uit, en ik zoek toch wat ervaringen. 'Eisen' zijn
- Ardeche (maar andere gelijksoortige streken mag ook)
- niet al te grote camping, maar 7 standplaatsen vind ik dan weer te klein, 500 te groot
- wel met zwembad
- huuraccommodatie inclusief badkamer, liefst met 3 slaapkamers maar twee mag ook
- toch wel iets te doen voor dreumes van anderhalf en kleuter van 4
- en ook iets te doen in de omgeving, we zoeken graag wijnboertjes en stadjes op.
- we zijn helaas gebonden aan de periode vanaf ongeveer 7 augustus en dan twee weken.

Wie ziet door het bos bomen voor me??
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:09:11 #270
244125 laziness
pi_135081213
Wij hebben op deze camping gezeten in een stacaravan in 2012. http://www.campinglescascades.com/#/Accueil

Maar in Ruoms of Vallon Pont D'Arc zitten veel meer campings.
Het ligt er een beetje aan waar je precies wilt zitten en wat je wilt zien wel. Wij hebben vooral het zuiden gezien, Nimes, Orange, Avignon, Ares, Uzes.
pi_135081388
Becky wij zaten juist in het noorden van de ardeche in privas. Leuke camping bijna in de stad aan beekje en met accommodatie met drie slaapkamers. http://www.ardechecamping(...)ping/presentation/1/
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 5 januari 2014 @ 14:21:39 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135101306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef bitterend het volgende:
Heb je inmiddels iets gevonden Bar?

Kerst is een uitstekende tijd om over de vakanties te brainstormen :+

We willen in september weg, ik twijfel tussen zuid Frankrijk (1200km rijden) en Bretagne (990km rijden)

Is iemand hier ooit in Bretagne geweest in het na seizoen? is het nog goed weer of moet ik voor zoon echt naar zuid-Frankrijk rijden? ik ben bang dat ik het echt te vermoeiend vind, mijn man heeft geen rijbewijs dus ik zal het alleen moeten doen..dus daarom de twijfel.
Normandië Bretagne is vergelijkbaar qua weer als bij ons. Wij zijn in mei geweest en een keer september in mei heb je wel het voordeel langer licht in de avonden. En september is het al vrij vroeg donker.

in mei hadden we toen wisselvallig weer eerste dagen droog en warm,dan weer dagen regen en fris en dan weer warm.

in september toen een warme nazomer en droog.

en wij hebben nog niks gevonden,als we niks vinden hopen we naar Normandië te kunnen van het jaar
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135101687
Weet iemand tot hoe oud kinderen in die mandjes mogen in het vliegtuig? Gaat dat op gewicht of op lengte?
En moet je dat reserveren? Hoe dan? Ik boek tickets altijd online :@.

Misschien beter in TRV
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 14:41:20 #274
45833 crew  Fogel
pi_135102044
Bij KLM:

Wiegjes
Op intercontinentale vluchten kunt u een wiegje reserveren via Mijn Reis of door te bellen met KLM Telefonische Reserveringen. De wiegjes zijn geschikt voor baby’s die op de dag van de reis niet groter zijn dan 65 cm en niet meer wegen dan 10 kg. Hoewel wij ons uiterste best doen, kunnen wij helaas niet garanderen dat er tijdens de vlucht een wiegje beschikbaar is.

Bij andere maatschappijen zal het vast niet veel afwijken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_135102140
Thanks! Dan gaat het sowieso niet meer op. Ik vroeg me al af of mijn 80 cm lange kind nog in zo'n ding moest, dat leek me nogal oncomfortabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')