abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132040183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 15:44 schreef laziness het volgende:
Wil je een kant en klaar park of gewoon een huisje?

Want zoek op ferienwohnung in Duitsland en je komt genoeg (goedkope) huisjes tegen met alle mogelijke opties die je maar wilt.

Het Sauerland met sneeuw is in februari wel erg leuk.
Het liefst een los huisje midden in een bos ofzo. Het wordt de eerste 'gezinsvakantie' en misschien heb ik er iets te idyllische verwachtingen bij, maar wat ik tot nu toe heb gevonden zijn het me iets te veel standaardhuisjes.

Dankjewel voor de Sauerlandtip, ga me eens inlezen in de regio!
pi_132040208
België (en Duitsland dacht ik ook) zijn sowieso meestal goedkoper voor huisjes dan Nederland.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 16:09:19 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132040244
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132099297
Bedankt voor meezoeken! Deze is alleen wel heel groot en redelijk prijzig.
pi_132099490
Olf O+ Wij gaan deze zomer naar een tenthuisje op Vlieland, op camping Stortemelk. Maar er zijn ook hele leuke gewone huisjes te huur (met een wc erin enzo). Ik vind het fijne dat het eiland heel klein en veilig is, dat ze gewoon kunnen rondbanjeren en lopen en kruipen en dat er geen auto's langs racen en dat iedereen er rekening mee houdt dat er kinderen zijn, maar dat je wel gewoon je eigen huisje hebt en niet in zo'n Centerparks omgeving zit. Het dorp is gezellig, en strand duin en bos is áltijd dichtbij O+

Ik geef toe dat de helft van mijn jeugd-/puberherinneringen zich daar afspelen, dus voor mij speelt de romantiek ook een rol.
pi_132099492
Ik Duitsland vind ik het gebied rond Trier, aan de Moezel, heel mooi, ook qua natuur, en op een fatsoenlijke afstand. Ik heb daar eens in een prima, rustig, behoorlijk ruim opgezet Landalpark gezeten (met open haard ;) ) maar ik begrijp ook wel waarom het je tegenstaat. Anderzijds vind ik een park ook wel weer heel handig met een ukkie, zaken als kinderbedden en -stoelen zijn er vanzelfsprekend en dat is bij particuliere huurders minder. Een restaurant om even snel wat te eten als je geen zin hebt om te koken en waar je kind makkelijk mee naar toe kan en een zwembad op loopafstand vind ik ook fijn. Maar goed, ik kan me ook héél goed iets voorstellen bij dat knusse-huisje-in-het-bos-scenario.

Wat betreft de belgische Ardennen vind ik dit een hele fijn site: http://www.ardennes-etape.nl/ heel veel particuliere verhuurders en mooie huisjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132115933
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:41 schreef bitterend het volgende:
R heeft in het vliegtuig naar Lissabon zich prima vermaakt met ipad en andere passagiers! ze vond klimmen op de stoelen geweldig :D
Het ging in Lissabon zelf erg goed, we hadden een appartement en daar ging het echt geweldig! klimmen op de meubels, alles uit de keuken kasten halen..alleen douchen was een ramp. Ze is een bad gewend en ze raakte totaal in paniek in de douche! ik ging met dr zitten en heel voorzichtig wassen..
Maar in Portugal zijn mensen gek op kinderen! overal gingen mensen tegen dr praten en ze vond het zooo leuk! haaaaai roepen enzo..was even een domper toen we terug waren dat ze bij de ikea haaai riep tegen een mevrouw en die negeerde dr :N
Heb je vanuit Lissabon ook de trein naar Sintra genomen? We zijn een dagje naar de tuinen van Quinta da Regaleira geweest en onze dochter van (toen) bijna drie vond het daar geweldig. Heel spannend met al die grotten, watervallen, kasteeltjes en dergelijke. Ook een welkome afwisseling met het drukke en warme Lissabon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 05:09:07 ]
pi_132116004
Leuk, vakantie! Met een kind nooit een probleem gehad. Nu is ze ook wel erg makkelijk; slaapt nog steeds in de auto, kan zich overal en met alles vermaken en valt overal prima in slaap. Gaan meestal wel dichtbij, want ik wil niet te lang rijden of vliegen. Dit hebben we met haar gedaan sinds we haar hebben:

5 maanden: weekend Keulen (gereden, hotel)
15 maanden: twee weken rondreis Schotland (gevlogen, huisjes en hotels)
17 maanden: weekend Rome (gevlogen, hotel)
2 jaar: week Berlijn (gereden, huisje in een voordorpje)
2 jaar, 3 maanden: weekend Parijs (gereden, hotel)
2 jaar, 5 maanden: weekend Dortmund (trein, hotel)
2 jaar, 6 maanden: week Frankrijk (gereden, hotel)
2 jaar, 10 maande: twee weken Portugal (gevlogen en gereden, hotel en bungalow)
3 jaar: weekend kamperen in Epen, Zuid Limburg (gereden, tent op camping)
3 jaar, 3 maanden: lang weekend Florence (gevlogen, hotel)

En in januari naar Center Parcs! Volgende lange vakantie gaan we rijden naar Kroatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 05:29:13 ]
pi_133037537
Ik ga dit weekend zomervakantie bestemmingen bekijken. Een caravan/chalet huren met drie slaapkamers op een (kleine tot middelgrote) camping met een leuk zwembad. Denemarken en Zwitserland zijn de eerste voorkeuren. Dat is de uitdaging.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 november 2013 @ 12:09:38 #210
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133038748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:31 schreef Cathmar het volgende:
Ik ga dit weekend zomervakantie bestemmingen bekijken. Een caravan/chalet huren met drie slaapkamers op een (kleine tot middelgrote) camping met een leuk zwembad. Denemarken en Zwitserland zijn de eerste voorkeuren. Dat is de uitdaging.
Je bent er op tijd bij. :)

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. De camping waar wij van de zomer stonden, zag vrijwel alleen maar Nederlanders. De (Nederlandse) eigenaar wilde best wat andere nationaliteiten hebben, zei hij, maar de Hollanders boeken alles al heel vroeg vol. :P

Ik snap het wel hoor. Voorpret! *O*
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_133039327
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je bent er op tijd bij. :)

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn. De camping waar wij van de zomer stonden, zag vrijwel alleen maar Nederlanders. De (Nederlandse) eigenaar wilde best wat andere nationaliteiten hebben, zei hij, maar de Hollanders boeken alles al heel vroeg vol. :P

Ik snap het wel hoor. Voorpret! *O*
Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.
Oja, nog een criterium: geen camping met veel nederlanders.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:12:10 #212
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133042783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:27 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja, vind het leuk. Beetje zoeken enzo.
Oja, nog een criterium: geen camping met veel nederlanders.
Haha, snap ik. Wij wilden na een weekje ook wat meer het idee krijgen dat we in Frankrijk zaten, dus toen zijn we naar een andere camping gegaan.

Zal in Denemarken en Zwitserland wel meevallen, denk ik. Wij hebben ooit in Denemarken op deze camping gestaan:

http://www.camphverringe.dk/Home?secid=253

Heel goed voor elkaar. Misschien wel iets te groot voor wat je zoekt, maar er zijn superveel faciliteiten en de camping is heel ruim opgezet. Wij waren er eind augustus, en toen was het heel rustig. Destijds met een kind van 15 maanden, heel prima. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met het weer.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:14:09 #213
37295 Luigi
mario pls
pi_133042868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 12:09 schreef Svyatagor het volgende:

Schijnt wel iets typisch Nederlands te zijn.
BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaat :'). Dafuq. Altijd alles maar plannen, plannen, plannen. En het liefst zo lang mogelijk van te voren. Bleeeeech.
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 14:16:30 #214
45833 crew  Fogel
pi_133042975
Denemarken moet je inderdaad niet heen gaan als goed weer een belangrijke factor is. 15 graden en veel wind en regen is geen uitzondering in de zomer daar. Vooral op Jylland is er altijd wind, dus zelfs al is het 20-25 graden voelt het koeler aan dan het is, hou daar rekening mee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_133542038
Wij hebben zelf ook altijd een dakkoffer mee op vakantie. We hebben 3 kids dus er gaat heel veel mee aan spullen, we hebben zelf een super koffer! Kan er alles in kwijt en geen gezeur of gedoe over spullen die wel en niet mee kunnen.

[editvanbuuf]De dakkoffer kwam voor mij wat out of the blue hier. Mocht je reklame willen maken mag je contact opnemen met Forum@fok.nl[/editvanbuuf]

[ Bericht 18% gewijzigd door debuurvrouw op 24-11-2013 00:02:02 ]
pi_133542139
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

BLOED irritante eigenschap. Die race naar de eerste boeking van sommigen. Krijg je in oktober al de vraag of je weet wanneer je op vakantie gaat :'). Dafuq. Altijd alles maar plannen, plannen, plannen. En het liefst zo lang mogelijk van te voren. Bleeeeech.
Nog een irritantere eigenschap is om je daar zo aan te ergeren.
pi_133542449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

O.
pi_133543341
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:06 schreef Luigi het volgende:

[..]

O.
geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?
pi_133543376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

geeft niet, ik weet dat jij graag compleet onbekenden veroordeelt op hun - in jouw ogen - tekortkomingen. blijkbaar haal je daar je eigenwaarde uit ofzo?
Niels, stop met snuiven. Je ego tripjes gaan nergens over meer.
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 13:47:25 #220
45833 crew  Fogel
pi_133544077
Ik weet dat de zomervakantie 2014 richting Nederland gaat, maar misschien ook een paar dagen Frankrijk en/of Duitsland. Maar hoe lang en waarheen precies weet ik nog niet. In ieder geval een auto huren voor de hele periode zodat we mobiel zijn.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:42:58 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_133558862
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoezo, best irritant als je die vraag bv op je werk krijgt inderdaad. Of je alvast je zomerplannen kan doorgeven.
Check mijn band Glorybox
pi_133567389
Gaat iemand ergens met kerst?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133567472
Ik heb even gekeken, maar het is allemaal duurrrr! (of vol) De dingen een beetje in de buur dan he. Vliegen of ver rijden komt niet goed uit.
Met een meidenkwartet
pi_133800847
Ja idd erg duur rond de kerst!
Ik zat te denken aan om in januari - februari ergens naar toe te rijden. Heeft iemand ervaring met een korte wintervakantie met peuters? kan iemand mij een leuke gebied, niet te ver rijden max 1000km aanbevelen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator zondag 1 december 2013 @ 13:44:07 #225
45833 crew  Fogel
pi_133801796
Kopenhagen beviel goed in de wintervakantie toen mijn kinderen 4 en 6 waren. Met een Copenhagen card heb je gratis vervoer per OV en toegang tot veel musea die ook interessant zijn voor kinderen.
Een dag of 3-4 zijn zo om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')