Normandië Bretagne is vergelijkbaar qua weer als bij ons. Wij zijn in mei geweest en een keer september in mei heb je wel het voordeel langer licht in de avonden. En september is het al vrij vroeg donker.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef bitterend het volgende:
Heb je inmiddels iets gevonden Bar?
Kerst is een uitstekende tijd om over de vakanties te brainstormen![]()
We willen in september weg, ik twijfel tussen zuid Frankrijk (1200km rijden) en Bretagne (990km rijden)
Is iemand hier ooit in Bretagne geweest in het na seizoen? is het nog goed weer of moet ik voor zoon echt naar zuid-Frankrijk rijden? ik ben bang dat ik het echt te vermoeiend vind, mijn man heeft geen rijbewijs dus ik zal het alleen moeten doen..dus daarom de twijfel.
En ook niet onbelangrijk, we kunnen boodschappen doen in Italië. (¤)quote:Op donderdag 26 december 2013 19:42 schreef laziness het volgende:
[..]
Goede keus want Zwitserland![]()
Daar is het weer trouwens ook buiten het hoogseizoen vaak verrassend goed.
Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:21 schreef Bayswater het volgende:
Vond dat een ellende op schoot zeker met een derde onbekende ernaast, blij dat ze 2 jaar is bijna en ik een extra stoel kan kopen.
"Veilig"quote:Op zondag 5 januari 2014 14:46 schreef Fogel het volgende:
Je krijgt zo'n extra gordel zodat je kind veilig op schoot kan zitten.
Jaquote:Op zondag 5 januari 2014 18:10 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met campings nabij Rome en Napels?
Dan hebben wij twee keer pech gehad, ook wel vreemd omdat het wel een speciale babyrij was terwijl er veel plaatsen vrij waren. Vueling zit niet echt logisch in elkaar op dat gebied.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wij hebben vier keer gevlogen toen ze jonger dan 24 maanden was. Alle vier de keren was de stoel naast ons leeg en hoefde ze (op de start en de landing na) niet op schoot te zitten. Dat was wel superfijn.
Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:43 schreef TimeJumper het volgende:
Wij gaan dit jaar naar Tunesië. In augustus, dus bloedheet. Heb alvast een zwemvestje van splash about gekocht, echt veel handiger dan een zwemband (al gaat die ook mee) of zwembandjes.
Goh ik heb het nog niet geprobeerd maar lijkt mij niet gevaarlijk. De "recensies" waren in ieder geval goed. Het is niet zo'n opblaaszwemvest he maar met van dat foam erin.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:11 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt gevaarlijke ondingen. Zijn toch van die zwemvesten? Doe mij dan maar bandjes.
Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.comquote:Op zondag 5 januari 2014 19:26 schreef Luigi het volgende:
Onze vakantieplannen beginnen ook heel voorzichtig aan vorm te krijgen. Waarschijnlijk knippen we 'm in 2-en dit jaar, we (ik, vooral) hebben heel veel kriebels aan een leuke citytrip dus we gaan in de meivakantie een midweekje naar Londen met de uk. Met de trein door de tunnel, we zoeken nog een leuke B&B in of vlakbij het centrum, echt heel veel zin in. En dat is dan zo'n rib uit ons lijf (ik schrok in al mijn naïviteit een beetje van de verblijfskosten, echt 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in Londen was ofzo!) dat we in de zomervakantie dan een klein beetje rustig aan doen en een weekje (of iets langer) Ardennen oid doen. Gewoon iets op een beetje leuke afstand, rustig in een huisje oid. Dat gedeelte is nog een beetje schimmig
. Nu hebben we vooral veel voorpret aan het uitzoeken en plannen van het midweekje Londen!
Bedankt voor de tip alvast. We zijn nu vooral via airbnb aan het zoeken, dat zijn (voornamelijk) particulieren die hun flat/studio/etc te huur aanbieden, ziet er ook erg leuk uit allemaal en ook erg betaalbaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk eens naar Premier Inn Hampstead / Premier Inn Kensington / Premier Inn Olympia via booking.com
Vierpersoonskamers in goede hotels voor relatief weinig geld op een perfecte locaties in het centrum. Ongeveer 100 euro per nacht, soms iets meer. Ideaal voor als je met kinderen reist.
Dat verschilt denk ik van kind tot kind, die van ons vind dat geweldigquote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Wij bezoeken elke vakantie wel een aantal grote(re) steden en nemen onze zoon van nu bijna 3 altijd mee. Ik vind er niks onhandigs aan persoonlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
Grote steden met een klein kind is niet echt mijn ding. Pas naar Rome geweest en dat was geweldig, maar met de kleine vreselijk onhandig geworden. Zij ging naar oma en opa een paar dagen wat ze geweldig vond.
Ik vind het super. Afgelopen oktober naar Florence geweest en een paar maanden eerder toen ze net 3 was naar Lissabon en ze heeft zich enorm vermaakt. Zelfs musea met beelden, kleding, porselein en schilderijen vindt ze gaaf, zolang je er maar een verhaal met koningen en prinsessen omheen verzint. OV is goed te doen en ze loopt gewoon lekker mee. Fonteinen en hoge torens vindt ze geweldig, dus ook in Berlijn met de TV toren in het oosten is ze een tijd zoet geweest.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:48 schreef Bayswater het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |