juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-letquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Let er dan op dat je er een neemt die aan 2 kanten uitklapt en waar je dan ondertentjes bij kunt krijgen. Een roadmaster Family S oid biedt zo plaats aan 8 personen.
met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
juist niet... Althans in ons geval, wij zijn maar met z'n drietjes. Dus we hebben gekozen voor het gemak en de luxe van een Camp-let
Maar dan nog, die van ons zijn 3 en 4 als we gaan en toch hebben we niet gekozen voor 2x een twee persoonsbed.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
met zn 3en kan dat idd. Tip was ook meer bedoeld voor mensen met meer dan 2 kids. De eerste jaren lagen ze bij ons ook gewoon met zn 2en in het andere 2 persoons bed. Echter de laatste 2 jaar wilden ze dat niet meer en waren we erg blij met de mogelijkheid er een tentje onder te hangen.
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:
We gaan toch op vakantie!![]()
Vanmiddag een huurtent geboekt in Frankrijk!
Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella)
En wat is leuk om te bekijken daar?
We gaan naar Camping Le Chêne Gris
dat idd.. de rest kan je ook wel kopen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
Eventueel visum en vorige week proefondervindelijk vastgesteld dat het ook handig kan zijn om een reis/gezondheidszorgverzekeringsbewijs bij je te hebben (dat hadden we dus niet, maar alles kwam goed).quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Paspoorten en geld/pinpassen/creditcards en dan kun je niets belangrijks vergeten zijn.
En enorme potten Nutella.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas
ja weet ik veelquote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef mefke79 het volgende:
Pe is dat in de ardeche? Daar hebben ze in de supermarkt namelijk gewoon hagelslag en pindskaas
Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:45 schreef mefke79 het volgende:
Haha pe gewoon meenemen, bespaart zeker geld want is daar vast duurder.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je op vakantie gaat om geld te besparen kan je beter thuisblijven.
Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op![]()
In het winkeltje van ons hotel kun je vast ook sunblock kopen, maar ik heb toch echt mijn slag geslagen toen de Nivea in de aanbieding was bij het Kruidvat hoor!
Alle beetjes helpen, toch?
Het is allemaal al duur zat. Zeker als je met meerdere kinderen middenin het hoogseizoen op vakantie moet.
Zo heb ik vanavond gezien dat er bij onze vlucht geen maaltijden zijn inbegrepen, maar gelukkig kan ik aan boord voor "maar" 5 euro p.s. een broodje ham kopen.
No thanks, dan smeer ik liever thuis zelf m'n broodjes wel
ben ik het mee eens... Ik neem alleen maar datgene mee van huis wat slecht zou worden als ik het tot na de vakantie zou laten staan. Dit jaar waren dat dus drie eierenquote:Op zondag 28 juli 2013 00:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, een beetje opletten kan geen kwaad, maar als je eten mee gaat nemen om een paar dubbeltjes te besparen dan is dat voor mij niet echt een deel van een vakantiegevoel.
En die paar dubbeltjes besparing kosten ook al een paar promille meer aan brandstof omdat het totale gewicht hoger is, zijn die dubbeltjes zo weg. En enkele extra kilos met goedkope Nivea kan zomaar opeens voor overgewicht (a 20¤ per kilo ofzo) zorgen.
Maar van mij mag iedereen precies meenemen wat ze zelf willen hoor, maar ik reis het liefst zo makkelijk mogelijk. Als dat uiteindelijk een paar euro meer kost, so be it. Op vakantie wil ik niet moeten denken aan besparingen, een vakantie is voor mij juist een paar weken weg van dat soort dagelijkse bekommeringen.
minstens 4 flessen per week. We gaan 2wquote:Op zondag 28 juli 2013 07:23 schreef Vanyel het volgende:
Er gaan 4 flessen doorheen en je neemt er 10 mee?
zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..quote:Op zondag 28 juli 2013 08:39 schreef Mineola het volgende:
Wow Vicky, 4 flessen per week?! Hulde voor jullie smeerbeleid dan, maar dat gaat hard zo!
Valt me nog mee eigenlijk....!quote:Op zondag 28 juli 2013 08:43 schreef Vicky het volgende:
[..]
zeker 3x per dag... moet wel. De zon is behoorlijk fel op GC en dat in combi met wind..
Tenzij medi wiet niet hoor.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?
Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar
Sterker nog... Per 5 kgquote:Op zondag 28 juli 2013 07:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
Praktische vraag: hebben ze in Frankrijk ook luiers maat 6![]()
En (man van) PE, Nutella verkopen ze in Frankrijk bij wijze van spreken per kilo
Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef PureEvil het volgende:
Heb ik voor medicijnen ook een verklaring nodig van de huisarts? Of kan ik dat zo meenemen?
Misschien stomme vraag, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan daar
Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langsquote:Op maandag 29 juli 2013 14:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor medicatie het is, als het op recept is, zou ik het even navragen bij de apotheek, die weten dat wel.
Kun je echt gewoon meenemen, al zou ik wel een doosje meenemen. Mijn moeder gaat 6 keer per jaar de grens over en het mag echt gewoon.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:32 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Medicijnen voor het hart en cholestorol, op dokters recept idd. Anders rij ik er wel ff langstnx
spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
Bounce! Over krap 2 weken begint onze niet-echt-wereldreis-door-Scandinavie-maar-zo-voelt-het-nu-wel. Van het weekend alle reisrommel binnen gekregen en samen met de uk op de enorme landkaart aangekruist waar we precies allemaal gaan komen. Ik heb er echt enorm veel zin in (zelfs zoveel dat het denk ik alleen maar tegen kan vallen ben ik bang)! We hebben er nog 2 nachtjes vlakbij Legoland aan vastgeplakt (op de terugweg zeg maar). Leuk huisje voor weinig op een kleine camping gevonden.
.
Het is gewoon maar een rondreis hoor, maar het voelt en lijkt nu een beetje een halve expeditiequote:Op maandag 29 juli 2013 17:13 schreef trui het volgende:
[..]
spannend, hoeveel tijd hebben jullie voor de reis?
Vorig jaar zijn we met Nathan (toen net 2) 1200km naar de ardeche gereden. Ging prima. Genoeg speelgoed mee en af en toe zelf naast hem gaan zitten op de achterbank. Boekjes voorlezen, dingen aanwijzen buiten... Cadeautjes met nieuwe speeltjes. Ging best prima.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ivm zeiknatte vakantie vorige jaar hebben wij besloten de rust dit jaar wat zuidelijker op te zoeken. Negen uur zuidelijker om precies te zijn en ik zie toch wel een beetje op tegen de reis met bijna-peuter.
Het plan is om in elk geval 's ochtends vroeg te vertrekken zodat S. de eerste paar uur hopelijk nog slaapt. En om lange, uitputtende tussenstops te maken zodat hij ook overdag nog een paar uur in de auto slaapt. Maar hoe komen we de wakkere uren door? Ik zie mezelf niet urenlang Ik-zag-twee-beren zingen
Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:23 schreef bitterend het volgende:
Wat Lazi zegt idd!
In Portugal heb je een tipi voor 400 euro's voor 5 dagen! incl ontbijt en privee wcs/douche en een keukentje!
http://www.glampings.nl/portugal/glampings.htmlquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:50 schreef pkrussel het volgende:
[..]
Oohh dat klinkt leuk. Heb je tips voor een locatie/aanbieder?
Raamstickers?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:56 schreef laziness het volgende:
Iemand nog tips voor nieuwe dingetjes die ik mijn 2,5 jarige in de auto te doen kan geven?
Momenteel is stickers plakken een hit dus dat ga ik sowieso inslaan.
Was er vorig jaar niet iets over een opblaasbaar tafeltje voor in de auto? Iemand die daar info over heeft?
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef PureEvil het volgende:
We gaan toch op vakantie!![]()
Vanmiddag een huurtent geboekt in Frankrijk!
Is er iets wat ik absoluut niet moet vergeten om mee te nemen? (wat ze daar niet hebben? Mijn man kwam al aan met de pindakaas en de Nutella)
En wat is leuk om te bekijken daar?
We gaan naar Camping Le Chêne Gris
Vertel dan gelijk even wat er mis mee is zodat we er allemaal wat aan hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..
Want??? Wat een loze post zeg... zeg dan niks of licht even toe...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:42 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Aaaai. Weet niet of je al weg bent, maar sterkte op die camping..
Wij zijn altijd om een uur of vijf a zes vertrokken. Vierwaldstättersee moet geen probleem zijn. Daar ben je al op tijd in de middag dan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef pkrussel het volgende:
Wij gaan eind september met de auto naar het Gardameer. Onze kleine is dan net 1 jaar geworden. Ik was van plan om s'ochtends te gaan rijden nadat ze wakker geworden is en haar eerste flesje op heeft. Maar ik bedenk net of het niet slimmer is om haar rond een uur of 4-5:00 in de auto te dragen en dan te gaan rijden.
Iemand ervaring hiermee? We willen sowieso 2 dagen over de rit doen, het wordt ons eerste autovakantie en we weten niet hoe de kleine hiermee omgaat.
Als tussenstop hoop ik Vierwoudstrekenmeer te halen. Het ziet er prachtig uit en als we dit bereiken op een fatsoenlijke tijdstip kunnen we nog het water in, als het weer dit toelaat.
Thanx, goede tip!quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:01 schreef Linda2205 het volgende:
Ik zou iig niet naar hogenboom gaan. Wij waren daar buiten het hoogseizoen en dan is er echt niks te doen
Nieuwe generatie kindercottage us dat, die hebben ze bij de Eemhof. En daar gaan wij over drie weekjes een weekje logeren.quote:Op zondag 18 augustus 2013 13:58 schreef laziness het volgende:
Alle parken van landal en center parcs zijn wel gericht op kinderen toch? Enkele hebben nu ook van die hysterische huisjes met glijbaan en weet ik wat in het huisje zelf.
Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 16:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
Is ook leuk, en plopsaland op loopafstand en dieretuin emmen een kwartiertje rijden....
Das hier om de hoek.
Klinkt goedquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:19 schreef MaLo het volgende:
Landal Hoog Vaals is leuk, je zou naar gaia zoo in kerkrade kunnen gaan als uitstapje met een dreumes. Hoog Vasls heeft een kleinschalig zwembad, met een leuk peuterbad en een glijbaan. En er is een leuke indoor speeltuin, ook voor kleintjes geschikt.
Kabouterland Exloo is ook leuk, evenals zwembad de Leeuwal (bij mooi weer) in Exloo.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
Plopsaland en Efteling zijn de kinderen net iets te klein voor. M is dan 21 maanden.... Dierentuin in Emmen is wel een goed idee ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |