Ja best wel tochquote:
Challenge lost, timmmmmmquote:Op donderdag 13 juni 2013 07:46 schreef timmmmm het volgende:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 07:37 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ik laat de beslissing aan de volgende TS over
challenge accepted
Ja, laten we daar weer eens een half topic over volposten (en nee ik heb het niet gemaakt). Betere maken of opzouten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:55 schreef kensei het volgende:
Kansloos TT plaatje, wie heeft dat zo lelijk gemaakt?
Er was een mooie, die is nu vervangen met een lelijkequote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, laten we daar weer eens een half topic over volposten (en nee ik heb het niet gemaakt). Betere maken of opzouten.
ja echt afschuwelijk ik snap er ook niets vanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:58 schreef kensei het volgende:
[..]
Er was een mooie, die is nu vervangen met een lelijke
Geen oogkanker?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:01 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik scrollde er voorbij op mn telefoon, en kreeg spontaan een irisbreuk
vindt jij het mooi dan, ziet er toch niet uit zo!! ik zou diegene die dit gemaakt heeft wel eens willen sprekenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:00 schreef Luigi het volgende:
Afschuwelijk nog wel. Man man.
Ik zie een bord met plaatjes van hoofdrolspelers. Prima. Functioneel. Geen idee of het mooi of lelijk is. Kunnen we doorgaan met nuttige zaken? Of moet er nog iemand kwijt dat er een speler op Justin Bieber lijkt ofzo?
Ik vind Varys op Paul de Leeuw lijkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:00 schreef Luigi het volgende:
Ik zie een bord met plaatjes van hoofdrolspelers. Prima. Functioneel. Geen idee of het mooi of lelijk is. Kunnen we doorgaan met nuttige zaken? Of moet er nog iemand kwijt dat er een speler op Justin Bieber lijkt ofzo?
Schiet 'm dood.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vindt jij het mooi dan, ziet er toch niet uit zo!! ik zou diegene die dit gemaakt heeft wel eens willen spreken
Balon lijkt echt op een hele oude Justin Bieber.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:00 schreef Luigi het volgende:
ZO HARD DIT.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind Varys op Paul de Leeuw lijken
Formeel gezien is er geen King in the North. Ned was Warden of the North, in theorie zou Brand dat nu zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Brandon Stark is nu formeel gezien King of the North toch? (Alleen weet niemand dat ie nog leeft)
Ik weet niet of je in Westeros meteen Koning bent als je voorganger dood is, of dat je eerst gekroond moet worden zoals in de echte wereld.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Brandon Stark is nu formeel gezien King of the North toch? (Alleen weet niemand dat ie nog leeft)
tja van de andere kant zou het eigenlijk dany moeten zijn, aerys targaeryan werd door jamie gedood, dus eigenlijk waren ook de baratheons usurpersquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Formeel gezien is er geen King in the North. Ned was Warden of the North, in theorie zou Brand dat nu zijn.
Let wel op dat "Warden of the North" en "Lord Paramount of the North" verschillende titels zijn. De Lord Paramount is de heerser over het gebied, de Warden is een meer militaire rol. Ned had beide titels. Vermoedelijk wordt Bran straks Lord Paramount en blijft Roose nog een tijdje Warden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:10 schreef padlarf het volgende:
[..]
Formeel gezien is er geen King in the North. Ned was Warden of the North, in theorie zou Brand dat nu zijn.
Ja, en de Targaryens ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
tja van de andere kant zou het eigenlijk dany moeten zijn, aerys targaeryan werd door jamie gedood, dus eigenlijk waren ook de baratheons usurpers
Ja, net als in het echt... Hoezo zou het iets anders zijn?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:36 schreef ems. het volgende:
Het hele koning-gebeuren stelt, ondanks dat het er de hele serie min of meer over gaat, natuurlijk geen reet voor. Net als in het echt zijn 'koningen' niets anders dan doodnormale mensen die doorgaans zichzelf uitroepen tot koning.
Wimlex is ook alleen maar een gevolg van dat z'n overgrootopa zichzelf tot koning kroonde. Meer dan een verzonnen titel is het niet, zo ook in GoT.
Hoe kun je usurper zijn van een titel die nog niet bestond?quote:
Ze weten dat hij wel leeft. Toen Theon met Ramsay 'vluchtte' zei hij dat het de weeskinderen waren. Ramsay heeft / kan het tegen zijn vader gezegd hebben en aangezien die onder één hoedje speelt met Tywinquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Alsof een Usurpator alleen een titel kan overnemenquote:Hoe kun je usurper zijn van een titel die nog niet bestond?
Boeit het iets?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vindt jij het mooi dan, ziet er toch niet uit zo!! ik zou diegene die dit gemaakt heeft wel eens willen spreken
Vreselijk!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:53 schreef Cornelis83 het volgende:
Waarom staat Eddard Stark eigenlijk niet tussen die portret plaatjes in de OP. En de naam van onze Theon martelaar is ook nog niet ingevuld helaas.
Dat is wel gangbaar, ja. Vandaar dat Robert als usurpator en Aegon als veroveraar wordt gezien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:52 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Alsof een Usurpator alleen een titel kan overnemen
Achteraf gezien wellicht. De stormkings die destijds weerstand boden tegen Aegon zagen hem wel degelijk als usurperquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is wel gangbaar, ja. Vandaar dat Robert als usurpator en Aegon als veroveraar wordt gezien.
Eigenlijk waren de Baratheons toen ook de usurpers.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef ems. het volgende:
[..]
Achteraf gezien wellicht. De stormkings die destijds weerstand boden tegen Aegon zagen hem wel degelijk als usurper
Niet alles, wel sommige afleveringen een tweede of derde keer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:38 schreef TIM-846 het volgende:
Zijn hier leute die de serie al meer dan 1x hebben gezien?
S1 herkeken met een vriend die het nog nooit gezien had, een tijdje voor S2 begon. S2 een week voor S3 begon opnieuw gekeken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:38 schreef TIM-846 het volgende:
Zijn hier leute die de serie al meer dan 1x hebben gezien?
Ik doe dat meestal vlak voor het nieuwe seizoen begint.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef daanko het volgende:
Ik zit nu te denken om alle seizoenen weer te kijken voor dat de volgende begint.
Doen andere dit ook? aka is dit normaal?
Ik zou mezelf laten opnemen, dit is niet gezond/ongehoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef daanko het volgende:
Ik zit nu te denken om alle seizoenen weer te kijken voor dat de volgende begint.
hehe ja precies.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:14 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Ik zou mezelf laten opnemen, dit is niet gezond/ongehoord.
Ik doe dat alleen bij series die het de moeite waard zijn, dus dat ik weet dat ik er van kan genieten en dat is bij GoT dus echt niet zo.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef daanko het volgende:
Hm, ik denk juist dat GoT een serie is waarbij je bij de de tweede keer kijken andere dingen ziet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik doe dat alleen bij series die het de moeite waard zijn, dus dat ik weet dat ik er van kan genieten en dat is bij GoT dus echt niet zo.
Klopt, want ik snap absoluut geen hol van de serie, dus als ik het voor een tweede keer kijk dan zullen er vast meer puzzelstukjes op de plaats vallen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:44 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hm, ik denk juist dat GoT een serie is waarbij je bij de de tweede keer kijken andere dingen ziet.
Snap je er niks van ? Na hoeveel afleveringen ?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:51 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Klopt, want ik snap absoluut geen hol van de serie, dus als ik het voor een tweede keer kijk dan zullen er vast meer puzzelstukjes op de plaats vallen.
Misschien een whiteboard naast je TV hangen. Even wat portretjes uitprinten die je met magneetjes kan ophangen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:51 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Klopt, want ik snap absoluut geen hol van de serie, dus als ik het voor een tweede keer kijk dan zullen er vast meer puzzelstukjes op de plaats vallen.
En dan met draadjes wol en punaises voor alle verbindingen, bloedlijnen, allianties en oorlogen? Heb je in no time een spinnenweb in je kamer LDquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Misschien een whiteboard naast je TV hangen. Even wat portretjes uitprinten die je met magneetjes kan ophangen.
Ze begon de serie niet in King's Landing natuurlijk, dan was ze daar meteen vermoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:50 schreef Ang3l het volgende:
Ik zit een beetje die HBO kaart van de wereld te bekijken. Beetje alle steden en gebieden aanklikken. Toch spoilervrij (neem ik ff aan,w ant van HBO zelf)Zo leer je nog eens wat. Waar iedereen een beetje zit en waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Staan ook echt heel veel kleinere juizen in.
Wat ik wel vergeten ben, merk ik, is hoe Danaerys eigenlijk helemaal in Vaes Dothrak terechtkwamIk weet dat ze nu een teringend van kings landing af zit en die hele weg moet afleggen, maar hoe is ze ook alweer daar terecht gekomen? Dat teringend heeft ze dan toch ook ooit heen moeten doen? (in beduidend minder serie tijd) Of waar is ze ook al weer gestart in de serie?
In dat interview (youtube filmpje vorige topic) wordt wel gezegd dat de acteur die Varys speelt de grappigste on set isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:07 schreef Ugjerke het volgende:
ZO HARD DIT.
Het is dat we Varys nog niet echt keihard hebben zien lachen. Misschien is dat maar goed ook, stel je voor dat hij dezelfde lach heeft. Dan kan ik hem niet meer serieus nemen.
Ik zou het bijna proberen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En dan met draadjes wol en punaises voor alle verbindingen, bloedlijnen, allianties en oorlogen? Heb je in no time een spinnenweb in je kamer LD
*zwiept meteen over de kaart naar Penthos* O daaaar!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:53 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ze begon de serie niet in King's Landing natuurlijk, dan was ze daar meteen vermoord.
Ze is geboren op Dragonstone en daarna een beetje langs de Free Cities getrokken van gastheer naar gastheer. Aan het begin van GoT is ze in Pentos.
Klopt, het blijft een teringeind weg. Het zal wel uit te leggen zijn doordat ze met uberpaardrijders (Dothraki) rondhing.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
*zwiept meteen over de kaart naar Penthos* O daaaar!Nou da's nog een takke end van Penthos (praktisch bij Kings Landing maar aan de andere kant van de oceaan) naar Vaes Dothrak! En dat heeft ze in een paar afleveringen afgelegd terwijl ze nu al 3 seizoenen doet over de terugweg en pas halverwege is!
30 afleveringen te kijken en 42 weken voor het nieuwe seizoen begint. Dat moet wel lukken toch....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef daanko het volgende:
[..]
hehe ja precies.
Maar dan moet je het nog goed plannen want anders is het nu wel erg veel net van te voren.
Ja is ook zo natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
30 afleveringen te kijken en 42 weken voor het nieuwe seizoen begint. Dat moet wel lukken toch....
Leuk gedaan, ze missen wel Rhaegoquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:10 schreef daanko het volgende:
De HBO pagina is inderdaad super.
Ik heb zelf deze cheatsheet geprint:
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ze daarna nog binnen een paar afleveringen van Vaes Dothrak naar Qarth zijn getrokken (zonder uberpaarden)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
het blijft een teringeind weg. Het zal wel uit te leggen zijn doordat ze met uberpaardrijders (Dothraki
Zo, die is wel flink verouderd zeg. Ik moest even nadenken over wie Asha is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:10 schreef daanko het volgende:
De HBO pagina is inderdaad super.
Ik heb zelf deze cheatsheet geprint:
[ afbeelding ]
En Arya er maar lang over doen om van King's Landing naar de Riverlands te gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:27 schreef Gremen het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ze daarna nog binnen een paar afleveringen van Vaes Dothrak naar Qarth zijn getrokken (zonder uberpaarden)
Ja preciesquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:27 schreef Gremen het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ze daarna nog binnen een paar afleveringen van Vaes Dothrak naar Qarth zijn getrokken (zonder uberpaarden)
Ja maar tussen de afleveringen zitten maanden hé. Het is niet zo dat elke aflevering precies op elkaar aansluit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja preciesToen ik de kaart zo ana het bekijken was dacht ik "Whut?"
Oke, nu met al die Unsullied te voet zijn ze natuurlijk wel minder snel, maar dan nog.
Behoorlijke trieste OP zo idd en niet in de laatste plaats ook vanwege het plaatje van "Robb"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:56 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben ook niet echt fan van de plaatjes in de OP, beetje kinderachtig.
Wat is er mis met gewoon een rood kruis ofzo???
't is wat...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Behoorlijke trieste OP zo idd en niet in de laatste plaats ook vanwege het plaatje van "Robb"Als men dan toch zo flauw bezig gaat, dan maar van íedereen die inmiddels is overleden een "post-mortem"-plaatje...
Lijkt me logischer dat ze nergens blijft hangen. Als ze én die lange afstanden af moet leggen én ook nog eens ergens (off-screen) blijft hangen zou ze nog meer tijd kwijt moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:05 schreef Forbry het volgende:
Kan het niet (ook) zijn dat Daenerys soms/steeds ergens een tijd(je) blijft hangen, maar dat ze dat niet laten zien verder.
Nee klopt, maar als je ziet hoe enorm rap ze gevlucht was van Penthos naar Vaes Dothrak (grote afstand!) en hoe lang ze nu over de terugweg doet.....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ja maar tussen de afleveringen zitten maanden hé. Het is niet zo dat elke aflevering precies op elkaar aansluit.
Ik bedoel dat ze die afstanden dus sneller overbrugt dan nu lijkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Lijkt me logischer dat ze nergens blijft hangen. Als ze én die lange afstanden af moet leggen én ook nog eens ergens (off-screen) blijft hangen zou ze nog meer tijd kwijt moeten zijn.
De OP is toch kut. Enige toffe zijn de graphics voor de opmaak. De tekst is ook niet echt je van het.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Behoorlijke trieste OP zo idd en niet in de laatste plaats ook vanwege het plaatje van "Robb"Als men dan toch zo flauw bezig gaat, dan maar van íedereen die inmiddels is overleden een "post-mortem"-plaatje...
Nog sneller?!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:09 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze die afstanden dus sneller overbrugt dan nu lijkt.
Nou, aangezien ik nu toch al behoorlijk wat "klachten" voorbij heb zien komen... have fun dan maar hè met de nieuwe OP die bijna niemand hier leuk vindtquote:
Ok, zal es ff terug gaan lezen, want ik zit op een verkeerd spoor blijkbaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:12 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nog sneller?!![]()
Het hele punt is volgens mij dat ze al retesnel lijkt te gaan.
Het interesseert me gewoon niet, ik kijk er een keer naar and that's it. Ik vind die banners bijvoorbeeld in het boekentopic ook heel mooi.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:14 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, aangezien ik nu toch al behoorlijk wat "klachten" voorbij heb zien komen... have fun dan maar hè met de nieuwe OP die bijna niemand hier leuk vindt
JA echt welquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Boeit het iets?
Kijk jij ieder topic nog in de OP dan?
Het doet er blijkbaar toch niet toe wat het "gros" vindt. Heb mijn zegje gedaan en ben er nu al wel weer klaar mee.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De OP is toch kut. Enige toffe zijn de graphics voor de opmaak. De tekst is ook niet echt je van het.
quote:Welkom in het topic over Game of Thrones, de serie waarin iedereen sterft.
[gifje]
[gifje]
[plaatje]
[videoclip]
[tepel van Daenarys]
Gewoon de lapo pakken en een mooiere OP maken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het doet er blijkbaar toch niet toe wat het "gros" vindt. Heb mijn zegje gedaan en ben er nu al wel weer klaar mee.
Ik weet niet over welke vondst je het hebt, ik zal nog ff één en ander terug lezenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het interesseert me gewoon niet, ik kijk er een keer naar and that's it. Ik vind die banners bijvoorbeeld in het boekentopic ook heel mooi.
Maar niemand vond mijn geweldige vondst uit het vorige topic dus erg interessant...
Ze hebben toch ook nog een stuk per boot gedaan? Waar was dat dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:27 schreef Gremen het volgende:
[..]
jij bent dan ook slechts gepeupel, verwacht je dat wij high-borns iets van jou gaan aantrekken. ga lekker terug naar gin-alleyquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het doet er blijkbaar toch niet toe wat het "gros" vindt. Heb mijn zegje gedaan en ben er nu al wel weer klaar mee.
Was een beetje flauw hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke vondst je het hebt, ik zal nog ff één en ander terug lezen
Van Qarth naar Astapor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:25 schreef Symer het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook nog een stuk per boot gedaan? Waar was dat dan eigenlijk?
Kan, maar ik blijf nog uitgaan van L+R=J.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:25 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Was een beetje flauw hoor![]()
Aangezien er steeds wordt herhaald dat Jon zelfs nog meer op Eddard lijkt dan zijn 'echte' kinderen, kan het dan niet zo zijn dat er bij de Starks ook een Jamie-Cersei-tje heeft plaatsgevonden...
Vind ik zéér onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn. Ben het met Ugjerke eens, denk eerder aan de reeds vele malen voorbij gekomen L+ R= J-theoriequote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:25 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Was een beetje flauw hoor![]()
Aangezien er steeds wordt herhaald dat Jon zelfs nog meer op Eddard lijkt dan zijn 'echte' kinderen, kan het dan niet zo zijn dat er bij de Starks ook een Jamie-Cersei-tje heeft plaatsgevonden...
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Kan, maar ik blijf nog uitgaan van L+R=J.
Overigens is Jon Snow wel raar gecast als ze iemand zochten die op Sean Bean/Eddard Stark lijkt.
Of andersom, ze hadden niet perse Sean Bean als Ned hoeven te gebruiken. Hij had ook Cersei kunnen spelen.
[ afbeelding ]
Vele malen voorbij gekomen? Damn, ik moet echt de eerdere seizoenen nog eens rustig herbekijken merk ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:31 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vind ik zéér onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn. Ben het met Ugjerke eens, denk eerder aan de reeds vele malen voorbij gekomen L+ R= J-theorie
Niet in de serie, maar in deze topicreeksquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Vele malen voorbij gekomen? Damn, ik moet echt de eerdere seizoenen nog eens rustig herbekijken merk ik.
Echt waar? Ik dacht dat dat voor de aankomst in Qarth was, nog voor ze bij bij de Red Wastes aankwamen, vlak na de dood van Kahl Drogo, maar daar is niets dan woestijn.quote:
Oh ok, ik heb spoilers zo veel mogelijk proberen te ontwijken. (en dat is knap lastig voor iemand die zo ongeduldig is als ik)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Niet in de serie, maar in deze topicreeks
Dat laatste vind ik echt verbazend, een seizoen afsluiten zonder echte cliffhanger. Dan ben je als maker erg overtuigd van de vaste fanbasequote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef Forbry het volgende:
Nu seizoen 3 echt ten einde is, kan ik zeggen dat ik seizoen 1 nog steeds het beste seizoen vind (één grote, rode draad door het verhaal, minder verhaallijnen tegelijk, daardoor meer diepte in het geheel), maar dat ik seizoen 3 toch weer beter vond dan seizoen 2. De topper van seizoen 2 zou ook de Blackwater Bay battle moeten zijn, maar daar vond ik persoonlijk eigenlijk niet zo heel veel aan. Kwam op mij heel "klein" over namelijk, far from epic in ieder geval. Al met al vond ik dit seizoen veel "heftiger"Geen echte cliffhanger(s) de laatste aflevering, maar wel op zo'n manier afgesloten dat ik toch heel benieuwd ben hoe alles het volgende seizoen verder gaat
Niet per se slechterik, gewoon geen koningsmateriaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef Forbry het volgende:
Ik heb trouwens nu 3 seizoenen lang echt mijn best gedaan om Stannis als (enigszins) "goed" te zien, maar na het zien van de laatste aflevering houd ik dat toch echt niet langer vol. Stannis is in mijn ogen gewoon een sléchterik en dan nog véén van het slappe zak-kaliber ook (dit itt tot Tywin bijvoorbeeld)
Ik heb ook niet de indruk dat zij erg onzeker over hun fanbase hoeven te zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik echt verbazend, een seizoen afsluiten zonder echte cliffhanger. Dan ben je als maker erg overtuigd van de vaste fanbase
Is ook weer zo inderdaad.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:03 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de indruk dat zij erg onzeker over hun fanbase hoeven te zijn
Inderdaad zoals Ugjerke zegt van Qarth naar Astapor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:25 schreef Symer het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook nog een stuk per boot gedaan? Waar was dat dan eigenlijk?
lol, ben blij dat ik niet de enige ben. Het is echt niet te volgen af en toe en je hebt constant de indruk dat er meer achter zit wat er gebeurt en dat lees ik dan hier.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:51 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ah, dan haal ik idd seizoenen door elkaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:07 schreef Gremen het volgende:
[..]
Inderdaad zoals Ugjerke zegt van Qarth naar Astapor.
Volgens mij zit het zo:
Seizoen 1, Begint ze in pentos. Ze word uitgehuwelijkt en trekt met de Dothraki te paard naar Vaes Dothrak (Wat al een behoorlijk stuk is!)
Drogo wordt ziek en sterft. Ze verbranden hem en de draken worden geboren.
Seizoen 2, Ze moet vluchten en trekken door de red waste naar Qarth. Daar dat gedoe met die Xaro en warlock. Ze sluiten Xaro op en stelen alles.
Seizoen 3, Met met boten naar Astapor. Hier komt ook Barristan erbij. Verder Unsullied enzovoort..... Yunkai
Iig reist ze een stuk sneller dan al die lui in Westeros
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:02 schreef Luigi het volgende:
Kan iemand in een spoilertag dat l+r=j kort uitleggen?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Uh, oké.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Meisje uit mijn klas had gedroomd dat ze Khaleesi was en met Khal Drogo was geweest
Liep ze ook wat moeilijk?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Meisje uit mijn klas had gedroomd dat ze Khaleesi was en met Khal Drogo was geweest
Seizoen 1 eindigt met de introductie van de draakjes. In de eerste aflevering van seizoen 2 lopen ze al door de Red Waste.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:36 schreef Symer het volgende:
[..]
Echt waar? Ik dacht dat dat voor de aankomst in Qarth was, nog voor ze bij bij de Red Wastes aankwamen, vlak na de dood van Kahl Drogo, maar daar is niets dan woestijn.
Ik moet misschien ook maar eens weer met 101 beginnen.
In hetquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef Forbry het volgende:
Ik heb trouwens nu 3 seizoenen lang echt mijn best gedaan om Stannis als (enigszins) "goed" te zien, maar na het zien van de laatste aflevering houd ik dat toch echt niet langer vol. Stannis is in mijn ogen gewoon een sléchterik en dan nog één van het slappe zak-kaliber ook (dit itt tot Tywin bijvoorbeeld)
SPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is hij cooler en stoerder
Ik hoorde in het andere topic dat een van de makers van de serie een hekel had aan Stannis ofzo, en dat hij daarom een slappe zak is geworden. Van horen zeggen.Helemaal super.
Yep.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:30 schreef spapaars het volgende:
Is ze het nu wel of niet?
http://www.vkmag.com/maga(...)mes_of_thrones_shae/
is zoquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:32 schreef Blistering het volgende:
Is een turkse pornoactrice, dus kan maar zo inderdaad.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:36 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In hetSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is hij cooler en stoerder
Ik hoorde in het andere topic dat een van de makers van de serie een hekel had aan Stannis ofzo, en dat hij daarom een slappe zak is geworden. Van horen zeggen.Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
SPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.Tails tell tales
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
Ik vind het op zich niet echt een heel erg gave character, maar hij is op zich wel de meest gerechtvaardigde troonopvolger, aangezien bastaards niet tellen en hij de broer van Robert isSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.
Verder vind ik het lord-of-light-magic wel een leuke toevoeging
*Het verboden woord* niet gelezenTo discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:36 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In hetIn de serie is zijn stem zo epischSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is hij cooler en stoerder
Ik hoorde in het andere topic dat een van de makers van de serie een hekel had aan Stannis ofzo, en dat hij daarom een slappe zak is geworden. Van horen zeggen.. Zo'n rauwe stem voegt echt wat toe aan zijn karakter imo.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ikquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:28 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik vind het op zich niet echt een heel erg gave character, maar hij is op zich wel de meest gerechtvaardigde troonopvolger, aangezien bastaards niet tellen en hij de broer van Robert is
Verder vind ik het lord-of-light-magic wel een leuke toevoeging
*Het verboden woord* niet gelezen
Hij kan het ook achter de hand hebben gehouden als troef, aangezien Tywin nog steeds Sansa ziet als sleutel tot het noorden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Ze weten dat hij wel leeft. Toen Theon met Ramsay 'vluchtte' zei hij dat het de weeskinderen waren. Ramsay heeft / kan het tegen zijn vader gezegd hebben en aangezien die onder één hoedje speelt met Tywin
Ik ookquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ik
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ik
Vreemde vergelijking...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 01:24 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?
Omdat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, als je vindt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar die afgezet is de rechtmatige heerser is...quote:
Ja, want real-life situaties uit de 21e eeuw zijn exact hetzelfde als in een fictief verhaal dat speelt in een middeleeuwse wereld... In de middeleeuwen zijn genoeg krankzinnige, moordende tirannen opgevolgd door hun nageslacht, hoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als je vindt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar die afgezet is de rechtmatige heerser is...
En door voortschrijdend inzicht dacht ik toch dat de mensheid geaccepteerd heeft dat dat over het algemeen niet zo'n goed idee vindt. En je het recht op erfopvolging verliest als je een krankzinnige moordenaar bent die afgezet is. Lijkt niet alleen mij vrij logisch, maar de mensen in die middeleeuwse setting waar we dan in moeten denken van je blijkbaar ook. Anders waren er wel opstanden tegen Robert geweest door aanhangers van Viserys of Dany. Zoals er nu aan alle kanten opstanden zijn tegen Joffrey en de Lannisters.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:49 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ja, want real-life situaties uit de 21e eeuw zijn exact hetzelfde als in een fictief verhaal dat speelt in een middeleeuwse wereld... In de middeleeuwen zijn genoeg krankzinnige, moordende tirannen opgevolgd door hun nageslacht, hoor.
Ik denk dat je een aantal dingen over het hoofd ziet:quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En door voortschrijdend inzicht dacht ik toch dat de mensheid geaccepteerd heeft dat dat over het algemeen niet zo'n goed idee vindt. En je het recht op erfopvolging verliest als je een krankzinnige moordenaar bent die afgezet is. Lijkt niet alleen mij vrij logisch, maar de mensen in die middeleeuwse setting waar we dan in moeten denken van je blijkbaar ook. Anders waren er wel opstanden tegen Robert geweest door aanhangers van Viserys of Dany. Zoals er nu aan alle kanten opstanden zijn tegen Joffrey en de Lannisters.
Punt een zou niet ter zake moeten doen als men daadwerkelijk vond dat dat de Viserys een betere heerser zou zijn, als men de Tagaryens de rechtmatige heersers zouden vinden, hadden er opstanden geweest. Of er Targaryens in Westeros waren geweest of zoals nu in exile.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:08 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik denk dat je een aantal dingen over het hoofd ziet:
- er waren geen Targaryens meer over in Westeros om een opstand te organiseren
- Robert leek een betere koning dan Aerys was geweest, dus weinig reden voor een opstand
- Joffrey was weer een stap terug richting het koningschap van Aerys, en de opstandelingen hadden allemaal hun eigen redenen om Joffrey van de troon te willen stoten.
Dat het logisch lijkt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar geen recht op erfopvolging heeft, mag wel zo zijn, maar dat staat niet in de regels omtrent troonopvolging.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:24 schreef timmmmm het volgende:
Voor de normale mensen die het niet zo serieus nemen
Zoals de Greyjoy opstand? Dat gemorrel in Dorne? Robert had de opstand gewonnen met steun van 6/8 Lords Paramount, waaronder Tywin Lanister. In opstand komen? Zal ik een youtube-clip van de Rains of Castamere embedden?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Punt een zou niet ter zake moeten doen als men daadwerkelijk vond dat dat de Viserys een betere heerser zou zijn, als men de Tagaryens de rechtmatige heersers zouden vinden, hadden er opstanden geweest. Of er Targaryens in Westeros waren geweest of zoals nu in exile.
De beste man voor de beste baan; een dronkenlap. Hoe spel je nee?quote:[quote]En op je tweede punt: als Robert een betere koning is dan Aerys, dus het dan logisch is dat hij op de troon zit, heeft Dany ook geen recht van spreken. Dan heb je het namelijk niet over erfrecht, maar over wie de best man for the job is. Dat wordt je niet als je ver van Westeros met slaafjes speelt.
Dochters erven eerder dan verre neven. Zelfs als ze zelf de 'Koning' niet mag zijn dan kan haar eventuele toekomstige echtgenoot dat wel zijn.quote:In hoeverre is er van rechtmatigheid wat over nadat Robert met geweld de macht gegrepen heeft? Ik ken de regels omtrent de troonsopvolging niet, want het is niet in de serie behandelt (en ik heb het ook niet in de boeken gelezen maar dat terzijde). dus ik vermoed jij ook niet. Maar ik ga uit van een erfopvolging. Daarin staat meestal buiten kijf dat de oudste zoon (of dochter als ze vooruitstrevend zijn) de koning opvolgt. Onze eigen wet is bijvoorbeeld al eens aangepast. In plaats van directe afstammelingen van Willem 1 is het Juliana 1. Dat zal ongetwijfeld nogmaals veranderd worden, omdat er anders mensen komen die meer aanspraak op de troon hebben dan onze eigen Amalia. Daar Robert met zoveel geweld de troon gegrepen heeft, en de Targaryens minstens half krankzinnig zijn, kan ik me niet voorstellen dat hij niks heeft laten veranderen in die wet.
Maar de reden dat Robert koning is en niet bijvoorbeeld Ned Stark of Jon Arryn, is dat hij verwant is aan de Targaryens. Als er iemand is die meer Targaryan is dan Robert is dat argument onzinnig.quote:Dus zelfs als je het zo serieus neemt als jullie dat doen, is er gewoon niets van waar dat Dany de rechtmatige troonopvolger is.
Als Ned 'gewoon' op de troon was gaan zitten, nadat hij Jamie ervan af had gestuurd was hij koning geweest. Easy as that.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zoals de Greyjoy opstand? Dat gemorrel in Dorne? Robert had de opstand gewonnen met steun van 6/8 Lords Paramount, waaronder Tywin Lanister. In opstand komen? Zal ik een youtube-clip van de Rains of Castamere embedden?
[..]
De beste man voor de beste baan; een dronkenlap. Hoe spel je nee?
[..]
Dochters erven eerder dan verre neven. Zelfs als ze zelf de 'Koning' niet mag zijn dan kan haar eventuele toekomstige echtgenoot dat wel zijn.
[..]
Maar de reden dat Robert koning is en niet bijvoorbeeld Ned Stark of Jon Arryn, is dat hij verwant is aan de Targaryens. Als er iemand is die meer Targaryan is dan Robert is dat argument onzinnig.
Dat deed hij niet omdat Robert vanwege zijn Targaryen bloed beter geaccepteerd zou worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als Ned 'gewoon' op de troon was gaan zitten, nadat hij Jamie ervan af had gestuurd was hij koning geweest. Easy as that.
Hij deed het niet, omdat hij er geen interesse in had toch? Wilde alleen maar zsm terug naar Winterfell.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat deed hij niet omdat Robert vanwege zijn Targaryen bloed beter geaccepteerd zou worden.
Ned lijkt me niet iemand die koning zou willen worden. Maar goed, de reden dat Robert koning werd is zijn Targaryen bloed.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij deed het niet, omdat hij er geen interesse in had toch? Wilde alleen maar zsm terug naar Winterfell.
quote:Robert's claim to the Iron Throne of the Seven Kingdoms was based on his grandmother being Rhaelle Targaryen, daughter of King Aegon V, thus giving him a much stronger claim to the throne than the Arryns, Tullys or Starks.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
Ik weet dat het verboden is om over de boeken te praten, maar dit is geen spoiler. Neem de laatste episode, daarin komt Stannis erachter dat de WW's in het noorden zijn, in de serie was het Melissandre die zei "ja, dat is de echte oorlog". In het boek was het Stannis die vond dat de oorlog om de troon daar niets mee was en vond dat ze daar op moesten focussen. Dat is wat Stannis een goed karakter maakt, wat in de serie totaal wordt weggelaten. Dat is gewoon jammer imo, ook totaal niet nodig.SPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 01:24 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?
Ik vind het eigenlijk best lastig definitief te bepalen wie op dit moment de beste claim op de Iron Throne heeft. Vandaar dat ik ook "denk ik" aan mijn "statement" toevoegdequote:
(zie post hierboven van Nic1) zou Daenerys in mijn ogen op zéker zowel de meest gerechtvaardigde als rechtmatige troonopvolg(st)er zijn.quote:Robert's claim to the Iron Throne of the Seven Kingdoms was based on his grandmother being Rhaelle Targaryen, daughter of King Aegon V, thus giving him a much stronger claim to the throne than the Arryns, Tullys or Starks.
Ik heb persoonlijk absoluut geen problemen met info uit de boeken (graag zelfs!), zo lang het maar geen (echte) spoilers zijn, wat met deze info idd niet het geval isquote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik weet dat het verboden is om over de boeken te praten, maar dit is geen spoiler. Neem de laatste episode, daarin komt Stannis erachter dat de WW's in het noorden zijn, in de serie was het Melissandre die zei "ja, dat is de echte oorlog". In het boek was het Stannis die vond dat de oorlog om de troon daar niets mee was en vond dat ze daar op moesten focussen. Dat is wat Stannis een goed karakter maakt, wat in de serie totaal wordt weggelaten. Dat is gewoon jammer imo, ook totaal niet nodig.
Jij hier?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:25 schreef JonSnow het volgende:
Laatste aflevering was toch wel een beetje een stab in the back aan de kant van Ygritte als je het mij vraagt .
Maar ja: doesn't matter, had sex.
Moet een tijdje rust houden van de Maester om te herstellen van de pijlen in mijn rug.quote:
En FOK!en mag gewoon volgens de regels van de NW?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:26 schreef JonSnow het volgende:
[..]
Moet een tijdje rust houden van de Maester om te herstellen van de pijlen in mijn rug.
Ja, maar dat hoort ook wel bij Stannis dat creepyachtige. Daarom ging Renly ook voor de troon omdat Stannis te koud was om het volk voor zich te winnen. Maar buiten dat handelt hij gewoon rechtvaardig en wilt graag het beste voor zijn koninkrijk, dat aspect ontbreekt imo teveel in de serie.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk absoluut geen problemen met info uit de boeken (graag zelfs!), zo lang het maar geen (echte) spoilers zijn, wat met deze info idd niet het geval is
Dat is wel iets anders zo ja. Niet voldoende om mijn mening te herzien, maar kan me voorstellen dat als er veel van dat soort dingetjes zijn, je al met al wel een heel ander beeld van iemand schetst. Maar goed, het is niet alleen WAT "serie-Stannis" doet en/of zegt, ook de manier WAAROP. Zijn manier van doen komt op mij echt heel creepy en tegelijkertijd ook "lulletje rozenwater" over.Ik vind zijn verhaallijn overigens wel steeds interessanter worden
, maar ik hoop (op dit moment) wel dat hij nog eens flink op zijn bek gaat met dat Lord of Light gedoe en zijn houding t.o.v. Davos, Shireen en Gendry
FOK!ken, gamen, filmpje kijken, alles mag.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
En FOK!en mag gewoon volgens de regels van de NW?
Maar ging Renly in het boek wel op dezelfde manier dood als in de serie? Wilde Stannis in het boek ook Gendry opofferen? Doet hij in de boeken ook zo koud tegen zijn dochtertje? Dit zijn allemaal dingen die Stannis in mijn ogen een slechterik maken (en dan heb ik het nog niet eens over hoe hij met Davos omgaat, wat imo ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdient).quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:28 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoort ook wel bij Stannis dat creepyachtige. Daarom ging Renly ook voor de troon omdat Stannis te koud was om het volk voor zich te winnen. Maar buiten dat handelt hij gewoon rechtvaardig en wilt graag het beste voor zijn koninkrijk, dat aspect ontbreekt imo teveel in de serie.
Renly ging wel hetzelfde dood ja. Gendry wilde hij niet opofferen, in de boeken had Robert 1 erkende bastard, Eadric Storm, die was verwekt in Stannis zijn huwelijksbed op zijn bruiloft voordat Stannis van het bed gebruik kon maken. Die is in de serie weggelaten en hebben ze Gendry voorgebruikt. (Verder gebeurde hetzelfde, vrijgemaakt door Davos)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar ging Renly in het boek wel op dezelfde manier dood als in de serie? Wilde Stannis in het boek ook Gendry opofferen? Doet hij in de boeken ook zo koud tegen zijn dochtertje? Dit zijn allemaal dingen die Stannis in mijn ogen een slechterik maken (en dan heb ik het nog niet eens over hoe hij met Davos omgaat, wat imo ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdient).
Dit vind ik idd wel hele grote verschillen, die zouden mijn mening over Stannis eventueel wel kunnen doen veranderen als ik de boeken zou lezenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Renly ging wel hetzelfde dood ja. Gendry wilde hij niet opofferen, in de boeken had Robert 1 erkende bastard, Eadric Storm, die was verwekt in Stannis zijn huwelijksbed op zijn bruiloft voordat Stannis van het bed gebruik kon maken. Die is in de serie weggelaten en hebben ze Gendry voorgebruikt. (Verder gebeurde hetzelfde, vrijgemaakt door Davos)
Een groot verschil is dat in het boek vooral de vrouw van Stannis de volgeling is van de red god en Stannis min om meer er in meegaat omdat het grootste deel van zijn leger er ook in gelooft en hij dus moet. Davos vervult daarbij het tegengewicht voor Stannis. Stannis wilde zijn neefje (Eadric, die in de boeken in Storms end bleef wonen en in later samen met zijn dochter en Davos leert lezen en dergelijke) niet opofferen, daarom liet hij Davos ook vrij uit de gevangenis, omdat hij wist dat hij het ook niet wou en er wel iets tegenging doen.
Het is meer Stannis en Davos vs Melissandre en de red god in het boek dan Stannis & Melissandre vs Davos zoals in de serie. Verder is hij in het boek ook wel een koud figuur, al heeft zijn dochter wel meer gezelschap dan in de serie en ook zijn vrouw zit niet in een kamertje met al hun dode babies. Het is in het boek iets kleurrijker en 'vrolijker' waardoor Stannis ook iets minder koud overkomt.
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat je hem een goed persoon moet vindenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit vind ik idd wel hele grote verschillen, die zouden mijn mening over Stannis eventueel wel kunnen doen veranderen als ik de boeken zou lezen![]()
Bedankt voor de uitgebreide toelichting!Neemt niet weg dat het nu dus om de serie gaat en we het hier dus ook met Stannis zoals hij in de serie is moeten doen. Ik vind eerlijk gezegd dan ook, dat als mensen in dit topic hun mening over Stannis geven, ze die ook zouden moeten geven op basis van de serie en niet op basis van de boeken (los van wat dingen die in de boeken wel hetzelfde, maar daar duidelijker zijn dan
). Misschien dat sommigen of zelfs velen dan wel een andere mening toegedaan zijn?
Zei die ook "The Lannisters send their regards" tegen het kassameisje toen hij had afgerekend?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:14 schreef Disorder het volgende:
Ik was net in de Albert Heijn en er liep iemand langs die op Roose Bolton leek
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zei die ook "The Lannisters send their regards" tegen het kassameisje toen hij had afgerekend?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:45 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
This train terminates at The Twins
[..]
Zei die ook "The Lannisters send their regards" tegen het kassameisje toen hij had afgerekend?
Ik ben dan wel zo'n lulhannes mijn paraplu voor z'n voeten neerlegt en keihard king in the north zou roepenquote:
[..]
Tja, ik moet toch wat.quote:
Ja stom he, eerste dat me opvalt nu ik aan het lezen ben...quote:Op zondag 16 juni 2013 00:49 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik wel fijner vind in de serie vergeleken met de boeken is dat ze ouder zijn. Robb is 15, Dany 14 en Bran is 8zo kan ik het niet serieus nemen en ik doe of ze allemaal minstens 5 jaar ouder zijn
Boek. In de serie kunnen ze toch minder laten zien, en wordt een hoop interessante dialoog weggelaten.quote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja stom he, eerste dat me opvalt nu ik aan het lezen ben...
Wat is jullie mening eigenlijk, zonder te spoliëren. Boeken of serie is beter?
Bij de serie vind ik het leuker dat je soms kleine dingen kan zien die niet op de voorgrond staan wat bij boeken dan weer niet kan, maar de boeken hebben zoveel meer info/detail (muv deel 1) dat ik de boeken toch wel leuker vindquote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Boeken. In de serie moeten ze per seizoen vaak meer dan 1000 pagina's aan materiaal stoppen. Om dat in 10 afleveringen te krijgen moet er dus best veel achtergrond informatie weggehaald worden. Die dingen kun je in de boeken wel lezen, wat het m.i. veel interessanter maakt.quote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:49 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik wel fijner vind in de serie vergeleken met de boeken is dat ze ouder zijn. Robb is 15, Dany 14 en Bran is 8zo kan ik het niet serieus nemen en ik doe of ze allemaal minstens 5 jaar ouder zijn
Tsja dit zijn de leeftijden in boek 1. Wat veronderstellen ze in het vervolg? Als daar nou eens 5 jaar overheen gaan...quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.
In oude tijden was het wel heel normaal dat je al op veel jongere leeftijd veel meer verantwoordelijkheden hebt. Ik denk dat de auteur dat ook meer in gedachten had.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.
Edric zou helemaal niets toevoegen aan de serie. Een nieuw karakter introduceren enkel om gevangen door Stannis en gered te worden door Davos. Prima voor een boek, maar niet voor een serie dat al erg veel karakters bevat.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:09 schreef xFriendx het volgende:
Wat ik ook mooi vind is dat diezelfde Edric Storm het niet kan nalaten om een paar keer te herhalen tegenover Davos, dat het afhakken van zijn vingers (door Stannis) niet juist was. Ondanks dat Davos hem red en juist wel overtuigd is van die gerechtigheid.
Vond het dus ook even wennen dat Gendry nu zijn plaats in nam. Niets mis met die acteur of zo, maar Gendry is qua karakter gewoon anders dan Edric is. Allebei sterk qua body, maar Edric uit de boeken is redelijk zelfverzekerd, bekijkt vaak een groter geheel en zo. Gendry waait wat met de winden mee en komt zo nu en dan zelfs wat onnozel over.
quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur.
Snap ik, maar dit is wel een beetje overdreven. Ik denk dat GRRM erg gefascineerd was door Alexander de Grote.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:52 schreef drakin het volgende:
[..]
In oude tijden was het wel heel normaal dat je al op veel jongere leeftijd veel meer verantwoordelijkheden hebt. Ik denk dat de auteur dat ook meer in gedachten had.
Ik vond het voor de serie ook geen slechte keuze hoor. Als je alleen de serie volgt zou het inderdaad wel heel ingewikkeld worden met weer een nieuw karakter wat voor de serie ook weinig toevoegt.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:56 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Edric zou helemaal niets toevoegen aan de serie. Een nieuw karakter introduceren enkel om gevangen door Stannis en gered te worden door Davos. Prima voor een boek, maar niet voor een serie dat al erg veel karakters bevat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
[ Bericht 13% gewijzigd door Pagan op 16-06-2013 13:02:10 ]Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ik vind het juist helemaal passen in de middeleeuwse settingquote:Op zondag 16 juni 2013 13:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
oh, de 'grote god' martin maakt geen fouten? flikker op man
Tuurlijk maakt de man fouten. Wat jij noemt is er echter niet een van.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
oh, de 'grote god' martin maakt geen fouten? flikker op man
Is dit een spoilervrij interview?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:25 schreef drakin het volgende:
Hij maakt wel fouten, en die fouten geeft hij zelf ook toe zoals de kleur ogen van mensen, zei hij van de week tenminste in een interview met Conan:
Ja klopt, historisch gezien heeft zij wel gewoon birth right, maar die troonopvolgingsroutine is in principe verworpen door de opstand. Er staat haar een doodstraf op het hoofd bij toetreding van Westerosquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou, ik zou jou ook wel eens in the back willen stabben hoorquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:25 schreef JonSnow het volgende:
Laatste aflevering was toch wel een beetje een stab in the back aan de kant van Ygritte als je het mij vraagt .
Maar ja: doesn't matter, had sex.
Is dat eigenlijk wel zo? Ze is wel een vrouw he? Zou me niks verbazen als eigenlijk alleen haar broer en/of haar zoon op de troon hadden mogen zitten.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja klopt, historisch gezien heeft zij wel gewoon birth right, maar die troonopvolgingsroutine is in principe verworpen door de opstand. Er staat haar een doodstraf op het hoofd bij toetreding van Westeros
Al denk ik niet dat zij zich daar zo druk om maakt met haar 10.000 soldaten en 3 draken
Ja, als er niemand anders is.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Ze is wel een vrouw he? Zou me niks verbazen als eigenlijk alleen haar broer en/of haar zoon op de troon hadden mogen zitten.
En hoe ver ga je zoeken naar iemand anders? Want Robert Baratheon heeft ook Targaryenbloed in zich, maar zat natuurlijk niet bepaald hoog in de lijn van de troonsopvolging.quote:
True.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:47 schreef Nic1 het volgende:
Geen idee hoe het precies zit. Maar goed, uiteindelijk boeit alleen de grootte van je leger.
quote:Op maandag 17 juni 2013 10:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
True.![]()
Waarschijnlijk heeft GRRM hier ook nooit een duidelijk keuze in gemaakt, aangezien het uiteindelijk niet uitmaakt. Als 150.000 soldaten zeggen dat Hodor de Koning moet worden, dan gebeurt dat. (Totdat de draken komen)
31 maart 2014quote:Op maandag 17 juni 2013 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
Iemand een idee wanneer s4 start ongeveer?
Ik vond Hodor stom. En puberaal. Eendimensionala karaktertje. De Jarja Binks van Game of Thrones. Ik heb 't nu wel gezien met hem en de running gag. Hij mag dood. OF... iets episch gaan doenquote:
De running gag speelt juist alleen buiten de serie om vind ik. In de serie zelf vind ik het nogal meevallen.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond Hodor stom. En puberaal. Eendimensionala karaktertje. De Jarja Binks van Game of Thrones. Ik heb 't nu wel gezien met hem en de running gag. Hij mag dood. OF... iets episch gaan doen
Welnee. In de serie ook steeds. Ze moeten stil zijn: HODOR! Een echoput: HODOR! Een discussie met de groep: HODOR! Vermoeiend aan het worden. Het was 3x leuk. Nu kappenquote:Op maandag 17 juni 2013 11:35 schreef DonRaja het volgende:
[..]
De running gag speelt juist alleen buiten de serie om vind ik. In de serie zelf vind ik het nogal meevallen.
Mwah ach, ze heeft nog een hele weg te gaan waaronder een bootritje. Eén zeestormpje er overheen en er blijft niks over van d'r leger.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ace_eleven het volgende:
Al denk ik niet dat zij zich daar zo druk om maakt met haar 10.000 soldaten en 3 draken
Eens.quote:
Ik vind het idd ook nogal geforceerde humorquote:Op maandag 17 juni 2013 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Al die scenes met Hodor zijn van het niveau LET OP DIT MOET JE GRAPPIG VINDEN HODOR HODOR HAHAHAHAHAHAHAHA
Tja, dat risico loop je met zwakzinnigen, zou je toch moeten weten als je een tijdje op Fok! mee doetquote:Op maandag 17 juni 2013 11:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Welnee. In de serie ook steeds. Ze moeten stil zijn: HODOR! Een echoput: HODOR! Een discussie met de groep: HODOR! Vermoeiend aan het worden. Het was 3x leuk. Nu kappenVind ik dan he.
Bijna hetzelfde als de "you know nothing".
Ik vraag me ook af hoe ver ze willen gaan varen, ze lopen nu om een hele baai heen, is dat slechts om een vloot te zoeken, of gaan ze nog een pokke-eind lopen en alleen vanaf Pentos oversteken? Volgens mij was het idee wel dat ze gingen varen, maar heb Dany al een tijd niet meer gehoord over een vlootquote:Op maandag 17 juni 2013 11:38 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mwah ach, ze heeft nog een hele weg te gaan waaronder een bootritje. Eén zeestormpje er overheen en er blijft niks over van d'r leger.
[..]
Eens.
Volgens mij is het oudste zoon -> jongste zoon -> oudste dochter -> jongste dochter -> oudste broer etc.....quote:Op maandag 17 juni 2013 10:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel zo? Ze is wel een vrouw he? Zou me niks verbazen als eigenlijk alleen haar broer en/of haar zoon op de troon hadden mogen zitten.
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Tja, dat risico loop je met zwakzinnigen, zou je toch moeten weten als je een tijdje op Fok! mee doet
Vind ik leukquote:Op maandag 17 juni 2013 12:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Tja, dat risico loop je met zwakzinnigen, zou je toch moeten weten als je een tijdje op Fok! mee doet
SPOILER: de plaatjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor iemand die zei dat je niet mocht klagen als je er niets aan deed, ik vond het lelijk
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:35 schreef ace_eleven het volgende:
Nieuwe optie voor de characters voor in OP, met subtiele kruizen (en Ramsay Snow benoemd)SPOILER: de plaatjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor iemand die zei dat je niet mocht klagen als je er niets aan deed, ik vond het lelijk
Ok stelletje hokboeren
Orellquote:Op zondag 16 juni 2013 12:54 schreef Pagan het volgende:
Waar kennen we ze ook alweer van, onder een spoiler omdat het veel foto's zijn.
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:35 schreef ace_eleven het volgende:
Nieuwe optie voor de characters voor in OP, met subtiele kruizen (en Ramsay Snow benoemd)Heeft het trouwens een reden dat Ned er niet tussen staat?SPOILER: de plaatjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor iemand die zei dat je niet mocht klagen als je er niets aan deed, ik vond het lelijkBFF met GGMM
Denk dat ze alleen de karakters uit seizoen 3 hebben gebruikt, Khal Drogo ontbreekt namelijk ook.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heeft het trouwens een reden dat Ned er niet tussen staat?
Er missen nog wel meer karakters hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heeft het trouwens een reden dat Ned er niet tussen staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tails tell tales
Het erge is dat ik die Ramsay nog heel grappig vind ook (terwijl ik tegelijkertijd alles wat Theon nu meemaakt bijna te erg vind om naar te kijken). Best ziek eigenlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 09:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet niet of hij al voorbij is gekomen maar bij deze nog maar een keer.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel vrij veel werk, wat zijn er toch veel personages in Game of Thrones
EDIT:quote:Op maandag 17 juni 2013 23:55 schreef Forbry het volgende:
Dit is ook een aardig begin ja, ik heb wat anderen er wel bij, heb hier nog wel wat characters uit weggelaten, zoals het hulpje van Danaerys (Missandei), dat leek me een minder relevant personageSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:58 schreef ace_eleven het volgende:
Nieuwe optie, ben maar eens helemaal opnieuw begonnen, ik sta open voor commentaarKijk dit vind ik echt fantastisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel vrij veel werk, wat zijn er toch veel personages in Game of Thrones
EDIT:
[..]
Dit is ook een aardig begin ja, ik heb wat anderen er wel bij, heb hier nog wel wat characters uit weggelaten, zoals het hulpje van Danaerys (Missandei), dat leek me een minder relevant personage![]()
Vraag me wel af hoe je Missandei weg kan laten terwijl je Quaith wel vermeldt...
En het toepassen van grijze kruizen vind ik wat onnodig, gewoon rood gebruiken tot het tegendeel bewezen wordt.
Hoort Syrio dan ook geen (grijs) kruis te hebben?????
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
Ja, misschien vreemde keuze ja, maar ik vond Quaith wel een indruk achter laten, en als er nog iets terug komt in het hele verhaal mbt Qarth zal zij daar wel iets mee te maken hebben, die grijze kruizen had ik geplaatst bij die King of Qarth en Orell die volgens de Wikia presumed dead en alive (human form dead) zijn, ik dacht misschien toch wat onderscheid erin houdenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:28 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Kijk dit vind ik echt fantastisch.![]()
Vraag me wel af hoe je Missandei weg kan laten terwijl je Quaith wel vermeldt...
En het toepassen van grijze kruizen vind ik wat onnodig, gewoon rood gebruiken tot het tegendeel bewezen wordt.
Aah ok, zover had ik niet eens gekeken.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:51 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Denk dat ze alleen de karakters uit seizoen 3 hebben gebruikt, Khal Drogo ontbreekt namelijk ook.
Ik wil je lol niet bederven maar GRRM heeft gezegd dat ie dood is......quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef ace_eleven het volgende:
Ja, Syrio ook wellicht inderdaad, daar staat "uncertain", maar ik heb goede hoop voor hem
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:32 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik wil je lol niet bederven maar GRRM heeft gezegd dat ie dood is......![]()
Denk ik ook niet, maar je weet nooit (tenzij ik weer dingen gemist heb, was wel een plek van magie, wat waarschijnlijk wel een iets prominentere rol gaat spelen)quote:Enne, ik denk niet dat we terug naar Qarth zullen gaan hoor...
Luwin is een white walker jongequote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:38 schreef Khaleesi het volgende:
Mance moet er sowieso in.
BTW Luwin is natuurlijk ook zo dood als een pier.
Ik vind het altijd wel een handig overzichtje als je even iets of iemand zoektquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:40 schreef Norrage het volgende:
Lezen mensen die OP uberhaupt dan? Wat een moeite zeg
Heb je daar een bevestiging van? Het staat namelijk niet op de wiki of fire and ice pagina van hem en die is meestal wel erg gedetailleerd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:32 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik wil je lol niet bederven maar GRRM heeft gezegd dat ie dood is......![]()
SPOILER: vernieuwdOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan staat ie nu met een kruisquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:32 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik wil je lol niet bederven maar GRRM heeft gezegd dat ie dood is......
Qarth-mensen weggelatenquote:Enne, ik denk niet dat we terug naar Qarth zullen gaan hoor...ik vind het nu al zo een lange lijst, vandaar dat ik ook een eerste selectie deedquote:Verder hadden Yoren/Septa Mordane/Jory Cassel/Doreah/Irri/Anguy/Matthos Seaworth/negerpiraat/Pyat Pree/Podrick? er allemaal wel bij gemogen.
Nah, misschien beter van niet. Maar het geeft wel mooi aan wie er allemaal al dood zijn gegaan.
Hier staan alle gestorvenen, zijn er 197, waarvan volgens mij 47 unseen characters en dus 150 die in beeld zijn geweestquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:41 schreef Ugjerke het volgende:
Ik zou op zich wel een complete lijst willen zien van alle karakters die een naam of tekst hebben, om te kijken hoeveel er nou al dood zijn gegaan.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:02 schreef planethugo het volgende:
even een vraagje die de boeklezers wellicht met ja of nee, in een spoiler, kunnen beantwoorden. Wordt er nog iets gedaan met Poddrick die zo goed in bed zou zijn
geen zin om me dat een jaar, of langer, af te gaan vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:14 schreef ace_eleven het volgende:
Wel Greatjon Umber die amper in beeld is geweest en dan geen Ser Rodrik of Yoren?SPOILER: vernieuwdOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Volgens die link zijn die Ironborn gasten als Dagmer en die kale ook dood. Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:47 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Hier staan alle gestorvenen, zijn er 197, waarvan volgens mij 47 unseen characters en dus 150 die in beeld zijn geweest
(hoeveel er daadwerkelijk tekst hebben mag je zelf uitzoeken)
Die suggestie werd wel gewekt, maar het is niet 100% zeker.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:40 schreef Funzel het volgende:
[..]
Wel Greatjon Umber die amper in beeld is geweest en dan geen Ser Rodrik of Yoren?
[..]
Volgens die link zijn die Ironborn gasten als Dagmer en die kale ook dood. Dat heb ik niet meegekregen.
Nieuwe optie, ben maar eens helemaal opnieuw begonnen, ik sta open voor commentaarMooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel vrij veel werk, wat zijn er toch veel personages in Game of Thrones
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:04 schreef ems. het volgende:
[..]thnxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:54 schreef ace_eleven het volgende:
Ik vind het altijd wel een handig overzichtje als je even iets of iemand zoekt
Het lijkt me nu wel duidelijk wat er in Winterfell precies gebeurd is, vooral na de laatste aflevering.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die suggestie werd wel gewekt, maar het is niet 100% zeker.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:54 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Het lijkt me nu wel duidelijk wat er in Winterfell precies gebeurd is, vooral na de laatste aflevering.
Maar dat is toch niet letterlijk zo gezegd? Alleen dat Roose zijn bastaard erheen heeft gestuurd en dat zijn bastaard "his own way of doing things" heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:59 schreef Funzel het volgende:
ja er staat op die GoT wiki dat ze allemaal levend geflayed zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch niet letterlijk zo gezegd? Alleen dat Roose zijn bastaard erheen heeft gestuurd en dat zijn bastaard "his own way of doing things" heeft.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/DagmerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:After handing Theon over, Dagmer and his men are flayed alive by Ramsay Snow and the soldiers of House Bolton.
Ja, dat kan ik lezen. Ik ben vrij bekend met de wiki.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Dagmer
[..]
Ik wilde er wel graag een Umber in, aangezien Rickon daar naartoe gaat (toch?)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:40 schreef Funzel het volgende:
[..]
Wel Greatjon Umber die amper in beeld is geweest en dan geen Ser Rodrik of Yoren?
[..]
Volgens die link zijn die Ironborn gasten als Dagmer en die kale ook dood. Dat heb ik niet meegekregen.
Hmm als die nu dood is kan je 'm wel weglaten denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:19 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik wilde er wel graag een Umber in, aangezien Rickon daar naartoe gaat (toch?)
Verder wil ik Ser Rodrick en Yoren nog wel toevoegen hoor![]()
Dagmer ook?? Die past weer net nergens netjes in mijn plaatje![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan er nu al 75
[ Bericht 6% gewijzigd door ace_eleven op 18-06-2013 16:11:18 ]To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Nu wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:43 schreef Hierro het volgende:
of is Bolton nu verreweg het sterkste huis in het Noorden?
Volgens mij was het verhaal dat inderdaad heel veel huizen werden opgetrommeldquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:43 schreef Hierro het volgende:
Hoe zit het met de andere bannerman van de Starks? De Karstarks waren vertrokken, maar er waren toch meer huizen loyaal aan de Starks? Die zullen het verraad van Bolton toch niet zomaar accepteren?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:37 schreef ace_eleven het volgende:
Met Yoren en RodrickWaarom is die Jorah Mormont zwart en de rest wit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan er nu al 75
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:04 schreef ems. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:43 schreef Hierro het volgende:
Hoe zit het met de andere bannerman van de Starks? De Karstarks waren vertrokken, maar er waren toch meer huizen loyaal aan de Starks? Die zullen het verraad van Bolton toch niet zomaar accepteren, of is Bolton nu verreweg het sterkste huis in het Noorden?
Bolton is nu wel vrij sterk in het Noorden, maar ik denk wel dat het voor problemen kan zorgen. Bij die Red Wedding zullen ook de nodige mensen van belangrijke families gedood zijn. Daar zaten er genoeg van in Robb's leger.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:50 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Volgens mij was het verhaal dat inderdaad heel veel huizen werden opgetrommeld
(Robb in gesprek met measter Luwin)
"Call the banners"
"All of them, my lord?"
"They have all sworn to defend my father have they not?"
"They have"
"Now we'll see what their words are worth"
Vervolgens vliegen de raven uit:
[ afbeelding ]
Maar volgens mij zijn die grotendeels allemaal afgeslacht begin van afl 10 (na the red wedding)
Dat maakt in ieder geval wat duidelijk. Want het was toch Dagmer die Theon neersloeg en daarna was hij (Theon) gevangen genomen door Ramsay.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Dagmer
[..]
Ik denk dat de Greyjoys een bedreiging kunnen vormen voor Bolton. Ben benieuwd wat de zus van Theon van plan is. Gaat ze haar broer sneaky bevrijden, of slachten ze daar iedereen af inclusief Ramsay. Of huis Bolton wordt het eerste slachtoffer van de white walkers, aangezien de Boltons dicht bij de Wall zitten. Ik denk in ieder geval niet dat het goed zal eindigen voor Bolton.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[..]
Bolton is nu wel vrij sterk in het Noorden, maar ik denk wel dat het voor problemen kan zorgen. Bij die Red Wedding zullen ook de nodige mensen van belangrijke families gedood zijn. Daar zaten er genoeg van in Robb's leger.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:55 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Waarom is die Jorah Mormont zwart en de rest wit?
quote:
De Greyjoys vormen ook een kans voor de Boltons. Heel het Noorden wordt door de Ironborn bedreigd, als de Boltons de Ironborn weg weten te jagen, kunnen zij hun waarde als Warden of the North aantonen. En ze laten aan eventuele vijanden zien hoe sterk ze zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:01 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik denk dat de Greyjoys een bedreiging kunnen vormen voor Bolton. Ben benieuwd wat de zus van Theon van plan is. Gaat ze haar broer sneaky bevrijden, of slachten ze daar iedereen af inclusief Ramsay. Of huis Bolton wordt het eerste slachtoffer van de white walkers, aangezien de Boltons dicht bij de Wall zitten. Ik denk in ieder geval niet dat het goed zal eindigen voor Bolton.
Nieuwe optie, ben maar eens helemaal opnieuw begonnen, ik sta open voor commentaarGoed werk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel vrij veel werk, wat zijn er toch veel personages in Game of Thrones
EDIT:
[..]
Dit is ook een aardig begin ja, ik heb wat anderen er wel bij, heb hier nog wel wat characters uit weggelaten, zoals het hulpje van Danaerys (Missandei), dat leek me een minder relevant personage![]()
![]()
![]()
Tails tell tales
Stannis gaat nu toch ook een kijkje nemen in het noorden? Kan nog wel een gezellig feestje wordenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De Greyjoys vormen ook een kans voor de Boltons. Heel het Noorden wordt door de Ironborn bedreigd, als de Boltons de Ironborn weg weten te jagen, kunnen zij hun waarde als Warden of the North aantonen. En ze laten aan eventuele vijanden zien hoe sterk ze zijn.
Totdat de White Walkers komen, dan zitten ze allemaal in de shit. De Boltons en Karstarks als een van de eersten.
Roose en Stannis wil ik wel samen in een scene zien.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:03 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Stannis gaat nu toch ook een kijkje nemen in het noorden? Kan nog wel een gezellig feestje worden
Mijn favo charactersquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Roose en Stannis wil ik wel samen in een scene zien.
We zitten hier in het USA topic.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:33 schreef Bitterlemon het volgende:
Dankjewel voor het toevoegen van "dead" in het plaatje in de OP.
Echt, dankjewel.
Ze zijn ook dood.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:33 schreef Bitterlemon het volgende:
Dankjewel voor het toevoegen van "dead" in het plaatje in de OP.
Echt, dankjewel.
In Nederland loopt de serie vrijwel gelijk. Ik geloof dat de Nederlandse uitzending nog binnen 24 uur na de Amerikaanse op TV is.quote:
Ligt eraan of ze seizoen 3 en 4 puur op het derde boek houden, of dat er volgend seizoen al een stukje van het vierde boek bij komt. Want dan komt Gendry gewoon weer terug natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:40 schreef Kirov het volgende:
Alleen jammer dat de bovenste 24 het einde van het volgende seizoen niet halen
Dat lijkt me wel een toffe combinatie.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Roose en Stannis wil ik wel samen in een scene zien.
Als dit een spoiler is uit de boeken zitten we hier echt niet op te wachten. Als het een nepspoiler is trouwens ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:40 schreef Kirov het volgende:
Alleen jammer dat de bovenste 24 het einde van het volgende seizoen niet halen
Je komt er wel achterquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als dit een spoiler is uit de boeken zitten we hier echt niet op te wachten. Als het een nepspoiler is trouwens ook niet.
flikker opquote:
Ik heb de boeken gelezen en ik kan je verzekeren dat de spoiler echt is. Gelukkig maar zou ik zeggen, hoef je je in ieder geval niet meer af te vragen of het waar was.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als dit een spoiler is uit de boeken zitten we hier echt niet op te wachten. Als het een nepspoiler is trouwens ook niet.
Die draken zijn niet echt?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Gaan jullie maar lekker discussiëren, dan ga ik even een computer effect aaien!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |