quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:36 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In hetSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is hij cooler en stoerder
Ik hoorde in het andere topic dat een van de makers van de serie een hekel had aan Stannis ofzo, en dat hij daarom een slappe zak is geworden. Van horen zeggen.Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
SPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.Tails tell tales
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
Ik vind het op zich niet echt een heel erg gave character, maar hij is op zich wel de meest gerechtvaardigde troonopvolger, aangezien bastaards niet tellen en hij de broer van Robert isSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.
Verder vind ik het lord-of-light-magic wel een leuke toevoeging
*Het verboden woord* niet gelezenTo discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:36 schreef Kyubey het volgende:
[..]
In hetIn de serie is zijn stem zo epischSPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is hij cooler en stoerder
Ik hoorde in het andere topic dat een van de makers van de serie een hekel had aan Stannis ofzo, en dat hij daarom een slappe zak is geworden. Van horen zeggen.. Zo'n rauwe stem voegt echt wat toe aan zijn karakter imo.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ikquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:28 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik vind het op zich niet echt een heel erg gave character, maar hij is op zich wel de meest gerechtvaardigde troonopvolger, aangezien bastaards niet tellen en hij de broer van Robert is
Verder vind ik het lord-of-light-magic wel een leuke toevoeging
*Het verboden woord* niet gelezen
Hij kan het ook achter de hand hebben gehouden als troef, aangezien Tywin nog steeds Sansa ziet als sleutel tot het noorden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Ze weten dat hij wel leeft. Toen Theon met Ramsay 'vluchtte' zei hij dat het de weeskinderen waren. Ramsay heeft / kan het tegen zijn vader gezegd hebben en aangezien die onder één hoedje speelt met Tywin
Ik ookquote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ik
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, daar verschillen de meningen nog wel over. Ik zie zelf toch eerder nog Daenerys als meest gerechtvaardigde troonopvolger denk ik
Vreemde vergelijking...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 01:24 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?
Omdat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, als je vindt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar die afgezet is de rechtmatige heerser is...quote:
Ja, want real-life situaties uit de 21e eeuw zijn exact hetzelfde als in een fictief verhaal dat speelt in een middeleeuwse wereld... In de middeleeuwen zijn genoeg krankzinnige, moordende tirannen opgevolgd door hun nageslacht, hoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als je vindt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar die afgezet is de rechtmatige heerser is...
En door voortschrijdend inzicht dacht ik toch dat de mensheid geaccepteerd heeft dat dat over het algemeen niet zo'n goed idee vindt. En je het recht op erfopvolging verliest als je een krankzinnige moordenaar bent die afgezet is. Lijkt niet alleen mij vrij logisch, maar de mensen in die middeleeuwse setting waar we dan in moeten denken van je blijkbaar ook. Anders waren er wel opstanden tegen Robert geweest door aanhangers van Viserys of Dany. Zoals er nu aan alle kanten opstanden zijn tegen Joffrey en de Lannisters.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:49 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ja, want real-life situaties uit de 21e eeuw zijn exact hetzelfde als in een fictief verhaal dat speelt in een middeleeuwse wereld... In de middeleeuwen zijn genoeg krankzinnige, moordende tirannen opgevolgd door hun nageslacht, hoor.
Ik denk dat je een aantal dingen over het hoofd ziet:quote:Op zaterdag 15 juni 2013 08:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En door voortschrijdend inzicht dacht ik toch dat de mensheid geaccepteerd heeft dat dat over het algemeen niet zo'n goed idee vindt. En je het recht op erfopvolging verliest als je een krankzinnige moordenaar bent die afgezet is. Lijkt niet alleen mij vrij logisch, maar de mensen in die middeleeuwse setting waar we dan in moeten denken van je blijkbaar ook. Anders waren er wel opstanden tegen Robert geweest door aanhangers van Viserys of Dany. Zoals er nu aan alle kanten opstanden zijn tegen Joffrey en de Lannisters.
Punt een zou niet ter zake moeten doen als men daadwerkelijk vond dat dat de Viserys een betere heerser zou zijn, als men de Tagaryens de rechtmatige heersers zouden vinden, hadden er opstanden geweest. Of er Targaryens in Westeros waren geweest of zoals nu in exile.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:08 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik denk dat je een aantal dingen over het hoofd ziet:
- er waren geen Targaryens meer over in Westeros om een opstand te organiseren
- Robert leek een betere koning dan Aerys was geweest, dus weinig reden voor een opstand
- Joffrey was weer een stap terug richting het koningschap van Aerys, en de opstandelingen hadden allemaal hun eigen redenen om Joffrey van de troon te willen stoten.
Dat het logisch lijkt dat het nageslacht van een krankzinnige moordenaar geen recht op erfopvolging heeft, mag wel zo zijn, maar dat staat niet in de regels omtrent troonopvolging.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:24 schreef timmmmm het volgende:
Voor de normale mensen die het niet zo serieus nemen
Zoals de Greyjoy opstand? Dat gemorrel in Dorne? Robert had de opstand gewonnen met steun van 6/8 Lords Paramount, waaronder Tywin Lanister. In opstand komen? Zal ik een youtube-clip van de Rains of Castamere embedden?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Punt een zou niet ter zake moeten doen als men daadwerkelijk vond dat dat de Viserys een betere heerser zou zijn, als men de Tagaryens de rechtmatige heersers zouden vinden, hadden er opstanden geweest. Of er Targaryens in Westeros waren geweest of zoals nu in exile.
De beste man voor de beste baan; een dronkenlap. Hoe spel je nee?quote:[quote]En op je tweede punt: als Robert een betere koning is dan Aerys, dus het dan logisch is dat hij op de troon zit, heeft Dany ook geen recht van spreken. Dan heb je het namelijk niet over erfrecht, maar over wie de best man for the job is. Dat wordt je niet als je ver van Westeros met slaafjes speelt.
Dochters erven eerder dan verre neven. Zelfs als ze zelf de 'Koning' niet mag zijn dan kan haar eventuele toekomstige echtgenoot dat wel zijn.quote:In hoeverre is er van rechtmatigheid wat over nadat Robert met geweld de macht gegrepen heeft? Ik ken de regels omtrent de troonsopvolging niet, want het is niet in de serie behandelt (en ik heb het ook niet in de boeken gelezen maar dat terzijde). dus ik vermoed jij ook niet. Maar ik ga uit van een erfopvolging. Daarin staat meestal buiten kijf dat de oudste zoon (of dochter als ze vooruitstrevend zijn) de koning opvolgt. Onze eigen wet is bijvoorbeeld al eens aangepast. In plaats van directe afstammelingen van Willem 1 is het Juliana 1. Dat zal ongetwijfeld nogmaals veranderd worden, omdat er anders mensen komen die meer aanspraak op de troon hebben dan onze eigen Amalia. Daar Robert met zoveel geweld de troon gegrepen heeft, en de Targaryens minstens half krankzinnig zijn, kan ik me niet voorstellen dat hij niks heeft laten veranderen in die wet.
Maar de reden dat Robert koning is en niet bijvoorbeeld Ned Stark of Jon Arryn, is dat hij verwant is aan de Targaryens. Als er iemand is die meer Targaryan is dan Robert is dat argument onzinnig.quote:Dus zelfs als je het zo serieus neemt als jullie dat doen, is er gewoon niets van waar dat Dany de rechtmatige troonopvolger is.
Als Ned 'gewoon' op de troon was gaan zitten, nadat hij Jamie ervan af had gestuurd was hij koning geweest. Easy as that.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Zoals de Greyjoy opstand? Dat gemorrel in Dorne? Robert had de opstand gewonnen met steun van 6/8 Lords Paramount, waaronder Tywin Lanister. In opstand komen? Zal ik een youtube-clip van de Rains of Castamere embedden?
[..]
De beste man voor de beste baan; een dronkenlap. Hoe spel je nee?
[..]
Dochters erven eerder dan verre neven. Zelfs als ze zelf de 'Koning' niet mag zijn dan kan haar eventuele toekomstige echtgenoot dat wel zijn.
[..]
Maar de reden dat Robert koning is en niet bijvoorbeeld Ned Stark of Jon Arryn, is dat hij verwant is aan de Targaryens. Als er iemand is die meer Targaryan is dan Robert is dat argument onzinnig.
Dat deed hij niet omdat Robert vanwege zijn Targaryen bloed beter geaccepteerd zou worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als Ned 'gewoon' op de troon was gaan zitten, nadat hij Jamie ervan af had gestuurd was hij koning geweest. Easy as that.
Hij deed het niet, omdat hij er geen interesse in had toch? Wilde alleen maar zsm terug naar Winterfell.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat deed hij niet omdat Robert vanwege zijn Targaryen bloed beter geaccepteerd zou worden.
Ned lijkt me niet iemand die koning zou willen worden. Maar goed, de reden dat Robert koning werd is zijn Targaryen bloed.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij deed het niet, omdat hij er geen interesse in had toch? Wilde alleen maar zsm terug naar Winterfell.
quote:Robert's claim to the Iron Throne of the Seven Kingdoms was based on his grandmother being Rhaelle Targaryen, daughter of King Aegon V, thus giving him a much stronger claim to the throne than the Arryns, Tullys or Starks.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef Forbry het volgende:
[..]Ik krijg onderhand ook echt het idee dat de mensen die Stannis zo ophemelen, dat die dat dan ook eigenlijk grotendeels of zelfs puur en alleen op grond van de
Ik weet dat het verboden is om over de boeken te praten, maar dit is geen spoiler. Neem de laatste episode, daarin komt Stannis erachter dat de WW's in het noorden zijn, in de serie was het Melissandre die zei "ja, dat is de echte oorlog". In het boek was het Stannis die vond dat de oorlog om de troon daar niets mee was en vond dat ze daar op moesten focussen. Dat is wat Stannis een goed karakter maakt, wat in de serie totaal wordt weggelaten. Dat is gewoon jammer imo, ook totaal niet nodig.SPOILER: verboden woordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. doen.
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 01:24 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Een zoon van bijv. Dhr. Hussein krijgt toch ook niet de macht in Irak?
Ik vind het eigenlijk best lastig definitief te bepalen wie op dit moment de beste claim op de Iron Throne heeft. Vandaar dat ik ook "denk ik" aan mijn "statement" toevoegdequote:
(zie post hierboven van Nic1) zou Daenerys in mijn ogen op zéker zowel de meest gerechtvaardigde als rechtmatige troonopvolg(st)er zijn.quote:Robert's claim to the Iron Throne of the Seven Kingdoms was based on his grandmother being Rhaelle Targaryen, daughter of King Aegon V, thus giving him a much stronger claim to the throne than the Arryns, Tullys or Starks.
Ik heb persoonlijk absoluut geen problemen met info uit de boeken (graag zelfs!), zo lang het maar geen (echte) spoilers zijn, wat met deze info idd niet het geval isquote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik weet dat het verboden is om over de boeken te praten, maar dit is geen spoiler. Neem de laatste episode, daarin komt Stannis erachter dat de WW's in het noorden zijn, in de serie was het Melissandre die zei "ja, dat is de echte oorlog". In het boek was het Stannis die vond dat de oorlog om de troon daar niets mee was en vond dat ze daar op moesten focussen. Dat is wat Stannis een goed karakter maakt, wat in de serie totaal wordt weggelaten. Dat is gewoon jammer imo, ook totaal niet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |