Tja, ik moet toch wat.quote:
Ja stom he, eerste dat me opvalt nu ik aan het lezen ben...quote:Op zondag 16 juni 2013 00:49 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik wel fijner vind in de serie vergeleken met de boeken is dat ze ouder zijn. Robb is 15, Dany 14 en Bran is 8zo kan ik het niet serieus nemen en ik doe of ze allemaal minstens 5 jaar ouder zijn
Boek. In de serie kunnen ze toch minder laten zien, en wordt een hoop interessante dialoog weggelaten.quote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja stom he, eerste dat me opvalt nu ik aan het lezen ben...
Wat is jullie mening eigenlijk, zonder te spoliëren. Boeken of serie is beter?
Bij de serie vind ik het leuker dat je soms kleine dingen kan zien die niet op de voorgrond staan wat bij boeken dan weer niet kan, maar de boeken hebben zoveel meer info/detail (muv deel 1) dat ik de boeken toch wel leuker vindquote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Boeken. In de serie moeten ze per seizoen vaak meer dan 1000 pagina's aan materiaal stoppen. Om dat in 10 afleveringen te krijgen moet er dus best veel achtergrond informatie weggehaald worden. Die dingen kun je in de boeken wel lezen, wat het m.i. veel interessanter maakt.quote:Op zondag 16 juni 2013 09:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:49 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ik wel fijner vind in de serie vergeleken met de boeken is dat ze ouder zijn. Robb is 15, Dany 14 en Bran is 8zo kan ik het niet serieus nemen en ik doe of ze allemaal minstens 5 jaar ouder zijn
Tsja dit zijn de leeftijden in boek 1. Wat veronderstellen ze in het vervolg? Als daar nou eens 5 jaar overheen gaan...quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.
In oude tijden was het wel heel normaal dat je al op veel jongere leeftijd veel meer verantwoordelijkheden hebt. Ik denk dat de auteur dat ook meer in gedachten had.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur. Ik kan de boeken gewoon niet serieus meer nemen.
Edric zou helemaal niets toevoegen aan de serie. Een nieuw karakter introduceren enkel om gevangen door Stannis en gered te worden door Davos. Prima voor een boek, maar niet voor een serie dat al erg veel karakters bevat.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:09 schreef xFriendx het volgende:
Wat ik ook mooi vind is dat diezelfde Edric Storm het niet kan nalaten om een paar keer te herhalen tegenover Davos, dat het afhakken van zijn vingers (door Stannis) niet juist was. Ondanks dat Davos hem red en juist wel overtuigd is van die gerechtigheid.
Vond het dus ook even wennen dat Gendry nu zijn plaats in nam. Niets mis met die acteur of zo, maar Gendry is qua karakter gewoon anders dan Edric is. Allebei sterk qua body, maar Edric uit de boeken is redelijk zelfverzekerd, bekijkt vaak een groter geheel en zo. Gendry waait wat met de winden mee en komt zo nu en dan zelfs wat onnozel over.
quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
volgens mij is dat echt een grote fout van de auteur.
Snap ik, maar dit is wel een beetje overdreven. Ik denk dat GRRM erg gefascineerd was door Alexander de Grote.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:52 schreef drakin het volgende:
[..]
In oude tijden was het wel heel normaal dat je al op veel jongere leeftijd veel meer verantwoordelijkheden hebt. Ik denk dat de auteur dat ook meer in gedachten had.
Ik vond het voor de serie ook geen slechte keuze hoor. Als je alleen de serie volgt zou het inderdaad wel heel ingewikkeld worden met weer een nieuw karakter wat voor de serie ook weinig toevoegt.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:56 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Edric zou helemaal niets toevoegen aan de serie. Een nieuw karakter introduceren enkel om gevangen door Stannis en gered te worden door Davos. Prima voor een boek, maar niet voor een serie dat al erg veel karakters bevat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
[ Bericht 13% gewijzigd door Pagan op 16-06-2013 13:02:10 ]Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ik vind het juist helemaal passen in de middeleeuwse settingquote:Op zondag 16 juni 2013 13:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
oh, de 'grote god' martin maakt geen fouten? flikker op man
Tuurlijk maakt de man fouten. Wat jij noemt is er echter niet een van.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:45 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
oh, de 'grote god' martin maakt geen fouten? flikker op man
Is dit een spoilervrij interview?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:25 schreef drakin het volgende:
Hij maakt wel fouten, en die fouten geeft hij zelf ook toe zoals de kleur ogen van mensen, zei hij van de week tenminste in een interview met Conan:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |