abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:25:08 #151
405677 JonSnow
I know nothing
pi_127826714
Laatste aflevering was toch wel een beetje een stab in the back aan de kant van Ygritte als je het mij vraagt .

Maar ja: doesn't matter, had sex.
She gave a little gasp. "If you love me all so much, why are you still dressed?" she whispered. "You know nothing, Jon Snow. Noth---oh. Oh. OHHH."
pi_127826735
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:25 schreef JonSnow het volgende:
Laatste aflevering was toch wel een beetje een stab in the back aan de kant van Ygritte als je het mij vraagt .

Maar ja: doesn't matter, had sex.
Jij hier? :9~ :9~ :9~
Tails tell tales
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:26:24 #153
405677 JonSnow
I know nothing
pi_127826757
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:25 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jij hier? :9~ :9~ :9~
Moet een tijdje rust houden van de Maester om te herstellen van de pijlen in mijn rug.
She gave a little gasp. "If you love me all so much, why are you still dressed?" she whispered. "You know nothing, Jon Snow. Noth---oh. Oh. OHHH."
pi_127826791
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:26 schreef JonSnow het volgende:

[..]

Moet een tijdje rust houden van de Maester om te herstellen van de pijlen in mijn rug.
En FOK!en mag gewoon volgens de regels van de NW?
Tails tell tales
pi_127826842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk absoluut geen problemen met info uit de boeken (graag zelfs!), zo lang het maar geen (echte) spoilers zijn, wat met deze info idd niet het geval is ;)

Dat is wel iets anders zo ja. Niet voldoende om mijn mening te herzien, maar kan me voorstellen dat als er veel van dat soort dingetjes zijn, je al met al wel een heel ander beeld van iemand schetst. Maar goed, het is niet alleen WAT "serie-Stannis" doet en/of zegt, ook de manier WAAROP. Zijn manier van doen komt op mij echt heel creepy en tegelijkertijd ook "lulletje rozenwater" over. :Y Ik vind zijn verhaallijn overigens wel steeds interessanter worden :Y, maar ik hoop (op dit moment) wel dat hij nog eens flink op zijn bek gaat met dat Lord of Light gedoe en zijn houding t.o.v. Davos, Shireen en Gendry :)
Ja, maar dat hoort ook wel bij Stannis dat creepyachtige. Daarom ging Renly ook voor de troon omdat Stannis te koud was om het volk voor zich te winnen. Maar buiten dat handelt hij gewoon rechtvaardig en wilt graag het beste voor zijn koninkrijk, dat aspect ontbreekt imo teveel in de serie.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:37:17 #156
405677 JonSnow
I know nothing
pi_127827091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:27 schreef Forbry het volgende:

[..]

En FOK!en mag gewoon volgens de regels van de NW?
FOK!ken, gamen, filmpje kijken, alles mag.

Behalve spoilen uit het nieuwe boek natuurlijk.
pi_127827160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:28 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoort ook wel bij Stannis dat creepyachtige. Daarom ging Renly ook voor de troon omdat Stannis te koud was om het volk voor zich te winnen. Maar buiten dat handelt hij gewoon rechtvaardig en wilt graag het beste voor zijn koninkrijk, dat aspect ontbreekt imo teveel in de serie.
Maar ging Renly in het boek wel op dezelfde manier dood als in de serie? Wilde Stannis in het boek ook Gendry opofferen? Doet hij in de boeken ook zo koud tegen zijn dochtertje? Dit zijn allemaal dingen die Stannis in mijn ogen een slechterik maken (en dan heb ik het nog niet eens over hoe hij met Davos omgaat, wat imo ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdient).
Tails tell tales
pi_127827558
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

Maar ging Renly in het boek wel op dezelfde manier dood als in de serie? Wilde Stannis in het boek ook Gendry opofferen? Doet hij in de boeken ook zo koud tegen zijn dochtertje? Dit zijn allemaal dingen die Stannis in mijn ogen een slechterik maken (en dan heb ik het nog niet eens over hoe hij met Davos omgaat, wat imo ook niet bepaald de schoonheidsprijs verdient).
Renly ging wel hetzelfde dood ja. Gendry wilde hij niet opofferen, in de boeken had Robert 1 erkende bastard, Eadric Storm, die was verwekt in Stannis zijn huwelijksbed op zijn bruiloft voordat Stannis van het bed gebruik kon maken. Die is in de serie weggelaten en hebben ze Gendry voorgebruikt. (Verder gebeurde hetzelfde, vrijgemaakt door Davos)

Een groot verschil is dat in het boek vooral de vrouw van Stannis de volgeling is van de red god en Stannis min om meer er in meegaat omdat het grootste deel van zijn leger er ook in gelooft en hij dus moet. Davos vervult daarbij het tegengewicht voor Stannis. Stannis wilde zijn neefje (Eadric, die in de boeken in Storms end bleef wonen en in later samen met zijn dochter en Davos leert lezen en dergelijke) niet opofferen, daarom liet hij Davos ook vrij uit de gevangenis, omdat hij wist dat hij het ook niet wou en er wel iets tegenging doen.

Het is meer Stannis en Davos vs Melissandre en de red god in het boek dan Stannis & Melissandre vs Davos zoals in de serie. Verder is hij in het boek ook wel een koud figuur, al heeft zijn dochter wel meer gezelschap dan in de serie en ook zijn vrouw zit niet in een kamertje met al hun dode babies. Het is in het boek iets kleurrijker en 'vrolijker' waardoor Stannis ook iets minder koud overkomt.
pi_127827962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Renly ging wel hetzelfde dood ja. Gendry wilde hij niet opofferen, in de boeken had Robert 1 erkende bastard, Eadric Storm, die was verwekt in Stannis zijn huwelijksbed op zijn bruiloft voordat Stannis van het bed gebruik kon maken. Die is in de serie weggelaten en hebben ze Gendry voorgebruikt. (Verder gebeurde hetzelfde, vrijgemaakt door Davos)

Een groot verschil is dat in het boek vooral de vrouw van Stannis de volgeling is van de red god en Stannis min om meer er in meegaat omdat het grootste deel van zijn leger er ook in gelooft en hij dus moet. Davos vervult daarbij het tegengewicht voor Stannis. Stannis wilde zijn neefje (Eadric, die in de boeken in Storms end bleef wonen en in later samen met zijn dochter en Davos leert lezen en dergelijke) niet opofferen, daarom liet hij Davos ook vrij uit de gevangenis, omdat hij wist dat hij het ook niet wou en er wel iets tegenging doen.

Het is meer Stannis en Davos vs Melissandre en de red god in het boek dan Stannis & Melissandre vs Davos zoals in de serie.
Verder is hij in het boek ook wel een koud figuur, al heeft zijn dochter wel meer gezelschap dan in de serie en ook zijn vrouw zit niet in een kamertje met al hun dode babies. Het is in het boek iets kleurrijker en 'vrolijker' waardoor Stannis ook iets minder koud overkomt.
Dit vind ik idd wel hele grote verschillen, die zouden mijn mening over Stannis eventueel wel kunnen doen veranderen als ik de boeken zou lezen :Y
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! ^O^ Neemt niet weg dat het nu dus om de serie gaat en we het hier dus ook met Stannis zoals hij in de serie is moeten doen. Ik vind eerlijk gezegd dan ook, dat als mensen in dit topic hun mening over Stannis geven, ze die ook zouden moeten geven op basis van de serie en niet op basis van de boeken (los van wat dingen die in de boeken wel hetzelfde, maar daar duidelijker zijn dan ;) ). Misschien dat sommigen of zelfs velen dan wel een andere mening toegedaan zijn? :)
Tails tell tales
pi_127828112
Ik was net in de Albert Heijn en er liep iemand langs die op Roose Bolton leek :')
pi_127828341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dit vind ik idd wel hele grote verschillen, die zouden mijn mening over Stannis eventueel wel kunnen doen veranderen als ik de boeken zou lezen :Y
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! ^O^ Neemt niet weg dat het nu dus om de serie gaat en we het hier dus ook met Stannis zoals hij in de serie is moeten doen. Ik vind eerlijk gezegd dan ook, dat als mensen in dit topic hun mening over Stannis geven, ze die ook zouden moeten geven op basis van de serie en niet op basis van de boeken (los van wat dingen die in de boeken wel hetzelfde, maar daar duidelijker zijn dan ;) ). Misschien dat sommigen of zelfs velen dan wel een andere mening toegedaan zijn? :)
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat je hem een goed persoon moet vinden :P Het is voor mij alleen zonde dat een hoop van dit soort kleine dingen veranderd worden, in mijn ogen is Stannis the good guy :)
pi_127831470
Ik was een beetje teleurgesteld in het aandeel dat Selyse had dit seizoen. Had meer screentime verwacht. :)
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_127832411
Dit soort boekeninformatie vind ik nou tof. Net als de geschiedenis van de families.

Bedankt! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 15 juni 2013 @ 19:06:16 #164
133369 Jivis
Critikut
pi_127832651
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:14 schreef Disorder het volgende:
Ik was net in de Albert Heijn en er liep iemand langs die op Roose Bolton leek :')
Zei die ook "The Lannisters send their regards" tegen het kassameisje toen hij had afgerekend?
Amen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 19:07:10 #165
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_127832673
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:06 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zei die ook "The Lannisters send their regards" tegen het kassameisje toen hij had afgerekend?
_O-
Helemaal super.
pi_127832750
Wat ik ook mooi vind is dat diezelfde Edric Storm het niet kan nalaten om een paar keer te herhalen tegenover Davos, dat het afhakken van zijn vingers (door Stannis) niet juist was. Ondanks dat Davos hem red en juist wel overtuigd is van die gerechtigheid.

Vond het dus ook even wennen dat Gendry nu zijn plaats in nam. Niets mis met die acteur of zo, maar Gendry is qua karakter gewoon anders dan Edric is. Allebei sterk qua body, maar Edric uit de boeken is redelijk zelfverzekerd, bekijkt vaak een groter geheel en zo. Gendry waait wat met de winden mee en komt zo nu en dan zelfs wat onnozel over.
pi_127833470
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_127833752
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:37 schreef Tim86 het volgende:
[ afbeelding ]
This train terminates at The Twins _O-
pi_127834415
quote:
[ afbeelding ]
:D
pi_127838222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:45 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

This train terminates at The Twins _O-
:D
signatuurloos
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:17:47 #171
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_127841014
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_

Nog even belly stabben eerst.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:21:05 #172
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_127841215
quote:
[ afbeelding ]
Ik ben dan wel zo'n lulhannes mijn paraplu voor z'n voeten neerlegt en keihard king in the north zou roepen :')
  zondag 16 juni 2013 @ 00:49:44 #174
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127847427
Wat ik wel fijner vind in de serie vergeleken met de boeken is dat ze ouder zijn. Robb is 15, Dany 14 en Bran is 8 :') zo kan ik het niet serieus nemen en ik doe of ze allemaal minstens 5 jaar ouder zijn
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:01:09 #175
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_127847807
quote:

[..]

:')
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')