En ik dacht daarover hetzelfde als jij, namelijk:quote:Op zondag 9 juni 2013 13:29 schreef DreO het volgende:
[..]
Voor de tariefgroepindeling volgens de Wet inkomstenbelasting 1964 moest toch ook vastgesteld worden dat je aan de voorwaarden voor aanvullende alleenstaande-ouderaftrek [tariefgroep 5: recht op de basisaftrek, arbeidsaftrek, alleenstaande-ouderaftrek en aanvullende alleenstaande-ouderaftrek, in totaal een belastingvrije som van max. ƒ22.586/¤10.249) voldeed? Er moest vastgesteld worden dat het kind bij aanvang van het jaar de leeftijd van 12 jaar nog niet bereikt had.
[..]
Bij de aanslag die je voor de voorlopige teruggaaf 2012 kreeg zat een mededeling. Die had je kunnen doornemen en dan was je ook tot de conclusie gekomen dat je er geen recht meer op had.
En dat gebeurde dus wel, en dan kun je hoog en laag springen dat ik dus zelf de wetgeving (het al dan niet doorvoeren van die maatregelen) maar in de gaten had moeten houden, maar ik ging er vanuit dat het automatisch stopgezet zou worden als de voorgestelde aanpassingen van de regelingen idd doorgevoerd zouden worden, en kennelijk is dat dus niet gebeurd, noch voor 2012, noch voor 2013.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef DreO het volgende:
Denk je echt dat de Belastingdienst je VT het hele jaar heeft laten doorsluimeren terwijl er bij "geboortedatum kind" t.b.v. het vaststellen van recht op de alleenstaande ouderkorting een geboortedatum < 31-12-1993 stond?
Hier ook binnenquote:
..,,..,quote:Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef roosdoos het volgende:
ik lees op sommige plekken op het internet dat mensen die te laat aangifte gedaan hebben het al hebben er is zelf een meneer die heeft het al 4 weken geleden gehad ik was ook te laat 11 april mijn vriend ook maar wij hebben die mazzel niet dat we het ook al hebben nu mogen ze er 3 maanden over doen dus afwachten tot 11 juli hahaha wel enorm jammer vooral omdat we halverwege de week anderhalve week vakantie hebben
iemadn met het zelfde verhaal?
Nee ik vond het zo zielig dat je geen leestekens meer hebt, dus ik denk, ik geef je er een paar.quote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 13:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee ik vond het zo zielig dat je geen leestekens meer hebt, dus ik denk, ik geef je er een paar.
ok, ik snap hem!! Heel erg bedankt. Want ze waren indd op.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee ik vond het zo zielig dat je geen leestekens meer hebt, dus ik denk, ik geef je er een paar.
Dan was er vast vorig jaar een verandering ten opzichte van het jaar ervoorquote:Op maandag 10 juni 2013 14:35 schreef Son-Goku het volgende:
Slechts 22 euro terug, terwijl ik vorige keer 700+ terugkreeg, en er zijn geen veranderingen geweest in m'n situatie.. vanavond ff checken of ik alles wel goed ingevuld heb
Hop, hier ook. Had al gehoopt dat het vandaag zou komen. 3146 in totaal en m'n vrouw krijgt dan nog iets van 1000 terugquote:
Ja, dat is nieuw sinds vorig jaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:34 schreef hugecooll het volgende:
Hm krijg je normaal gesproken niet eerst een voorlopige teruggaaf en dan pas een definitieve? Ik kreeg vandaag gelijk een definitieve aanslag (inkomstenbelasting premie volksverzekeringen) o.o
Dan mag ik er dus ook van uitgaan dat ie niet meer verandert, toch?
Aight mooi meegenomen (¤1.024)quote:Op maandag 10 juni 2013 15:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, dat is nieuw sinds vorig jaar.
En ja, daar kun je vanuit gaan, tenzij de BD er alsnog achterkomt dat er informatie niet is opgegeven.
Epicquote:Op maandag 10 juni 2013 13:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Begin maart aangifte gedaan. Ook nog niks binnen. Maar volgens mij maakt de datum van inleveren echt niks uit... Jaren hiervoor altijd op 31 maart om 23:00 ofzo alles verstuurd en had het begin mei al op mn rekening.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:11 schreef Greyson het volgende:
25 maart aangifte gedaan. Nog niets binnen. Geen brief e.d.
Ik ben benieuwd wanneer het komen gaat.
Bericht krijgen conform aangifte (of dat nu een definitieve of voorlopige aanslag is. Nu krijg je conform aangifte bericht) en toch wat anders dan verwacht... da's op zich wel een award waardquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:38 schreef Mkr het volgende:
Vandaag brief gehad met dagtekening 14 juni. Bedrag was 500 euro lager dan verwacht, maar desalniettemin nog een leuke aanvulling op mn salaris
Goh.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:30 schreef lipjes het volgende:
Gister even gebeld aangezien ik nog helemaal niks had gehoord en ik twijfelde of het allemaal wel goed was doorgekomen.
Maar was allemaal in orde, ze hadden het over 21 juni.
Misschien via boekhouder ofzo, en dat hij zich baseerde op de teruggave van vorig jaar?quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:18 schreef DreO het volgende:
[..]
Bericht krijgen conform aangifte (of dat nu een definitieve of voorlopige aanslag is. Nu krijg je conform aangifte bericht) en toch wat anders dan verwacht... da's op zich wel een award waard
Klopt had de verkeerde gegevens over de voorlopige teruggaaf die we in 2012 ontvangen hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Misschien via boekhouder ofzo, en dat hij zich baseerde op de teruggave van vorig jaar?
10 werkdagen zodra je hem op de post doet dus twee weken en dan heb je je geld meestal was met zorgtoeslag ook moest ik 10 werkdagen wachten vanaf het postenquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:04 schreef Tropanzia het volgende:
Vorige week vrijdag een brief met daarop mijn rekeningnummer op de post gedaan. (Ze waren hem kwijt)
Iemand die weet hoelang het nou ongeveer duurt voordat ik geld krijg?
Ik bel iedere ochtend even, gewoon voor de gezelligheid en om de mensen hier een beetje te zieken.quote:
. Geweldig!!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik bel iedere ochtend even, gewoon voor de gezelligheid en om de mensen hier een beetje te zieken.
Hahaquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik bel iedere ochtend even, gewoon voor de gezelligheid en om de mensen hier een beetje te zieken.
Ik vind het nooit zo heel erg gezellig aan de belastingtelefoon.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jep.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:00 schreef xaban06 het volgende:
Kan je nadat je definitieve aanslag binnen hebt nog wijzigingen doorvoeren (2011)?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En binnen! 1 dag voor dagtekeningquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:55 schreef Mkr het volgende:
[..]
Betaalopdracht was ook al gegeven begreep ik. Waarschijnlijk vandaag of morgen het geld al binnen dan
ik denk dat je max 10 werkdagen moet wachten via papieren wijziging ook zo zou raar zijn als jij dan nog langer moet wachtenquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:30 schreef Pindasoepje het volgende:
23 mei bericht gekregen, daarna 26mei brief gekregen dat reknr onbekend was. Gebeld met het kcc, aangegeven dat er vorig jaar een geval van fraude was met mijn VA (iemand had reknr onderschept en eigen gegevens ingevuld) en dat mijn reknr gewoon bekend moest zijn. Ik moest toen mailen met reknr kopie bankpas en kopie id, en zij zouden het invoeren. Nu zou het op 11-06 ingevoerd zijn hoorde ik vandaag, wanneer zullen ze het dan overmaken denken jullie?
Volgens mij worden ze gewoon altijd twee of drie dagen gepostdateerd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:42 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn die dagtekeningen eigenlijk altijd op een vrijdag?
daar komt t eigenlijk wel op neer jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:59 schreef Pindasoepje het volgende:
Ah ok, maar wat ik dus opmaak uit het contact met de bd is dat als ze het reknr invoeren ze pas max 10(20) werkdagen later mogen uitbetalen
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wisselt steeds.. Hier de eerste vorige week vrijdag .. Maar ook al paar x de datum die op zaterdag viel voorbij zien komen .. Dus ook daar valt niks uit op te maken...quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze gewoon altijd twee of drie dagen gepostdateerd.
Voor de 28ste heb je het.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:47 schreef xaban06 het volgende:
Dagtekening 14 juni, nog niks gestort gekregen, ING.
Dat je geen voorlopige aanslag krijgt maar direct een permanente. Mijn vrouw kreeg ook zo'n brief.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:55 schreef papernote het volgende:
Ik heb een brief ontvangen dat ik geen voorlopig aanslag krijg, maar dat ze m'n aangifte gaan controleren. Wat houdt dat nu weer in?
Ik ben er nog niet uit of dit nu positief of negatief is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:56 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat je geen voorlopige aanslag krijgt maar direct een permanente. Mijn vrouw kreeg ook zo'n brief.
Volgens mij wordt dat gewoon steekproefsgewijs gedaan, niets aan de hand.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:31 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of dit nu positief of negatief is.
Moest dat niet al voor 1 april??quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:35 schreef NomanIW het volgende:
Gisteren ingevuld en verzonden. Zal +- 700 euro zijn wat ik terugkrijg. Hopen dat het snel komt
Dat is een slag om de arm houden denk ik, in vrijwel alle gevallen zal het inderdaad max. 2-3 werkdagen duren (ING misschien een dag langer).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:04 schreef Pindasoepje het volgende:
Ze hadden mij net gebeld, de opdracht is dinsdag naar de bank gegaan. En vanaf dinsdag kan het nog 10 werkdagen duren.
Ik wist niet dat zoiets zo lang kon duren? Meestal als je een opdracht geeft duurt het toch max 2 dagen ofzo?
Nee.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:43 schreef driver79 het volgende:
Kan het zijn dat ik nu voorwerp van nader onderzoek ben en daardoor later aan de beurt ben?
Als je aangifteplichtig bent wel. Nu weet de belastingdienst dat ook niet altijd helemaal zeker, zo leert de ervaring, maar om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit problemen mee gehad. En ik ben nooit op tijd.quote:
Nou dan hoop ik dat het er maandag wel is :-)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat is een slag om de arm houden denk ik, in vrijwel alle gevallen zal het inderdaad max. 2-3 werkdagen duren (ING misschien een dag langer).
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:33 schreef TeleportingKing het volgende:
Staat jullie rekeningnummer dit jaar al wel ingevuld op de aanslag, of stond er ook "het bij ons bekende rekeningnummer"? En staat er ook zo'n kopje "Rekeningnummer onbekend" rechts op de brief?
En dat is pas dit jaar veranderd?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:43 schreef DreO het volgende:
[..]
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).
Als ze je reknr hebben staat je reknr erop. Anders heb je net als ik pech..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:33 schreef TeleportingKing het volgende:
Willen mensen die al geld op hun rekening hebben ontvangen eens iets voor mij nakijken?![]()
Op de aanslag die ik dit jaar heb ontvangen staat namelijk dat het bedrag "wordt overgemaakt op het bij ons bekende rekeningnummer".
Ik heb mijn aanslagen van voorgaande jaren erbij gezocht, maar daar stond steeds dat het bedrag "wordt overgemaakt op rekeningnummer [mijn rekeningnummer]".
Ook staat er rechts een kopje "Rekeningnummer onbekend" over wat er gebeurt als je rekeningnummer niet bekend is bij de BD. Voorgaande jaren stond dat kopje er niet.
Staat jullie rekeningnummer dit jaar al wel ingevuld op de aanslag, of stond er ook "het bij ons bekende rekeningnummer"? En staat er ook zo'n kopje "Rekeningnummer onbekend" rechts op de brief?
Thanks. Wat betreft mijn "laksigheid"; ik heb mijn VT wel degelijk stop gezet, maar kennelijk is een deel daarvan in januari 2012 toch uitbetaald. Niet aan mij dus, maar aan ex. Ik heb dat tot op heden niet eens geweten; de voorlopige papieren aanslag ervan is kennelijk ook naar mn ex gestuurd.. Ik heb overigens ook meteen mn adres gewijzigd en aangegeven dat mn fiscaal partnerschap ophield, maar dat is dus pas na de teruggave van januari verwerkt, zo blijkt nu.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:43 schreef DreO het volgende:
@silliegirl: Je mag je ex-partner gaan dreigen met art. 6:203 BW. De zogenaamde onverschuldigde betaling. Dit kun je via de Belastingdienst regelen, echter zal de Ontvanger een bemiddelende rol op zich nemen. De fout licht namelijk niet bij de BD. Jij bent niet zo assertief geweest om je rekeningnummer te wijzigen (óf überhaupt de VT stop te zetten). Jij meldt je bij de Belastingdienst, zij onderzoek de TOR (ten onrechte restitutie), komen erachter dat de fout niet bij de Belastingdienst en sturen, louter uit coulance een brief naar je ex-partner. Daarin wordt hij gevraagd om het bedrag van de teruggave binnen 14 dagen aan de Belastingdienst te voldoen zodat die het weer naar jouw kan doorsluizen (of verrekenen met het bedrag dat je moet terugbetalen). Doet hij dat niet, of verzoekt hij om een betalingsregeling, dan staakt de Ontvanger zijn bemiddeling en krijg jij de gegevens van je ex-partner. Daarmee kan jij een civiele procedure tegen je ex-partner starten om de teruggave terug te vorderen van hem.
[..]
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).
Bij mij stond dat het wordt overgemaakt op het bij hen bekende rekeningnummerquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:57 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Als ze je reknr hebben staat je reknr erop. Anders heb je net als ik pech..
Dat stond er ook bij mij, en vervolgens kreeg ik een paar dagen later de brief dat ze mn rekeningnummer niet hadden :/quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bij mij stond dat het wordt overgemaakt op het bij hen bekende rekeningnummer
Ik kreeg dezelfde dag nog m'n centenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:03 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Dat stond er ook bij mij, en vervolgens kreeg ik een paar dagen later de brief dat ze mn rekeningnummer niet hadden :/
Relax! Ik wacht nog steeds helaasquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kreeg dezelfde dag nog m'n centen
Die van mij had ik bijna 2 weken terug ook .. Van m'n man nog niet.. Ook samen aangifte gedaan.. Zat vorig jaar ook 3-4 weken tussen ... Maar 1 voordeel .. Over 2 weken is het 1 juli.. Dus langer kan het ( bijna) niet durenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
Vrouwliefs brief is binnen , die van mij nog niet, terwijl we gezamenlijk aangifte gedaan hebben. Valt hopelijk straks op de mat.
Pindasoepje mag haar stelling wel eens onderbouwen. Ik heb al dozijnen kopieën van aanslagen gezien en op geen enkele teruggaaf stond het rekeningnummer daadwerkelijk vermeldt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:13 schreef TeleportingKing het volgende:
Lekker tegenstrijdig weer allemaal
Samen bestaat niet, gelijktijdig 2 aangiftes doen, waarop niet tegelijkertijd bericht hoeft te komen, welquote:
De 15e valt nu in het weekend, ik denk dat het maandag gestort wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:21 schreef Printerkabel het volgende:
Heeft 1 van jullie al de hypotheekrente aftrek binnen?
zou wel slim zijn ter controle van wat zij hebben staan in hun systeem. Maar het staat er nooit op alleen met de mededeling dat het gestort wordt op de bij hun bekende rekeningnummerquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:54 schreef DreO het volgende:
30 april ja? Maandje te laat dus (en pas vóór 30 juli bericht)
[..]
Pindasoepje mag haar stelling wel eens onderbouwen. Ik heb al dozijnen kopieën van aanslagen gezien en op geen enkele teruggaaf stond het rekeningnummer daadwerkelijk vermeldt.
[..]
Samen bestaat niet, gelijktijdig 2 aangiftes doen, waarop niet tegelijkertijd bericht hoeft te komen, wel![]()
Nee, dat is echt niet waar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:57 schreef Pindasoepje het volgende:
Als ze je reknr hebben staat je reknr erop. Anders heb je net als ik pech..
stond toch ook het saldo al van ingevuld bij je aangiftequote:Op maandag 17 juni 2013 07:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar.
Bij zowel mijn brief als die van mijn vrouw staat de zin '... op het bij ons bekende rekeningnummer'. Ik moet bijbetalen, en op de voorgeprinte acceptgiro staat gewoon het juiste rekeningnummer.
Bovendien krijgen wij allebei elke maand via een VA gewoon een voorschot op de aanslag terug, allebei op hetzelfde rekeningnummer, datzelfde als op mijn acceptgiro staat.
Kun je mij niet wijs maken dat de BD mijn rekeningnummer niet kent.
Hier ook 14e en het stond er ook direct de 14 e erop en geen rekeningnummer te zien op de brief maar ik wist wel dat ze hem al hadden.quote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:40 schreef roosdoos het volgende:
Ik kon het niet laten dus ff gebeld dagtekening 28 juni maar als ze dat nu al weten met nog ruim 11 dagen te gaan Wrm dan niet gewoon eerder versturen??!! Nee eerst lekker 2 weken in de computer laten staan..... Pfffff
Dat is om jou te ziekenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:40 schreef roosdoos het volgende:
Ik kon het niet laten dus ff gebeld dagtekening 28 juni maar als ze dat nu al weten met nog ruim 11 dagen te gaan Wrm dan niet gewoon eerder versturen??!! Nee eerst lekker 2 weken in de computer laten staan..... Pfffff
ka zoiets dacht ik al denk ook dat ik eerst nep brief ga krijgen enz en dat ze dan uiteindelijk volgend jaar 28 juni bedoelen hahaquote:
Ik ook, achja, komt tijd komt geld.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik verwacht een paar duizend euro terug en ze laten mij lekker wachten. Eikels
Hier hetzelfde. Maar ik zit bij ING, dus dat overschrijvingen langer duren ben ik gewend. Als het donderdag ofzo er niet op staat ga ik me pas zorgen maken.quote:
Vorige maand was het ook vrijdag dagtekening en stond het er dinsdag bij mij op (ING). Belastingdienst heeft ook ING dus geen idee waarom het er niet op maandag opstaat...quote:Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maar ik zit bij ING, dus dat overschrijvingen langer duren ben ik gewend. Als het donderdag ofzo er niet op staat ga ik me pas zorgen maken.
Partner had ook dagtekening 14e, en het stond er de 14e op: ING.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maar ik zit bij ING, dus dat overschrijvingen langer duren ben ik gewend. Als het donderdag ofzo er niet op staat ga ik me pas zorgen maken.
Er is een betalingstermijn van 10 werkdagen.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:33 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Was de maandag toen 2e pinksterdag misschien? Dan zou ik het nog kunnen begrijpen.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:36 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Vorige maand was het ook vrijdag dagtekening en stond het er dinsdag bij mij op (ING). Belastingdienst heeft ook ING dus geen idee waarom het er niet op maandag opstaat...
Nee kreeg het op 14 mei binnen, dagtekening 10 mei.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Was de maandag toen 2e pinksterdag misschien? Dan zou ik het nog kunnen begrijpen.
Wel vreemd dat ik voorgaande jaren gewoon precies op de datum van dagtekening betaald kreeg en dat het nu langer duurt.
Ik dacht dat als je een brief kreeg, je er wel van uit kon gaan dat ze ook al een betalingsopdracht hebben verstuurd (ervaringen uit voorgaande jaren lijken dat te suggereren).quote:Op maandag 17 juni 2013 14:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er is een betalingstermijn van 10 werkdagen.
Ja, dat is dus ook mijn ervaring.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:48 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nee kreeg het op 14 mei binnen, dagtekening 10 mei.
De jaren hiervoor kreeg het ook op de dagtekening zelf. (of soms ervoor).
Laten we het hopenquote:Vannacht om een uur of 3 staat het er bij je op
Zelfde hier..quote:Op maandag 17 juni 2013 12:40 schreef roosdoos het volgende:
ja het gaat echt helemaal nergens over !!!quote:Op maandag 17 juni 2013 15:01 schreef dennisjv het volgende:
[..]
Zelfde hier..
Die van mijn vrouw (geen teruggave) is natuurlijk al wel al lang binnen.
die van mij, met wel een leuke teruggave, staat nu dus 2 weken geparkeerd...
Heb je je nou echt alleen maar bij FOK! aangemeld om te klagen over de BD?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:05 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ja het gaat echt helemaal nergens over !!!
En dat terwijl de BD niet eens iets fout doet! 'voor 1 juli bericht' PUNTquote:Op maandag 17 juni 2013 15:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb je je nou echt alleen maar bij FOK! aangemeld om te klagen over de BD?
Faal
laat me lekker doen wat ik wil heb jij geen last van en ik zeik liever de Vd af dan dat ik op zoek ga naar andere mensen om af te zeiken!! Zoals jouw!!quote:Op maandag 17 juni 2013 15:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb je je nou echt alleen maar bij FOK! aangemeld om te klagen over de BD?
Faal
Had niet laatst iemand jou leestekens cadeau gegeven? Of zijn die alweer op? Dan nog een tip: http://www.loi.nl/cursuss(...)lling_en_grammatica/quote:Op maandag 17 juni 2013 16:03 schreef roosdoos het volgende:
[..]
laat me lekker doen wat ik wil heb jij geen last van en ik zeik liever de Vd af dan dat ik op zoek ga naar andere mensen om af te zeiken!! Zoals jouw!!
Postquote:Op maandag 17 juni 2013 16:03 schreef roosmethaarbloedendedoos het volgende:
[..]
laat me lekker doen wat ik wil heb jij geen last van en ik zeik liever de Vd af dan dat ik op zoek ga naar andere mensen om af te zeiken!! Zoals jouw!!
Dat kan zomaar anderhalve maand duren.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:36 schreef Tropanzia het volgende:
Ik heb nog steeds niets nadat ik ze mijn rekening op heb gestuurd 1,5 week geleden? Nog meer mensen met dezelfde situatie hier?
Nog even teruggelezen in het vorige topic:quote:Op maandag 17 juni 2013 12:40 schreef roosdoos het volgende:
Dus, jij doet aangifte ruim ná 1 april en jij klaagt dat de BD je toch nog vóór 1 juli bericht stuurt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef roosdoos het volgende:
zoals altijd zit ik te slapen rond de tijd dat de aangifte gedaan moet worden heb deze dus pas 11 april gedaan mijn vriend overigens ook 11 april allebei niets gehoord maar hebben tot 11 juli !!
Lieve roos. Denk om je bloeddruk.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:24 schreef roosdoos het volgende:
Wat een mensen hier!!! Het gaat hier toch om de bd en niet over wat je allemaal tegen andere mensen kan zeggen om ze af te zeiken!! Of misschien heb ik het mis en moet ik dat hier gaan doen. Leuk mensen afzeiken!!
haha zal ik doen dank je!quote:Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lieve roos. Denk om je bloeddruk.
Groetjes!
het gaat hier niet om het feit dat ik te laat aangifte heb gedaan. Het gaat ook niet alleen over mij! Het gaat erom dat als ze het dan toch al weten Wrm ze ruim ander halve week wachten met versturen dat vroeg ik mij af! Plus ik ben klaar met jouw zielig mannetje!!!!quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nog even teruggelezen in het vorige topic:
[..]
Dus, jij doet aangifte ruim ná 1 april en jij klaagt dat de BD je toch nog vóór 1 juli bericht stuurt?
Heeft worteltjestaart een zielig mannetje? Ken je hem?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef roosdoos het volgende:
[..]
het gaat hier niet om het feit dat ik te laat aangifte heb gedaan. Het gaat ook niet alleen over mij! Het gaat erom dat als ze het dan toch al weten Wrm ze ruim ander halve week wachten met versturen dat vroeg ik mij af! Plus ik ben klaar met jouw zielig mannetje!!!!
Valt mee, het is gewoon lachwekkend hoe jij je (onterecht IMO) opwind over de BD. En dat alles zonder een correct Nederlandse zin neer te zettenquote:
ik weet wel iets wat jij kan proberen!quote:[b]Op maandag 17 juni 2013 17:23 schreef jroz het
Valt mee, het is gewoon lachwekkend hoe jij je (onterecht IMO) opwind over de BD. En dat alles zonder een correct Nederlandse zin neer te zetten
(Hiermee claim ik niet dat ik perfect Nederlands schrijf, zonder grammaticale fouten, maar ik probeer het tenminste nog)
Zeg, doe eens normaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:30 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ik weet wel iets wat jij kan proberen!
quote:Op maandag 17 juni 2013 17:11 schreef jroz het volgende:
Maar ingaande op de klacht: hoeveel mensen denk je dat er aangeschreven worden? Hoeveel problemen zal het opleveren om alles in 1x aan PostNL aan te leveren... Dat kunnen zij niet aan.
Laat je Woreltjestaart z'n zielige mannetje even met rust?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef roosdoos het volgende:
[..]
het gaat hier niet om het feit dat ik te laat aangifte heb gedaan. Het gaat ook niet alleen over mij! Het gaat erom dat als ze het dan toch al weten Wrm ze ruim ander halve week wachten met versturen dat vroeg ik mij af! Plus ik ben klaar met jouw zielig mannetje!!!!
I hope not...quote:Op maandag 17 juni 2013 17:11 schreef jroz het volgende:
Heeft worteltjestaart een zielig mannetje? Ken je hem?
En als ze het dan handig doen verdelen ze het op in batches, met per batch een vaste dagtekening. Als ze dan weten bij welke batch jouquote:Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
I hope not...
Roosdoos, heb je er ook wel eens aan gedacht dat als ze nu een dagtekening hebben, over 2 weken, dat ze nu weten dat jouw (of moet ik nu opeens jou typen?) aangifte over grofweg anderhalve week door het systeem gaat? Wat de reden voor de indeling ook is, aangiftes kunnen nou eenmaal niet simultaan behandeld worden. En als ze het dan handig doen verdelen ze het op in batches, met per batch een vaste dagtekening. Als ze dan weten bij welke batch jouaangifte hoort, weten ze ook jou
dagtekening.
En zo kan een eenvoudige verklaring alles zeggen. Maar ja, klagen met een grote b.k is zo makkelijk, anoniem op een forum....?
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn bericht over 2012 was meteen de definitieve aanslag...
quote:Hebt u vóór 1 april 2013 aangifte gedaan? Dan krijgt u vóór 1 juli bericht. Meestal is dit een definitieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2012, en eventueel een definitieve aanslag Zorgverzekeringswet 2012. Soms krijgt u eerst een voorlopige aanslag 2012.
mag ik vragen wat een drie jaarsmiddeling is??quote:Op maandag 17 juni 2013 19:58 schreef OngeschiktX het volgende:
Iemand een idee op welke termijn de definitieve aangifte volgt na de voorlopige? Ik wil een drie jaarsmiddeling laten uitvoeren, maar daarvoor heb ik drie definitieve aangiftes nodig.
Ja, mijn partner, de 14e al.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Iemand die dagtekening 14 juni heeft, en zijn geld al gestort heeft gekregen?
Mijn partner heeft nog geen teruggave gehad, ook dagtekening 14 juni. En geen onbekend rekeningnummerquote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
ja, afgelopen nacht.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Je had gelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 14:48 schreef RubenSosa het volgende:
Vannacht om een uur of 3 staat het er bij je op
13 juni rond 12.00 uur al jaquote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Vandaag (dinsdag) brief gehad, met dagtekening 21 juni. Ik heb goede hoop dat donderdag 20 juni ook dat geld binnen isquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:37 schreef Mark het volgende:
Dinsdag brief gehad, met dagtekening 7 juni. Vandaag geld gestort![]()
Nu mijn vrouw nog....
Ik had vandaag ook de brief maar dan met dagtekening 24 juni.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Vandaag (dinsdag) brief gehad, met dagtekening 21 juni. Ik heb goede hoop dat donderdag 20 juni ook dat geld binnen is
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Je had gelijk
Dus samenvattend: 25 maart aangifte gedaan, 14 juni een brief met dagtekening 14 juni, 18 juni het bedrag op mijn (ING) rekening.
Je weet toch wat je ingevuld hebt?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:08 schreef Piles het volgende:
Vandaag ook de brief op de mat, eindelijk
En nog veel meer dan ik dacht
haha ga helemaal stuk hierzo!!quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat iedereen zit te wachten snap ik, maar stop nou eens met het posten van je datum van aangifte, het is zo nietsbetekenend. Post dan ook gelijk hoe lang je over je aangifte hebt gedaan, op welke dag van de week en op wat voor een computer
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat iedereen zit te wachten snap ik, maar stop nou eens met het posten van je datum van aangifte, het is zo nietsbetekenend. Post dan ook gelijk hoe lang je over je aangifte hebt gedaan, op welke dag van de week en op wat voor een computer
IB wordt in 2 gevallen verrekend met de terugbetalingsbeschikking toeslagenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie weet hoe dat zit?
En nee, ik ga niet bellen
Of iedereen windt zich op over het ondoorzichtige, willekeurige systeem!quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.
We kunnen het geld wel gebruiken en wil niet het risico nemen dat ze het alsnog gaan verrekenen.quote:
Dankjewel, ik weet genoegquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:04 schreef DreO het volgende:
[..]
IB wordt in 2 gevallen verrekend met de terugbetalingsbeschikking toeslagen
1. Je hebt geen verzoek gedaan voor een betalingsregeling (hetzij voor de uiterste betaaldatum een bedrag van 1/24e met een minimum van 20 euro te hebben betaald, als je dezelfde toeslag ook nog ontvangt kan je die laten verrekenen met de terugbetalingsbeschikking of je hebt een persoonlijke betalingsregeling aangevraagd als je het niet in 24 maanden kunt terugbetalen). Dan gaat er dwanginvordering plaatsvinden op de terugbetalingsbeschikking en dat houdt in dat er verrekend kan worden met de teruggaaf IB.
2. Je hebt wél een betalingsregeling, maar houdt je er niet aan (er is een achterstand op de regeling). In dat geval zal Belastingdienst/Toeslagen op eigen initiatief verrekenen met je teruggaaf IB (Dat lijkt mij vrij logisch, jij en de Belastingdienst zijn elkaars schuldenaar, dan lijkt verrekening mij een normaal verschijnsel om de wederzijdse schuld te vereffenen).
Als je een regeling voor IB hebt werkt dat anders. Uitstel van betaling wordt standaard verleend onder de voorwaarde dat "aan u uit te betalen bedragen met de schuld zullen worden verrekend, dit is niet van invloed op het bedrag dat u maandelijks dient te betalen".
Al dat papierquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:14 schreef DreO het volgende:
Zo werkt het:
Filmpje!
Aangifte gaat in computer > computer deelt willekeurig toe aan een batch > batch krijgt dagtekening. In welke batch je komt (en welke dagtekening je dus hebt), daar heb jij geen invloed op.
De belastingdienst zelf is geen duidelijke bevestiging?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.
Voor 1 april ingediend? Rente!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:28 schreef Lightning_crashes het volgende:
Net maar eens gebeld.. brief met voorlopige aanslag staat klaar met dagtekening 2 juli. Ik vind het belachelijk.
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:28 schreef Lightning_crashes het volgende:
Net maar eens gebeld.. brief met voorlopige aanslag staat klaar met dagtekening 2 juli. Ik vind het belachelijk.
Volgens mij klopt het gewoon hoor. Voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht. Een brief met dagtekening 2 juli ontvang je normaliter de week ervoor, en dat is gewoon voor 1 juli.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:55 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..
Had je wel voor 1 april aangifte gedaan?
Lijkt mij niet echt eerlijk , aangezien ik hier en elders ook gelezen heb dat er mensen zijn die te laat aangifte hebben gedaan en al een aanslag binnen hebben..
Belastingdienst ... Leuker kunnen we het niet maken??
klopt mijn vriend en ik hebben allebij op 11 april aangifte gedaan en wij hebben er allebij 1 met dagtekening 28 juni dus voorde gene die nu 2 juli heeft vind ik dat wel lulligquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:55 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..
Had je wel voor 1 april aangifte gedaan?
Lijkt mij niet echt eerlijk , aangezien ik hier en elders ook gelezen heb dat er mensen zijn die te laat aangifte hebben gedaan en al een aanslag binnen hebben..
Belastingdienst ... Leuker kunnen we het niet maken??
Ja? Waarom is dat lullig?quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:06 schreef roosdoos het volgende:
[..]
klopt mijn vriend en ik hebben allebij op 11 april aangifte gedaan en wij hebben er allebij 1 met dagtekening 28 juni dus voorde gene die nu 2 juli heeft vind ik dat wel lullig
Dagtekening is leidend, je hoeft hem pas als ontvangen te beschouwen op datum van dagtekening. Dat is het hele idee van postdateren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:01 schreef jroz het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het gewoon hoor. Voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht. Een brief met dagtekening 2 juli ontvang je normaliter de week ervoor, en dat is gewoon voor 1 juli.
Voor 1 juli bericht betekend dus niet dat je voor 1 juli je geld hebt.
omdat ik du 1 van die mensen ben die hem te laat hebben gedaan! En mensen die op tijd waren na 1 juli bericht krijgen. Ook al is het 2 juli dan zijn ze toch te laat voor 1 april is voor 1 juli bericht toch en dan niet 2 april.quote:
Termijn vanaf dagtekening is 10 werkdagen, dus voor de 28ste zou het binnen moeten zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:16 schreef Kevindinhinho het volgende:
Hmm, ik heb voor 1 april aangifte gedaan, brief met dagtekening 14 juni binnen gekregen, maar nog steeds geen geld. Iemand dat ook nog steeds? Zit overigens bij de Rabobank
Oh, das wel goed dan! Dank Wesley!quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Termijn vanaf dagtekening is 10 werkdagen, dus voor de 28ste zou het binnen moeten zijn.
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dagtekening is leidend, je hoeft hem pas als ontvangen te beschouwen op datum van dagtekening. Dat is het hele idee van postdateren.
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.
haha ha stuk hierquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenniet lezen voor ....
quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenniet lezen voor ....
Ja, maar die dag is speciaal gepostdateerd omdat er wel eens vertraging in post zit. Dus voor zowel de Belastingdienst als jij is er om gezeur te voorkomen gepostdateerd. Alle termijnen gaan in vanaf dagtekening. Zowel voor jou als de belastingdienst geldt de postdatering als ontvangstdatum die gebruikt moet worden voor termijnen, dus ook de ontvangsttermijn van 1 juli.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.
Bureaucraat. Ontvangen is ontvangen, wat er ook op dat papiertje staat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, maar die dag is speciaal gepostdateerd omdat er wel eens vertraging in post zit. Dus voor zowel de Belastingdienst als jij is er om gezeur te voorkomen gepostdateerd. Alle termijnen gaan in vanaf dagtekening. Zowel voor jou als de belastingdienst geldt de postdatering als ontvangstdatum die gebruikt moet worden voor termijnen, dus ook de ontvangsttermijn van 1 juli.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Dagtekening 21 Juni, Rabo, No tengo dinero.
6k? Heb je met cijfertjes zitten sjoemelen of zzp'er...quote:
Geen van beide. Bij de aangifte kwam ik ook een dergelijk bedrag uit. Gewoon loonslaaf (plm 2k netto) en een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
6k? Heb je met cijfertjes zitten sjoemelen of zzp'er...
Dan klopt er ergens iets niet bij je gok ik zo.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen van beide. Bij de aangifte kwam ik ook een dergelijk bedrag uit. Gewoon loonslaaf (plm 2k netto) en een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).
ik zou het niet weten. De gegevens komen van BD zelf, ik heb geen andere vormen van inkomsten. Aanpassingen heb ik nauwelijks gemaakt (wel gecontroleerd).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:20 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dan klopt er ergens iets niet bij je gok ik zo.Niet per ongeluk ergens een 0 teveel? Gunstige belastingschijf? 0 euro als inkomen opgegeven?
Dat kan nooit namelijk.
Ik zou er voorlopig niet aan knagen in elk geval.
Daar ga ik wel van uit (kan ik nu niet nakijken).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Geld ook binnen
Houdt je werkgever per maand wel loonheffing in ridocar?
Dit zou goed kunnen. 2k netto is ongeveer 2500-2700 bruto, uitgaande van tabel wit, zit je op ca 500 pm aan loonbelasting.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Geld ook binnen
Houdt je werkgever per maand wel loonheffing in ridocar?
Nope.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kreeg nl ook 4000 aan loonheffing terug. Dat is een nadeel van geen vaste baan.
Heb je naast deze werkgever ooit nog een andere werkgever gehad? Zeg maar 2 werkgevers tegelijk ridocar?
Geen idee. Ik zou even op een loonstrook kijken of daar heffingskorting oid op staat.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nope.
Maar scheelt het als ik zeg dat er wel structureel overwerk en nachttoeslag bij zit?
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nope.
Maar scheelt het als ik zeg dat er wel structureel overwerk en nachttoeslag bij zit?
Gekocht in 2012?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).
Ehh, hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.
10 minuten met een Windows 3.11 bak.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef driver79 het volgende:
Ik heb mijn angifte gedaan op een desktop PC (Tower model) AMD 2400+ met 20 inch Acer scherm.
In totaal ongeveer 1,5 a 2 uur werk gehad.
Hoe lang doen jullie erover?
On topic: nog steeds geen geld hier, ook geen brief.
15 minuten op een Ubuntu bak. Ik moest wat bonnetjes opzoeken van m'n studieboeken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
10 minuten met een Windows 3.11 bak.
8 minuut 52 op een iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, OS X versie 10.6.8quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef driver79 het volgende:
Ik heb mijn angifte gedaan op een desktop PC (Tower model) AMD 2400+ met 20 inch Acer scherm.
In totaal ongeveer 1,5 a 2 uur werk gehad.
Hoe lang doen jullie erover?
On topic: nog steeds geen geld hier, ook geen brief.
Binnen 3 maanden krijg je de aanslag, aannemelijk een definitieve. Als er niet verrekend hoeft te worden (dan kan het max. 4 weken na dagtekening duren) wordt het binnen 10 werkdagen na dagtekening overgemaakt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef DjinN het volgende:
Ik heb rond 1 juni een brief gehad dat ik van 2011 nog geld terug krijg van de belasting. Meteen ingevuld en geregeld. Week geleden brief gehad dat mn rekeningnummer iig goedgekeurd was. Iemand enig idee wanneer ik mn geld kan verwachten?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.
Dat dus. Je kan uitleggen wat je wil, de mensen die het niet willen snappen zullen het gewoon nooit snappen.quote:
Bij mij staat er 11 juni das de datum waarop die verwerkt. In ieder geval bij mij weet natuurlijk niet of dat het bij jouw om het zelfde gaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:08 schreef Me. het volgende:
In februari de boel aangeleverd bij de boekhouder, half april de akkoordverklaring gegeven. Zie ik net op de site van de belastingdienst: "Ontvangen door de belastingdienst: 04-06-2013 15:59 u. via software"
Is mijn boekhouder nou gewoon laks geweest of klopt dit? Zit er wel met smart op te wachten namelijk, krijg ergens rond de 6k terug als de belastingdienst het er ook mee eens is
Waar staat dat eigenlijk op die site?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:55 schreef roosdoos het volgende:
[..]
Bij mij staat er 11 juni das de datum waarop die verwerkt. In ieder geval bij mij weet natuurlijk niet of dat het bij jouw om het zelfde gaat.
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waar staat dat eigenlijk op die site?
Ah juist. Daar staat dat op 11-06-2013 mijn inkomen voor 2012 is doorgegeven door de BRI. Toen was mijn geld al binnen, dus ik denk niet dat dat laksigheid is van Me.'s boekhouder.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef roosdoos het volgende:
[..]
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.
ja de minne staat ook op 11 juni misschien wel vaste datum haha ik heb werkelijk geen idee eerder maar dacht Miss heeft iemand er iets aanquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah juist. Daar staat dat op 11-06-2013 mijn inkomen voor 2012 is doorgegeven door de BRI. Toen was mijn geld al binnen, dus ik denk niet dat dat laksigheid is van Me.'s boekhouder.
Die van mij staat in de portal voor ondernemers. Ach, ik zie het wel. Bel maandag de boekhouder wel even.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef roosdoos het volgende:
[..]
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.
o ok ja ik ben geen ondernemer vandaarquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:01 schreef Me. het volgende:
[..]
Die van mij staat in de portal voor ondernemers. Ach, ik zie het wel. Bel maandag de boekhouder wel even.
Je hebt er met een stopwatch bijgezeten?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
8 minuut 52 op een iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, OS X versie 10.6.8
quote:Op zondag 23 juni 2013 07:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je hebt er met een stopwatch bijgezeten?
welke bankquote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:34 schreef crazygirl78 het volgende:
Hier geld binnen vandaag![]()
Dagtekening 21 juni.
Maar je krijgt wel belastingrente vergoed als er voor 1 april aangifte is gedaan. Nu leidt dat over 't algemeen niet tot heel schokkende bedragen (denk aan een paar euro), maar op zich moet je eens nagaan hoeveel euro's belastinggeld verspilt worden doordat de computers in Apeldoorn de aangifte nét iets later verwerken dan de bedoeling was.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:17 schreef edge2013 het volgende:
Dagtekening 2 juli, met de excuses van de Belastingdienst. De vraag van mijn kant wat de dagrente momenteel is en of deze direct wordt verrekend kreeg ik als antwoord "Nee meneer, zo werkt dat niet"![]()
INGquote:
je kan bellen en zeggen dat het naar het zelfde rekening nummer moet. Heb ik van te voren ook gedaan om dit te voorkomen. Dan hoef je niet die brief eerst te sturen enz en gaat het sneller.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:21 schreef Greyson het volgende:
Geweldig, ik krijg natuurlijk een brief dat er geen rekeningnummer bekend is en moet opgeven.
Twee weken terug op de bus gedaan. Nog geen geld. Kijkend dat ik ook huurtoeslag enzovoort op dezelfde rekening gestort krijg.
Kansloos.
Raar, ik heb dit dus gedaan (doorgegeven dat het hetzelfde rekening nr is als me huurtoeslag) maar mevrouw kon me niet helpen en ik moest gewoon de brief invullen en terugsturen, dit is inmiddels 1.5 week geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:04 schreef roosdoos het volgende:
[..]
je kan bellen en zeggen dat het naar het zelfde rekening nummer moet. Heb ik van te voren ook gedaan om dit te voorkomen. Dan hoef je niet die brief eerst te sturen enz en gaat het sneller.
ik had nog geen brief ontvangen maar wist dat het rekeningnummer niet klopte. Was een andere dan mijn toeslagen toen zei ik dat ik mijn teruggave op dezelfde rekening wilde ontvangen. Toen zei hij dat kan op twee manieren of we sturen u een brief of we doen het nu. Toen moest ik alle nummer op noemen en als dat hetzelfde was, kon hij hem omzetten. Ik heb toen de week erna een brief ontvangen dag het gewijzigd was. Misschien kwam dit omdat ik nog geen brief had dat ik het wel kon omzetten telefonisch... Gen ideequote:Op woensdag 26 juni 2013 14:48 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Raar, ik heb dit dus gedaan (doorgegeven dat het hetzelfde rekening nr is als me huurtoeslag) maar mevrouw kon me niet helpen en ik moest gewoon de brief invullen en terugsturen, dit is inmiddels 1.5 week geleden.
Ik word er iedergeval tierelier van. Wat zo simpel lijkt kunnen ze nog moeilijk voor je maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ik had nog geen brief ontvangen maar wist dat het rekeningnummer niet klopte. Was een andere dan mijn toeslagen toen zei ik dat ik mijn teruggave op dezelfde rekening wilde ontvangen. Toen zei hij dat kan op twee manieren of we sturen u een brief of we doen het nu. Toen moest ik alle nummer op noemen en als dat hetzelfde was, kon hij hem omzetten. Ik heb toen de week erna een brief ontvangen dag het gewijzigd was. Misschien kwam dit omdat ik nog geen brief had dat ik het wel kon omzetten telefonisch... Gen idee
indd je hebt helemaal gelijk!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:45 schreef Greyson het volgende:
[..]
Ik word er iedergeval tierelier van. Wat zo simpel lijkt kunnen ze nog moeilijk voor je maken.
Als jij de aanname doet dat het rekeningnummer voor alle teruggaves wordt doorgegeven op het moment dat jij voor de zorgtoeslag een formulier opgaaf rekeningnummer krijgt, dan is het niet aan de Belastingdienst te wijten dat men gaat vragen naar een rekeningnummer voor de inkomstenbelasting. Hoe moet de Belastingdienst weten dat jij überhaupt hetzelfde rekeningnummer daarvoor wil gebruiken? Misschien heb je wel 4 rekeningnummers en gaat de zorgtoeslag automatisch naar de zorgverzekeraar, de huurtoeslag naar de verhuurder en de kinderopvangtoeslag automatisch naar de kinderopvang.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:45 schreef Greyson het volgende:
[..]
Ik word er iedergeval tierelier van. Wat zo simpel lijkt kunnen ze nog moeilijk voor je maken.
Elk nadeel heb z'n voordeel: Over het bekend zijn van een rekeningnummer voor uitbetaling hoef je je nu i.i.g. niet meer druk te maken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:41 schreef roosdoos het volgende:
Dagtekening 28 juni vriend vandaag gehad ik vandaag nieuwe brief is verekend!!! Ik wist niet eens dat ze wat van me kregen.
nee het bedrag wat ik kreeg stond ineens ook als bedrag wat ik in 2009 teveel gehad zou hebben. Gewoon echt precies het zelfde bedrag hoe toevallig. Terwijl ik toen andere inkomens had dan nu....... Dus daar is het heen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 06:55 schreef DreO het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door een gerechtsdeurwaarder of het CJIB.
Heb ook nog niks hoor, maar hoor meerdere mensen hier dat er toch dagtekeningen na 1 juli zijn. Als je er om verlegen zit of nieuwsgierig bent kun je altijd even bellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:08 schreef Arjan het volgende:
Ik begin me nu toch af te vragen of ze ons niet vergeten zijn. Vandaag nog niets binnen van de belastingdienst.
1 juli is toch echt 1 juli bij hun??
Vraag schriftelijk een overzicht aan van alle openstaande/verrekende en betaalde aanslagen en terugbetalingsbeschikkingen. Lijkt me vreemd dat je niets hierover zou weten en bij een aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2009 zou ik me zorgen gaan maken als de schuld niet kwijtgescholden is. Dan zit er dikke kans in dat je binnenkort post gaat ontvangen van de Sociale Verzekeringsbank.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:48 schreef roosdoos het volgende:
nee het bedrag wat ik kreeg stond ineens ook als bedrag wat ik in 2009 teveel gehad zou hebben. Gewoon echt precies het zelfde bedrag hoe toevallig. Terwijl ik toen andere inkomens had dan nu....... Dus daar is het heen.
Rekeningnummer op moeten geven? Anders moet je toch maar even gaan bellen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:38 schreef pindaplukker het volgende:
Dagtekening 7 juni, nog steeds niets binnen
Even bellen. Heb ik net dus ook gedaan en de meneer controleerde netjes mijn rekeningnummer en vertelde mij dat mijn betaling op 25 juni is verwerkt en dat het vanaf daar maximaal 10 dagen duurt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:38 schreef pindaplukker het volgende:
Dagtekening 7 juni, nog steeds niets binnen
Ik heb mijn rekeningnummer moeten opgeven ja, wordt die brief ook als een nieuwe dagtekening gezien?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Rekeningnummer op moeten geven? Anders moet je toch maar even gaan bellen.
Wanneer was dat? Rekeningnummer verwerken duurt zomaar 1 a anderhalve maand.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:36 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Ik heb mijn rekeningnummer moeten opgeven ja, wordt die brief ook als een nieuwe dagtekening gezien?
Iets meer als 2 weken terug, ik zal nog wat meer geduldiger moeten zijn denk ikquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wanneer was dat? Rekeningnummer verwerken duurt zomaar 1 a anderhalve maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |