Soms krijg je wel een melding maar is het toch niet goed ontvangen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar waarom ? Je krijgt bij het versturen een melding terug dat alles in goede orde ontvangen is.
Neu, dat schijnt de bevestiging van ontvangst van het bericht te zijn dat de ondertekening is geslaagd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar waarom ? Je krijgt bij het versturen een melding terug dat alles in goede orde ontvangen is.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ach, dit argument is van hetzelfde kaliber als "Boehoe, het wordt van mijn belastingcenten betaald."
Misschien gaat hij daarna ook wel op die foto stampen !!!!11!!!!111!!!!!!!1!!1!!!!!!!!quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Jij bent er zeker ook zoeen die, sinds de 6 euro administratiekosten op boetes zijn gekomen, altijd de foto gaat opvragen 'want daar betaal ik nu voor', maar vervolgens gaat klagen als de administratiekosten omhoog gaan omdat opeens iedereen die foto gaat opvragen puur om dat principe.
Precies. Digid wil nog weleens wat problemen hebben, dus dat het fout gegaan kan zijn is zeker niet ondenkbaar. En als je dan ook nog eens in juni geen bericht hebt gekregen terwijl je in andere jaren het geld in mei allang op je rekening had, ga je je toch afvragen of het wel goed is gegaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:06 schreef jcdragon het volgende:
Het heeft wel zin om te bellen. Stel dat er een storing was geweest en dat je digitale aanvraag niet is doorgekomen.
Ik krijg nooit boetes, dus nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Jij bent er zeker ook zoeen die, sinds de 6 euro administratiekosten op boetes zijn gekomen, altijd de foto gaat opvragen 'want daar betaal ik nu voor', maar vervolgens gaat klagen als de administratiekosten omhoog gaan omdat opeens iedereen die foto gaat opvragen puur om dat principe.
En elk jaar kom je in het betreffende topic terug om je je er eens lekker aan te ergeren?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, en weet je ook dat je reactie gaat krijgen. Dezelfde discussie komt namelijk elk jaar weer terug.
Dat je het de afgelopen 10 jaar in mei hebt gekregen, is geen enkele garantie dat je het dit jaar ook in mei krijgt. Voor 1 juli en dat duurt nog een week of 3 vanaf nu.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:05 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies. Digid wil nog weleens wat problemen hebben, dus dat het fout gegaan kan zijn is zeker niet ondenkbaar. En als je dan ook nog eens in juni geen bericht hebt gekregen terwijl je in andere jaren het geld in mei allang op je rekening had, ga je je toch afvragen of het wel goed is gegaan.
Ja, omdat ik me er elk jaar weer over verbaas dat mensen blijven vasthouden aan iets wat bewezen niet waar is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En elk jaar kom je in het betreffende topic terug om je je er eens lekker aan te ergeren?
En het gros gaat dan ook nog eens over minder dan ¤ 450quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja, omdat ik me er elk jaar weer over verbaas dat mensen blijven vasthouden aan iets wat bewezen niet waar is.
Met ¤ 450 kan je veel leuke dingen doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het gros gaat dan ook nog eens over minder dan ¤ 450
Het is fantastisch
Ja ik weet het, ik zit te wachten op het aanslagbiljet waarop staat dat ik het moet betalenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Met ¤ 450 kan je veel leuke dingen doen
Inderdaad, helemaal met deze post eensquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:30 schreef mezelf013 het volgende:
Wat kunnen mensen soms toch zuur zijn, als je er toch niet op zit te wachten ( en daar keer op keer op terug blijf komen) of je stoort aan mensen hier... Wat doe je hier dan? Dan verspil je toch je eigen tijd ? En dan straks hieronder een reactie plaatsen , zo van, ik vind het wel aandoenlijk al die stakkers die hier zitten te wachten op beetje geld, zorg dat je die VA niet nodig hebt, ben toch blij dat Ik alles op orde heb bla bla bla.. Fijn te weten dat er perfecte mensen zijn met geld in overvloed en alles keurig op orde zijn... Gelukkig zijn er ook mensen die ( redelijk) normaal zijn en in tijden van crisis , ontslagen en hoge kosten voor levensonderhoud toch wel erg blij zijn met wat extra geld... Om welke reden dan ook!
En daar maak jij weer een post van hahaha.. Op zich wel humor ...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:46 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Iedereen zeurt hier, de ene omdat de ander belt, de andere omdat de ene zeurt.
Over nutteloos gesproken
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
En daar maak jij weer een post van hahaha.. Op zich wel humor ...
Relax. Geld ook al binnen dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:29 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaar![]()
Elk jaar dezelfde discussies, man man man
Oerigens, gisteren brief binnen met dagtekening 7 juni. Je suis content.
Nog niet, maar Rabo stort bij mij laatste tijd aan het eind van de dag.quote:
Met welles nietes en elkaar overtreffen schiet je niks mee op ...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:29 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaar![]()
Elk jaar dezelfde discussies, man man man
Overigens, gisteren brief binnen met dagtekening 7 juni. Je suis content.
Halverwege maart aangifte gedaan.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:57 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Met welles nietes en elkaar overtreffen schiet je niks mee op ...
Ik had dagtekening 7 juni, op die van mijn man wachten we nog.. Maar aangezien we samen aangifte gedaan hebben weten we wel dat de aangifte goed aangekomen isdus nog geen paniek telefoontje hahaha
Ach, ik heb elk jaar geld ontvangen. Vorige jaren kreeg ik het altijd in mei, vorig jaar zelfs begin mei. Nu heb ik nog geen brief gehad. Dus het valt allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb de laatste jaren altijd moeten betalen en krijg dit jaar voor het eerst sinds jaren geld terug. Wat vreemd is, is dat ze vooraan staan als er betaald moet worden. Daar had ik echt altijd al lang bericht van gehad. Maar nu ik geld terug krijg, duurt het langer. Ik zit er niet per se op te wachten, maar opvallend is het wel natuurlijk. Dacht altijd dat het zo'n enorm vooroordeel was, maar blijkt toch waar te zijn.
ahh beetje water der bij koken en je hebt een natuursoep hahhaa eetsmakelijkquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Dat wordt gras eten de komende maanden...
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ahh beetje water der bij koken en je hebt een natuursoep hahhaa eetsmakelijk
Ja daar gaat al een discussie over. Ik moet zeggen dat ik soms ook wel wil bellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:45 schreef roosdoos het volgende:
wat leuk al die onderlinge stress nou zal ik zeggen voor 1 april voor 1 juli bericht!! maaarrrrr das 3 maandne als je later inleverd is de afhandelings tijd ook 3 maanden dus mensen hoe dan ook zal het 3 maanden duren
Regeling aangepast per 2012, maar niet door de belastingdienst.... voorstel was in november 2011 geloof ik en het is in februari 2012 met terugwerkende kracht per 1 januari 2012 ingegaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:51 schreef DreO het volgende:
[..]
onterechte VT voor de AOK met een uitkering...
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar watquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja daar gaat al een discussie over. Ik moet zeggen dat ik soms ook wel wil bellen.
Het maakt blijkbaar niet uit. Jaren heb ik het in mei gekregen en ik wacht nog steeds.
De ellende is dat ik het jaren als een spaarvarken zag, nu heb ik het echt nodig.
Dus loopt de spanning op
Interpunctie en zinsbouw zijn overrated...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:08 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar wat
Vreemd, dan ben je de enige geweest die als alleenstaande ouder met een kind tussen de 19 en 27 die met een dergelijke situatie zat) en de wet waarmee het Belastingplan 2012 in werking trad (en de leeftijd voor de AOK werd verlaagd van 27 naar 18) is van 22 december 2011.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Regeling aangepast per 2012, maar niet door de belastingdienst.... voorstel was in november 2011 geloof ik en het is in februari 2012 met terugwerkende kracht per 1 januari 2012 ingegaan.
En toevallig had ik net een kind in de leeftijdsgroep die er door die aanpassing van de regeling buiten viel.
Al is het maar antwoord één. Ik vertrouw niks en niemand meerquote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:08 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar wat
Dat is idd de situatie, ik heb iig niets aangevraagd, de aanpassing maakte dat er geen recht meer op was.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:48 schreef DreO het volgende:
[..]
Vreemd, dan ben je de enige geweest die als alleenstaande ouder met een kind tussen de 19 en 27 die met een dergelijke situatie zat) en de wet waarmee het Belastingplan 2012 in werking trad (en de leeftijd voor de AOK werd verlaagd van 27 naar 18) is van 22 december 2011.
Ja, dat weet ik wel zeker, sterker nog; ik kwam er bij de aangifte 2012 (in maart 2013 dus) pas achter dat de regeling ingevoerd was doordat ik bij de aangifte een negatieve aanslag bleek te krijgen, en heb het voor 2013 zelf stopgezet, anders had het nu nog doorgelopen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef DreO het volgende:
Denk je echt dat de Belastingdienst je VT het hele jaar heeft laten doorsluimeren terwijl er bij "geboortedatum kind" t.b.v. het vaststellen van recht op de alleenstaande ouderkorting een geboortedatum < 31-12-1993 stond?
Daarbij, op 22 december is het tot Wet verheven. Het stond echter al in het Belastingplan 2012 zoals dat op 18 september 2011 aan de Tweede Kamer werd aangeboden (zie: hier onder punt Q) en de Belastingdienst heeft de VA's daar al eind 2011 op aangepast.
Ik blijf het daarom een vreemd verhaal vinden "dat het aan de BD zou liggen".
Voor de tariefgroepindeling volgens de Wet inkomstenbelasting 1964 moest toch ook vastgesteld worden dat je aan de voorwaarden voor aanvullende alleenstaande-ouderaftrek [tariefgroep 5: recht op de basisaftrek, arbeidsaftrek, alleenstaande-ouderaftrek en aanvullende alleenstaande-ouderaftrek, in totaal een belastingvrije som van max. ƒ22.586/¤10.249) voldeed? Er moest vastgesteld worden dat het kind bij aanvang van het jaar de leeftijd van 12 jaar nog niet bereikt had.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:26 schreef Leandra het volgende:
Ik heb er toen nog over gebeld met de vraag hoe het kon dat dat doorliep, waarop ze zeiden: u heeft het ooit zelf aangevraagd (volgens mij niet, want ik kwam uit de tariefgroep 5 situatie), dus u had het ook zelf moeten stopzetten toen de regeling veranderde.
Bij de aanslag die je voor de voorlopige teruggaaf 2012 kreeg zat een mededeling. Die had je kunnen doornemen en dan was je ook tot de conclusie gekomen dat je er geen recht meer op had.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:26 schreef Leandra het volgende:Ik stel overigens ook niet "dat het aan de BD ligt", het is iig niet zo dat het aan mij ligt, want ik heb gewoon niets gewijzigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |