Volgens mij worden ze gewoon altijd twee of drie dagen gepostdateerd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:42 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn die dagtekeningen eigenlijk altijd op een vrijdag?
daar komt t eigenlijk wel op neer jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:59 schreef Pindasoepje het volgende:
Ah ok, maar wat ik dus opmaak uit het contact met de bd is dat als ze het reknr invoeren ze pas max 10(20) werkdagen later mogen uitbetalen
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik bel iedere ochtend even, gewoon voor de gezelligheid en om de mensen hier een beetje te zieken.
Wisselt steeds.. Hier de eerste vorige week vrijdag .. Maar ook al paar x de datum die op zaterdag viel voorbij zien komen .. Dus ook daar valt niks uit op te maken...quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze gewoon altijd twee of drie dagen gepostdateerd.
Voor de 28ste heb je het.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:47 schreef xaban06 het volgende:
Dagtekening 14 juni, nog niks gestort gekregen, ING.
Dat je geen voorlopige aanslag krijgt maar direct een permanente. Mijn vrouw kreeg ook zo'n brief.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:55 schreef papernote het volgende:
Ik heb een brief ontvangen dat ik geen voorlopig aanslag krijg, maar dat ze m'n aangifte gaan controleren. Wat houdt dat nu weer in?
Ik ben er nog niet uit of dit nu positief of negatief is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:56 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat je geen voorlopige aanslag krijgt maar direct een permanente. Mijn vrouw kreeg ook zo'n brief.
Volgens mij wordt dat gewoon steekproefsgewijs gedaan, niets aan de hand.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:31 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of dit nu positief of negatief is.
Moest dat niet al voor 1 april??quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:35 schreef NomanIW het volgende:
Gisteren ingevuld en verzonden. Zal +- 700 euro zijn wat ik terugkrijg. Hopen dat het snel komt
Dat is een slag om de arm houden denk ik, in vrijwel alle gevallen zal het inderdaad max. 2-3 werkdagen duren (ING misschien een dag langer).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:04 schreef Pindasoepje het volgende:
Ze hadden mij net gebeld, de opdracht is dinsdag naar de bank gegaan. En vanaf dinsdag kan het nog 10 werkdagen duren.
Ik wist niet dat zoiets zo lang kon duren? Meestal als je een opdracht geeft duurt het toch max 2 dagen ofzo?
Nee.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:43 schreef driver79 het volgende:
Kan het zijn dat ik nu voorwerp van nader onderzoek ben en daardoor later aan de beurt ben?
Als je aangifteplichtig bent wel. Nu weet de belastingdienst dat ook niet altijd helemaal zeker, zo leert de ervaring, maar om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit problemen mee gehad. En ik ben nooit op tijd.quote:
Nou dan hoop ik dat het er maandag wel is :-)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat is een slag om de arm houden denk ik, in vrijwel alle gevallen zal het inderdaad max. 2-3 werkdagen duren (ING misschien een dag langer).
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:33 schreef TeleportingKing het volgende:
Staat jullie rekeningnummer dit jaar al wel ingevuld op de aanslag, of stond er ook "het bij ons bekende rekeningnummer"? En staat er ook zo'n kopje "Rekeningnummer onbekend" rechts op de brief?
En dat is pas dit jaar veranderd?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:43 schreef DreO het volgende:
[..]
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).
Als ze je reknr hebben staat je reknr erop. Anders heb je net als ik pech..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:33 schreef TeleportingKing het volgende:
Willen mensen die al geld op hun rekening hebben ontvangen eens iets voor mij nakijken?![]()
Op de aanslag die ik dit jaar heb ontvangen staat namelijk dat het bedrag "wordt overgemaakt op het bij ons bekende rekeningnummer".
Ik heb mijn aanslagen van voorgaande jaren erbij gezocht, maar daar stond steeds dat het bedrag "wordt overgemaakt op rekeningnummer [mijn rekeningnummer]".
Ook staat er rechts een kopje "Rekeningnummer onbekend" over wat er gebeurt als je rekeningnummer niet bekend is bij de BD. Voorgaande jaren stond dat kopje er niet.
Staat jullie rekeningnummer dit jaar al wel ingevuld op de aanslag, of stond er ook "het bij ons bekende rekeningnummer"? En staat er ook zo'n kopje "Rekeningnummer onbekend" rechts op de brief?
Thanks. Wat betreft mijn "laksigheid"; ik heb mijn VT wel degelijk stop gezet, maar kennelijk is een deel daarvan in januari 2012 toch uitbetaald. Niet aan mij dus, maar aan ex. Ik heb dat tot op heden niet eens geweten; de voorlopige papieren aanslag ervan is kennelijk ook naar mn ex gestuurd.. Ik heb overigens ook meteen mn adres gewijzigd en aangegeven dat mn fiscaal partnerschap ophield, maar dat is dus pas na de teruggave van januari verwerkt, zo blijkt nu.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:43 schreef DreO het volgende:
@silliegirl: Je mag je ex-partner gaan dreigen met art. 6:203 BW. De zogenaamde onverschuldigde betaling. Dit kun je via de Belastingdienst regelen, echter zal de Ontvanger een bemiddelende rol op zich nemen. De fout licht namelijk niet bij de BD. Jij bent niet zo assertief geweest om je rekeningnummer te wijzigen (óf überhaupt de VT stop te zetten). Jij meldt je bij de Belastingdienst, zij onderzoek de TOR (ten onrechte restitutie), komen erachter dat de fout niet bij de Belastingdienst en sturen, louter uit coulance een brief naar je ex-partner. Daarin wordt hij gevraagd om het bedrag van de teruggave binnen 14 dagen aan de Belastingdienst te voldoen zodat die het weer naar jouw kan doorsluizen (of verrekenen met het bedrag dat je moet terugbetalen). Doet hij dat niet, of verzoekt hij om een betalingsregeling, dan staakt de Ontvanger zijn bemiddeling en krijg jij de gegevens van je ex-partner. Daarmee kan jij een civiele procedure tegen je ex-partner starten om de teruggave terug te vorderen van hem.
[..]
Die kunnen nakijken wat ze willen, maar op de brieven staat standaard geen rekeningnummer meer vermeldt i.v.m. fraudegevoeligheid (net zoals je het niet meer kunt wijzigen middels het IB- of VA-programma). En ja, rechts staat standaard een kopje "Rekeningnummer onbekend" met een verkeerde doorlooptijd (er wordt namelijk binnen 4 weken na ontvangst uitgekeerd, niet binnen 2 weken).
Bij mij stond dat het wordt overgemaakt op het bij hen bekende rekeningnummerquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:57 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Als ze je reknr hebben staat je reknr erop. Anders heb je net als ik pech..
Dat stond er ook bij mij, en vervolgens kreeg ik een paar dagen later de brief dat ze mn rekeningnummer niet hadden :/quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bij mij stond dat het wordt overgemaakt op het bij hen bekende rekeningnummer
Ik kreeg dezelfde dag nog m'n centenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:03 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Dat stond er ook bij mij, en vervolgens kreeg ik een paar dagen later de brief dat ze mn rekeningnummer niet hadden :/
Relax! Ik wacht nog steeds helaasquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kreeg dezelfde dag nog m'n centen
Die van mij had ik bijna 2 weken terug ook .. Van m'n man nog niet.. Ook samen aangifte gedaan.. Zat vorig jaar ook 3-4 weken tussen ... Maar 1 voordeel .. Over 2 weken is het 1 juli.. Dus langer kan het ( bijna) niet durenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 09:58 schreef morpheus_at_work het volgende:
Vrouwliefs brief is binnen , die van mij nog niet, terwijl we gezamenlijk aangifte gedaan hebben. Valt hopelijk straks op de mat.
Pindasoepje mag haar stelling wel eens onderbouwen. Ik heb al dozijnen kopieën van aanslagen gezien en op geen enkele teruggaaf stond het rekeningnummer daadwerkelijk vermeldt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:13 schreef TeleportingKing het volgende:
Lekker tegenstrijdig weer allemaal
Samen bestaat niet, gelijktijdig 2 aangiftes doen, waarop niet tegelijkertijd bericht hoeft te komen, welquote:
De 15e valt nu in het weekend, ik denk dat het maandag gestort wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:21 schreef Printerkabel het volgende:
Heeft 1 van jullie al de hypotheekrente aftrek binnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |