Voor de duidelijkheid, ik klaag niet dat het "oneerlijk" of "fout" zou zijn van de belastingdienst, ik klaag niet over het feit dat ik moet terugbetalen.
Je spreekt jezelf met deze post alleen tegen, want in deze post stel je dat ik het zelf maar in de gaten had moeten houden op basis van die mededeling, dat er mogelijk voorstellen doorgevoerd zouden worden mbt belastingjaar 2012, waarbij duidelijk staat dat het nog een wetsvoorstel was op het moment dat de VT 2012 verstuurd werd.
quote:
Op zondag 9 juni 2013 13:29 schreef DreO het volgende:[..]
Voor de tariefgroepindeling volgens de Wet inkomstenbelasting 1964 moest toch ook vastgesteld worden dat je aan de voorwaarden voor aanvullende alleenstaande-ouderaftrek [tariefgroep 5: recht op de basisaftrek, arbeidsaftrek, alleenstaande-ouderaftrek en aanvullende alleenstaande-ouderaftrek, in totaal een belastingvrije som van max. ƒ22.586/¤10.249) voldeed? Er moest vastgesteld worden dat het kind bij aanvang van het jaar de leeftijd van 12 jaar nog niet bereikt had.
[..]
Bij de aanslag die je voor de voorlopige teruggaaf 2012 kreeg zat een
mededeling. Die had je kunnen doornemen en dan was je ook tot de conclusie gekomen dat je er geen recht meer op had.
En ik dacht daarover hetzelfde als jij, namelijk:
quote:
Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef DreO het volgende:Denk je echt dat de Belastingdienst je VT het hele jaar heeft laten doorsluimeren terwijl er bij "geboortedatum kind" t.b.v. het vaststellen van recht op de alleenstaande ouderkorting een geboortedatum < 31-12-1993 stond?
En dat gebeurde dus wel, en dan kun je hoog en laag springen dat ik dus zelf de wetgeving (het al dan niet doorvoeren van die maatregelen) maar in de gaten had moeten houden, maar ik ging er vanuit dat het automatisch stopgezet zou worden als de voorgestelde aanpassingen van de regelingen idd doorgevoerd zouden worden, en kennelijk is dat dus niet gebeurd, noch voor 2012, noch voor 2013.
Wat is het nou? Want de BD heeft weldegelijk gewoon de AOK voor een kind met een geboortedatum voor 31-12-1993 laten doorlopen, en nee, ik heb zelf niet alle wetswijzigingen op de voet gevolgd mbt wel of niet doorvoeren, foei.
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?