Termijn vanaf dagtekening is 10 werkdagen, dus voor de 28ste zou het binnen moeten zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:16 schreef Kevindinhinho het volgende:
Hmm, ik heb voor 1 april aangifte gedaan, brief met dagtekening 14 juni binnen gekregen, maar nog steeds geen geld. Iemand dat ook nog steeds? Zit overigens bij de Rabobank
Oh, das wel goed dan! Dank Wesley!quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Termijn vanaf dagtekening is 10 werkdagen, dus voor de 28ste zou het binnen moeten zijn.
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dagtekening is leidend, je hoeft hem pas als ontvangen te beschouwen op datum van dagtekening. Dat is het hele idee van postdateren.
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.
haha ha stuk hierquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenniet lezen voor ....
quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:53 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de dagtekening op de buitenkant zettenniet lezen voor ....
Ja, maar die dag is speciaal gepostdateerd omdat er wel eens vertraging in post zit. Dus voor zowel de Belastingdienst als jij is er om gezeur te voorkomen gepostdateerd. Alle termijnen gaan in vanaf dagtekening. Zowel voor jou als de belastingdienst geldt de postdatering als ontvangstdatum die gebruikt moet worden voor termijnen, dus ook de ontvangsttermijn van 1 juli.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:27 schreef jroz het volgende:
[..]
Je krijgt die brief toch voor 1 juli. Je krijgt dus gewoon voor 1 juli bericht. Bericht is bericht, wat voor dagtekening er ook op staat. Het is niet dat je de brief pas mag lezen op de dag van de dagtekening.
Bureaucraat. Ontvangen is ontvangen, wat er ook op dat papiertje staat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, maar die dag is speciaal gepostdateerd omdat er wel eens vertraging in post zit. Dus voor zowel de Belastingdienst als jij is er om gezeur te voorkomen gepostdateerd. Alle termijnen gaan in vanaf dagtekening. Zowel voor jou als de belastingdienst geldt de postdatering als ontvangstdatum die gebruikt moet worden voor termijnen, dus ook de ontvangsttermijn van 1 juli.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Dagtekening 21 Juni, Rabo, No tengo dinero.
6k? Heb je met cijfertjes zitten sjoemelen of zzp'er...quote:
Geen van beide. Bij de aangifte kwam ik ook een dergelijk bedrag uit. Gewoon loonslaaf (plm 2k netto) en een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
6k? Heb je met cijfertjes zitten sjoemelen of zzp'er...
Dan klopt er ergens iets niet bij je gok ik zo.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen van beide. Bij de aangifte kwam ik ook een dergelijk bedrag uit. Gewoon loonslaaf (plm 2k netto) en een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).
ik zou het niet weten. De gegevens komen van BD zelf, ik heb geen andere vormen van inkomsten. Aanpassingen heb ik nauwelijks gemaakt (wel gecontroleerd).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:20 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dan klopt er ergens iets niet bij je gok ik zo.Niet per ongeluk ergens een 0 teveel? Gunstige belastingschijf? 0 euro als inkomen opgegeven?
Dat kan nooit namelijk.
Ik zou er voorlopig niet aan knagen in elk geval.
Daar ga ik wel van uit (kan ik nu niet nakijken).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Geld ook binnen
Houdt je werkgever per maand wel loonheffing in ridocar?
Dit zou goed kunnen. 2k netto is ongeveer 2500-2700 bruto, uitgaande van tabel wit, zit je op ca 500 pm aan loonbelasting.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Geld ook binnen
Houdt je werkgever per maand wel loonheffing in ridocar?
Nope.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik kreeg nl ook 4000 aan loonheffing terug. Dat is een nadeel van geen vaste baan.
Heb je naast deze werkgever ooit nog een andere werkgever gehad? Zeg maar 2 werkgevers tegelijk ridocar?
Geen idee. Ik zou even op een loonstrook kijken of daar heffingskorting oid op staat.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nope.
Maar scheelt het als ik zeg dat er wel structureel overwerk en nachttoeslag bij zit?
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nope.
Maar scheelt het als ik zeg dat er wel structureel overwerk en nachttoeslag bij zit?
Gekocht in 2012?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
een vrij goedkope koopwoning (plm 110k).
Ehh, hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.
10 minuten met een Windows 3.11 bak.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef driver79 het volgende:
Ik heb mijn angifte gedaan op een desktop PC (Tower model) AMD 2400+ met 20 inch Acer scherm.
In totaal ongeveer 1,5 a 2 uur werk gehad.
Hoe lang doen jullie erover?
On topic: nog steeds geen geld hier, ook geen brief.
15 minuten op een Ubuntu bak. Ik moest wat bonnetjes opzoeken van m'n studieboeken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
10 minuten met een Windows 3.11 bak.
8 minuut 52 op een iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, OS X versie 10.6.8quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:12 schreef driver79 het volgende:
Ik heb mijn angifte gedaan op een desktop PC (Tower model) AMD 2400+ met 20 inch Acer scherm.
In totaal ongeveer 1,5 a 2 uur werk gehad.
Hoe lang doen jullie erover?
On topic: nog steeds geen geld hier, ook geen brief.
Binnen 3 maanden krijg je de aanslag, aannemelijk een definitieve. Als er niet verrekend hoeft te worden (dan kan het max. 4 weken na dagtekening duren) wordt het binnen 10 werkdagen na dagtekening overgemaakt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef DjinN het volgende:
Ik heb rond 1 juni een brief gehad dat ik van 2011 nog geld terug krijg van de belasting. Meteen ingevuld en geregeld. Week geleden brief gehad dat mn rekeningnummer iig goedgekeurd was. Iemand enig idee wanneer ik mn geld kan verwachten?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Overwerk word sowieso al zwaarder belast en wordt voor zover ik weet maandelijks verrekend.
Dat dus. Je kan uitleggen wat je wil, de mensen die het niet willen snappen zullen het gewoon nooit snappen.quote:
Bij mij staat er 11 juni das de datum waarop die verwerkt. In ieder geval bij mij weet natuurlijk niet of dat het bij jouw om het zelfde gaat.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:08 schreef Me. het volgende:
In februari de boel aangeleverd bij de boekhouder, half april de akkoordverklaring gegeven. Zie ik net op de site van de belastingdienst: "Ontvangen door de belastingdienst: 04-06-2013 15:59 u. via software"
Is mijn boekhouder nou gewoon laks geweest of klopt dit? Zit er wel met smart op te wachten namelijk, krijg ergens rond de 6k terug als de belastingdienst het er ook mee eens is
Waar staat dat eigenlijk op die site?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:55 schreef roosdoos het volgende:
[..]
Bij mij staat er 11 juni das de datum waarop die verwerkt. In ieder geval bij mij weet natuurlijk niet of dat het bij jouw om het zelfde gaat.
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waar staat dat eigenlijk op die site?
Ah juist. Daar staat dat op 11-06-2013 mijn inkomen voor 2012 is doorgegeven door de BRI. Toen was mijn geld al binnen, dus ik denk niet dat dat laksigheid is van Me.'s boekhouder.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef roosdoos het volgende:
[..]
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.
ja de minne staat ook op 11 juni misschien wel vaste datum haha ik heb werkelijk geen idee eerder maar dacht Miss heeft iemand er iets aanquote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah juist. Daar staat dat op 11-06-2013 mijn inkomen voor 2012 is doorgegeven door de BRI. Toen was mijn geld al binnen, dus ik denk niet dat dat laksigheid is van Me.'s boekhouder.
Die van mij staat in de portal voor ondernemers. Ach, ik zie het wel. Bel maandag de boekhouder wel even.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef roosdoos het volgende:
[..]
nou het enige wat ik kan vinden is als je inlogt op mijn toeslagen. Dan staat daar op de hoofdpagina in de kolom link onder dat je jaar inkomen is ontvangen en verwerkt is eventueel. Vandaar dat ik weet dat ze het verwerkt hebben helaas kun je de uitbetaling daar niet zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |