En als ze het dan handig doen verdelen ze het op in batches, met per batch een vaste dagtekening. Als ze dan weten bij welke batch jouquote:Op maandag 17 juni 2013 19:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
I hope not...
Roosdoos, heb je er ook wel eens aan gedacht dat als ze nu een dagtekening hebben, over 2 weken, dat ze nu weten dat jouw (of moet ik nu opeens jou typen?) aangifte over grofweg anderhalve week door het systeem gaat? Wat de reden voor de indeling ook is, aangiftes kunnen nou eenmaal niet simultaan behandeld worden. En als ze het dan handig doen verdelen ze het op in batches, met per batch een vaste dagtekening. Als ze dan weten bij welke batch jouaangifte hoort, weten ze ook jou
dagtekening.
En zo kan een eenvoudige verklaring alles zeggen. Maar ja, klagen met een grote b.k is zo makkelijk, anoniem op een forum....?
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn bericht over 2012 was meteen de definitieve aanslag...
quote:Hebt u vóór 1 april 2013 aangifte gedaan? Dan krijgt u vóór 1 juli bericht. Meestal is dit een definitieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2012, en eventueel een definitieve aanslag Zorgverzekeringswet 2012. Soms krijgt u eerst een voorlopige aanslag 2012.
mag ik vragen wat een drie jaarsmiddeling is??quote:Op maandag 17 juni 2013 19:58 schreef OngeschiktX het volgende:
Iemand een idee op welke termijn de definitieve aangifte volgt na de voorlopige? Ik wil een drie jaarsmiddeling laten uitvoeren, maar daarvoor heb ik drie definitieve aangiftes nodig.
Ja, mijn partner, de 14e al.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Iemand die dagtekening 14 juni heeft, en zijn geld al gestort heeft gekregen?
Mijn partner heeft nog geen teruggave gehad, ook dagtekening 14 juni. En geen onbekend rekeningnummerquote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
ja, afgelopen nacht.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Je had gelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 14:48 schreef RubenSosa het volgende:
Vannacht om een uur of 3 staat het er bij je op
13 juni rond 12.00 uur al jaquote:Op maandag 17 juni 2013 20:59 schreef geindoctrineerd het volgende:
Vandaag (dinsdag) brief gehad, met dagtekening 21 juni. Ik heb goede hoop dat donderdag 20 juni ook dat geld binnen isquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:37 schreef Mark het volgende:
Dinsdag brief gehad, met dagtekening 7 juni. Vandaag geld gestort![]()
Nu mijn vrouw nog....
Ik had vandaag ook de brief maar dan met dagtekening 24 juni.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:51 schreef Mark het volgende:
[..]
Vandaag (dinsdag) brief gehad, met dagtekening 21 juni. Ik heb goede hoop dat donderdag 20 juni ook dat geld binnen is
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Je had gelijk
Dus samenvattend: 25 maart aangifte gedaan, 14 juni een brief met dagtekening 14 juni, 18 juni het bedrag op mijn (ING) rekening.
Je weet toch wat je ingevuld hebt?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:08 schreef Piles het volgende:
Vandaag ook de brief op de mat, eindelijk
En nog veel meer dan ik dacht
haha ga helemaal stuk hierzo!!quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat iedereen zit te wachten snap ik, maar stop nou eens met het posten van je datum van aangifte, het is zo nietsbetekenend. Post dan ook gelijk hoe lang je over je aangifte hebt gedaan, op welke dag van de week en op wat voor een computer
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat iedereen zit te wachten snap ik, maar stop nou eens met het posten van je datum van aangifte, het is zo nietsbetekenend. Post dan ook gelijk hoe lang je over je aangifte hebt gedaan, op welke dag van de week en op wat voor een computer
IB wordt in 2 gevallen verrekend met de terugbetalingsbeschikking toeslagenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:18 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie weet hoe dat zit?
En nee, ik ga niet bellen
Of iedereen windt zich op over het ondoorzichtige, willekeurige systeem!quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.
We kunnen het geld wel gebruiken en wil niet het risico nemen dat ze het alsnog gaan verrekenen.quote:
Dankjewel, ik weet genoegquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:04 schreef DreO het volgende:
[..]
IB wordt in 2 gevallen verrekend met de terugbetalingsbeschikking toeslagen
1. Je hebt geen verzoek gedaan voor een betalingsregeling (hetzij voor de uiterste betaaldatum een bedrag van 1/24e met een minimum van 20 euro te hebben betaald, als je dezelfde toeslag ook nog ontvangt kan je die laten verrekenen met de terugbetalingsbeschikking of je hebt een persoonlijke betalingsregeling aangevraagd als je het niet in 24 maanden kunt terugbetalen). Dan gaat er dwanginvordering plaatsvinden op de terugbetalingsbeschikking en dat houdt in dat er verrekend kan worden met de teruggaaf IB.
2. Je hebt wél een betalingsregeling, maar houdt je er niet aan (er is een achterstand op de regeling). In dat geval zal Belastingdienst/Toeslagen op eigen initiatief verrekenen met je teruggaaf IB (Dat lijkt mij vrij logisch, jij en de Belastingdienst zijn elkaars schuldenaar, dan lijkt verrekening mij een normaal verschijnsel om de wederzijdse schuld te vereffenen).
Als je een regeling voor IB hebt werkt dat anders. Uitstel van betaling wordt standaard verleend onder de voorwaarde dat "aan u uit te betalen bedragen met de schuld zullen worden verrekend, dit is niet van invloed op het bedrag dat u maandelijks dient te betalen".
Al dat papierquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:14 schreef DreO het volgende:
Zo werkt het:
Filmpje!
Aangifte gaat in computer > computer deelt willekeurig toe aan een batch > batch krijgt dagtekening. In welke batch je komt (en welke dagtekening je dus hebt), daar heb jij geen invloed op.
De belastingdienst zelf is geen duidelijke bevestiging?quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:03 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Juist wel, want dan hebben we gewoon een duidelijke bevestiging dat het inderdaad niks uitmaakt.
Voor 1 april ingediend? Rente!quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:28 schreef Lightning_crashes het volgende:
Net maar eens gebeld.. brief met voorlopige aanslag staat klaar met dagtekening 2 juli. Ik vind het belachelijk.
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:28 schreef Lightning_crashes het volgende:
Net maar eens gebeld.. brief met voorlopige aanslag staat klaar met dagtekening 2 juli. Ik vind het belachelijk.
Volgens mij klopt het gewoon hoor. Voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht. Een brief met dagtekening 2 juli ontvang je normaliter de week ervoor, en dat is gewoon voor 1 juli.quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:55 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..
Had je wel voor 1 april aangifte gedaan?
Lijkt mij niet echt eerlijk , aangezien ik hier en elders ook gelezen heb dat er mensen zijn die te laat aangifte hebben gedaan en al een aanslag binnen hebben..
Belastingdienst ... Leuker kunnen we het niet maken??
klopt mijn vriend en ik hebben allebij op 11 april aangifte gedaan en wij hebben er allebij 1 met dagtekening 28 juni dus voorde gene die nu 2 juli heeft vind ik dat wel lulligquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:55 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Naja! Dat is toch vreemd?? Als ze dat nu al weten waarom dan niet een dagtekening die eerder is én voor 1 Juli zoals beloofd..
Had je wel voor 1 april aangifte gedaan?
Lijkt mij niet echt eerlijk , aangezien ik hier en elders ook gelezen heb dat er mensen zijn die te laat aangifte hebben gedaan en al een aanslag binnen hebben..
Belastingdienst ... Leuker kunnen we het niet maken??
Ja? Waarom is dat lullig?quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:06 schreef roosdoos het volgende:
[..]
klopt mijn vriend en ik hebben allebij op 11 april aangifte gedaan en wij hebben er allebij 1 met dagtekening 28 juni dus voorde gene die nu 2 juli heeft vind ik dat wel lullig
Dagtekening is leidend, je hoeft hem pas als ontvangen te beschouwen op datum van dagtekening. Dat is het hele idee van postdateren.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:01 schreef jroz het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het gewoon hoor. Voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht. Een brief met dagtekening 2 juli ontvang je normaliter de week ervoor, en dat is gewoon voor 1 juli.
Voor 1 juli bericht betekend dus niet dat je voor 1 juli je geld hebt.
omdat ik du 1 van die mensen ben die hem te laat hebben gedaan! En mensen die op tijd waren na 1 juli bericht krijgen. Ook al is het 2 juli dan zijn ze toch te laat voor 1 april is voor 1 juli bericht toch en dan niet 2 april.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |