Het wordt denk ik op zijn vroegst dinsdagquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:46 schreef Vaas3 het volgende:
18 mei dagtekening,geld nog niet ontvangen zal volgende week wel worden
Voor juli.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:36 schreef edge2013 het volgende:
Hier nog altijd niets, begin maart ingediend. Beetje jammer.
Toch maar de Belastingdienst nog eens bellen en vragen naar de status denk ik :/
Wat is het toch moeilijk hè knulquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:36 schreef edge2013 het volgende:
Toch maar de Belastingdienst nog eens bellen en vragen naar de status denk ik :/
Zie mijn sig, sloeber.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:36 schreef edge2013 het volgende:
Ik had dezelfde dagtekening en ik heb vandaag het geld binnengekregenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:46 schreef Vaas3 het volgende:
18 mei dagtekening,geld nog niet ontvangen zal volgende week wel worden
Ik ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik had dezelfde dagtekening en ik heb vandaag het geld binnengekregen
ik had het vandaag ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik had dezelfde dagtekening en ik heb vandaag het geld binnengekregen
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:38 schreef zwarteweduwe het volgende:
Nog niks
Maar ik bel niet hoor, dat vind ik zo vragen naar de bekende weg
Haha, goede troll.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:33 schreef jroz het volgende:
Zojuist maar eens even gebeld, ik stond op de planning voor dagtekening 27 juni, maar ze hebben mij nu verplaatst naar de batch met dagtekening 3 juni.
Ik heb gebeld en krijg 1000 euro extra voor mijn geduld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:33 schreef jroz het volgende:
Zojuist maar eens even gebeld, ik stond op de planning voor dagtekening 27 juni, maar ze hebben mij nu verplaatst naar de batch met dagtekening 3 juni.
Ja, dat boden ze mij ook nog aan als ik de dagtekening zou laten voor wat het was. Echter heb ik mijn vakantie al geboekt en moet die snel betalen, dus heb het geld zo snel mogelijk nodig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en krijg 1000 euro extra voor mijn geduld.
Ze hebben tot eind juni om je aangifte te verwerken. Zou best kunnen dat er dus nog geen aanslag in het systeem staat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:12 schreef NLThunder het volgende:
Gekke vraag misschien, maar vandaag moesten wij bellen met onze vrienden van de belastingdienst omdat ze ineens met een rekening aan kwamen van 48 euro ( rente van de terug te betalen huur toeslag van 2008 dus vorig jaar ingehouden is van de inkomsten belasting, ja ze verzinnen het wel ), om een bult gezeur te voorkomen hadden we hem wel over gemaakt en vandaag maar even geïnformeerd hoe en wat... verder niet boeiend. Alleen toen vroeg mijn vrouw gelijk even hoe het er voor stond met de inkomsten belasting, het verbaasde mij dat ze zeiden dat die nog verwerkt moest worden, er stond nog niets in het systeem, kon geen aanslag zien.
Zullen ze er mee bedoelen dat hij niet goed over gekomen is ? We hebben de verstuur bevestiging bewaard, maar dit is de eerste keer dat we het zelf hebben gedaan ipv een tussenpersoon, dus we zijn nu wel even nieuwsgierig naar deze ervaring.
Dat is ook lekker dan. Hebben jullie zoiets als een voorlopige teruggave? Als de Nederlandse fiscus dit soort valutering gaat hanteren, is het bij mij snel afgelopen met mijn "wachten tot het jaar voorbij is voor mijn geld terugvraag"-houding, zeg maar.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:02 schreef mrPanerai het volgende:
Ik mag 4370 euro terugverwachten, helaas heeft de Belgische regering beslist om later terug te betalen om zo extra geld in kas te houden.
Die ontvangstbevestiging: Je kunt er geen reet mee. Het komt regelmatig voor dat er ontvangstbevestigingen mét verzendkenmerk zijn én er vervolgens eind mei herinneringen komen. Zie het als verzenden per post. Dat jij het in de brievenbus gooit (en daar een bevestiging van krijgt) is geen garantie dat de postbode zijn werk correct doet (ergo, dat de aangifte als leesbaar xml-bestand bij de BD aankomt.)quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:12 schreef NLThunder het volgende:
Oke.. niets te vrezen dus...vorig jaar kreeg ik het begin juni.. kan nog steeds, we zullen het zien
Edit : Nog even voor de zekerheid gekeken, ik heb een ontvangstbevestiging opgeslagen, dus zou het vast goed komen, in het programma geeft hij ook aan dat die ondertekend is.
nope, Je moet je aangifte voor 30 juni doen of per computer of per brief, je krijgt dan een antwoord per brief met wanneer je het geld mag terugverwachten. Vorig jaar mijn vriendin en ik op het zelfde moment ingevuld en doorgestuurd, zij kreeg haar teruggaaf eind september, ik eind november, geen touw aan vast te knopen...en nu hebben ze al gemeld alles later terug te betalen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:30 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Dat is ook lekker dan. Hebben jullie zoiets als een voorlopige teruggave? Als de Nederlandse fiscus dit soort valutering gaat hanteren, is het bij mij snel afgelopen met mijn "wachten tot het jaar voorbij is voor mijn geld terugvraag"-houding, zeg maar.
Same herequote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:05 schreef Mkr het volgende:
Nog steeds geen bericht hier. Heb op 21 februari aangifte gedaan en kan een mooi bedrag terug verwachten. Mag nu toch wel is komen
Klopt.quote:
Gaat om je beledigende teksten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt.
Maar vooral geduld en genoeg geld om niet te hoeven bedelen bij de BD. Dat is ook wat waard!
Het is overigens issues, maar ik neem het je niet kwalijk hoor.
Tsja, moet je je voorstellen hoe ik me voel. Ik weet en voel dat ik beter ben, en toch moet ik met jullie omgaan. Het is niet altijd makkelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:27 schreef marcosta het volgende:
[..]
Gaat om je beledigende teksten.
Maar houd je maar van de domme.
Je vindt jezelf net iets te goed naar een ieders smaak
Je wint het net van de pedaalemmer hierquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tsja, moet je je voorstellen hoe ik me voel. Ik weet en voel dat ik beter ben, en toch moet ik met jullie omgaan. Het is niet altijd makkelijk.
Waar is daar, als het beter is dan hier dan zou ik graag de pedaalemmer eens ontmoeten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:44 schreef marcosta het volgende:
[..]
Je wint het net van de pedaalemmer hier
Hier ook, verleden jaar aangifte gedaan op 30 aprilquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:55 schreef TeleportingKing het volgende:
Vorig jaar had ik het begin mei allang op mijn rekening. Nu nog niet eens een brief gehad, dus dat zal op z'n vroegst wel begin juni worden.
Hoe kan dit per jaar zo verschillen? Is het volledig random wanneer een specifieke aangifte behandeld wordt?
Het maakt me nu wel even uitquote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:19 schreef jroz het volgende:
Voorheen ik ook altijd begin mei m'n geld al. Nu nog geen bericht. Ik kan me er echter niet druk over maken, of het geld nou op de rekening van de belastingdienst staat of bij de ING gestald.
Daarom moet je ook geen uitgaven doen vanuit het motto: ooooh in mei krijg ik toch dit of dat wel.quote:
Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:24 schreef TeleportingKing het volgende:
Zal wel niks achter zitten en stom toeval zijn, maar toch.
Ik heb geen voorlopige teruggaaf en krijg dan ook een bedrag met 5 cijfers terug. Voor mij dus zeker Nou Nouquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...
Wat is er dan 'maar toch'?
Daarnaast... volgens mij moet toch voor een groot deel van de Nederlanders gelden, dat bij een bij benadering juist ingevulde Voorlopige Aanslag het bedrag dat je moet bijbetalen danwel terugkrijgt niet veel moet voorstellen. Ik en mijn partner krijgen een whopping 60 euro terug, samen. Nounou...
Vooral jongeren met een bijbaantje kunnen een relatief groot bedrag terugkrijgen. Dus ja, nounouquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast... volgens mij moet toch voor een groot deel van de Nederlanders gelden, dat bij een bij benadering juist ingevulde Voorlopige Aanslag het bedrag dat je moet bijbetalen danwel terugkrijgt niet veel moet voorstellen. Ik en mijn partner krijgen een whopping 60 euro terug, samen. Nounou...
Ik heb daar zo mijn reden voor maar probeer enkel te wijzen op het feit dat je niet perse een va hebt die de eindteruggaaf neutraliseert.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jongeren zijn maar een klein deel van de gehele NLse bevolking.
Voor de meerderheid zal toch echt gelden dat een goede VA leidt tot een laag te betalen of te ontvangen bedrag.
@jpjedi
Als je een getal van 5 cijfers terugkrijgt had je dat toch ook via een VA kunnen aanvragen... dan had je er nu niet op hoeven wachten.
Eigenlijk is wat je terugkrijgt gewoon wat je teveel hebt betaald of gratis uitgeleend hebt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...
Wat is er dan 'maar toch'?
Je weet dat er voor 1 juli bericht komt. Da's nu nog meer dan een maand weg. Alles eerder is mooi meegenomen. Dit geklaag mag van mij beloond worden met dagtekening 28 juni, invordering via eigen belastingkantoor (= max. 4 weken wachten) en vervolgens formulieren opsturen omdat er geen rekeningnummer bekend is (nogmaals max 6 weken wachten) ergens in september heb jij vervolgens je geld.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Hier ook, verleden jaar aangifte gedaan op 30 aprilNu netjes in maart. Niks gvd.
Ja dat weet ik, en bedankt nu ben ik ook nog depressiefquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:23 schreef DreO het volgende:
[..]
Je weet dat er voor 1 juli bericht komt. Da's nu nog meer dan een maand weg. Alles eerder is mooi meegenomen. Dit geklaag mag van mij beloond worden met dagtekening 28 juni, invordering via eigen belastingkantoor (= max. 4 weken wachten) en vervolgens formulieren opsturen omdat er geen rekeningnummer bekend is (nogmaals max 6 weken wachten) ergens in september heb jij vervolgens je geld.
Karma.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef Tha_Duck het volgende:
Geld van dagtekening 25 mei duurt nog wel even, rekeningnummer onbekend opeens
2 of 3 weken ofzoquote:Op maandag 27 mei 2013 07:06 schreef rob1828 het volgende:
Vorige week brief gehad dat ze mijn rekeningnummer niet hadden. Die heb ik dus opgestuurd nu. Weet iemand hoe lang het duurt voor ik dan mijn geld heb?
Ik heb het ooit in een ver verleden voor elkaar gekregen dat ze het in 2,5 dag verwerkt hebben. De uiterste limiet is 6 weken. Vermoedelijk zullen ze wel wat extra personeel daarop hebben zitten dus reken op een week of 2 a 3.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:06 schreef rob1828 het volgende:
Vorige week brief gehad dat ze mijn rekeningnummer niet hadden. Die heb ik dus opgestuurd nu. Weet iemand hoe lang het duurt voor ik dan mijn geld heb?
Inderdaad, ik had het afgelopen jaren tegelijkertijd met het vakantiegeld maar nu zwijgen ze nog in alle talenquote:Op maandag 27 mei 2013 08:57 schreef Sorella het volgende:
Al jaren rond 12 mei en nu nog steeds niet
Maar aan de andere kant je krijgt wel iets meer als dat je opgegeven hebt, ze moeten toch rente betalen ?quote:Op maandag 27 mei 2013 09:24 schreef Mkr het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had het afgelopen jaren tegelijkertijd met het vakantiegeld maar nu zwijgen ze nog in alle talen
Dat is per ingang van dit jaar ook veranderd helaasquote:Op maandag 27 mei 2013 09:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant je krijgt wel iets meer als dat je opgegeven hebt, ze moeten toch rente betalen ?
Belastingrente (vanaf 2012)quote:Heffingsrente is een vergoeding van gemiste rente. Dit werkt twee kanten op. Als wij geld van u tegoed hebben, dan moet u daar rente over betalen. Hebt u geld tegoed van ons, dan betalen wij u daar rente over. Heffingsrente is uitdrukkelijk géén boete.
Heffingsrente geldt voor aanslagen van 2011 en daarvóór. Voor aanslagen over 2012 en daarna geldt belastingrente.
quote:Per 1 januari 2013 is de renteregeling gewijzigd. Vanaf het belastingjaar 2012 is de heffingsrente vervangen door de belastingrente. Voor de jaren 2011 en eerder geldt de heffingsrente nog wel. Dit betekent dat als u voor 2011 of eerder aangifte moet doen, of een navorderingsaanslag over deze jaren ontvangt, de heffingsrente nog van toepassing is.
Een belangrijke wijziging is vanaf welke datum belastingrente wordt berekend. Voor de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting start die periode nu een half jaar na het belastingjaar. Belastingrente wordt berekend vanaf 1 juli. Dat was 1 januari. Voor het belastingjaar 2012 dus vanaf 1 juli 2013. Dit geldt ook als wij rente vergoeden.
Door de verandering van de renteperiode betaalt u minder rente en krijgt u meestal geen rente meer vergoed.
komt er dus eigenlijk op meer dat die rente pas vanaf 1 juli gaat gelden.. maar dan hoop ik het al wel te hebben hoorquote:
Ik ook, had alles zo mooi uitgerekend vakantie geld en belasting voor de laatste verbeteringen aan het huis.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:27 schreef Mkr het volgende:
[..]
komt er dus eigenlijk op meer dat die rente pas vanaf 1 juli gaat gelden.. maar dan hoop ik het al wel te hebben hoor
Hahaquote:Op maandag 27 mei 2013 09:30 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik ook, had alles zo mooi uitgerekend vakantie geld en belasting voor de laatste verbeteringen aan het huis.
Lol zoveel krijgen we ook weer niet maar genoeg (hopelijk) voor een nieuw dak op de dakkapel, de kattenren vernieuwen, het nodige schilderwerk (als in het hele huis van onder tot boven) en eindelijk weer plintenquote:Op maandag 27 mei 2013 09:46 schreef Mkr het volgende:
[..]
HahaIk zag mn nieuwe auto ook al voor het huis staan ja
Goede bestemming dus!quote:Op maandag 27 mei 2013 10:20 schreef Sorella het volgende:
[..]
Lol zoveel krijgen we ook weer niet maar genoeg (hopelijk) voor een nieuw dak op de dakkapel, de kattenren vernieuwen, het nodige schilderwerk (als in het hele huis van onder tot boven) en eindelijk weer plinten
Oeps foutje. Dat was een herberekening m.b.t. de zorgtoeslag en die bedragen kwamen bijna overeenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:19 schreef automatic_ het volgende:
Dagtekening 21 mei is nogal niet binnen. Moet ik mij al zorgen maken
Als de Nederlandse economie of mijn hypotheek het van mijn 6 tientjes moet hebben...quote:Op maandag 27 mei 2013 19:24 schreef zwarteweduwe het volgende:
Kom op Belastingdienst! Keer snel uit, is goed voor de economie! Kunnen we weer gaan uitgeven!
![]()
Nou ja. Of je gebruikt het grotendeels voor aflossing van je hypotheek, ook nuttig
Okidokiequote:Op maandag 27 mei 2013 11:20 schreef Mkr het volgende:
[..]
Goede bestemming dus!I keep my fingers crossed dat het bij jou en mij deze week komt goed?
10 werkdagen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:55 schreef Bulletdodger het volgende:
Vorige week brief met dagtekening 25 mei gehad, maar geld ontvangen ho maar.....
Klopt, het is omgekeerd evenredig. LIFO. Dus hoe later je het indient, hoe eerder je het terug hebt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:53 schreef Knevelt het volgende:
Geld al vorige week ontvangen. Het hangt gewoon af van de datum waarop jij je opgave hebt ingeleverd.
Onzin.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:53 schreef Knevelt het volgende:
Geld al vorige week ontvangen. Het hangt gewoon af van de datum waarop jij je opgave hebt ingeleverd.
Is dit zo? Ik heb idd wel steeds begin maart alles opgestuurd maar ieder jaar pas eind juni bericht.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, het is omgekeerd evenredig. LIFO. Dus hoe later je het indient, hoe eerder je het terug hebt.
Hier ook een hoog bedrag en nog niets gehoord...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:01 schreef Mkr het volgende:
Belastingdienst gesproken maar die geven aan dat alles wat voor 1 april ingedient is "random" verwerkt wordt.
Alleen wel toevallig dat de mensen met hogere bedragen in mijn ongeving allemaal nog niks gehoord hebben (vroeg en laat ingediend) .
Maarrrrrr wel voor 1 juli bericht meneer
Same herequote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Hier ook een hoog bedrag en nog niets gehoord...
Ja hier ook. samen met mijn vriendin (gezamelijke) aangifte gedaan en alles naar mij geschoven (kregen we meer terug). En uiteraard, zij kreeg 3 weken geleden al een brief en ik nog niksquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Hier ook een hoog bedrag en nog niets gehoord...
Hier ook hoog bedrag en niets gehoord.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:01 schreef Mkr het volgende:
Belastingdienst gesproken maar die geven aan dat alles wat voor 1 april ingedient is "random" verwerkt wordt.
Alleen wel toevallig dat de mensen met hogere bedragen in mijn omgeving allemaal nog niks gehoord hebben (vroeg en laat ingediend) .
Maarrrrrr wel voor 1 juli bericht meneer
Ik trek de laatste dagen elke dag uit mijn werk vol hoop de deur open ;-)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:08 schreef Mkr het volgende:
[..]
Ja hier ook. samen met mijn vriendin (gezamelijke) aangifte gedaan en alles naar mij geschoven (kregen we meer terug). En uiteraard, zij kreeg 3 weken geleden al een brief en ik nog niks
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Winston Bogarde heeft ook al bericht![]()
Wanted: Winston Bogarde gezocht door de fiscus
Nog meer financiële problemen voor voormalig Oranje-international Winston Bogarde. Nadat Van Lanschot Bankiers drie van zijn vier huizen veilde, jaagt nu de fiscus op hem.
Dat blijkt uit een advertentie van de Belastingdienst in Het Parool. De dienst laat via de krant weten de roerende zaken waarop beslag ligt, in bewaring moeten worden gegeven. Dat doet de fiscus via de krant omdat sinds de veiling van zijn huizen geen vaste woon- of verblijfplaats bekend is van de geplaagde oud-voetballer en pokerspeler.
In het Kadaster vinden we nog wel een appartement van de ex-voetballer terug in Hillegersberg te Rotterdam, maar daarvan is geen telefoonnummer te achterhalen. Bij Ajax, waar hij in 2011 nog jeugdtrainer was, hebben ze hem ook niet meer gezien afgelopen seizoen.
[ afbeelding ]
http://www.quotenet.nl/Ni(...)door-de-fiscus-75207
Ook een hoog bedrag en hij hoort wel wat
Mijn theorie is dat een hoger bedrag meer rente oplevert, dus zo lang mogelijk wordt vastgehouden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef edge2013 het volgende:
Hier nog altijd geen brief. 3 maart aangifte gedaan. ¤4k+ te ontvangen.
Dan mag er misschien geen patroon inzitten maar mensen die een 'hoog' bedrag terugkrijgen daarvan zit volgens mij de helft nog zonder brief.
Hoger bedrag is betere controle? Zou dat een patroon kunnen zijn?
Ik ben daar ééntje van ja. Maar ze weten alles toch alquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef edge2013 het volgende:
Hier nog altijd geen brief. 3 maart aangifte gedaan. ¤4k+ te ontvangen.
Dan mag er misschien geen patroon inzitten maar mensen die een 'hoog' bedrag terugkrijgen daarvan zit volgens mij de helft nog zonder brief.
Hoger bedrag is betere controle? Zou dat een patroon kunnen zijn?
Ik krijg rond de 8k+ terug ook nog niks gehoord.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben daar ééntje van ja. Maar ze weten alles toch al
Precies dat is zo raar, maar ja ze rekken het nog een paar weekjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:46 schreef GodZZila het volgende:
[..]
Ik krijg rond de 8k+ terug ook nog niks gehoord.
Ik heb zelf helemaal niks hoeven invullen alles was al ingevuld door hun.
Hoe willen ze dan een betere controle gaan doen?
Eh ja, 28 juni, vorig jaar.quote:Is er wel eens een brief later dan 1 juni binnengekomen?
Bij welke bank zit je?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef FrituurVetPet het volgende:
Dagtekening 1 juni, net het geld binnen!
Binnen 3 maanden krijg je bericht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:13 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist aangifte gedaan voor het jaar 2010 en 2011.
Wanneer zal ik hier bericht van terug krijgen?
(ik ontvang een voor beide jaren een bedrag terug).
Hier ook vandaag gestortquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef FrituurVetPet het volgende:
Dagtekening 1 juni, net het geld binnen!
quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Ik heb zelfs nog helemaal niks gehoord van de belastingdienst.
Ik ook niet, afgelopen jaren kreeg ik best snel bericht. Ach, ook leuk voor anderen die nu iets eerder bericht krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Same hier.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Oeh, goeie tip, misschien moet ik ook bellen en krijg ik dan kwijtschelding van wat ik moet betalenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en krijg 1000 euro extra voor mijn geduld.
Opgeven/wijzigen rekeningnummer kan (vanwege fraudegevoeligheid) niet meer vanaf het programma verzoek/wijziging VA2013 en aangifteprogramma IB2012. Als het rekeningnummer bekend is bij de Belastingdienst wordt het in de VIA-gegevens aangegeven. Als het niet in de VIA-gegevens staat, dan heb je de Belastingdienst nooit opdracht gegeven een rekeningnummer in de administratie te laten opnemen voor "voorschotten en teruggaven inkomensheffing".quote:Op
maandag 3 juni 2013 01:09 schreef TeleportingKing het volgende:
Als het goed is is (of heb je) het rekeningnummer toch gewoon ingevuld in het programma?
Bij mij kwam dat er in elk geval automatisch al te staan bij de vooraf gedownloade gegevens. Al helemaal omgezet naar IBAN enzo.
Dan zouden ze het toch niet meer hoeven vragen? Of hebben jullie (de mensen die nu hun rekeningnummer moeten doorgeven) op een andere manier aangifte gedaan?
"We"? Spreek voor je eigen. Ik heb mijn te betalen aanslagen IB/PV en ZVW allang ontvangen (en omdat 6 weken rente trekken ook geen reet oplevert ook maar meteen betaald). Zat er nu niet bepaald op te wachten.quote:Op maandag 3 juni 2013 01:18 schreef nikk het volgende:
Eigenlijk absurd dat we in Nederland juist zitten te wachten op een brief van de belastingdienst.
Dan hebben ze waarschijnlijk nooit eerder een teruggave ontvangen, waardoor er voor dit doeleinde geen rekeningnummer bekend is?quote:Op maandag 3 juni 2013 06:58 schreef DreO het volgende:
[..]
Opgeven/wijzigen rekeningnummer kan (vanwege fraudegevoeligheid) niet meer vanaf het programma verzoek/wijziging VA2013 en aangifteprogramma IB2012. Als het rekeningnummer bekend is bij de Belastingdienst wordt het in de VIA-gegevens aangegeven. Als het niet in de VIA-gegevens staat, dan heb je de Belastingdienst nooit opdracht gegeven een rekeningnummer in de administratie te laten opnemen voor "voorschotten en teruggaven inkomensheffing".
Ik snap er niks van want doe elk jaar aangifte. Zelfde was het geval met de hypotheekrente teruggaaf, moest ik ook apart mijn rekeningnummer gevenquote:Op maandag 3 juni 2013 01:09 schreef TeleportingKing het volgende:
Als het goed is is (of heb je) het rekeningnummer toch gewoon ingevuld in het programma?
Bij mij kwam dat er in elk geval automatisch al te staan bij de vooraf gedownloade gegevens. Al helemaal omgezet naar IBAN enzo.
Dan zouden ze het toch niet meer hoeven vragen? Of hebben jullie (de mensen die nu hun rekeningnummer moeten doorgeven) op een andere manier aangifte gedaan?
Kreeg je vorig jaar wel een teruggave van de inkomstenbelasting of moest je bijbetalen?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Ik snap er niks van want doe elk jaar aangifte. Zelfde was het geval met de hypotheekrente teruggaaf, moest ik ook apart mijn rekeningnummer geven
Van 2012? Toen kreeg ik geld terug. 2011 moest ik volgens mij betalenquote:Op maandag 3 juni 2013 12:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Kreeg je vorig jaar wel een teruggave van de inkomstenbelasting of moest je bijbetalen?
Ik bedoel dat het vreemd is dat we blij zijn met brieven van de Belastingdienst, en daar dus zelfs op zitten te wachten. In elk ander land vrezen ze die juist.quote:Op maandag 3 juni 2013 06:58 schreef DreO het volgende:
[..]
"We"? Spreek voor je eigen. Ik heb mijn te betalen aanslagen IB/PV en ZVW allang ontvangen (en omdat 6 weken rente trekken ook geen reet oplevert ook maar meteen betaald). Zat er nu niet bepaald op te wachten.
Dan zouden ze je rekeningnummer moeten weten lijkt me. Vreemd, stond het wel vooraf ingevuld in je aangifteprogramma?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Van 2012? Toen kreeg ik geld terug. 2011 moest ik volgens mij betalen
Ik heb mijn aangifte 'blanco' ingevuld dus niet zo'n voor ingevulde.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:10 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan zouden ze je rekeningnummer moeten weten lijkt me. Vreemd, stond het wel vooraf ingevuld in je aangifteprogramma?
Beetje domquote:Op maandag 3 juni 2013 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ze hebben de mijne weggemaakt.
Moet hem weer opnieuw toesturen!
had al een verzendcode
Ook gebeld maar nog niets bekendquote:Op maandag 3 juni 2013 13:48 schreef Mkr het volgende:
Vandaag maar is gebeld, en er is een dagtekening bekend: 14 juni. Gelijk maar even gevraagd of rekno bekend was voordat dat weer weken gaat duren. Maar dit was het geval gelukkig
Aan de telefoon zitten andere mensen dan diegene die de aangiftes verwerken hequote:Op maandag 3 juni 2013 18:47 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als iedereen gaat bellen hebben ze natuurlijk geen tijd om de aangiftes te verwerken
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ze hebben de mijne weggemaakt.
Moet hem weer opnieuw toesturen!
had al een verzendcode
Ik zeg niksquote:Op maandag 3 juni 2013 19:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?
Daar doet de Belastingsdienst niet aan. Gevoelquote:
Naja, ik wel. Het werkt zeg maarquote:Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar doet de Belastingsdienst niet aan. Gevoel
Zo van meneer we gaan dat regelen, nu. Terwijl het toch al in de pen zatquote:
Je krijgt geen ontvangstbevestigingquote:Op maandag 3 juni 2013 19:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?
Ik wil het niet wetenquote:Op maandag 3 juni 2013 19:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Zo van meneer we gaan dat regelen, nu. Terwijl het toch al in de pen zat
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:57 schreef TeleportingKing het volgende:
Toch ook maar even bellen misschien
Termijn is tien werkdagen na dagtekening.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:43 schreef Tropanzia het volgende:
Ik had dagtekening 1 Juni. Maar nog niets geen geld... Is dit vreemd?
indirect iedereen. Alleen we krijgen over algemeen weer wet terug van de toch al veel in rekening gebrachte zakenquote:
Ik ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:44 schreef monkyyy het volgende:
Zojuist de brief ontvangen, dagtekening 7 juni.
BIJbetalenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
indirect iedereen. Alleen we krijgen over algemeen weer wet terug van de toch al veel in rekening gebrachte zaken
Ja, bij mij is het ook eens eerder niet binnengekomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had ook gewoon netjes voor 1 april aangifte gedaan. Maar nog niets ontvangen.Ik ga morgen wel even bellen. Zal niet de eerste keer zijn dat m'n aangifte toch niet is binnen gekomen.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 07:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom ga je nou bellen als de termijn nog lang niet voorbij is?
Als je op 1 juli nog geen bericht gehad hebt, dán heb je reden om te bellen.
Die telefonisten zitten er ook niet voor niks hoor!quote:Op woensdag 5 juni 2013 07:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom ga je nou bellen als de termijn nog lang niet voorbij is?
Als je op 1 juli nog geen bericht gehad hebt, dán heb je reden om te bellen.
Gewoon bellen dus!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had ook gewoon netjes voor 1 april aangifte gedaan. Maar nog niets ontvangen.Ik ga morgen wel even bellen. Zal niet de eerste keer zijn dat m'n aangifte toch niet is binnen gekomen.
Die telefonisten zitten er m.i. niet om iedereen die niet het geduld heeft om tot 1 juli te wachten te woord te staan, maar om mensen te helpen met daadwerkelijke belastingvragen...quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:58 schreef Mkr het volgende:
Die telefonisten zitten er ook niet voor niks hoor!
Zelfs dan... als je aangifte moest doen, laat de BD wel weten als ze niets van je ontvangen hebt. En als je geen aangifte móest doen, kom je er dus op 1 juli wel achter dat ze je aangifte niet binnen hebben gekregen.quote:Gewoon bellen dus!
En probeer dat 90% van de posters uit te leggen. Onbegonnen werk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:44 schreef fiskejet het volgende:
Even gebeld met de Belastingdienst. Ik weet natuurlijk dat je voor 1 juli bericht krijgt, maar ik vroeg me af of er überhaupt een logisch patroon gevolgd wordt.
Niet dus, de callcentermedewerker kon mij garanderen dat alle aangiftes absoluut willekeurig worden verwerkt. Met uiteraard als enige voorwaarde dat je sowieso bericht krijgt voor 1 juli als je voor 1 april aangifte had gedaan.
Desalniettemin krijg ik 7 juni m'n knaken
Dat mag je niet zeggen, dan ben je de grote boeman die anderen hun geld niet gunt... Ofzo. Dat is tenminste wat ik altijd naar me toe geslingerd krijgquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
En?
Is iedereen die nu gebeld heeft blij dat ze het antwoord hebben gekregen dat ze gewoon vóór 1 juli bericht krijgen?
En iedereen maar klagen over de kosten van overheidsdiensten zeker. Als niet iedereen ze zou bestoken met nutteloze vragen zou je al flink geld besparen, blijkt maar weer...
Om de een of andere reden blijven mensen denken dat er een verband zit tussen het insturen en het antwoord. En dan gaan ze allemaal bellen en krijgen allemaal hetzelfde antwoord. Elk jaar weer opnieuw zie je ditzelfde topic voorbij komen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen, dan ben je de grote boeman die anderen hun geld niet gunt... Ofzo. Dat is tenminste wat ik altijd naar me toe geslingerd krijgZie ook mijn sig, dat is niet voor niks haha
Ontopic:
Toevallig zelf gisteren ook even gebeld, om te controleren of mijn 'verzoek wijziging rekeningnummer' in goede orde ontvangen was. Dat blijkt zo te zijn. De rest zal vanzelf wel goed komen nu, dat boeit me niet zoveel.
Daarom pas ik na 1 juli altijd mijn sig aan. Het is altijd hetzelfde. Maar je moet voor de grap eens teruglezen wat ze dan antwoorden die eencelligen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om de een of andere reden blijven mensen denken dat er een verband zit tussen het insturen en het antwoord. En dan gaan ze allemaal bellen en krijgen allemaal hetzelfde antwoord. Elk jaar weer opnieuw zie je ditzelfde topic voorbij komen.
quote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:27 schreef marcosta het volgende:
[..]
Gaat om je beledigende teksten.
Maar houd je maar van de domme.
Je vindt jezelf net iets te goed naar een ieders smaak
Ik weet het, de meest fantastische theorieen heb ik al gezienquote:Op donderdag 6 juni 2013 08:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daarom pas ik na 1 juli altijd mijn sig aan. Het is altijd hetzelfde. Maar je moet voor de grap eens teruglezen wat ze dan antwoorden die eencelligen.
Het blijkt anders nog best vaak fout te gaan, met onbekende rekeningnummers en ondanks ontvangstbevestiging toch niet aangekomen aangiftes. Dus dan snap ik wel dat mensen wat zekerheid willen. Heb jij er last van? Het is een gratis nummer bovendien.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
En?
Is iedereen die nu gebeld heeft blij dat ze het antwoord hebben gekregen dat ze gewoon vóór 1 juli bericht krijgen?
En iedereen maar klagen over de kosten van overheidsdiensten zeker. Als niet iedereen ze zou bestoken met nutteloze vragen zou je al flink geld besparen, blijkt maar weer...
Nee ik heb er geen last van, maar als je iedere keer hetzelfde antwoord krijgt moet je toch doorhebben dat het vrij zinloos is. En gratis nummers bestaan niet, de belastingdienst betaald er dan zelf voor en waar komt dat geld vandaan......quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:32 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Het blijkt anders nog best vaak fout te gaan, met onbekende rekeningnummers en ondanks ontvangstbevestiging toch niet aangekomen aangiftes. Dus dan snap ik wel dat mensen wat zekerheid willen. Heb jij er last van? Het is een gratis nummer bovendien.
'Best vaak'..., hóe vaak?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:32 schreef TeleportingKing het volgende:
Het blijkt anders nog best vaak fout te gaan, met onbekende rekeningnummers en ondanks ontvangstbevestiging toch niet aangekomen aangiftes.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon tot 1 juli wachten. Pas daarna kun je vragen om extra uitleg of zekerheid.quote:Dus dan snap ik wel dat mensen wat zekerheid willen.
Als het gratis is, is het des te meer reden om het nummer niet te misbruiken. Want dat je als beller niet betaalt, betekent niet dat dat nummer bellen ook daadwerkelijk kostenloos is.quote:Heb jij er last van? Het is een gratis nummer bovendien.
Nee, want ik heb het geld gewoon erg hard nodig op dit moment en had gehoopt te horen dat ik bij de batch van 7 juni zou zitten, iets wat dus niet zo is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
En?
Wat is de batch van 7 juni en op grond waarvan zou jij er bij zitten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:35 schreef iXVI het volgende:
[..]
Nee, want ik heb het geld gewoon erg hard nodig op dit moment en had gehoopt te horen dat ik bij de batch van 7 juni zou zitten, iets wat dus niet zo is.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:30 schreef Leandra het volgende:
Echt, om dit soort idioterie zou je bijna wensen dat de BD zegt "voor 31 december heeft u bericht"
Darn, bijna heel NL moet voor 1 april aangifte doen, en dan is het ook nog eens voor 1 juli rond, en dan hebben mensen al niet het geduld om die 3 maanden te wachten maar beginnen ze na ruim 2 maanden al te zeuren.
Bellen voor 1 juli betekent weer onderop de stapel, zou ik wel een mooie regeling vinden.
Misschien moet je je avatar veranderen in zwart/wit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je echt je belastingteruggave nodig hebt om een persoonlijk faillisement te voorkomen doe je toch iets fout...
Is willekeurig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat is de batch van 7 juni en op grond waarvan zou jij er bij zitten?
En vooral dat ja. Als je afhankelijk bent van dit soort dingen dan doe je echt iets heel erg fout.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je echt je belastingteruggave nodig hebt om een persoonlijk faillisement te voorkomen doe je toch iets fout...
Precies, dus wat voor zin heeft het dan om te bellen ?quote:
Misschien moet jij je eens verdiepen in hoe de wereld werkt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:45 schreef iXVI het volgende:
Misschien moet je je avatar veranderen in zwart/wit.
Ik ben woonachtig in Kranenburg, Duitsland. Uitkering gaat iets anders hier dan simpelweg naar het UWV kantoor gaan. En ik ben inderdaad werkloos, tegen mijn wil in. Nergens zeg ik dat ik het niet kan redden zonder de BT, maar het is wel meer dan welkom op dit moment.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens verdiepen in hoe de wereld werkt.
Ik lees dat je schoolverlater bent en werkloos. Maar je hebt wel recht op een teruggave, anders had je het niet gemeld.
Waarom niet een VA aangevraagd dan? Als je het geld zo hard nodig hebt.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom niet een VA aangevraagd dan? Als je het geld zo hard nodig hebt.
Het komt voor, dus sowieso te vaak. In dit topic en ik heb op Twitter ook al meerdere gevallen voorbij zien komen.quote:
Werk jij bij de Belastingtelefoon dat je hier zoveel last van hebt?quote:[..]
Ik snap niet dat mensen niet gewoon tot 1 juli wachten. Pas daarna kun je vragen om extra uitleg of zekerheid.
[..]
Als het gratis is, is het des te meer reden om het nummer niet te misbruiken. Want dat je als beller niet betaalt, betekent niet dat dat nummer bellen ook daadwerkelijk kostenloos is.
Was het maar géén gratis nummer, maar een 0900-nummer van minimaal ¤0.50pm: dan zouden mensen niet meer voor onnodige vragen bellen...
Wat is een VA? Dacht dat je er uitkering mee bedoelde.quote:
Negatieve berichten komen door internet factorieel vaker aan bod dan positieve berichten. Hoe vaak heb jij al iemand horen zeggen op twitter: hoera, de BD was op tijd?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:08 schreef TeleportingKing het volgende:
Het komt voor, dus sowieso te vaak. In dit topic en ik heb op Twitter ook al meerdere gevallen voorbij zien komen.
Wat een onzin. Moet ik opeens bij de BD werken om dit ergerlijk te vinden?quote:Werk jij bij de Belastingtelefoon dat je hier zoveel last van hebt?
VA = voorlopige aanslag.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef iXVI het volgende:
Wat is een VA? Dacht dat je er uitkering mee bedoelde.
Hoeveel gevallen heb je al voorbij zien komen in dit topic en op Twitter?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:08 schreef TeleportingKing het volgende:
Het komt voor, dus sowieso te vaak. In dit topic en ik heb op Twitter ook al meerdere gevallen voorbij zien komen.
Hier is het meer Hoera, nog niets van de BD gehoordquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Negatieve berichten komen door internet factorieel vaker aan bod dan positieve berichten. Hoe vaak heb jij al iemand horen zeggen op twitter: hoera, de BD was op tijd?
Ik vraag het nog een keer: hóe vaak komt dat voor? Harde cijfers a.u.b.
Ook genoeg berichtjes voorbij zien komen dat men het geld al heeft gekregen. Ik houd het echter niet bij in mijn logboek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Negatieve berichten komen door internet factorieel vaker aan bod dan positieve berichten. Hoe vaak heb jij al iemand horen zeggen op twitter: hoera, de BD was op tijd?
Ik vraag het nog een keer: hóe vaak komt dat voor? Harde cijfers a.u.b.
Wij creëren dan weer werkgelegenheid voor callcentermiepjes waardoor de economie er op vooruitgaat.quote:[..]
Wat een onzin. Moet ik opeens bij de BD werken om dit ergerlijk te vinden?
Hoe moeilijk is het nu? Vóór 1 april aangifte doen betekent vóór 1 juli bericht. Er is geen manier om je aangifte sneller te laten behandelen. Wat heeft het dan voor zin om je hier mee bezig te houden?
Daarnaast wordt de Belastingtelefoon dus wél indirect door mijn afgedragen belasting betaald. Dus ja, ik heb daar 'last' van, omdat het zo volstrekt onnodig is.
De arrogantiequote:Op donderdag 6 juni 2013 14:39 schreef TeleportingKing het volgende:
Wij creëren dan weer werkgelegenheid voor callcentermiepjes waardoor de economie er op vooruitgaat.
Wát een argumentquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:39 schreef TeleportingKing het volgende:
Wij creëren dan weer werkgelegenheid voor callcentermiepjes waardoor de economie er op vooruitgaat.
Ach, dit argument is van hetzelfde kaliber als "Boehoe, het wordt van mijn belastingcenten betaald."quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Wát een argumentvergis je je niet in het subforum?
Precies, sommige mensen kunnen alleen maar zeuren om het zeuren. Als je dit topic opent wéét je dat je dit soort vragen zult zien.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef Mkr het volgende:
Wat een azijnpissers zitten hier zeg. Laat iedereen toch lekker doen waar die zich goed bij voelt. De één stelt geen vragen, de andere vraagt wat op Twitter en een derde belt. allemaal prima toch!
Zinloze vragen stellen die ons uiteindelijk allemaal geld kosten, daar mag ik toch echt iets van vinden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef Mkr het volgende:
Wat een azijnpissers zitten hier zeg. Laat iedereen toch lekker doen waar die zich goed bij voelt. De één stelt geen vragen, de andere vraagt wat op Twitter en een derde belt. allemaal prima toch!
Klopt, en weet je ook dat je reactie gaat krijgen. Dezelfde discussie komt namelijk elk jaar weer terug.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies, sommige mensen kunnen alleen maar zeuren om het zeuren. Als je dit topic opent wéét je dat je dit soort vragen zult zien.
Nee, voor 1 juli met de belastingdienst gaan bellen om te vragen wanneer je geld komt is geen zeuren om het zeurenquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies, sommige mensen kunnen alleen maar zeuren om het zeuren. Als je dit topic opent wéét je dat je dit soort vragen zult zien.
Dus we moeten allemaal gaan bellen om te vragen of het wel binnen is gekomen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:06 schreef jcdragon het volgende:
Het heeft wel zin om te bellen. Stel dat er een storing was geweest en dat je digitale aanvraag niet is doorgekomen.
Het is wel zeuren, maar niet om het zeuren, maar om geldquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, voor 1 juli met de belastingdienst gaan bellen om te vragen wanneer je geld komt is geen zeuren om het zeuren
Alleen als je wilt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus we moeten allemaal gaan bellen om te vragen of het wel binnen is gekomen?
Maar waarom ? Je krijgt bij het versturen een melding terug dat alles in goede orde ontvangen is.quote:
Soms krijg je wel een melding maar is het toch niet goed ontvangen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar waarom ? Je krijgt bij het versturen een melding terug dat alles in goede orde ontvangen is.
Neu, dat schijnt de bevestiging van ontvangst van het bericht te zijn dat de ondertekening is geslaagd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar waarom ? Je krijgt bij het versturen een melding terug dat alles in goede orde ontvangen is.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ach, dit argument is van hetzelfde kaliber als "Boehoe, het wordt van mijn belastingcenten betaald."
Misschien gaat hij daarna ook wel op die foto stampen !!!!11!!!!111!!!!!!!1!!1!!!!!!!!quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Jij bent er zeker ook zoeen die, sinds de 6 euro administratiekosten op boetes zijn gekomen, altijd de foto gaat opvragen 'want daar betaal ik nu voor', maar vervolgens gaat klagen als de administratiekosten omhoog gaan omdat opeens iedereen die foto gaat opvragen puur om dat principe.
Precies. Digid wil nog weleens wat problemen hebben, dus dat het fout gegaan kan zijn is zeker niet ondenkbaar. En als je dan ook nog eens in juni geen bericht hebt gekregen terwijl je in andere jaren het geld in mei allang op je rekening had, ga je je toch afvragen of het wel goed is gegaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:06 schreef jcdragon het volgende:
Het heeft wel zin om te bellen. Stel dat er een storing was geweest en dat je digitale aanvraag niet is doorgekomen.
Ik krijg nooit boetes, dus nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Jij bent er zeker ook zoeen die, sinds de 6 euro administratiekosten op boetes zijn gekomen, altijd de foto gaat opvragen 'want daar betaal ik nu voor', maar vervolgens gaat klagen als de administratiekosten omhoog gaan omdat opeens iedereen die foto gaat opvragen puur om dat principe.
En elk jaar kom je in het betreffende topic terug om je je er eens lekker aan te ergeren?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, en weet je ook dat je reactie gaat krijgen. Dezelfde discussie komt namelijk elk jaar weer terug.
Dat je het de afgelopen 10 jaar in mei hebt gekregen, is geen enkele garantie dat je het dit jaar ook in mei krijgt. Voor 1 juli en dat duurt nog een week of 3 vanaf nu.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:05 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies. Digid wil nog weleens wat problemen hebben, dus dat het fout gegaan kan zijn is zeker niet ondenkbaar. En als je dan ook nog eens in juni geen bericht hebt gekregen terwijl je in andere jaren het geld in mei allang op je rekening had, ga je je toch afvragen of het wel goed is gegaan.
Ja, omdat ik me er elk jaar weer over verbaas dat mensen blijven vasthouden aan iets wat bewezen niet waar is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:09 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
En elk jaar kom je in het betreffende topic terug om je je er eens lekker aan te ergeren?
En het gros gaat dan ook nog eens over minder dan ¤ 450quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja, omdat ik me er elk jaar weer over verbaas dat mensen blijven vasthouden aan iets wat bewezen niet waar is.
Met ¤ 450 kan je veel leuke dingen doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het gros gaat dan ook nog eens over minder dan ¤ 450
Het is fantastisch
Ja ik weet het, ik zit te wachten op het aanslagbiljet waarop staat dat ik het moet betalenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Met ¤ 450 kan je veel leuke dingen doen
Inderdaad, helemaal met deze post eensquote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:30 schreef mezelf013 het volgende:
Wat kunnen mensen soms toch zuur zijn, als je er toch niet op zit te wachten ( en daar keer op keer op terug blijf komen) of je stoort aan mensen hier... Wat doe je hier dan? Dan verspil je toch je eigen tijd ? En dan straks hieronder een reactie plaatsen , zo van, ik vind het wel aandoenlijk al die stakkers die hier zitten te wachten op beetje geld, zorg dat je die VA niet nodig hebt, ben toch blij dat Ik alles op orde heb bla bla bla.. Fijn te weten dat er perfecte mensen zijn met geld in overvloed en alles keurig op orde zijn... Gelukkig zijn er ook mensen die ( redelijk) normaal zijn en in tijden van crisis , ontslagen en hoge kosten voor levensonderhoud toch wel erg blij zijn met wat extra geld... Om welke reden dan ook!
En daar maak jij weer een post van hahaha.. Op zich wel humor ...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:46 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Iedereen zeurt hier, de ene omdat de ander belt, de andere omdat de ene zeurt.
Over nutteloos gesproken
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaarquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
En daar maak jij weer een post van hahaha.. Op zich wel humor ...
Relax. Geld ook al binnen dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:29 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaar![]()
Elk jaar dezelfde discussies, man man man
Oerigens, gisteren brief binnen met dagtekening 7 juni. Je suis content.
Nog niet, maar Rabo stort bij mij laatste tijd aan het eind van de dag.quote:
Met welles nietes en elkaar overtreffen schiet je niks mee op ...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:29 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
haha, maar geef toe, het is redelijk nutteloos hier te lopen miepen op elkaar![]()
Elk jaar dezelfde discussies, man man man
Overigens, gisteren brief binnen met dagtekening 7 juni. Je suis content.
Halverwege maart aangifte gedaan.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:57 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Met welles nietes en elkaar overtreffen schiet je niks mee op ...
Ik had dagtekening 7 juni, op die van mijn man wachten we nog.. Maar aangezien we samen aangifte gedaan hebben weten we wel dat de aangifte goed aangekomen isdus nog geen paniek telefoontje hahaha
Ach, ik heb elk jaar geld ontvangen. Vorige jaren kreeg ik het altijd in mei, vorig jaar zelfs begin mei. Nu heb ik nog geen brief gehad. Dus het valt allemaal wel mee.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik heb de laatste jaren altijd moeten betalen en krijg dit jaar voor het eerst sinds jaren geld terug. Wat vreemd is, is dat ze vooraan staan als er betaald moet worden. Daar had ik echt altijd al lang bericht van gehad. Maar nu ik geld terug krijg, duurt het langer. Ik zit er niet per se op te wachten, maar opvallend is het wel natuurlijk. Dacht altijd dat het zo'n enorm vooroordeel was, maar blijkt toch waar te zijn.
ahh beetje water der bij koken en je hebt een natuursoep hahhaa eetsmakelijkquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Dat wordt gras eten de komende maanden...
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:48 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ahh beetje water der bij koken en je hebt een natuursoep hahhaa eetsmakelijk
Ja daar gaat al een discussie over. Ik moet zeggen dat ik soms ook wel wil bellen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:45 schreef roosdoos het volgende:
wat leuk al die onderlinge stress nou zal ik zeggen voor 1 april voor 1 juli bericht!! maaarrrrr das 3 maandne als je later inleverd is de afhandelings tijd ook 3 maanden dus mensen hoe dan ook zal het 3 maanden duren
Regeling aangepast per 2012, maar niet door de belastingdienst.... voorstel was in november 2011 geloof ik en het is in februari 2012 met terugwerkende kracht per 1 januari 2012 ingegaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:51 schreef DreO het volgende:
[..]
onterechte VT voor de AOK met een uitkering...
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar watquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja daar gaat al een discussie over. Ik moet zeggen dat ik soms ook wel wil bellen.
Het maakt blijkbaar niet uit. Jaren heb ik het in mei gekregen en ik wacht nog steeds.
De ellende is dat ik het jaren als een spaarvarken zag, nu heb ik het echt nodig.
Dus loopt de spanning op
Interpunctie en zinsbouw zijn overrated...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:08 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar wat
Vreemd, dan ben je de enige geweest die als alleenstaande ouder met een kind tussen de 19 en 27 die met een dergelijke situatie zat) en de wet waarmee het Belastingplan 2012 in werking trad (en de leeftijd voor de AOK werd verlaagd van 27 naar 18) is van 22 december 2011.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Regeling aangepast per 2012, maar niet door de belastingdienst.... voorstel was in november 2011 geloof ik en het is in februari 2012 met terugwerkende kracht per 1 januari 2012 ingegaan.
En toevallig had ik net een kind in de leeftijdsgroep die er door die aanpassing van de regeling buiten viel.
Al is het maar antwoord één. Ik vertrouw niks en niemand meerquote:Op zaterdag 8 juni 2013 09:08 schreef roosdoos het volgende:
[..]
ja maar bellen kun je net zo goed niet doen want een vriendin van mij heeft dat gedaan toen zeiden ze tegen haar we hebben hem in goede orde ontvangen maar hij is nog niet in behandeling en de volgende dag had ze een brief dus die telefonistes zeggen ook maar wat
Dat is idd de situatie, ik heb iig niets aangevraagd, de aanpassing maakte dat er geen recht meer op was.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:48 schreef DreO het volgende:
[..]
Vreemd, dan ben je de enige geweest die als alleenstaande ouder met een kind tussen de 19 en 27 die met een dergelijke situatie zat) en de wet waarmee het Belastingplan 2012 in werking trad (en de leeftijd voor de AOK werd verlaagd van 27 naar 18) is van 22 december 2011.
Ja, dat weet ik wel zeker, sterker nog; ik kwam er bij de aangifte 2012 (in maart 2013 dus) pas achter dat de regeling ingevoerd was doordat ik bij de aangifte een negatieve aanslag bleek te krijgen, en heb het voor 2013 zelf stopgezet, anders had het nu nog doorgelopen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef DreO het volgende:
Denk je echt dat de Belastingdienst je VT het hele jaar heeft laten doorsluimeren terwijl er bij "geboortedatum kind" t.b.v. het vaststellen van recht op de alleenstaande ouderkorting een geboortedatum < 31-12-1993 stond?
Daarbij, op 22 december is het tot Wet verheven. Het stond echter al in het Belastingplan 2012 zoals dat op 18 september 2011 aan de Tweede Kamer werd aangeboden (zie: hier onder punt Q) en de Belastingdienst heeft de VA's daar al eind 2011 op aangepast.
Ik blijf het daarom een vreemd verhaal vinden "dat het aan de BD zou liggen".
Voor de tariefgroepindeling volgens de Wet inkomstenbelasting 1964 moest toch ook vastgesteld worden dat je aan de voorwaarden voor aanvullende alleenstaande-ouderaftrek [tariefgroep 5: recht op de basisaftrek, arbeidsaftrek, alleenstaande-ouderaftrek en aanvullende alleenstaande-ouderaftrek, in totaal een belastingvrije som van max. ƒ22.586/¤10.249) voldeed? Er moest vastgesteld worden dat het kind bij aanvang van het jaar de leeftijd van 12 jaar nog niet bereikt had.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:26 schreef Leandra het volgende:
Ik heb er toen nog over gebeld met de vraag hoe het kon dat dat doorliep, waarop ze zeiden: u heeft het ooit zelf aangevraagd (volgens mij niet, want ik kwam uit de tariefgroep 5 situatie), dus u had het ook zelf moeten stopzetten toen de regeling veranderde.
Bij de aanslag die je voor de voorlopige teruggaaf 2012 kreeg zat een mededeling. Die had je kunnen doornemen en dan was je ook tot de conclusie gekomen dat je er geen recht meer op had.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:26 schreef Leandra het volgende:Ik stel overigens ook niet "dat het aan de BD ligt", het is iig niet zo dat het aan mij ligt, want ik heb gewoon niets gewijzigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |