quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Winston Bogarde heeft ook al bericht![]()
Wanted: Winston Bogarde gezocht door de fiscus
Nog meer financiële problemen voor voormalig Oranje-international Winston Bogarde. Nadat Van Lanschot Bankiers drie van zijn vier huizen veilde, jaagt nu de fiscus op hem.
Dat blijkt uit een advertentie van de Belastingdienst in Het Parool. De dienst laat via de krant weten de roerende zaken waarop beslag ligt, in bewaring moeten worden gegeven. Dat doet de fiscus via de krant omdat sinds de veiling van zijn huizen geen vaste woon- of verblijfplaats bekend is van de geplaagde oud-voetballer en pokerspeler.
In het Kadaster vinden we nog wel een appartement van de ex-voetballer terug in Hillegersberg te Rotterdam, maar daarvan is geen telefoonnummer te achterhalen. Bij Ajax, waar hij in 2011 nog jeugdtrainer was, hebben ze hem ook niet meer gezien afgelopen seizoen.
[ afbeelding ]
http://www.quotenet.nl/Ni(...)door-de-fiscus-75207
Ook een hoog bedrag en hij hoort wel wat
Mijn theorie is dat een hoger bedrag meer rente oplevert, dus zo lang mogelijk wordt vastgehouden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef edge2013 het volgende:
Hier nog altijd geen brief. 3 maart aangifte gedaan. ¤4k+ te ontvangen.
Dan mag er misschien geen patroon inzitten maar mensen die een 'hoog' bedrag terugkrijgen daarvan zit volgens mij de helft nog zonder brief.
Hoger bedrag is betere controle? Zou dat een patroon kunnen zijn?
Ik ben daar ééntje van ja. Maar ze weten alles toch alquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:34 schreef edge2013 het volgende:
Hier nog altijd geen brief. 3 maart aangifte gedaan. ¤4k+ te ontvangen.
Dan mag er misschien geen patroon inzitten maar mensen die een 'hoog' bedrag terugkrijgen daarvan zit volgens mij de helft nog zonder brief.
Hoger bedrag is betere controle? Zou dat een patroon kunnen zijn?
Ik krijg rond de 8k+ terug ook nog niks gehoord.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben daar ééntje van ja. Maar ze weten alles toch al
Precies dat is zo raar, maar ja ze rekken het nog een paar weekjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:46 schreef GodZZila het volgende:
[..]
Ik krijg rond de 8k+ terug ook nog niks gehoord.
Ik heb zelf helemaal niks hoeven invullen alles was al ingevuld door hun.
Hoe willen ze dan een betere controle gaan doen?
Eh ja, 28 juni, vorig jaar.quote:Is er wel eens een brief later dan 1 juni binnengekomen?
Bij welke bank zit je?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef FrituurVetPet het volgende:
Dagtekening 1 juni, net het geld binnen!
Binnen 3 maanden krijg je bericht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:13 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist aangifte gedaan voor het jaar 2010 en 2011.
Wanneer zal ik hier bericht van terug krijgen?
(ik ontvang een voor beide jaren een bedrag terug).
Hier ook vandaag gestortquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef FrituurVetPet het volgende:
Dagtekening 1 juni, net het geld binnen!
quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Ik heb zelfs nog helemaal niks gehoord van de belastingdienst.
Ik ook niet, afgelopen jaren kreeg ik best snel bericht. Ach, ook leuk voor anderen die nu iets eerder bericht krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Same hier.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:33 schreef QBay het volgende:
Oeh, goeie tip, misschien moet ik ook bellen en krijg ik dan kwijtschelding van wat ik moet betalenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en krijg 1000 euro extra voor mijn geduld.
Opgeven/wijzigen rekeningnummer kan (vanwege fraudegevoeligheid) niet meer vanaf het programma verzoek/wijziging VA2013 en aangifteprogramma IB2012. Als het rekeningnummer bekend is bij de Belastingdienst wordt het in de VIA-gegevens aangegeven. Als het niet in de VIA-gegevens staat, dan heb je de Belastingdienst nooit opdracht gegeven een rekeningnummer in de administratie te laten opnemen voor "voorschotten en teruggaven inkomensheffing".quote:Op
maandag 3 juni 2013 01:09 schreef TeleportingKing het volgende:
Als het goed is is (of heb je) het rekeningnummer toch gewoon ingevuld in het programma?
Bij mij kwam dat er in elk geval automatisch al te staan bij de vooraf gedownloade gegevens. Al helemaal omgezet naar IBAN enzo.
Dan zouden ze het toch niet meer hoeven vragen? Of hebben jullie (de mensen die nu hun rekeningnummer moeten doorgeven) op een andere manier aangifte gedaan?
"We"? Spreek voor je eigen. Ik heb mijn te betalen aanslagen IB/PV en ZVW allang ontvangen (en omdat 6 weken rente trekken ook geen reet oplevert ook maar meteen betaald). Zat er nu niet bepaald op te wachten.quote:Op maandag 3 juni 2013 01:18 schreef nikk het volgende:
Eigenlijk absurd dat we in Nederland juist zitten te wachten op een brief van de belastingdienst.
Dan hebben ze waarschijnlijk nooit eerder een teruggave ontvangen, waardoor er voor dit doeleinde geen rekeningnummer bekend is?quote:Op maandag 3 juni 2013 06:58 schreef DreO het volgende:
[..]
Opgeven/wijzigen rekeningnummer kan (vanwege fraudegevoeligheid) niet meer vanaf het programma verzoek/wijziging VA2013 en aangifteprogramma IB2012. Als het rekeningnummer bekend is bij de Belastingdienst wordt het in de VIA-gegevens aangegeven. Als het niet in de VIA-gegevens staat, dan heb je de Belastingdienst nooit opdracht gegeven een rekeningnummer in de administratie te laten opnemen voor "voorschotten en teruggaven inkomensheffing".
Ik snap er niks van want doe elk jaar aangifte. Zelfde was het geval met de hypotheekrente teruggaaf, moest ik ook apart mijn rekeningnummer gevenquote:Op maandag 3 juni 2013 01:09 schreef TeleportingKing het volgende:
Als het goed is is (of heb je) het rekeningnummer toch gewoon ingevuld in het programma?
Bij mij kwam dat er in elk geval automatisch al te staan bij de vooraf gedownloade gegevens. Al helemaal omgezet naar IBAN enzo.
Dan zouden ze het toch niet meer hoeven vragen? Of hebben jullie (de mensen die nu hun rekeningnummer moeten doorgeven) op een andere manier aangifte gedaan?
Kreeg je vorig jaar wel een teruggave van de inkomstenbelasting of moest je bijbetalen?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Ik snap er niks van want doe elk jaar aangifte. Zelfde was het geval met de hypotheekrente teruggaaf, moest ik ook apart mijn rekeningnummer geven
Van 2012? Toen kreeg ik geld terug. 2011 moest ik volgens mij betalenquote:Op maandag 3 juni 2013 12:51 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Kreeg je vorig jaar wel een teruggave van de inkomstenbelasting of moest je bijbetalen?
Ik bedoel dat het vreemd is dat we blij zijn met brieven van de Belastingdienst, en daar dus zelfs op zitten te wachten. In elk ander land vrezen ze die juist.quote:Op maandag 3 juni 2013 06:58 schreef DreO het volgende:
[..]
"We"? Spreek voor je eigen. Ik heb mijn te betalen aanslagen IB/PV en ZVW allang ontvangen (en omdat 6 weken rente trekken ook geen reet oplevert ook maar meteen betaald). Zat er nu niet bepaald op te wachten.
Dan zouden ze je rekeningnummer moeten weten lijkt me. Vreemd, stond het wel vooraf ingevuld in je aangifteprogramma?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:58 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Van 2012? Toen kreeg ik geld terug. 2011 moest ik volgens mij betalen
Ik heb mijn aangifte 'blanco' ingevuld dus niet zo'n voor ingevulde.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:10 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan zouden ze je rekeningnummer moeten weten lijkt me. Vreemd, stond het wel vooraf ingevuld in je aangifteprogramma?
Beetje domquote:Op maandag 3 juni 2013 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ze hebben de mijne weggemaakt.
Moet hem weer opnieuw toesturen!
had al een verzendcode
Ook gebeld maar nog niets bekendquote:Op maandag 3 juni 2013 13:48 schreef Mkr het volgende:
Vandaag maar is gebeld, en er is een dagtekening bekend: 14 juni. Gelijk maar even gevraagd of rekno bekend was voordat dat weer weken gaat duren. Maar dit was het geval gelukkig
Aan de telefoon zitten andere mensen dan diegene die de aangiftes verwerken hequote:Op maandag 3 juni 2013 18:47 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als iedereen gaat bellen hebben ze natuurlijk geen tijd om de aangiftes te verwerken
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ze hebben de mijne weggemaakt.
Moet hem weer opnieuw toesturen!
had al een verzendcode
Ik zeg niksquote:Op maandag 3 juni 2013 19:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?
Daar doet de Belastingsdienst niet aan. Gevoelquote:
Naja, ik wel. Het werkt zeg maarquote:Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar doet de Belastingsdienst niet aan. Gevoel
Zo van meneer we gaan dat regelen, nu. Terwijl het toch al in de pen zatquote:
Je krijgt geen ontvangstbevestigingquote:Op maandag 3 juni 2013 19:41 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Oh dus die ontvangstbevestiging aan het eind van je aangifte is dus ook niks waard?
Ik wil het niet wetenquote:Op maandag 3 juni 2013 19:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Zo van meneer we gaan dat regelen, nu. Terwijl het toch al in de pen zat
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:57 schreef TeleportingKing het volgende:
Toch ook maar even bellen misschien
Termijn is tien werkdagen na dagtekening.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:43 schreef Tropanzia het volgende:
Ik had dagtekening 1 Juni. Maar nog niets geen geld... Is dit vreemd?
indirect iedereen. Alleen we krijgen over algemeen weer wet terug van de toch al veel in rekening gebrachte zakenquote:
Ik ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:44 schreef monkyyy het volgende:
Zojuist de brief ontvangen, dagtekening 7 juni.
BIJbetalenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
indirect iedereen. Alleen we krijgen over algemeen weer wet terug van de toch al veel in rekening gebrachte zaken
Ja, bij mij is het ook eens eerder niet binnengekomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had ook gewoon netjes voor 1 april aangifte gedaan. Maar nog niets ontvangen.Ik ga morgen wel even bellen. Zal niet de eerste keer zijn dat m'n aangifte toch niet is binnen gekomen.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 07:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom ga je nou bellen als de termijn nog lang niet voorbij is?
Als je op 1 juli nog geen bericht gehad hebt, dán heb je reden om te bellen.
Die telefonisten zitten er ook niet voor niks hoor!quote:Op woensdag 5 juni 2013 07:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom ga je nou bellen als de termijn nog lang niet voorbij is?
Als je op 1 juli nog geen bericht gehad hebt, dán heb je reden om te bellen.
Gewoon bellen dus!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:36 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had ook gewoon netjes voor 1 april aangifte gedaan. Maar nog niets ontvangen.Ik ga morgen wel even bellen. Zal niet de eerste keer zijn dat m'n aangifte toch niet is binnen gekomen.
Die telefonisten zitten er m.i. niet om iedereen die niet het geduld heeft om tot 1 juli te wachten te woord te staan, maar om mensen te helpen met daadwerkelijke belastingvragen...quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:58 schreef Mkr het volgende:
Die telefonisten zitten er ook niet voor niks hoor!
Zelfs dan... als je aangifte moest doen, laat de BD wel weten als ze niets van je ontvangen hebt. En als je geen aangifte móest doen, kom je er dus op 1 juli wel achter dat ze je aangifte niet binnen hebben gekregen.quote:Gewoon bellen dus!
En probeer dat 90% van de posters uit te leggen. Onbegonnen werk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:44 schreef fiskejet het volgende:
Even gebeld met de Belastingdienst. Ik weet natuurlijk dat je voor 1 juli bericht krijgt, maar ik vroeg me af of er überhaupt een logisch patroon gevolgd wordt.
Niet dus, de callcentermedewerker kon mij garanderen dat alle aangiftes absoluut willekeurig worden verwerkt. Met uiteraard als enige voorwaarde dat je sowieso bericht krijgt voor 1 juli als je voor 1 april aangifte had gedaan.
Desalniettemin krijg ik 7 juni m'n knaken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |