Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:24 schreef TeleportingKing het volgende:
Zal wel niks achter zitten en stom toeval zijn, maar toch.
Ik heb geen voorlopige teruggaaf en krijg dan ook een bedrag met 5 cijfers terug. Voor mij dus zeker Nou Nouquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...
Wat is er dan 'maar toch'?
Daarnaast... volgens mij moet toch voor een groot deel van de Nederlanders gelden, dat bij een bij benadering juist ingevulde Voorlopige Aanslag het bedrag dat je moet bijbetalen danwel terugkrijgt niet veel moet voorstellen. Ik en mijn partner krijgen een whopping 60 euro terug, samen. Nounou...
Vooral jongeren met een bijbaantje kunnen een relatief groot bedrag terugkrijgen. Dus ja, nounouquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast... volgens mij moet toch voor een groot deel van de Nederlanders gelden, dat bij een bij benadering juist ingevulde Voorlopige Aanslag het bedrag dat je moet bijbetalen danwel terugkrijgt niet veel moet voorstellen. Ik en mijn partner krijgen een whopping 60 euro terug, samen. Nounou...
Ik heb daar zo mijn reden voor maar probeer enkel te wijzen op het feit dat je niet perse een va hebt die de eindteruggaaf neutraliseert.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jongeren zijn maar een klein deel van de gehele NLse bevolking.
Voor de meerderheid zal toch echt gelden dat een goede VA leidt tot een laag te betalen of te ontvangen bedrag.
@jpjedi
Als je een getal van 5 cijfers terugkrijgt had je dat toch ook via een VA kunnen aanvragen... dan had je er nu niet op hoeven wachten.
Eigenlijk is wat je terugkrijgt gewoon wat je teveel hebt betaald of gratis uitgeleend hebt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Typisch zo'n minizinnetje waar je niets mee kunt, 'maar toch'. Er is geen enkele reden om je druk te maken, alle uitleg is er, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, je hebt (gelukkig) je teruggave niet nodig om een persoonlijk faillissement af te wenden...
Wat is er dan 'maar toch'?
Je weet dat er voor 1 juli bericht komt. Da's nu nog meer dan een maand weg. Alles eerder is mooi meegenomen. Dit geklaag mag van mij beloond worden met dagtekening 28 juni, invordering via eigen belastingkantoor (= max. 4 weken wachten) en vervolgens formulieren opsturen omdat er geen rekeningnummer bekend is (nogmaals max 6 weken wachten) ergens in september heb jij vervolgens je geld.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Hier ook, verleden jaar aangifte gedaan op 30 aprilNu netjes in maart. Niks gvd.
Ja dat weet ik, en bedankt nu ben ik ook nog depressiefquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:23 schreef DreO het volgende:
[..]
Je weet dat er voor 1 juli bericht komt. Da's nu nog meer dan een maand weg. Alles eerder is mooi meegenomen. Dit geklaag mag van mij beloond worden met dagtekening 28 juni, invordering via eigen belastingkantoor (= max. 4 weken wachten) en vervolgens formulieren opsturen omdat er geen rekeningnummer bekend is (nogmaals max 6 weken wachten) ergens in september heb jij vervolgens je geld.
Karma.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef Tha_Duck het volgende:
Geld van dagtekening 25 mei duurt nog wel even, rekeningnummer onbekend opeens
2 of 3 weken ofzoquote:Op maandag 27 mei 2013 07:06 schreef rob1828 het volgende:
Vorige week brief gehad dat ze mijn rekeningnummer niet hadden. Die heb ik dus opgestuurd nu. Weet iemand hoe lang het duurt voor ik dan mijn geld heb?
Ik heb het ooit in een ver verleden voor elkaar gekregen dat ze het in 2,5 dag verwerkt hebben. De uiterste limiet is 6 weken. Vermoedelijk zullen ze wel wat extra personeel daarop hebben zitten dus reken op een week of 2 a 3.quote:Op maandag 27 mei 2013 07:06 schreef rob1828 het volgende:
Vorige week brief gehad dat ze mijn rekeningnummer niet hadden. Die heb ik dus opgestuurd nu. Weet iemand hoe lang het duurt voor ik dan mijn geld heb?
Inderdaad, ik had het afgelopen jaren tegelijkertijd met het vakantiegeld maar nu zwijgen ze nog in alle talenquote:Op maandag 27 mei 2013 08:57 schreef Sorella het volgende:
Al jaren rond 12 mei en nu nog steeds niet
Maar aan de andere kant je krijgt wel iets meer als dat je opgegeven hebt, ze moeten toch rente betalen ?quote:Op maandag 27 mei 2013 09:24 schreef Mkr het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had het afgelopen jaren tegelijkertijd met het vakantiegeld maar nu zwijgen ze nog in alle talen
Dat is per ingang van dit jaar ook veranderd helaasquote:Op maandag 27 mei 2013 09:25 schreef Sorella het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant je krijgt wel iets meer als dat je opgegeven hebt, ze moeten toch rente betalen ?
Belastingrente (vanaf 2012)quote:Heffingsrente is een vergoeding van gemiste rente. Dit werkt twee kanten op. Als wij geld van u tegoed hebben, dan moet u daar rente over betalen. Hebt u geld tegoed van ons, dan betalen wij u daar rente over. Heffingsrente is uitdrukkelijk géén boete.
Heffingsrente geldt voor aanslagen van 2011 en daarvóór. Voor aanslagen over 2012 en daarna geldt belastingrente.
quote:Per 1 januari 2013 is de renteregeling gewijzigd. Vanaf het belastingjaar 2012 is de heffingsrente vervangen door de belastingrente. Voor de jaren 2011 en eerder geldt de heffingsrente nog wel. Dit betekent dat als u voor 2011 of eerder aangifte moet doen, of een navorderingsaanslag over deze jaren ontvangt, de heffingsrente nog van toepassing is.
Een belangrijke wijziging is vanaf welke datum belastingrente wordt berekend. Voor de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting start die periode nu een half jaar na het belastingjaar. Belastingrente wordt berekend vanaf 1 juli. Dat was 1 januari. Voor het belastingjaar 2012 dus vanaf 1 juli 2013. Dit geldt ook als wij rente vergoeden.
Door de verandering van de renteperiode betaalt u minder rente en krijgt u meestal geen rente meer vergoed.
komt er dus eigenlijk op meer dat die rente pas vanaf 1 juli gaat gelden.. maar dan hoop ik het al wel te hebben hoorquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |