quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Dat eerste is alleen in Marokko het geval - en zelfs die hebben niet 'alles in bezit'. In Turkije ligt het al helemaal anders. Ten aanzien van het tweede is dat jouw (belabberde) visie op moslims. Dat gaat dus al helemaal nergens over. Je bent dus weer lekker aan bashen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
3 of 4 families die het hele land regeren en alles in bezit hebben....
En dan daarbij dat defaitistische geloof dat de mensen hypnotiseert...
Ik ben niet aan het bashen hoor, het is m.i. een defaitistisch geloof, Allah heeft alles al opgetekend, en je echte leven beleef jij mutant na je dood... dat is wat ik letterlijk steeds weer irl mag beluisteren van jouw kornuiten de mede-moslims... ja en dat is defaitisme, fatalisme, noem maar op... Is geen bashen. is gewoon nadenken over wat de gevolgen zijn van een dergelijk concept... (En ik ben iemand die van de humanistische, menslievende, non-totalitaire tak van het Westerse denken is... kun je nagaan...)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat eerste is alleen in Marokko het geval - en zelfs die hebben niet 'alles in bezit'. In Turkije ligt het al helemaal anders. Ten aanzien van het tweede is dat jouw (belabberde) visie op moslims. Dat gaat dus al helemaal nergens over. Je bent dus weer lekker aan bashen.
Het is wel degelijk bashen omdat het er gewoon zeer dik bovenop ligt dat je zowel over Turkije, als over Marokko, moslims en de Islam niet of slecht geïnformeerd bent. En dan kom je maar even met oneliners als fatalistisch defaitistisch etc - om nog maar niet te spreken over het feit dat je de bevolking maar meteen even 'gehypnotiseerd' noemt. Bashen pur sang. Jouw mening, die je uiteraard mag hebben voor de rest - en uiteraard mag uiten, daar niet van - gaat alleen nergens over. Ik herhaal het nog maar even. Al is het alleen maar omdat in de Islamitische traditie juist je handelen in het aardse leven van belang is en van invloed is op het leven na de dood. Dat er bepaalde fatalistische moslims zijn, dat zal ik niet ontkennen - net als dat er fatalistische atheisten zijn. Dat is de aard van het beestje en mens eigen. Er is echter geen sprake van pessimisme of 'verlanging' naar de dood of iets dergelijks' - en nogmaals, uitzonderingen daargelaten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ben niet aan het bashen hoor, het is m.i. een defaitistisch geloof, Allah heeft alles al opgetekend, en je echte leven beleef ja na je dood... dat is wat ik letterlijk steeds weer irl mag beluisteren van jouw kornuiten de mede-moslims... ja en dat is defaitisme, fatalisme, noem maar op... Is geen bashen. is gewoon nadenken over wat de gevolgen zijn van een dergelijk concept... (En ik ben iemand die van de humanistische, menslievende, non-totalitaire tak van het Westerse denken is... kun je nagaan...)
En nee, Turkije is niet zo erg als Marokko, maar door hun politieke partijvorming krijg je wrs wel het zelfde effect... het lijkt er erg op...
Cliëntelisme leidt idd linea recta tot corruptie, maar daar wilde Mustafa Kemal sws mee afrekenen als Jonge Turk, hij zag dat het Westerse systeem beter werkte (even los van wat hij daaronder verstond) dan het Osmaanse systeem...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel degelijk bashen omdat het er gewoon zeer dik bovenop ligt dat je zowel over Turkije, als over Marokko, moslims en de Islam niet of slecht geïnformeerd bent. En dan kom je maar even met oneliners als fatalistisch defaitistisch etc - om nog maar niet te spreken over het feit dat je de bevolking maar meteen even 'gehypnotiseerd' noemt. Bashen pur sang. Jouw mening, die je uiteraard mag hebben voor de rest - en uiteraard mag uiten, daar niet van - gaat alleen nergens over. Ik herhaal het nog maar even. Al is het alleen maar omdat juist je handelen in het aardse leven van belang is en van invloed is op het leven na de dood. Dat er bepaalde fatalistische moslims zijn, dat zal ik niet ontkennen - net als dat er fatalistische atheisten zijn. Dat is de aard van het beestje en mens eigen.
Voor wat betreft de 'partijvorming' zien we dat het aantal politieke partijen extreem hoog is. Van communisten tot seculieren, van liberalen tot conservatieven, van monarchisten tot partijen die opkomen voor minderheden. De politieke partijvorming is dan ook niet het probleem. Het betreft het cliëntelisme, corruptie en daardoor geconcentreerde macht - omdat deze gebaseerd is op geldstromen en niet op kennis, op leiderschap etc.
Ik moest glimlachen. Vooral door "als het erop aankomt".quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:30 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens nog wat anders: Turken hebben een handje ervan om alles wat Turks is op te hemelen en aan ons non-Turken te laten zien als zouden ze 1 monolithisch verschijnsel zijn (behalve de Koerden dan), maar uit de demonstraties in Istanbul en de andere 66 steden, en de commentaren van Turken hier, blijkt dat er geen sprake is van 1 monolithische granieten steen, Turken zijn zeer divers van pluimage en zijn absoluut niet 1 granieten obelisk.
Wij in Nederland, met al onze verschillen, zijn, als het er op aankomt, meer 1, terwijl we niet eens ook maar een klein beetje nationalistisch zijn...
Nergens voor nodig om mij zo te noemen. Niet in deze reeks/in deze context.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar volgens zarGon, die toch wel de opperTurk is op FOK!
Zijn systeem was net zo goed gebaseerd op het cliëntelisme uiteindelijk. Nog afgezien van de dictatoriale trekjes die onder zijn systeem een stuk nadrukkelijker aanwezig waren dan onder het systeem van Erdogan. Wat dat betreft is Erdogan een stukje liever dan de heilige Ataturk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
Cliëntelisme leidt idd linea recta tot corruptie, maar daar wilde Mustafa Kemal sws mee afrekenen als Jonge Turk, hij zag dat het Westerse systeem beter werkte (even los van wat hij daaronder verstond) dan het Osmaanse systeem...
Dat is een simplistische visie van de werkelijkheid en historie van het gebied.quote:De clash tussen het expanderende Westen en het Midden-Oosten dat als slam ducks het imperialisme over zich heen liet gaan, is in die periode een thema geweest.
Hierop gingen sommigen moslims zich herontdekken.
Als fundamentalisten, daar waar onderzoek op empiristische wijze eerder wel werd geaccepteerd.
Welke olierijkdom? Diegene die olie hebben, zijn zo rijk als de neten, echter de meeste moslimlanden hebben geen olie en dus is er geen olierijkdom. Zeker de landen waar wij het hier over hebben, Turkije en Marokko. En dan vraag ik mij weer af waar jij 'de egelhouding' ziet in de desbetreffende landen. Dat kan je niet hard maken - want het is gewoonweg onzin.quote:Een egelhouding was het gevolg. Die duurt nog steeds voort, omdat het een mooi excuus is ook voor het eigen falen... zoveel olierijkdom... geen eenheidsstaat waar het voor iedereen goed toeven is inclusief een welfarestate... zoals het Westen ten grotendelen heeft bereikt...
Nogmaals, dat is jouw visie op religie in het algemeen en moslims in het bijzonder - ik heb al gezegd dat er van fatalisme geen sprake is. Overigens siert de toonzetting je niet.quote:Maar dan komt het fatalisme van de Islam weer om de hoek kijken...
Of we geven aan al onze ellende het Westen en de VS maar de schuld...
En anyhow het echte leven is toch na je dood....
Elk fucking blaadje aan elke boom in de fucking wereld daarvan zorgt Alah dat-ie valt, en op een bepaalde tijd en op een bepaalde manier, maar fuck hell hij doet geen vinger uitsteken naar de Syriërs hoor.... Rot op man met je geloof, je bent niet beter dan de maffe christenen ten onzent hoor... en die theologie is sws duizenden keren gammeler in elkaar stekend...
Dat weet ik niet zeker, ze zijn vaak ook helaas geblindeerd door het Kemalisme nog.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:12 schreef De_Guidance het volgende:
De meeste jongeren op het Taksim-plein willen vooruit, niet terug dus.
Ik heb de oude elite van Turkije altijd ervaren als mensen die vooral vonden dat een 'modern' leven iets wat hun privilege was, maar waar de grote massa niet echt aan toe was. Die kon je maar beter niet aan het woord laten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:09 schreef De_Guidance het volgende:
Ryan snapt hélemaal er niks van en wil graag naar het simplistisch Kemalisme=Westers=goed.
Als er iets corrupt was dan is het wel het kemalistische Turkije. Je kreeg gewoon helemaal niks gedaan zonder smeergeld. Tevens kun je ook de vraag stellen of het überhaupt westers is.
Daar is nu vrijwel niks van over. Maar aan een simpel wereldbeeld vasthouden is natuurlijk veel makkelijker.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
. Ten aanzien van het tweede is dat jouw (belabberde) visie op moslims. Dat gaat dus al helemaal nergens over. Je bent dus weer lekker aan bashen.
quote:
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
Rot op man met je geloof, je bent niet beter dan de maffe christenen ten onzent hoor
Dream on! Binnen een paar jaar stort de hele Turkse "economie" in elkaar en 30 jaar later woon je niet meer in Turkije maar in Koerdistan.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:15 schreef De_Guidance het volgende:
Tevens zoals ik al zei, enorm politiek gekleurd stuk van deze econoom. Je kunt beter stukken uit de Economist lezen. Waar ze ook de gevaren en nadelen kritisch uiteenzetten. Maar de algemene tendens is positief. Turkije heeft dan ook geen olijfolie economie als de buren maar ook een enorme industrie. Veel van onze auto's en koelkasten/wasmachines worden er gemaakt. Dienstensector is ook heel groot.
http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Turkey
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dream on! Binnen een paar jaar stort de hele Turkse "economie" in elkaar en 30 jaar later woon je niet meer in Turkije maar in Koerdistan.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dream on! Binnen een paar jaar stort de hele Turkse "economie" in elkaar en 30 jaar later woon je niet meer in Turkije maar in Koerdistan.
quote:
Een Koerdistan in Zuidoost Turkije is niet levensvatbaar. Er breekt direct een burgeroorlog uit met Barzani uit Noord Irak.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:37 schreef HiZ het volgende:
Fijn, nou gaat de AKP dus ook twee grote demontraties organiseren.
Ja, supportersverenigingen van Fenerbahce, Besiktas en Galatasaray lopen vandaag naar het plein.quote:
wat gaaf, en zoveelquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja, supportersverenigingen van Fenerbahce, Besiktas en Galatasaray lopen vandaag naar het plein.
Moeten ze die organiseren? Ik dacht dat Erdogan zijn aanhangers tegen moest houden?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:37 schreef HiZ het volgende:
Fijn, nou gaat de AKP dus ook twee grote demontraties organiseren.
Zo vergeten zij de miskoop die Sneijder heet helemaal, die lijkt ook de stad der opstandelingen te gaan verlaten voor het veilige West-Europaquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja, supportersverenigingen van Fenerbahce, Besiktas en Galatasaray lopen vandaag naar het plein.
Kind ga buiten spelenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:52 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Een collega zei gisteren toen we protesteerden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moeten ze die organiseren? Ik dacht dat Erdogan zijn aanhangers tegen moest houden?
Ja man, dat zal het zijnquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een collega zei gisteren toen we protesteerden.
"I don't understand him (PM), my grandfather lives on a mountain and voted AK Parti, what do they expect.. That he will join them and demonstrate?, he isn't even interested in politics"
En zo zijn er een heleboel mensen die t allemaal wel best vinden. Ouderen, en zwevende kiezers in t algemeen. Waarmee we wel bijna mogen zeggen dat iedereen die buiten en binnen (met potten en pannen) protesteert wel tot de meerderheid behoort.
Waar zijn ze?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja man, dat zal het zijn
20+ miljoen stemmers.en dat is je conclusie..
Ze kondigen nu toch aan dat ze volgende week gaan demonstrerenquote:
Als Turkije valt, valt ook Barzani. Dus een burgeroorlog zal niet uitbreken sinds de Koerden onder Barzani hem zelf zullen lynchen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:55 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een Koerdistan in Zuidoost Turkije is niet levensvatbaar. Er breekt direct een burgeroorlog uit met Barzani uit Noord Irak.
Dat is in vergelijking met de landelijke protesten een verwaarloosbaar groepje geregiseerde ja-knikkers of extremisten en terroristen (zoals Erdogan demonstranten noemt). Hij liet tijdens de vorige verkiezingen een paar bussen vol aanhang uit Manisa overrijden naar Izmir omdat hij daar niet tot nauwelijks support had.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:15 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ze kondigen nu toch aan dat ze volgende week gaan demonstrerenen je bent misschien al die mensen vergeten die Erdogan verwelkomden toen die terugkwam.
Gedraag je niet zo dom man, nergens voor nodig.
Hmquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is in vergelijking met de landelijke protesten een verwaarloosbaar groepje geregiseerde ja-knikkers of extremisten en terroristen (zoals Erdogan demonstranten noemt).
Ik dacht van wel, maar na vandaag denk ik er toch weer anders over. Ik denk dat er iedere weekend wel demonstraties gaan zijn totdat Erdogan een stapje terug wil doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
Als Turkije valt, valt ook Barzani. Dus een burgeroorlog zal niet uitbreken sinds de Koerden onder Barzani hem zelf zullen lynchen.
Maar ontopic weer dit is een Turkse revolutie. Koerden hebben niet zoveel mee te maken. We zien ook dat het Oosten relatief het rustiger is.
Een vraagje:
Denken jullie dat de toppunt van demonstraties al bereikt is en dat het nu beetje gaat afzakken?
Grappig dat jij uitgerekend zoiets zegt na je vorige postsquote:
Het staat je niet aan waarschijnlijkquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Grappig dat jij uitgerekend zoiets zegt na je vorige posts![]()
Ik lees gewoon over je posts heen voortaan, niet reactiewaardig.
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
Ik snap niet echt niet hoor.
Politie is weer bezig in Ankara. Toen ze begonnen met traangas was het al 23:00 in Turkije. Hele dag waren er absoluut geen problemen. Over een uurtje of 1-2 zou iedereen lekker rustig naar huis gaan. Wat is dan je reden om nu opeens uit het niks een charge uit te voeren tegen onschuldige burgers die gewoon gebruik maken van hun grondrechten?
ook dat.. waarschijnlijk lopen de grootste schreeuwers voorop. Niet zoveel anders dan bij andere demonstraties in de wereld waarbij een paar de held willen uithangen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.
Doe het dan 2 uur later als alle normale mensen naar huis zijn .... Wat heeft het voor nut om opeens traangas te gaan schieten op een groep van 10.000 of meer man ....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.
Tja, tot hoelaat mag er eigenlijk gedemonstreerd worden? Het is al laat zat voor mensen die rustig willen slapen en bovendien zijn het misschien maatregelen om te voorkomen dat het weer erger wordt later.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:01 schreef Theoden het volgende:
[..]
Doe het dan 2 uur later als alle normale mensen naar huis zijn .... Wat heeft het voor nut om opeens traangas te gaan schieten op een groep van 10.000 of meer man ....
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tja, tot hoelaat mag er eigenlijk gedemonstreerd worden? Het is al laat zat voor mensen die rustig willen slapen en bovendien zijn het misschien maatregelen om te voorkomen dat het weer erger wordt later.
ok en zodra het donker wordt beginnen ze met vernielen. 23.00 is wel donker lijkt me.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:05 schreef Theoden het volgende:
[..]
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.
O alsjeblieft de feministen, die begonnen al te protesteren toen de abortuswetten strenger werden. Zo streng dat het nu ongeveer gelijk loopt met die van West-Europa.quote:
Kan je aub. eens ophouden met al die "aannames" die je maakt ... Soms doe je net of je erbij staat te kijken, maar je hebt echt geen enkel idee en roept maar wat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
ok en zodra het donker wordt beginnen ze met vernielen. 23.00 is wel donker lijkt me.
Of ik kan net als jou met oogkleppen naar de situatie kijken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Kan je aub. eens ophouden met al die "aannames" die je maakt ... Soms doe je net of je erbij staat te kijken, maar je hebt echt geen enkel idee en roept maar wat.
Dat doe je al wees maar niet bang.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Of ik kan net als jou met oogkleppen naar de situatie kijken.
Dan zou ik zeggen: ga dan gewoon op tijd naar huis, want je weet dat de politie gaat ingrijpen. En terecht ook. Of moeten ze dat tuig hun gang laten gaan omdat er onschuldige er vrijwillig tussen staan. Je bekijkt alles van 1 kant, complete tunnelvisie.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat doe je al wees maar niet bang.
Ik zeg dat er nog 10.000 man op straat waren. Kinderen, mannen, vrouwen, vaders, moeders, opa's, oma's die van hun grondrecht gebruik aan het maken waren.
Politie heeft nogmaals overdreven veel geweld gebruikt om het uiteen te drijven en jij praat dat even in 1 zin goed terwijl je geen idee hebt hoe het eraan toe ging. Dit soort dingen zijn nou juist waarom het volk in opstand is gekomen. Erdogan wil dit niet snappen.
Door de manier waarop jij reageert op bepaalde dingen snap ik in ieder geval heel goed waarom je achter Erdogan staat.
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen: ga dan gewoon op tijd naar huis, want je weet dat de politie gaat ingrijpen. En terecht ook. Of moeten ze dat tuig hun gang laten gaan omdat er onschuldige vrijwillig tussen staan. Je bekijkt alles van 1 kant, complete tunnelvisie.
quote:Op zondag 9 juni 2013 00:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.
Waar gaat het naartoe als je al gaat ingrijpen omdat je denkt dat er iets gaat gebeuren ... echt serieus man wtf.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.
Waar staat dat precies in de Turkse grondwet? Kan het mij haast niet voorstellen, aangezien dat zelfs in Nederland niet mag.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:05 schreef Theoden het volgende:
[..]
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.
http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/anayasa.uc?p1=34quote:Op zondag 9 juni 2013 01:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar staat dat precies in de Turkse grondwet? Kan het mij haast niet voorstellen, aangezien dat zelfs in Nederland niet mag.
quote:Iedereen, zonder voorafgaande toestemming, heeft het recht om ongewapende en vreedzame bijeenkomsten en demonstraties te houden.
Het recht tot vergadering en betoging, echter, de nationale veiligheid, de openbare orde, de preventie van criminaliteit, de volksgezondheid en de openbare zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen en worden beperkt door de wet.
De uitoefening van het recht om vergaderingen en demonstratie marsen formaliteiten, voorwaarden en wettelijk voorgeschreven procedures houden
Met een dikke voetnoot naar openbare orde en nationale veiligheid.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/anayasa.uc?p1=34
Geen huilie over fatsoenlijke demonstraties dus.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Met een dikke voetnoot naar openbare orde en nationale veiligheid.
Oftewel: je mag protesteren zolang je overheid het goedkeurt.
En vertel mij eens in welk hokje je mij plaatst gezien je 'ware aard' post. Dat verdient wel wat toelichting.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:05 schreef Che_ het volgende:
En vertel mij waarom je denkt dat ik achter Erdogan sta.
Ach ja medemensen die opkomen voor hun rechten en vrijheden daar kan ik alleen maar respect voor hebbenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:22 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
O alsjeblieft de feministen, die begonnen al te protesteren toen de abortuswetten strenger werden. Zo streng dat het nu ongeveer gelijk loopt met die van West-Europa.
God zeg wat een Calimero's, en dat voor de partijleider die ons elke dag laat weten dat hij niemands toestemming nodig heeft omdat hij nou eenmaal gewonnen heeft.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Deze folders worden gedrukt voor de bijeenkomst van de regeringspartij volgend weekend.
[ afbeelding ]
Zo te zien hebben de getalenteerde designers ook 't werk neergegooid.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Deze folders worden gedrukt voor de bijeenkomst van de regeringspartij volgend weekend.
[ afbeelding ]
Meen je dit?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens verdiende die Menderes het om opgehangen te worden. Erdogan zou zich moeten schamen in een adem met die misdadiger te worden genoemd.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zo te zien hebben de getalenteerde designers ook 't werk neergegooid.
Waarom?quote:Op zondag 9 juni 2013 12:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Overigens verdiende die Menderes het om opgehangen te worden. Erdogan zou zich moeten schamen in een adem met die misdadiger te worden genoemd.
Wat hij heeft gedaan is waar Erdogan de hele tijd mee zit te dreigen met zijn 'mitings'. Alleen zijn het deze keer geen weerloze Rum die op zijn vandalen zitten te wachten in Taksim.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:31 schreef De_Guidance het volgende:
Ja die Menderes was toch niet zo'n held. Maar hij is juist een held geworden omdat ze hem hebben opgehangen. Hadden ze niet moeten doen.
quote:
quote:Sunday, June 9
10:03 GMT: Istanbul governor Hüseyin Avni Mutlu apologized in his Twitter for the police violence against protesters.
09:51 GMT: Six policemen have committed suicide since the Gezi Park protests started, Hurriyet daily reported, quoting Faruk Sezer, the head of the Emniyet-Sen police union. Sezer admitted that the police force has come under fierce criticism over how they handled the protests – but also said they had been forced to work under severe conditions.
“The violence you see at the end is the reflection of the violence suffered by the policemen. They are not just subjected to violence by protesters, but by 120-hour consecutive working periods, stale bread and food," Sezer said. He claimed that staffers drafted from other cities had to sleep on benches, shields or cardboard because state authorities did not provide accommodations.
quote:In de Turkse stad Adana zijn tegen- en medestanders van premier Recep Tayyip Erdogan zaterdagavond slaags geraakt. Aanhangers van de premier gooiden stenen naar een optocht van anti-regeringsdemonstranten, meldt staatspersbureau Anadolu.
De politie bracht vrouwen en kinderen in veiligheid, maar kemphanen uit beide kampen bleven op elkaar inslaan met knuppels en over en weer gooien met stenen. Het was de tweede keer dat voor- en tegenstanders van Erdogan op de vuist gingen sinds de grootscheepse protesten tegen de regering tien dagen geleden begonnen.
Tienduizenden mensen hebben in de afgelopen week in tientallen Turkse steden gedemonstreerd tegen de regering. De aanleiding vormden plannen voor de herinrichting van het Taksim-plein in het centrum van Istanbul. Maar de woede van de betogers richtte zich vooral tegen de in hun ogen steeds eigenmachtiger en arrogante regeerstijl van de premier.
Op het Taksim-plein waren zaterdag weer duizenden demonstranten bijeen. Ze kregen steun van grote groepen rivaliserende voetbalfans, die voor één keer zij aan zij optrokken. De politie hield zich afzijdig.
Verbaast me niks; al in het begin werd me verteld dat de politie zich helemaal niet heeft teruggetrokken uit Taksim. Ze zijn uit Taksim weggejaagd.quote:
Nee ik maak geen grap. Dit is een van de duisterste pagina's uit de geschiedenis van de Turkse Republiek. Menderes was verantwoordelijk voor een pogrom om de weerloze Rum bevolking van Istanbul. Daarbij zijn er doden en talloze gewonden gevallen en zijn er ook op grote schaal bezittingen van Rum vernield. Er zijn foto's van Istiklal Caddesi waar de huisraad en winkel interieurs in grote hopen op straat liggen. Het was de Turkse versie van de Kristallnacht.quote:
Waar zijn de kamelen?quote:
Heb je wel enig idee wat Menderes persoonlijk allemaal heeft gedaan om de progroms tegen te houden? En wat voor maatregelen er tegenover zijn getroffen om het land te stabiliseren? Dat een opvolgende regime alles op Menderes schuift om zo de eigen positie te versterken, politiek propoganda snap ik nog wel, maar dat er zulke leugens 60 jaar later nog als historische feiten worden erkend, vind ik echt bizar.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee ik maak geen grap. Dit is een van de duisterste pagina's uit de geschiedenis van de Turkse Republiek. Menderes was verantwoordelijk voor een pogrom om de weerloze Rum bevolking van Istanbul. Daarbij zijn er doden en talloze gewonden gevallen en zijn er ook op grote schaal bezittingen van Rum vernield. Er zijn foto's van Istiklal Caddesi waar de huisraad en winkel interieurs in grote hopen op straat liggen. Het was de Turkse versie van de Kristallnacht.
twitter:57UN twitterde op zondag 09-06-2013 om 12:19:54This photo taken in #Adana, shows civilians throwing stones at #OccupyGezi protesters with support of police. #FTP http://t.co/IqW8JxtR8x reageer retweet
Yup. Ze hebben mensen met bijlen aangevallen... Akkappı was heel erg gister avond. En vandaag weer las ik...quote:Op zondag 9 juni 2013 12:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]twitter:57UN twitterde op zondag 09-06-2013 om 12:19:54This photo taken in #Adana, shows civilians throwing stones at #OccupyGezi protesters with support of police. #FTP http://t.co/IqW8JxtR8x reageer retweet
Zijn regering was de organisator van de pogrom. Dan moet je hier niet aankomen met nonsens over dat hij zijn best heeft gedaan om het te voorkomen.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee wat Menderes persoonlijk allemaal heeft gedaan om de progroms tegen te houden? En wat voor maatregelen er tegenover zijn getroffen om het land te stabiliseren? Dat een opvolgende regime alles op Menderes schuift om zo de eigen positie te versterken, politiek propoganda snap ik nog wel, maar dat er zulke leugens 60 jaar later nog als historische feiten worden erkend, vind ik echt bizar.
Nu je het zegt. Dat kan ook heel goed inderdaadquote:Op zondag 9 juni 2013 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee wat Menderes persoonlijk allemaal heeft gedaan om de progroms tegen te houden? En wat voor maatregelen er tegenover zijn getroffen om het land te stabiliseren? Dat een opvolgende regime alles op Menderes schuift om zo de eigen positie te versterken, politiek propoganda snap ik nog wel, maar dat er zulke leugens 60 jaar later nog als historische feiten worden erkend, vind ik echt bizar.
* Isetmyfriendsonfire is schuldig.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt door al die Arabieren in Turkije.
Hou toch op, dat was de conclusie van de militaire Junta - waar zelfs Inonu en de CHP niet achter stond - om zijn executie internationaal goed te praten, dat ze een democratisch verkozen premier hadden afgezet en geexecuteerd in 1965, als je 10 jaar daarvoor kijkt terwijl de pogroms aan de gang waren en werden opgezet die je dat het door valse berichten komt in de media, waarbij Grieken en Turken tegen elkaar werden opgezet. Menderes heeft wel als een reactie op de onrusten en protesten een noodtoestand uitgeroepen en duizenden protesters gearresteerd.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zijn regering was de organisator van de pogrom. Dan moet je hier niet aankomen met nonsens over dat hij zijn best heeft gedaan om het te voorkomen.
Tja het zou mij ook weer niet verbazen. In de jaren 70 heeft de junta ook bewust het land gedestabiliseerd om een staatsgreep te kunnen plegen.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hou toch op, dat was de conclusie van de militaire Junta - waar zelfs Inonu en de CHP niet achter stond - om zijn executie internationaal goed te praten, dat ze een democratisch verkozen premier hadden afgezet en geexecuteerd in 1965, als je 10 jaar daarvoor kijkt terwijl de pogroms aan de gang waren en werden opgezet die je dat het door valse berichten komt in de media, waarbij Grieken en Turken tegen elkaar werden opgezet. Menderes heeft wel als een reactie op de onrusten en protesten een noodtoestand uitgeroepen en duizenden protesters gearresteerd.
Bullshit, die pogrom was voor het tribunaal nauwelijks het noemen waard, Zijn verantwoordelijkheid was vastgelegd door historici in Turkije. De DP regering heeft de pogrom georganiseerd en de aanval op de Rum van Istanbul gefaciliteerd door de vandalen naar de stad te vervoeren.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hou toch op, dat was de conclusie van de militaire Junta - waar zelfs Inonu en de CHP niet achter stond - om zijn executie internationaal goed te praten, dat ze een democratisch verkozen premier hadden afgezet en geexecuteerd in 1965, als je 10 jaar daarvoor kijkt terwijl de pogroms aan de gang waren en werden opgezet die je dat het door valse berichten komt in de media, waarbij Grieken en Turken tegen elkaar werden opgezet. Menderes heeft wel als een reactie op de onrusten en protesten een noodtoestand uitgeroepen en duizenden protesters gearresteerd.
De DP heeft nonderden mannen van het platteland geld beloofd en naar Istanbul vervoerd om 'de Grieken een lesje te leren'. Daar zijn bewijzen van.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja het zou mij ook weer niet verbazen. In de jaren 70 heeft de junta ook bewust het land gedestabiliseerd om een staatsgreep te kunnen plegen.
Daarom, Turkije heeft een rijke traditie wat betreft inmenging van het leger, maar om dan nu de executie van een premier te rechtvaardigen wat hedendaags geen enkel partij in Turkije achter staat of goedpraat is gewoon te ziek voor woorden.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja het zou mij ook weer niet verbazen. In de jaren 70 heeft de junta ook bewust het land gedestabiliseerd om een staatsgreep te kunnen plegen.
Wie is 'de DP'? Wat zijn de bewijzen?quote:Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
De DP heeft nonderden mannen van het platteland geld beloofd en naar Istanbul vervoerd om 'de Grieken een lesje te leren'. Daar zijn bewijzen van.
De Democratische Partij van Menderes. Die hebben georganiseerd dat er mannen van het platteland werden vervoerd naar Istanbul om de pogrom daar uit te voeren. In Istanbul zelf was er namelijk niet zoveel enthousiasme voor het vernielen van de stad. Wat die leugenaar hier probeert te verkopen is dat de pogrom een opzetje van was de deep state om Menderes weg te werken. Ten eerste hadden ze dan geen 5 jaar gewacht, ten tweede hebben ze de pogrom niet gebruikt in het proces tegen hem.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wie is 'de DP'? Wat zijn de bewijzen?
Kunnen ook infiltranten of valse bewijzen zijn toch?
Je hebt 1980 zelf meegemaakt.
Het was de 2e claim waarvoor hij werd berecht. Nauwelijks noemen waard zeg je dan.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, die pogrom was voor het tribunaal nauwelijks het noemen waard, Zijn verantwoordelijkheid was vastgelegd door historici in Turkije. De DP regering heeft de pogrom georganiseerd en de aanval op de Rum van Istanbul gefaciliteerd door de vandalen naar de stad te vervoeren.
Het is werkelijk ongelooflijk hoe jij de feiten hier zit te verdraaien.
Erdogan is degene die vanaf het begin heeft geroepen 'ik kan 1 miljoen mensen op de been brengen' en de AKP aanhangers vallen demonstraties aan. Daarnaast heeft de AKP nu twee grote demonstraties aangekondigd om de eerdere dreiging waar te maken EN AKP aanhangers brengen Erdogan in rechtstreeks verband met een misdadiger als Menderes.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:02 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vind dat je nogal doorslaat Hiz door de AKP in verband te brengen met pogroms.
Ze hebben zoveel kerken gerestaureerd, er zijn nieuwe kerken gebouwd en ze zijn in gesprek met de orthodoxen om een opleiding tot priester te openen in Istanbul. Jammer.
quote:Op zondag 9 juni 2013 12:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
* Isetmyfriendsonfire is schuldig.
Ja, de Turkse vereniging van Historici zegt dat Menderes en de DP achter de pogrom zat.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was de 2e claim waarvoor hij werd berecht. Nauwelijks noemen waard zeg je dan.
Noem eens 1 voorbeeld waar hij / zijn regime rechtstreeks voor verantwoordelijk is, gecertificeerd door Turkse historici?
Het is werkelijk waar ongelovelijk dat jij een Junta oordeel van een semi rechtbank, waarbij de rechters militairen waren die de staatsgreep hebben gepleegd de oordelen hebben geveld, tegen een democratisch verkozen premier notabene, waarbij geen enkel partij vandaag de dag achter de oordelen staat, notabenex2.
In de lezing van de AKP zal Menderes wel niets te maken met de zaken in Istanbul. Je weet zelf heel goed dat Menderes in de beeldvorming vooral slachtoffer is. En niet alleen bij de AKP.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Erdogan is degene die vanaf het begin heeft geroepen 'ik kan 1 miljoen mensen op de been brengen' en de AKP aanhangers vallen demonstraties aan. Daarnaast heeft de AKP nu twee grote demonstraties aangekondigd om de eerdere dreiging waar te maken EN AKP aanhangers brengen Erdogan in rechtstreeks verband met een misdadiger als Menderes.
WIE is er hier verbanden aan het leggen? Het enige wat ik doe ik hardop zeggen wat ze voor je neus doen.
Iedere Turkse bron wat ik tot nu toe heb gelezen, pro of tegen spreekt over medeverantwoordelijkheid, als je dan kijkt wat dat is, niet de media censuur opleggen, of het niet ontkennen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, de Turkse vereniging van Historici zegt dat Menderes en de DP achter de pogrom zat.
De laatste keer in 2006 in verband met een aanval op een expositie met foto's over de pogrom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vervolgens later ook nog zelf persoonlijk erin gemend om mensen tot bedaren te brengen.
Weetje, politiek bedrijven vind ik nog prima, maar liegen en verdraaien om de executie van een man die democratisch is verkozen door een dubieus rechtbank te verdedigen is ver onder alle peil, persoonlijk hoop ik zelf dat jij niet eens voor een verkeersboete wordt veroordeeld door je vervolgers, laat staan je leven.
quote:Op zondag 9 juni 2013 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iedere Turkse bron wat ik tot nu toe heb gelezen, pro of tegen spreekt over medeverantwoordelijkheid, als je dan kijkt wat dat is, niet de media censuur opleggen, of het niet ontkennen.![]()
Menderes werd pas op een laat stadium op de hoogte gebracht van de protesten in het land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UIt dit verslag blijkt dat Menderes de stad heeft verlaten aan het begin van de pogrom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vervolgens later ook nog zelf persoonlijk erin gemend om mensen tot bedaren te brengen.
Weetje, politiek bedrijven vind ik nog prima, maar liegen en verdraaien om de executie van een man die democratisch is verkozen door een dubieus rechtbank te verdedigen is ver onder alle peil, persoonlijk hoop ik zelf dat jij niet eens voor een verkeersboete wordt veroordeeld door je vervolgers, laat staan je leven.
Niet lang nadat hij het vuurtje goed had opgestookt door te praten over een bomaanslag omdat er iemand een rotje in de tuin van het huis van Ataturk in Selanik had gegooid en er een stukje van het pleisterwerk was afgebarsten.
En wat doet hij zelf als blijkt het over gaat in een chaos? Persoonlijk opdagen om mensen te bedaren en alles te stoppen, hij geeft zelfs het leger bevel om te vuren als ze het niet onder controle weten te krijgen man, the fuck heb jij het over.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
UIt dit verslag blijkt dat Menderes de stad heeft verlaten aan het begin van de pogrom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ben ik blij dat je dat zegt, je praat hierin letterlijk de mensen na die alleen kranten als de Hurriyet kunnen citeren en hem verantwoordelijkheid geven omdat het in zijn tijd is gepubliceerd.quote:Niet lang nadat hij het vuurtje goed had opgestookt door te praten over een bomaanslag omdat er iemand een rotje in de tuin van het huis van Ataturk in Selanik had gegooid en er een stukje van het pleisterwerk was afgebarsten.
Om maar niet te vergeten dat de geschiedenis is geschreven door die grotere schurken, gezien de geschiedenis altijd door de overwinnaars wordt geschreven. Dan kan je die man iedere rol toeschrijven he.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:41 schreef HiZ het volgende:
Ha, omdat je door grotere schurken dan jijzelf wordt opgehangen word je nog geen heilige.
Wie probeer jij voor de gek de houden hier? Is de luchthaven van Izmir niet vernoemd naar die Misdadiger?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om maar niet te vergeten dat de geschiedenis is geschreven door die grotere schurken, gezien de geschiedenis altijd door de overwinnaars wordt geschreven. Dan kan je die man iedere rol toeschrijven he.
Tegen de zin in van het leger ja.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wie probeer jij voor de gek de houden hier? Is de luchthaven van Izmir niet vernoemd naar die Misdadiger?
quote:arkadaslar saydam cd. karısık akp yandasları beklıyorlar cok dıkkatlı olun.
quote:arkadaslar söylentiler dogrultusunda akkapiya akp yandaslari saldiri düzenleyecek diye haberler var..lütfen kimse tek basina hareket etmesin. herkes bir sekilde birbirine ulasabilir durumda olsun.
quote:AKKAPILI ARKADAŞLAR DİKKATLİ OLUN HÜRRİYET KARAKOLU CİVARINDA ARA SOKAKLARDA 150 KİŞİLİK BİR GRUP PUSUDA BEKLİYOR....
quote:Akkapi akpliler saydamda durmus durumda akkapiya gideceklerdi polis izin vermedi bo$$$ gelmeyinnn burasi costu
quote:ARKADAŞLAR SAYDAM DA AKP NİN SAKALLI, SARIKLI KÖPEKLERİ BİZİ BEKLİYOR. HERŞEYİ YAPABİLİRLER. GEREKLİ TÜM ÖNLEMLERİ ALALIM LÜTFEN. "GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER"
quote:Op zondag 9 juni 2013 14:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
[..]
Vertaling?
[..]
[..]
[..]
Ah de mensen die alevieten en soennieten tegen elkaar uit willen spelen zijn weer bezig.quote:
Bedoel je met "de mensen die" de personen achter deze comments?quote:Op zondag 9 juni 2013 14:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah de mensen die alevieten en soennieten tegen elkaar uit willen spelen zijn weer bezig.
Helaas aan beide zeiden erg gewillige slachtoffers van deze figuren.
Heel erg jammer dit
Niet noodzakelijk. Maar er zijn wel degelijk mensen op Twitter bezig onzin berichten neer te zetten om mensen bang te maken.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Bedoel je met "de mensen die" de personen achter deze comments?
Dit is geen onzinbericht, hetzelfde is gisteravond ook al gebeurd, waarbij akpaanhangers stenen gooide en met bijlen aanviel. Zoals ik net al zei heb ik ZELF contact gehad met mensen uit Akkapi en omgeving.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Maar er zijn wel degelijk mensen op Twitter bezig onzin berichten neer te zetten om mensen bang te maken.
Zo waren er ook berichten van jihadisten die naar het Taksimplein onderweg zouden zijn.
Echt ironisch. Demonstranten zijn juist géén kuddedieren, omdat zij uiteraard voor hen idealen en principes opkomen. Echt te ironisch gewoon...quote:Op zondag 9 juni 2013 14:28 schreef Beathoven het volgende:
Een van mn weinige AKP kennissen deelde dit.
[ afbeelding ]
Conservatieve moslim en woont ook niet in Turkije maar in Frankrijk.. waarom hij niet voor SA o.i.d. kiest is me een raadsel. Maar goed, iedereen z'n mening.
Ze nemen elke fake bericht voor waar aanquote:Op zondag 9 juni 2013 14:52 schreef Melli het volgende:
[..]
Echt ironisch. Demonstranten zijn juist géén kuddedieren, omdat zij uiteraard voor hen idealen en principes opkomen. Echt te ironisch gewoon...
Het lijkt helaas wel die kant op te gaan, ja..quote:Op zondag 9 juni 2013 14:57 schreef Djibril het volgende:
Dadelijk wordt het in Hatay(en omstreken) meer een Aleviet-Soenisme strijd dan dat het een strijd wordt zoals in Instanbul.
Precies, de media is omgekocht. Zelfs TRT, die beweerde dat de demonstranten de Turkse vlag aan het verbranden waren, terwijl die beelden uit het jaar 2010 zijn en PKK aanhangers onze vlag aan het verbranden waren. Echt grappig joh dat onze overheid geeneens zo hard optrad tegen PKK'ers, maar ho maar als je achter Atatürks ideologie staat!quote:Op zondag 9 juni 2013 14:54 schreef xminator het volgende:
[..]
Ze nemen elke fake bericht voor waar aan.
Hij heeft de stemmen van BDP nodig om straks grondwet veranderingen door te voeren zodat hij (net als Poetin) nog langer aan de macht kan blijven.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:58 schreef Melli het volgende:
[..]
Precies, de media is omgekocht. Zelfs TRT, die beweerde dat de demonstranten de Turkse vlag aan het verbranden waren, terwijl die beelden uit het jaar 2010 zijn en PKK aanhangers onze vlag aan het verbranden waren. Echt grappig joh dat onze overheid geeneens zo hard optrad tegen PKK'ers, maar ho maar als je achter Atatürks ideologie staat!
Boehoe, wat zijn de kemalisten toch zielig.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:58 schreef Melli het volgende:
[..]
Echt grappig joh dat onze overheid geeneens zo hard optrad tegen PKK'ers, maar ho maar als je achter Atatürks ideologie staat!
Goh, waar hebben we dat toch eerder gehoord?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:03 schreef Theoden het volgende:
[..]
Hij heeft de stemmen van BDP nodig om straks grondwet veranderingen door te voeren zodat hij (net als Poetin) nog langer aan de macht kan blijven.
Er gaan nu gratis bussen naar Ankara vanuit alle omliggende steden/dorpen om maar voor een grote drukte te zorgen bij zijn toespraken. Echt kansloos.
quote:Op zondag 9 juni 2013 15:17 schreef Theoden het volgende:
Geniaal
http://instagram.com/p/aVdP9VgXem/#
.. van Aydinlik Gazetesi
quote:Op zondag 9 juni 2013 15:17 schreef Theoden het volgende:
Geniaal
http://instagram.com/p/aVdP9VgXem/#
.. van Aydinlik Gazetesi
The fuck is Ataturks ideologie dan? Een alcoholistische boomknuffelaar zijn die aan het vandaliseren is? Dit als represanten van Ataturk te zien is een belediging voor hem.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:58 schreef Melli het volgende:
[..]
Precies, de media is omgekocht. Zelfs TRT, die beweerde dat de demonstranten de Turkse vlag aan het verbranden waren, terwijl die beelden uit het jaar 2010 zijn en PKK aanhangers onze vlag aan het verbranden waren. Echt grappig joh dat onze overheid geeneens zo hard optrad tegen PKK'ers, maar ho maar als je achter Atatürks ideologie staat!
quote:Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The fuck is Ataturks ideologie dan? Een alcoholistische boomknuffelaar zijn die aan het vandaliseren is? Dit als represanten van Ataturk te zien is een belediging voor hem.
Ook echt denken dat het om bomen gaat en daar een weerwoord op te gevenquote:Op zondag 9 juni 2013 17:09 schreef Theoden het volgende:
Mooiste is nog dat hij blijft beweren dat hij 2.8 miljard!!! bomen heeft lopen planten tijdens de afgelopen 10 jaar ....
Dat is meer dan 31.000 bomen per uur als je 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, 10 jaar lang hebt lopen planten.
Sure dude, sure.
Hij zegt dat als het om bomen zou gaan, dat ze dan moeten kijken wat hij allemaal heeft gedaan voor de natuur. Maar dat hij niet gelooft dat het daarom gaat.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ook echt denken dat het om bomen gaat en daar een weerwoord op te geven
Wij, çapulcular, wachten met smart.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:50 schreef Theoden het volgende:
Wow ... hij zegt nu gewoon "dit zal ik jullie betaald zetten"
Waar zegt hij dat?quote:Op zondag 9 juni 2013 16:50 schreef Theoden het volgende:
Wow ... hij zegt nu gewoon "dit zal ik jullie betaald zetten"
Hoe kunnen mensen achter zo iemand staan.. Ik begrijp het echt niet..quote:Op zondag 9 juni 2013 17:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Net bij zijn toespraak in Ankara.
Hij zie iets van "bunun hesabini vereceksiniz".
Lees de post van Bilge. Hij had het niet over de demonstranten betaald zetten. Hij maakt ook nog onderscheid tussen de rellers en de rest.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen achter zo iemand staan.. Ik begrijp het echt niet..
Wat een arrogante hufter.
Tsja, dat is natuurlijk gewoon waar.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:32 schreef Bilge het volgende:
Dat 'betaald zetten' had Erdogan tegen de 'rentelobby', die hij als omschreef als bloedzuigers van het volk.
Erdogan verkondigt leugens in zijn toespraak. Ik heb geen zin meer om naar die vent te luisteren.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lees de post van Bilge. Hij had het niet over de demonstranten betaald zetten. Hij maakt ook nog onderscheid tussen de rellers en de rest.
Ik weet niet of er echt zo iets bestaat als de rentelobby. Necmettin Erbakan schijnt destijds afgezet te zijn omdat hij met het 'havuz sistemi' de rentelobby een hak zette (en daarnaast een NAVO wilde opzetten voor Islamitische landen). Maar de rentelobby is wel een nuttige vijand op dit moment, omdat niet alleen de achterban van Erdogan maar vooral ook zijn links-communistische tegenstanders walgen van banken en rente. Een gedeelde vijand zorgt voor eenheid, zonder dat Erdogan of de oppositie hoeft in te binden.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Tsja, dat is natuurlijk gewoon waar.
Hoewel ik wel een Islamitisch smaakje proef aangezien rente natuurlijk verboden is in Islam.
Jupz. Een nuttige zondebok waar als het een beetje meezit de meeste pro-AKP en anti-AKP mensen het ook totaal niet op hebben. En als bonus nog totaal in lijn met Islam.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:54 schreef Bilge het volgende:
Ik weet niet of er echt zo iets bestaat als de rentelobby. Necmettin Erbakan schijnt destijds afgezet te zijn omdat hij met het 'havuz sistemi' de rentelobby een hak zette (en daarnaast een NAVO wilde opzetten voor Islamitische landen). Maar de rentelobby is wel een nuttige vijand op dit moment, omdat niet alleen de achterban van Erdogan maar vooral ook zijn links-communistische tegenstanders walgen van banken en rente. Een gedeelde vijand zorgt voor eenheid, zonder dat Erdogan of de oppositie hoeft in te binden.
De politie en de rest?quote:Op zondag 9 juni 2013 17:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lees de post van Bilge. Hij had het niet over de demonstranten betaald zetten. Hij maakt ook nog onderscheid tussen de rellers en de rest.
Ja, dat zijn allemaal Wehkamp type figuren, dan krijg je dat.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:54 schreef Bilge het volgende:
Maar de rentelobby is wel een nuttige vijand op dit moment, omdat niet alleen de achterban van Erdogan maar vooral ook zijn links-communistische tegenstanders walgen van banken en rente.
quote:Op zondag 9 juni 2013 16:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
http://www.ecanlitvizle.com/halk-tv-izle/
Hahahaha Halk TV
pinguins en kookprogramma's
Afgezien van wat thugs met stokken hebben we van AKP zijde nog niks gezien.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef Bilge het volgende:
Het verschil tussen de Gezi demonstranten en de AKP demonstranten is dat de tweede groep geen vernielingen aanricht, geen politieagenten aanvalt, alleen Turkse vlaggen draagt en een stuk of 100 keer groter is dan de eerste groep
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sesli güldüm lan.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef Bilge het volgende:
Het verschil tussen de Gezi demonstranten en de AKP demonstranten is dat de tweede groep geen vernielingen aanricht, geen politieagenten aanvalt, alleen Turkse vlaggen draagt en een stuk of 100 keer groter is dan de eerste groep
NOSquote:Turkse premier: geduld raakt op
Toegevoegd: zondag 9 jun 2013, 18:14
Update: zondag 9 jun 2013, 18:34
Het geduld van de Turkse premier Tayyip Erdogan met de demonstraties tegen zijn regering raakt op. Dat zei Erdogan in een toespraak in Ankara.
In een toespraak voor duizenden joelende aanhangers zei de premier: "We waren geduldig, we zullen geduldig zijn, maar er komt ook een eind aan het geduld".
Massabetoging
De achterban van Erdogan was bijeen gekomen op het vliegveld van Ankara. De aanwezigen riepen leuzen als: "We zijn zover dat we ons leven voor je willen geven, Tayyip".
Ook vandaag zijn weer tienduizenden Turken de straat opgegaan om te demonstreren tegen de regering. Het zogenoemde Taksim Solidariteit Platform had opgeroepen tot een massabetoging op het Taksimplein in Istanbul.
Ontslag
De organisatie zegt dat de demonstraties net zo lang doorgaan tot de eisen van de betogers zijn ingewilligd. Het Platform wil onder meer het ontslag van politiechefs en gouverneurs die verantwoordelijk worden gehouden voor geweld tegen demonstranten. Ook in andere steden in Turkije zijn protesten, onder meer in de hoofdstad Ankara en Izmir.
Eerder vandaag bood de gouverneur van Istanbul zijn excuses aan voor de "excessen".
AKP-stemmen:quote:Op zondag 9 juni 2013 18:40 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is de grote waarheid achter dit alles dat Erdogan pissig is over het feit dat hij de verkiezingen van 2011 verloren heeft
Aglanacak halinize gülün. Lucht zeker op.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sesli güldüm lan.
Kwestie van civilisatie. Meisjes met hoofddoeken werden jarenlang gediscrimineerd. Het enige wat ze hier tegen deden was stille, vreedzame protesten voeren. Nooit is ook maar 1 agent aangevallen, of 1 winkelruit gesneuveld.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Afgezien van wat thugs met stokken hebben we van AKP zijde nog niks gezien.
Je kunt de grondwet wijzigen via het parlement wel vergeten, dat gaat totaal nergens heen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:00 schreef Bilge het volgende:
[..]
AKP-stemmen:
2002: 34,29%
2007: 46.65%
2011: 49,92%
De AKP is de eerste partij in de Turkse geschiedenis die drie verkiezingen achter elkaar meer stemmen heeft getrokken. Hun zetels in het parlement gingen desondanks omlaag (omdat meer partijen in het parlement kwamen + kiesdrempel). Ik sluit niet uit dat de CHP en de BDP een nieuwe grondwet steunen (MHP zal dat zeker niet doen), maar ook zonder hun assistentie kan de AKP de grondwet wijzigen dmv een referendum.
Izmir idem dito, Levantines waren trouwens ook een doelwit.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
De DP heeft nonderden mannen van het platteland geld beloofd en naar Istanbul vervoerd om 'de Grieken een lesje te leren'. Daar zijn bewijzen van.
Je foto is kapotquote:Op zondag 9 juni 2013 19:25 schreef gauloisess het volgende:
Megastoet van 40 kilometer lang nu in Ankara
Erdogan _o_
[ afbeelding ]
Je negeert mijn tegenwerpingen en herhaalt je standpunt zonder deze te onderbouwen. Dit is geen discussieren maar drammen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je kunt de grondwet wijzigen via het parlement wel vergeten, dat gaat totaal nergens heen.
Dat referendum gaat ook niet gewonnen worden om de simpele reden dat mensen die op de AKP stemmen omdat ze economisch goed werk hebben gedaan niet hun stem zullen uitbrengen om een man als Erdogan dictatoriale macht te geven.
Ik zei het in 2011 al; Erdogan heeft de verkiezingen verloren en deze toestand wrijft hem er alleen maar met zijn neus in.
Ik vind ze eerder vermoeiend.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:18 schreef Che_ het volgende:
Die anti-Erdogan theorieën hier zijn echt te grappig
Want?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:14 schreef Synthercell het volgende:
Als het op een dag tot een meerderheid komt die zich achter een leider schaart is zo een land in mum van tijd een dictatuur.
Omdat je dan, net als in gevalletje Erdogan, gaat denken dat je alles kan maken want de meerderheid staat toch achter je.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je negeert mijn tegenwerpingen en herhaalt je standpunt zonder deze te onderbouwen. Dit is geen discussieren maar drammen.
[..]
Ik vind ze eerder vermoeiend.
[..]
Want?
Nee mag niet van Erdogan, drank, vrije intieme relaties, verdovende middelen en franje daar heeft de islamist weinig mee op.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
Waar gaat dit heen mensen. Kunnen we niet gewoon blije hippies zijn allemaal?
Mag niet van de verdrietig-boze Padisah.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
Arinc en Gul hebben beide geprobeerd het een beetje te sussen door kleine stappen richting het volk te doen, maar zodra Erdogan weer terug in het land was bleef daar niks meer van over. Helaas.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
Niet om te bagetalliseren ofzo, maar Arinc zegt op zich wel weer verstandige dingen.
Je zou echt haast denken aan een breuk. Ook de gouverneur van Istanbul (ook AKP toch?) zegt dat hij in Gezi mee wil demonstreren. Heel apart allemaal.
http://m.haberturk.com/gu(...)zi-silkelemesi-lazim
Voor mij nogmaals een bewijs dat die mensen daar gewoon naartoe worden gelokt met geld, eten, drinken weet ik veel.quote:
Dit was een uitspraak van vandaag he.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Arinc en Gul hebben beide geprobeerd het een beetje te sussen door kleine stappen richting het volk te doen, maar zodra Erdogan weer terug in het land was bleef daar niks meer van over. Helaas.
quote:''Bestaat het volk alleen uit de mensen die demonstreren bij Taksim Gezi Park? Zijn de mensen die hier in Ankara bijeen zijn niet ook het volk?''
Weet ik, maar ik denk dat het weinig indruk maakt als Erdogan ondertussen overal schreeuwend een toespraak zit te houden waar hij van alles zit te verzinnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit was een uitspraak van vandaag he.
Tja, als je geen traangas op ze spuit zijn mensen vaak een stuk vrolijker. Hoeveel kost het aan politie-inzet en schoonmaak achteraf ? Kon ie niet gewoon zoals normaal met de auto van het vliegveld naar huis zonder dit soort intimidaties door massa's ?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:44 schreef gauloisess het volgende:
Steeds meer volk juicht erdogan toe
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stand vernielingen: 0
Stand gewonden: 0
Mijn buurvrouwen in Taksim dragen hoofddoeken, die zijn ook in het Gezi park, met hun kinderen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:45 schreef Theoden het volgende:
Wat ik verder ook jammer vind is dat hij nu hij even niet meer weet wat hij moet doen opeens gaat teruggrijpen op de Islam.
Er worden vrouwen met hoofddoeken aangevallen op Taksim volgens hem. Nu vraag ik me af waarom daar geen beelden van zijn. Als er ook maar één miniscuul incident zou zijn geweest dan zou het al lang op TRT en Beyaz TV uitgezonden zijn.
Er wordt alcohol gedronken in een moskee volgens hem. Ook dit is weer gelogen, want zelfs de imam heeft dit ontkent.
Hij kan het niet meer af met een normale discussie dus gaat hij weer op zijn gevoelige moslim tour.
Hij verliest gewoon een paar duizend stemmen elke keer dat hij de situatie verder op scherp zet. Het denkende deel van het volk wil geen burgeroorlog of zo'n grote chaos dat het leger weer gaat ingrijpen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:46 schreef Theoden het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik denk dat het weinig indruk maakt als Erdogan ondertussen overal schreeuwend een toespraak zit te houden waar hij van alles zit te verzinnen.
Geen idee over er problemen binnen AKP zijn. Ik heb wel eens wat gehoord over Gul vs Erdogan, maar heb hier echt niet genoeg informatie/kennis over om een discussie aan te gaan.
Ik snap echt niet waarom hij dit zo probeert 'op te lossen'.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij verliest gewoon een paar duizend stemmen elke keer dat hij de situatie verder op scherp zet. Het denkende deel van het volk wil geen burgeroorlog of zo'n grote chaos dat het leger weer gaat ingrijpen.
Dus als de politie traangas op jou samen puit geeft dat jou het recht eigendommen van anderen te vernielen en te plunderen?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, als je geen traangas op ze spuit zijn mensen vaak een stuk vrolijker. Hoeveel kost het aan politie-inzet en schoonmaak achteraf ? Kon ie niet gewoon zoals normaal met de auto van het vliegveld naar huis zonder dit soort intimidaties door massa's ?
"Erdogan is out of conrtol" las ik ergens.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf bij mijn hoop dat de sub-top van de AKP de ballen heeft om hem voor de deur te zetten.
Mijn idee is dat hij kwaad is dat hij verloren heeft, ook al lijkt het nog alsof hij de touwtjes in handen heeft. Hij laat nu gewoon zien dat hij een jongen uit een achterbuurt is, die niet wil toegeven dat het voorbij is.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom hij dit zo probeert 'op te lossen'.
Terwijl er echt genoeg mensen met brains rondlopen in de AKP.
Stil. Laat ze dat ajb doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Demonstranten die roepen hun leven te willen geven voor Erdogan
Doet meteen denken aan de demonstraties voor die seculiere dictator Saddam Hoessein.
Echt hequote:Op zondag 9 juni 2013 18:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sesli güldüm lan.
Het risico dat de meerderheid de minderheid onderdrukt is in een democratie aanwezig, en het valt niet te ontkennen dat dit in Turkije gebeurt. Maar we moeten ook niet vergeten dat:quote:Op zondag 9 juni 2013 19:28 schreef Theoden het volgende:
[..]
Omdat je dan, net als in gevalletje Erdogan, gaat denken dat je alles kan maken want de meerderheid staat toch achter je.
Als dan de minderheid ook nog eens verdeeld is in nog kleinere minderheden zoals het in Turkije is gaat het nog veel sneller.
Doe jij nou een waarheidsclaim?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:57 schreef Ambipur het volgende:
Sommige Turken moeten nog wakker worden en de waarheid onder ogen zien
Dat is wat ik ook niet snap. Hij is echt niet dom en hij heeft het nu al 10 jaar lang super slim gespeeld en alles stukje bij beetje naar zich toe weten te trekken. Niemand kan ontkennen dat hij ook wel goede dingen heeft gedaan, al dan niet met een niet bekende achterliggende gedachte.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom hij dit zo probeert 'op te lossen'.
Terwijl er echt genoeg mensen met brains rondlopen in de AKP.
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ho ho lieve Trigger, jij weet niet op wat ik nu doel.
Echt hequote:Op zondag 9 juni 2013 19:44 schreef Triggershot het volgende:
Bizar dat mensen die huilie doen over Erdogan's 'denigrerende' toon, de pro supporters zien als een stel schapen. Hypocriet gedoe.
JIj bent een kloon van die halve gare die laatst geband is. Kan niet andersquote:Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef gauloisess het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 9 juni 2013 19:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn idee is dat hij kwaad is dat hij verloren heeft, ook al lijkt het nog alsof hij de touwtjes in handen heeft. Hij laat nu gewoon zien dat hij een jongen uit een achterbuurt is, die niet wil toegeven dat het voorbij is.
Hij is geboren in Kasimpasa. Zeg maar een soort oud-west van Amsterdam.
Hij heeft meer recht op spreken over zijn stad waar doe tevens burgemeester is geweest dan dat impporttuig wat toen nog niet eens geboren was en nu de boel daar aan het afbreken is.
Volgens mij is de conclusie wel inmiddels dat Erdogan keihard door de mand is gevallen door zijn eigen optreden in hoe met deze sotuatie om te gaan. Hij draagt niet bij aan een oplossing maar blijkt keer op keer dat juist zijn gedrag het probleem verergerd. Zou je kunnen zeggen dat het normaal gesproken einde carriere is nu? Als zijn huidige periode afloopt? Ik ken hem niet maar had em hoger ingeschat dan de reacties de hij nu keer op keer geeft.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:50 schreef De_Guidance het volgende:
Jammer van die leugens inderdaad. Ook over die zogenaamde 17 doden in Wall street
Inderdaad. Echt absurd dit.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook niet snap. Hij is echt niet dom en hij heeft het nu al 10 jaar lang super slim gespeeld en alles stukje bij beetje naar zich toe weten te trekken. Niemand kan ontkennen dat hij ook wel goede dingen heeft gedaan, al dan niet met een niet bekende achterliggende gedachte.
Dit had hij met 2 woorden kunnen oplossen en misschien zelfs meer stemmen naar zich toe weten te halen. De vrijdag dat het uit de hand begon te lopen kwam er toevallig ook een rechterlijke uitspraak naar buiten waarin werd gezegd dat de plannen omtrent Gezi Park niet door mochten gaan.
Als hij daar gewoon gebruik van had gemaakt en had gezegd "ok, laten we nog een keer om de tafel gaan zitten en kijken wat we kunnen doen" was dit niet gebeurd en was hij waarschijnlijk in aanzien gestegen bij heel veel mensen.
I was checking this girl next doorquote:
Ga je ook naar Ankara?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef Bilge het volgende:
You was, you, niet I.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
I was checking this girl next door
When her parents went out
She phoned said, "hey boy, come on right around"
So I knock at the door
You was standing with a bottle of red wine
Ready to pour
Dressed in long black Satin and Lace to the floor
Goed nummer Trigger. Beetje Haram dit dat.
Ik doelde op Bilges tekst over minderheden. Was iets teveel onzin.
Ik denk dat voor veel mensen hij nog steeds belangrijk blijft vanwege de grote veranderingen in economie/infrastructuur/inkomen/terugdringen van het leger. Opgeteld met de conservatieve "ruggengraat" van de partij denk ik dat hij nog altijd vrij groot zal blijven. Tenzij er echt een ruzie binnen de partij uitbreekt of dit compleet uit de hand loopt.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij is de conclusie wel inmiddels dat Erdogan keihard door de mand is gevallen door zijn eigen optreden in hoe met deze sotuatie om te gaan. Hij draagt niet bij aan een oplossing maar blijkt keer op keer dat juist zijn gedrag het probleem verergerd. Zou je kunnen zeggen dat het normaal gesproken einde carriere is nu? Als zijn huidige periode afloopt? Ik ken hem niet maar had em hoger ingeschat dan de reacties de hij nu keer op keer geeft.
'OPEN DE OGEN MENSE' figuren worden in NL al snel in een TBS-kliniek gestopt toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
You was, you, niet I.
Zelfs dan vind ik het nogal gewaagd om een alternatief te omschrijven als 'ogen open en waarheid onder ogen komen'?
We kunnen concluderen dat er een grote kudde schapen op de been is en een kleinere waarbij de herder in zijn rol faalde de hele groep bijelkaar te houden. Als ik ernaast zit moet je t zeggenquote:Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Echt he
Als je anti bent, ben je niet gehersenspoeld, slim en ontwikkeld.
Als je pro bent ben je een schaap![]()
En tot nu toe zijn juist de mensen die anti zijn zeer agressief en varen een blinde koers als ze discussie voeren.
Turkse BullShitters?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
'OPEN DE OGEN MENSE' figuren worden in NL al snel in een TBS-kliniek gestopt toch?
Geen wonder dat je dan zoveel vernielingen kreeg bij die andere kudde zonder herder.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We kunnen concluderen dat er een grote kudde schapen op de been is en een kleinere waarbij de herder in zijn rol faalde de hele groep bijelkaar te houden. Als ik ernaast zit moet je t zeggen
quote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Bilge het volgende:
Ik ben benieuwd naar de polls, maar ik vermoed dat Erdogan hier alleen maar sterker van wordt. Dit is wat de gewone, apolitieke burger van dit hele gebeuren vindt:
Nee, die worden vergast.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
Gewone burger? Grofgebekte vrouw.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Bilge het volgende:
Ik ben benieuwd naar de polls, maar ik vermoed dat Erdogan hier alleen maar sterker van wordt. Dit is wat de gewone, apolitieke burger van dit hele gebeuren vindt:
Doen alsof etnische minderheden nu minder de kans lopen om collectief vermoord te worden, omdat er nu zoiets als sociale media bestaat is lachwekkend, ook al kan men de politici daar nu op aanspreken en komen ze er zgn niet mee weg.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
You was, you, niet I.
Zelfs dan vind ik het nogal gewaagd om een alternatief te omschrijven als 'ogen open en waarheid onder ogen komen'?
Ja, vind je dit grappig? Want een onbeschofte vrouw. Yasindan utansin be. En dan praat ze op het eind over 'ayip'.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Bilge het volgende:
quote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen wonder dat je dan zoveel vernielingen kreeg bij die andere kudde zonder herder.
Sinds wanneer is een Alevi een etnisch minderheid dan? Religieus minderheid, sure, maar om nu te zeggen dat de gemiddelde Sunni moslim het toen veel beter had, of de Koerd, Arabier, Armeen en Griek?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Doen alsof etnische minderheden nu minder de kans lopen om collectief vermoord te worden, omdat er nu zoiets als sociale media bestaat is lachwekkend, ook al kan men de politici daar nu op aanspreken en komen ze er zgn niet mee weg.
Kijk maar naar Madimak. Ja, iedereen is toen afgestraft
Hier loopt ook zo iemand rond. Deze vrouw lijkt mij psychisch niet in orde. Iemand die fatsoen heeft doet dit niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, vind je dit grappig? Want een onbeschofte vrouw. Yasindan utansin be. En dan praat ze op het eind over 'ayip'.
Vergeet de nieuwe generatie niet. En het gemiddelde volk is wel iets slimmer dan dit wijf, hoop ik.
Arme vrouw. Ze zal het geld wel nodig hebben.quote:
Een Alevi is een etnische minderheid, het zijn vaak geen Turken.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een Alevi een etnisch minderheid dan? Religieus minderheid, sure, maar om nu te zeggen dat de gemiddelde Sunni moslim het toen veel beter had, of de Koerd, Arabier, Armeen en Griek?
Laat maar. Ik reageer op het verkeerde filmpje. Deze is leukerquote:Op zondag 9 juni 2013 20:18 schreef De_Guidance het volgende:
"Geneukte homofiele hoerenzonen die ik neuk."
Gemiddelde burger, hoop het niet.
Die homofiele was idd too much.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:18 schreef De_Guidance het volgende:
"Geneukte homofiele hoerenzonen die ik neuk."
Gemiddelde burger, hoop het niet.
Er zijn bepaalde minderheden die kunnen jarenlang ongestoord in een slachtofferrol kruipen aan de hand van één gebeurtenis in het verleden waar ze telkens naar verwijzen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een Alevi een etnisch minderheid dan? Religieus minderheid, sure, maar om nu te zeggen dat de gemiddelde Sunni moslim het toen veel beter had, of de Koerd, Arabier, Armeen en Griek?
Net allochtonen in Nederland.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er zijn bepaalde minderheden die kunnen jarenlang ongestoord in een slachtofferrol kruipen aan de hand van één gebeurtenis in het verleden waar ze telkens naar verwijzen.
Daar zijn een paar hele bekende voorbeelden van.
Uh nee, een Alevi zijn maakt je geen minderheid, een aanvullend voorwaarde zoals je dan toevallig 'geen' Turk bent is datgene wat iemand een etnisch minderheid maakt, niet dat ze Alevi zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een Alevi is een etnische minderheid, het zijn vaak geen Turken.
Ik doelde eigenlijk niet op Grieken/Armenen, dat gaat wel erg ver terug. Ik had het over de afgelopen 20 jaar.
Ik zie niemand in opstand komen als een Koerd of Alevi achtergesteld wordt.
[..]
Ze lijkt mij Erzincanli. Die schelden ook zo
Slachtofferrol? Aan de hand van één gebeurtenis?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er zijn bepaalde minderheden die kunnen jarenlang ongestoord in een slachtofferrol kruipen aan de hand van één gebeurtenis in het verleden waar ze telkens naar verwijzen.
Pyschologisch kan ik dat wel begrijpen eerlijk gezegd, met name als de restanten aanwezig zijn in de huidige (Turkse) politiek, maar om vanuit zo een totalitair perspectief te kijken vind ik wel bizar helaas.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Eén gebeurtenis?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Cool. Wat jij wil. Je leidt dit een kant op waar ik niet naar toe wil. Social media maakt het niet moeilijker, daar ging het omquote:Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh nee, een Alevi zijn maakt je geen minderheid, een aanvullend voorwaarde zoals je dan toevallig 'geen' Turk bent is datgene wat iemand een etnisch minderheid maakt, niet dat ze Alevi zijn.
Honderdenduizenden Alevi's in Turkije die Alevi zijn, maar aan wie je het echt niet vanwege uiterlijk ziet.
Zeker. En dan als je nagaat dat de meeste daarvan zich zo lang hebben ingehouden terwijl de emoties die meespelen waarschijnlijk 100x zo sterk zijn dan van de relschoppers.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef Bilge het volgende:
Kun je nagaan hoe boos ze is. Een man van leeftijd (ingetogen vader van 2 kinderen) vertelde mij dat hij heeft gehuild toen de demonstraties net begonnen en het een opstap leek naar een staatsgreep. Turkije is voor veel mensen de enige bron waar ze hun zelfrespect vandaan halen, het enige waar ze een beetje trots op zijn. Als je dan ziet dat een stel werkloze anarchisten de boel kort en klein slaat, dan maakt dat een boel emotie los.
Yav, als jij zegt ik ben een Alevi. Dan ben jij een religieuze minderheid.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Cool. Wat jij wil. Je leidt dit een kant op waar ik niet naar toe wil. Social media maakt het niet moeilijker, daar ging het om
Trigger, je lult er om heen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yav, als jij zegt ik ben een Alevi. Dan ben jij een religieuze minderheid.
Als jij zegt ik ben een Armeen, dan ben je een etnische minderheid.
Als jij beiden bent, dan ben je ook beiden.
Maar Alevi pur sang, maakt je geen etnisch minderheid.
Mja, helaas werkt social media 2 kanden op.
Jij vagina't er om heen, waar 'om' precies?quote:
Ah, daar valt de vergelijking eigenlijk in t niet want schapen vernielen niet zoveel. Dus maar weer ff over mensen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen wonder dat je dan zoveel vernielingen kreeg bij die andere kudde zonder herder.
Wat ben jij vandaag niet halal.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij vagina't er om heen, waar 'om' precies?
Dus jij ziet zo iemand als de gemiddelde AKP-stemmer?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Heden dag worden Alawieten (of Alevieten nog bedreigd worden weet ik niet, maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden.Imbicielen.
Op wie doel je dan precies?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Punt is wel dat ik het jammer vind dat er mensen zijn die dit graag willen trekken naar een situatie over Alevieten wat het niet is.
Dat Syrië gebeuren moet je zoveel mogelijk buiten de deur houden.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Sivas, Çorum, K.Maras....
Heden dag worden Alawieten (of Alevieten nog bedreigd worden weet ik niet, maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden.Imbicielen.
Gaat niet over dit topic. Facebook en Twitter lees ik absurde dingen.quote:
Iedereen die een Turks paspoort of ID heeft mag zich met trots inwoner van Turkije noemen en daarbij kan iemand best nog een andere culturele identiteit dragen. In deze diversiteit bestaat er geen goed en slecht. Leven, laten leven, dialoog gebruiken en verschillen respecteren.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yav, als jij zegt ik ben een Alevi. Dan ben jij een religieuze minderheid.
Als jij zegt ik ben een Armeen, dan ben je een etnische minderheid.
Als jij beiden bent, dan ben je ook beiden.
Maar Alevi pur sang, maakt je geen etnisch minderheid.
Mja, helaas werkt social media 2 kanden op.
Waar haal je dit nou vandaan? Jij(?) zei dat minderheden ná één incident de slachtofferrol aannemen. Ik zei dat er in Maras, Çorum en Sivas erge dingen zijn gebeurd en dat minderheden nog steeds worden bedreigd. Heb ik specifiek gezegd dat het akp'ers waren die dat deden?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus jij ziet zo iemand als de gemiddelde AKP-stemmer?
Hangt er ook vanaf of de schapen te vinden zijn op de stranden van Antalya en Izmir of dorpen van Centraal Anatolie natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah, daar valt de vergelijking eigenlijk in t niet want schapen vernielen niet zoveel. Dus maar weer ff over mensen.
Waarom stelt Erdoan zich niet op als leider van alle Turken ipv partijpolitiek te bedrijven in tijden van crisis?
quote:Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou vandaan? Jij(?) zei dat minderheden ná één incident de slachtofferrol aannemen. Ik zei dat er in Maras, Çorum en Sivas erge dingen zijn gebeurd en dat minderheden nog steeds worden bedreigd. Heb ik specifiek gezegd dat het akp'ers waren die dat deden?
AKP-aanhangers dus.quote:maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden.
Ik, als iemand van een minderheid, ben trots op mijn Turks paspoort en op onze vlag en op alles. En ik vind het verschrikkelijk om te zien dat het land wordt verkocht, dat onze geschiedenis wordt gewist, etc. etc.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iedereen die een Turks paspoort of ID heeft mag zich met trots inwoner van Turkije noemen en daarbij kan iemand best nog een andere culturele identiteit dragen. In deze diversiteit bestaat er geen goed en slecht. Leven, laten leven, dialoog gebruiken en verschillen respecteren.
Beide groepen die discrimineren stikken er maar in.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gaat niet over dit topic. Facebook en Twitter lees ik absurde dingen.
Iedereen hier is gelukkig wel vrij beschaafd, ook al zijn we het niet altijd eens.
Net was jullie definitie van normale volk die scheldende teyze. Het is maar wat je wil lezen.quote:
Ik snap werkelijk geen bal van wat je probeert te zeggen, geen wonder dat ik er dan 'om heen draai'quote:Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat ben jij vandaag niet halal.
Dat social media het niet lastiger maakt een etnische minderheid aan te vallen en dat politici er niet makkelijker mee wegkomen als zij ze proberen te assimileren/elimineren.
Dat is een ideaal, praktisch ligt het helaas nogal anders.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iedereen die een Turks paspoort of ID heeft mag zich met trots inwoner van Turkije noemen en daarbij kan iemand best nog een andere culturele identiteit dragen. In deze diversiteit bestaat er geen goed en slecht. Leven, laten leven, dialoog gebruiken en verschillen respecteren.
Huh ?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
JIj bent een kloon van die halve gare die laatst geband is. Kan niet anders
Nee, niet die van mij.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Net was jullie definitie van normale volk die scheldende teyze. Het is maar wat je wil lezen.
Maar waarom partijpolitiek bedrijven in tijden van crisis? Waarom spreekt Erdoan over "zijn" achterban als in de AKP terwijl we niet in verkiezingstijd zitten. Waarom stelt hij zich niet op als volksvertegenwoordiger? Dat is hij toch per slot van rekening?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hangt er ook vanaf of de schapen te vinden zijn op de stranden van Antalya en Izmir of dorpen van Centraal Anatolie natuurlijk.
Wat Erdogan fout doet, moet hij mee kappen, lijkt me een intersubjectief te verdedigen standpunt. Vernielingen geven Erdogan een sterker positie, de bezwaren democratisch verlopen had Erdogan achtergelaten zonder poten, maar nee, mensen die bezwaar tonen en vandalen moeten perse en overal als één collectief groep gezien worden, overigens niet alleen door AKP, ook door de westerse media en zelfs door CHP, omdat ze allemaal tegen Erdogan zijn.
Wat snap je niet? Ik reageer op een ander. Jij reageert op mij. Vervolgens ik weer op jou. Probeer het weer eens rustig van boven naar beneden te lezen.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk geen bal van wat je probeert te zeggen, geen wonder dat ik er dan 'om heen draai'
Het werd geroepen, dus ik haak daar op in.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, niet die van mij.
Overigens bedoel ik het niet beledigend tegenover Alevieten (van slachtofferrol).
Nou ja, ik kan jou een harteloze eikel noemen of bewonderingswaardig, meer dan wat je zegt, hangt er ook vanaf waarom / waarop je het zegt, niet? Dus op welke / wiens vragen heeft hij zodanig gereageerd?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar waarom partijpolitiek bedrijven in tijden van crisis? Waarom spreekt Erdoan over "zijn" achterban als in de AKP terwijl we niet in verkiezingstijd zitten. Waarom stelt hij zich niet op als volksvertegenwoordiger? Dat is hij toch per slot van rekening?
Mwuah, ik reageerde heel concreet op een naar mijn mening denigrerende waarheidsclaim.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Ik reageer op een ander. Jij reageert op mij. Vervolgens ik weer op jou. Probeer het weer eens rustig van boven naar beneden te lezen.Succes Trigger.
Pro regering of anti?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het is weer begonnen in Akkapi..
De politie heeft de wegen geblokkeerd zodat niemand uit Akkapi eruit of erin kan. Ze zouden lopen naar Atatürk Park, maar dat kon dus niet meer. Hierdoor zijn de mensen die in Atatürk Park waren naar Akkapi gelopen, en die zijn net aangekomen... 15.000 mensen hoorde ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De politie heeft net een ses bombasi (wat is de vertaling? Geluidsbom?) gegooid.
Een verandering in de wereld begint bij een verandering thuis. Zolang we hier maar blijven praten over negatieve verschillen waarin we onze eigen groep tot superieur zien blijven we allemaal maar op een eilandje zitten. Vooroordelen gebruiken en deuren gesloten houden is de makkelijkste weg.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is een ideaal, praktisch ligt het helaas nogal anders.
Veel Turken in NL.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:
Opvallend: bijna deel 21 deze reeks in iets meer dan een week en Syrië-reeks is sinds 2011 nog 'maar' bij deel 27.
Çapulcular.quote:
Komt omdat ik al die turkjes - op ISMFOF na danquote:Op zondag 9 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:
Opvallend: bijna deel 21 deze reeks in iets meer dan een week en Syrië-reeks is sinds 2011 nog 'maar' bij deel 27.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |