Ik dacht van wel, maar na vandaag denk ik er toch weer anders over. Ik denk dat er iedere weekend wel demonstraties gaan zijn totdat Erdogan een stapje terug wil doen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:18 schreef Djibril het volgende:
[..]
Als Turkije valt, valt ook Barzani. Dus een burgeroorlog zal niet uitbreken sinds de Koerden onder Barzani hem zelf zullen lynchen.
Maar ontopic weer dit is een Turkse revolutie. Koerden hebben niet zoveel mee te maken. We zien ook dat het Oosten relatief het rustiger is.
Een vraagje:
Denken jullie dat de toppunt van demonstraties al bereikt is en dat het nu beetje gaat afzakken?
Grappig dat jij uitgerekend zoiets zegt na je vorige postsquote:
Het staat je niet aan waarschijnlijkquote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Grappig dat jij uitgerekend zoiets zegt na je vorige posts![]()
Ik lees gewoon over je posts heen voortaan, niet reactiewaardig.
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
Ik snap niet echt niet hoor.
Politie is weer bezig in Ankara. Toen ze begonnen met traangas was het al 23:00 in Turkije. Hele dag waren er absoluut geen problemen. Over een uurtje of 1-2 zou iedereen lekker rustig naar huis gaan. Wat is dan je reden om nu opeens uit het niks een charge uit te voeren tegen onschuldige burgers die gewoon gebruik maken van hun grondrechten?
ook dat.. waarschijnlijk lopen de grootste schreeuwers voorop. Niet zoveel anders dan bij andere demonstraties in de wereld waarbij een paar de held willen uithangen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.
Doe het dan 2 uur later als alle normale mensen naar huis zijn .... Wat heeft het voor nut om opeens traangas te gaan schieten op een groep van 10.000 of meer man ....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Omdat 's nachts de meeste relschoppers overblijven.
Tja, tot hoelaat mag er eigenlijk gedemonstreerd worden? Het is al laat zat voor mensen die rustig willen slapen en bovendien zijn het misschien maatregelen om te voorkomen dat het weer erger wordt later.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:01 schreef Theoden het volgende:
[..]
Doe het dan 2 uur later als alle normale mensen naar huis zijn .... Wat heeft het voor nut om opeens traangas te gaan schieten op een groep van 10.000 of meer man ....
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Tja, tot hoelaat mag er eigenlijk gedemonstreerd worden? Het is al laat zat voor mensen die rustig willen slapen en bovendien zijn het misschien maatregelen om te voorkomen dat het weer erger wordt later.
ok en zodra het donker wordt beginnen ze met vernielen. 23.00 is wel donker lijkt me.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:05 schreef Theoden het volgende:
[..]
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.
O alsjeblieft de feministen, die begonnen al te protesteren toen de abortuswetten strenger werden. Zo streng dat het nu ongeveer gelijk loopt met die van West-Europa.quote:
Kan je aub. eens ophouden met al die "aannames" die je maakt ... Soms doe je net of je erbij staat te kijken, maar je hebt echt geen enkel idee en roept maar wat.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
ok en zodra het donker wordt beginnen ze met vernielen. 23.00 is wel donker lijkt me.
Of ik kan net als jou met oogkleppen naar de situatie kijken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Kan je aub. eens ophouden met al die "aannames" die je maakt ... Soms doe je net of je erbij staat te kijken, maar je hebt echt geen enkel idee en roept maar wat.
Dat doe je al wees maar niet bang.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
Of ik kan net als jou met oogkleppen naar de situatie kijken.
Dan zou ik zeggen: ga dan gewoon op tijd naar huis, want je weet dat de politie gaat ingrijpen. En terecht ook. Of moeten ze dat tuig hun gang laten gaan omdat er onschuldige er vrijwillig tussen staan. Je bekijkt alles van 1 kant, complete tunnelvisie.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:56 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat doe je al wees maar niet bang.
Ik zeg dat er nog 10.000 man op straat waren. Kinderen, mannen, vrouwen, vaders, moeders, opa's, oma's die van hun grondrecht gebruik aan het maken waren.
Politie heeft nogmaals overdreven veel geweld gebruikt om het uiteen te drijven en jij praat dat even in 1 zin goed terwijl je geen idee hebt hoe het eraan toe ging. Dit soort dingen zijn nou juist waarom het volk in opstand is gekomen. Erdogan wil dit niet snappen.
Door de manier waarop jij reageert op bepaalde dingen snap ik in ieder geval heel goed waarom je achter Erdogan staat.
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen: ga dan gewoon op tijd naar huis, want je weet dat de politie gaat ingrijpen. En terecht ook. Of moeten ze dat tuig hun gang laten gaan omdat er onschuldige vrijwillig tussen staan. Je bekijkt alles van 1 kant, complete tunnelvisie.
quote:Op zondag 9 juni 2013 00:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.
Waar gaat het naartoe als je al gaat ingrijpen omdat je denkt dat er iets gaat gebeuren ... echt serieus man wtf.
Dat is niet waar.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er waren geen ongeregeldheden! Jezus man hoe moeilijk is dat nou te begrijpen. Volk heeft gewoon alle recht om te demonsteren en zolang er niks aan de hand is moet de politie gewoon wegblijven.
Waar staat dat precies in de Turkse grondwet? Kan het mij haast niet voorstellen, aangezien dat zelfs in Nederland niet mag.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:05 schreef Theoden het volgende:
[..]
In de grondwet staat dat iedereen op ieder moment en op iedere plaats mag demonstreren zolang dit zonder wapens of vernielingen gepaard gaat.
http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/anayasa.uc?p1=34quote:Op zondag 9 juni 2013 01:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Waar staat dat precies in de Turkse grondwet? Kan het mij haast niet voorstellen, aangezien dat zelfs in Nederland niet mag.
quote:Iedereen, zonder voorafgaande toestemming, heeft het recht om ongewapende en vreedzame bijeenkomsten en demonstraties te houden.
Het recht tot vergadering en betoging, echter, de nationale veiligheid, de openbare orde, de preventie van criminaliteit, de volksgezondheid en de openbare zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen en worden beperkt door de wet.
De uitoefening van het recht om vergaderingen en demonstratie marsen formaliteiten, voorwaarden en wettelijk voorgeschreven procedures houden
Met een dikke voetnoot naar openbare orde en nationale veiligheid.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/anayasa.uc?p1=34
Geen huilie over fatsoenlijke demonstraties dus.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Met een dikke voetnoot naar openbare orde en nationale veiligheid.
Oftewel: je mag protesteren zolang je overheid het goedkeurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |