abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juni 2013 @ 19:39:07 #201
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127591266
Niet om te bagetalliseren ofzo, maar Arinc zegt op zich wel weer verstandige dingen.

Je zou echt haast denken aan een breuk. Ook de gouverneur van Istanbul (ook AKP toch?) zegt dat hij in Gezi mee wil demonstreren. Heel apart allemaal.

http://m.haberturk.com/gu(...)zi-silkelemesi-lazim
pi_127591347
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
Niet om te bagetalliseren ofzo, maar Arinc zegt op zich wel weer verstandige dingen.

Je zou echt haast denken aan een breuk. Ook de gouverneur van Istanbul (ook AKP toch?) zegt dat hij in Gezi mee wil demonstreren. Heel apart allemaal.

http://m.haberturk.com/gu(...)zi-silkelemesi-lazim
Arinc en Gul hebben beide geprobeerd het een beetje te sussen door kleine stappen richting het volk te doen, maar zodra Erdogan weer terug in het land was bleef daar niks meer van over. Helaas.
pi_127591369
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hahaaaaaa. _O-
Voor mij nogmaals een bewijs dat die mensen daar gewoon naartoe worden gelokt met geld, eten, drinken weet ik veel.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:42:53 #204
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127591422
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:27 schreef Bilge het volgende:

Ik vind ze eerder vermoeiend. :P

Ja, in het begin sowieso maar daarna wordt het gewoon komedie.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:42:59 #205
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127591427
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:41 schreef Theoden het volgende:

[..]

Arinc en Gul hebben beide geprobeerd het een beetje te sussen door kleine stappen richting het volk te doen, maar zodra Erdogan weer terug in het land was bleef daar niks meer van over. Helaas.
Dit was een uitspraak van vandaag he.
pi_127591494
Bizar dat mensen die huilie doen over Erdogan's 'denigrerende' toon, de pro supporters zien als een stel schapen. Hypocriet gedoe.
pi_127591516
Steeds meer volk juicht erdogan toe :)

Stand vernielingen: 0
Stand gewonden: 0
  zondag 9 juni 2013 @ 19:45:02 #208
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127591518
quote:
''Bestaat het volk alleen uit de mensen die demonstreren bij Taksim Gezi Park? Zijn de mensen die hier in Ankara bijeen zijn niet ook het volk?''
pi_127591519
Wat ik verder ook jammer vind is dat hij nu hij even niet meer weet wat hij moet doen opeens gaat teruggrijpen op de Islam.

Er worden vrouwen met hoofddoeken aangevallen op Taksim volgens hem. Nu vraag ik me af waarom daar geen beelden van zijn. Als er ook maar één miniscuul incident zou zijn geweest dan zou het al lang op TRT en Beyaz TV uitgezonden zijn.

Er wordt alcohol gedronken in een moskee volgens hem. Ook dit is weer gelogen, want zelfs de imam heeft dit ontkent.

Hij kan het niet meer af met een normale discussie dus gaat hij weer op zijn gevoelige moslim tour.
pi_127591583
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:42 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dit was een uitspraak van vandaag he.
Weet ik, maar ik denk dat het weinig indruk maakt als Erdogan ondertussen overal schreeuwend een toespraak zit te houden waar hij van alles zit te verzinnen.

Geen idee over er problemen binnen AKP zijn. Ik heb wel eens wat gehoord over Gul vs Erdogan, maar heb hier echt niet genoeg informatie/kennis over om een discussie aan te gaan.
pi_127591692
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:44 schreef gauloisess het volgende:
Steeds meer volk juicht erdogan toe :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Stand vernielingen: 0
Stand gewonden: 0
Tja, als je geen traangas op ze spuit zijn mensen vaak een stuk vrolijker. Hoeveel kost het aan politie-inzet en schoonmaak achteraf ? Kon ie niet gewoon zoals normaal met de auto van het vliegveld naar huis zonder dit soort intimidaties door massa's ?
pi_127591746
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:45 schreef Theoden het volgende:
Wat ik verder ook jammer vind is dat hij nu hij even niet meer weet wat hij moet doen opeens gaat teruggrijpen op de Islam.

Er worden vrouwen met hoofddoeken aangevallen op Taksim volgens hem. Nu vraag ik me af waarom daar geen beelden van zijn. Als er ook maar één miniscuul incident zou zijn geweest dan zou het al lang op TRT en Beyaz TV uitgezonden zijn.

Er wordt alcohol gedronken in een moskee volgens hem. Ook dit is weer gelogen, want zelfs de imam heeft dit ontkent.

Hij kan het niet meer af met een normale discussie dus gaat hij weer op zijn gevoelige moslim tour.
Mijn buurvrouwen in Taksim dragen hoofddoeken, die zijn ook in het Gezi park, met hun kinderen.
pi_127591803
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:46 schreef Theoden het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik denk dat het weinig indruk maakt als Erdogan ondertussen overal schreeuwend een toespraak zit te houden waar hij van alles zit te verzinnen.

Geen idee over er problemen binnen AKP zijn. Ik heb wel eens wat gehoord over Gul vs Erdogan, maar heb hier echt niet genoeg informatie/kennis over om een discussie aan te gaan.
Hij verliest gewoon een paar duizend stemmen elke keer dat hij de situatie verder op scherp zet. Het denkende deel van het volk wil geen burgeroorlog of zo'n grote chaos dat het leger weer gaat ingrijpen.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:50:35 #214
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127591820
Jammer van die leugens inderdaad. Ook over die zogenaamde 17 doden in Wall street
  zondag 9 juni 2013 @ 19:51:36 #215
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127591868
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij verliest gewoon een paar duizend stemmen elke keer dat hij de situatie verder op scherp zet. Het denkende deel van het volk wil geen burgeroorlog of zo'n grote chaos dat het leger weer gaat ingrijpen.
Ik snap echt niet waarom hij dit zo probeert 'op te lossen'.
Terwijl er echt genoeg mensen met brains rondlopen in de AKP.
pi_127591877
Ik blijf bij mijn hoop dat de sub-top van de AKP de ballen heeft om hem voor de deur te zetten.
pi_127591895
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tja, als je geen traangas op ze spuit zijn mensen vaak een stuk vrolijker. Hoeveel kost het aan politie-inzet en schoonmaak achteraf ? Kon ie niet gewoon zoals normaal met de auto van het vliegveld naar huis zonder dit soort intimidaties door massa's ?
Dus als de politie traangas op jou samen puit geeft dat jou het recht eigendommen van anderen te vernielen en te plunderen?

En dat laatste sloeg nergens op :')
pi_127591923
Je legoblokjes hebben mooie kleuren, man. Geel & Rood.

OT: erdogan liegt inderdaad over gebeurtenissen. Niemand met een hoofddoek is belaagd, sowieso is er niet één vrouwelijke demonstrant belaagd. Iedereen loopt zij aan zij.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:53:09 #219
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127591927
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf bij mijn hoop dat de sub-top van de AKP de ballen heeft om hem voor de deur te zetten.
"Erdogan is out of conrtol" las ik ergens. :P
pi_127591941
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mijn idee is dat hij kwaad is dat hij verloren heeft, ook al lijkt het nog alsof hij de touwtjes in handen heeft. Hij laat nu gewoon zien dat hij een jongen uit een achterbuurt is, die niet wil toegeven dat het voorbij is.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:56:24 #221
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592066
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Demonstranten die roepen hun leven te willen geven voor Erdogan :')
Doet meteen denken aan de demonstraties voor die seculiere dictator Saddam Hoessein.
Stil. Laat ze dat ajb doen. :)
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sesli güldüm lan.
Echt he :D
pi_127592076
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:28 schreef Theoden het volgende:

[..]

Omdat je dan, net als in gevalletje Erdogan, gaat denken dat je alles kan maken want de meerderheid staat toch achter je.

Als dan de minderheid ook nog eens verdeeld is in nog kleinere minderheden zoals het in Turkije is gaat het nog veel sneller.
Het risico dat de meerderheid de minderheid onderdrukt is in een democratie aanwezig, en het valt niet te ontkennen dat dit in Turkije gebeurt. Maar we moeten ook niet vergeten dat:

- Turkije is aangesloten bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens. Hoewel dit geen wondermiddel is kunnen burgers die claimen dat hun mensenrechten zijn geschonden in het uiterste geval naar het EHRM.

- In Turkije vrijwel iedereen ooit onderdrukt is, waardoor Turkse politici beseffen dat minderheden niet geassimileerd willen worden, dat pogingen daartoe verspilde energie is die veel beter aan andere zaken besteed kan worden. (Daarom worden er onderhandelingen gevoerd met de PKK en wordt het hoofddoekjesverbod langzaam maar zeker opgeheven).

- De opkomst van sociale media maakt het makkelijker voor minderheden om zich te organiseren, waardoor politici in de toekomst nog moeilijker zullen wegkomen met assimilatiepogingen.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:57:37 #223
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592117
Sommige Turken moeten nog wakker worden en de waarheid onder ogen zien :')
pi_127592146
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:57 schreef Ambipur het volgende:
Sommige Turken moeten nog wakker worden en de waarheid onder ogen zien :')
Doe jij nou een waarheidsclaim?
pi_127592154
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook niet snap. Hij is echt niet dom en hij heeft het nu al 10 jaar lang super slim gespeeld en alles stukje bij beetje naar zich toe weten te trekken. Niemand kan ontkennen dat hij ook wel goede dingen heeft gedaan, al dan niet met een niet bekende achterliggende gedachte.

Dit had hij met 2 woorden kunnen oplossen en misschien zelfs meer stemmen naar zich toe weten te halen. De vrijdag dat het uit de hand begon te lopen kwam er toevallig ook een rechterlijke uitspraak naar buiten waarin werd gezegd dat de plannen omtrent Gezi Park niet door mochten gaan.

Als hij daar gewoon gebruik van had gemaakt en had gezegd "ok, laten we nog een keer om de tafel gaan zitten en kijken wat we kunnen doen" was dit niet gebeurd en was hij waarschijnlijk in aanzien gestegen bij heel veel mensen.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:59:08 #226
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592198
quote:
10s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Doe jij nou een waarheidsclaim?
Ho ho lieve Trigger, jij weet niet op wat ik nu doel.
pi_127592248
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:59 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ho ho lieve Trigger, jij weet niet op wat ik nu doel.
pi_127592287
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mijn idee is dat hij kwaad is dat hij verloren heeft, ook al lijkt het nog alsof hij de touwtjes in handen heeft. Hij laat nu gewoon zien dat hij een jongen uit een achterbuurt is, die niet wil toegeven dat het voorbij is.
[/quote]

Hij is geboren in Kasimpasa. Zeg maar een soort oud-west van Amsterdam.

Hij heeft meer recht op spreken over zijn stad waar doe tevens burgemeester is geweest dan dat impporttuig wat toen nog niet eens geboren was en nu de boel daar aan het afbreken is.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:01:10 #229
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127592298
quote:
15s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:44 schreef Triggershot het volgende:
Bizar dat mensen die huilie doen over Erdogan's 'denigrerende' toon, de pro supporters zien als een stel schapen. Hypocriet gedoe.
Echt he :')

Als je anti bent, ben je niet gehersenspoeld, slim en ontwikkeld.

Als je pro bent ben je een schaap _O- :?

En tot nu toe zijn juist de mensen die anti zijn zeer agressief en varen een blinde koers als ze discussie voeren.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:01:57 #230
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592346
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef gauloisess het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 9 juni 2013 19:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij is geboren in Kasimpasa. Zeg maar een soort oud-west van Amsterdam.

Hij heeft meer recht op spreken over zijn stad waar doe tevens burgemeester is geweest dan dat impporttuig wat toen nog niet eens geboren was en nu de boel daar aan het afbreken is.
JIj bent een kloon van die halve gare die laatst geband is. Kan niet anders :')
  zondag 9 juni 2013 @ 20:02:41 #231
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127592378
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:50 schreef De_Guidance het volgende:
Jammer van die leugens inderdaad. Ook over die zogenaamde 17 doden in Wall street
Volgens mij is de conclusie wel inmiddels dat Erdogan keihard door de mand is gevallen door zijn eigen optreden in hoe met deze sotuatie om te gaan. Hij draagt niet bij aan een oplossing maar blijkt keer op keer dat juist zijn gedrag het probleem verergerd. Zou je kunnen zeggen dat het normaal gesproken einde carriere is nu? Als zijn huidige periode afloopt? Ik ken hem niet maar had em hoger ingeschat dan de reacties de hij nu keer op keer geeft.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 9 juni 2013 @ 20:03:43 #232
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127592427
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook niet snap. Hij is echt niet dom en hij heeft het nu al 10 jaar lang super slim gespeeld en alles stukje bij beetje naar zich toe weten te trekken. Niemand kan ontkennen dat hij ook wel goede dingen heeft gedaan, al dan niet met een niet bekende achterliggende gedachte.

Dit had hij met 2 woorden kunnen oplossen en misschien zelfs meer stemmen naar zich toe weten te halen. De vrijdag dat het uit de hand begon te lopen kwam er toevallig ook een rechterlijke uitspraak naar buiten waarin werd gezegd dat de plannen omtrent Gezi Park niet door mochten gaan.

Als hij daar gewoon gebruik van had gemaakt en had gezegd "ok, laten we nog een keer om de tafel gaan zitten en kijken wat we kunnen doen" was dit niet gebeurd en was hij waarschijnlijk in aanzien gestegen bij heel veel mensen.
Inderdaad. Echt absurd dit.

Ik denk dat er binnen de partij wat wrijvingen zijn. Moet haast wel. Hij is in ieder geval ergens boos over.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:03:54 #233
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592435
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I was checking this girl next door
When her parents went out
She phoned said, "hey boy, come on right around"
So I knock at the door
You was standing with a bottle of red wine
Ready to pour

Dressed in long black Satin and Lace to the floor

Goed nummer Trigger. Beetje Haram dit dat.

Ik doelde op Bilges tekst over minderheden. Was iets teveel onzin.
pi_127592519
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef Bilge het volgende:
Het verschil tussen de Gezi demonstranten en de AKP demonstranten is dat de tweede groep geen vernielingen aanricht, geen politieagenten aanvalt, alleen Turkse vlaggen draagt en een stuk of 100 keer groter is dan de eerste groep :')
Ga je ook naar Ankara?
pi_127592544
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:03 schreef Ambipur het volgende:

[..]

I was checking this girl next door
When her parents went out
She phoned said, "hey boy, come on right around"
So I knock at the door
You was standing with a bottle of red wine
Ready to pour

Dressed in long black Satin and Lace to the floor

Goed nummer Trigger. Beetje Haram dit dat.

Ik doelde op Bilges tekst over minderheden. Was iets teveel onzin.
You was, you, niet I.

Zelfs dan vind ik het nogal gewaagd om een alternatief te omschrijven als 'ogen open en waarheid onder ogen komen'?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:06:46 #236
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127592569
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Volgens mij is de conclusie wel inmiddels dat Erdogan keihard door de mand is gevallen door zijn eigen optreden in hoe met deze sotuatie om te gaan. Hij draagt niet bij aan een oplossing maar blijkt keer op keer dat juist zijn gedrag het probleem verergerd. Zou je kunnen zeggen dat het normaal gesproken einde carriere is nu? Als zijn huidige periode afloopt? Ik ken hem niet maar had em hoger ingeschat dan de reacties de hij nu keer op keer geeft.
Ik denk dat voor veel mensen hij nog steeds belangrijk blijft vanwege de grote veranderingen in economie/infrastructuur/inkomen/terugdringen van het leger. Opgeteld met de conservatieve "ruggengraat" van de partij denk ik dat hij nog altijd vrij groot zal blijven. Tenzij er echt een ruzie binnen de partij uitbreekt of dit compleet uit de hand loopt.
Ik vermoed dat hij de 50% niet zal halen maar vind het alsnog heel moeilijk in te schatten.
Wat denken de mensen die in Turkije wonen?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:09:17 #237
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127592693
quote:
18s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You was, you, niet I.

Zelfs dan vind ik het nogal gewaagd om een alternatief te omschrijven als 'ogen open en waarheid onder ogen komen'?
'OPEN DE OGEN MENSE' figuren worden in NL al snel in een TBS-kliniek gestopt toch?
pi_127592709
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef Che_ het volgende:

[..]

Echt he :')

Als je anti bent, ben je niet gehersenspoeld, slim en ontwikkeld.

Als je pro bent ben je een schaap _O- :?

En tot nu toe zijn juist de mensen die anti zijn zeer agressief en varen een blinde koers als ze discussie voeren.
We kunnen concluderen dat er een grote kudde schapen op de been is en een kleinere waarbij de herder in zijn rol faalde de hele groep bijelkaar te houden. Als ik ernaast zit moet je t zeggen
pi_127592759
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:09 schreef Che_ het volgende:

[..]

'OPEN DE OGEN MENSE' figuren worden in NL al snel in een TBS-kliniek gestopt toch?
Turkse BullShitters?
pi_127592785
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We kunnen concluderen dat er een grote kudde schapen op de been is en een kleinere waarbij de herder in zijn rol faalde de hele groep bijelkaar te houden. Als ik ernaast zit moet je t zeggen
Geen wonder dat je dan zoveel vernielingen kreeg bij die andere kudde zonder herder.
pi_127592803
Ik ben benieuwd naar de polls, maar ik vermoed dat Erdogan hier alleen maar sterker van wordt. Dit is wat de gewone, apolitieke burger van dit hele gebeuren vindt:
pi_127592837
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Bilge het volgende:
Ik ben benieuwd naar de polls, maar ik vermoed dat Erdogan hier alleen maar sterker van wordt. Dit is wat de gewone, apolitieke burger van dit hele gebeuren vindt:
  zondag 9 juni 2013 @ 20:13:29 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127592879
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
Waar gaat dit heen mensen. Kunnen we niet gewoon blije hippies zijn allemaal?
Nee, die worden vergast.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 juni 2013 @ 20:14:04 #244
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127592902
quote:
Gewone burger? Grofgebekte vrouw.
Ik zou mij doodschamen als mijn familieleden zulke scheldwoorden zouden gebruiken.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:14:04 #245
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127592904
quote:
18s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

You was, you, niet I.

Doen alsof etnische minderheden nu minder de kans lopen om collectief vermoord te worden, omdat er nu zoiets als sociale media bestaat is lachwekkend, ook al kan men de politici daar nu op aanspreken en komen ze er zgn niet mee weg.
Kijk maar naar Madimak. Ja, iedereen is toen afgestraft :')
pi_127592912
quote:
Ja, vind je dit grappig? Want een onbeschofte vrouw. Yasindan utansin be. En dan praat ze op het eind over 'ayip'. :r

Vergeet de nieuwe generatie niet. En het gemiddelde volk is wel iets slimmer dan dit wijf, hoop ik.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:15:27 #247
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127592976
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen wonder dat je dan zoveel vernielingen kreeg bij die andere kudde zonder herder.
pi_127592982
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Doen alsof etnische minderheden nu minder de kans lopen om collectief vermoord te worden, omdat er nu zoiets als sociale media bestaat is lachwekkend, ook al kan men de politici daar nu op aanspreken en komen ze er zgn niet mee weg.
Kijk maar naar Madimak. Ja, iedereen is toen afgestraft :')
Sinds wanneer is een Alevi een etnisch minderheid dan? Religieus minderheid, sure, maar om nu te zeggen dat de gemiddelde Sunni moslim het toen veel beter had, of de Koerd, Arabier, Armeen en Griek?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:16:22 #249
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593018
quote:
9s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, vind je dit grappig? Want een onbeschofte vrouw. Yasindan utansin be. En dan praat ze op het eind over 'ayip'. :r

Vergeet de nieuwe generatie niet. En het gemiddelde volk is wel iets slimmer dan dit wijf, hoop ik.
Hier loopt ook zo iemand rond. Deze vrouw lijkt mij psychisch niet in orde. Iemand die fatsoen heeft doet dit niet.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:16:38 #250
369785 De_Guidance
paarden O+
  zondag 9 juni 2013 @ 20:18:45 #251
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593115
"Geneukte homofiele hoerenzonen die ik neuk."

Gemiddelde burger, hoop het niet. :P
  zondag 9 juni 2013 @ 20:19:25 #252
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593152
quote:
5s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een Alevi een etnisch minderheid dan? Religieus minderheid, sure, maar om nu te zeggen dat de gemiddelde Sunni moslim het toen veel beter had, of de Koerd, Arabier, Armeen en Griek?
Een Alevi is een etnische minderheid, het zijn vaak geen Turken.

Ik doelde eigenlijk niet op Grieken/Armenen, dat gaat wel erg ver terug. Ik had het over de afgelopen 20 jaar.
Ik zie niemand in opstand komen als een Koerd of Alevi achtergesteld wordt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:18 schreef De_Guidance het volgende:

Laat maar. Ik reageer op het verkeerde filmpje. Deze is leuker :D
pi_127593163
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:18 schreef De_Guidance het volgende:

Die homofiele was idd too much.
pi_127593165
Kun je nagaan hoe boos ze is. Een man van leeftijd (ingetogen vader van 2 kinderen) vertelde mij dat hij heeft gehuild toen de demonstraties net begonnen en het een opstap leek naar een staatsgreep. Turkije is voor veel mensen de enige bron waar ze hun zelfrespect vandaan halen, het enige waar ze een beetje trots op zijn. Als je dan ziet dat een stel werkloze anarchisten de boel kort en klein slaat, dan maakt dat een boel emotie los.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:20:29 #255
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127593204
quote:
5s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde minderheden die kunnen jarenlang ongestoord in een slachtofferrol kruipen aan de hand van één gebeurtenis in het verleden waar ze telkens naar verwijzen.

Daar zijn een paar hele bekende voorbeelden van.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:21:10 #256
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593233
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:20 schreef Che_ het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde minderheden die kunnen jarenlang ongestoord in een slachtofferrol kruipen aan de hand van één gebeurtenis in het verleden waar ze telkens naar verwijzen.

Net allochtonen in Nederland.
pi_127593248
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Een Alevi is een etnische minderheid, het zijn vaak geen Turken.

Ik doelde eigenlijk niet op Grieken/Armenen, dat gaat wel erg ver terug. Ik had het over de afgelopen 20 jaar.
Ik zie niemand in opstand komen als een Koerd of Alevi achtergesteld wordt.

[..]

Ze lijkt mij Erzincanli. Die schelden ook zo :D
Uh nee, een Alevi zijn maakt je geen minderheid, een aanvullend voorwaarde zoals je dan toevallig 'geen' Turk bent is datgene wat iemand een etnisch minderheid maakt, niet dat ze Alevi zijn.

Honderdenduizenden Alevi's in Turkije die Alevi zijn, maar aan wie je het echt niet vanwege uiterlijk ziet.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:21:46 #258
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593266
quote:

[..]

Slachtofferrol? Aan de hand van één gebeurtenis? :)
pi_127593302
quote:

[..]

Pyschologisch kan ik dat wel begrijpen eerlijk gezegd, met name als de restanten aanwezig zijn in de huidige (Turkse) politiek, maar om vanuit zo een totalitair perspectief te kijken vind ik wel bizar helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2013 20:22:48 ]
pi_127593308
quote:

[..]

Eén gebeurtenis? :')
  zondag 9 juni 2013 @ 20:22:48 #261
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593312
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uh nee, een Alevi zijn maakt je geen minderheid, een aanvullend voorwaarde zoals je dan toevallig 'geen' Turk bent is datgene wat iemand een etnisch minderheid maakt, niet dat ze Alevi zijn.

Honderdenduizenden Alevi's in Turkije die Alevi zijn, maar aan wie je het echt niet vanwege uiterlijk ziet.
Cool. Wat jij wil. Je leidt dit een kant op waar ik niet naar toe wil. Social media maakt het niet moeilijker, daar ging het om :)
  zondag 9 juni 2013 @ 20:23:05 #262
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593321
Alevieten zijn vaak erg Turks-nationalistisch. Ik denk dat ambi het over Zaza Alevieten heeft. Die zijn soort van Koerdisch, maar ook weer niet echt als ik het goed begrijp.
pi_127593322
Sivas, Çorum, K.Maras....

Heden dag worden Alawieten (of Alevieten nog bedreigd worden weet ik niet, maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden. :') Imbicielen.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:23:24 #264
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127593336
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:19 schreef Bilge het volgende:
Kun je nagaan hoe boos ze is. Een man van leeftijd (ingetogen vader van 2 kinderen) vertelde mij dat hij heeft gehuild toen de demonstraties net begonnen en het een opstap leek naar een staatsgreep. Turkije is voor veel mensen de enige bron waar ze hun zelfrespect vandaan halen, het enige waar ze een beetje trots op zijn. Als je dan ziet dat een stel werkloze anarchisten de boel kort en klein slaat, dan maakt dat een boel emotie los.
Zeker. En dan als je nagaat dat de meeste daarvan zich zo lang hebben ingehouden terwijl de emoties die meespelen waarschijnlijk 100x zo sterk zijn dan van de relschoppers.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:23:38 #265
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593346
quote:
4s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:23 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Laat joh. Che is een beetje moe denk ik. Vergeetachtig.
pi_127593369
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Cool. Wat jij wil. Je leidt dit een kant op waar ik niet naar toe wil. Social media maakt het niet moeilijker, daar ging het om :)
Yav, als jij zegt ik ben een Alevi. Dan ben jij een religieuze minderheid.
Als jij zegt ik ben een Armeen, dan ben je een etnische minderheid.
Als jij beiden bent, dan ben je ook beiden.

Maar Alevi pur sang, maakt je geen etnisch minderheid.

Mja, helaas werkt social media 2 kanden op.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:24:59 #267
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593396
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Trigger, je lult er om heen.
pi_127593414
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:24 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Trigger, je lult er om heen.
Jij vagina't er om heen, waar 'om' precies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2013 20:25:48 ]
pi_127593457
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, daar valt de vergelijking eigenlijk in t niet want schapen vernielen niet zoveel. Dus maar weer ff over mensen.

Waarom stelt Erdoan zich niet op als leider van alle Turken ipv partijpolitiek te bedrijven in tijden van crisis?
pi_127593463

:P
Op mijn nisan waren er 3 keer zoveel mensen.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:27:23 #271
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593494
Punt is wel dat ik het jammer vind dat er mensen zijn die dit graag willen trekken naar een situatie over Alevieten wat het niet is.

Zowel sommige soennieten als sommige Alevieten doen dat. Is heel jammer want het kan leiden tot escalatie en onnodig geweld en slachtoffers.

Het laatste waar ik op zit te wachten is geweld tussen Soennieten en Alevieten en ik denk met mij iedereen. Kijk naar Syrië, het is vreselijk door. Hoop dat "wij" dat nooit gaan meemaken. Daarom vind ik ook de felheid bij sommige Alevieten en Soennieten storend. De angst is begrijpelijk maar probeer het rationeel en verstandig te bekijken. Sukunet.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:27:55 #272
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593514
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij vagina't er om heen, waar 'om' precies?
Wat ben jij vandaag niet halal.

Dat social media het niet lastiger maakt een etnische minderheid aan te vallen en dat politici er niet makkelijker mee wegkomen als zij ze proberen te assimileren/elimineren.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:27:56 #273
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127593515
quote:

Heden dag worden Alawieten (of Alevieten nog bedreigd worden weet ik niet, maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden. :') Imbicielen.
Dus jij ziet zo iemand als de gemiddelde AKP-stemmer?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:28:25 #274
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593531
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
Punt is wel dat ik het jammer vind dat er mensen zijn die dit graag willen trekken naar een situatie over Alevieten wat het niet is.

Op wie doel je dan precies?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:28:36 #275
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593538
quote:

Dat Syrië gebeuren moet je zoveel mogelijk buiten de deur houden.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:29:30 #276
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593570
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Op wie doel je dan precies?
Gaat niet over dit topic. Facebook en Twitter lees ik absurde dingen.

Iedereen hier is gelukkig wel vrij beschaafd, ook al zijn we het niet altijd eens.
pi_127593576
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iedereen die een Turks paspoort of ID heeft mag zich met trots inwoner van Turkije noemen en daarbij kan iemand best nog een andere culturele identiteit dragen. In deze diversiteit bestaat er geen goed en slecht. Leven, laten leven, dialoog gebruiken en verschillen respecteren.
pi_127593591
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dus jij ziet zo iemand als de gemiddelde AKP-stemmer?
Waar haal je dit nou vandaan? Jij(?) zei dat minderheden ná één incident de slachtofferrol aannemen. Ik zei dat er in Maras, Çorum en Sivas erge dingen zijn gebeurd en dat minderheden nog steeds worden bedreigd. Heb ik specifiek gezegd dat het akp'ers waren die dat deden?
pi_127593635
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ah, daar valt de vergelijking eigenlijk in t niet want schapen vernielen niet zoveel. Dus maar weer ff over mensen.

Waarom stelt Erdoan zich niet op als leider van alle Turken ipv partijpolitiek te bedrijven in tijden van crisis?
Hangt er ook vanaf of de schapen te vinden zijn op de stranden van Antalya en Izmir of dorpen van Centraal Anatolie natuurlijk.

Wat Erdogan fout doet, moet hij mee kappen, lijkt me een intersubjectief te verdedigen standpunt. Vernielingen geven Erdogan een sterker positie, de bezwaren democratisch verlopen had Erdogan achtergelaten zonder poten, maar nee, mensen die bezwaar tonen en vandalen moeten perse en overal als één collectief groep gezien worden, overigens niet alleen door AKP, ook door de westerse media en zelfs door CHP, omdat ze allemaal tegen Erdogan zijn.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:31:21 #280
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127593663
quote:
7s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waar haal je dit nou vandaan? Jij(?) zei dat minderheden ná één incident de slachtofferrol aannemen. Ik zei dat er in Maras, Çorum en Sivas erge dingen zijn gebeurd en dat minderheden nog steeds worden bedreigd. Heb ik specifiek gezegd dat het akp'ers waren die dat deden?
quote:
maar ik lees geen lieve dingen van het "normale volk" waar jullie het steeds over hebben) nog steeds bedreigd. In dezelfde wijken als waar ik het net over had, Akkapi/ADANA, zijn mensen gewaarschuwd per brief dat als ze Assad steunen, ze vermoord zullen worden.
AKP-aanhangers dus.
pi_127593674
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen die een Turks paspoort of ID heeft mag zich met trots inwoner van Turkije noemen en daarbij kan iemand best nog een andere culturele identiteit dragen. In deze diversiteit bestaat er geen goed en slecht. Leven, laten leven, dialoog gebruiken en verschillen respecteren.
Ik, als iemand van een minderheid, ben trots op mijn Turks paspoort en op onze vlag en op alles. En ik vind het verschrikkelijk om te zien dat het land wordt verkocht, dat onze geschiedenis wordt gewist, etc. etc.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:31:58 #282
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593705
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Gaat niet over dit topic. Facebook en Twitter lees ik absurde dingen.

Iedereen hier is gelukkig wel vrij beschaafd, ook al zijn we het niet altijd eens.
Beide groepen die discrimineren stikken er maar in.
pi_127593720
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

AKP-aanhangers dus.
Net was jullie definitie van normale volk die scheldende teyze. Het is maar wat je wil lezen. :)
pi_127593754
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat ben jij vandaag niet halal.

Dat social media het niet lastiger maakt een etnische minderheid aan te vallen en dat politici er niet makkelijker mee wegkomen als zij ze proberen te assimileren/elimineren.
Ik snap werkelijk geen bal van wat je probeert te zeggen, geen wonder dat ik er dan 'om heen draai' :')
pi_127593797
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is een ideaal, praktisch ligt het helaas nogal anders.
pi_127593826
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef Ambipur het volgende:

[..]

JIj bent een kloon van die halve gare die laatst geband is. Kan niet anders :')
Huh ?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:35:09 #287
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127593900
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Net was jullie definitie van normale volk die scheldende teyze. Het is maar wat je wil lezen. :)
Nee, niet die van mij.

Overigens bedoel ik het niet beledigend tegenover Alevieten (van slachtofferrol).
  zondag 9 juni 2013 @ 20:35:11 #288
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593905
Ze bedoelt galoisses Hiz
pi_127593935
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf of de schapen te vinden zijn op de stranden van Antalya en Izmir of dorpen van Centraal Anatolie natuurlijk.

Wat Erdogan fout doet, moet hij mee kappen, lijkt me een intersubjectief te verdedigen standpunt. Vernielingen geven Erdogan een sterker positie, de bezwaren democratisch verlopen had Erdogan achtergelaten zonder poten, maar nee, mensen die bezwaar tonen en vandalen moeten perse en overal als één collectief groep gezien worden, overigens niet alleen door AKP, ook door de westerse media en zelfs door CHP, omdat ze allemaal tegen Erdogan zijn.
Maar waarom partijpolitiek bedrijven in tijden van crisis? Waarom spreekt Erdoan over "zijn" achterban als in de AKP terwijl we niet in verkiezingstijd zitten. Waarom stelt hij zich niet op als volksvertegenwoordiger? Dat is hij toch per slot van rekening?
  zondag 9 juni 2013 @ 20:35:41 #290
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127593941
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk geen bal van wat je probeert te zeggen, geen wonder dat ik er dan 'om heen draai' :')
Wat snap je niet? Ik reageer op een ander. Jij reageert op mij. Vervolgens ik weer op jou. Probeer het weer eens rustig van boven naar beneden te lezen. :) Succes Trigger.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:36:18 #291
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127593973
Ja een slachtofferhouding hoeft niet onterecht te zijn. Ik begrijp heel goed dat veel Alevieten bang/boos zijn. Maar verstand erbij houden lijkt mij essentieel in deze situatie.
pi_127594090
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Che_ het volgende:

[..]

Nee, niet die van mij.

Overigens bedoel ik het niet beledigend tegenover Alevieten (van slachtofferrol).
Het werd geroepen, dus ik haak daar op in.
pi_127594091
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar waarom partijpolitiek bedrijven in tijden van crisis? Waarom spreekt Erdoan over "zijn" achterban als in de AKP terwijl we niet in verkiezingstijd zitten. Waarom stelt hij zich niet op als volksvertegenwoordiger? Dat is hij toch per slot van rekening?
Nou ja, ik kan jou een harteloze eikel noemen of bewonderingswaardig, meer dan wat je zegt, hangt er ook vanaf waarom / waarop je het zegt, niet? Dus op welke / wiens vragen heeft hij zodanig gereageerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2013 20:40:53 ]
pi_127594169
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat snap je niet? Ik reageer op een ander. Jij reageert op mij. Vervolgens ik weer op jou. Probeer het weer eens rustig van boven naar beneden te lezen. :) Succes Trigger.
Mwuah, ik reageerde heel concreet op een naar mijn mening denigrerende waarheidsclaim.
Vervolgens betrok jij mij in de discussie over social media, waar ik zelf geen uitspraken over heb gedaan, maar het zal ongetwijfeld aan mij liggen - honest - gezien ik het niet snap.
pi_127594263
Het is weer begonnen in Akkapi..
De politie heeft de wegen geblokkeerd zodat niemand uit Akkapi eruit of erin kan. Ze zouden lopen naar Atatürk Park, maar dat kon dus niet meer. Hierdoor zijn de mensen die in Atatürk Park waren naar Akkapi gelopen, en die zijn net aangekomen... Een paar duizend mensen hoorde ik

De politie heeft net een ses bombasi (wat is de vertaling? Geluidsbom?) gegooid.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:41:42 #296
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127594296
Opvallend: bijna deel 21 deze reeks in iets meer dan een week en Syrië-reeks is sinds 2011 nog 'maar' bij deel 27.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:42:02 #297
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127594306
quote:
15s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het is weer begonnen in Akkapi..
De politie heeft de wegen geblokkeerd zodat niemand uit Akkapi eruit of erin kan. Ze zouden lopen naar Atatürk Park, maar dat kon dus niet meer. Hierdoor zijn de mensen die in Atatürk Park waren naar Akkapi gelopen, en die zijn net aangekomen... 15.000 mensen hoorde ik

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De politie heeft net een ses bombasi (wat is de vertaling? Geluidsbom?) gegooid.
Pro regering of anti?
pi_127594312
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is een ideaal, praktisch ligt het helaas nogal anders.
Een verandering in de wereld begint bij een verandering thuis. Zolang we hier maar blijven praten over negatieve verschillen waarin we onze eigen groep tot superieur zien blijven we allemaal maar op een eilandje zitten. Vooroordelen gebruiken en deuren gesloten houden is de makkelijkste weg.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:42:25 #299
369785 De_Guidance
paarden O+
pi_127594332
quote:
15s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:
Opvallend: bijna deel 21 deze reeks in iets meer dan een week en Syrië-reeks is sinds 2011 nog 'maar' bij deel 27.
Veel Turken in NL.
pi_127594358
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:42 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Pro regering of anti?
Çapulcular. ;)
Omdat pro-regering demonstranten de mensen uit Akkapi wilde aanvallen, heeft de politie de wegen geblokkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')