abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127482370
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
HalkTV:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli

HurriyetTV:
http://webtv.hurriyet.com.tr/hurriyettv-canli.aspx

RT, Istanbul:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html
pi_127482398
Wat is dit nou voor TT :')
pi_127482420
Bilge, wat vind jij van de veroordeling van Fazil Say?
pi_127482428
't Rijmt wel.
pi_127482486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Bilge het volgende:
Hebben jullie Erdogans speech überhaupt wel gelezen?
O.a.: http://www.aksam.com.tr/d(...)amalari/haber-213207
en http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23447682.asp.

Hij gaat er te ver in door. Hij moet het even laten rusten, even geen uitspraken doen die arrogant/eigenwijs/etc kan overkomen. Een 'sorry' is veel nuttiger dan 20 minuten lang uitleg geven waarom je zo hebt gehandeld. Mensen zullen nu toch niet luisteren.
pi_127482537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Bilge, wat vind jij van de veroordeling van Fazil Say?
Islamkritiek moet absoluut toegestaan zijn, maar Say schold moslims uit en zou daar ook in NL voor bestraft zijn. Daarnaast is zijn voorwaardelijke straf eerder een beloning dan een bestraffing, zie hier uitgebreider.

Waarom vraag je dat?
pi_127482545
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23447682.asp

Zeg nou eens gewoon een keer sorry dat we zo overdreven hebben gereageerd ipv door te hameren over die AVM.
pi_127482590
"Bilmem fark ettiniz mi nerde yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allah' cı. Bu bir paradoks mu?"

Voor deze tweet zou die man een bos rozen moeten krijgen.
pi_127482621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

O.a.: http://www.aksam.com.tr/d(...)amalari/haber-213207
en http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23447682.asp.

Hij gaat er te ver in door. Hij moet het even laten rusten, even geen uitspraken doen die arrogant/eigenwijs/etc kan overkomen. Een 'sorry' is veel nuttiger dan 20 minuten lang uitleg geven waarom je zo hebt gehandeld. Mensen zullen nu toch niet luisteren.
Maar hij zegt ook dat hij zich aansluit bij Arinç, dat hij onderscheidt tussen milieuactivisten en anarchisten en heeft het niet meer over dronkaards en bandieten. Is dat geen vooruitgang?
pi_127482721
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
"Bilmem fark ettiniz mi nerde yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allah' cı. Bu bir paradoks mu?"

Voor deze tweet zou die man een bos rozen moeten krijgen.
Niet iedurun spreekt Turks hier. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127482724
"Çoğunluğun azınlığa tahakkümüne karşıyız ama azınlığın çoğunluğuna tahakkümünü de kabul etmeyiz."
(Vertaling: "Net zo min als de meerderheid haar wil op de minderheid kan opleggen, kunnen we accepteren dat de minderheid haar wil oplegt aan de meerderheid." )

Dit is de kern van zijn betoog en ik sluit me er 100% bij aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bilge op 06-06-2013 16:26:01 ]
pi_127482788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:49 schreef Bilge het volgende:

[..]

Maar hij zegt ook dat hij zich aansluit bij Arinç, dat hij onderscheidt tussen milieuactivisten en anarchisten en heeft het niet meer over dronkaards en bandieten. Is dat geen vooruitgang?
Nee, dat is het niet. Hij neemt geen stappen terug, herhaalt hetzelfde riedeltje telkens en laat anderen sorry zeggen. Hij laat niet merken dat hij daadwerkelijk spijt heeft dat het zo ver is gekomen.

Kijk naar Arinç, kijk naar Gül. Dat is hoe het zou moeten zijn. Gewoon een duidelijke stap terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 15:11:54 (+hoe.) ]
pi_127482807
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Niet iedurun spreekt Turks hier. :P
Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar de meest schijnheiligen, eerlozen, aandachstsgeilen, dieven zijn altijd van Allah/God.

Zoiets.

En deze gebruiker snapt Fazils bedoeling perfect.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahc' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'slamc' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.
pi_127482822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef Bilge het volgende:
"Çoğunluğun azınlığa tahakkümüne karşıyız ama azınlığın çoğunluğuna tahakkümünü de kabul etmeyiz."

Dit is de kern van zijn betoog en ik sluit me er 100% bij aan.
Jahaaa. Maar de 'sorry' mist. Al heeft hij 100% gelijk, zonder die 'sorry' is hij z'n aanzien kwijt.
pi_127482919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jahaaa. Maar de 'sorry' mist. Al heeft hij 100% gelijk, zonder die 'sorry' is hij z'n aanzien kwijt.
"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. " - Erdogan
pi_127483039
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. " - Erdogan
Bilge, wat snap je niet aan mijn post?

Hij laat anderen excuses aanbieden. Zelf doet hij geen stap terug en herhaalt z'n teksten. Ik heb hem nog geen sorry horen zeggen. Een directe sorry.

En daarbovenop: de politie bleef doorgaan met het gebruiken van die gassen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 15:02:54 ]
pi_127483210
Hoe vertaal jij de woorden: "üzüntü dile getirmek"?

Hij verontschuldigt zich niet voor traangasgebruik, alswel voor excessief en disproportinioneel gebruik van traangas.

De eerste vier dagen waren er alleen hippies op dat park, die zonder gebruik van traangas verwijderd hadden kunnen worden, maar tegen enorme mensenmassa's is traangas het meest humanitaire middel dat een politieagent tot zijn beschikking heeft.
pi_127483214
Als hij zo door blijft gaan blijft er weinig ruimte om het nog de positieve kant op te buigen. Dit blijft maar negatief uitpakken voor hem.
pi_127483263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:07 schreef Bilge het volgende:
Hoe vertaal jij de woorden: "üzüntü dile getirmek"?
Dat zegt hij niet.

quote:
"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. "
Dat is een 'wij'/'ons'. Niet persoonlijk.

quote:
Hij verontschuldigt zich niet voor traangasgebruik, alswel voor excessief en disproportinioneel gebruik van traangas.

De eerste vier dagen waren er alleen hippies op dat park, die zonder gebruik van traangas verwijderd hadden kunnen worden, maar tegen enorme mensenmassa's is traangas het meest humanitaire middel dat een politieagent tot zijn beschikking heeft.
En nu doe jij precies hetzelfde als wat hij doet. Het heeft geen nut om de handelingen te verantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 15:10:06 ]
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:11:35 #20
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127483336
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Hij neemt geen stappen terug, herhaalt hetzelfde riedeltje telkens en laat anderen sorry zeggen. Hij laat niet merken dat hij daadwerkelijk spijt heeft dat het zo ver is gekomen.

Kijk naar Arinç, kijk naar Gül. Dat is het zou moeten zijn. Gewoon een duidelijke stap terug.
Dit, zo moeilijk is het toch niet?
Gewoon 1 stap terug en die 50% die hem "haat" is weer enigszins blij.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_127483358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.

[..]

Dat is een 'wij'/'ons'. Niet persoonlijk.
Hij verwijst daarmee naar een eerdere uitspraak van hemzelf én van Arinç, niet alleen van Arinç, nog even los van het feit dat Arinç in zijn afwezigheid als zijn vertegenwoordiger optreedt.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het heeft geen nut om de handelingen te verantwoorden.
Omdat jij je oordeel al klaar hebt en niet geconfronteerd wenst te worden met feiten en omstandigheden die je op een ander oordeel kunnen brengen? Doe je oogkleppen eens af.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:13:55 #22
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127483396
Heb de reeks niet teruggelezen maar is het hier bekend hoe de politieagent is omgekomen? Van een brug af gevallen maar was dit onder druk van demonstranten of?
pi_127483424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:13 schreef MouzurX het volgende:
Heb de reeks niet teruggelezen maar is het hier bekend hoe de politieagent is omgekomen? Van een brug af gevallen maar was dit onder druk van demonstranten of?
Het was een viaduct in aanbouw, hij is van 5 hoog gevallen. Hoe precies weet ik niet.
pi_127483484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:12 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hij verwijst daarmee naar een eerdere uitspraak van hemzelf én van Arinç, niet alleen van Arinç, nog even los van het feit dat Arinç in zijn afwezigheid als zijn vertegenwoordiger optreedt.
Wanneer heeft hij sorry gezegd? Ik kan dat gemist hebben, want bij mijn weten is dat nog steeds niet gebeurd. Heb je een link voor me?

quote:
Omdat jij je oordeel al klaar hebt en niet geconfronteerd wenst te worden met feiten en omstandigheden die je op een ander oordeel kunnen brengen?
Erdoğan heeft vanaf het begin laten merken dat hij het niet serieus nam. Tel daarbij zijn (arrogante) gedrag, het politiegeweld en stroeve houding bij op en je komt terecht bij: 'Ik heb geen zin in je bullshit, ik wil gewoon een sorry. We kunnen er eventueel later over praten, maar nu wil ik dat jij je gewoon nederig gaat opstellen'.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:16:55 #25
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127483504
Zo te zien beginnen ze vandaag wat vroeger met rellen.

http://www.dha.com.tr/canli-yayin-2/
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:18:41 #26
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127483550
Wat doen ze nou in dat filmpje? Demonstranten die traangas in de metro gooien? Lekker dan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:19:35 #27
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127483575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:18 schreef MouzurX het volgende:
Wat doen ze nou in dat filmpje? Demonstranten die traangas in de metro gooien? Lekker dan.
Zodat ze er zelf geen last van hebben. Is wel te hopen dat daar beneden geen mensen aanwezig zijn.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:20:18 #28
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127483604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:19 schreef YazooW het volgende:

[..]

Zodat ze er zelf geen last van hebben. Is wel te hopen dat daar beneden geen mensen aanwezig zijn.
Ja inderdaad. Voor hetzelfde geld zijn al die meldingen van "de politie gooit ook traangas in de metro" gewoon door demonstranten veroorzaakt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:24:46 #29
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127483760
edit
pi_127483785
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wanneer heeft hij sorry gezegd? Ik kan dat gemist hebben, want bij mijn weten is dat nog steeds niet gebeurd. Heb je een link voor me?
Erdoğan admitted that there were mistakes in the use of tear gas by the police forces, saying an “investigation” had been launched. (bron van vier dagen terug).

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan heeft vanaf het begin laten merken dat hij het niet serieus nam. Tel daarbij zijn (arrogante) gedrag, het politiegeweld en stroeve houding bij op en je komt terecht bij: 'Ik heb geen zin in je bullshit, ik wil gewoon een sorry. We kunnen er eventueel later over praten, maar nu wil ik dat jij je gewoon nederig gaat opstellen'.
Erdogan had zich uberhaupt niet met deze situatie moeten bemoeien, dit valt onder de verantwoordelijkheid van de burgemeester.

Tweede fout was dat hij een deel van de betogers verkeerd heeft ingeschat, maar nu maakt hij een helder onderscheid tussen betogers die vreedzaam willen demonstreren en rellen. Hij excuseert zich voor het excessieve gebruik van traangas jegens de eerste groep. Keurig opgelost.
pi_127483883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

Erdoğan admitted that there were mistakes in the use of tear gas by the police forces, saying an “investigation” had been launched. (bron van vier dagen terug).

Toegeven dat er fouten zijn gemaakt is geen sorry zeggen. Dat is slechts toegeven dat je fouten hebt gemaakt. Een sorry gaat net een stap verder. (En hij kan niet eens niet-toegeven dat er fouten zijn gemaakt.)
quote:
Erdogan had zich uberhaupt niet met deze situatie moeten bemoeien, dit valt onder de verantwoordelijkheid van de burgemeester.

Tweede fout was dat hij een deel van de betogers verkeerd heeft ingeschat, maar nu maakt hij een helder onderscheid tussen betogers die vreedzaam willen demonstreren en rellen. Hij excuseert zich voor het excessieve gebruik van traangas jegens de eerste groep. Keurig opgelost.
Het is alleen niet genoeg. Hij mag dieper door het stof.

Hij excuseert zich niet voor zijn gedrag. Maar ja, die zal er waarschijnlijk ook nooit komen. :').

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 15:29:39 ]
pi_127484044
Hij zou hier overigens sterker uit kunnen komen (laten merken dat er geprotesteerd kan worden zonder zorgen), maar hij jaagt mensen tegen zich in het harnas.

Hoe dan ook, mooi om te zien in Turkije, dit. Alleen jammer van zowel de materiële als de immateriële schade.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 15:33:09 ]
pi_127484401
Hij zei idd niet letterlijk sorry. Nu doet hij dat wel. Zijn vertegenwoordiger deed dat ook al. Maar Erdogan heeft helemaal niets gedaan om zich voor te excuseren, de beslissing om die hippies hard aan te pakken kwam van een of andere lokale ambtenaar. erdogan heeft wel belangrijkere zaken aan zijn hoofd. Als hij zich niet over deze kwestie had uitgelaten, was het nooit zo uit de hand gelopen. Doordat hij zich erin mengde zagen alle anti-Erdogan krachten in het land hun kans schoon om hun negatieve energie te uiten, die de oppositie door de interne strijd en amateurisme niet weet te vertolken.

Erdogan is eigenlijk de enige onschuldige in dit verhaal, en toch gaat hij door het stof, en dan vindt men het weer niet uitdrukkelijk genoeg. Tja...
pi_127484836
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef Bilge het volgende:
Erdogan is eigenlijk de enige onschuldige in dit verhaal, en toch gaat hij door het stof, en dan vindt men het weer niet uitdrukkelijk genoeg. Tja...
Het gaat er niet om wie de schuldige is, het gaat over om hoe deze situatie opgelost kan worden. Iedereen met een positie met een beetje verantwoordelijkheid weet dat.

De tijd van "het is zijn/haar schuld" is over na de basisschool.
pi_127484996
Zou elke Turkse tekst hier door degene die hem post ook even in het Nederlands vertaald kunnen worden? Dan kan iedereen het volgen.
pi_127485857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie de schuldige is, het gaat over om hoe deze situatie opgelost kan worden. Iedereen met een positie met een beetje verantwoordelijkheid weet dat.

De tijd van "het is zijn/haar schuld" is over na de basisschool.
Dat uitgangspunt deelt Erdogan en daarom biedt hij (ten onrechte) excuses aan. Misschien kan dat iets nadrukkelijker, of het indruk zal maken op de demonstranten weet ik niet. Meer dan sorry zeggen kan hij niet doen, omdat men dan in de toekomst ook andere bouwprojecten (zoals de bouw van de derde brug of de aanleg van een nieuwe rivier door Istanbul) zal dwarsbomen. Een absolute minderheid van enkele tienduizenden kan haar wil niet opleggen aan de rest.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:58 schreef RocketM het volgende:
Zou elke Turkse tekst hier door degene die hem post ook even in het Nederlands vertaald kunnen worden? Dan kan iedereen het volgen.
Sorry. :@
pi_127485994
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:24 schreef Bilge het volgende:

[..]

Dat uitgangspunt deelt Erdogan en daarom biedt hij (ten onrechte) excuses aan. Misschien kan dat iets nadrukkelijker, of het indruk zal maken op de demonstranten weet ik niet. Meer dan sorry zeggen kan hij niet doen, omdat men dan in de toekomst ook andere bouwprojecten (zoals de bouw van de derde brug of de aanleg van een nieuwe rivier door Istanbul) zal dwarsbomen. Een absolute minderheid van enkele tienduizenden kan haar wil niet opleggen aan de rest.

[..]

Sorry. :@
Geen probleem, maar anders krijg je straks dat na elke post in het Turks misschien wel meerdere mensen gaan vragen wat er nou staat, word het niet overzichtelijker van denk ik :P
pi_127486153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Dit is nou net het hele probleem. Erdogan bemoeit zich met alles en iedereen. Hij is minister-president, maar speelt burgemeester in Istanbul, Ankara, Adana, Izmir .... Hij wil bepalen hoeveel kinderen mensen moeten krijgen, wat ze mogen drinken, wat ze aan moeten, hoe ze zich gedragen enz. Dit zijn geen taken van een minister-president.

Als hij zich gewoon aan zijn taken had gehouden was hij de beste minister-president ooit geweest.
pi_127486180
quote:
lol ....
pi_127486201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:28 schreef Eagle_99 het volgende:

_O-
Sorry, geen vertaling. :@.
pi_127486810
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:33 schreef Theoden het volgende:

[..]

lol ....
Heb jij ook zo hard gelachen als ik :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:56:33 #42
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127486836
Turkish police arrest 25 people for using social media to call for protest

quote:
Turkish authorities in Turkey's third city of Izmir 'spreading untrue information' to incite anti-government sentiment

Families of those arrested gathered in front of Izmir's police station. They said some of those detained, who are all between 20 and 25 years old, don't have Twitter accounts. They added that some of the tweets in question shared information and phone numbers of volunteer doctors and lawyers. Others said: "There are police in x, don't come here" or "this and that street is blocked" or "let's meet tonight at x" Lawyers for the suspects said the accusations were unfounded. "I have looked at their files and examined their tweets," Sevda Erdan Kilic told Radikal newspaper: "There is nothing to provoke the people [into rioting]. They are sentiments we all share." Another lawyer, Imdat Atas, told CNNTurk: "There is nothing in the indictment that points at a crime. We think that [these arrests have been made] because of the prime minister's comments about Twitter."
http://www.guardian.co.uk(...)social-media-protest
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_127486850
Ja eigenlijk is Erdogan gewoon een slachtoffer :')
pi_127487072
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja eigenlijk is Erdogan gewoon een slachtoffer :')
Misschien geen slecht idee om een lotgenotengroepje op te richten waar hij zijn trauma's kan bespreken met andere slachtoffers. Ik heb van betrouwbare bron dat Mubarak en Ben Ali daar ook wel geinteresseerd in zijn :)
pi_127487175
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:32 schreef zarGon het volgende:
Hij zou hier overigens sterker uit kunnen komen (laten merken dat er geprotesteerd kan worden zonder zorgen), maar hij jaagt mensen tegen zich in het harnas.

Hoe dan ook, mooi om te zien in Turkije, dit. Alleen jammer van zowel de materiële als de immateriële schade.
Het beeld wordt eerder versterkt dat je maar beter je bek dicht kunt houden omdat hij anders de geheime dienst achter je aanstuurt.
pi_127487240
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_127487259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Summers het volgende:
Turkish police arrest 25 people for using social media to call for protest

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)social-media-protest
Die zijn alweer vrijgelaten (behalve eentje)
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:17:56 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127487442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Die zijn alweer vrijgelaten (behalve eentje)
ahhh maar het viel dus wel mee met oproepen tot geweld , lijken me normale tweets die iedereen had kunnen tweeten .
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:20:51 #49
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127487528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

100 procent gelijk hebben en alsnog excuses aanbieden. Vreemde logica.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:24:18 #50
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_127487625
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

En wrom nie? Nu snap ik de lol niet }:|
pi_127487674
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:20 schreef Che_ het volgende:
100 procent gelijk hebben en alsnog excuses aanbieden. Vreemde logica.
In de echte wereld zijn dat soort dingen dood normaal.

Met excuses kan deze situatie een heel stuk verbeteren. Dat is beter voor iedereen in Turkije, inclusief Erdogan zelf. Soms moet je gewoon je trots inslikken en doen wat het beste is. Erdogan doet dat niet. Misschien komt hij er nog mee weg ook. Hoe dan ook, het is slecht voor Turkije omdat er elke dag Turkse infrastructuur gesloopt wordt. Elke dag mensen gewond raken. Elke dag de reputatie van Turkije verder beschadigd wordt.
pi_127487992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

In de echte wereld zijn dat soort dingen dood normaal.

Met excuses kan deze situatie een heel stuk verbeteren. Dat is beter voor iedereen in Turkije, inclusief Erdogan zelf. Soms moet je gewoon je trots inslikken en doen wat het beste is. Erdogan doet dat niet. Misschien komt hij er nog mee weg ook. Hoe dan ook, het is slecht voor Turkije omdat er elke dag Turkse infrastructuur gesloopt wordt. Elke dag mensen gewond raken. Elke dag de reputatie van Turkije verder beschadigd wordt.
Toen duidelijk werd dat hij vandaag weer geen excuses aanbood zakte de beurs in Istanbul met 5%. Dat zegt al genoeg over de noodzaak tot het aanbieden van excuses. Zijn hardnekkige gedrag kost de samenleving miljarden.

De TL is ook bijna 2% in waarde gezakt sinds gisteren.
pi_127488334
Ik weet niet of dit al gepost is, maar het is een protest lied van een groep demonstranten. Ik neem aan dat de pinguins in de clip sarcastisch bedoeld is aangezien CNNturk een documentaire over pinguins uitzond ipv de demonstraties
[youtube][/youtube]
pi_127488350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Met vertaling had je het ook niet grappig gevonden :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:12:37 #55
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_127488904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:50 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Met vertaling had je het ook niet grappig gevonden :)
Okeej, ik zal je maar op je woord geloven ;)
pi_127489680
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:33 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dit is nou net het hele probleem. Erdogan bemoeit zich met alles en iedereen. Hij is minister-president, maar speelt burgemeester in Istanbul, Ankara, Adana, Izmir .... Hij wil bepalen hoeveel kinderen mensen moeten krijgen, wat ze mogen drinken, wat ze aan moeten, hoe ze zich gedragen enz. Dit zijn geen taken van een minister-president.

Als hij zich gewoon aan zijn taken had gehouden was hij de beste minister-president ooit geweest.
Je mag m verantwoordelijk stellen voor de controle op de TV kanalen en t laten negeren van grote groepen demonstranten. De harde woorden over de gewone burger / demonstranten, het overmatig gebruik van gas, de aanvallen van de politie, de doden, de zwaargewonden en de gewonden plus dat Turkije op de zwarte lijst van Amnesty staat en het gevonden CS gas. Hij neemt de goede dingen op zn krediet en is nu ook verantwoordelijk voor t wanbeleid in tijden van crisis dat hij niet op zich nam door zn snoepreisje. De mensenrechten zijn in t geding en de leiding is verantwoordelijk.

Er zal meer moeten komen dan een sorry. En als Erdogan niet verantwoordelijk is voor deze crisis dan is hij ook niet verantwoordelijk voor alle "prestaties" die hij leverde, gefinancierd met de bakken met geld van de Gulen beweging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 06-06-2013 18:52:50 ]
pi_127489766
Heeft iemand de al (m.i scherpe) analyse van Zihni Ozdil in het NRC al gelezen?

Ook te lezen op http://www.zihniozdil.info/NRC_Ozdil_040613.html

quote:
Waarom Taksim (nog) geen Tahrir is
Dit opiniestuk verscheen verkort in de NRC van 4 juni 2013
Zihni Özdil

Het plan van de Turkse overheid om het Gezi Park vlakbij het centrale Taksim-plein in Istanbul te ontwikkelen naar nog een winkelcentrum riep van meet af aan protest op. De zeer gewelddadige manier waarop de Turkse politie de Gezi Park demonstranten de kop in probeerde te drukken werkte alleen maar averechts.

Terwijl Turkse media zwegen, waren de protesten op het Taksim-plein het gesprek op sociale media. ‘Turkse Lente’ klonk het, naar de revoluties in de Arabische wereld. Dat doet geen recht aan wat nu gaande is, meent Zihni Özdil.

'Seculiere' revolte
De politieke economie van Turkije, de sociale klassen die tegenover elkaar staan: een wereld van verschil met de condities in bijvoorbeeld Egypte. Een nuchtere blik op de sociale achtergrond van de protesterende jongeren leert dat er helemaal geen sprake is van een brede opstand. Zij zijn weliswaar een politieke mix, maar ze hebben wel één ding gemeen: namelijk hun ‘seculiere’ – als in tegen religieuze en conservatieve politiek - en relatief geprivilegieerde achtergrond.

Een paar linkse vakbonden hebben een staking van twee dagen afgekondigd. Maar de grotere vakbonden met miljoenen leden doen vooralsnog niet mee. De arme Turkse massa’s uit de steden en van het platteland roeren zich grotendeels niet. Nauwelijks jonge meiden met hoofddoekjes.

Kortom, de enorme lagere- en middenklasse met een Anatolische achtergrond – de achterban van Erdogan - staat nog steeds pal achter hun gekozen leider.

De protesten in Turkije zijn in essentie een culturele revolte van de ‘seculiere’ segmenten van de samenleving. Zij voerden de afgelopen jaren een bittere machtsstrijd met de Anatolische nouveauriche elites van de AKP.

Vooral na de opeenvolgende overwinningen rook Erdogan zijn kans schoon om zijn macht blijvend te consolideren. Zijn ‘gematigde’ houding uit zijn beginjaren heeft hij achter zich gelaten. Erdogan heeft met succes steeds meer ‘seculiere’ krachten verwijderd uit de institutionele machtsdomeinen.

Onder Erdogan is Turkije weer, net als toen de seculieren aan de macht waren, koploper in de wereld als het gaat om onderdrukking van vrijheden. Het verschil met vroeger is dat nu vooral seculiere schrijvers, journalisten, studenten en intellectuelen de klos zijn. Voorts – en hier gaan de Gezi-park-protesten in essentie om – zijn religieus conservatisme en de daarmee samengaande sociale druk in de publieke ruimte gestaag gestimuleerd door Erdogans populistische beleid.

De Turkse politie spuit traangas op demonstranten (Istanbul, 28 mei 2013)
Bron: Reuters

Vooral in de afgelopen maanden volgden anti-zedelijkheidscampagnes, alcoholrestricties en de vernietiging van culturele bastions van de oude elites, zoals de Emek-bioscoop in Istanbul, elkaar in hoog tempo op. De flagrante veronachtzaming van het milieu in veel van Erdogans megalomane bouwprojecten, zoals de derde brug over de Bosporus, voegt alleen maar meer brandstof toe aan het seculiere vuur. Dit vuur laaide uiteindelijk op in het Gezi-park.

Maar dit vuur wordt niet gedragen door de brede lagen van de bevolking. Erdogans AKP is namelijk een succesvolle protestpartij. De politieke en economische repressie van de oude ‘seculiere’ machthebbers liggen nog vers in het geheugen van zijn electoraat. Dankzij de AKP hebben deze ‘zwarte Turken’, oftewel de massa’s in de steden en in het achterland een aantal profijten die voorheen ontbraken. Creditcardconsumptie, toegang tot geprivatiseerde zorg en infrastructuurontwikkeling – veel kleine plaatsen en dorpen in Turkije krijgen bijvoorbeeld voor het eerst riolering – maken dat de populariteit van Erdogan nog steeds ongekend hoog is.

'Kruimels'
Dat dit allemaal gefinancierd wordt door oplopende tekorten en schulden zal ze een relatieve zorg zijn. „We krijgen nu tenminste kruimels. De rotzakken die hiervoor aan de macht waren gaven ons helemaal niks” is een standaardreactie die ik krijg als ik AKP-stemmers spreek in Turkije. En ze hebben gelijk: het economische beleid van Erdogans voorgangers was wezenlijk hetzelfde. Sinds de neoliberale staatsgreep van 1980 hopt Turkije van boom naar crisis. Alleen kreeg de Turkse bevolking nooit ‘kruimels’.

Erdogan weet dat. Ook hij had niet verwacht dat de demonstranten in het Gezi-park zo moedig en standvastig zouden zijn tegenover het brute optreden van de politie. Maar hij beseft wel dat ze geen reële bedreiging vormen voor zijn macht.

In een live-toespraak op TV gaf Erdogan de demonstranten er aldus van langs. Hij sprak over ‘illegale organisaties die naïeve demonstranten voor hun karretje spannen’ en ‘als zij met 100.000 zijn kunnen wij een miljoen op de been brengen’. Hij refereerde heel slim naar het belabberde beleid van zijn seculiere voorgangers: „Zijn jullie vergeten hoe Istanbul geen schoon drinkwater had? Hoe vuilnis nooit werd opgehaald?”

Erdogans beproefde retoriek komt op het volgende neer: „Vergeet niet hoe erg jullie het hadden toen zij aan de macht waren.” En daar zit een grote kern van waarheid in. Daarom resoneert het ook zo sterk onder zijn achterban.

Geen Turkse Lente
Erdogan is dus geen Mubarak. Terwijl hij eerlijk is gekozen met vijftig procent van de stemmen werd Mubarak gehaat door de meerderheid van de Egyptenaren. Zolang hoofddoekmeisjes, werkloze ‘Anatolische’ jongeren, arbeiders en andere lagere klassen niet massaal meedoen aan de protesten is een vergelijking met Tahir 2011 misplaatst.

Ironisch genoeg is Erdogan beter te vergelijken met Geert Wilders. Een ‘lipstick’ debat heeft in wezen dezelfde functie als een ‘halalbroodjes in het gemeentehuis’ debat: de hongerige onderbuik van ‘de gewone man’ afleiden met holle thema’s en daarmee jezelf neerzetten als de stem van het volk.

Er is dus geen sprake van een ‘Turkse Lente’. Integendeel, de Gezi-parkprotesten en Erdogans gesar zullen ervoor zorgen dat de al zeer verdeelde Turkse samenleving nog meer zal polariseren. Pas wanneer de Turkse economische bubbel barst zal er ruimte ontstaan voor een brede massabeweging. Net als in Egypte.

Wat er eventueel wel zou kunnen gebeuren is dat er een soort mini paleiscoup plaatsvindt: Erdogan is al een tijdje verwikkeld in een interne machtsstrijd met President Abdullah Gül. Laatstgenoemde wil Erdogans positie verzwakken. Daarom spreekt is hij verzoenend richting de protestanten, en uit hij verhulde kritiek richting zijn partijgenoot Erdogan.

Zihni Özdil is historicus aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
pi_127490585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:48 schreef Capi het volgende:

[..]

Goed geschreven. Alleen vind ik het wel te vroeg om te constateren dat het geen reële bedreiging vormt. Het is nog volop gaande.
pi_127491549
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Goed geschreven. Alleen vind ik het wel te vroeg om te constateren dat het geen reële bedreiging vormt. Het is nog volop gaande.
Ik vind het eigenlijk te vroeg om te constateren dat er wel een dreiging is. Natuurlijk houden we allemaal van een beetje sensatie en dat is precies wat we voorgeschoteld krijgen door de internationale media/ tweets. Een 'Arab/Turkish spring' verkoopt,maar als je daadwerkelijk naar het aantal mensen kijkt dat de straat op komt is dit eigenlijk een stuk minder spectaculair dan bijvoorbeeld de demonstraties in Griekenland/Cyprus.
In total spreken we mss over 100 duizend demonstranten. In een land dat 80 miljoen inwoners heeft is dit natuurlijk niets.

Het kan nog steeds escaleren natuurlijk, maar op dit moment denk ik dat Erdogan inderdaad niets te vrezen heeft. Al zou het fijn zijn als hij zich wat minder arrogant zou opstellen...
pi_127491736
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_127492218
Turkse artiesten zijn vandaag naar Taksim gelopen om te demonstreren tegen de huidige regering.
Ongeveer 2,000 Turkse acteurs, musici en schrijvers hebben zich erbij aangesloten.

Ook Turkse academici verbonden aan universiteiten in Istanbul zijn rond 6 uur vanavond in een mars naar Taksim gelopen.
pi_127492338
Volgens de buikspreekpoppen zijn het nu natuurlijk de buitenlanders die schuldig zijn :D
Het valt mij nog mee dat zij geen Israerlier of Armenier hebben kunnen vinden in een puik hotel om tot dader te bombarderen :')
Tot die tijd dan maar mooi een Frenchy, Amerikaan of Griek slachtofferen :')

www.hurriyetdailynews.co(...)=48313&NewsCatID=341
pi_127492490
quote:
Totaal niet objectief die man.. Vind ik zonde.
pi_127492690
Wss ook niet al te objectief, maar de moeite waard om te bekijken.
Een korte 'documentaire' over de protesten:
[youtube][/youtube]
pi_127492761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Tja schijnt nog al moeilijk te zijn om rekening te houden dat dit een Nederlands forum is. ;)
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:15:10 #66
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127492873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:07 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is die zelfde gast die het eerder ook fout met percentage Koerden toch?

Heeft Erdogan trouwens Izmir echt 'stad van de ongelovigen' genoemd? :D
pi_127492894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ja, dat is hij idd.
pi_127493080

(Zanger: er was totaal geen behoefte aan zoveel traangas. Als ik de eerste dag van de demonstraties had opgetreden, waren de mensen vanzelf al weggelopen.)
pi_127493826
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens de buikspreekpoppen zijn het nu natuurlijk de buitenlanders die schuldig zijn :D
Het valt mij nog mee dat zij geen Israerlier of Armenier hebben kunnen vinden in een puik hotel om tot dader te bombarderen :')
Tot die tijd dan maar mooi een Frenchy, Amerikaan of Griek slachtofferen :')

www.hurriyetdailynews.co(...)=48313&NewsCatID=341

ik zal alvast gaan onderduiken :)
pi_127495050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:07 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik vind hem wel een punt hebben hoor. Wat vind jij subjectief? (misschien dat ik het over het hoofd heb gezien)
pi_127495124
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik vind hem wel een punt hebben hoor. Wat vind jij subjectief? (misschien dat ik het over het hoofd heb gezien)
Vallah.. alles zowat.. vooral zijn eerste tekst...
pi_127495192
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:19 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]

(Zanger: er was totaal geen behoefte aan zoveel traangas. Als ik de eerste dag van de demonstraties had opgetreden, waren de mensen vanzelf al weggelopen.)

:9
pi_127495222
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Vallah.. alles zowat.. vooral zijn eerste tekst...
Daar heb ik niet echt veel aan ;(
pi_127495653
Foto van Ankara op dit moment:
pi_127497933
Foto van Ankara 10 minuten geleden. Ongeveer 3000 mensen roepen anti-government leuzen. Geen politie te bekennen.
Op twitter is er een gerucht dat de politie om 12 uur zal ingrijpen, maar dat is waar twitter goed in is; geruchten :)
De deadline voor President Gul om de veto te gebruiken wat betreft de nieuwe 'alcohol wet' is dinsdag. Interessant of deze demonstraties een effect zullen hebben.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:48:27 #76
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127498253
quote:
US Senator John McCain has said Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan is acting like a dictator rather than a president in the eyes of many Turks.

Speaking at Brookings Institute on Thursday, McCain, a staunch backer of a US intervention in Syrian crisis, said there are more journalists jailed in Turkey than any other country in the world.

Speaking about a wide array of issues, especially the current conflict in Syria, McCain said Erdoğan is seen as a dictator in the eyes of many Turks.

http://www.todayszaman.co(...)like-a-dictator.html
Gevaarlijke uitspraken, beter houdt McCain z'n smoel dicht.
pi_127498719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

Amerikanen zouden zowieso beter hun mond houden, zeker als het om democratieen of mensenrechten gaat.
pi_127498839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

McCain loopt vaak voorop, dat zag je ook wbt Assad.
Slecht nieuws voor Erdogan want want het zijn ware woorden.
pi_127499096
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:57 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

McCain loopt vaak voorop, dat zag je ook wbt Assad.
Slecht nieuws voor Erdogan.
Hoezo McCain loopt vaak voorop? Dat zou betekenen dat anderen hem later zouden volgen. Dat zie ik niet gebeuren in Syrie en zeker niet in Turkije.
McCain moet gewoon z'n mond eens houden wat andere landen betreft en zich met zijn eigen land gaan bemoeien.
pi_127499444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:55 schreef aerdt het volgende:

[..]

Amerikanen zouden zowieso beter hun mond houden, zeker als het om democratieen of mensenrechten gaat.
Wat hebben de Amerikanen zelf gedaan met de Occupy protesten :') Ze moeten inderdaad gewoon stil zijn.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:08:51 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_127499525
McCain _O_
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127499799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:01 schreef aerdt het volgende:

[..]

Hoezo McCain loopt vaak voorop? Dat zou betekenen dat anderen hem later zouden volgen. Dat zie ik niet gebeuren in Syrie en zeker niet in Turkije.
McCain moet gewoon z'n mond eens houden wat andere landen betreft en zich met zijn eigen land gaan bemoeien.
Dan kijk je niet goed, de Amerikaanse regering kiest in Syrie steeds meer partij, iets waar McCain al veel eerder om riep.
pi_127500565
Volgens m'n Turkse schoonmaakster zijn alle ongeregeldheden gisteravond gestopt, vanwege een islamitische heilige dag. Niets aan het handje mensen, carry in *O*.
pi_127500663
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed, de Amerikaanse regering kiest in Syrie steeds meer partij, iets waar McCain al veel eerder om riep.
Steeds meer partij? De Amerikaanse regering heeft vanaf het begin de 'revolutie' gesteund. En sindsdien is er niets veranderd
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Volgens m'n Turkse schoonmaakster zijn alle ongeregeldheden gisteravond gestopt, vanwege een islamitische heilige dag. Niets aan het handje mensen, carry in *O*.
Oh, dat was ik helemaal vergeten! Inderdaad vandaag een vrije dag overal in Islamitische landen, vandaar dat ik naar Istanbul kon komen :)
pi_127500739
VN: onrust in Turkije dreigt over te slaan naar Syrië

Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties heeft de regering en de demonstranten in Turkije tot kalmte gemaand. Hij waarschuwt dat de onrust in de Turkse steden kan overslaan naar buurland Syrië.

De VN-topman vindt eventuele kritiek op de ingreep onterecht. “Ik realiseer me dat een waarschuwing een forse maatregel is. Het is het zwaarste middel dat wij als VN kunnen inzetten. Toch mogen we het risico niet nemen dat het ook in Syrië onrustig zou worden. Voor je het weet ontstaat er een domino-effect in heel het Midden-Oosten en Noord-Afrika.”

Daarnaast wijst Ban Ki-moon op de mogelijke gevolgen voor Israel: “Dat land zou zich bedreigd kunnen voelen en op preventieve aanvallen kunnen inzetten. In dat scenario kan de hele regio destabiliseren en moet je zelfs rekening houden met een conflict met de Palestijnen. Dat zou ons hele beeld van een vreedzaam Midden-Oosten op de kop zetten.”

Christine Lagarde van het IMF vreest voor de economische consequenties in de regio: “De beurs van Athene is de afgelopen dagen al flink gekelderd. Je moet er niet aan denken dat Griekenland echt te maken krijgt met de financiële gevolgen van de rellen en daardoor in een recessie belandt. In dat geval zou Europa terecht kunnen komen in de hevigste crisis sinds 2012.”

Volgens Ban Ki-moon is het nog niet te laat. “De wereldvrede indachtig moet dat winkelcentrum er gewoon komen. Dat kan bovendien een impuls zijn voor de middenstand in de hele wijk,” aldus de VN-chef. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127500842
De Speld O+. Vooral dat stuk over Israël :').
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:30:19 #87
236264 crew  capricia
pi_127500941
Ach, het bekende domino-effect...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127501316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:48 schreef Capi het volgende:

[..]

Nou ja, zo scherp is die analyse ook niet; hij gaat makkelijk voorbij aan het feit dat een deel van de protestanten helemaal niet in zijn witte turk - zwarte turk schema past. Wel ben ik het met hem eens dat dit niet direct tot een einde aan de macht van de partij hoeft te betekenen. Een einde van Erdogan zie ik wel komen als hij niet snel inbindt; hij mag dan wel in het verleden veel goeds hebben gedaan, op het moment richt hij zware economische schade aan enkel door zijn stijl van communiceren.
pi_127501442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een reële bedreiging vormt voor de positie van Erdogan; hij heeft in zijn eentje vanmiddag grotere economische schade veroorzaakt dan alle gewelddadige protestanten in de afgelopen tien dagen bij elkaar.

Als hij zo door blijft gaan zal de AKP niet anders kunnen dan hem lozen. Dat is trouwens volgens mij op dit moment de beste weg uit de crisis.
pi_127501628
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een reële bedreiging vormt voor de positie van Erdogan; hij heeft in zijn eentje vanmiddag grotere economische schade veroorzaakt dan alle gewelddadige protestanten in de afgelopen tien dagen bij elkaar.

Als hij zo door blijft gaan zal de AKP niet anders kunnen dan hem lozen. Dat is trouwens volgens mij op dit moment de beste weg uit de crisis.
Of het overgrote gedeelte van de bevolking gaat de demonstranten de schuld geven van alle ellende. En dat is precies waar Erdogan op gokt.
pi_127501633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

Erdogan heeft ooit iets geroepen dat hij met de AKP van 'gavur Izmir' 'guzel Izmir' gemaakt. Gavur is een eigenlijk niet acceptabele term voor niet-moslim. Het was vooral beledigend voor de niet-moslim inwoners van Turkije dat hun minister-president het zomaar gebruikte. Misschien dat wat inwoners van Izmir er ook aanstoot hebben genomen voor gavur te worden uitgemaakt.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:44:18 #92
236264 crew  capricia
pi_127501667
Hebben ze een betere kandidaat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127501865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef capricia het volgende:
Hebben ze een betere kandidaat dan?
Gül bijvoorbeeld. Arinc klinkt ook al redelijker, en die is ook acceptabel voor conservatievere partijleden.
pi_127502348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Denk je dat ze dat überhaupt kunnen bij de AKP? Volgens mij heeft hij de touwtjes in handen daar.
pi_127502372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gül bijvoorbeeld. Arinc klinkt ook al redelijker, en die is ook acceptabel voor conservatievere partijleden.
Waarom denk je dat Gül het goed zou doen als vervanger? Puur uit interesse :)
pi_127502566
Is Gül wel geschikt als leider? Lief is hij wel.
pi_127502570
Ik heb het nog niet bevestigd gezien in de media, maar berichten dat een 18 jarige jongen (Turan Akbaş) van Ankara hersendood is na geraakt te zijn door een traangas canister of rubber kogel tegen zijn hoofd.
pi_127502820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Erdogan heeft ooit iets geroepen dat hij met de AKP van 'gavur Izmir' 'guzel Izmir' gemaakt. Gavur is een eigenlijk niet acceptabele term voor niet-moslim. Het was vooral beledigend voor de niet-moslim inwoners van Turkije dat hun minister-president het zomaar gebruikte. Misschien dat wat inwoners van Izmir er ook aanstoot hebben genomen voor gavur te worden uitgemaakt.
Zo speciaal en Guzel is het MI niet meer maar dat is meer te wijten aan het feit dat veel talent en kapitaal nu richting Istanboel stroomt.
pi_127502890

[ Bericht 100% gewijzigd door Mathemaat op 06-06-2013 23:31:12 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127502954
http://www.dha.com.tr/canli-yayin/.

Erdo arriveert binnenkort op het vliegveld.
pi_127503422
Morgen maar eens mee gaan protesteren in Amsterdam. Niet mijn ding, maar toch wat support tonen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:36:33 #102
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127504095
Wat heeft dat precies voor zin?
pi_127504137
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:22 schreef Ambipur het volgende:
Morgen maar eens mee gaan protesteren in Amsterdam. Niet mijn ding, maar toch wat support tonen.
Ik ben er morgen ook.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:47:05 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127504649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:36 schreef Che_ het volgende:
Wat voor zin heeft het voor 1 miljoen Erdogan aanhangers om thuis te blijven zitten?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:53:14 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127504986
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat voor zin heeft het voor 1 miljoen Erdogan aanhangers om thuis te blijven zitten?
Voorkomen van verdere escalatie?
pi_127504990
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik ben er morgen ook.
Weer om 20 uur?
pi_127505018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:53 schreef Hitchslap het volgende:

[..]

Weer om 20 uur?
Morgen 20.00 Beursplein, ja. Ben je er ook bij?
pi_127505083
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Morgen 20.00 Beursplein, ja. Ben je er ook bij?
Moet van vrij ver komen. Ga mijn best doen.
pi_127505107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:55 schreef Hitchslap het volgende:

[..]

Moet van vrij ver komen. Ga mijn best doen.
Er gaan bussen vanuit heel Nederland, zal je wel even DM'en.
pi_127505169
quote:
:')
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:59:14 #111
365082 IPA35
Patriarch
pi_127505270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127505383
Ook pro-regering reclame nu in NYT, na anti-regering

vrijdag 7 juni 2013 @ 00:04:31 #113
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127505506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 00:01 schreef De_Guidance het volgende:

[ afbeelding ]
Dit zijn gewoon feiten. Hier is niks pro of anti aan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:06:17 #115
365082 IPA35
Patriarch
pi_127505570
Wanneer je jezelf moet spiegelen aan de USA, het Saoedi-Arabië van het westen, wat betreft vrijheid ben je toch wel fout bezig wat mij betreft.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127505870
quote:

[ afbeelding ]
Wat een hemeltergende argumenten zeg :') Vooral het aanhalen van Europese rapporten als maatstaf, maar vooral het argument van 'Pak een satirisch magazine en vertaal het' is ineens een leidraad geworden voor de mate waarin de vrijheid van expressie tot haar recht zou komen
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 00:21:11 #117
236264 crew  capricia
pi_127506035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 00:14 schreef Capi het volgende:

[..]

Wat een hemeltergende argumenten zeg :') Vooral het aanhalen van Europese rapporten als maatstaf, maar vooral het argument van 'Pak een satirisch magazine en vertaal het' is ineens een leidraad geworden voor de mate waarin de vrijheid van expressie tot haar recht zou komen
tja, populisme hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127506531
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Gül het goed zou doen als vervanger? Puur uit interesse :)
Hij heeft al aangetoond prima te kunnen functioneren en weet als president goed te reageren op de huidige crisis.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Denk je dat ze dat überhaupt kunnen bij de AKP? Volgens mij heeft hij de touwtjes in handen daar.
Ja en nee, het is inderdaad zo dat zolang hij de partijleider is dat hij alleenheerser is binnen de AKP. Maar hij kan wel weggestemd worden, alleen zal niemand het op een stemming laten aankomen als ze niet zeker weten dat hij gaat verliezen. Want als ze stemmen en hij wint toch, dan liggen alle 'tegenstanders' uit de partij.
pi_127506566
quote:
:').

Doet mij denken aan dit.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_127506942
quote:

[ afbeelding ]
bedankt Fethullah Gulen!
pi_127507342
Dit is waarschijnlijk de laatste stuip trekking voor de intellectueel klasse in Turkije, het volk wordt al jaren dom en achterlijk gehouden door Erdogan en zijn populistisch beleid, ik denk niet dat dit groter zal worden.
Oppositie is gesloopt en gestigmatiseerd tot terroristen.

Nederlandse Turken die Erdogan en zijn beleid als domme nationalistische papegaaien verdedigen moeten zich kapot schamen voor hun domheid en oogkleppen wat er in hun land daadwerkelijk aan de hand is. Alles waar jullie trots op zijn is hij aan het slopen....
pi_127507464
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:15 schreef Manifesto het volgende:
Dit is waarschijnlijk de laatste stuip trekking voor de intellectueel klasse in Turkije, het volk wordt al jaren dom en achterlijk gehouden door Erdogan en zijn populistisch beleid, ik denk niet dat dit groter zal worden.
Oppositie is gesloopt en gestigmatiseerd tot terroristen.

Nederlandse Turken die Erdogan en zijn beleid als domme nationalistische papegaaien verdedigen moeten zich kapot schamen voor hun domheid en oogkleppen wat er in hun land daadwerkelijk aan de hand is. Alles waar jullie trots op zijn is hij aan het slopen....
pi_127507892
Jammer. Hij pocht over wat hij tot nu toe heeft bereikt. Hij beweert er voor iedereen te zijn en niet alleen voor de 50% van het volk (hij vertelt o.a. over de vliegvelden die hij in het oosten van het land heeft laten maken ed.).

Ik krijg niet het gevoel dat deze toespraak rust gaat brengen in het land in ieder geval.
pi_127507905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:59 schreef Julis het volgende:
Jammer. Hij pocht over wat hij tot nu toe heeft bereikt. Hij beweert er voor iedereen te zijn en niet alleen voor de 50% van het volk (hij vertelt o.a. over de vliegvelden die hij in het oosten van het land heeft laten maken ed.).

Ik krijg niet het gevoel dat deze toespraak rust gaat brengen in het land in ieder geval.
Heeft laten maken? Het zijn voornamelijk militaire vliegvelden met een gebouwtje dat wordt aangewezen als 'terminal'.
pi_127507960
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 02:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heeft laten maken? Het zijn voornamelijk militaire vliegvelden met een gebouwtje dat wordt aangewezen als 'terminal'.
Misschien verwoord ik het verkeerd wat hij precies heeft gezegd. Maar ik begreep dat uit zijn toespraak. Ook vond ik het irritant dat hij begon over "Wij hebben niets te maken met vandalisme, wij breken niets af" ed.. Vraag ik me toch af wat hij met "wij" bedoelt. Hij was toch niet alleen voor de 50%? Mja, ik vind dat hij het echte onderwerp maar vermijdt.
pi_127507999
Best wel een griezelige man Erdogan, vooral zijn redevoering die ik net zag. Doet me denken aan iemand uit Duitsland jaren 40/45.
pi_127508008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 02:09 schreef ocho het volgende:
Best wel een griezelige man Erdogan, vooral zijn redevoering die ik net zag. Doet me denken aan iemand uit Duitsland jaren 40/45.
pi_127508033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 02:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jonguh, ik vond meer dat hij zijn ego aan het strelen was vannacht.
pi_127508174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 02:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nieuw:
- Hatay (2007)
- Iğdır (2012)
- In Şanlıurfa is de oude luchthaven vervangen door een nieuwe op een andere locatie (2007)

Ongoing:
- Volgens de planning worden de luchthavens in Bingöl, Şırnak ve Hakkari dit jaar (2013) nog in gebruik genomen.
- Diyarbakir krijgt een nieuwe terminal waardoor internationale vluchten mogelijk worden (2014)

Upgrades:
- Gaziantep: vanaf 2006 een internationale luchthaven
- Sivas: 2006: bredere startbaan, 2010: nieuwe terminal
- Erzincan: een nieuwe terminal in 2011
- Elazığ: nieuwe startbaan in 2009, nieuwe terminal in 2012
- Erzurum een nieuwe terminal in 2005
- Malatya kreeg een nieuwe startbaan en nieuwe terminal en zijn er inmiddels internationale vluchten (2010)
- Van: in 2009 geopend voor internationale vluchten

Al met al toch best heel wat geïnvesteerd, no? De passagiersaantallen zijn in ieder geval overal gestegen. (De informatie is bij elkaar gepsprokkeld op het internet, als er fouten zijn mag je ze verbeteren.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2013 02:48:50 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 04:50:33 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127508366
quote:
quote:
The problem of the Turkish protesters then becomes the problem of progressive forces globally: What is your alternative? It is a question that is starting to get serious. As the echoes of the Arab spring, Occupy and Indignados movements refuse to fade, the hope lingers that out of these spontaneous explosive uprisings and the new culture of courageous political participation can be ignited amongst what WikiLeaks founder Julian Assange calls the "internet educated" generation, a new political force could be emerging.

If this is to happen however, we need to offer these component movements more than just cheer-leading and loudly ringing moral support. One thing that can be offered by Western progressives, who have the time to spare from more pressing issues (like not getting shot for protesting), is the development of new models of organization, which can allow this "movement of movements", to borrow a term from the 90's "globalization" struggles, to mature into an enduring force and formulate a collective vision, without reverting to the same top down models used by the institutions and forces we seek to transform and defeat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127508570
quote:
Helaas mee eens. Hij is echt eng aan het worden nu. Hij heeft het hele tijd over wij en zij en zit echt te provoceren nu.

Hij schreeuwt ook lekker tijdens zijn rede ....
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:12:36 #132
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127508600
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Trigger, zal vast autistisch zijn, maar probeer eens uit te leggen waarom je zo'n smiley gebruikt. War wil je zeggen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:25:25 #133
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_127508658
quote:

[ afbeelding ]
Jezus, wat een drogredeneringen onder elk punt. :D Hemeltergend slecht Engels ook. Ook mooi dat ze voor Erdogan een onderzoek uit Maart aanhalen. Hoe zit dat nu precies? Wat is "latest polls"? Enige datum die ze geven is van voor dit tumult.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:28:13 #134
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_127508672
Erdogan lijkt zichzelf te vereenzelvigen met Turkije, dat is veelal een slecht teken aan de wand.
pi_127509246
quote:
Dat kan in Turkije ook. Dan toon je pas echt support.
Allah Al Watan Al Malik
pi_127509454
quote:
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:55:19 #137
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127509614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja. Zal mijn werkgever leuk vinden. Of school ivm tentamens volgende week.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:56:06 #138
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127509623
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Support tonen.
pi_127509945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kon dat maar.
pi_127509952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 02:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nieuw:
- Hatay (2007)
- Iğdır (2012)j
- In Şanlıurfa is de oude luchthaven vervangen door een nieuwe op een andere locatie (2007)

Ongoing:
- Volgens de planning worden de luchthavens in Bingöl, Şırnak ve Hakkari dit jaar (2013) nog in gebruik genomen.
- Diyarbakir krijgt een nieuwe terminal waardoor internationale vluchten mogelijk worden (2014)

Upgrades:
- Gaziantep: vanaf 2006 een internationale luchthaven
- Sivas: 2006: bredere startbaan, 2010: nieuwe terminal
- Erzincan: een nieuwe terminal in 2011
- Elazığ: nieuwe startbaan in 2009, nieuwe terminal in 2012
- Erzurum een nieuwe terminal in 2005
- Malatya kreeg een nieuwe startbaan en nieuwe terminal en zijn er inmiddels internationale vluchten (2010)
- Van: in 2009 geopend voor internationale vluchten

Al met al toch best heel wat geïnvesteerd, no? De passagiersaantallen zijn in ieder geval overal gestegen. (De informatie is bij elkaar gepsprokkeld op het internet, als er fouten zijn mag je ze verbeteren.)
Heb je ook beelden van al die 'terminals' ? Ik merk op dat die in Diyarbakir in 2014 pas af moet zijn. De huidige 'terminal' is een barak waar wat tafels en stoelen zijn geplaatst. Dat was in de statistieken vast ook ooit een nieuwe terminal.

Datzelfde kunnen we doen met universiteiten; een bord ophangen maakt een universiteit kennelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door HiZ op 07-06-2013 10:29:42 ]
pi_127510146
edit.. mooi dat het gelezen is :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Beathoven op 07-06-2013 10:13:02 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:32:55 #142
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127510301
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heb je ook beelden van al die 'terminals' ? Ik merk op dat die in Diyarbakir in 2014 pas af moet zijn. De huidige 'terminal' is een barak waar wat tafels en stoelen zijn geplaatst. Dat was in de statistieken vast ook ooit een nieuwe terminal.
Ik moet het ze nageven.. Terminal in Erzincan is prachtig. Alleen jammer dat je AKPli moet zijn om er te werken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambipur op 07-06-2013 09:50:00 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:50:48 #143
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127510803
Waar blijven alle foto's en nieuwtjes over de duizenden voorstanders die Erdogan stonden op te wachten.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:56:12 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127510947
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Solidariteit en internationale afkeuring tonen met de behandeling van de demonstranten net zoals in New York , Italie , Griekenland , Duitsland enz

vrijdag 7 juni 2013 @ 09:57:22 #145
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127510978
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:50 schreef Che_ het volgende:
Waar blijven alle foto's en nieuwtjes over de duizenden voorstanders die Erdogan stonden op te wachten.
Ik had ff de livestream gezien , het waren er wel veel maar kon zijn toespraak toch niet luisteren .
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:59:03 #146
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127511023
quote:
zulke mensen bestaan ook in Nederland, die me doen denken aan iemand uit Duitsland jaren 40/45, maar ik begrijp je...ik ben ook hypocriet en wijs ook liever (en graag) naar anderen
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:01:15 #147
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127511077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Solidariteit en internationale afkeuring tonen met de behandeling van de demonstranten net zoals in New York , Italie , Griekenland , Duitsland enz

[ afbeelding ]
Of: het steunen van verdere instabiliteit van Turkije. Dit moet intern worden opgelost, aangezien er ook miljoenen voorstanders zijn.
pi_127511282
quote:
'Op Taksimplein zal een giga-moskee verrijzen'
Het Taksimplein in Istanbul is het centrum van seculier Turkije. Daartegen trekt Erdogan ten strijde, stelt Rik Smits.

Rellen, traangas, plastic kogels in Taksim en daartussen staat Bram Vermeulen, correspondent van de NOS, om het allemaal uit te leggen. Dat doet hij alweer vele dagen: er is een park, een van de laatste in Istanbul, de grootste stad in het land van Erdogan. Als dat moet wijken voor wat winkels, komt daar dit gelazer van.

Het lijkt plausibel, maar hoezo maken Turken zich zo druk over wat winkels of wat bomen meer of minder? Zeker in die buurt, in die metropool, zo'n beetje om de hoek van de Istiklal boulevard: winkels, daar barst het daar toch al van. Hebben Istanbulezen niks te doen, zijn ze rijker, verwender of milieubewuster dan de Amsterdammers? Hoe kan het trouwens dat de premier zich met zo'n lokale aangelegenheid kan bemoeien? Draait het in werkelijkheid misschien om een volkomen ander plan? Een plan dat de Turkse pers, verre van vrij, nu eenmaal niet kan vertellen?

Midden jaren negentig was Erdogan burgemeester van Istanbul. Toen had hij al een vastomlijnd plan: Taksim Gezi Parki, die tuin van rust en thee die nu de focus is van het protest, moest wijken voor een knaap van een moskee, om de kracht van de islam te demonstreren. Daaraan is niets veranderd. Die winkels waarover Bram Vermeulen steeds rept, zijn maar een schaamlap voor het werkelijke plan: de bouw van dat gigantisch gebedshuis, dat er ten tijde van het burgemeesterschap van Erdogan goddank niet kwam.

Tjokvolle binnenstad
Wie de laatste eeuwen ooit naar Istanbul reisde, kon één ding vaststellen: giga-moskeeën stonden er allang. De Hagia Sofia, ooit christelijk, maar na de val van Constantinopel verbouwd en voorzien van minaretten, mag er wezen. En dan torent de reus van Ortaköy ook nog aan de ene kant van Taksim boven het gewoel der stedelingen uit, en aan de andere zijde de joekels Sultan Ahmet, Yeni Cami, Fatih Cami en Eyüp-Sultan. Waarom is daar midden in die tjokvolle binnenstad nóg zo'n geweldig godshuis van zulk eminent belang?

Wel, dat zit zo: het Taksimplein is een symbolisch oord. Erop staat Istiklal Aniti, het uit 1928 daterende onafhankelijkheidsmonument, gedenkteken bij uitstek voor Mustafa Kemal Atatürk, de vader van het seculiere Turkije, erfopvolger van het Osmaanse Rijk, Europa's zieke man. Ernaast staat het AKM, het Atatürk Cultureel Centrum, dat meer dan wat ook de seculiere erfenis bewaakt en uitstraalt waartegen Erdogan altijd stelling heeft genomen. En op een steenworp afstand ligt de Aya Triada, Istanbuls grootste Grieks-orthodoxe kerk - in de ogen van de premier de erfvijand van de islam.

Ware aard
Persoonlijk heeft Erdogan met Taksim ook een band, al geeft hij zich daar mogelijk niet eens rekenschap van. Als burgemeester legde hij ooit in de stad een nieuwe waterleiding aan - en deed voor gemeentediensten het glaasje raki in de ban. 'Taksim' is Turks voor knooppunt, u raadt nu wel waarvan: jawel hoor, aquaducten uit de tijd van de sultan.

Gekker nog, maar dit wordt heel mystiek, de naam Erdogan betekent zo veel als 'zoon van een echte man'. Maar kom, blijf nuchter en gun de mystiek aan Erdogan. Die verried zijn ware aard, toen hij vijftien jaar geleden in een rede dit verzenpaar opnam: 'Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.' Daar schrokken de toenmalige militaire machthebbers danig van, en Erdogan verdween een half jaar in 't gevang.

Dat is de achtergrond van deze missionaris van de islam: bekeerdrift, geloofsknevelarij en je wreken waar dat kan. Die winkels laat hij vallen, maar let op: die moskee komt er echt, als het aan Erdogan ligt.
http://www.volkskrant.nl/(...)skee-verrijzen.dhtml
pi_127511581
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Support tonen.
Dat snap ik, de vraag was wat het voor zin heeft.
pi_127511598
quote:
Die moskee staat volledig los van het Gezi Park. Die komt op het binnenkort braakliggende terrein achter de oude gebouwen van de 'taksim'. Dus net niet op het Taksimplein, maar aangezien hij verhoogd wordt aangelegd en de minaret echt enorm hoog wordt zal het eruit zien alsof hij aan het plein ligt.
pi_127511629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:18 schreef HiZ het volgende:
Die moskee staat volledig los van het Gezi Park. Die komt op het binnenkort braakliggende terrein achter de oude gebouwen van de 'taksim'. Dus net niet op het Taksimplein, maar aangezien hij verhoogd wordt aangelegd en de minaret echt enorm hoog wordt zal het eruit zien alsof hij aan het plein ligt.
Ah. Well, ik post alleen maar het artikel.

Verder wel griezelige uitspraak. Ik kende hem al, maar wist niet dat het Erdogan was: 'Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.'.
pi_127511661
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ah. Well, ik post alleen maar het artikel.

Verder wel griezelige uitspraak. Ik kende hem al, maar wist niet dat het Erdogan was: 'Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.'.
Hij is daarvoor in de gevangenis terecht gekomen. Wat ook volkomen onterecht was.
pi_127511680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:20 schreef HiZ het volgende:
Hij is daarvoor in de gevangenis terecht gekomen. Wat ook volkomen onterecht was.
Ja, ik las het in het artikel. Ik verdedig die straf niet. Ik zeg alleen dat die uitspraak griezelig is.

Anyway, als Erdogan is wat de Turken willen (en daar lijkt het op) dan is dat hun goede recht natuurlijk.
pi_127511726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja, ik las het in het artikel. Ik verdedig die straf niet. Ik zeg alleen dat die uitspraak griezelig is.

Anyway, als Erdogan is wat de Turken willen (en daar lijkt het op) dan is dat hun goede recht natuurlijk.
De uitspraak is niet echt van hem het is een citaat uit een gedicht. En wat je er van maakt is wat je ervan maakt. Voor sommige mensen klinkt het griezelig, voor anderen is het juist een bewijs van de vreedzame benadering.
pi_127511764
Ik kwam deze lijst laatst tegen, Turkije heeft het hele land in de uitverkoop gedaan.
Misschien dat dit soort zaken ook zorgt voor onvrede.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eskimo Joe
pi_127511817
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:23 schreef HiZ het volgende:
De uitspraak is niet echt van hem het is een citaat uit een gedicht. En wat je er van maakt is wat je ervan maakt. Voor sommige mensen klinkt het griezelig, voor anderen is het juist een bewijs van de vreedzame benadering.
Dat klinkt precies als het effect dat Erdogan nu op Turken heeft.
pi_127511879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:23 schreef HiZ het volgende:

[..]
voor anderen is het juist een bewijs van de vreedzame benadering.
Als je het omdraait misschien.
I´m back.
pi_127511920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:25 schreef Beathoven het volgende:
edit.. mooi dat het gelezen is :)
Ik las het en ben ook wel blij dat ik in NL woon. Hoewel ik hier ook wel een beetje vrees voor opkomende bewegingen als de PVV.
pi_127512009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:24 schreef Mercan het volgende:
Ik kwam deze lijst laatst tegen, Turkije heeft het hele land in de uitverkoop gedaan.
Misschien dat dit soort zaken ook zorgt voor onvrede.

SPOILER
Voor Turkije waren die staatsmonopolies een ramp. Maar inderdaad er zijn wel nationalisten die liever in armoede leven dan dat ze een open welvarende economie zien waar buitenlanders kunnen en willen investeren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:34:49 #160
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127512010
blinde mensen die Erdogan vanzelfsprekend blind volgen is eigenlijk helemaal niet zo gek, want dat doen ze ook met het geloof...daar ligt het fundamenteel dan ook
"We are under attack"
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 10:36:54 #161
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127512081
Wat betekenen die headlines?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_127512105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je het omdraait misschien.
Hoe maak jij van een spreekwoordelijke bajonet een echte door slechts een andere woordvolgorde in je beeldspraak?
pi_127512171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:36 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
Het democratisch leven vraagt opoffering. :).
I´m back.
pi_127512203
quote:
[ afbeelding ]
iets van 'je leven opgeven voor de democratische zaak'
pi_127512216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het democratisch leven vraagt opoffering. :).
Nee.
pi_127512218
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoe maak jij van een spreekwoordelijke bajonet een echte door slechts een andere woordvolgorde in je beeldspraak?
Tayyip komt militair tegen die zegt we zullen jullie moslims pakken met onze bajonetten, helmen etc.
Zegt Erdohan: onze bajonetten zijn minaretten, onze helmen zijn etc.
I´m back.
pi_127512229
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee.
Volgens Google vertalen wel iig.
Bij het ene eist, bij het andere vraagt opoffering...
I´m back.
pi_127512285
quote:
[ afbeelding ]
Waarom op het neerkomt is dat hij zegt dat hij voor de democratische eisen/vragen zichzelf zou inzetten. Dus dat hij voor de democratie en democratische eisen is.

Grappig hoe de Turkse kranten dus een positief aspect belichten van zijn toespraak. Dat ze allemaal dezelfde kop hebben is wel verdacht.
In de EU media lijkt juist de hardheid van zijn toespraak belicht te worden.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:45:02 #169
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens Google vertalen wel iig.
Bij het ene eist, bij het andere vraagt opoffering...
JIj plaatst de zin niet in een juiste context..

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat snap ik, de vraag was wat het voor zin heeft.
De zin zit em dus in het tonen van support. Daar moet je het mee doen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:45:27 #170
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127512315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:01 schreef Che_ het volgende:

[..]

Of: het steunen van verdere instabiliteit van Turkije. Dit moet intern worden opgelost, aangezien er ook miljoenen voorstanders zijn.
Van solidariteit is nog nooit iemand dood gegaan , aangezien we wereldwijd in een systeem zitten waarbij de natuur en mensenlevens op de tweede plek zijn beland , zitten we in een permanente staat van chaos en die stabiliteit voordat iedereen de straat opging was dus maar een illusie .
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:46:10 #171
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127512333
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom op het neerkomt is dat hij zegt dat hij voor de democratische eisen/vragen alles in zou zetten. Dus dat hij voor de democratie is.

Grappig hoe de Turkse kranten dus een positief aspect belichten van zijn toespraak. Dat ze allemaal dezelfde kop hebben is wel verdacht.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom op het neerkomt is dat hij zegt dat hij voor de democratische eisen/vragen alles in zou zetten. Dus dat hij voor de democratie is.

die media toch...net apen
"We are under attack"
pi_127512340
Google vertalen als argument gebruiken tegen iemand die Turks spreekt. :P
pi_127512385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

JIj plaatst de zin niet in een juiste context..

Het zijn de headlines die ik vertaalde, uiteraard begrijp ik de context niet, of het een zin is van Tayyip in zijn pleidooi of of het een commentaar is van de kranten (wat ik niet denk trouwens)...
Ik heb zijn pleidooi ook niet gezien trouwens... begrijp wel dat-ie zich alleen heeft verdedigd en nog steeds achter het ingrijpen staat... geen lieve woordjes voor de betogers van Tayyip...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-06-2013 10:53:36 ]
I´m back.
pi_127512397
Mja die Turkse media zijn vaak onderdeel van allerlei grote holdings, die zitten helemaal niet op onrust en economische klappen te wachten. :P
pi_127512408
Even geheel offtopic, hè. Vinden jullie dat een basbakan dit kan maken? Ja, oud filmpje, blabla.
pi_127512415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
Google vertalen als argument gebruiken tegen iemand die Turks spreekt. :P
Nee, yvonne vroeg wat er in die headlines stond, heb het door Google vertalen gehaald, en dat staat er, dat kan ik jou ook alleen maar mededelen...
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:49:14 #177
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512427
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Even geheel offtopic, hè. Vinden jullie dat een basbakan dit kan maken? Ja, oud filmpje, blabla.
Volgens mij begon hiermee het walgen van deze man :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zijn de headlines die ik vertaalde, uiteraard begrijp i de context niet, of het een zin is van Tayyip in zijn pleidooi of of het een commentaar is van de kranten (wat ik niet denk trouwens)...
Ik heb zijn pleidooi ook niet gezien trouwens... begrijp wel dat-ie zich alleen heeft verdedigd en nog steeds achter het ingrijpen staat... geen lieve woordjes voor de betogers van Tayyip...
Zijn zinnen uit zijn pleidooi.. :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:49:34 #178
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127512438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Erdogan is mijn ......... basi
"We are under attack"
pi_127512443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, yvonne vroeg wat er in die headlines stond, heb het door Google vertalen gehaald, en dat staat er, dat kan ik jou ook alleen maar mededelen...
Oke zo, ik dacht je mij probeerde te overtuigen, maar het was meer uitleg.
pi_127512465
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef De_Guidance het volgende:
Mja die Turkse media zijn vaak onderdeel van allerlei grote holdings, die zitten helemaal niet op onrust en economische klappen te wachten. :P
Overigens die economische klappen gaan wel een keer komen natuurlijk... ook in Turkije is de recente groei van de economie een gevolg van creditering of wel op de pof leven...
I´m back.
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 10:51:11 #181
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127512494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb daar recent een uitgebreid artikel over gelezen. Journalist is nou niet een van de gezondere baantjes in TR.
Je moet enorm schipperen om toch datgene te zeggen wat je wilt.

Er zitten hoeveel journalisten opgesloten?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_127512516
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Oke zo, ik dacht je mij probeerde te overtuigen, maar het was meer uitleg.
Ja, zag alleen steeds dezelfde headlines en die gooide ik even door de Google vertalen, die trouwens wel inaccuraat lijkt... maar goed... je hebt een globaal idee, denk ik...
I´m back.
pi_127512548
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik las het en ben ook wel blij dat ik in NL woon. Hoewel ik hier ook wel een beetje vrees voor opkomende bewegingen als de PVV.
Ja dat is ook erg, als die daar de grootste wordt kom ik ook niet terug. Alleen de PVV is nog wel voorspelbaar en heeft geen touwtjes in handen.

Het punt is dat er hier nu panisch gedaan wordt over buitenlandse studenten die voorheen "ook" gewoon belangrijk waren voor de economie. Ze brachten geld in 't laatje, zorgden indirect ook voor toerisme via mond tot mond reclame, het waren deze studenten die de oude cultuur omarmden en dat doen ze nog steeds terwijl ze ook 't moderne zagen. En nu is ineens Amerika, Europa en Iran verdacht, alles is zogenaamd ineens een gevaar.

Het huidige Turkije begint zich zo een beetje te gedragen als een kluizenaar die zich wil afzonderen van de hele wereld. Het houdt nu 't liefst buitenlanders verdacht en turken die naar 't buitenland gaan voor een uitwisselingsstudie mogelijk ook. En als het oosten en het westen het gordijn dicht houden en er geen aandacht meer aan besteden dan kan men hier weer de TV stations op zwart gooien en hun represailles uitvoeren tot de volgende verkiezingen (foto's van de demonstraties zat).

Dit alles is ook vooral een generatieconflict. Ik zou het mooi vinden als er in Turkije een nieuwe partij opstaat die niet de seculieren verdedigt en niet de gelovigen maar beide en alle minderheden daarbij, ook al was 't aan conservatieve kant maar een enkeling die meeliep. Een afspiegeling van Gezi verdient een politieke kans, een brede volksvertegenwoordiging voor democratie en mensenrechten en wat mij betreft wordt Gul daar de PM van, tot er een betere is gevonden.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:53:07 #184
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik heb daar recent een uitgebreid artikel over gelezen. Journalist is nou niet een van de gezondere baantjes in TR.
Je moet enorm schipperen om toch datgene te zeggen wat je wilt.

Er zitten hoeveel journalisten opgesloten?
Hadden we het laatst nog over.. Iemand vertelde: er zijn niet veel journalisten meer die opgesloten zitten sinds AKP aan de macht is. Ja, dat is logisch, hij plaatst strategische mannetjes op strategische plekken. Er zijn dus niet veel journalisten meer die objectief kunnen handelen.

Ik ken niet veel kranten/zenders die objectief zijn.
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 10:53:38 #185
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127512565
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom op het neerkomt is dat hij zegt dat hij voor de democratische eisen/vragen zichzelf zou inzetten. Dus dat hij voor de democratie en democratische eisen is.

Ik zat te denken, journalisten kunnen niet vrijuit zeggen wat ze willen.
Wat als het nu juist een oproep is aan het volk om juist door te gaan met demonstraties?

pi_127512618
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik zat te denken, journalisten kunnen niet vrijuit zeggen wat ze willen.
Wat als het nu juist een oproep is aan het volk om juist door te gaan met demonstraties?
Van de kranten?
I´m back.
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 10:56:03 #187
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127512643
Oh trouwens, de Turkse mensen waar ik kom ( thuisverpleging, groeiend aantal) vinden Erdogan stuk voor stuk een schurk en een boef, en daarna gaan ze over tot de orde van de dag: tv kijken.

pi_127512677
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:56 schreef yvonne het volgende:
Oh trouwens, de Turkse mensen waar ik kom ( thuisverpleging, groeiend aantal) vinden Erdogan stuk voor stuk een schurk en een boef, en daarna gaan ze over tot de orde van de dag: tv kijken.
Kemalisten dus.
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:57:41 #189
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512691
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kemalisten dus.
Wat een onzin.
pi_127512707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:57 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Wat dan?
I´m back.
pi_127512766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:34 schreef ek_47 het volgende:
blinde mensen die Erdogan vanzelfsprekend blind volgen is eigenlijk helemaal niet zo gek, want dat doen ze ook met het geloof...daar ligt het fundamenteel dan ook
Ze volgen Erdogan maar half.. een taxi chauffeur hier veranderde gisteren binnen een 5 minuten van mening nadat hij het nieuws hoorde dat Fethullah Gulen zich tegen Erdogan uitsprak. Er zitten een heleboel mensen bij die blijkbaar de beweging van Gulen door de akp heen zien.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:00:57 #192
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan?
Ze vinden Erdogan een boef, niet zijn partij/partijprogramma. Ik ken iemand die AKP stemt, maar wel demonstreert. Tegen Erdogan zijn betekent niet pro-Ataturk zijn.
pi_127512803
quote:

[..]

Kemalisten dus.
Zo simpel is het dus niet.
pi_127512805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze volgen Erdogan maar half.. een taxi chauffeur hier veranderde gisteren binnen een 5 minuten van mening nadat hij het nieuws hoorde dat Fethullah Gulen zich tegen Erdogan uitsprak. Er zitten een heleboel mensen bij die blijkbaar de beweging van Gulen door de akp heen zien.
Maar Gulen zit in zelfverkozen ballingschap?
Dus geen vriend van Erdohan?
I´m back.
pi_127512868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ze vinden Erdogan een boef, niet zijn partij/partijprogramma. Ik ken iemand die AKP stemt, maar wel demonstreert. Tegen Erdogan zijn betekent niet pro-Ataturk zijn.
Maar hoezo is hij dan een boef, hij wordt vereenzelvigd met het economische wonder... ik bedoel dat is de reden dat ik de jongere Turken dan de Turken die yvonne ziet alleen maar lovende woorden hoor spreken over Erdohan... werkelijk waar 0,0 kritiek...
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:05:42 #196
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127512946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar hoezo is hij dan een boef, hij wordt vereenzelvigd met het economische wonder... ik bedoel dat is de reden dat ik de jongere Turken dan de Turken die yvonne ziet alleen maar lovende woorden hoor spreken over Erdohan... werkelijk waar 0,0 kritiek...
De Turken hier zien snelwegen, gebouwen, vliegvelden. Dat is voor hun een teken van welvaart en dat is voor de meesten voldoende.
pi_127512995
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De Turken hier zien snelwegen, gebouwen, vliegvelden. Dat is voor hun een teken van welvaart en dat is voor de meesten voldoende.
Ja, maar niets over dat Erdohan een boef is dus...
Als ik met wat argumenten kom die ik uit deze topicreeks heb opgepikt, worden ze al vrij snel boos zelfs...
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:08:55 #198
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513044
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar niets over dat Erdohan een boef is dus...
Als ik met wat argumenten kom die ik uit deze topicreeks heb opgepikt, worden ze al vrij snel boos zelfs...
De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.
pi_127513048
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heb je ook beelden van al die 'terminals' ?
Nee. Niet opgezocht, (momenteel) ook geen tijd voor. Maar vertel, blijkbaar weet jij er meer vanaf.

quote:
Ik merk op dat die in Diyarbakir in 2014 pas af moet zijn. De huidige 'terminal' is een barak waar wat tafels en stoelen zijn geplaatst.
Wat heeft de huidige terminal met AKP te maken?
Daarom wordt er waarschijnlijk ook een nieuwe gebouwd? Er wordt net iets meer dan 100 miljoen euro (257 miljoen TL) geïnvesteerd voor de luchthaven in Diyarbakır.

quote:
Dat was in de statistieken vast ook ooit een nieuwe terminal.
Ja, geen idee, maar ik dacht dat je wist waar je het over had. Aan aannames heb ik niets.

quote:
Datzelfde kunnen we doen met universiteiten; een bord ophangen maakt een universiteit kennelijk.
Volgens mij worden er daadwerkelijk terminals en luchthavens gebouwd hoor... Er zijn over het hele land luchthavens gebouwd, het passagiersaantal is van 34,5 miljoen in 2003 gestegen naar 131 miljoen in 2012 (bron (XLS)).

Dus, wat is het probleem precies? Ik zie je vaag opmerkingen maken over de kwaliteit van de terminals, maar vertel eens wat het probleem precies is. Ik heb er zelf geen ervaring mee namelijk.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:12:02 #200
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarom heeft hij tot 2 x toe met een meerderheid gewonnen?
"We are under attack"
pi_127513279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.
Dat noemen zij charisma.
I´m back.
pi_127513293
Wedding in Taksim square yesterday :)
pi_127513349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef ek_47 het volgende:

[..]

2x? Meerderheid?
pi_127513354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef ek_47 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat noemen zij charisma.
:O
pi_127513375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, ik als (Nederlandse) Turk zie de Turkije vóór en tijdens Erdoğan. Er is gewoon veel vooruitgang. Tel daarbij op dat ik geen vertrouwen heb ik de oppositie... Ik zie Erdoğan niet als de beste oplossing, ik zie hem meer als de minst kwade oplossing (ik ben dan ook niet per se pro-Erdoğan, maar meer anti-oppositie).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2013 11:18:34 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:18:25 #206
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513376
quote:

[..]

Dat noemen zij charisma.
Jammer dat je dat filmpje van Iset niet begrijpt. ;( Dat zegt alles.
pi_127513385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar Gulen zit in zelfverkozen ballingschap?
Dus geen vriend van Erdohan?
Klopt, hij woont en opereert vanuit Amerika, z'n 'beweging' is wereldwijd populair en puur religieus, wordt zelfs als de licht-progressieve islam gezien, een prima beweging. Er gaan waarschijnlijk miljarden in om en is of was waarschijnlijk een van de motors achter de Turkse economie en excuus voor 't beleid..

De AKP 'begon' als een rijke partij en het beleid spiegelde zich wel aardig met de opvattingen van de beweging, de verbanden worden al jarenlang gesuggereerd. Alleen wilde Gulen z'n beweging vroeger en helemaal nu niet associeren met de politiek anders lijkt het dat het een geloofsoorlog was en dat was het niet.Het was Erdogans blunder en in-humanitaire en arrogante technocratische opstelling die het alles de das omdeed, de man voelt zich onoverwinnelijk.

De AKP (Gul / Erdogan vooral) hebben waarschijnlijk gedacht "zijn stichting is goed want het trekt veel mensen aan, dat kunnen we wel politiek uitbuiten.. mooi potje geld erbij om de economie te spekken" ik geloof ook wel oprecht dat Gulen meende dat hij 't beste met de bevolking voor had en vond dat Erdogan zwaar de fout in was gegaan. De hele distantiëring is erg belangrijk als signaal naar Erdogans achterban die zo langzamerhand ook de situatie doorkrijgt en nu is 't te hopen dat ook de geldkraan langzaam dicht wordt geschroefd.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:19:36 #208
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, ik als (Nederlandse) Turk zie de Turkije vóór en tijdens Erdoğan. Er is gewoon veel vooruitgang. Tel daarbij op dat ik geen vertrouwen heb ik de oppositie... Ik zie Erdoğan niet als de beste oplossing, ik zie hem meer als de minst kwade oplossing (ik ben dan ook niet per se pro-Erdoğan, maar meer anti-oppositie).
Doel je met vooruitgang op economie of een ander soort vooruitgang?
pi_127513484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt, hij woont en opereert vanuit Amerika, z'n 'beweging' is wereldwijd populair en puur religieus, wordt zelfs als de licht-progressieve islam gezien, een prima beweging. Er gaan waarschijnlijk miljarden in om en is of was waarschijnlijk een van de motors achter de Turkse economie en excuus voor 't beleid..

De AKP 'begon' als een rijke partij en het beleid spiegelde zich wel aardig met de opvattingen van de beweging, de verbanden worden al jarenlang gesuggereerd. Alleen wilde Gulen z'n beweging vroeger en helemaal nu niet associeren met de politiek anders lijkt het dat het een geloofsoorlog was en dat was het niet.

De AKP (Gul / Erdogan vooral) hebben waarschijnlijk gedacht "zijn stichting is goed want het trekt veel mensen aan, dat kunnen we wel politiek uitbuiten.. mooi potje geld erbij om de economie te spekken" ik geloof ook wel oprecht dat Gulen meende dat hij 't beste met de bevolking voor had en vond dat Erdogan zwaar de fout in was gegaan. De hele distantiëring is erg belangrijk als signaal naar Erdogans achterban die zo langzamerhand ook de situatie doorkrijgt en nu is 't te hopen dat ook de geldkraan langzaam dicht wordt geschroefd.
Maar Erdohan gaat tevens, naar mate het economische succes groter werd, qua religie meer de conservatieve kant op dus... Maar begrijpt hij dan niet dat een liberale economie het beste gedijd in een omgeving waarin een overheid niet aan bevoogding doet van de moraal?
I´m back.
pi_127513548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Google is een aardig hulpmiddel maar ik zou er nooit op vertrouwen voor Turks. In het Turks is de context alles.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:24:24 #211
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127513583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En dit was niet griezelig?

quote:
Daar schrokken de toenmalige militaire machthebbers danig van, en Erdogan verdween een half jaar in 't gevang
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:24:29 #212
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513588
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

2x? Meerderheid?
Ja? boven de 60% en laatste keer met 51% of zit ik fout, kan ook hoor...zo nauw volg ik hem nu ook weer niet.
"We are under attack"
pi_127513606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Google is een aardig hulpmiddel maar ik zou er nooit op vertrouwen voor Turks. In het Turks is de context alles.
Ja, dat begrijp ik intussen wel idd... over het algemeen bakt Google vertaal er ook weinig van mbt het Turks...
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:25:16 #214
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513614
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

[..]

:O
denk je dat ik voor Erdogan opkom? LOL ik zal het zo zeggen, ik hou me in die zin niet bezig met Turkse politiek maar mijn vader heeft een anti Erdogan partij opgericht en ik sta pal achter hem.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:26:24 #215
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127513658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:45 schreef Summers het volgende:

[..]

Van solidariteit is nog nooit iemand dood gegaan , aangezien we wereldwijd in een systeem zitten waarbij de natuur en mensenlevens op de tweede plek zijn beland , zitten we in een permanente staat van chaos en die stabiliteit voordat iedereen de straat opging was dus maar een illusie .
Wat een onzin dit. Dan kan je net zo goed wereldwijd gaan rellen, wat doe je nog thuis?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:27:29 #216
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513703
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:24 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Jij wijst continu terug..Zijn uitspraken zijn eng voor Turkije. Zijn arrogantie neemt het nu over ipv het belang van Turkije in te zien.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:27:44 #217
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513714
quote:

[..]

Dat noemen zij charisma.
Nou dan heeft mijn kont ook charisma...want elke keer als ik mijn eigen kont in de spiegel bekijk zie ik het hoofd van Erdogan...ik kijk er elke keer naar omdat ik me er wel een beetje aan erger. Maar het feit dat ik elke dag op hem zit doet mij dan weer goed.
"We are under attack"
pi_127513746
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar Erdohan gaat tevens, naar mate het economische succes groter werd, qua religie meer de conservatieve kant op dus... Maar begrijpt hij dan niet dat een liberale economie het beste gedijd in een omgeving waarin een overheid niet aan bevoogding doet van de moraal?
Als men aan de macht is en niet een volk dient / inhumaan handelt zit er vaak een stukje zelfverrijking bij dat meespeelt en met zoveel geld is dat er hier ook zeker. Erdogan bewondert de Ottomaanse Sultan Suleyman en had persoonlijk kritiek op een TV serie over de sultan. Hij gaf z'n laatste speech voor Gezi in een oud ottomaans paleis.. Hij flirte met de oude ottomaanse gebieden / landen rond Turkije en deed daar gewaagde uitspraken over mbt de link met het verleden die mensen daar zwaar aan 't twijfelen zetten. Hij voelt zich momenteel niet de president maar de koning / sultan die de skepter zwaait over zijn rijk, iemand die veel bouwt en investeert en het technisch aanpakt.. en vanuit die positie van persoonlijke rijkdom en prestige denkt hij momenteel. Het volk zal hem een worst zijn, hij is door al die herverkiezingen totaal blind geworden voor de wereld en houdt z'n rug recht.

Hopelijk kan Gul iets klaarspelen anders zijn we hier behoorlijk aan de goden overgeleverd want met Gezi is de koning behoorlijk beledigt lijkt het.
pi_127513755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:26 schreef Che_ het volgende:

[..]

Wat een onzin dit. Dan kan je net zo goed wereldwijd gaan rellen, wat doe je nog thuis?
Mm, één deel heeft ze gelijk in, neoliberaal beleid kan voor snelle economische groei zorgen, maar die groei zorgt op andere gebieden niet zelden voor instabiliteit...
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:29:14 #220
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Nou dan heeft mijn kont ook charisma...want elke keer als ik mijn eigen kont in de spiegel bekijk zie ik het hoofd van Erdogan...ik kijk er elke keer naar omdat ik me er wel een beetje aan erger. Maar het feit dat ik elke dag op hem zit doet mij dan weer goed.
:') Hoe Turks dit.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:29:37 #221
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:') Hoe Turks dit.
Ben ik ook :)
"We are under attack"
pi_127513777
quote:

[..]

Ja, kijk maar uit dat je geen aambeien krijgt dan...
I´m back.
pi_127513784
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niemand heeft veel vertrouwen in de oppositie, maar dat betekent ook niet dat de mensen bij decreet geregeerd willen worden. Turken in Europa snappen niet hoe irritant Erdogan vaak bezig is met het voorschrijven van hoe ze in Turkije moeten leven. Dat is wat ze zat zijn. En ze grijpen het Gezipark aan om dat te laten weten. Onder andere omdat de oppositie incompetent is.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:30:00 #224
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127513786
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:29 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Ben ik ook :)
Weet ik.. Ik vertaalde je zin dan ook even naar het Turks :D
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:31:01 #225
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513812
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kijk maar uit dat je geen aambeien krijgt dan...
nee, die stinkadem van Erdogan zorgt er wel voor dat die aambeien vanzelf afsterven.
"We are under attack"
pi_127513820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:24 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Ja? boven de 60% en laatste keer met 51% of zit ik fout, kan ook hoor...zo nauw volg ik hem nu ook weer niet.
60% is nooit gebeurd.
49.8% is het hoogst wat de AKP heeft gehaald.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:32:07 #227
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513848
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:30 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Weet ik.. Ik vertaalde je zin dan ook even naar het Turks :D
Ik vertaal nooit van of naar het Turks...misschien onbewust
"We are under attack"
pi_127513854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:31 schreef ek_47 het volgende:

[..]

nee, die stinkadem van Erdogan zorgt er wel voor dat die aambeien vanzelf afsterven.
Maar waarom die heftige kritiek btw?
Niet alles is slecht aan hem... toch?
I´m back.
pi_127513867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:25 schreef ek_47 het volgende:

[..]

denk je dat ik voor Erdogan opkom? LOL ik zal het zo zeggen, ik hou me in die zin niet bezig met Turkse politiek maar mijn vader heeft een anti Erdogan partij opgericht en ik sta pal achter hem.
Echt? Hier in Nederland?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:33:30 #230
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513901
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

60% is nooit gebeurd.
49.8% is het hoogst wat de AKP heeft gehaald.
ahh ok, nou dan zat ik er een beetje naast. Maar goed, met zulke hoeveelheden hoeft hij niet echt compromissen te sluiten he? Ja...met een klein partijtje die vast en zeker in zijn straatbeeld past.

[ Bericht 0% gewijzigd door ek_47 op 07-06-2013 11:38:32 ]
"We are under attack"
pi_127513910
quote:

[..]

_O-
pi_127513922
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:24 schreef Che_ het volgende:
Sure.

Echter, dat is niet relevant. Dit topic gaat over Erdogan. De officieren die Erdogan de gevangenis in gooiden zitten wsl nu zelf vast.
pi_127513942
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Sure.

Echter, dat is niet relevant. Dit topic gaat echter over Erdogan. De officieren die Erdogan de gevangenis in gooiden zitten wsl nu zelf vast.
Zit daar niet een potentieel leider tussen voor de vrijheidsdemonstranten?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:34:57 #234
93664 waht
Mushir
pi_127513947
Turken moeten niet zo janken, de vooruitzichten voor Turkije zijn een stuk beter dan de rest van de wereld. Maar dat verdwijnt snel als men zich laat verleiden tot dit soort nonsens. De machtsstructuur van Turkije is toegankelijk en ontvankelijk genoeg voor georganiseerd protest. Dit zijn gewoon ordinaire rellen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:35:00 #235
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt vast ook goede dingen bedenken van de heer Hitler...zoals aanleg van snelwegen etc.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:35:09 #236
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127513959
quote:

[..]

Kemalisten dus.
:D
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:35:13 #237
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127513963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Echt? Hier in Nederland?
yep: CHP
"We are under attack"
pi_127513982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:34 schreef PrepperNL het volgende:
Zit daar niet een potentieel leider tussen voor de vrijheidsdemonstranten?
Geen idee. Ik heb iig alle Turken in dit topic zien schrijven dat de oppositie nog een slechtere optie is dan Erdogan.
pi_127514007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:35 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Je kunt vast ook goede dingen bedenken van de heer Hitler...zoals aanleg van snelwegen etc.
Als eerste dierenrechten ingevoerd en de verplichte reflector voor fietsers :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:36:20 #240
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:34 schreef waht het volgende:
Turken moeten niet zo janken, de vooruitzichten voor Turkije zijn een stuk beter dan de rest van de wereld. Maar dat verdwijnt snel als men zich laat verleiden tot dit soort nonsens. De machtsstructuur van Turkije is toegankelijk en ontvankelijk genoeg voor georganiseerd protest. Dit zijn gewoon ordinaire rellen.
Dat is schijn. Erdogan heeft Turkije te koop gezet. Wat we nu zien is gewoon een bubbel die straks gaat klappen. Denk je dat het gezond is dat veel Turken een Big Mac afrekenen met een credit card?
"We are under attack"
pi_127514036
Geziaroundtheworld: Agenda van demonstraties wereldwijd
http://geziaroundtheworld.tumblr.com/
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:37:36 #242
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514040
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:36 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Als eerste dierenrechten ingevoerd en de verplichte reflector voor fietsers :)
Ja volgens de beredenering van sommige Turken zou Hitler toch echt een goede man zijn geweest en verdient hij alle kritiek niet, vanwege de goede dingen die hij ook heeft gedaan.
"We are under attack"
pi_127514053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb iig alle Turken in dit topic zien schrijven dat de oppositie nog een slechtere optie is dan Erdogan.
Dat zijn nederlanders die verre familieleden hebben in turkije. In Turkije lijkt men niet gedient te zijn van verplichte islam, in west-turkije in iedergeval. oost-turkije heeft het ook niet zo op het regime van Erdogan. Je zou je af kunnen vragen of de landsgrenzen van turkije wel reel zijn met de veranderde samenstelling van turkije zijn inwoners.
pi_127514054
quote:

[..]

Maar hij is toch de minst slechte?
Dat lees ik hierboven ergens...
Er zijn geen alternatieven... etc.
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:38:12 #245
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127514062
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:36 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Dat is schijn. Erdogan heeft Turkije te koop gezet. Wat we nu zien is gewoon een bubbel die straks gaat klappen. Denk je dat het gezond is dat veel Turken een Big Mac afrekenen met een credit card?
Of sokken :')
pi_127514072
Ik had iemand erop gewezen dat er een bus uit Nijmegen vertrok vandaag, maar ik weet niet meer wie... :@ Dus bij dezen:

Er gaat geen bus meer vanuit Nijmegen...

Helaas...
pi_127514106
hoef je niet meteen het plaatje weg te halen
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:39:27 #248
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514111
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar hij is toch de minst slechte?
Dat lees ik hierboven ergens...
Er zijn geen alternatieven... etc.
Nee, die waren er in 1940 blijkbaar ook niet. Dus dat is je reden maar om geen kritiek te uiten en hem te steunen?
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:39:43 #249
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Of sokken :')
Je kan het zo gek niet bedenken idd
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:39:45 #250
93664 waht
Mushir
pi_127514125
quote:

[..]

Nee dat is niet gezond, maar is dat de schuld van Erdogan? Lijkt me niet, en de staatsschuld is daarentegen laag naar westerse maatstaven. Daar heeft de overheid veel directer invloed op.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127514128
quote:

[..]

Klopt idd, heb ik ook gehoord, dat de economische groei gewoon het probate neoliberale gedoe is van op de pof leven en dat idd veel lucht daardoor in de economie is gepompt...
I´m back.
pi_127514133
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:37 schreef PrepperNL het volgende:
Dat zijn nederlanders die verre familieleden hebben in turkije. In Turkije lijkt men niet gedient te zijn van verplichte islam, in west-turkije in iedergeval. oost-turkije heeft het ook niet zo op het regime van Erdogan. Je zou je af kunnen vragen of de landsgrenzen van turkije wel reel zijn met de veranderde samenstelling van turkije zijn inwoners.
Ha! Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Echter, toen kwam iemand met verkiezingsresultaten: apparently kreeg Erdogan ook 50% in Istanbul.

Verder vraag ik me af of Erdogan zo pro-Islam is omdat dat voor Turkije mss de manier is Turkije bij elkaar te houden. Islam is bijvoorbeeld wat zowel Turken als Koerden gemeen hebben. Als Turken en Koerden zich in de 1e plaats Moslim voelen, in plaats van Turken en Koerden, is het mss makkelijker Turkije samen te houden.
pi_127514154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Nee, die waren er in 1940 blijkbaar ook niet. Dus dat is je reden maar om geen kritiek te uiten en hem te steunen?
Nou ja, lees boven je van zarGon bijv....
I´m back.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:41:42 #254
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514195
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef waht het volgende:

[..]

Nee dat is niet gezond, maar is dat de schuld van Erdogan? Lijkt me niet, en de publieke schuld is daarentegen laag naar westerse maatstaven. Daar heeft de overheid veel directer invloed op.
Ik gaf die reactie niet om de schuld aan Erdogan te geven. Maar men doet alsof Erdogan Turkije heeft gemaakt zoals die nu is en dat de economie bloeiend en goed is! En ik spreek dat tegen :)

Erdogan is wel schuldig aan het feit dat hij bruggen en weet ik veel verkoopt aan het buitenland. Straks is geld op en dan? Ga je dan bedelen bij Erdogan? Hij is nu dan ook bezig om een hele grote pinautomaat te bouwen, zodat zijn aanhangers straks geld bij hem kunnen pinnen.
"We are under attack"
pi_127514216
Aawh. Deze kindjes zijn nu al op het goede pad. O+

Ik vraag mij af hoe de volgende generatie zal zijn na wat zij meemaken. :)
pi_127514245
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef PrepperNL het volgende:
hoef je niet meteen het plaatje weg te halen
Plaatje is niet nodig, toch. En niet iedereen spreekt Turks, dus ik heb het gewoon geschreven.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:44:20 #257
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan. Als Turkije geen vooruitgang had geboekt, dan had men Erdogan uitgekotst.

Het is logisch hoor....echt niet te danken aan Erdogan. Hij is gewoon bezig om zijn eigen land te verkopen aan buitenlanders en op een slinkse wijze de seculiere staat omver helpen. Ik hoop ook dat het hem lukt, dan wordt Turkije net zo stabiel als al die andere moslimlanden waar het ook zo perfect gaat.
"We are under attack"
pi_127514301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:41 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Ik gaf die reactie niet om de schuld aan Erdogan te geven. Maar men doet alsof Erdogan Turkije heeft gemaakt zoals die nu is en dat de economie bloeiend en goed is! En ik spreek dat tegen :)

Erdogan is wel schuldig aan het feit dat hij bruggen en weet ik veel verkoopt aan het buitenland. Straks is geld op en dan? Ga je dan bedelen bij Erdogan? Hij is nu dan ook bezig om een hele grote pinautomaat te bouwen, zodat zijn aanhangers straks geld bij hem kunnen pinnen.
Je hebt wel een goed punt, een puur economisch punt...
I´m back.
pi_127514309
quote:

[..]

Dit is echt zo jammer. Erdoğan is geen schatje, verdient niet altijd lof, is niet altijd goed bezig, maar wat jij nu doet is gewoon triest. En al die anderen met Hitler-/Nazi-Duitsland-vergelijkingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2013 11:45:38 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:45:43 #260
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij wijst continu terug..Zijn uitspraken zijn eng voor Turkije. Zijn arrogantie neemt het nu over ipv het belang van Turkije in te zien.
Eng....? Wat vind jij eng aan die zin? Roept ie daarmee op om geweld? Of vind jij het uiten van je geloofsovertuiging eng?

En jij bent zelf ook 'moslim' toch, dus ik ben wel benieuwd waarom je dat eng vindt.
pi_127514327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:46:51 #262
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit is echt zo jammer. Erdoğan is geen schatje, verdient niet altijd lof, is niet altijd goed bezig, maar wat jij nu doet is gewoon triest. En al die anderen met Hitler-/Nazi-Duitsland-vergelijkingen.
ja ja bla bla godwin bla bla bla het gaat mij niet per definitie om Hitler of Nazi, maar mensen moeten ophouden te zeggen "hij is goed omdat hij goede dingen heeft gedaan" maar de slechte dingen slaan ze voor het gemak over. Mensen die voor Erdogan opkomen zijn gewoon triest.
"We are under attack"
pi_127514342
quote:

[..]

Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan. Als Turkije geen vooruitgang had geboekt, dan had men Erdogan uitgekotst.

Het is logisch hoor....echt niet te danken aan Erdogan. Hij is gewoon bezig om zijn eigen land te verkopen aan buitenlanders en op een slinkse wijze de seculiere staat omver helpen. Ik hoop ook dat het hem lukt, dan wordt Turkije net zo stabiel als al die andere moslimlanden waar het ook zo perfect gaat.
Nou ja, met meer welvaart (op de pof weliswaar maar goed) komt over het algemeen de zucht naar meer vrijheid op immaterieel gebied... dus volgens mij gaat het idee van Erdohan, meer welvaart en minder vrijheid sws niet echt lukken...
I´m back.
pi_127514354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:46 schreef ek_47 het volgende:

[..]

ja ja bla bla godwin bla bla bla het gaat mij niet per definitie om Hitler of Nazi, maar mensen moeten ophouden te zeggen "hij is goed omdat hij goede dingen heeft gedaan" maar de slechte dingen slaan ze voor het gemak over. Mensen die voor Erdogan opkomen zijn gewoon triest.
Niemand slaat ze over, ik ook niet. Wat er wel gebeurt is dat jij wel de goede dingen overslaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2013 11:47:41 ]
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:48:51 #265
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127514394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:45 schreef Che_ het volgende:

[..]

Eng....? Wat vind jij eng aan die zin? Roept ie daarmee op om geweld? Of vind jij het uiten van je geloofsovertuiging eng?

En jij bent zelf ook 'moslim' toch, dus ik ben wel benieuwd waarom je dat eng vindt.
Praat eens geen onzin. Je volk niet tegemoet komen, dat is eng. Het geen water bij de wijn doen, dat is eng.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:49:01 #266
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127514401
quote:
Hij is gewoon bezig om zijn eigen land te verkopen aan buitenlanders
Ben jij een marxist? Ik hoor en lees dit vaker maar snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Een open economie waarin buitenlanders kunnen investeren heeft Turkije economische groei oa aan te danken denk ik. Of wil jij alles op slot zetten, nationaliseren en vervolgens de arme Turken een bordje rijst te vreten krijgen waarna ze zoals in Cuba hun bek moeten houden "omdat in dit land tenminste niemand van de honger hoeft te sterven".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127514403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere malen om een alternatief op Erdoğan gevraagd, maar hoor niets concreets. Maar goed, dat is dan ook de reden dat deze protesten niet zo zeer zijn gericht op de regering, maar meer op Erdoğan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:49:23 #268
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niemand slaat ze over, ik ook niet. Wat er wel gebeurt is dat jij wel de goede dingen overslaat.
Nee, die goede dingen heeft hij niet per direct een bijdrage aan. Dat komt omdat het economisch gewoon goed gaat dus mensen zijn zonder meer al vrolijk. Zoals dat er nu meer haat is in Nederland, vanwege de economisch situatie...daarvoor hadden Nederlanders blijkbaar minder last van moslims? Nee...toen ging het economisch goed.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:50:08 #269
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, met meer welvaart (op de pof weliswaar maar goed) komt over het algemeen de zucht naar meer vrijheid op immaterieel gebied... dus volgens mij gaat het idee van Erdohan, meer welvaart en minder vrijheid sws niet echt lukken...
ik hoop natuurlijk van niet. maar ik zou het wel willen zien
"We are under attack"
pi_127514433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ben jij een marxist? Ik hoor en lees dit vaker maar snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Een open economie waarin buitenlanders kunnen investeren heeft Turkije economische groei oa aan te danken denk ik. Of wil jij alles op slot zetten, nationaliseren en vervolgens de arme Turken een bordje rijst te vreten krijgen waarna ze zoals in Cuba hun bek moeten houden "omdat in dit land tenminste niemand van de honger hoeft te sterven".
Je hebt een groepje Turken die altijd zulke dingen blijven schreeuwen. Ze zijn bang voor globalisatie, en dat merkte je ook voor Erdoğan: Turkije was slapende, zelfs in zijn eigen regio.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:50:21 #271
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127514437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Verder vraag ik me af of Erdogan zo pro-Islam is omdat dat voor Turkije mss de manier is Turkije bij elkaar te houden. Islam is bijvoorbeeld wat zowel Turken als Koerden gemeen hebben. Als Turken en Koerden zich in de 1e plaats Moslim voelen, in plaats van Turken en Koerden, is het mss makkelijker Turkije samen te houden.
klopt.. Veel Koerden zijn soennieten.. Haal datgene wat ze uit elkaar halen weg, douw er wat islam bij en je hebt een bindende factor.
pi_127514440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Nee, die goede dingen heeft hij niet per direct een bijdrage aan. Dat komt omdat het economisch gewoon goed gaat
Gast, alsjeblieft.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:51:11 #273
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514462
quote:

[..]

yep: CHP
En daarom is die partij totaal niet geschikt als alternatief. Het is een anti-partij en wijzen met de vinger ipv zelf het land goed te kunnen besturen (is gebleken uiteraard) en met oplossingen te komen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:52:18 #274
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127514491
Zijn wij het iig eens dat Erdogan slecht is voor Turkije? Niet doelend op de AKP.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:52:33 #275
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Zie hoe zorg in Nederland nu is. Nadat de overheid het heeft verkocht, is alles slechter geworden. Sommige dingen dien je gewoon in hand te handen. Bruggen en wegen verkoop je simpelweg niet aan buitenlanders.

Overigens vind ik de huidige kapitalisme niks. Ik ben voor een wereld met vrije en onbeperkte energie voor iedereen. Waar je met 3d printers materiele zaken kunt genereren zodat we ons op sociaal gebied kunnen ontwikkelen want dat mist het overgrote deel van de mensheid op moment. Zie rellen hier en daar, moorden hier en daar etc.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:52:59 #276
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Praat eens geen onzin. Je volk niet tegemoet komen, dat is eng. Het geen water bij de wijn doen, dat is eng.
Huh? Het gaat over die ene zin he :+. Ik weet nu niet waar jij precies op antwoordt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:55:15 #277
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

En daarom is die partij totaal niet geschikt als alternatief. Het is een anti-partij en wijzen met de vinger ipv zelf het land goed te kunnen besturen (is gebleken uiteraard) en met oplossingen te komen.
nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:55:33 #278
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gast, alsjeblieft.
?
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:56:10 #279
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef Pharmacist het volgende:

Mooi gezegd en helemaal mee eens.
pi_127514662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Zijn wij het iig eens dat Erdogan slecht is voor Turkije? Niet doelend op de AKP.
Als hij zo door blijft gaan, wel ja. Ik zie niet per se slechte dingen in wat hij met Taksim wil doen, maar wat me vooral tegenzit is dat hij geen water bij de wijn doet. Het zou gewoon helpen om deze situatie sneller op te lossen, wat het beste is voor iedereen. Ik zie hem het liefst iets gematigder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:01 #281
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514663
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Mooi gezegd en helemaal mee eens.
dat je eens kan zijn met het feit dat "islam" en "eenheid" in één zin samen gaan ahahahaha daarom is het o zo super stabiel in islamitisch landen. Oemma kan nooit gerealiseerd worden, juist omdat er onderling zoveel ellende is. Utopie van moslims die nooit haalbaar is.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:15 #282
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127514668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Sommige dingen dien je gewoon in hand te handen. Bruggen en wegen verkoop je simpelweg niet aan buitenlanders.
Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers. Om economische groei te behouden en niet te laten stagneren kan het noodzakelijk zijn een nieuwe brug bij te bouwen. Als je dat dan door anderen moeten laten doen is dat maar zo, en wellicht kan je daar ook nog een groot financieel voordeel uit halen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Overigens vind ik de huidige kapitalisme niks. Ik ben voor een wereld met vrije en onbeperkte energie voor iedereen.
Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.

Kritiek op Erdogan's economische beleid geven is makkelijk, of beetje populistisch "hij verkoopt ons land aan buitenlanders". Een realistisch en beter economisch alternatief is heel wat anders. Vooral realistisch.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:18 #283
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Aawh. Deze kindjes zijn nu al op het goede pad. O+

Ik vraag mij af hoe de volgende generatie zal zijn na wat zij meemaken. :)
Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.
pi_127514689
Ankara: De oproer politie heeft Kugulu park omsingeld en demonstranten opgeroepen het gebied onmiddelijk te verlaten. De politie is van plan het plein schoon te vegen en alle tenten te verwijderen.
Demonstranten weigeren te vertrekken
pi_127514727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:55 schreef ek_47 het volgende:

[..]

?
Het gaat economisch gewoon goed. :').

Gok eens wat daarvoor heeft gezorgd? :'). Ik noem iemand niet snel kort door de bocht, maar jij vliegt eruit.
pi_127514739
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.
Het ziet er niet naar uit dat ze het onder dwang doen, hè.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:00:57 #287
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:55 schreef ek_47 het volgende:

[..]

nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.
Je zei net zelf anti-Erdogan partij _O-
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:01:02 #288
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers.

[..]

Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.

Kritiek op Erdogan's economische beleid geven is makkelijk, of beetje populistisch "hij verkoopt ons land aan buitenlanders". Een realistisch en beter economisch alternatief is heel wat anders. Vooral realistisch.
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.

populistisch? hahahaha nee, het is realiteit dat hij dat soort dingen aan het buitenland verkoopt. Hij wilt af van de seculiere staat en draait wetten etc om.

Sommige mensen zouden er goed aan doen om hun oogkleppen operatief te laten verwijderen...een oogklep open houden helpt natuurlijk niet altijd, na een tijdje valt die namelijk weer dicht en ben je weer blind.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:05 #289
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef ek_47 het volgende:
Utopie
Als je denkt dat die instabiliteit door de Islam komt ben je erg beperkt in je kennis.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:10 #290
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het gaat economisch gewoon goed. :').

Gok eens wat daarvoor heeft gezorgd? :'). Ik noem iemand niet snel kort door de bocht, maar jij vliegt eruit.
Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.
"We are under attack"
pi_127514782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Erdogan vóór de Gezi park rellen was iemand om over te discussiëren, de democratie kende veel punten waarop het rammelde maar men verdedigde het beleid en je kon 't er mee eens zijn of niet. Je kon zeggen "we zijn een moslimland dus we doen 't zus en zo" .. .of het moet anders prima, (althans tussen je eigen vrienden, ik weet niet of landelijk de media laten koppen wel zo verstandig was ;) )

Na de Gezi park rellen liet hij het langzaam verder afglijden naar een land met dictatoriale trekjes. De pers met hun gesloten ogen en oren, het CS gas dat 'mogelijk' is ingezet. bij Amnesty op de zwarte lijst staan, de vermeende connectie tussen Gulen en hem, het feit dat vakbondsleiders voor hun leven vreesden in Rize terwijl de PM in Tunesie sprak over ontwikkeling en handelsbetrekkingen. Dat wegvliegen tijdens de crisis, ontkennen dat er uberhaupt een probleem is als de straten zwart zien.. dat volk terroristen noemt en daarbij meteen in het Guinness book of records in kan voor de grootste spontaan ontstane groep terroristen in de geschiedenis.

Het gaat niet meer over een park maar over mensenrechten en Turkije anno 'vandaag' is is alles behalve een democratie met een regering die nu als een malle om zich heen slaat. Er heerst vrees en het gaat tot een punt waar je mogelijk je eigen vrienden niet meer kunt vertrouwen omdat iedereen de druk voelt, de eerste 'explosies' tussen mensen onderling heb ik hier gezien. Een leerkracht die 'alle' projecten steunde maar ook tegelijk voor de overheid werkte (al sinds decenia) en rechts ook wel wat projecten deed waar niets gevaarlijks aan was..(het 'is' je werk). werd al door een student in het hokje van de AKP gegooid en m dat met een lange mail laten weten. De student had met m aan een project gewerkt en wilde het materiaal niet geven.. de leerkracht zit nu in een probleem dat hij dit moet gaan uitleggen. Maar deze leerkracht is alles behalve conservatief en star, houdt z'n politieke voorkeur altijd voor zich.. en met een reden, het wordt zo langzamerhand een labeltje.

De student had het 'to-taal' mis, hij ziet zichzelf als iemand die ergens voor strijd en hij heeft helemaal gelijk dat er onrecht is maar vergat dat hij zelf ook voor een TV kanaal werkt die direct door de overheid wordt gefinancierd. Ik ken die jongen, er is ab-so-luut niets mis met 'm.. maar hij begrijpt de wereld niet of nog niet en als je jong bent en niet helemaal de realiteit kunt afwegen kunnen dit soort misverstanden ontstaan en daarom is deze situatie iets wat mensen behoorlijk gek kan maken, puur omdat sommigen deze situatie gewoon niet kunnen handelen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:31 #292
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:00 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je zei net zelf anti-Erdogan partij _O-
Dat weet ik, daarom zeg ik nu dit.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:04:15 #293
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef Che_ het volgende:

[..]

Als je denkt dat die instabiliteit door de Islam komt ben je erg beperkt in je kennis.
Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?
"We are under attack"
pi_127514862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.

Man man man, wat tergend slecht dit. Beweren de enige waarheid te weten, alle wijsheid in pacht te hebben, geen nuance kennen, alles van de tegenpartij als slecht afschilderen, blind zijn voor de positieve punten...

Nee, jij komt er wel.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:04:51 #295
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Dat weet ik, daarom zeg ik nu dit.
8)7

vrijdag 7 juni 2013 @ 12:05:38 #296
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef Che_ het volgende:

[..]

8)7

[ afbeelding ]
Je bent niet zo snugger, maar dat is niet erg.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:06:45 #297
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127514931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef ek_47 het volgende:
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.
Ik ken de Turkse zorg niet. En Nederland ook niet na veranderingen aangezien ik al bijna twee jaar uit NL weg ben. Niettemin sta jij voor genationaliseerde zorg? Zoals voorheen in Turkije neem ik aan? In tegenstelling tot geprivatiseerde zorg?

quote:
populistisch? hahahaha nee, het is realiteit dat hij dat soort dingen aan het buitenland verkoopt.
Ja, dat snap ik. Maar kom eens met een beter alternatief dan of suggesties wat dezelfde economische groei in stand kan houden? Of zeg jij gewoon dat de Turken dan maar weer met wat minder genoegen moeten nemen? Of die brug er maar niet bijkomt dan, wat weer negatieve economische implicaties kan hebben voor een stad als Istanbul bijv en dus ook Turkse burgers?

quote:
Sommige mensen zouden er goed aan doen om hun oogkleppen operatief te laten verwijderen...een oogklep open houden helpt natuurlijk niet altijd, na een tijdje valt die namelijk weer dicht en ben je weer blind.
Ik ben geen Turk he voor de duidelijkheid, en Erdogan kan Turkije naar mijn mening beter seculier houden inderdaad, met een minder strikte invulling daarvan dan dat Kemalisten de Turken oplegde. Dat is onhoudbaar namelijk.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:06:51 #298
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Man man man, wat tergend slecht dit. Beweren de enige waarheid te weten, alle wijsheid in pacht te hebben, geen nuance kennen, alles van de tegenpartij als slecht afschilderen, blind zijn voor de positieve punten...

Nee, jij komt er wel.
Ik ben er al hoor :) Mijn leven is een enorme succes op alle gebieden.

Hoe zit dat bij jou dan? Gezien je het nu persoonlijk wilt maken...doe je al een enige tijd eigenlijk. En dan tegen anders zeggen "jij komt er wel" hahahahah humor dit.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:08:03 #299
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514967
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?
Zeer zeker. Al die regeringen van die landen zijn aan de macht geholpen door het Westen. Heeft niks met ware Islam te maken, sterker nog die werden gewoon opgesloten of vermoord. Of ga je mij nu tegenspreken?
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 12:08:29 #300
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127514977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat soort dingen ja, hij toont geen respect.

vrijdag 7 juni 2013 @ 12:08:54 #301
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:06 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ken de Turkse zorg niet. En Nederland ook niet na veranderingen aangezien ik al bijna twee jaar uit NL weg ben. Niettemin sta jij voor genationaliseerde zorg? Zoals voorheen in Turkije neem ik aan? In tegenstelling tot geprivatiseerde zorg?

[..]

Ja, dat snap ik. Maar kom eens met een beter alternatief dan of suggesties wat dezelfde economische groei in stand kan houden? Of zeg jij gewoon dat de Turken dan maar weer met wat minder genoegen moeten nemen? Of die brug er maar niet bijkomt dan, wat weer negatieve economische implicaties kan hebben voor een stad als Istanbul bijv en dus ook Turkse burgers?

[..]

Ik ben geen Turk he voor de duidelijkheid, en Erdogan kan Turkije naar mijn mening beter seculier houden inderdaad, met een minder strikte invulling daarvan dan dat Kemalisten de Turken oplegde. Dat is onhoudbaar namelijk.
1: je bent dus blind en trekt daarom verkeerde conclusies.

2: mijn alternatief? ik ben geen econoom en ook geen politicus. Maar dat houdt niet in dat ik geen mening mag hebben.

3: Eens.
"We are under attack"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')