quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
O.a.: http://www.aksam.com.tr/d(...)amalari/haber-213207quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Bilge het volgende:
Hebben jullie Erdogans speech überhaupt wel gelezen?
Islamkritiek moet absoluut toegestaan zijn, maar Say schold moslims uit en zou daar ook in NL voor bestraft zijn. Daarnaast is zijn voorwaardelijke straf eerder een beloning dan een bestraffing, zie hier uitgebreider.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Bilge, wat vind jij van de veroordeling van Fazil Say?
Maar hij zegt ook dat hij zich aansluit bij Arinç, dat hij onderscheidt tussen milieuactivisten en anarchisten en heeft het niet meer over dronkaards en bandieten. Is dat geen vooruitgang?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
O.a.: http://www.aksam.com.tr/d(...)amalari/haber-213207
en http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23447682.asp.
Hij gaat er te ver in door. Hij moet het even laten rusten, even geen uitspraken doen die arrogant/eigenwijs/etc kan overkomen. Een 'sorry' is veel nuttiger dan 20 minuten lang uitleg geven waarom je zo hebt gehandeld. Mensen zullen nu toch niet luisteren.
Niet iedurun spreekt Turks hier.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:49 schreef Ambipur het volgende:
"Bilmem fark ettiniz mi nerde yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allah' cı. Bu bir paradoks mu?"
Voor deze tweet zou die man een bos rozen moeten krijgen.
Nee, dat is het niet. Hij neemt geen stappen terug, herhaalt hetzelfde riedeltje telkens en laat anderen sorry zeggen. Hij laat niet merken dat hij daadwerkelijk spijt heeft dat het zo ver is gekomen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Maar hij zegt ook dat hij zich aansluit bij Arinç, dat hij onderscheidt tussen milieuactivisten en anarchisten en heeft het niet meer over dronkaards en bandieten. Is dat geen vooruitgang?
Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar de meest schijnheiligen, eerlozen, aandachstsgeilen, dieven zijn altijd van Allah/God.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet iedurun spreekt Turks hier.
quote:Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahc' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'slamc' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.
Jahaaa. Maar de 'sorry' mist. Al heeft hij 100% gelijk, zonder die 'sorry' is hij z'n aanzien kwijt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:52 schreef Bilge het volgende:
"Çoğunluğun azınlığa tahakkümüne karşıyız ama azınlığın çoğunluğuna tahakkümünü de kabul etmeyiz."
Dit is de kern van zijn betoog en ik sluit me er 100% bij aan.
"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. " - Erdoganquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jahaaa. Maar de 'sorry' mist. Al heeft hij 100% gelijk, zonder die 'sorry' is hij z'n aanzien kwijt.
Bilge, wat snap je niet aan mijn post?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef Bilge het volgende:
[..]
"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. " - Erdogan
Dat zegt hij niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:07 schreef Bilge het volgende:
Hoe vertaal jij de woorden: "üzüntü dile getirmek"?
Dat is een 'wij'/'ons'. Niet persoonlijk.quote:"İş aşırı kullanılan gaz ise onunla ilgili gerekli üzüntümüzü dile getirdik. "
En nu doe jij precies hetzelfde als wat hij doet. Het heeft geen nut om de handelingen te verantwoorden.quote:Hij verontschuldigt zich niet voor traangasgebruik, alswel voor excessief en disproportinioneel gebruik van traangas.
De eerste vier dagen waren er alleen hippies op dat park, die zonder gebruik van traangas verwijderd hadden kunnen worden, maar tegen enorme mensenmassa's is traangas het meest humanitaire middel dat een politieagent tot zijn beschikking heeft.
Dit, zo moeilijk is het toch niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Hij neemt geen stappen terug, herhaalt hetzelfde riedeltje telkens en laat anderen sorry zeggen. Hij laat niet merken dat hij daadwerkelijk spijt heeft dat het zo ver is gekomen.
Kijk naar Arinç, kijk naar Gül. Dat is het zou moeten zijn. Gewoon een duidelijke stap terug.
Hij verwijst daarmee naar een eerdere uitspraak van hemzelf én van Arinç, niet alleen van Arinç, nog even los van het feit dat Arinç in zijn afwezigheid als zijn vertegenwoordiger optreedt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
[..]
Dat is een 'wij'/'ons'. Niet persoonlijk.
Omdat jij je oordeel al klaar hebt en niet geconfronteerd wenst te worden met feiten en omstandigheden die je op een ander oordeel kunnen brengen? Doe je oogkleppen eens af.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het heeft geen nut om de handelingen te verantwoorden.
Het was een viaduct in aanbouw, hij is van 5 hoog gevallen. Hoe precies weet ik niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:13 schreef MouzurX het volgende:
Heb de reeks niet teruggelezen maar is het hier bekend hoe de politieagent is omgekomen? Van een brug af gevallen maar was dit onder druk van demonstranten of?
Wanneer heeft hij sorry gezegd? Ik kan dat gemist hebben, want bij mijn weten is dat nog steeds niet gebeurd. Heb je een link voor me?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:12 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hij verwijst daarmee naar een eerdere uitspraak van hemzelf én van Arinç, niet alleen van Arinç, nog even los van het feit dat Arinç in zijn afwezigheid als zijn vertegenwoordiger optreedt.
Erdoğan heeft vanaf het begin laten merken dat hij het niet serieus nam. Tel daarbij zijn (arrogante) gedrag, het politiegeweld en stroeve houding bij op en je komt terecht bij: 'Ik heb geen zin in je bullshit, ik wil gewoon een sorry. We kunnen er eventueel later over praten, maar nu wil ik dat jij je gewoon nederig gaat opstellen'.quote:Omdat jij je oordeel al klaar hebt en niet geconfronteerd wenst te worden met feiten en omstandigheden die je op een ander oordeel kunnen brengen?
Zodat ze er zelf geen last van hebben. Is wel te hopen dat daar beneden geen mensen aanwezig zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:18 schreef MouzurX het volgende:
Wat doen ze nou in dat filmpje? Demonstranten die traangas in de metro gooien? Lekker dan.
Ja inderdaad. Voor hetzelfde geld zijn al die meldingen van "de politie gooit ook traangas in de metro" gewoon door demonstranten veroorzaakt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:19 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zodat ze er zelf geen last van hebben. Is wel te hopen dat daar beneden geen mensen aanwezig zijn.
Erdoğan admitted that there were mistakes in the use of tear gas by the police forces, saying an “investigation” had been launched. (bron van vier dagen terug).quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij sorry gezegd? Ik kan dat gemist hebben, want bij mijn weten is dat nog steeds niet gebeurd. Heb je een link voor me?
Erdogan had zich uberhaupt niet met deze situatie moeten bemoeien, dit valt onder de verantwoordelijkheid van de burgemeester.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan heeft vanaf het begin laten merken dat hij het niet serieus nam. Tel daarbij zijn (arrogante) gedrag, het politiegeweld en stroeve houding bij op en je komt terecht bij: 'Ik heb geen zin in je bullshit, ik wil gewoon een sorry. We kunnen er eventueel later over praten, maar nu wil ik dat jij je gewoon nederig gaat opstellen'.
Toegeven dat er fouten zijn gemaakt is geen sorry zeggen. Dat is slechts toegeven dat je fouten hebt gemaakt. Een sorry gaat net een stap verder. (En hij kan niet eens niet-toegeven dat er fouten zijn gemaakt.)quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Erdoğan admitted that there were mistakes in the use of tear gas by the police forces, saying an “investigation” had been launched. (bron van vier dagen terug).
Het is alleen niet genoeg. Hij mag dieper door het stof.quote:Erdogan had zich uberhaupt niet met deze situatie moeten bemoeien, dit valt onder de verantwoordelijkheid van de burgemeester.
Tweede fout was dat hij een deel van de betogers verkeerd heeft ingeschat, maar nu maakt hij een helder onderscheid tussen betogers die vreedzaam willen demonstreren en rellen. Hij excuseert zich voor het excessieve gebruik van traangas jegens de eerste groep. Keurig opgelost.
Het gaat er niet om wie de schuldige is, het gaat over om hoe deze situatie opgelost kan worden. Iedereen met een positie met een beetje verantwoordelijkheid weet dat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef Bilge het volgende:
Erdogan is eigenlijk de enige onschuldige in dit verhaal, en toch gaat hij door het stof, en dan vindt men het weer niet uitdrukkelijk genoeg. Tja...
Dat uitgangspunt deelt Erdogan en daarom biedt hij (ten onrechte) excuses aan. Misschien kan dat iets nadrukkelijker, of het indruk zal maken op de demonstranten weet ik niet. Meer dan sorry zeggen kan hij niet doen, omdat men dan in de toekomst ook andere bouwprojecten (zoals de bouw van de derde brug of de aanleg van een nieuwe rivier door Istanbul) zal dwarsbomen. Een absolute minderheid van enkele tienduizenden kan haar wil niet opleggen aan de rest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie de schuldige is, het gaat over om hoe deze situatie opgelost kan worden. Iedereen met een positie met een beetje verantwoordelijkheid weet dat.
De tijd van "het is zijn/haar schuld" is over na de basisschool.
Sorry.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:58 schreef RocketM het volgende:
Zou elke Turkse tekst hier door degene die hem post ook even in het Nederlands vertaald kunnen worden? Dan kan iedereen het volgen.
Geen probleem, maar anders krijg je straks dat na elke post in het Turks misschien wel meerdere mensen gaan vragen wat er nou staat, word het niet overzichtelijker van denk ikquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:24 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dat uitgangspunt deelt Erdogan en daarom biedt hij (ten onrechte) excuses aan. Misschien kan dat iets nadrukkelijker, of het indruk zal maken op de demonstranten weet ik niet. Meer dan sorry zeggen kan hij niet doen, omdat men dan in de toekomst ook andere bouwprojecten (zoals de bouw van de derde brug of de aanleg van een nieuwe rivier door Istanbul) zal dwarsbomen. Een absolute minderheid van enkele tienduizenden kan haar wil niet opleggen aan de rest.
[..]
Sorry.
Dit is nou net het hele probleem. Erdogan bemoeit zich met alles en iedereen. Hij is minister-president, maar speelt burgemeester in Istanbul, Ankara, Adana, Izmir .... Hij wil bepalen hoeveel kinderen mensen moeten krijgen, wat ze mogen drinken, wat ze aan moeten, hoe ze zich gedragen enz. Dit zijn geen taken van een minister-president.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Erdoğan admitted that there were mistakes in the use of tear gas by the police forces, saying an “investigation” had been launched. (bron van vier dagen terug).
[..]
Erdogan had zich uberhaupt niet met deze situatie moeten bemoeien, dit valt onder de verantwoordelijkheid van de burgemeester.
Tweede fout was dat hij een deel van de betogers verkeerd heeft ingeschat, maar nu maakt hij een helder onderscheid tussen betogers die vreedzaam willen demonstreren en rellen. Hij excuseert zich voor het excessieve gebruik van traangas jegens de eerste groep. Keurig opgelost.
lol ....quote:Erdogan is eigenlijk de enige onschuldige in dit verhaal, en toch gaat hij door het stof, en dan vindt men het weer niet uitdrukkelijk genoeg. Tja...
http://www.guardian.co.uk(...)social-media-protestquote:Turkish authorities in Turkey's third city of Izmir 'spreading untrue information' to incite anti-government sentiment
Families of those arrested gathered in front of Izmir's police station. They said some of those detained, who are all between 20 and 25 years old, don't have Twitter accounts. They added that some of the tweets in question shared information and phone numbers of volunteer doctors and lawyers. Others said: "There are police in x, don't come here" or "this and that street is blocked" or "let's meet tonight at x" Lawyers for the suspects said the accusations were unfounded. "I have looked at their files and examined their tweets," Sevda Erdan Kilic told Radikal newspaper: "There is nothing to provoke the people [into rioting]. They are sentiments we all share." Another lawyer, Imdat Atas, told CNNTurk: "There is nothing in the indictment that points at a crime. We think that [these arrests have been made] because of the prime minister's comments about Twitter."
Misschien geen slecht idee om een lotgenotengroepje op te richten waar hij zijn trauma's kan bespreken met andere slachtoffers. Ik heb van betrouwbare bron dat Mubarak en Ben Ali daar ook wel geinteresseerd in zijnquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja eigenlijk is Erdogan gewoon een slachtoffer
Het beeld wordt eerder versterkt dat je maar beter je bek dicht kunt houden omdat hij anders de geheime dienst achter je aanstuurt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:32 schreef zarGon het volgende:
Hij zou hier overigens sterker uit kunnen komen (laten merken dat er geprotesteerd kan worden zonder zorgen), maar hij jaagt mensen tegen zich in het harnas.
Hoe dan ook, mooi om te zien in Turkije, dit. Alleen jammer van zowel de materiële als de immateriële schade.
Die zijn alweer vrijgelaten (behalve eentje)quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:56 schreef Summers het volgende:
Turkish police arrest 25 people for using social media to call for protest
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)social-media-protest
ahhh maar het viel dus wel mee met oproepen tot geweld , lijken me normale tweets die iedereen had kunnen tweeten .quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die zijn alweer vrijgelaten (behalve eentje)
100 procent gelijk hebben en alsnog excuses aanbieden. Vreemde logica.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jahaaa. Maar de 'sorry' mist. Al heeft hij 100% gelijk, zonder die 'sorry' is hij z'n aanzien kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |