abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125404354
Dus? Alsnog geen reden om hem daarvoor te straffen.
pi_125407959
Eigenlijk is hij ook niet bestraft. Hij hoeft niet in de gevangenis (het is een voorwaardelijke straf), maar kan zich nu wel voordoen als de voorvechter van het vrije woord, die als een verlichte held tegen de achterlijke barbaren strijdt. Als je hem écht wil straffen geef je hem een tv-kanaal cadeau waarop hij 24/7 zijn woordje kan doen. Als het volk ziet wat voor grofgebekte, drammerige, elitaire snob hij werkelijk is, zal zijn aanzien en relevantie dalen tot een niveau die hij verdient. De voorwaardelijke gevangenisstraf is dus meer een beloning omdat hij nu groter lijkt dan hij is.
pi_125408291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:08 schreef Bilge het volgende:
"Bilmem fark ettiniz mi nerde yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allah' cı. Bu bir paradoks mu?"

De tweet van Fazil Say. Hij zegt dus dat alle kontelikkende, vuile, sensatiezuchtige, stelende clowns het Islamitische geloof hebben. Dit is geen kritiek op de Islam maar ordinair schelden op moslims. Van een wereldberoemde pianist zou je meer klasse verwachten.
Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahcı' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'İslamcı' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheMagnificent op 17-04-2013 19:22:09 ]
pi_125408862
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahcı' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'İslamcı' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.
Ik heb geprobeerd om op de site van TDK de exacte betekenis van Allahci op te zoeken, maar krijg geen gehoor. Ik vermoed niet dat Fazil Say met Allahci hetzelfde bedoelt als Islamci gezien de rest van zijn zin. Hij zegt immers 'bilmem fark ettiniz mi' en 'bu bir paradoks mu'. Dat een Islamci niet deugt volgt uit het woord zelf en is niets vernieuwends, dat is net zoiets als vragen: "ik weet niet of het jullie wel eens is opgevallen dat al het gras groen is. Is dit een paradox?" Dat slaat nergens op.

Waarop baseer jij de stelling dat Allahci en Islamci hetzelfde betekenen?
pi_125409303

Faal. :') Atehisten verdienen een beter uithangbord dan deze malloot.
pi_125410554
quote:
10s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:07 schreef Bilge het volgende:
maar kan zich nu wel voordoen als de voorvechter van het vrije woord, die als een verlichte held tegen de achterlijke barbaren strijdt.
Laat hem zeggen wat hij wil, denk ik dan. Deze voorwaardelijke straf werkt zo alleen in zijn voordeel.

quote:
Als het volk ziet wat voor grofgebekte, drammerige, elitaire snob hij werkelijk is, zal zijn aanzien en relevantie dalen tot een niveau die hij verdient. De voorwaardelijke gevangenisstraf is dus meer een beloning omdat hij nu groter lijkt dan hij is.
Dit dus ^O^.
pi_125413921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als hij het zo heeft bedoeld heeft hij dik gelijk, durf met zekerheid te zeggen dat 50% van de bestuursleden bij moskeeen veel geld in hun zak steken. Mede dankzij dat de meeste gelovigen te veel als schapen leven.
pi_125414731
quote:
Eigenlijk is hij ook niet bestraft. Hij hoeft niet in de gevangenis (het is een voorwaardelijke straf)
In principe is hij nu monddood en dat lijkt mij een straf opzich.
Is er nog een optie tot vrijspraak in de zin van hoger beroep of herziening mogelijk?
pi_125419133
Iyi aksamlar :+

Even iets anders dan de discussie hierboven: Welke (meisjes)naam vinden jullie mooi klinken met 'Su'? :)
pi_125419205
Krijg je een meisje?
pi_125419239
:') Ik ben niet zwanger. :(

Maar als ik later een meisje krijg, gaat ze inderdaad Su heten. Ik kan alleen helemaal geen leuke 2e naam bedenken dat erbij past. :o

[ Bericht 18% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 17-04-2013 22:37:27 ]
pi_125419589
Gewoon 2x Su doen.
pi_125419754
;(
pi_125419843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
:') Ik ben niet zwanger. :(

Maar als ik later een meisje krijg, gaat ze inderdaad Su heten. Ik kan alleen helemaal geen leuke 2e naam bedenken. :o
Maar dan wel Dogal Su noemen.
pi_125419950
Jongens ;(
pi_125420070
Of Meryem Su - Mary Sue.
pi_125420397
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:04 schreef xminator het volgende:

[..]

Als hij het zo heeft bedoeld heeft hij dik gelijk, durf met zekerheid te zeggen dat 50% van de bestuursleden bij moskeeen veel geld in hun zak steken. Mede dankzij dat de meeste gelovigen te veel als schapen leven.
en waar is deze rijkdom aan kennis op gebaseerd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_125420438
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:37 schreef Triggershot het volgende:
Of Meryem Su - Mary Sue.
moest ook aan deze naam denken :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_125420554
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:37 schreef Triggershot het volgende:
Of Meryem Su - Mary Sue.
Hmm. Een iets modernere naam mag wel. :@
pi_125421250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

en waar is deze rijkdom aan kennis op gebaseerd?
Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.

Dus 60% is nog licht optimistisch. :r
pi_125422529
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef xminator het volgende:

[..]

Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.

zijn er juridische stappen ondernomen?
-Rabia Al-Basri
pi_125422667
akar su klinkt wel leuk moet ik zeggen
-Rabia Al-Basri
pi_125424161
Devin Su, klinkt dat een beetje? :)
Devin = Hareket, kimildanis

Idil Su?
Idil = Içten ve saf ask.
pi_125424299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

zijn er juridische stappen ondernomen?
Bij twee van de vier wel. Eén daarvan is echt in de doofpot gestopt.
  Moderator / Social Media snolleke donderdag 18 april 2013 @ 04:26:09 #166
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125428596
Wat vinden jullie als moslims van deze banner op FOK! bovenaan?

Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 18 april 2013 @ 06:05:14 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125428650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 04:26 schreef capuchon_jongen het volgende:

[ afbeelding ]
walgelijk
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 18 april 2013 @ 09:58:27 #168
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_125431242
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Devin Su, klinkt dat een beetje? :)
Devin = Hareket, kimildanis

Idil Su?
Idil = Içten ve saf ask.
Beetje hipsternamen allemaal, zou ik mijn kind nooit aandoen.
This isn't even my final form.
pi_125431348
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:58 schreef Levolution het volgende:

[..]

Beetje hipsternamen allemaal, zou ik mijn kind nooit aandoen.
Valt wel mee.
Ik heb maar één naam, en die is best wel zwaar voor mij. En dat wil ík míjn kinderen niet aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125434837
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 04:26 schreef capuchon_jongen het volgende:

[ afbeelding ]
Sappig.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  donderdag 18 april 2013 @ 19:21:29 #171
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_125450564
Wie wil inespo kaartjes kopen inplaats van 12 euro per stuk voor 5 euro per stuk 29 beschikbaar
pi_125450928
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:21 schreef fb12fb12 het volgende:
Wie wil inespo kaartjes kopen inplaats van 12 euro per stuk voor 5 euro per stuk 29 beschikbaar
Hoe kom je aan zoveel kaartjes? :P

quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Valt wel mee.
Ik heb maar één naam, en die is best wel zwaar voor mij. En dat wil ík míjn kinderen niet aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je gepest om je naam?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 23:17 schreef Slayage het volgende:
akar su klinkt wel leuk moet ik zeggen
Baris Akar Su. :7 En Sezen Ak Su als het een meisje wordt.

Sowieso rocken dubbele voornamen. oO<
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef xminator het volgende:

[..]

Nederland telt circa 453 moskeeen. Misschien heb jij net de verkeerde 4 te pakken en zijn de overige moskeebesturen wel betrouwbaar?
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In principe is hij nu monddood en dat lijkt mij een straf opzich.
Is er nog een optie tot vrijspraak in de zin van hoger beroep of herziening mogelijk?
Herinner je het Wildersproces? Zijn advocaat probeerde de rechter te overtuigen dat Wilders de Islam bekritiseerde en niet de intentie had om Moslims te beledigen of haat op te wekken. Ook de rechter zag geen groepsbelediging/ opruiing, maar dat betekent dat het beledigen van groepen mensen hier verboden is. Een Nederlandse rechter zou Say dus vermoedelijk ook veroordelen.

In kranten lees ik dat de Turkse rechter niet wegens groepsbelediging maar wegens het beledigen van religieuze waarden heeft veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf. Ik weet niet of dat waar is, maar deze onderbouwing zou het EHRM onacceptabel kunnen achten, omdat de vrijheid van meningsuiting slechts mag worden beperkt voor bepaalde doelen. 'Goede zeden' is zo'n doel, met een beetje fantasie kun je religieuze waarden daaronder scharen, maar aan de andere kant kun je daarmee alle beperkingen van vrije meningsuiting wel goedpraten. Ik weet niet hoe het EHRM 'de goede zeden' precies interpreteert. Het Nederlandse verbod op groepsbelediging is in ieder geval toegestaan, omdat dat duidelijk onder de 'bescherming van goede naam' valt.

Ik zou ook liever zien dat beledigen van mensen en religieuze waarden wordt toegestaan, om talloze redenen Het is de vraag of het mensenrechtenverdrag uitkomst biedt, maar als dat niet zo is heb je je aan de wet te houden en kun je slechts proberen om een meerderheid te vinden om deze wetten in het parlement aan te passen. Jouw voorstelling van zaken, dat Erdogan een vinger in deze zaak zou hebben, en de insinuaties van sommige media, dat Fazil Say een arme, beschaafde pianist met keurig onderbouwde kritiek op het Islamitische geloof is, kloppen iig niet. Fazil Say is een megalomane viswijf die in Nederland ook veroordeeld zou worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:04 schreef Julis het volgende:

[..]

Laat hem zeggen wat hij wil, denk ik dan. Deze voorwaardelijke straf werkt zo alleen in zijn voordeel.

[..]

Dit dus ^O^.
Eens, ik ben ook voor een ruime vrijheid van meningsuiting. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat deze zaak iets anders ligt dan wat men beweerde/ insinueerde.
pi_125451005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:30 schreef Bilge het volgende:
Ben je gepest om je naam?
Nee, niet zo zeer gepest, maar het is geen veel voorkomende naam. Sowieso ken ik geen ander meisje met deze naam, alleen maar nieuwgeboren jongens. :') ;( De betekenis is wel mooi, daar niet van.
pi_125451342
Namen moet je niet kiezen om een betekenis.
Beter Sueda oid dan Su.

Bilge, als je een steekproef afneemt en je pakt 4 moskeeen (die niet zijn gelieerd en allemaal qua afstand minstens 50km van elkander liggen) Op het moment dat je dan 4/4 krijgt zegt dat wel iets over een populatie van 453.
pi_125451552
Wat is je naam?

Mijn naam (Ihsan) komt ook niet zo vaak voor, wordt steeds verkeerd uitgesproken (iesjan/ igsan/ iexan) en ik hoorde van een Arabisch meisje dat haar nichtje ook zo heette. ;(

@X: ik ken 3 moskeeen aardig goed, nul keer gesjoemeld. Ik denk echt dat jij net de verkeerde te pakken hebt. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')