Op donderdag 18 april 2013 10:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:[..]
Valt wel mee.
Ik heb maar één naam, en die is best wel zwaar voor mij. En dat wil ík míjn kinderen niet aandoen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je gepest om je naam?
quote:
Baris Akar Su.

En Sezen Ak Su als het een meisje wordt.
Sowieso rocken dubbele voornamen.
quote:
Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef xminator het volgende:[..]
Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.
Dus 60% is nog licht optimistisch.

Nederland telt circa
453 moskeeen. Misschien heb jij net de verkeerde 4 te pakken en zijn de overige moskeebesturen wel betrouwbaar?
quote:
Op woensdag 17 april 2013 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:[..]
In principe is hij nu monddood en dat lijkt mij een straf opzich.
Is er nog een optie tot vrijspraak in de zin van hoger beroep of herziening mogelijk?
Herinner je het Wildersproces? Zijn advocaat probeerde de rechter te overtuigen dat Wilders de Islam bekritiseerde en niet de intentie had om Moslims te beledigen of haat op te wekken. Ook de rechter zag geen groepsbelediging/ opruiing, maar dat betekent dat het beledigen van groepen mensen hier verboden is. Een Nederlandse rechter zou Say dus vermoedelijk ook veroordelen.
In kranten lees ik dat de Turkse rechter niet wegens groepsbelediging maar wegens het beledigen van religieuze waarden heeft veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf. Ik weet niet of dat waar is, maar deze onderbouwing zou het EHRM onacceptabel kunnen achten, omdat de vrijheid van meningsuiting slechts mag worden beperkt voor
bepaalde doelen. 'Goede zeden' is zo'n doel, met een beetje fantasie kun je religieuze waarden daaronder scharen, maar aan de andere kant kun je daarmee alle beperkingen van vrije meningsuiting wel goedpraten. Ik weet niet hoe het EHRM 'de goede zeden' precies interpreteert. Het Nederlandse verbod op groepsbelediging is in ieder geval toegestaan, omdat dat duidelijk onder de 'bescherming van goede naam' valt.
Ik zou ook liever zien dat beledigen van mensen en religieuze waarden wordt toegestaan, om talloze redenen Het is de vraag of het mensenrechtenverdrag uitkomst biedt, maar als dat niet zo is heb je je aan de wet te houden en kun je slechts proberen om een meerderheid te vinden om deze wetten in het parlement aan te passen. Jouw voorstelling van zaken, dat Erdogan een vinger in deze zaak zou hebben, en de insinuaties van sommige media, dat Fazil Say een arme, beschaafde pianist met keurig onderbouwde kritiek op het Islamitische geloof is, kloppen iig niet. Fazil Say is een megalomane viswijf die in Nederland ook veroordeeld zou worden.
quote:
Op woensdag 17 april 2013 20:04 schreef Julis het volgende:[..]
Laat hem zeggen wat hij wil, denk ik dan. Deze voorwaardelijke straf werkt zo alleen in zijn voordeel.
[..]
Dit dus

.
Eens, ik ben ook voor een ruime vrijheid van meningsuiting. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat deze zaak iets anders ligt dan wat men beweerde/ insinueerde.