Dat noemen zij charisma.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.
2x? Meerderheid?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Daarom heeft hij tot 2 x toe met een meerderheid gewonnen?
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Daarom heeft hij tot 2 x toe met een meerderheid gewonnen?
quote:
Nee, ik als (Nederlandse) Turk zie de Turkije vóór en tijdens Erdoğan. Er is gewoon veel vooruitgang. Tel daarbij op dat ik geen vertrouwen heb ik de oppositie... Ik zie Erdoğan niet als de beste oplossing, ik zie hem meer als de minst kwade oplossing (ik ben dan ook niet per se pro-Erdoğan, maar meer anti-oppositie).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De Turken hier zien snelwegen, gebouwen, vliegvelden. Dat is voor hun een teken van welvaart en dat is voor de meesten voldoende.
Klopt, hij woont en opereert vanuit Amerika, z'n 'beweging' is wereldwijd populair en puur religieus, wordt zelfs als de licht-progressieve islam gezien, een prima beweging. Er gaan waarschijnlijk miljarden in om en is of was waarschijnlijk een van de motors achter de Turkse economie en excuus voor 't beleid..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar Gulen zit in zelfverkozen ballingschap?
Dus geen vriend van Erdohan?
Doel je met vooruitgang op economie of een ander soort vooruitgang?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, ik als (Nederlandse) Turk zie de Turkije vóór en tijdens Erdoğan. Er is gewoon veel vooruitgang. Tel daarbij op dat ik geen vertrouwen heb ik de oppositie... Ik zie Erdoğan niet als de beste oplossing, ik zie hem meer als de minst kwade oplossing (ik ben dan ook niet per se pro-Erdoğan, maar meer anti-oppositie).
Maar Erdohan gaat tevens, naar mate het economische succes groter werd, qua religie meer de conservatieve kant op dus... Maar begrijpt hij dan niet dat een liberale economie het beste gedijd in een omgeving waarin een overheid niet aan bevoogding doet van de moraal?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, hij woont en opereert vanuit Amerika, z'n 'beweging' is wereldwijd populair en puur religieus, wordt zelfs als de licht-progressieve islam gezien, een prima beweging. Er gaan waarschijnlijk miljarden in om en is of was waarschijnlijk een van de motors achter de Turkse economie en excuus voor 't beleid..
De AKP 'begon' als een rijke partij en het beleid spiegelde zich wel aardig met de opvattingen van de beweging, de verbanden worden al jarenlang gesuggereerd. Alleen wilde Gulen z'n beweging vroeger en helemaal nu niet associeren met de politiek anders lijkt het dat het een geloofsoorlog was en dat was het niet.
De AKP (Gul / Erdogan vooral) hebben waarschijnlijk gedacht "zijn stichting is goed want het trekt veel mensen aan, dat kunnen we wel politiek uitbuiten.. mooi potje geld erbij om de economie te spekken" ik geloof ook wel oprecht dat Gulen meende dat hij 't beste met de bevolking voor had en vond dat Erdogan zwaar de fout in was gegaan. De hele distantiëring is erg belangrijk als signaal naar Erdogans achterban die zo langzamerhand ook de situatie doorkrijgt en nu is 't te hopen dat ook de geldkraan langzaam dicht wordt geschroefd.
Google is een aardig hulpmiddel maar ik zou er nooit op vertrouwen voor Turks. In het Turks is de context alles.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, yvonne vroeg wat er in die headlines stond, heb het door Google vertalen gehaald, en dat staat er, dat kan ik jou ook alleen maar mededelen...
En dit was niet griezelig?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:21 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, ik las het in het artikel. Ik verdedig die straf niet. Ik zeg alleen dat die uitspraak griezelig is.
quote:Daar schrokken de toenmalige militaire machthebbers danig van, en Erdogan verdween een half jaar in 't gevang
Ja? boven de 60% en laatste keer met 51% of zit ik fout, kan ook hoor...zo nauw volg ik hem nu ook weer niet.quote:
Ja, dat begrijp ik intussen wel idd... over het algemeen bakt Google vertaal er ook weinig van mbt het Turks...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Google is een aardig hulpmiddel maar ik zou er nooit op vertrouwen voor Turks. In het Turks is de context alles.
denk je dat ik voor Erdogan opkom? LOL ik zal het zo zeggen, ik hou me in die zin niet bezig met Turkse politiek maar mijn vader heeft een anti Erdogan partij opgericht en ik sta pal achter hem.quote:
Wat een onzin dit. Dan kan je net zo goed wereldwijd gaan rellen, wat doe je nog thuis?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:45 schreef Summers het volgende:
[..]
Van solidariteit is nog nooit iemand dood gegaan , aangezien we wereldwijd in een systeem zitten waarbij de natuur en mensenlevens op de tweede plek zijn beland , zitten we in een permanente staat van chaos en die stabiliteit voordat iedereen de straat opging was dus maar een illusie .
Jij wijst continu terug..Zijn uitspraken zijn eng voor Turkije. Zijn arrogantie neemt het nu over ipv het belang van Turkije in te zien.quote:
Nou dan heeft mijn kont ook charisma...want elke keer als ik mijn eigen kont in de spiegel bekijk zie ik het hoofd van Erdogan...ik kijk er elke keer naar omdat ik me er wel een beetje aan erger. Maar het feit dat ik elke dag op hem zit doet mij dan weer goed.quote:
Als men aan de macht is en niet een volk dient / inhumaan handelt zit er vaak een stukje zelfverrijking bij dat meespeelt en met zoveel geld is dat er hier ook zeker. Erdogan bewondert de Ottomaanse Sultan Suleyman en had persoonlijk kritiek op een TV serie over de sultan. Hij gaf z'n laatste speech voor Gezi in een oud ottomaans paleis.. Hij flirte met de oude ottomaanse gebieden / landen rond Turkije en deed daar gewaagde uitspraken over mbt de link met het verleden die mensen daar zwaar aan 't twijfelen zetten. Hij voelt zich momenteel niet de president maar de koning / sultan die de skepter zwaait over zijn rijk, iemand die veel bouwt en investeert en het technisch aanpakt.. en vanuit die positie van persoonlijke rijkdom en prestige denkt hij momenteel. Het volk zal hem een worst zijn, hij is door al die herverkiezingen totaal blind geworden voor de wereld en houdt z'n rug recht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar Erdohan gaat tevens, naar mate het economische succes groter werd, qua religie meer de conservatieve kant op dus... Maar begrijpt hij dan niet dat een liberale economie het beste gedijd in een omgeving waarin een overheid niet aan bevoogding doet van de moraal?
Mm, één deel heeft ze gelijk in, neoliberaal beleid kan voor snelle economische groei zorgen, maar die groei zorgt op andere gebieden niet zelden voor instabiliteit...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat een onzin dit. Dan kan je net zo goed wereldwijd gaan rellen, wat doe je nog thuis?
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Nou dan heeft mijn kont ook charisma...want elke keer als ik mijn eigen kont in de spiegel bekijk zie ik het hoofd van Erdogan...ik kijk er elke keer naar omdat ik me er wel een beetje aan erger. Maar het feit dat ik elke dag op hem zit doet mij dan weer goed.
Ben ik ookquote:
Ja, kijk maar uit dat je geen aambeien krijgt dan...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Nou dan heeft mijn kont ook charisma...want elke keer als ik mijn eigen kont in de spiegel bekijk zie ik het hoofd van Erdogan...ik kijk er elke keer naar omdat ik me er wel een beetje aan erger. Maar het feit dat ik elke dag op hem zit doet mij dan weer goed.
Niemand heeft veel vertrouwen in de oppositie, maar dat betekent ook niet dat de mensen bij decreet geregeerd willen worden. Turken in Europa snappen niet hoe irritant Erdogan vaak bezig is met het voorschrijven van hoe ze in Turkije moeten leven. Dat is wat ze zat zijn. En ze grijpen het Gezipark aan om dat te laten weten. Onder andere omdat de oppositie incompetent is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, ik als (Nederlandse) Turk zie de Turkije vóór en tijdens Erdoğan. Er is gewoon veel vooruitgang. Tel daarbij op dat ik geen vertrouwen heb ik de oppositie... Ik zie Erdoğan niet als de beste oplossing, ik zie hem meer als de minst kwade oplossing (ik ben dan ook niet per se pro-Erdoğan, maar meer anti-oppositie).
nee, die stinkadem van Erdogan zorgt er wel voor dat die aambeien vanzelf afsterven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kijk maar uit dat je geen aambeien krijgt dan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |