Nee, yvonne vroeg wat er in die headlines stond, heb het door Google vertalen gehaald, en dat staat er, dat kan ik jou ook alleen maar mededelen...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
Google vertalen als argument gebruiken tegen iemand die Turks spreekt.
Volgens mij begon hiermee het walgen van deze manquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Even geheel offtopic, hè. Vinden jullie dat een basbakan dit kan maken? Ja, oud filmpje, blabla.
Zijn zinnen uit zijn pleidooi..quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zijn de headlines die ik vertaalde, uiteraard begrijp i de context niet, of het een zin is van Tayyip in zijn pleidooi of of het een commentaar is van de kranten (wat ik niet denk trouwens)...
Ik heb zijn pleidooi ook niet gezien trouwens... begrijp wel dat-ie zich alleen heeft verdedigd en nog steeds achter het ingrijpen staat... geen lieve woordjes voor de betogers van Tayyip...
Erdogan is mijn ......... basiquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Even geheel offtopic, hè. Vinden jullie dat een basbakan dit kan maken? Ja, oud filmpje, blabla.
Oke zo, ik dacht je mij probeerde te overtuigen, maar het was meer uitleg.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, yvonne vroeg wat er in die headlines stond, heb het door Google vertalen gehaald, en dat staat er, dat kan ik jou ook alleen maar mededelen...
Overigens die economische klappen gaan wel een keer komen natuurlijk... ook in Turkije is de recente groei van de economie een gevolg van creditering of wel op de pof leven...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef De_Guidance het volgende:
Mja die Turkse media zijn vaak onderdeel van allerlei grote holdings, die zitten helemaal niet op onrust en economische klappen te wachten.
Ik heb daar recent een uitgebreid artikel over gelezen. Journalist is nou niet een van de gezondere baantjes in TR.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:48 schreef De_Guidance het volgende:
Mja die Turkse media zijn vaak onderdeel van allerlei grote holdings, die zitten helemaal niet op onrust en economische klappen te wachten.
Ja, zag alleen steeds dezelfde headlines en die gooide ik even door de Google vertalen, die trouwens wel inaccuraat lijkt... maar goed... je hebt een globaal idee, denk ik...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Oke zo, ik dacht je mij probeerde te overtuigen, maar het was meer uitleg.
Ja dat is ook erg, als die daar de grootste wordt kom ik ook niet terug. Alleen de PVV is nog wel voorspelbaar en heeft geen touwtjes in handen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik las het en ben ook wel blij dat ik in NL woon. Hoewel ik hier ook wel een beetje vrees voor opkomende bewegingen als de PVV.
Hadden we het laatst nog over.. Iemand vertelde: er zijn niet veel journalisten meer die opgesloten zitten sinds AKP aan de macht is. Ja, dat is logisch, hij plaatst strategische mannetjes op strategische plekken. Er zijn dus niet veel journalisten meer die objectief kunnen handelen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb daar recent een uitgebreid artikel over gelezen. Journalist is nou niet een van de gezondere baantjes in TR.
Je moet enorm schipperen om toch datgene te zeggen wat je wilt.
Er zitten hoeveel journalisten opgesloten?
Ik zat te denken, journalisten kunnen niet vrijuit zeggen wat ze willen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom op het neerkomt is dat hij zegt dat hij voor de democratische eisen/vragen zichzelf zou inzetten. Dus dat hij voor de democratie en democratische eisen is.
Grappig hoe de Turkse kranten dus een positief aspect belichten van zijn toespraak. Dat ze allemaal dezelfde kop hebben is wel verdacht.
In de EU media lijkt juist de hardheid van zijn toespraak belicht te worden.
Van de kranten?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zat te denken, journalisten kunnen niet vrijuit zeggen wat ze willen.
Wat als het nu juist een oproep is aan het volk om juist door te gaan met demonstraties?
Kemalisten dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:56 schreef yvonne het volgende:
Oh trouwens, de Turkse mensen waar ik kom ( thuisverpleging, groeiend aantal) vinden Erdogan stuk voor stuk een schurk en een boef, en daarna gaan ze over tot de orde van de dag: tv kijken.
Ze volgen Erdogan maar half.. een taxi chauffeur hier veranderde gisteren binnen een 5 minuten van mening nadat hij het nieuws hoorde dat Fethullah Gulen zich tegen Erdogan uitsprak. Er zitten een heleboel mensen bij die blijkbaar de beweging van Gulen door de akp heen zien.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:34 schreef ek_47 het volgende:
blinde mensen die Erdogan vanzelfsprekend blind volgen is eigenlijk helemaal niet zo gek, want dat doen ze ook met het geloof...daar ligt het fundamenteel dan ook
Ze vinden Erdogan een boef, niet zijn partij/partijprogramma. Ik ken iemand die AKP stemt, maar wel demonstreert. Tegen Erdogan zijn betekent niet pro-Ataturk zijn.quote:
Maar Gulen zit in zelfverkozen ballingschap?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze volgen Erdogan maar half.. een taxi chauffeur hier veranderde gisteren binnen een 5 minuten van mening nadat hij het nieuws hoorde dat Fethullah Gulen zich tegen Erdogan uitsprak. Er zitten een heleboel mensen bij die blijkbaar de beweging van Gulen door de akp heen zien.
Maar hoezo is hij dan een boef, hij wordt vereenzelvigd met het economische wonder... ik bedoel dat is de reden dat ik de jongere Turken dan de Turken die yvonne ziet alleen maar lovende woorden hoor spreken over Erdohan... werkelijk waar 0,0 kritiek...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ze vinden Erdogan een boef, niet zijn partij/partijprogramma. Ik ken iemand die AKP stemt, maar wel demonstreert. Tegen Erdogan zijn betekent niet pro-Ataturk zijn.
De Turken hier zien snelwegen, gebouwen, vliegvelden. Dat is voor hun een teken van welvaart en dat is voor de meesten voldoende.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoezo is hij dan een boef, hij wordt vereenzelvigd met het economische wonder... ik bedoel dat is de reden dat ik de jongere Turken dan de Turken die yvonne ziet alleen maar lovende woorden hoor spreken over Erdohan... werkelijk waar 0,0 kritiek...
Ja, maar niets over dat Erdohan een boef is dus...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De Turken hier zien snelwegen, gebouwen, vliegvelden. Dat is voor hun een teken van welvaart en dat is voor de meesten voldoende.
De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar niets over dat Erdohan een boef is dus...
Als ik met wat argumenten kom die ik uit deze topicreeks heb opgepikt, worden ze al vrij snel boos zelfs...
Nee. Niet opgezocht, (momenteel) ook geen tijd voor. Maar vertel, blijkbaar weet jij er meer vanaf.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je ook beelden van al die 'terminals' ?
Wat heeft de huidige terminal met AKP te maken?quote:Ik merk op dat die in Diyarbakir in 2014 pas af moet zijn. De huidige 'terminal' is een barak waar wat tafels en stoelen zijn geplaatst.
Ja, geen idee, maar ik dacht dat je wist waar je het over had. Aan aannames heb ik niets.quote:Dat was in de statistieken vast ook ooit een nieuwe terminal.
Volgens mij worden er daadwerkelijk terminals en luchthavens gebouwd hoor... Er zijn over het hele land luchthavens gebouwd, het passagiersaantal is van 34,5 miljoen in 2003 gestegen naar 131 miljoen in 2012 (bron (XLS)).quote:Datzelfde kunnen we doen met universiteiten; een bord ophangen maakt een universiteit kennelijk.
Daarom heeft hij tot 2 x toe met een meerderheid gewonnen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze volgen Erdogan maar half.. een taxi chauffeur hier veranderde gisteren binnen een 5 minuten van mening nadat hij het nieuws hoorde dat Fethullah Gulen zich tegen Erdogan uitsprak. Er zitten een heleboel mensen bij die blijkbaar de beweging van Gulen door de akp heen zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |