abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:48:27 #76
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127498253
quote:
US Senator John McCain has said Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan is acting like a dictator rather than a president in the eyes of many Turks.

Speaking at Brookings Institute on Thursday, McCain, a staunch backer of a US intervention in Syrian crisis, said there are more journalists jailed in Turkey than any other country in the world.

Speaking about a wide array of issues, especially the current conflict in Syria, McCain said Erdoğan is seen as a dictator in the eyes of many Turks.

http://www.todayszaman.co(...)like-a-dictator.html
Gevaarlijke uitspraken, beter houdt McCain z'n smoel dicht.
pi_127498719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

Amerikanen zouden zowieso beter hun mond houden, zeker als het om democratieen of mensenrechten gaat.
pi_127498839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef YazooW het volgende:

[..]

McCain loopt vaak voorop, dat zag je ook wbt Assad.
Slecht nieuws voor Erdogan want want het zijn ware woorden.
pi_127499096
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:57 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

McCain loopt vaak voorop, dat zag je ook wbt Assad.
Slecht nieuws voor Erdogan.
Hoezo McCain loopt vaak voorop? Dat zou betekenen dat anderen hem later zouden volgen. Dat zie ik niet gebeuren in Syrie en zeker niet in Turkije.
McCain moet gewoon z'n mond eens houden wat andere landen betreft en zich met zijn eigen land gaan bemoeien.
pi_127499444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:55 schreef aerdt het volgende:

[..]

Amerikanen zouden zowieso beter hun mond houden, zeker als het om democratieen of mensenrechten gaat.
Wat hebben de Amerikanen zelf gedaan met de Occupy protesten :') Ze moeten inderdaad gewoon stil zijn.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:08:51 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_127499525
McCain _O_
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127499799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:01 schreef aerdt het volgende:

[..]

Hoezo McCain loopt vaak voorop? Dat zou betekenen dat anderen hem later zouden volgen. Dat zie ik niet gebeuren in Syrie en zeker niet in Turkije.
McCain moet gewoon z'n mond eens houden wat andere landen betreft en zich met zijn eigen land gaan bemoeien.
Dan kijk je niet goed, de Amerikaanse regering kiest in Syrie steeds meer partij, iets waar McCain al veel eerder om riep.
pi_127500565
Volgens m'n Turkse schoonmaakster zijn alle ongeregeldheden gisteravond gestopt, vanwege een islamitische heilige dag. Niets aan het handje mensen, carry in *O*.
pi_127500663
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed, de Amerikaanse regering kiest in Syrie steeds meer partij, iets waar McCain al veel eerder om riep.
Steeds meer partij? De Amerikaanse regering heeft vanaf het begin de 'revolutie' gesteund. En sindsdien is er niets veranderd
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Volgens m'n Turkse schoonmaakster zijn alle ongeregeldheden gisteravond gestopt, vanwege een islamitische heilige dag. Niets aan het handje mensen, carry in *O*.
Oh, dat was ik helemaal vergeten! Inderdaad vandaag een vrije dag overal in Islamitische landen, vandaar dat ik naar Istanbul kon komen :)
pi_127500739
VN: onrust in Turkije dreigt over te slaan naar Syrië

Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties heeft de regering en de demonstranten in Turkije tot kalmte gemaand. Hij waarschuwt dat de onrust in de Turkse steden kan overslaan naar buurland Syrië.

De VN-topman vindt eventuele kritiek op de ingreep onterecht. “Ik realiseer me dat een waarschuwing een forse maatregel is. Het is het zwaarste middel dat wij als VN kunnen inzetten. Toch mogen we het risico niet nemen dat het ook in Syrië onrustig zou worden. Voor je het weet ontstaat er een domino-effect in heel het Midden-Oosten en Noord-Afrika.”

Daarnaast wijst Ban Ki-moon op de mogelijke gevolgen voor Israel: “Dat land zou zich bedreigd kunnen voelen en op preventieve aanvallen kunnen inzetten. In dat scenario kan de hele regio destabiliseren en moet je zelfs rekening houden met een conflict met de Palestijnen. Dat zou ons hele beeld van een vreedzaam Midden-Oosten op de kop zetten.”

Christine Lagarde van het IMF vreest voor de economische consequenties in de regio: “De beurs van Athene is de afgelopen dagen al flink gekelderd. Je moet er niet aan denken dat Griekenland echt te maken krijgt met de financiële gevolgen van de rellen en daardoor in een recessie belandt. In dat geval zou Europa terecht kunnen komen in de hevigste crisis sinds 2012.”

Volgens Ban Ki-moon is het nog niet te laat. “De wereldvrede indachtig moet dat winkelcentrum er gewoon komen. Dat kan bovendien een impuls zijn voor de middenstand in de hele wijk,” aldus de VN-chef. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127500842
De Speld O+. Vooral dat stuk over Israël :').
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:30:19 #87
236264 crew  capricia
pi_127500941
Ach, het bekende domino-effect...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_127501316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:48 schreef Capi het volgende:
Heeft iemand de al (m.i scherpe) analyse van Zihni Ozdil in het NRC al gelezen?

Ook te lezen op http://www.zihniozdil.info/NRC_Ozdil_040613.html

[..]

Nou ja, zo scherp is die analyse ook niet; hij gaat makkelijk voorbij aan het feit dat een deel van de protestanten helemaal niet in zijn witte turk - zwarte turk schema past. Wel ben ik het met hem eens dat dit niet direct tot een einde aan de macht van de partij hoeft te betekenen. Een einde van Erdogan zie ik wel komen als hij niet snel inbindt; hij mag dan wel in het verleden veel goeds hebben gedaan, op het moment richt hij zware economische schade aan enkel door zijn stijl van communiceren.
pi_127501442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Goed geschreven. Alleen vind ik het wel te vroeg om te constateren dat het geen reële bedreiging vormt. Het is nog volop gaande.
Ik denk dat het wel een reële bedreiging vormt voor de positie van Erdogan; hij heeft in zijn eentje vanmiddag grotere economische schade veroorzaakt dan alle gewelddadige protestanten in de afgelopen tien dagen bij elkaar.

Als hij zo door blijft gaan zal de AKP niet anders kunnen dan hem lozen. Dat is trouwens volgens mij op dit moment de beste weg uit de crisis.
pi_127501628
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een reële bedreiging vormt voor de positie van Erdogan; hij heeft in zijn eentje vanmiddag grotere economische schade veroorzaakt dan alle gewelddadige protestanten in de afgelopen tien dagen bij elkaar.

Als hij zo door blijft gaan zal de AKP niet anders kunnen dan hem lozen. Dat is trouwens volgens mij op dit moment de beste weg uit de crisis.
Of het overgrote gedeelte van de bevolking gaat de demonstranten de schuld geven van alle ellende. En dat is precies waar Erdogan op gokt.
pi_127501633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:15 schreef Che_ het volgende:

[..]

Is die zelfde gast die het eerder ook fout met percentage Koerden toch?

Heeft Erdogan trouwens Izmir echt 'stad van de ongelovigen' genoemd? :D
Erdogan heeft ooit iets geroepen dat hij met de AKP van 'gavur Izmir' 'guzel Izmir' gemaakt. Gavur is een eigenlijk niet acceptabele term voor niet-moslim. Het was vooral beledigend voor de niet-moslim inwoners van Turkije dat hun minister-president het zomaar gebruikte. Misschien dat wat inwoners van Izmir er ook aanstoot hebben genomen voor gavur te worden uitgemaakt.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:44:18 #92
236264 crew  capricia
pi_127501667
Hebben ze een betere kandidaat dan?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_127501865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef capricia het volgende:
Hebben ze een betere kandidaat dan?
Gül bijvoorbeeld. Arinc klinkt ook al redelijker, en die is ook acceptabel voor conservatievere partijleden.
pi_127502348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Denk je dat ze dat überhaupt kunnen bij de AKP? Volgens mij heeft hij de touwtjes in handen daar.
pi_127502372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gül bijvoorbeeld. Arinc klinkt ook al redelijker, en die is ook acceptabel voor conservatievere partijleden.
Waarom denk je dat Gül het goed zou doen als vervanger? Puur uit interesse :)
pi_127502566
Is Gül wel geschikt als leider? Lief is hij wel.
pi_127502570
Ik heb het nog niet bevestigd gezien in de media, maar berichten dat een 18 jarige jongen (Turan Akbaş) van Ankara hersendood is na geraakt te zijn door een traangas canister of rubber kogel tegen zijn hoofd.
pi_127502820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Erdogan heeft ooit iets geroepen dat hij met de AKP van 'gavur Izmir' 'guzel Izmir' gemaakt. Gavur is een eigenlijk niet acceptabele term voor niet-moslim. Het was vooral beledigend voor de niet-moslim inwoners van Turkije dat hun minister-president het zomaar gebruikte. Misschien dat wat inwoners van Izmir er ook aanstoot hebben genomen voor gavur te worden uitgemaakt.
Zo speciaal en Guzel is het MI niet meer maar dat is meer te wijten aan het feit dat veel talent en kapitaal nu richting Istanboel stroomt.
pi_127502890

[ Bericht 100% gewijzigd door Mathemaat op 06-06-2013 23:31:12 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127502954
http://www.dha.com.tr/canli-yayin/.

Erdo arriveert binnenkort op het vliegveld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')