Klopt idd, heb ik ook gehoord, dat de economische groei gewoon het probate neoliberale gedoe is van op de pof leven en dat idd veel lucht daardoor in de economie is gepompt...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:36 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Dat is schijn. Erdogan heeft Turkije te koop gezet. Wat we nu zien is gewoon een bubbel die straks gaat klappen. Denk je dat het gezond is dat veel Turken een Big Mac afrekenen met een credit card?
Ha! Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Echter, toen kwam iemand met verkiezingsresultaten: apparently kreeg Erdogan ook 50% in Istanbul.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:37 schreef PrepperNL het volgende:
Dat zijn nederlanders die verre familieleden hebben in turkije. In Turkije lijkt men niet gedient te zijn van verplichte islam, in west-turkije in iedergeval. oost-turkije heeft het ook niet zo op het regime van Erdogan. Je zou je af kunnen vragen of de landsgrenzen van turkije wel reel zijn met de veranderde samenstelling van turkije zijn inwoners.
Nou ja, lees boven je van zarGon bijv....quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Nee, die waren er in 1940 blijkbaar ook niet. Dus dat is je reden maar om geen kritiek te uiten en hem te steunen?
Ik gaf die reactie niet om de schuld aan Erdogan te geven. Maar men doet alsof Erdogan Turkije heeft gemaakt zoals die nu is en dat de economie bloeiend en goed is! En ik spreek dat tegenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
Nee dat is niet gezond, maar is dat de schuld van Erdogan? Lijkt me niet, en de publieke schuld is daarentegen laag naar westerse maatstaven. Daar heeft de overheid veel directer invloed op.
Plaatje is niet nodig, toch. En niet iedereen spreekt Turks, dus ik heb het gewoon geschreven.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef PrepperNL het volgende:
hoef je niet meteen het plaatje weg te halen
Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan. Als Turkije geen vooruitgang had geboekt, dan had men Erdogan uitgekotst.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, lees boven je van zarGon bijv....
Je hebt wel een goed punt, een puur economisch punt...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:41 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Ik gaf die reactie niet om de schuld aan Erdogan te geven. Maar men doet alsof Erdogan Turkije heeft gemaakt zoals die nu is en dat de economie bloeiend en goed is! En ik spreek dat tegen
Erdogan is wel schuldig aan het feit dat hij bruggen en weet ik veel verkoopt aan het buitenland. Straks is geld op en dan? Ga je dan bedelen bij Erdogan? Hij is nu dan ook bezig om een hele grote pinautomaat te bouwen, zodat zijn aanhangers straks geld bij hem kunnen pinnen.
Dit is echt zo jammer. Erdoğan is geen schatje, verdient niet altijd lof, is niet altijd goed bezig, maar wat jij nu doet is gewoon triest. En al die anderen met Hitler-/Nazi-Duitsland-vergelijkingen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:35 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Je kunt vast ook goede dingen bedenken van de heer Hitler...zoals aanleg van snelwegen etc.
Eng....? Wat vind jij eng aan die zin? Roept ie daarmee op om geweld? Of vind jij het uiten van je geloofsovertuiging eng?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij wijst continu terug..Zijn uitspraken zijn eng voor Turkije. Zijn arrogantie neemt het nu over ipv het belang van Turkije in te zien.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan.
ja ja bla bla godwin bla bla bla het gaat mij niet per definitie om Hitler of Nazi, maar mensen moeten ophouden te zeggen "hij is goed omdat hij goede dingen heeft gedaan" maar de slechte dingen slaan ze voor het gemak over. Mensen die voor Erdogan opkomen zijn gewoon triest.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is echt zo jammer. Erdoğan is geen schatje, verdient niet altijd lof, is niet altijd goed bezig, maar wat jij nu doet is gewoon triest. En al die anderen met Hitler-/Nazi-Duitsland-vergelijkingen.
Nou ja, met meer welvaart (op de pof weliswaar maar goed) komt over het algemeen de zucht naar meer vrijheid op immaterieel gebied... dus volgens mij gaat het idee van Erdohan, meer welvaart en minder vrijheid sws niet echt lukken...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Ja? Toevallig zit Erdogan achter het stuur nu. Een ander had het wellicht net zo of net minder goed als hem gedaan. Als Turkije geen vooruitgang had geboekt, dan had men Erdogan uitgekotst.
Het is logisch hoor....echt niet te danken aan Erdogan. Hij is gewoon bezig om zijn eigen land te verkopen aan buitenlanders en op een slinkse wijze de seculiere staat omver helpen. Ik hoop ook dat het hem lukt, dan wordt Turkije net zo stabiel als al die andere moslimlanden waar het ook zo perfect gaat.
Niemand slaat ze over, ik ook niet. Wat er wel gebeurt is dat jij wel de goede dingen overslaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:46 schreef ek_47 het volgende:
[..]
ja ja bla bla godwin bla bla bla het gaat mij niet per definitie om Hitler of Nazi, maar mensen moeten ophouden te zeggen "hij is goed omdat hij goede dingen heeft gedaan" maar de slechte dingen slaan ze voor het gemak over. Mensen die voor Erdogan opkomen zijn gewoon triest.
Praat eens geen onzin. Je volk niet tegemoet komen, dat is eng. Het geen water bij de wijn doen, dat is eng.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Eng....? Wat vind jij eng aan die zin? Roept ie daarmee op om geweld? Of vind jij het uiten van je geloofsovertuiging eng?
En jij bent zelf ook 'moslim' toch, dus ik ben wel benieuwd waarom je dat eng vindt.
Ben jij een marxist? Ik hoor en lees dit vaker maar snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Een open economie waarin buitenlanders kunnen investeren heeft Turkije economische groei oa aan te danken denk ik. Of wil jij alles op slot zetten, nationaliseren en vervolgens de arme Turken een bordje rijst te vreten krijgen waarna ze zoals in Cuba hun bek moeten houden "omdat in dit land tenminste niemand van de honger hoeft te sterven".quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:44 schreef ek_47 het volgende:
Hij is gewoon bezig om zijn eigen land te verkopen aan buitenlanders
Ik heb meerdere malen om een alternatief op Erdoğan gevraagd, maar hoor niets concreets. Maar goed, dat is dan ook de reden dat deze protesten niet zo zeer zijn gericht op de regering, maar meer op Erdoğan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, lees boven je van zarGon bijv....
Nee, die goede dingen heeft hij niet per direct een bijdrage aan. Dat komt omdat het economisch gewoon goed gaat dus mensen zijn zonder meer al vrolijk. Zoals dat er nu meer haat is in Nederland, vanwege de economisch situatie...daarvoor hadden Nederlanders blijkbaar minder last van moslims? Nee...toen ging het economisch goed.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niemand slaat ze over, ik ook niet. Wat er wel gebeurt is dat jij wel de goede dingen overslaat.
ik hoop natuurlijk van niet. maar ik zou het wel willen zienquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, met meer welvaart (op de pof weliswaar maar goed) komt over het algemeen de zucht naar meer vrijheid op immaterieel gebied... dus volgens mij gaat het idee van Erdohan, meer welvaart en minder vrijheid sws niet echt lukken...
Je hebt een groepje Turken die altijd zulke dingen blijven schreeuwen. Ze zijn bang voor globalisatie, en dat merkte je ook voor Erdoğan: Turkije was slapende, zelfs in zijn eigen regio.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ben jij een marxist? Ik hoor en lees dit vaker maar snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Een open economie waarin buitenlanders kunnen investeren heeft Turkije economische groei oa aan te danken denk ik. Of wil jij alles op slot zetten, nationaliseren en vervolgens de arme Turken een bordje rijst te vreten krijgen waarna ze zoals in Cuba hun bek moeten houden "omdat in dit land tenminste niemand van de honger hoeft te sterven".
klopt.. Veel Koerden zijn soennieten.. Haal datgene wat ze uit elkaar halen weg, douw er wat islam bij en je hebt een bindende factor.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Verder vraag ik me af of Erdogan zo pro-Islam is omdat dat voor Turkije mss de manier is Turkije bij elkaar te houden. Islam is bijvoorbeeld wat zowel Turken als Koerden gemeen hebben. Als Turken en Koerden zich in de 1e plaats Moslim voelen, in plaats van Turken en Koerden, is het mss makkelijker Turkije samen te houden.
Gast, alsjeblieft.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Nee, die goede dingen heeft hij niet per direct een bijdrage aan. Dat komt omdat het economisch gewoon goed gaat
En daarom is die partij totaal niet geschikt als alternatief. Het is een anti-partij en wijzen met de vinger ipv zelf het land goed te kunnen besturen (is gebleken uiteraard) en met oplossingen te komen.quote:
Zie hoe zorg in Nederland nu is. Nadat de overheid het heeft verkocht, is alles slechter geworden. Sommige dingen dien je gewoon in hand te handen. Bruggen en wegen verkoop je simpelweg niet aan buitenlanders.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ben jij een marxist? Ik hoor en lees dit vaker maar snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Een open economie waarin buitenlanders kunnen investeren heeft Turkije economische groei oa aan te danken denk ik. Of wil jij alles op slot zetten, nationaliseren en vervolgens de arme Turken een bordje rijst te vreten krijgen waarna ze zoals in Cuba hun bek moeten houden "omdat in dit land tenminste niemand van de honger hoeft te sterven".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |