abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:52:59 #276
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Praat eens geen onzin. Je volk niet tegemoet komen, dat is eng. Het geen water bij de wijn doen, dat is eng.
Huh? Het gaat over die ene zin he :+. Ik weet nu niet waar jij precies op antwoordt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:55:15 #277
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

En daarom is die partij totaal niet geschikt als alternatief. Het is een anti-partij en wijzen met de vinger ipv zelf het land goed te kunnen besturen (is gebleken uiteraard) en met oplossingen te komen.
nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:55:33 #278
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gast, alsjeblieft.
?
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:56:10 #279
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef Pharmacist het volgende:

Verder vraag ik me af of Erdogan zo pro-Islam is omdat dat voor Turkije mss de manier is Turkije bij elkaar te houden. Islam is bijvoorbeeld wat zowel Turken als Koerden gemeen hebben. Als Turken en Koerden zich in de 1e plaats Moslim voelen, in plaats van Turken en Koerden, is het mss makkelijker Turkije samen te houden.
Mooi gezegd en helemaal mee eens.
pi_127514662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Zijn wij het iig eens dat Erdogan slecht is voor Turkije? Niet doelend op de AKP.
Als hij zo door blijft gaan, wel ja. Ik zie niet per se slechte dingen in wat hij met Taksim wil doen, maar wat me vooral tegenzit is dat hij geen water bij de wijn doet. Het zou gewoon helpen om deze situatie sneller op te lossen, wat het beste is voor iedereen. Ik zie hem het liefst iets gematigder.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:01 #281
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514663
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:56 schreef Che_ het volgende:

[..]

Mooi gezegd en helemaal mee eens.
dat je eens kan zijn met het feit dat "islam" en "eenheid" in één zin samen gaan ahahahaha daarom is het o zo super stabiel in islamitisch landen. Oemma kan nooit gerealiseerd worden, juist omdat er onderling zoveel ellende is. Utopie van moslims die nooit haalbaar is.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:15 #282
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127514668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Sommige dingen dien je gewoon in hand te handen. Bruggen en wegen verkoop je simpelweg niet aan buitenlanders.
Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers. Om economische groei te behouden en niet te laten stagneren kan het noodzakelijk zijn een nieuwe brug bij te bouwen. Als je dat dan door anderen moeten laten doen is dat maar zo, en wellicht kan je daar ook nog een groot financieel voordeel uit halen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Overigens vind ik de huidige kapitalisme niks. Ik ben voor een wereld met vrije en onbeperkte energie voor iedereen.
Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.

Kritiek op Erdogan's economische beleid geven is makkelijk, of beetje populistisch "hij verkoopt ons land aan buitenlanders". Een realistisch en beter economisch alternatief is heel wat anders. Vooral realistisch.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:58:18 #283
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514670
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Aawh. Deze kindjes zijn nu al op het goede pad. O+

Ik vraag mij af hoe de volgende generatie zal zijn na wat zij meemaken. :)
Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.
pi_127514689
Ankara: De oproer politie heeft Kugulu park omsingeld en demonstranten opgeroepen het gebied onmiddelijk te verlaten. De politie is van plan het plein schoon te vegen en alle tenten te verwijderen.
Demonstranten weigeren te vertrekken
pi_127514727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:55 schreef ek_47 het volgende:

[..]

?
Het gaat economisch gewoon goed. :').

Gok eens wat daarvoor heeft gezorgd? :'). Ik noem iemand niet snel kort door de bocht, maar jij vliegt eruit.
pi_127514739
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.
Het ziet er niet naar uit dat ze het onder dwang doen, hè.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:00:57 #287
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:55 schreef ek_47 het volgende:

[..]

nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.
Je zei net zelf anti-Erdogan partij _O-
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:01:02 #288
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers.

[..]

Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.

Kritiek op Erdogan's economische beleid geven is makkelijk, of beetje populistisch "hij verkoopt ons land aan buitenlanders". Een realistisch en beter economisch alternatief is heel wat anders. Vooral realistisch.
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.

populistisch? hahahaha nee, het is realiteit dat hij dat soort dingen aan het buitenland verkoopt. Hij wilt af van de seculiere staat en draait wetten etc om.

Sommige mensen zouden er goed aan doen om hun oogkleppen operatief te laten verwijderen...een oogklep open houden helpt natuurlijk niet altijd, na een tijdje valt die namelijk weer dicht en ben je weer blind.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:05 #289
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef ek_47 het volgende:
Utopie
Als je denkt dat die instabiliteit door de Islam komt ben je erg beperkt in je kennis.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:10 #290
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het gaat economisch gewoon goed. :').

Gok eens wat daarvoor heeft gezorgd? :'). Ik noem iemand niet snel kort door de bocht, maar jij vliegt eruit.
Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.
"We are under attack"
pi_127514782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waarom die heftige kritiek btw?
Niet alles is slecht aan hem... toch?
Erdogan vóór de Gezi park rellen was iemand om over te discussiëren, de democratie kende veel punten waarop het rammelde maar men verdedigde het beleid en je kon 't er mee eens zijn of niet. Je kon zeggen "we zijn een moslimland dus we doen 't zus en zo" .. .of het moet anders prima, (althans tussen je eigen vrienden, ik weet niet of landelijk de media laten koppen wel zo verstandig was ;) )

Na de Gezi park rellen liet hij het langzaam verder afglijden naar een land met dictatoriale trekjes. De pers met hun gesloten ogen en oren, het CS gas dat 'mogelijk' is ingezet. bij Amnesty op de zwarte lijst staan, de vermeende connectie tussen Gulen en hem, het feit dat vakbondsleiders voor hun leven vreesden in Rize terwijl de PM in Tunesie sprak over ontwikkeling en handelsbetrekkingen. Dat wegvliegen tijdens de crisis, ontkennen dat er uberhaupt een probleem is als de straten zwart zien.. dat volk terroristen noemt en daarbij meteen in het Guinness book of records in kan voor de grootste spontaan ontstane groep terroristen in de geschiedenis.

Het gaat niet meer over een park maar over mensenrechten en Turkije anno 'vandaag' is is alles behalve een democratie met een regering die nu als een malle om zich heen slaat. Er heerst vrees en het gaat tot een punt waar je mogelijk je eigen vrienden niet meer kunt vertrouwen omdat iedereen de druk voelt, de eerste 'explosies' tussen mensen onderling heb ik hier gezien. Een leerkracht die 'alle' projecten steunde maar ook tegelijk voor de overheid werkte (al sinds decenia) en rechts ook wel wat projecten deed waar niets gevaarlijks aan was..(het 'is' je werk). werd al door een student in het hokje van de AKP gegooid en m dat met een lange mail laten weten. De student had met m aan een project gewerkt en wilde het materiaal niet geven.. de leerkracht zit nu in een probleem dat hij dit moet gaan uitleggen. Maar deze leerkracht is alles behalve conservatief en star, houdt z'n politieke voorkeur altijd voor zich.. en met een reden, het wordt zo langzamerhand een labeltje.

De student had het 'to-taal' mis, hij ziet zichzelf als iemand die ergens voor strijd en hij heeft helemaal gelijk dat er onrecht is maar vergat dat hij zelf ook voor een TV kanaal werkt die direct door de overheid wordt gefinancierd. Ik ken die jongen, er is ab-so-luut niets mis met 'm.. maar hij begrijpt de wereld niet of nog niet en als je jong bent en niet helemaal de realiteit kunt afwegen kunnen dit soort misverstanden ontstaan en daarom is deze situatie iets wat mensen behoorlijk gek kan maken, puur omdat sommigen deze situatie gewoon niet kunnen handelen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:02:31 #292
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:00 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je zei net zelf anti-Erdogan partij _O-
Dat weet ik, daarom zeg ik nu dit.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:04:15 #293
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef Che_ het volgende:

[..]

Als je denkt dat die instabiliteit door de Islam komt ben je erg beperkt in je kennis.
Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?
"We are under attack"
pi_127514862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.
:').

Man man man, wat tergend slecht dit. Beweren de enige waarheid te weten, alle wijsheid in pacht te hebben, geen nuance kennen, alles van de tegenpartij als slecht afschilderen, blind zijn voor de positieve punten...

Nee, jij komt er wel.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:04:51 #295
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Dat weet ik, daarom zeg ik nu dit.
8)7

vrijdag 7 juni 2013 @ 12:05:38 #296
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef Che_ het volgende:

[..]

8)7

[ afbeelding ]
Je bent niet zo snugger, maar dat is niet erg.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:06:45 #297
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127514931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef ek_47 het volgende:
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.
Ik ken de Turkse zorg niet. En Nederland ook niet na veranderingen aangezien ik al bijna twee jaar uit NL weg ben. Niettemin sta jij voor genationaliseerde zorg? Zoals voorheen in Turkije neem ik aan? In tegenstelling tot geprivatiseerde zorg?

quote:
populistisch? hahahaha nee, het is realiteit dat hij dat soort dingen aan het buitenland verkoopt.
Ja, dat snap ik. Maar kom eens met een beter alternatief dan of suggesties wat dezelfde economische groei in stand kan houden? Of zeg jij gewoon dat de Turken dan maar weer met wat minder genoegen moeten nemen? Of die brug er maar niet bijkomt dan, wat weer negatieve economische implicaties kan hebben voor een stad als Istanbul bijv en dus ook Turkse burgers?

quote:
Sommige mensen zouden er goed aan doen om hun oogkleppen operatief te laten verwijderen...een oogklep open houden helpt natuurlijk niet altijd, na een tijdje valt die namelijk weer dicht en ben je weer blind.
Ik ben geen Turk he voor de duidelijkheid, en Erdogan kan Turkije naar mijn mening beter seculier houden inderdaad, met een minder strikte invulling daarvan dan dat Kemalisten de Turken oplegde. Dat is onhoudbaar namelijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:06:51 #298
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127514934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Man man man, wat tergend slecht dit. Beweren de enige waarheid te weten, alle wijsheid in pacht te hebben, geen nuance kennen, alles van de tegenpartij als slecht afschilderen, blind zijn voor de positieve punten...

Nee, jij komt er wel.
Ik ben er al hoor :) Mijn leven is een enorme succes op alle gebieden.

Hoe zit dat bij jou dan? Gezien je het nu persoonlijk wilt maken...doe je al een enige tijd eigenlijk. En dan tegen anders zeggen "jij komt er wel" hahahahah humor dit.
"We are under attack"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:08:03 #299
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127514967
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef ek_47 het volgende:

[..]

Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?
Zeer zeker. Al die regeringen van die landen zijn aan de macht geholpen door het Westen. Heeft niks met ware Islam te maken, sterker nog die werden gewoon opgesloten of vermoord. Of ga je mij nu tegenspreken?
  Admin vrijdag 7 juni 2013 @ 12:08:29 #300
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127514977
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.
Dat soort dingen ja, hij toont geen respect.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')