Huh? Het gaat over die ene zin hequote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Praat eens geen onzin. Je volk niet tegemoet komen, dat is eng. Het geen water bij de wijn doen, dat is eng.
nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:51 schreef Che_ het volgende:
[..]
En daarom is die partij totaal niet geschikt als alternatief. Het is een anti-partij en wijzen met de vinger ipv zelf het land goed te kunnen besturen (is gebleken uiteraard) en met oplossingen te komen.
?quote:
Mooi gezegd en helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:39 schreef Pharmacist het volgende:
Verder vraag ik me af of Erdogan zo pro-Islam is omdat dat voor Turkije mss de manier is Turkije bij elkaar te houden. Islam is bijvoorbeeld wat zowel Turken als Koerden gemeen hebben. Als Turken en Koerden zich in de 1e plaats Moslim voelen, in plaats van Turken en Koerden, is het mss makkelijker Turkije samen te houden.
Als hij zo door blijft gaan, wel ja. Ik zie niet per se slechte dingen in wat hij met Taksim wil doen, maar wat me vooral tegenzit is dat hij geen water bij de wijn doet. Het zou gewoon helpen om deze situatie sneller op te lossen, wat het beste is voor iedereen. Ik zie hem het liefst iets gematigder.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef Ambipur het volgende:
Zijn wij het iig eens dat Erdogan slecht is voor Turkije? Niet doelend op de AKP.
dat je eens kan zijn met het feit dat "islam" en "eenheid" in één zin samen gaan ahahahaha daarom is het o zo super stabiel in islamitisch landen. Oemma kan nooit gerealiseerd worden, juist omdat er onderling zoveel ellende is. Utopie van moslims die nooit haalbaar is.quote:
Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers. Om economische groei te behouden en niet te laten stagneren kan het noodzakelijk zijn een nieuwe brug bij te bouwen. Als je dat dan door anderen moeten laten doen is dat maar zo, en wellicht kan je daar ook nog een groot financieel voordeel uit halen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Sommige dingen dien je gewoon in hand te handen. Bruggen en wegen verkoop je simpelweg niet aan buitenlanders.
Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef ek_47 het volgende:
Overigens vind ik de huidige kapitalisme niks. Ik ben voor een wereld met vrije en onbeperkte energie voor iedereen.
Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Aawh. Deze kindjes zijn nu al op het goede pad.
Ik vraag mij af hoe de volgende generatie zal zijn na wat zij meemaken.
Het gaat economisch gewoon goed.quote:
Het ziet er niet naar uit dat ze het onder dwang doen, hè.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heel erg jammer om kinderen er op deze manier bij te betrekken.
Je zei net zelf anti-Erdogan partijquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:55 schreef ek_47 het volgende:
[..]
nee niet echt anti...maar kwa ideen anders.
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoezo niet? In de meest ideale situatie kan je het geheel zelf bouwen maar niet alles is of zwart of wit. Een gigantische brug kan namelijk economisch gezien heel veel geld in het laadje brengen, van de staat en uiteindelijk ook van de Turkse burgers. Zelfde geldt voor andere infrastructuur die van groot belang zijn om bijv. buitenlandse bedrijven naar je land te trekken en logistiek sneller en makkelijker te laten verlopen. Ook voor Turkse MKB-ers.
[..]
Ja, je bent een idealist. Is goed, maar uiteindelijk bepaalt de praktijk. En daar moet je je zaken op afstemmen. Onbeperkte energie bestaat niet, en voor iedereen is dus een droom. Dat is de realiteit.
Kritiek op Erdogan's economische beleid geven is makkelijk, of beetje populistisch "hij verkoopt ons land aan buitenlanders". Een realistisch en beter economisch alternatief is heel wat anders. Vooral realistisch.
Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het gaat economisch gewoon goed..
Gok eens wat daarvoor heeft gezorgd?. Ik noem iemand niet snel kort door de bocht, maar jij vliegt eruit.
Erdogan vóór de Gezi park rellen was iemand om over te discussiëren, de democratie kende veel punten waarop het rammelde maar men verdedigde het beleid en je kon 't er mee eens zijn of niet. Je kon zeggen "we zijn een moslimland dus we doen 't zus en zo" .. .of het moet anders prima, (althans tussen je eigen vrienden, ik weet niet of landelijk de media laten koppen wel zo verstandig wasquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waarom die heftige kritiek btw?
Niet alles is slecht aan hem... toch?
Dat weet ik, daarom zeg ik nu dit.quote:
Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je denkt dat die instabiliteit door de Islam komt ben je erg beperkt in je kennis.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:02 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Nee, jij omdat jij je oogkleppen op hebt. Ik vlieg wellicht schuin de bocht uit ja...jij rijdt gewoon rechtdoor de bocht in.
Je bent niet zo snugger, maar dat is niet erg.quote:
Ik ken de Turkse zorg niet. En Nederland ook niet na veranderingen aangezien ik al bijna twee jaar uit NL weg ben. Niettemin sta jij voor genationaliseerde zorg? Zoals voorheen in Turkije neem ik aan? In tegenstelling tot geprivatiseerde zorg?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef ek_47 het volgende:
hoezo niet? ben je blind of lees je mijn argumenten maar voor de helft? Zie zorg, ik ga het niet herhalen lees maar gewoon terug.
Ja, dat snap ik. Maar kom eens met een beter alternatief dan of suggesties wat dezelfde economische groei in stand kan houden? Of zeg jij gewoon dat de Turken dan maar weer met wat minder genoegen moeten nemen? Of die brug er maar niet bijkomt dan, wat weer negatieve economische implicaties kan hebben voor een stad als Istanbul bijv en dus ook Turkse burgers?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef ek_47 het volgende:
populistisch? hahahaha nee, het is realiteit dat hij dat soort dingen aan het buitenland verkoopt.
Ik ben geen Turk he voor de duidelijkheid, en Erdogan kan Turkije naar mijn mening beter seculier houden inderdaad, met een minder strikte invulling daarvan dan dat Kemalisten de Turken oplegde. Dat is onhoudbaar namelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:01 schreef ek_47 het volgende:
Sommige mensen zouden er goed aan doen om hun oogkleppen operatief te laten verwijderen...een oogklep open houden helpt natuurlijk niet altijd, na een tijdje valt die namelijk weer dicht en ben je weer blind.
Ik ben er al hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef zarGon het volgende:
[..].
Man man man, wat tergend slecht dit. Beweren de enige waarheid te weten, alle wijsheid in pacht te hebben, geen nuance kennen, alles van de tegenpartij als slecht afschilderen, blind zijn voor de positieve punten...
Nee, jij komt er wel.
Zeer zeker. Al die regeringen van die landen zijn aan de macht geholpen door het Westen. Heeft niks met ware Islam te maken, sterker nog die werden gewoon opgesloten of vermoord. Of ga je mij nu tegenspreken?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef ek_47 het volgende:
[..]
Je zult maar geloven in een heilige boek die zegt dat kinderen van Christenen, Joden en niet-gelovigen zullen worden gebruikt als brandhout in hel. Dan ben je beperkt in hersencapaciteit om daar geen kritiek op te leveren. Je bent beperkt in je kennis als je niet inziet dat al die moslimlanden onstabiel zijn omdat er gelovige dombo's aan het roer staan of ga je mij nu tegenspreken?
Dat soort dingen ja, hij toont geen respect.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De man is onbeleefd, ziet zich zelf als God, viert bepaalde Turkse feestdagen niet meer, denk dat zulke zaken redenen zijn hem als boef te zien. Denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |