quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Goed verhaal.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:01 schreef speknek het volgende:
Hier nog een stukje desinformatie van een Nederlandse extremist.
http://samplekanon.com/?p=2439
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat vind je er een goed idee aan, en wat is er op tegen als een volwassene na het middag of avondgebed in de moskee een biertje gaat kopen?
Je weet dat ook in Nederland het begrip overlast doorgaans wordt gebruikt om er beperkende wetgeving doorheen te rammen? Welke overlast was er precies? Of kan onze onderbuik dat zelf wel aanvoelen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?
Ik zie niet zoveel drankoverlast bij de plaatselijke Albert Heijn. Wel misschien in uitgaanscentra, maar daar mag het (nog!) wel schijnbaar. Dat het niet bij religieuze gebouwen mag is niet anders dan een beperking uit religieus oogpunt. Dus het begin van...? Daar is het al te laat voor.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?
Als je overlast wil tegengaan, moet je overlast tegengaan. En niet iets anders doen (strengere alcohol-regels bedenken bijvoorbeeld). Want dan doe je niet wat je zegt en dan ben je een leugenaar.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nee, die ben ik niet vergeten. Het is echter belachelijk die "Christelijke waarden" te noemen. Alsof Hindu's, Moslims en atheisten niet het moreel besef hebben dat ze niet moeten stelen, moorden en overspel plegen. Ik irriteer me echt mateloos aan van die Christenfundi's die denken dat wij mensen een God nodig hebben om ons te vertellen dat wij niet moeten moorden (en die dus ook denken dat niet-Christenen die normen en waarden niet hebben).quote:Op woensdag 5 juni 2013 05:31 schreef PrepperNL het volgende:
Hier vergis jij je in maat. ben jij de 10 geboden vergeten?
De strekking 10 geboden zijn in elke westerse samenleving opgenomen en zelfs veel niet westerse lees christelijke landen hebben de strekking van de 10 geboden overgenomen.
Nee, de voorgestelde regels zijn veel strikter dan jij denkt; elke keer als een bestaande zaak iets verandert (eigenaar/naam) dan wordt de alcoholvergunning ingetrokken als de zaak ligt in een straal van 100 meter rondom een onderwijsinstelling of een moskee. Dit geldt voor alle zaken, ook cafe's bars en restaurants.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er is helemaal geen alcohol overlast die regelgeving rechtvaardigt. Het alcohol gebruik is 1,5 per jaar per hoofd van de bevolking. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat 1/3 van de Turken wel eens wat drinkt dan heb je het over 4.5 l per jaar. Op die hoeveelheid per jaar moet je erg je best doen om een alcoholprobleem te hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je weet dat ook in Nederland het begrip overlast doorgaans wordt gebruikt om er beperkende wetgeving doorheen te rammen? Welke overlast was er precies? Of kan onze onderbuik dat zelf wel aanvoelen?
http://www.aljazeera.com/(...)136482946191873.htmlquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:07 schreef Dance99Vv het volgende:
twitteraars in turkey worden opgepakt om de reden dat ze leugens vertellen .
bron al jazeera
Niks nieuws in Turkijequote:Op woensdag 5 juni 2013 10:07 schreef Dance99Vv het volgende:
twitteraars in turkey worden opgepakt om de reden dat ze leugens vertellen .
bron al jazeera
Ik snap je punt wel alleen is het niet zo raar dat een religieuze partij een conservatieve koers vaart wat bepaalde moraliteit betreft. In Nederland heb je hetzelfde, denk aan de zondag waarop winkels dicht moeten zijn en pas slinks daaronderuit komen als ze aanspraak maken op de uitzondering voor "toeristische gebieden". En de Nederlandse politiek wordt niet eens gedomineerd door een religieuze partij zoals dat in Turkije nu al circa 10 jaar het geval is. Met andere woorden, de Turken die AKP stemmen (en dat zijn er nogal wat) vinden blijkbaar deze specifieke conservatieve koers niet zo'n groot probleem. Of achten andere zaken die de AK partij voor elkaar krijgt belangrijker.quote:Op woensdag 5 juni 2013 09:55 schreef HiZ het volgende:
Er is helemaal geen alcohol overlast die regelgeving rechtvaardigt. Het alcohol gebruik is 1,5 per jaar per hoofd van de bevolking. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat 1/3 van de Turken wel eens wat drinkt dan heb je het over 4.5 l per jaar. Op die hoeveelheid per jaar moet je erg je best doen om een alcoholprobleem te hebben.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat een flink deel sowieso niet eens door Turken wordt gedronken, maar door toeristen in de toeristische centra, maar die mogen gewoon doordrinken. Het gaat er vooral om om het voor gewone turken die geen trek hebben om de Padisah blindelings te volgen het onmogelijk te maken hun eigen keuzes te maken.
niet direct , was in het nieuws,quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)136482946191873.html
Bedoel je dit artikel?
quote:Polise taş atan Suriyeli Muhalifler olduğu iddiası dolaşıyordu. 10 dakika kadar önce Armutlu Gençliği Fotograflarda gördüğünüz yakaladıkları bir suriyeli'yi Emniyet Müdürümüz Ragıp beye teslim etmişler.
DÜN ORTALIGI KARISTIRMAYA CALISANLARA DIKKAT EDIN DEDIGIMIZDE BIZE KES SESINI ADMIN DIYENLER VARDI İŞTE BU YUZDEN DIYORDUK ARMUTLU GENCLIGI PROVAKATORU POLISE TESLIM ETTİ.
SÜRİYELİ MUHALIFLERE VE AŞIRI UÇLARA DIKKAT EDIN BURASI HATAY İŞİ FARKLI YONLERE CEKMEK ISTEYENLERE ENGEL OLMAK ELINIZDE HERKES BIRBIRINI TANIYOR YABANCILARA DIKKAT EDIN
quote:SAYFAMIZA GONDERILEN ILETI OLDUGU GIBI GONDERIYORUZ
Bu erefsiz, hiç kimse polise tala müdahale etmezken polisi talamaya balam. Durdurmaya çalmlar. Bu erefsiz ÖSO askeri. Bozgunculuk yapmaya çalan bu erefsiz imdi polise teslim edildi. Yakaland. Bulvarda u an için ortam sakin. Bu erefsizin bu görüntüsünü yayalm. Ve kimin suçlu kimin suçsuz olduunu anlayalm. Fotoraf Furkan Yldz ve Alican Okay tarafndan bizzat görülmütür.
te gerçek provokatör!
Een gladgeschoren wahabi met kettinkje welteverstaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik lees nu overal dat de terroristen die Sryië zgn moeten redden, die nu in Turkije zijn opgevangen, de gene zijn die stenen gooien naar de politie in Hatay & omgeving. Ik heb het niet op 1 plek gelezen, maar meerdere, met verschillende foto's. Als dit echt is, is dit toch wel heel erg. Vieze kut wahabi's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Vertel, op welke manier zijn ze een optie? En op welke partijen doel je precies?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:26 schreef johnson555 het volgende:
Valt me op dat men hier Erdogan weg wil hebben , ja en dan? Overige partijen zijn optie
Soory dat moest geen optie zijn excuse moiquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel, op welke manier zijn ze een optie? En op welke partijen doel je precies?
Ah zo. Dan zeggen we hetzelfde.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:29 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Soory dat moest geen optie zijn excuse moi
Dit klinkt nogal racistisch en generaliserend. Heus niet alle immigranten zullen stenen gooien hoor. En omdat het regime van erdogan iets zegt hoeft het nog niet waar te zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik lees nu overal dat de terroristen die Sryië zgn moeten redden, die nu in Turkije zijn opgevangen, de gene zijn die stenen gooien naar de politie in Hatay & omgeving. Ik heb het niet op 1 plek gelezen, maar meerdere, met verschillende foto's. Als dit echt is, is dit toch wel heel erg. Vieze kut wahabi's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Dat krijg je nu eenmaal als de regering je voor terrorist uitmaakt. Dan kan je net zo goed de echte terroristen gaan steunen want zo wordt je toch al bestempeld.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:33 schreef johnson555 het volgende:
Grappig dat men zelfs de BDP (de partij die openlijk terroristen steunt) graag stemmen ziet winnen en zelfs aan de macht wil
Ja, wat denk je, dat 'ie zo opvallend mogelijk gaat provoceren?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:19 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Een gladgeschoren wahabi met kettinkje welteverstaan.
Het is niet 1 incidentje, we weten allemaal hoe het zit. De bomaanslagen in Reyhanli kwamen ook van deze flikkers. In Adana was een auto gevonden met een bom die 5 keer zo zwaar zou zijn als in Reyhanli. Deze.. wat zijn het, ik wil ze niet eens mensen noemen, hebben daar niks te zoeken! En ook niet in Syrië!quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:34 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Dit klinkt nogal racistisch en generaliserend. Heus niet alle immigranten zullen stenen gooien hoor. En omdat het regime van erdogan iets zegt hoeft het nog niet waar te zijn.
1 incidentje en jij zzegt meteen dat alle immigranten geweldadige stenen gooiers zijn dit is echt te gek voor woorden,
Een echte wahabi? Ja altijd, wanneer het maar kan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:37 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, wat denk je, dat 'ie zo opvallend mogelijk gaat provoceren?
Ook een beetje hypocriet als je het mij vraagt. Erdogan steunt en bewapend deze gasten, en als ze steentjes gooien naar erdogan zijn agenten neem je het op voor erdogan die juist deze extremisten bewapend om zijn buurland te vernietigen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Deze.. wat zijn het, ik wil ze niet eens mensen noemen, hebben daar niks te zoeken! En ook niet in Syrië!
Sorry hoor, ik ken jullie voorgeschiedenis niet maar ik zie weinig verkeerds in zijn opmerking. Zijn het soms allemaal stormfront rakkertjes daar in Turkije? Het alcoholverbod rond moskeeën is volgens mij een van de punten die aangehaald worden in het protest, zeker aangezien er zo veel moskeeën zijn dat deze beperking wel heel erg veel impact heeft.quote:
Het gaat om veel meer volgens mij, iets met human rights enzo kort samengevatquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:54 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik ken jullie voorgeschiedenis niet maar ik zie weinig verkeerds in zijn opmerking. Zijn het soms allemaal stormfront rakkertjes daar in Turkije? Het alcoholverbod rond moskeeën is volgens mij een van de punten die aangehaald worden in het protest, zeker aangezien er zo veel moskeeën zijn dat deze beperking wel heel erg veel impact heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lol
tuurlijk gaat het om veel meer; de scheiding van kerk(moskee) en staat is een van de punten, daaronder valt het alcohol verbod weer gedeeltelijk. Een ander punt is het onderdrukken van demonstraties/meningsuiting en zo zijn er nog tal van punten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het gaat om veel meer volgens mij, iets met human rights enzo kort samengevat
Wou alleen aangeven dat kritiek op de Turkse regering afdoen als 'anti-islam' exact is wat Tayyip zou kunnen zeggen.quote:
Want er zijn geen moslims die een biertje drinken? Wel eens in Turkije geweest uberhaupt? Lekker goudgeel Efesje genomen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:11 schreef Che_ het volgende:
Hij heeft het over een biertje drinken na het gebed in de moskee. Jij vindt dat niet provocerend? En overigens zeg ik het niet zomaar, speknek heeft zich wel vaker discriminerend uitgelaten over moslims.
Moslims die een biertje drinken? Ben je verder wel in orde?quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Want er zijn geen moslims die een biertje drinken? Wel eens in Turkije geweest uberhaupt? Lekker goudgeel Efesje genomen?
ik zou het ook liever over de"turken"hebben (en hun strijd) als over de verzamelnaam moslims,en over de gebeurtenissen en achtergronden dan mekaar hier aanvallen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Moslims die een biertje drinken? Ben je verder wel in orde?
Is dit van de staatstelevisie/staatsmedia? dan is het oppassan ,ik zie voornamelijk op alle kanalen die hier gepresenteert worden gewone burgers ( en wat hooligans)de straat op gaanquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Ik neem inderdaad niet aan dat er veel moslims zijn die direct na moskee bezoek alcohol gaan drinken. Maar laten we niet hypocriet zijn, er zijn genoeg moslims die zondigen aan het alcohol verbod. Ken er zelf ook zeker een aantal uit kennissenkring en collega's. Maar dronk geen enkele moslim alcohol dan zou 'scheiding van kerk en staat' al geen eisen aan omgeving van moskee mogen verbinden. Anders vind ik dat bij bijvoorbeeld scholen. Hoop dat je mijn posts niet discriminerend of provocerend vind, zo zijn ze zeker niet bedoeld.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij heeft het over een biertje drinken na het gebed in de moskee. Jij vindt dat niet provocerend? En overigens zeg ik het niet zomaar, speknek heeft zich wel vaker discriminerend uitgelaten over moslims.
lolquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:29 schreef Hathor het volgende:
http://news.google.nl/new(...)e-mail-Erdogan.dhtml
Ja hoor, genoeg in TR en rakiquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Moslims die een biertje drinken? Ben je verder wel in orde?
nu.nlquote:Derde dode bij Turkse protesten
Een Turkse betoger die tijdens protesten in Ankara gewond was geraakt, is aan zijn verwondingen overleden. Dat is woensdag bekendgemaakt.
Foto: AFP
De activist, Ethem Sarisülük, is de derde dode sinds de protesten uitbraken vorige week.
Sarisülük was gewond geraakt aan zijn hoofd, meldden Turkse media. Het is niet duidelijk waardoor dat kwam. De twee andere slachtoffers tijdens protesten kwamen om in de metropool Istanbul en in Antakya, in het zuiden van Turkije.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef Beathoven het volgende:
Daarbij is op Erdogan stemmen (voor die paar die het doem) niet echt hart hebben voor mensen die hier daadwerkelijk wonen
Goede eisen maar Erdogan gaat natuurlijk net zoals Al-Assad niet zelf opstappen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:56 schreef De_Guidance het volgende:
De betogers hebben zeven eisen overhandigd aan de vice-premier:
-Park moet blijven
-Ottomaanse barak niet herbouwen
-Ataturk Centrum niet slopen
-Verantwoordelijken ontslaan
-Traangasbom verbieden
-Alle betogers vrijlaten
-Beperkingen op de vrijheid van meningsuiting intrekken
Het zou de Turken in t buitenland die de demonstranten niet steunen sieren om op zn minst eens wat te gaan nadenken over dit alles ipv er maar met de handen in de zakken bij te staan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik hoor al vanaf het begin in deze reeks van alles over Erdoğan en AKP. Maar geen enkele alternatief ervoor.
Vertel eens, wat zouden de mensen die echt hart hebben moeten stemmen?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het zou de Turken in t buitenland die de demonstranten niet steunen sieren om op zn minst eens wat te gaan nadenken over dit alles ipv er maar met de handen in de zakken bij te staan.
Naast de demonstranten zijn er ouderen , zwakkeren en gezinnen die de straten niet opkomen vanwege t risico maar wel met gerinkel laten horen dat ze er zijn. Je kunt na alles wat er gebeurd is niet een bevolking maar aan zn lot over laten en ze erdogan nog een keer toewijzen met een stem.
Je zou als Nederlander of Turk in t buitenland ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben.
Dat vragen ze niet toch? Er staat "verantwoordelijken", niet "Erdogan". Zou natuurlijk sowieso raar zijn omdat Erdogan democratisch gekozen is. Deze eisen moeten in te willigen zijn, zeker omdat Erdogan gewoon aan kan blijven.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede eisen maar Erdogan gaat natuurlijk net zoals Al-Assad niet zelf opstappen.
Dat is ook geen eis. Maar je wil natuurlijk iets te graag die vergelijking maken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Goede eisen maar Erdogan gaat natuurlijk net zoals Al-Assad niet zelf opstappen.
Zet je desnoods in voor t vormen van een partij die pro mensenrechten is en geen onderscheid wil maken. De protesteerders gaven over t algemeen al t goede voorbeeld dat er iets moet komen wat mensen verbind zoals ze dat ook zelf deden. En daar kunnen best ex-chp'ers, akp'ers en mhp'ers etc in plaatsnemen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Je zegt 'stem geen AKP'. Ik zeg 'prima, maar noem dan eens waar we op moeten stemmen'.
Dus, vertel.
Verander het punt nou niet..je zei IN de moskee en NA het gebed. Dat is heel wat anders dan wat je nu zegt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Want er zijn geen moslims die een biertje drinken? Wel eens in Turkije geweest uberhaupt? Lekker goudgeel Efesje genomen?
Ik typte aanvankelijk na de kerk, maar daarmee zou ik sylvesterrr in de kaart spelen, het moet namelijk voor de overheid helemaal niets uitmaken of een volwassene van welke gezindte dan ook een drankje neemt. Als ze dat wel doen is het discriminatie.
Tamelijk softe eisen nog, ik zou excuses van Erdogan zelf eisen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:56 schreef De_Guidance het volgende:
De betogers hebben zeven eisen overhandigd aan de vice-premier:
-Park moet blijven
-Ottomaanse barak niet herbouwen
-Ataturk Centrum niet slopen
-Verantwoordelijken ontslaan
-Traangasbom verbieden
-Alle betogers vrijlaten
-Beperkingen op de vrijheid van meningsuiting intrekken
Vergelijk Assad niet met tayyip.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zonder te zeggen dat ik de oppositie in Turkije zo geweldig vindt; Erdogan laat zien wat er gebeurt als iemand te lang aan de macht blijft. Een man die ik jaren lang heb verdedigd tegen critici is nu iemand die ik het liefste gisteren nog zie aftreden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik hoor al vanaf het begin in deze reeks van alles over Erdoğan en AKP. Maar geen enkele alternatief ervoor.
Vertel eens, wat zouden de mensen die echt hart hebben moeten stemmen?
In het oorspronkelijke plan komt er volgens mij een groot Operagebouw en een nieuw AKM. Snap eerlijk gezegd ook niet wat de betogers hebben met dat gedrocht wat er nu staat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tamelijk softe eisen nog, ik zou excuses van Erdogan zelf eisen.
Verder mag van mij het AKM best afgebroken worden, als ze er maar wel een nieuwe concerthal voor neerzetten en niet een of andere megalomane moskee. Ook mag de moskee aan de andere kant van het plein wel wat bescheidener van opzet. Een minaret van 60 meter slaat nergens op.
Ja vond het al gek, je was vroeger vrij positief over ze.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zonder te zeggen dat ik de oppositie in Turkije zo geweldig vindt; Erdogan laat zien wat er gebeurt als iemand te lang aan de macht blijft. Een man die ik jaren lang heb verdedigd tegen critici is nu iemand die ik het liefste gisteren nog zie aftreden.
Turken die in het buitenland wonen mogen wel stemmen als ze naar Turkije komen tijdens de verkiezingen. Er staan dan zelfs stemhokjes op het vliegveld. Veel van die mensen stemmen dan op de AKP omdat ze alleen maar de mooie nieuwe luchthaven, de wegen en de nieuwe gebouwen zien. Ze denken nooit na over hoe dat allemaal tot stand is gekomen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat erom wat mensen in Turkije stemmen.
Beathoven lijkt nu te doen alsof mensen in Europa hem hebben gekozen. Je kan ook helemaal niet stemmen vanuit Europa.
Het gaat om het principe; de Padisah riep dat hij niemands toestemming nodig had, maar de feitelijke situatie is dat het gebouw een wettelijk beschermd monument is. Waarmee hij dus heeft gezegd dat hij boven de wet staat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
In het oorspronkelijke plan komt er volgens mij een groot Operagebouw en een nieuw AKM. Snap eerlijk gezegd ook niet wat de betogers hebben met dat gedrocht wat er nu staat.
Maar goed, smaken verschillen.
Weet ik. Maar het zijn sowieso marginale aantallen op de hele uitslag. Tevens kost het wel erg veel moeite.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turken die in het buitenland wonen mogen wel stemmen als ze naar Turkije komen tijdens de verkiezingen. Er staan dan zelfs stemhokjes op het vliegveld. Veel van die mensen stemmen dan op de AKP omdat ze alleen maar de mooie nieuwe luchthaven, de wegen en de nieuwe gebouwen zien. Ze denken nooit na over hoe dat allemaal tot stand is gekomen.
Het punt is dat ik de inperking van de macht van het leger, en het creëren van een moderne economie altijd als heel positief heb gezien en nog steeds zie. Aan de andere kant zie ik de laatste twee jaar steeds meer een minister president die denkt dat hij het volk niet vertegenwoordigt maar dat hij het volk is. Ik noem hem niet voor niets Padisah. Het wordt mij koud om het hart als ik denk aan de plannen voor een presidentiëel stelsel waar deze man dan de eerste president zou moeten worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja vond het al gek, je was vroeger vrij positief over ze.
Helder.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het punt is dat ik de inperking van de macht van het leger, en het creëren van een moderne economie altijd als heel positief heb gezien en nog steeds zie. Aan de andere kant zie ik de laatste twee jaar steeds meer een minister president die denkt dat hij het volk niet vertegenwoordigt maar dat hij het volk is. Ik noem hem niet voor niets Padisah. Het wordt mij koud om het hart als ik denk aan de plannen voor een presidentiëel stelsel waar deze man dan de eerste president zou moeten worden.
Ik volg niet alleen de politiek in Turkije, omdat ik 1/3 van het jaar in Taksim zit ondervind ik aan den lijve wat het betekent om geregeerd te worden door een man die vindt dat hij voor niks toestemming nodig heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat die 50% die zogenaamd 'in toom gehouden moet worden' helemaal niet bestaat. Ik denk dat de meeste betogers best zouden kunnen leven met een voortgezette AKP regering, maar dan wel zonder de Padisah of iemand anders met autoritaire neigingen.
Werk heeft niks met Istanbul te maken, de band met Istanbul is in mijn jeugd ontstaan en later vernieuwd. Ik heb ook wel Turken in mijn familie, maar ben het zelf niet. Lijkt me wel voldoende infoquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor werk en hoe ben je terechtgekomen in Istanbul?
Mag ook per dm.
quote:Connie logeerde in een van deze hotels en laat aan Weekblad Story weten dat ze ternauwernood wist te ontsnappen aan de mensenmassa. Ze had nog tranende ogen van het traangas.
Was gewoon geïnteresseerd, bedankt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Werk heeft niks met Istanbul te maken, de band met Istanbul is in mijn jeugd ontstaan en later vernieuwd. Ik heb ook wel Turken in mijn familie, maar ben het zelf niet. Lijkt me wel voldoende info
Wat apart dit.. Wat tentjes, wat mensjes and that's it?quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Beathoven het volgende:
Een klein onderdeel van de protesten in mijn stad..Eskisehir
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is Erdogan natuurlijk gewoon moreel verantwoordelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat vragen ze niet toch? Er staat "verantwoordelijken", niet "Erdogan". Zou natuurlijk sowieso raar zijn omdat Erdogan democratisch gekozen is. Deze eisen moeten in te willigen zijn, zeker omdat Erdogan gewoon aan kan blijven.
paar mensjes meer, maar de protesten starten vaak rond 7 door de weekquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat apart dit.. Wat tentjes, wat mensjes and that's it?
Yakisirquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
paar mensjes meer, maar de protesten starten vaak rond 7 door de week
Dit is tijdens een protest...:
Ziet er gemoedelijk uit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
S'avonds laat en 'snachts slaat 't wel over naar de gebruikelijke rellen icm pepergas als er een paar mafkezen het verstieren, maar gelukkig is 't niet zo erg als in Ankara en Istanbul.quote:
Waarom richt er dan niemand een betere partij op?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Jij zegt: 'stem geen AKP'. Ik zeg: 'prima, maar noem dan eens waar we op moeten stemmen'.
Dus, vertel.
Het is niet makkelijk om een politieke partij op te richten in een dictatuur.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom richt er dan niemand een betere partij op?
Alhoewel je dat ook over Nederland kan zeggen.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om een politieke partij op te richten in een dictatuur.
Ja, dat kan wel kloppenquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:01 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vergelijk Eskisehir een beetje met Leiden, de gemoedelijke studentenstad van Turkije.
Maar ben er nooit echt lang geweest, zou je meegaan in deze vergelijking?
Het geheim van een succesvolle dictatuur is het stilletjes elimineren van de oppositie.quote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel partijen er meegedaan hebben aan de verkiezingen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom richt er dan niemand een betere partij op?
Alhoewel je dat ook over Nederland kan zeggen.
Maar de meeste partijen krijgen heel weinig media-aandacht.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel partijen er meedoen aan de verkiezingen?
Dit is nou wat ik de hele tijd probeer te zeggen... AKP is de minst van alle kwaden.
Er zijn heel veel politieke partijen. Makkelijk op te richten ook. Doorbreken is moeilijker.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, de meeste partijen zijn dan ook heel klein.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar de meeste partijen krijgen heel weinig media-aandacht.
Hoe komt het dan dat al die andere partijen zo bagger zijn?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
Dit is nou wat ik de hele tijd probeer te zeggen... AKP is de minst van alle kwaden.
Wacht.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat erom wat mensen in Turkije stemmen.
Beathoven lijkt nu te doen alsof mensen in Europa hem hebben gekozen. Je kan ook helemaal niet stemmen vanuit Europa.
Geen probleem. Ik heb weer geleerd dat dit geen CHP-beweging is door jou en HiZ.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel kloppen
sorry trouwens dat ik er wat naast zat met die D66-CHP vergelijking, ik ken de burgemeester.. z'n partij was DSP en zit nu bij de CHP ivm het geleidelijk imploderen van de DSP. Alleen heeft hij geen CHP achtergrond, heb me intussen wat ingelezen over de CHP en het is idd niet een ideale partij qua geschiedenis. Een compleet nieuwe partij aan 't roer van Turkije zou niet zo'n gek idee zijn.
Die bestaat ook: AKP.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat al die andere partijen zo bagger zijn?
Ik bedoel, als er een "markt" was voor een "goede partij" zou zo een "goede partij" toch wel bestaan in Turkije?
Je leest het goed. Je moet er vooralsnog echt heen gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wacht.
Ik kan gewoon met Marokkaanse referenda en verkiezingen meestemmen bij de consulaten en ambassades. Net als Nederlanders die in het buitenland wonen. Dat is niet mogelijk voor Turken die in het buitenland wonen? Of lees ik het verkeerd?
Dat hangt dus van je definitie "goed" af.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:50 schreef zarGon het volgende:
Die bestaat ook: AKP.
...
We blijven cirkeltjes maken. De oppositie is poep, mede daardoor is de regeringspartij zo goed.
De AKP is democratisch het parlement in geholpen.. meerdere keren. En ik zal ze geen dicterende partij noemen zoals ze zich opstelden. Hun campagne was de beste want het sprak mensen aan. Ik was het vaak zelfs ook wel met ze eens gek genoeg, want wat Turkije nodig heeft 'is' een sterke economie en wat dat betreft stond het land op de kaart.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Inderdaad, als er geen andere optie is en de huidige regeringspartij negeert een grote groep mensen voor een lange tijd dan krijg je uiteindelijk gewoon Syrië.. hoe ver dat nu nog lijkt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat hangt dus van je definitie "goed" af.
Uit deze protesten bijkt in ieder geval dat een significant deel (maar mogelijk wel een minderheid) van de bevolking zich geintimideerd voelt door de AKP en zich heel heftig verzet tegen de AKP.
Als er geen beter alternatief is zoals jij zegt (en ik heb natuurlijk geen reden aan te nemen dat dat incorrect is), ziet het er niet goed uit voor Turkije.
Dit kan je niet alleen de AKP kwalijk nemen. Ik denk dat er een goede reden is dat veel van die Arabische protesten steeds groter werden. Hieraan gerelateerd is het lastig om een situatie als deze te bekoelen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:55 schreef Beathoven het volgende:
Maar na Gezi hebben ze de ene na de andere blunder gemaakt en laten zien dat als het nodig is voor het verwezenlijken van hun politieke ideologie ze desnoods 'mogelijk' CS in gaan zetten en inmiddels staan ze bij Amnesty International op de lijst, hoe kom je daar? Waarom moeten enkele demonstranten.. zelfs als ze stenen gooien (de politie heeft minimale schade) de dood in gejaagd worden, soms zonder reden, gewoon omdat ze erbij staan. Wat is het volk dan nog waard voor een regering als men dat niet afkeurt en de PM zelf het land verlaat met de middelvinger opgestoken.
Onmenselijk..quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
http://roarmag.org/2013/0(...)utality-in-pictures/
Je kunt het de AKP kwalijk nemen dat ze deze agenten aannemen die hun vak niet verstaan en geen goede opleiding hebben genoten en daarom aanvallen ipv verdedigen. Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit kan je niet alleen de AKP kwalijk nemen. Ik denk dat er een goede reden is dat veel van die Arabische protesten steeds groter werden. Hieraan gerelateerd is het lastig om een situatie als deze te bekoelen.
Het zal dus interessant zijn om te zien of er binnen de AKP zelf ook openheid is voor tegengas en discussies. In principe heb je bij elke Islamitische partij een conservatievere stroming die meer denkt vanuit ideologische principes en een pragmatische stroming die meer kijkt naar de realiteit om vervolgens daarop hun beleid af te stemmen. Ik ken de AKP totaal niet maar ben benieuwd of je de aankomende tijd daarbinnen ook duidelijk verschillende standpunten gaat zien, en in hoeverre ze dat tolereren ook. Of dat het wellicht ook binnen de partij zelf vrij hiërarchisch is allemaal. Dat laatste zou voor Turkije minder goed zijn, het beste is als de partij zelf in staat is gezonde kritiek van binnenuit op de partij zelf te uiten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef De_Guidance het volgende:
AKP is juist opgericht in een situatie als nu, tien jaar terug. Mensen uit verschillende stromingen kwamen bij elkaar om de politieke impasse te doorbreken.
Maar de conservatieve vleugel lijkt nu de overhand te hebben.
Zou het kunnen dat de AKP net zoals de Moslimbroeders in Arabische landen die nu (eindelijk) regeren door jarenlange stigmatisering vanuit seculiere hoek automatisch achter elke boom (kritiek) een seculier spook zien? Want dat reflex zie je wel bij de Moslimbroeders in de Arabische landen die nu regeren. Zodoende de standaardreflex dat als er flinke demonstraties zijn het gaat om "linkse raddraaiers zijn weer bezig hoor", of in het geval van sommige landen "seculiere antidemocratische krachten". En met dat vijandbeeld in het achterhoofd wilt men het medialandschap vaak "rechtzetten", want het medialandschap is "vooral seculier", en dus krijg je dat men tegenwicht gaat bieden wat nogal snel kan doorslaan naar favoritisme maar dan nu de andere kant op. Het is ook logisch deze mindset als je vanuit een situatie komt van jarenlange polarisatie tussen seculieren en Islamisten, waarbij de seculieren de overhand hebben gehad (hetzij door eerlijke verkiezingen of door een leger wat zaken afdwingt).....als dan de andere kant eindelijk de kans krijgt heeft het nogal het gevoel/reflex dat er "krachten tegen ons zijn" en daarnaast "zaken rechtgezet moeten worden" (zoals media bijv).quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:16 schreef Beathoven het volgende:
Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overmatig en overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.
De opdrachten van hoger hand bepalen of het democratisch wordt opgelost of dat het soms een slagveld wordt en dat laatste is het geworden. Het zijn keuzes en er is maar eentje die de werkelijke keuzes maakt.
Die zijn er nu ook wel. Ook open en bloot.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het zal dus interessant zijn om te zien of er binnen de AKP zelf ook openheid is voor tegengas en discussies. In principe heb je bij elke Islamitische partij een conservatievere stroming die meer denkt vanuit ideologische principes en een pragmatische stroming die meer kijkt naar de realiteit om vervolgens daarop hun beleid af te stemmen. Ik ken de AKP totaal niet maar ben benieuwd of je de aankomende tijd daarbinnen ook duidelijk verschillende standpunten gaat zien, en in hoeverre ze dat tolereren ook. Of dat het wellicht ook binnen de partij zelf vrij hiërarchisch is allemaal. Dat laatste zou voor Turkije minder goed zijn, het beste is als de partij zelf in staat is gezonde kritiek van binnenuit op de partij zelf te uiten.
Uiteraard gaat de AKP niet vrijuit. Ik probeer echter te zeggen dat ik denk dat er meer speelt. Ik denk dat er ook een soort vicieuze circel is die zowel de AKP, als de politie als de demonstranten niet in de hand hebben. Een circel waarin de kleine minderheid gewelddadige demonstranten en gewelddadig politieoptreden elkaar oproepen en versterken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt het de AKP kwalijk nemen dat ze deze agenten aannemen die hun vak niet verstaan en geen goede opleiding hebben genoten en daarom aanvallen ipv verdedigen. Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.
De opdrachten van hoger hand bepalen of het democratisch wordt opgelost of dat het soms een slagveld wordt en dat laatste is het geworden. Het zijn keuzes en er is maar eentje die de werkelijke keuzes maakt.
Democratiequote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
De burgemeester van Ankara (AKP) zegt dat hij ambtenaren die hebben meegedaan aan de acties gaat ontslaan tenzij ze voor vanavond hun spijt betuigen.
Godver, niks gemoedelijk, lijkt wel oorlogquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
Het klopt ook want foto's en video's triggeren altijd emoties maar in dit geval had de regering tekst en uitleg moeten geven op hoe en waarom vragen die ze niet kregen want ze maakten de pers monddood, dat is de hele reden waarom deze foto en andere foto's iconisch worden. Want er wordt 'niets' mee gedaan. Als je de druk niet van de ketel haalt maar 't vuurtje nog even opschroeft dan ben je als regering in een democratie weinig waard.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Uiteraard gaat de AKP niet vrijuit. Ik probeer echter te zeggen dat ik denk dat er meer speelt. Ik denk dat er ook een soort vicieuze circel is die zowel de AKP, als de politie als de demonstranten niet in de hand hebben. Een circel waarin de kleine minderheid gewelddadige demonstranten en gewelddadig politieoptreden elkaar oproepen en versterken.
Ik denk bijvoorbeeld dat dat plaatje van die dame in het rood tot zowel meer demonstranten als ook gewelddadiger demonstranten leidt.
Anyway, dat is mijn hypothese, niet de waarheid ofzo.
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
De burgemeester van Ankara (AKP) zegt dat hij ambtenaren die hebben meegedaan aan de acties gaat ontslaan tenzij ze voor vanavond hun spijt betuigen.
Ja.. Goede vraag.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:33 schreef aerdt het volgende:
[..]
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.
Om het op zijn van Gaal's te zeggen: ben ik nu degene die zo slim is, of zijn zij zo dom?
*kots*quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
Heb ergens gelezen dat het in Turkse politiek vrij normaal is om geen zwakte te tonen. Mja, das niet echt handig nu als de boel gede-escaleerd moet worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:33 schreef aerdt het volgende:
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.
Om het op zijn van Gaal's te zeggen: ben ik nu degene die zo slim is, of zijn zij zo dom?
Gökçek?quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
Inderdaad.. en slim is anders, als ze bij de AKP graag het jaar willen overbruggen tot de nieuwe verkiezingen moeten ze vooral zo doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij is helaas een van de hardliners.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:43 schreef De_Guidance het volgende:
Bij Hurriyet zijn de remmen nu los. Dus je hoeft niet meer naar die wazige zenders voor een kritische blik.
Jah, vaak lachenquote:
True true.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, vaak lachen.
Maargoed, ik denk dat RT soms best goede dingen aan de kaak stelt die in het Westen niet in de media komen. Basically moet je RT niet gebruiken voor nieuws mbt Rusland & co en er rekening mee houden dat vooral negatieve dingen over het Westen en Israel worden gepubliceerd. Dat betekent niet dat die negatieve dingen leugens zijn.
Ik snap niet dat ze dat er op blijven zetten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:44 schreef Pharmacist het volgende:
Meanwhile: Tears for Fears: US cashes in on teargas amid Turkey brutal turmoil
Die "Made in USA" op die tear gas canisters zullen ook helpen met hoe geliefd de USA in Turkije is. Smerige wapenfabrikanten ook.
Goddomme, wat zijn ze debiel bezig. En ik hoopte nog dat ze iets zouden inbinden na die halfslachtige excusesquote:
tja, soms moet er wel wat politiek bedreven worden wil je verandering maken, gepland geweld keur ik af maar laten we zeggen dat dit telefoontje in de huidige situatie ok is en rechtvaardig.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:57 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze dat er op blijven zetten.
Als ze een beetje slim zijn zetten ze er juist 'Made in Russia' op
Overigens heeft een groep protesters geeist dat de politie chefs worden ontslagen vanwege het politie geweld. Begrijpelijk natuurlijk, maar aan de andere kant hebben die gasten natuurlijk ook gewoon een telefoontje gehad van hun bazen (lees:politici) wat ze moeten doen. Als je de commentaren hoort van de burgemeester van Ankara kan je goed begrijpen dat de politie daar nogal hardhandig is.
Btw, die revoluties overal maken Time Warner stinkend rijk! Van elk Guy Hawkes masker dat verkocht word krijgen zij een percentage. Mss tijd voor een complot theorie...
[ afbeelding ]
Maar drie keer.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:04 schreef aerdt het volgende:
Is het trouwens al gemeld dat er een derde dode is gevallen?
Ethem Sarısülük is overleden aan de verwondingen die hij opliep tijdens clashes met de politie in Ankara. Dit volgens een representative van de Turkish Medical Association (TTB)
Sorry als dat al oud nieuws is.
Ziekelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
quote:5 minutes ago
A Kurdish group has said a police crackdown on anti-government protests in Turkey threatened to undermine its peace process with Ankara, aimed at ending a conflict which has killed 40,000 people over three decades.
The Kurdistan Workers Party (PKK), whose guerrillas began leaving Turkish territory in small groups a month ago under the terms of the peace accord, said the violence went against the
aims of a process meant to bolster democracy.
"It is a clear fact that this police violence implemented by the AK Party government is contrary to the spirit of the current democratic resolution process," said a PKK statement carried by the Firat news agency, which is close to the rebels.
It gave no indication that it was considering pulling out of the process or taking any other action. - Reuters
Mooie foto, doet me een beetje denken aan de flowerpower van de jaren 60quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
tja, soms moet er wel wat politiek bedreven worden wil je verandering maken, gepland geweld keur ik af maar laten we zeggen dat dit telefoontje in de huidige situatie ok is en rechtvaardig.
[ afbeelding ]
Gezi park heeft iig mensen met elkaar verbonden, hier kunnen we in NL soms nog wat van leren.
inderdaadquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:10 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Mooie foto, doet me een beetje denken aan de flowerpower van de jaren 60
Wauw.. Jij moet je echt beter verdiepen in Turkije.... Turkije een dictatuur is noemen is het lachwekkendste wat ik ooit heb gehoord.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het geheim van een succesvolle dictatuur is het stilletjes elimineren van de oppositie.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23440634.asp (Turks).quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:04 schreef zarGon het volgende:
D_G, wat is de bron van je uitspraak eigenlijk? (Kan zelf met een snelle zoekopdracht niets vinden.)
Wel mooie reacties eronder.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23440634.asp (Turks).
Ik denk dat de kans dat een eventuele volgende regering rampzalig uitpakt voor de PKK hoger is dan dat 't positief uitpakt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:37 schreef aerdt het volgende:
De Kurdish Workers Party (PKK) heeft in een statement laten weten dat het politie geweld het vredesproces ondermijnt.
'Het vredesproces is bedoeld om de Turkse democratie sterker te maken. Het geweld de afgelopen dagen bij de politie is juist het tegenovergestelde. De protesten tonen aan dat er nood is aan een nieuw democratisch turkije.'
De statement werd uitgezonden door Firat news agency, die nauwe banden heeft met de PKK
Het is niet duidelijk of de PKK zich beraad om uit het vredes proces terug te trekken of dat het andere maatregelen zal nemen.
(Bron:al jazeera)
Ik vind die reacties nog mild.. Ongelooflijk hoe Turkije hiermee omgaat..quote:
Ben ik wel met je eens. Ik denk ook dat het bij deze statement blijft en dat de PKK zich gewoon afzijdig zal houden,tenzij de situatie echt dramatisch verslechterd.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat een eventuele volgende regering rampzalig uitpakt voor de PKK hoger is dan dat 't positief uitpakt.
Ja waar is hij eigenlijk?quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind die reacties nog mild.. Ongelooflijk hoe Turkije hiermee omgaat..
Heeft Erdogan trouwens nog iets van zichzelf laten horen? Heb niets kunnen vinden.
Oh sorry, die blijkt druk te zijn met het beluisteren van gedichtjes..quote:
Lees net op de FP het volgende: "De vicepremier riep 'verantwoordelijke burgers' op te helpen een einde te maken aan de protestgolf,"quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:13 schreef aerdt het volgende:
Berichten dat een groep demonstranten in Rize zou zijn aangevallen door AKP jongeren. Ze hebben zich verscholen in appartementen en HalkTV gebeld voor hulp, aangezien de politie niets zou doen en het gebouw inmiddels omsingeld is.
Rize is waar Erdogan vandaan komt.
Voorbereiden op ballingschap in Marokko.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heeft Erdogan trouwens nog iets van zichzelf laten horen? Heb niets kunnen vinden.
Dat klopt, de premier heeft hem ontvangen. Wat niet zo gek is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:49 schreef Bilge het volgende:
De Marokkaanse koning heeft hem niet ontvangen hoorde ik, klopt dat?
Volgens Syrie zou Doha ook bereid zijn hem asiel te verlenen, dus het lijkt erop dat hij keuzes heeftquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Voorbereiden op ballingschap in Marokko.
Een Turkse website die nogal gekant is tegen Erdogan en allerlei interessante samenzweringstheorieen weet te bedenken beweert dat de Erdogan een gesprek wilde, maar dat de koning tot Erdogans grote verbazing heeft geweigerd, waardoor het bezoek aan Marokko kortstondiger uitviel dan aanvankelijk gepland.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, de premier heeft hem ontvangen. Wat niet zo gek is.
De werkelijkheid is echter saaier: De koning zit al een tijdje in Frankrijk en het is niet al te gebruikelijk (meer) dat de koning buitenlandse gasten ontvangt (tenzij het royalties zijn of tenzij het mensen zijn die bakken geld komen brengen).quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:55 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een Turkse website die nogal gekant is tegen Erdogan en allerlei interessante samenzweringstheorieen weet te bedenken beweert dat de Erdogan een gesprek wilde, maar dat de koning tot zijn grote verbazing heeft geweigerd, waardoor het bezoek aan Marokko kortstondiger uitviel dan aanvankelijk gepland.
Saoedie-Arabie lijkt mij ook wel wat voor hem, Idi Amin ging hem reeds voor.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:50 schreef aerdt het volgende:
[..]
Volgens Syrie zou Doha ook bereid zijn hem asiel te verlenen, dus het lijkt erop dat hij keuzes heeft
Wat een eikels. Als ze die 70 te grazen nemen komen er wraak acties en escaleert het alleen maar. Dit soort mensen maken Turkije kapot.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:24 schreef aerdt het volgende:
Dit zou een foto zijn van Rize op dit moment. Honderden pro-erdogan supporters hebben een gebouw omsingeld waar zo'n 70 vakbondsleden zouden zitten die gedemonstreerd hadden vandaag.
[ afbeelding ]
Ophouden of ik koop geen thee meerquote:Op woensdag 5 juni 2013 20:24 schreef aerdt het volgende:
Dit zou een foto zijn van Rize op dit moment. Honderden pro-erdogan supporters hebben een gebouw omsingeld waar zo'n 70 vakbondsleden zouden zitten die gedemonstreerd hadden vandaag.
[ afbeelding ]
Koerden zijn klasse mensen maar ik negeer die hele PKKquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat een eventuele volgende regering rampzalig uitpakt voor de PKK hoger is dan dat 't positief uitpakt.
Donderdag en dan zou alles weer normaal zijn stelde hij. Hij mag van mij nog wel even in Noord Afrika blijven kamperen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:31 schreef YazooW het volgende:
Wanneer komt Erdogan eigenlijk weer terug?
Een stinkstad vol hoeren?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Casablanca moet wel ok zijn hoorde ik
Hij trekt met olifanten over land terug om Taksim te heroverenquote:Op woensdag 5 juni 2013 20:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Donderdag en dan zou alles weer normaal zijn stelde hij. Hij mag van mij nog wel even in Noord Afrika blijven kamperen.
De PM zelf stuurde er al twee keer op aan. Die krijgt zn zin wel als dat wat doorrolt, maar ik kan me niet zo goed verplaatsen in de woede van de Akp aanhangers. Krijgen ze betaald ofzo? Heeft Gülen ergens een potje opengetrokken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een eikels. Als ze die 70 te grazen nemen komen er wraak acties en escaleert het alleen maar. Dit soort mensen maken Turkije kapot.
Dat zou wat voor m zijn jaquote:Op woensdag 5 juni 2013 20:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij trekt met olifanten over land terug om Taksim te heroveren
Jij snapt niet welke dynamieken in Turkije spelen. Maar dat is niet jouw schuld, Erdogan heeft nagelaten om Europese buitenlanders aan een inburgeringscursus te onderwerpen. Stoute Erdogan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De PM zelf stuurde er al twee keer op aan. Die krijgt zn zin wel als dat wat doorrolt, maar ik kan me niet zo goed verplaatsen in de woede van de Akp aanhangers. Krijgen ze betaald ofzo? Heeft Gülen ergens een potje opengetrokken.
Uhm dat de minister-president gekozen is wil niet zeggen dat hij geen dictator kan zijn. Dat is steeds wat hij herhaalt, maar dan is het nog niet waar.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Check deze Twitter voor updates vanuit Rize: https://twitter.com/utku53quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:24 schreef aerdt het volgende:
Volgens Halk zouden de supporters roepen: 'Dit is Rize, er is geen weg uit'
[ afbeelding ]
Oké, ik hoop het maar. Erg gevaarlijk dit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:20 schreef Theoden het volgende:
Cem Bico @cembico 33m
Rize'deki eylemcilerden biriyle görüştüm, kalabalık dağılmış, ortalık yatışmış kendisi evine varmış. #direnrize
+ CNN Turk zei het net ook (niet dat ik bronnen altijd vertrouw, maar toch)
Beter volg je deze Twitteraar: https://twitter.com/utku53quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:20 schreef Theoden het volgende:
Cem Bico @cembico 33m
Rize'deki eylemcilerden biriyle görüştüm, kalabalık dağılmış, ortalık yatışmış kendisi evine varmış. #direnrize
+ CNN Turk zei het net ook (niet dat ik bronnen altijd vertrouw, maar toch)
Dat heeft niets met Turkije te maken. Het heeft met overheden, propaganda, persvrijheid en onderdrukking te maken. En daar weet ik voldoende vanaf.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw.. Jij moet je echt beter verdiepen in Turkije.... Turkije een dictatuur is noemen is het lachwekkendste wat ik ooit heb gehoord.
Helaas sluit ik me bij je aan, Erdogan is een dictator.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Turkije te maken. Het heeft met overheden, propaganda, persvrijheid en onderdrukking te maken. En daar weet ik voldoende vanaf.
Nee daar doelde ik niet op eigenlijk maar wat moet ik daar leren? Dat je verhoor van een vertegenwoordiger van de regeringspartij kan verwachten als ze een link proberen te maken tussen je product en een andere politieke partij?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:58 schreef Bilge het volgende:
[..]
Jij snapt niet welke dynamieken in Turkije spelen. Maar dat is niet jouw schuld, Erdogan heeft nagelaten om Europese buitenlanders aan een inburgeringscursus te onderwerpen. Stoute Erdogan.
Ik spuug op deze mensen.. Vervloekte honden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:11 schreef aerdt het volgende:
De situatie in Rize is extreem gespannen en veel mensen vrezen voor een nieuw 'Sivas bloedbad'.
De politie heeft gezegd dat ze de mensen die binnen vast zitten willen evacueren, maar die weigeren aangezien ze de politie niet vertrouwen. Er zitten tussen de 60 en 70 mensen binnen en het gebouw is omsingeld door zo'n 600 pro-Erdogan supporters.
Live updates via:
http://www.odatv.com/n.ph(...)stirdilar-0506131200
Vertaling?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:12 schreef Bilge het volgende:
^Jullie leven echt in een droomwereld.![]()
------------------
![]()
![]()
quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaaaa. Mado, die zijn deuren gesloten hield voor het volk dat hulp nodig had, heeft nu een bord met een foto van Atatürk buiten staan, maar er komt niemand. Helal olsun millete! Ze hebben hun eigen graf gegraven.
Vote with your feet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaaaa. Mado, die zijn deuren gesloten hield voor het volk dat hulp nodig had, heeft nu een bord met een foto van Atatürk buiten staan, maar er komt niemand. Helal olsun millete! Ze hebben hun eigen graf gegraven.
Mooie plaatjes. Zouden zo uit Egypte kunnen komen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
http://www.guardian.co.uk(...)da-sungur?CMP=twt_guquote:It is a two-minute walk from Ceyda Sungur's second-floor office to Gezi Park, a rare green space in Istanbul's teeming centre. Last Tuesday, Sungur was among a small group of people who made their way to the park to defend it from the diggers that had moved in to flatten it. The bulldozers had begun tearing out chunks the previous day.
What happened next would transform Sungur – an academic at Istanbul's Technical University – into a global symbol of anti-government resistance. She had dashed out from the university's urban planning department in a red summer cotton dress. She wore a simple necklace and carried a white shoulder bag.
When Sungur arrived she found a line of riot police. One of them crouched down and fired pepper spray directly into her face. The jet sent her hair billowing upwards. As she turned, the masked policeman leapt forward and hosed down her back. The unprovoked attack left her and other activists choking and gasping for breath; afterwards Sungur collapsed on a bench.
A Reuters photographer, Osman Orsal, captured the moment, creating an image which in the ensuing days went viral – shared via Facebook, Twitter and other social media. It has sprung up as a cartoon on posters and stickers. In Turkey's third city, Izmir, one of the many scenes of violent protests against prime minister Recep Tayyip Erdogan, it has been transformed into a giant billboard. You can poke your head through the face and pose for pictures.
The photo sums up the protests that have gripped Turkey over the past 10 days, driven by secular, middle-class Turks incensed by Erdogan's neo-Islamist social agenda and abrasive ruling style. But the image also feels universal. It shows one peaceful protester, dressed as if for a summer garden party, standing up for basic human and green values against an arrogant and mighty state.
Sungur is a reluctant figurehead. On Wednesday, she declined to discuss last Tuesday's drama and her sudden fame as the "lady in the red dress". In brief remarks last week to the Turkish media she pointed out that she was a tiny part of a huge grassroots movement. "A lot of people no different from me were out protecting the park, defending their rights, defending democracy," she said. "They also got gassed."
But speaking from her bright university office, in room 204, her colleagues gave an account of what happened. "There were about 50 people in the park when the police first attacked us [last] Monday," Eren Kürkcüoglu, a research assistant, said. "They stormed in again on Tuesday morning. We went in the afternoon. Ceyda and some friends arrived first. We and other friends followed at 3pm.
"We found her lying on a bench after the police attacked her. She was trying to get her contact lenses out."
Dr Aliye Ahu Akgün, an associate professor, and Sungur's friend, who was also gassed at the protests, said the experience was deeply unpleasant. "Your eyes start to burn. You want to cry but you can't. Your lungs hurt. I'm a smoker but it was worse than that."
Ironically, the authorities brutal behaviour acted as a catalyst, as more people flooded into Gezi Park and the adjoining Taksim Square. "The resistance grew more solid. At first there were 10 to 15 tents. Then the number tripled," Kürkcüoglu said.
The protests spread across Turkey. In Istanbul, the police changed tactics: arriving at night and lobbing gas canisters at activists encamped there. Despite her ordeal, Sundur returned to defend the park every day, her friends said; the gas wafting daily into her office a reminder of the encounter, they added.
On Wednesday, the scene around Gezi Park was one of devastation. Immediately in front of Sundur's university building were several trashed and vandalised buses. The road winding down the hill to the Bosphorus was filled with makeshift barricades; anti-Erdogan graffiti covered practically every wall, built by students to try and keep the riot police out. They eventually succeeded. The police abandoned the area earlier this week, with Turkey's deputy prime minister on Tuesday apologising for last week's violence.
The grassy spot where Sundur was gassed is next to a shady alley of elegant plane trees. It is now the hub of a vast, vibrant open-air democracy festival. Dozens of young people have pitched tents; at night crowds pack every available corner; banners proclaim numerous slogans – ecological, socialist, and pro-alcohol. The bulldozers demolished a few trees and a cobbled pedestrian bridge. But remarkably most of the enclave was saved.
Sundur's urban planning department had long wrestled with the theme of how to reconcile Turkey's economic and building boom with the fundamental needs of citizens. A petition which she and other members of the architecture faculty signed says that the rapid changes to Istanbul threaten not only "our professional field but also our living environment". The petition adds: "All these top-down decisions disregarding planning and urban management principles are not approved by Istanbul's citizens. We don't accept them."
Akgün, Sundur's colleague, said: "The park is one of the last surviving green public spaces here. It's calming to walk through it. You feel good." Typically, Erdogan's government had taken an "upside-down" approach to planning, she said, building first and considering the consequences afterwards. Akgün said she respected Sundur's reluctance to become a poster girl for the anti-government protest movement, less of a revolution than a spontaneous citizens' revolt.
Virtually all of Sundur's students have taken part in the protests. Some of them are sitting finals; the dean refused a plea for exams to be postponed. On Wednesday, several of them were tinkering with architectural models in a large room next to her office. Others sat in a shady courtyard below and talked softly.
Akgün admitted: "I've been trying to teach my students for four years about the importance of urban planning. Now they finally understand what we are saying."
Mwah in de zomer heb ik Mado wel vaker zo gezien.. Daar is het veels te duur.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[ afbeelding ]
Het is volgens jou niet opvallend dat er opeens een Atatürkbord staat?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Mwah in de zomer heb ik Mado wel vaker zo gezien.. Daar is het veels te duur.
Daar zou ik niet over kunnen oordelen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is volgens jou niet opvallend dat er opeens een Atatürkbord staat?
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Daar zou ik niet over kunnen oordelen.
Potloodventer?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:28 schreef Pharmacist het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf Ataturk cultureel center uitkijkend op Taksim.
Mooie foto.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:28 schreef Pharmacist het volgende:
[ afbeelding ]
rare foto.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:28 schreef Pharmacist het volgende:
[ afbeelding ]
Die Erdogan - Hitler vergelijken zijn echt voor hersenloze mensenquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:30 schreef lucaszio het volgende:
http://gigapica.geenstijl.nl/2013/06/occupy_gezi_park.html
In Turkije kennen ze Hitler niet zo goed, omdat Turkije neutraal was tijdens de tweede wereldoorlog. Dan krijg je zulke scheve vergelijkingen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Die Erdogan - Hitler vergelijken zijn echt voor hersenloze mensen
Zelfs in het zuidwesten van Kiribati weten ze wie Hitler is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:43 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
In Turkije kennen ze Hitler niet zo goed, omdat Turkije neutraal was tijdens de tweede wereldoorlog.
Dan krijg je een dergelijke scheve vergelijking.
Kiribati was wel betrokken in die oorlog en zo erg bedoel ik het niet. Maar die zwarte bladzijdes zijn meer westers, dat één van de beschaafdste landen op aarde een genocide pleegde en dat ook probeerde te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zelfs in het zuidwesten van Kiribati weten ze wie Hitler is.
In dat opzicht is Turkije ook betrokken geweest bij WOII.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Kiribati was wel betrokken in die oorlog en zo erg bedoel ik het niet. Maar die zwarte bladzijdes zijn meer westers, dat één van de beschaafdste landen op aarde een genocide pleegde en dat ook probeerde te rechtvaardigen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:52 schreef Che_ het volgende:
In dat opzicht is Turkije ook betrokken geweest bij WOII.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ De vergelijkingen met Hitler
Dit is niks nieuws, hoor. 2 jaar geleden had ik dit boek gezien in een boekenwinkeltje. Ik twijfelde toen of ik hem zou kopen. Toch maar laten liggen. 2 dagen later ging ik terug om hem te halen, maar toen waren alle boeken opgehaald door de politie. Helaas.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Het neutrale Turkije wilde ook zoveel mogelijk joden redden uit het door Nazi-Duitsland bezette Europa. Zo werden bijna 900.000 Roemeense joden gered door ze toestemming te geven via İstanbul naar Palestina te reizen en ze te voorzien van voedsel.
en nog veel meer dingen waarbij ze betrokken waren ivm WOII.quote:Turkije was gedurende de Tweede Wereldoorlog neutraal en verklaarde Duitsland pas twee weken voor het einde van de wereldoorlog officieel de oorlog.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hier nog een achterlijk boek van dezelfde schrijver..
[ afbeelding ]
Dat de politie die boeken komt weghalen (als dat waar is) duidt toch wel op een vrij hoge mate van onvrijheid in Turkije. Die vent is God niet, en zelfs al was het een God=Hitler-boek, dan nog zou dat moeten kunnen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hier nog een achterlijk boek van dezelfde schrijver..
[ afbeelding ]
Dat is wel iets anders dan Kiribati, dat wel binnengevallen is en paar jaar bezet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
en nog veel meer dingen waarbij ze betrokken waren ivm WOII.
Dus niet per se meegevochten.
Sorry hoor, maar als je iemand joods noemt om hem zwart te maken (hoezo antisemitisme) en hem ook Hitler noemt is er als schrijver toch iets mis in die bovenkamer.quote:
Ik zag die boeken nog vorige zomer liggen. Twijfel ook aan het verhaal dat ze zijn opgehaald eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat de politie die boeken komt weghalen (als dat waar is) duidt toch wel op een vrij hoge mate van onvrijheid in Turkije. Die vent is God niet, en zelfs al was het een God=Hitler-boek, dan nog zou dat moeten kunnen.
Maar dat was tussen Japan en de VS. Turkije ligt letterlijk op de rand van Europa. Lijkt met niet dat ze hem in Kiribati beter kennen dan in Turkije.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan Kiribati, dat wel binnengevallen is en paar jaar bezet.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zag die boeken nog vorige zomer liggen. Twijfel ook aan het verhaal dat ze zijn opgehaald eerlijk gezegd.
Ben nu wel benieuwd, heb je meer concrete voorbeelden van boeken die in het verleden zijn weggehaald/gecensureerd?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de boeken niet door de politie opgehaald waren, had ik hem nu in m'n kast liggen. (Of anders bij de douane, als ik hem niet mee mocht nemen.)
Waarom zou ik hier over liegen? Het is niet het eerste boek wat op wordt gehaald door de politie.
Even serieus, als dat al zo... vind je het gek dat ze zijn opgehaald?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de boeken niet door de politie opgehaald waren, had ik hem nu in m'n kast liggen. (Of anders bij de douane, als ik hem niet mee mocht nemen.)
Waarom zou ik hier over liegen? Het is niet het eerste boek wat op wordt gehaald door de politie.
Ik heb het boek niet gelezen, kan er niet over oordelen. Misschien heeft hij wel hele goede argumenten voor deze aannames, misschien is het wel troep. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je iemand joods noemt om hem zwart te maken (hoezo antisemitisme) en hem ook Hitler noemt is er als schrijver toch iets mis in die bovenkamer.
Ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Even serieus, als dat al zo... vind je het gek dat ze zijn opgehaald?
Ik zeg niet dat jij liegt. Heb je het gezien dat de politie het wegnam?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ga niet naar Kayseri, maar ik ga deze zomer overal in Adana zoeken naar dit boek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij liegt. Heb je het gezien dat de politie het wegnam?
Ik heb ze echt wekenlang in een grote winkel in Kayseri zien liggen.
Tuurlijk, maar ook idioten moeten toegestaan zijn idioot te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het gek dat ze worden weggehaald door de politie ja, als dat waar is (inderdaad, weet je zeker dat het de politie was?). Alles zou mogen worden gepubliceerd. Ik vind het wel gekker dat je zo'n prutboek zou willen lezen, dat wel.
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar dat was tussen Japan en de VS. Turkije ligt letterlijk op de rand van Europa. Lijkt met niet dat ze hem in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Ja, dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ook idioten moeten toegestaan zijn idioot te zijn.
Ik vind lezen een leuke bezigheid, en was wel benieuwd naar de onderbouwing van de schrijver na zo een kaft. Mag dat niet? Ben ik daarom een idioot?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het gek dat ze worden weggehaald door de politie ja, als dat waar is (inderdaad, weet je zeker dat het de politie was?). Alles zou mogen worden gepubliceerd. Ik vind het wel gekker dat je zo'n prutboek zou willen lezen, dat wel.
gaat het om de voorkant dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:09 schreef Che_ het volgende:
Lijkt me niet dat hier in de meeste Westerse landen boeken zomaar verkocht mogen worden met premier/president in een nazi-uniform op de voorkant.
Je hebt gelijk, Che_ gebruikte dan ook een ongelukkige verafgelegen land. Als eiland in de Pacifische Oceaan zal Kiribati ongetwijfeld aan WOII iets hebben overgehouden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Heb ik toch niet gezegd? Ik vind het alleen gek dat iemand zijn/haar tijd daaraan zou willen verspillen (en dat is slechts mijn mening), maar of je dat daadwerkelijk doet mag mij een worst wezen en je hebt daartoe alle vrijheid van mij.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik vind lezen een leuke bezigheid, en was wel benieuwd naar de onderbouwing van de schrijver na zo een kaft. Mag dat niet? Ben ik daarom een idioot?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Tell 'em girl.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
En waarom zijn wij verbaasd dat boeken worden weggehaald in Turkije? Ik bedoel, mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
Echt? Wat voor uitspraken en passages?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
En waarom zijn wij verbaasd dat boeken worden weggehaald in Turkije? Ik bedoel, mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
Hoorde laatst op radio1 dat er een aantal boeken van de verboden lijst waren gehaald... maar daar bleven dan nog zo'n 500 boeken op staan...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
Helaas:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Echt? Wat voor uitspraken en passages?
Politieagent via de luidspreker:quote:
Een ieder kan een ieder aanklagen die de Turkse identiteit beledigtquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Helaas:
http://en.wikipedia.org/wiki/Article_301_(Turkish_Penal_Code)
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
Armeense genocide bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
In wat? Boeken weghalen of aanklagen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een ieder kan een ieder aanklagen die de Turkse identiteit beledigt![]()
Roep wat over Armenen en de Islam and hold on to your socks, cause it will be a bumpy ride
Sjezus, zeg. Dat is echt bizar onvrij, veel erger dan alleen boeken verbieden, het lijkt potdomme wel beleid uit de koker van Oost-Duitsland.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Armeense genocide bijvoorbeeld:
Weer een Turkse schrijver aangeklaagd
Welke boeken zijn daar verboden dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.
Je hoeft geen academisch onderwijs te krijgen om Hitler te leren kennen. Je kunt maar een beperkt hoeveelheid stof behandelen tijdens de geschiedenislessen. Zelfs in Nederland wordt aan Hitler weinig tijd besteed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
Je weet toch dondersgoed dat ze in Turkije veel beter niveau onderwijs hebben en is meer ontwikkeld. Verder de ligging en band met Europa, terwijl het daar veel meer Japan vs VS was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |