Kiribati was wel betrokken in die oorlog en zo erg bedoel ik het niet. Maar die zwarte bladzijdes zijn meer westers, dat één van de beschaafdste landen op aarde een genocide pleegde en dat ook probeerde te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zelfs in het zuidwesten van Kiribati weten ze wie Hitler is.
In dat opzicht is Turkije ook betrokken geweest bij WOII.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Kiribati was wel betrokken in die oorlog en zo erg bedoel ik het niet. Maar die zwarte bladzijdes zijn meer westers, dat één van de beschaafdste landen op aarde een genocide pleegde en dat ook probeerde te rechtvaardigen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:52 schreef Che_ het volgende:
In dat opzicht is Turkije ook betrokken geweest bij WOII.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ De vergelijkingen met Hitler
Dit is niks nieuws, hoor. 2 jaar geleden had ik dit boek gezien in een boekenwinkeltje. Ik twijfelde toen of ik hem zou kopen. Toch maar laten liggen. 2 dagen later ging ik terug om hem te halen, maar toen waren alle boeken opgehaald door de politie. Helaas.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Het neutrale Turkije wilde ook zoveel mogelijk joden redden uit het door Nazi-Duitsland bezette Europa. Zo werden bijna 900.000 Roemeense joden gered door ze toestemming te geven via İstanbul naar Palestina te reizen en ze te voorzien van voedsel.
en nog veel meer dingen waarbij ze betrokken waren ivm WOII.quote:Turkije was gedurende de Tweede Wereldoorlog neutraal en verklaarde Duitsland pas twee weken voor het einde van de wereldoorlog officieel de oorlog.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hier nog een achterlijk boek van dezelfde schrijver..
[ afbeelding ]
Dat de politie die boeken komt weghalen (als dat waar is) duidt toch wel op een vrij hoge mate van onvrijheid in Turkije. Die vent is God niet, en zelfs al was het een God=Hitler-boek, dan nog zou dat moeten kunnen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hier nog een achterlijk boek van dezelfde schrijver..
[ afbeelding ]
Dat is wel iets anders dan Kiribati, dat wel binnengevallen is en paar jaar bezet.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:57 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
en nog veel meer dingen waarbij ze betrokken waren ivm WOII.
Dus niet per se meegevochten.
Sorry hoor, maar als je iemand joods noemt om hem zwart te maken (hoezo antisemitisme) en hem ook Hitler noemt is er als schrijver toch iets mis in die bovenkamer.quote:
Ik zag die boeken nog vorige zomer liggen. Twijfel ook aan het verhaal dat ze zijn opgehaald eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat de politie die boeken komt weghalen (als dat waar is) duidt toch wel op een vrij hoge mate van onvrijheid in Turkije. Die vent is God niet, en zelfs al was het een God=Hitler-boek, dan nog zou dat moeten kunnen.
Maar dat was tussen Japan en de VS. Turkije ligt letterlijk op de rand van Europa. Lijkt met niet dat ze hem in Kiribati beter kennen dan in Turkije.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan Kiribati, dat wel binnengevallen is en paar jaar bezet.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zag die boeken nog vorige zomer liggen. Twijfel ook aan het verhaal dat ze zijn opgehaald eerlijk gezegd.
Ben nu wel benieuwd, heb je meer concrete voorbeelden van boeken die in het verleden zijn weggehaald/gecensureerd?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de boeken niet door de politie opgehaald waren, had ik hem nu in m'n kast liggen. (Of anders bij de douane, als ik hem niet mee mocht nemen.)
Waarom zou ik hier over liegen? Het is niet het eerste boek wat op wordt gehaald door de politie.
Even serieus, als dat al zo... vind je het gek dat ze zijn opgehaald?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de boeken niet door de politie opgehaald waren, had ik hem nu in m'n kast liggen. (Of anders bij de douane, als ik hem niet mee mocht nemen.)
Waarom zou ik hier over liegen? Het is niet het eerste boek wat op wordt gehaald door de politie.
Ik heb het boek niet gelezen, kan er niet over oordelen. Misschien heeft hij wel hele goede argumenten voor deze aannames, misschien is het wel troep. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je iemand joods noemt om hem zwart te maken (hoezo antisemitisme) en hem ook Hitler noemt is er als schrijver toch iets mis in die bovenkamer.
Ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Even serieus, als dat al zo... vind je het gek dat ze zijn opgehaald?
Ik zeg niet dat jij liegt. Heb je het gezien dat de politie het wegnam?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik ga niet naar Kayseri, maar ik ga deze zomer overal in Adana zoeken naar dit boek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij liegt. Heb je het gezien dat de politie het wegnam?
Ik heb ze echt wekenlang in een grote winkel in Kayseri zien liggen.
Tuurlijk, maar ook idioten moeten toegestaan zijn idioot te zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het gek dat ze worden weggehaald door de politie ja, als dat waar is (inderdaad, weet je zeker dat het de politie was?). Alles zou mogen worden gepubliceerd. Ik vind het wel gekker dat je zo'n prutboek zou willen lezen, dat wel.
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar dat was tussen Japan en de VS. Turkije ligt letterlijk op de rand van Europa. Lijkt met niet dat ze hem in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Ja, dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ook idioten moeten toegestaan zijn idioot te zijn.
Ik vind lezen een leuke bezigheid, en was wel benieuwd naar de onderbouwing van de schrijver na zo een kaft. Mag dat niet? Ben ik daarom een idioot?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef Gamesua het volgende:
Ik vind het gek dat ze worden weggehaald door de politie ja, als dat waar is (inderdaad, weet je zeker dat het de politie was?). Alles zou mogen worden gepubliceerd. Ik vind het wel gekker dat je zo'n prutboek zou willen lezen, dat wel.
gaat het om de voorkant dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:09 schreef Che_ het volgende:
Lijkt me niet dat hier in de meeste Westerse landen boeken zomaar verkocht mogen worden met premier/president in een nazi-uniform op de voorkant.
Je hebt gelijk, Che_ gebruikte dan ook een ongelukkige verafgelegen land. Als eiland in de Pacifische Oceaan zal Kiribati ongetwijfeld aan WOII iets hebben overgehouden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Heb ik toch niet gezegd? Ik vind het alleen gek dat iemand zijn/haar tijd daaraan zou willen verspillen (en dat is slechts mijn mening), maar of je dat daadwerkelijk doet mag mij een worst wezen en je hebt daartoe alle vrijheid van mij.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik vind lezen een leuke bezigheid, en was wel benieuwd naar de onderbouwing van de schrijver na zo een kaft. Mag dat niet? Ben ik daarom een idioot?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Japan had een bondgenootschap met Duitsland en Italie. Toen Japan Hawai aanviel, moest Amerika ook oorlog verklaren aan Duitsland en Italië. Kiribati is na de oorlog een tijdje (tot 1974) onder de controle geweest van Amerika, dus Amerika zal wel wat te zeggen gehad hebben op de inhoud van de geschiedenislessen op school. Daarom vermoed ik dat ze Hitler in Kiribati beter kennen dan in Turkije.
Tell 'em girl.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
En waarom zijn wij verbaasd dat boeken worden weggehaald in Turkije? Ik bedoel, mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
Echt? Wat voor uitspraken en passages?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
En waarom zijn wij verbaasd dat boeken worden weggehaald in Turkije? Ik bedoel, mensen worden aangeklaagd voor uitspraken in interviews en passages in boeken.
Hoorde laatst op radio1 dat er een aantal boeken van de verboden lijst waren gehaald... maar daar bleven dan nog zo'n 500 boeken op staan...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
Helaas:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Echt? Wat voor uitspraken en passages?
Politieagent via de luidspreker:quote:
Een ieder kan een ieder aanklagen die de Turkse identiteit beledigtquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Helaas:
http://en.wikipedia.org/wiki/Article_301_(Turkish_Penal_Code)
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef Ambipur het volgende:
Armeense genocide bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:13 schreef superworm het volgende:
[..]
In wat? Boeken weghalen of aanklagen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een ieder kan een ieder aanklagen die de Turkse identiteit beledigt![]()
Roep wat over Armenen en de Islam and hold on to your socks, cause it will be a bumpy ride
Sjezus, zeg. Dat is echt bizar onvrij, veel erger dan alleen boeken verbieden, het lijkt potdomme wel beleid uit de koker van Oost-Duitsland.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Armeense genocide bijvoorbeeld:
Weer een Turkse schrijver aangeklaagd
Welke boeken zijn daar verboden dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet helemaal geen cijfers per land enzo hierover, maar als ik een blinde gok moest doen zou ik zeggen dat de VS hierin voorop staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |