quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Goed verhaal.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:01 schreef speknek het volgende:
Hier nog een stukje desinformatie van een Nederlandse extremist.
http://samplekanon.com/?p=2439
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat vind je er een goed idee aan, en wat is er op tegen als een volwassene na het middag of avondgebed in de moskee een biertje gaat kopen?
Je weet dat ook in Nederland het begrip overlast doorgaans wordt gebruikt om er beperkende wetgeving doorheen te rammen? Welke overlast was er precies? Of kan onze onderbuik dat zelf wel aanvoelen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?
Ik zie niet zoveel drankoverlast bij de plaatselijke Albert Heijn. Wel misschien in uitgaanscentra, maar daar mag het (nog!) wel schijnbaar. Dat het niet bij religieuze gebouwen mag is niet anders dan een beperking uit religieus oogpunt. Dus het begin van...? Daar is het al te laat voor.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat kan toch nog steeds (bij bestaande winkels)? Men (of Erdogan) heeft ervoor gekozen om de drankoverlast in de omgeving van scholen, opleidingscentra én religieuze gebouwen te reduceren. "Religieuze gebouwen" had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden uit dit rijtje, maar zó erg is het toch niet (mits dit niet het begin is van een reeks beperkingen vanuit religieus oogpunt)?
Als je overlast wil tegengaan, moet je overlast tegengaan. En niet iets anders doen (strengere alcohol-regels bedenken bijvoorbeeld). Want dan doe je niet wat je zegt en dan ben je een leugenaar.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nee, die ben ik niet vergeten. Het is echter belachelijk die "Christelijke waarden" te noemen. Alsof Hindu's, Moslims en atheisten niet het moreel besef hebben dat ze niet moeten stelen, moorden en overspel plegen. Ik irriteer me echt mateloos aan van die Christenfundi's die denken dat wij mensen een God nodig hebben om ons te vertellen dat wij niet moeten moorden (en die dus ook denken dat niet-Christenen die normen en waarden niet hebben).quote:Op woensdag 5 juni 2013 05:31 schreef PrepperNL het volgende:
Hier vergis jij je in maat. ben jij de 10 geboden vergeten?
De strekking 10 geboden zijn in elke westerse samenleving opgenomen en zelfs veel niet westerse lees christelijke landen hebben de strekking van de 10 geboden overgenomen.
Nee, de voorgestelde regels zijn veel strikter dan jij denkt; elke keer als een bestaande zaak iets verandert (eigenaar/naam) dan wordt de alcoholvergunning ingetrokken als de zaak ligt in een straal van 100 meter rondom een onderwijsinstelling of een moskee. Dit geldt voor alle zaken, ook cafe's bars en restaurants.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Er is helemaal geen alcohol overlast die regelgeving rechtvaardigt. Het alcohol gebruik is 1,5 per jaar per hoofd van de bevolking. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat 1/3 van de Turken wel eens wat drinkt dan heb je het over 4.5 l per jaar. Op die hoeveelheid per jaar moet je erg je best doen om een alcoholprobleem te hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je weet dat ook in Nederland het begrip overlast doorgaans wordt gebruikt om er beperkende wetgeving doorheen te rammen? Welke overlast was er precies? Of kan onze onderbuik dat zelf wel aanvoelen?
http://www.aljazeera.com/(...)136482946191873.htmlquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:07 schreef Dance99Vv het volgende:
twitteraars in turkey worden opgepakt om de reden dat ze leugens vertellen .
bron al jazeera
Niks nieuws in Turkijequote:Op woensdag 5 juni 2013 10:07 schreef Dance99Vv het volgende:
twitteraars in turkey worden opgepakt om de reden dat ze leugens vertellen .
bron al jazeera
Ik snap je punt wel alleen is het niet zo raar dat een religieuze partij een conservatieve koers vaart wat bepaalde moraliteit betreft. In Nederland heb je hetzelfde, denk aan de zondag waarop winkels dicht moeten zijn en pas slinks daaronderuit komen als ze aanspraak maken op de uitzondering voor "toeristische gebieden". En de Nederlandse politiek wordt niet eens gedomineerd door een religieuze partij zoals dat in Turkije nu al circa 10 jaar het geval is. Met andere woorden, de Turken die AKP stemmen (en dat zijn er nogal wat) vinden blijkbaar deze specifieke conservatieve koers niet zo'n groot probleem. Of achten andere zaken die de AK partij voor elkaar krijgt belangrijker.quote:Op woensdag 5 juni 2013 09:55 schreef HiZ het volgende:
Er is helemaal geen alcohol overlast die regelgeving rechtvaardigt. Het alcohol gebruik is 1,5 per jaar per hoofd van de bevolking. Zelfs als je rekening houdt met het feit dat 1/3 van de Turken wel eens wat drinkt dan heb je het over 4.5 l per jaar. Op die hoeveelheid per jaar moet je erg je best doen om een alcoholprobleem te hebben.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat een flink deel sowieso niet eens door Turken wordt gedronken, maar door toeristen in de toeristische centra, maar die mogen gewoon doordrinken. Het gaat er vooral om om het voor gewone turken die geen trek hebben om de Padisah blindelings te volgen het onmogelijk te maken hun eigen keuzes te maken.
niet direct , was in het nieuws,quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)136482946191873.html
Bedoel je dit artikel?
quote:Polise taş atan Suriyeli Muhalifler olduğu iddiası dolaşıyordu. 10 dakika kadar önce Armutlu Gençliği Fotograflarda gördüğünüz yakaladıkları bir suriyeli'yi Emniyet Müdürümüz Ragıp beye teslim etmişler.
DÜN ORTALIGI KARISTIRMAYA CALISANLARA DIKKAT EDIN DEDIGIMIZDE BIZE KES SESINI ADMIN DIYENLER VARDI İŞTE BU YUZDEN DIYORDUK ARMUTLU GENCLIGI PROVAKATORU POLISE TESLIM ETTİ.
SÜRİYELİ MUHALIFLERE VE AŞIRI UÇLARA DIKKAT EDIN BURASI HATAY İŞİ FARKLI YONLERE CEKMEK ISTEYENLERE ENGEL OLMAK ELINIZDE HERKES BIRBIRINI TANIYOR YABANCILARA DIKKAT EDIN
quote:SAYFAMIZA GONDERILEN ILETI OLDUGU GIBI GONDERIYORUZ
Bu erefsiz, hiç kimse polise tala müdahale etmezken polisi talamaya balam. Durdurmaya çalmlar. Bu erefsiz ÖSO askeri. Bozgunculuk yapmaya çalan bu erefsiz imdi polise teslim edildi. Yakaland. Bulvarda u an için ortam sakin. Bu erefsizin bu görüntüsünü yayalm. Ve kimin suçlu kimin suçsuz olduunu anlayalm. Fotoraf Furkan Yldz ve Alican Okay tarafndan bizzat görülmütür.
te gerçek provokatör!
Een gladgeschoren wahabi met kettinkje welteverstaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik lees nu overal dat de terroristen die Sryië zgn moeten redden, die nu in Turkije zijn opgevangen, de gene zijn die stenen gooien naar de politie in Hatay & omgeving. Ik heb het niet op 1 plek gelezen, maar meerdere, met verschillende foto's. Als dit echt is, is dit toch wel heel erg. Vieze kut wahabi's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Vertel, op welke manier zijn ze een optie? En op welke partijen doel je precies?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:26 schreef johnson555 het volgende:
Valt me op dat men hier Erdogan weg wil hebben , ja en dan? Overige partijen zijn optie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |