abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:29:52 #51
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127439061
iets voor die papierversnipperaar,

'Hackers breken in bij e-mail Erdogan'

ANKARA -
Hackers die zich Anonymous Turkey noemen, hebben woensdag gezegd dat ze vertrouwelijke informatie hebben bemachtigd van e-mailaccounts van naaste medewerkers van premier Recep Tayyip Erdogan. De informatie heeft betrekking op de protesten en onlusten die afgelopen dinsdag begonnen en in het weekeinde een climax bereikten.

In de burelen van de Turkse premier is bevestigd dat e-mailaccounts zijn aangevallen, maar de doelwitten zijn afgesloten van het netwerk rond de premier.

http://www.telegraaf.nl/b(...)mail_Erdogan___.html
There is only one religion
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:30:23 #52
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127439081
  Admin woensdag 5 juni 2013 @ 13:32:42 #53
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_127439153
quote:
4s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:33 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Moslims die een biertje drinken? Ben je verder wel in orde?
Ja hoor, genoeg in TR en raki :Y
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_127439188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja hoor, genoeg in TR en raki :Y
Ga je bekend maken hoeveel TR's hier per uur worden gemaakt? :P.
I´m back.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:35:11 #55
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127439261
Dit al bekend hier?

quote:
Derde dode bij Turkse protesten
Een Turkse betoger die tijdens protesten in Ankara gewond was geraakt, is aan zijn verwondingen overleden. Dat is woensdag bekendgemaakt.

Foto: AFP
De activist, Ethem Sarisülük, is de derde dode sinds de protesten uitbraken vorige week.
Sarisülük was gewond geraakt aan zijn hoofd, meldden Turkse media. Het is niet duidelijk waardoor dat kwam. De twee andere slachtoffers tijdens protesten kwamen om in de metropool Istanbul en in Antakya, in het zuiden van Turkije.
nu.nl
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:38:50 #56
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127439376
Wordt er nu masaal wel of niet gestaakt in turkye?
pi_127439996
De betogers hebben zeven eisen overhandigd aan de vice-premier:

-Park moet blijven
-Ottomaanse barak niet herbouwen
-Ataturk Centrum niet slopen
-Verantwoordelijken ontslaan
-Traangasbom verbieden
-Alle betogers vrijlaten
-Beperkingen op de vrijheid van meningsuiting intrekken
pi_127440221
Het zou echt iets voor deze regering zijn om 'ok' te zeggen tegen de eis van t verbieden van traangas en actief / actiever over te gaan op CS gas of erger. Mooi buiten t bereik van de media want die zullen wel de laatsten zijn die hun mond erover opendoen.

Wat er in de afgelopen week is gebeurd zou ze eigenlijk geen enkele ruimte meer moeten geven. De beste man staat op de zwarte lijst bij Amnesty International. Hij was democratisch gekozen maar zn status is nu wel degelijk veranderd. Dat velen van jullie in Nederland zitten is een zegen voor jullie. Daarbij is op Erdogan stemmen (voor die paar die het doen) niet echt hart hebben voor mensen die hier daadwerkelijk wonen.

Ik ben nederlander en ik blijf hier. Ik nodig de erdoganstemmers graag uit om een jaartje hier te komen en evt veranderingen zelf mee te maken. De glorie van de regering is er al lang af.

[ Bericht 26% gewijzigd door Beathoven op 05-06-2013 14:10:42 ]
pi_127440496
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:02 schreef Beathoven het volgende:
Daarbij is op Erdogan stemmen (voor die paar die het doem) niet echt hart hebben voor mensen die hier daadwerkelijk wonen
:').

Ik hoor al vanaf het begin in deze reeks van alles over Erdoğan en AKP. Maar geen enkele alternatief ervoor.

Vertel eens, wat zouden de mensen die echt hart hebben moeten stemmen?
pi_127440594
Het gaat erom wat mensen in Turkije stemmen.
Beathoven lijkt nu te doen alsof mensen in Europa hem hebben gekozen. Je kan ook helemaal niet stemmen vanuit Europa.
pi_127440686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:56 schreef De_Guidance het volgende:

-Park moet blijven
-Traangasbom verbieden
-Alle betogers vrijlaten
Goede eisen maar Erdogan gaat natuurlijk net zoals Al-Assad niet zelf opstappen.
pi_127440787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik hoor al vanaf het begin in deze reeks van alles over Erdoğan en AKP. Maar geen enkele alternatief ervoor.

Het zou de Turken in t buitenland die de demonstranten niet steunen sieren om op zn minst eens wat te gaan nadenken over dit alles ipv er maar met de handen in de zakken bij te staan.

Naast de demonstranten zijn er ouderen , zwakkeren en gezinnen die de straten niet opkomen vanwege t risico maar wel met gerinkel laten horen dat ze er zijn. Je kunt na alles wat er gebeurd is niet een bevolking maar aan zn lot over laten en ze erdogan nog een keer toewijzen met een stem.

Je zou als Nederlander of Turk in t buitenland ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben.
pi_127440790
Puhlease, bij het 'geringste' al opstappen...
pi_127440825
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het zou de Turken in t buitenland die de demonstranten niet steunen sieren om op zn minst eens wat te gaan nadenken over dit alles ipv er maar met de handen in de zakken bij te staan.

Naast de demonstranten zijn er ouderen , zwakkeren en gezinnen die de straten niet opkomen vanwege t risico maar wel met gerinkel laten horen dat ze er zijn. Je kunt na alles wat er gebeurd is niet een bevolking maar aan zn lot over laten en ze erdogan nog een keer toewijzen met een stem.

Je zou als Nederlander of Turk in t buitenland ook een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Jij zegt: 'stem geen AKP'. Ik zeg: 'prima, maar noem dan eens waar we op moeten stemmen'.

Dus, vertel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2013 14:23:17 ]
pi_127440828
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Goede eisen maar Erdogan gaat natuurlijk net zoals Al-Assad niet zelf opstappen.
Dat vragen ze niet toch? Er staat "verantwoordelijken", niet "Erdogan". Zou natuurlijk sowieso raar zijn omdat Erdogan democratisch gekozen is. Deze eisen moeten in te willigen zijn, zeker omdat Erdogan gewoon aan kan blijven.
pi_127440845
quote:

[..]

Dat is ook geen eis. Maar je wil natuurlijk iets te graag die vergelijking maken. :')
pi_127441039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je zegt 'stem geen AKP'. Ik zeg 'prima, maar noem dan eens waar we op moeten stemmen'.

Dus, vertel.
Zet je desnoods in voor t vormen van een partij die pro mensenrechten is en geen onderscheid wil maken. De protesteerders gaven over t algemeen al t goede voorbeeld dat er iets moet komen wat mensen verbind zoals ze dat ook zelf deden. En daar kunnen best ex-chp'ers, akp'ers en mhp'ers etc in plaatsnemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 05-06-2013 14:36:16 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:42:30 #68
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127441635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Want er zijn geen moslims die een biertje drinken? Wel eens in Turkije geweest uberhaupt? Lekker goudgeel Efesje genomen?

Ik typte aanvankelijk na de kerk, maar daarmee zou ik sylvesterrr in de kaart spelen, het moet namelijk voor de overheid helemaal niets uitmaken of een volwassene van welke gezindte dan ook een drankje neemt. Als ze dat wel doen is het discriminatie.
Verander het punt nou niet..je zei IN de moskee en NA het gebed. Dat is heel wat anders dan wat je nu zegt.
pi_127441659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:56 schreef De_Guidance het volgende:

-Park moet blijven
-Traangasbom verbieden
-Alle betogers vrijlaten
Tamelijk softe eisen nog, ik zou excuses van Erdogan zelf eisen.

Verder mag van mij het AKM best afgebroken worden, als ze er maar wel een nieuwe concerthal voor neerzetten en niet een of andere megalomane moskee. Ook mag de moskee aan de andere kant van het plein wel wat bescheidener van opzet. Een minaret van 60 meter slaat nergens op.
pi_127441700
quote:

[..]

Vergelijk Assad niet met tayyip.
pi_127441717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zonder te zeggen dat ik de oppositie in Turkije zo geweldig vindt; Erdogan laat zien wat er gebeurt als iemand te lang aan de macht blijft. Een man die ik jaren lang heb verdedigd tegen critici is nu iemand die ik het liefste gisteren nog zie aftreden.
pi_127441741
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tamelijk softe eisen nog, ik zou excuses van Erdogan zelf eisen.

Verder mag van mij het AKM best afgebroken worden, als ze er maar wel een nieuwe concerthal voor neerzetten en niet een of andere megalomane moskee. Ook mag de moskee aan de andere kant van het plein wel wat bescheidener van opzet. Een minaret van 60 meter slaat nergens op.
In het oorspronkelijke plan komt er volgens mij een groot Operagebouw en een nieuw AKM. Snap eerlijk gezegd ook niet wat de betogers hebben met dat gedrocht wat er nu staat. :P

Maar goed, smaken verschillen.
pi_127441748
- De verantwoordelijken ontslaan

De grootste zit nu aan de ayran op zn "vakantietripje"
pi_127441759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zonder te zeggen dat ik de oppositie in Turkije zo geweldig vindt; Erdogan laat zien wat er gebeurt als iemand te lang aan de macht blijft. Een man die ik jaren lang heb verdedigd tegen critici is nu iemand die ik het liefste gisteren nog zie aftreden.
Ja vond het al gek, je was vroeger vrij positief over ze. :P
pi_127441764
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat erom wat mensen in Turkije stemmen.
Beathoven lijkt nu te doen alsof mensen in Europa hem hebben gekozen. Je kan ook helemaal niet stemmen vanuit Europa.
Turken die in het buitenland wonen mogen wel stemmen als ze naar Turkije komen tijdens de verkiezingen. Er staan dan zelfs stemhokjes op het vliegveld. Veel van die mensen stemmen dan op de AKP omdat ze alleen maar de mooie nieuwe luchthaven, de wegen en de nieuwe gebouwen zien. Ze denken nooit na over hoe dat allemaal tot stand is gekomen.
pi_127441809
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

In het oorspronkelijke plan komt er volgens mij een groot Operagebouw en een nieuw AKM. Snap eerlijk gezegd ook niet wat de betogers hebben met dat gedrocht wat er nu staat. :P

Maar goed, smaken verschillen.
Het gaat om het principe; de Padisah riep dat hij niemands toestemming nodig had, maar de feitelijke situatie is dat het gebouw een wettelijk beschermd monument is. Waarmee hij dus heeft gezegd dat hij boven de wet staat.
pi_127441934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Turken die in het buitenland wonen mogen wel stemmen als ze naar Turkije komen tijdens de verkiezingen. Er staan dan zelfs stemhokjes op het vliegveld. Veel van die mensen stemmen dan op de AKP omdat ze alleen maar de mooie nieuwe luchthaven, de wegen en de nieuwe gebouwen zien. Ze denken nooit na over hoe dat allemaal tot stand is gekomen.
Weet ik. Maar het zijn sowieso marginale aantallen op de hele uitslag. Tevens kost het wel erg veel moeite.
Ik dacht wel dat er plannen liggen om stemmen in Europa mogelijk te maken.
pi_127441961
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja vond het al gek, je was vroeger vrij positief over ze. :P
Het punt is dat ik de inperking van de macht van het leger, en het creëren van een moderne economie altijd als heel positief heb gezien en nog steeds zie. Aan de andere kant zie ik de laatste twee jaar steeds meer een minister president die denkt dat hij het volk niet vertegenwoordigt maar dat hij het volk is. Ik noem hem niet voor niets Padisah. Het wordt mij koud om het hart als ik denk aan de plannen voor een presidentiëel stelsel waar deze man dan de eerste president zou moeten worden.

Ik volg niet alleen de politiek in Turkije, omdat ik 1/3 van het jaar in Taksim zit ondervind ik aan den lijve wat het betekent om geregeerd te worden door een man die vindt dat hij voor niks toestemming nodig heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat die 50% die zogenaamd 'in toom gehouden moet worden' helemaal niet bestaat. Ik denk dat de meeste betogers best zouden kunnen leven met een voortgezette AKP regering, maar dan wel zonder de Padisah of iemand anders met autoritaire neigingen.
pi_127442017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het punt is dat ik de inperking van de macht van het leger, en het creëren van een moderne economie altijd als heel positief heb gezien en nog steeds zie. Aan de andere kant zie ik de laatste twee jaar steeds meer een minister president die denkt dat hij het volk niet vertegenwoordigt maar dat hij het volk is. Ik noem hem niet voor niets Padisah. Het wordt mij koud om het hart als ik denk aan de plannen voor een presidentiëel stelsel waar deze man dan de eerste president zou moeten worden.

Ik volg niet alleen de politiek in Turkije, omdat ik 1/3 van het jaar in Taksim zit ondervind ik aan den lijve wat het betekent om geregeerd te worden door een man die vindt dat hij voor niks toestemming nodig heeft. Ik ben er ook van overtuigd dat die 50% die zogenaamd 'in toom gehouden moet worden' helemaal niet bestaat. Ik denk dat de meeste betogers best zouden kunnen leven met een voortgezette AKP regering, maar dan wel zonder de Padisah of iemand anders met autoritaire neigingen.
Helder.
pi_127442079
Wat doe je eigenlijk voor werk en hoe ben je terechtgekomen in Istanbul?

Mag ook per dm.
pi_127442123
Hoe zien jullie de link die gelegd wordt tussen de Gülen beweging en de Akp?
pi_127442302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
Wat doe je eigenlijk voor werk en hoe ben je terechtgekomen in Istanbul?

Mag ook per dm.
Werk heeft niks met Istanbul te maken, de band met Istanbul is in mijn jeugd ontstaan en later vernieuwd. Ik heb ook wel Turken in mijn familie, maar ben het zelf niet. Lijkt me wel voldoende info :)
pi_127442627
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ie-voor-Connie.dhtml

quote:
Connie logeerde in een van deze hotels en laat aan Weekblad Story weten dat ze ternauwernood wist te ontsnappen aan de mensenmassa. Ze had nog tranende ogen van het traangas.
:')
pi_127442704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Werk heeft niks met Istanbul te maken, de band met Istanbul is in mijn jeugd ontstaan en later vernieuwd. Ik heb ook wel Turken in mijn familie, maar ben het zelf niet. Lijkt me wel voldoende info :)
Was gewoon geïnteresseerd, bedankt.
pi_127442724
Feel good video over de demonstraties.

diren gezi door chapulling film
pi_127443710
Een klein onderdeel van de protesten in mijn stad..Eskisehir :)

pi_127443815
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:43 schreef Beathoven het volgende:

[ afbeelding ]
Wat apart dit.. Wat tentjes, wat mensjes and that's it?
  Moderator woensdag 5 juni 2013 @ 15:47:42 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_127443878
Doet aan Occupy Amsterdam denken. Ziet er vrolijk uit.
quote:

[ afbeelding ]
pi_127443945
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat vragen ze niet toch? Er staat "verantwoordelijken", niet "Erdogan". Zou natuurlijk sowieso raar zijn omdat Erdogan democratisch gekozen is. Deze eisen moeten in te willigen zijn, zeker omdat Erdogan gewoon aan kan blijven.
Uiteindelijk is Erdogan natuurlijk gewoon moreel verantwoordelijk.
pi_127443961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat apart dit.. Wat tentjes, wat mensjes and that's it?
paar mensjes meer, maar de protesten starten vaak rond 7 door de week :)

Dit is tijdens een protest...:
pi_127443981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

paar mensjes meer, maar de protesten starten vaak rond 7 door de week :)

Dit is tijdens een protest...:
Yakisir :) Gingen alle protesten maar zo.
pi_127444012
quote:

[ afbeelding ]
Ziet er gemoedelijk uit.
pi_127444200
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ziet er gemoedelijk uit.
S'avonds laat en 'snachts slaat 't wel over naar de gebruikelijke rellen icm pepergas als er een paar mafkezen het verstieren, maar gelukkig is 't niet zo erg als in Ankara en Istanbul.
pi_127444301
Ik vergelijk Eskisehir een beetje met Leiden, de gemoedelijke studentenstad van Turkije.

Maar ben er nooit echt lang geweest, zou je meegaan in deze vergelijking? :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:24:17 #95
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_127445266
Ziet er uit als een flink protest. Daar kunnen we hier nog wat van leren...
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:28:34 #96
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127445492
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij zegt: 'stem geen AKP'. Ik zeg: 'prima, maar noem dan eens waar we op moeten stemmen'.

Dus, vertel.
Waarom richt er dan niemand een betere partij op?
Alhoewel je dat ook over Nederland kan zeggen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:31:46 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127445640
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Waarom richt er dan niemand een betere partij op?
Alhoewel je dat ook over Nederland kan zeggen.
Het is niet makkelijk om een politieke partij op te richten in een dictatuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127445726
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet makkelijk om een politieke partij op te richten in een dictatuur.
:') Oh kom zeg..
pi_127445897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:01 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vergelijk Eskisehir een beetje met Leiden, de gemoedelijke studentenstad van Turkije.

Maar ben er nooit echt lang geweest, zou je meegaan in deze vergelijking? :P
Ja, dat kan wel kloppen :)

sorry trouwens dat ik er wat naast zat met die D66-CHP vergelijking, ik ken de burgemeester.. z'n partij was DSP en zit nu bij de CHP ivm het geleidelijk imploderen van de DSP. Alleen heeft hij geen CHP achtergrond, heb me intussen wat ingelezen over de CHP en het is idd niet een ideale partij qua geschiedenis. Een compleet nieuwe partij aan 't roer van Turkije zou niet zo'n gek idee zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door Beathoven op 05-06-2013 16:50:09 ]
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:40:53 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127446024
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:') Oh kom zeg..
Het geheim van een succesvolle dictatuur is het stilletjes elimineren van de oppositie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')