quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om een politieke partij op te richten in een dictatuur.
Enig idee hoeveel partijen er meegedaan hebben aan de verkiezingen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Waarom richt er dan niemand een betere partij op?
Alhoewel je dat ook over Nederland kan zeggen.
Maar de meeste partijen krijgen heel weinig media-aandacht.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel partijen er meedoen aan de verkiezingen?
Dit is nou wat ik de hele tijd probeer te zeggen... AKP is de minst van alle kwaden.
Er zijn heel veel politieke partijen. Makkelijk op te richten ook. Doorbreken is moeilijker.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, de meeste partijen zijn dan ook heel klein.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar de meeste partijen krijgen heel weinig media-aandacht.
Hoe komt het dan dat al die andere partijen zo bagger zijn?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
Dit is nou wat ik de hele tijd probeer te zeggen... AKP is de minst van alle kwaden.
Wacht.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef De_Guidance het volgende:
Het gaat erom wat mensen in Turkije stemmen.
Beathoven lijkt nu te doen alsof mensen in Europa hem hebben gekozen. Je kan ook helemaal niet stemmen vanuit Europa.
Geen probleem. Ik heb weer geleerd dat dit geen CHP-beweging is door jou en HiZ.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel kloppen
sorry trouwens dat ik er wat naast zat met die D66-CHP vergelijking, ik ken de burgemeester.. z'n partij was DSP en zit nu bij de CHP ivm het geleidelijk imploderen van de DSP. Alleen heeft hij geen CHP achtergrond, heb me intussen wat ingelezen over de CHP en het is idd niet een ideale partij qua geschiedenis. Een compleet nieuwe partij aan 't roer van Turkije zou niet zo'n gek idee zijn.
Die bestaat ook: AKP.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat al die andere partijen zo bagger zijn?
Ik bedoel, als er een "markt" was voor een "goede partij" zou zo een "goede partij" toch wel bestaan in Turkije?
Je leest het goed. Je moet er vooralsnog echt heen gaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wacht.
Ik kan gewoon met Marokkaanse referenda en verkiezingen meestemmen bij de consulaten en ambassades. Net als Nederlanders die in het buitenland wonen. Dat is niet mogelijk voor Turken die in het buitenland wonen? Of lees ik het verkeerd?
Dat hangt dus van je definitie "goed" af.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:50 schreef zarGon het volgende:
Die bestaat ook: AKP.
...
We blijven cirkeltjes maken. De oppositie is poep, mede daardoor is de regeringspartij zo goed.
De AKP is democratisch het parlement in geholpen.. meerdere keren. En ik zal ze geen dicterende partij noemen zoals ze zich opstelden. Hun campagne was de beste want het sprak mensen aan. Ik was het vaak zelfs ook wel met ze eens gek genoeg, want wat Turkije nodig heeft 'is' een sterke economie en wat dat betreft stond het land op de kaart.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Inderdaad, als er geen andere optie is en de huidige regeringspartij negeert een grote groep mensen voor een lange tijd dan krijg je uiteindelijk gewoon Syriė.. hoe ver dat nu nog lijkt.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat hangt dus van je definitie "goed" af.
Uit deze protesten bijkt in ieder geval dat een significant deel (maar mogelijk wel een minderheid) van de bevolking zich geintimideerd voelt door de AKP en zich heel heftig verzet tegen de AKP.
Als er geen beter alternatief is zoals jij zegt (en ik heb natuurlijk geen reden aan te nemen dat dat incorrect is), ziet het er niet goed uit voor Turkije.
Dit kan je niet alleen de AKP kwalijk nemen. Ik denk dat er een goede reden is dat veel van die Arabische protesten steeds groter werden. Hieraan gerelateerd is het lastig om een situatie als deze te bekoelen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:55 schreef Beathoven het volgende:
Maar na Gezi hebben ze de ene na de andere blunder gemaakt en laten zien dat als het nodig is voor het verwezenlijken van hun politieke ideologie ze desnoods 'mogelijk' CS in gaan zetten en inmiddels staan ze bij Amnesty International op de lijst, hoe kom je daar? Waarom moeten enkele demonstranten.. zelfs als ze stenen gooien (de politie heeft minimale schade) de dood in gejaagd worden, soms zonder reden, gewoon omdat ze erbij staan. Wat is het volk dan nog waard voor een regering als men dat niet afkeurt en de PM zelf het land verlaat met de middelvinger opgestoken.
Onmenselijk..quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
http://roarmag.org/2013/0(...)utality-in-pictures/
Je kunt het de AKP kwalijk nemen dat ze deze agenten aannemen die hun vak niet verstaan en geen goede opleiding hebben genoten en daarom aanvallen ipv verdedigen. Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit kan je niet alleen de AKP kwalijk nemen. Ik denk dat er een goede reden is dat veel van die Arabische protesten steeds groter werden. Hieraan gerelateerd is het lastig om een situatie als deze te bekoelen.
Het zal dus interessant zijn om te zien of er binnen de AKP zelf ook openheid is voor tegengas en discussies. In principe heb je bij elke Islamitische partij een conservatievere stroming die meer denkt vanuit ideologische principes en een pragmatische stroming die meer kijkt naar de realiteit om vervolgens daarop hun beleid af te stemmen. Ik ken de AKP totaal niet maar ben benieuwd of je de aankomende tijd daarbinnen ook duidelijk verschillende standpunten gaat zien, en in hoeverre ze dat tolereren ook. Of dat het wellicht ook binnen de partij zelf vrij hiėrarchisch is allemaal. Dat laatste zou voor Turkije minder goed zijn, het beste is als de partij zelf in staat is gezonde kritiek van binnenuit op de partij zelf te uiten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:51 schreef De_Guidance het volgende:
AKP is juist opgericht in een situatie als nu, tien jaar terug. Mensen uit verschillende stromingen kwamen bij elkaar om de politieke impasse te doorbreken.
Maar de conservatieve vleugel lijkt nu de overhand te hebben.
Zou het kunnen dat de AKP net zoals de Moslimbroeders in Arabische landen die nu (eindelijk) regeren door jarenlange stigmatisering vanuit seculiere hoek automatisch achter elke boom (kritiek) een seculier spook zien? Want dat reflex zie je wel bij de Moslimbroeders in de Arabische landen die nu regeren. Zodoende de standaardreflex dat als er flinke demonstraties zijn het gaat om "linkse raddraaiers zijn weer bezig hoor", of in het geval van sommige landen "seculiere antidemocratische krachten". En met dat vijandbeeld in het achterhoofd wilt men het medialandschap vaak "rechtzetten", want het medialandschap is "vooral seculier", en dus krijg je dat men tegenwicht gaat bieden wat nogal snel kan doorslaan naar favoritisme maar dan nu de andere kant op. Het is ook logisch deze mindset als je vanuit een situatie komt van jarenlange polarisatie tussen seculieren en Islamisten, waarbij de seculieren de overhand hebben gehad (hetzij door eerlijke verkiezingen of door een leger wat zaken afdwingt).....als dan de andere kant eindelijk de kans krijgt heeft het nogal het gevoel/reflex dat er "krachten tegen ons zijn" en daarnaast "zaken rechtgezet moeten worden" (zoals media bijv).quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:16 schreef Beathoven het volgende:
Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overmatig en overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.
De opdrachten van hoger hand bepalen of het democratisch wordt opgelost of dat het soms een slagveld wordt en dat laatste is het geworden. Het zijn keuzes en er is maar eentje die de werkelijke keuzes maakt.
Die zijn er nu ook wel. Ook open en bloot.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het zal dus interessant zijn om te zien of er binnen de AKP zelf ook openheid is voor tegengas en discussies. In principe heb je bij elke Islamitische partij een conservatievere stroming die meer denkt vanuit ideologische principes en een pragmatische stroming die meer kijkt naar de realiteit om vervolgens daarop hun beleid af te stemmen. Ik ken de AKP totaal niet maar ben benieuwd of je de aankomende tijd daarbinnen ook duidelijk verschillende standpunten gaat zien, en in hoeverre ze dat tolereren ook. Of dat het wellicht ook binnen de partij zelf vrij hiėrarchisch is allemaal. Dat laatste zou voor Turkije minder goed zijn, het beste is als de partij zelf in staat is gezonde kritiek van binnenuit op de partij zelf te uiten.
Uiteraard gaat de AKP niet vrijuit. Ik probeer echter te zeggen dat ik denk dat er meer speelt. Ik denk dat er ook een soort vicieuze circel is die zowel de AKP, als de politie als de demonstranten niet in de hand hebben. Een circel waarin de kleine minderheid gewelddadige demonstranten en gewelddadig politieoptreden elkaar oproepen en versterken.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt het de AKP kwalijk nemen dat ze deze agenten aannemen die hun vak niet verstaan en geen goede opleiding hebben genoten en daarom aanvallen ipv verdedigen. Je kunt 't ze kwalijk nemen dat ze de TV stations opdracht hebben gegeven om vooral niets of zeer minimaal en gekleurd uit te zenden zodat er een gordijn voor zat. Je kunt ze 't ook kwalijk nemen dat vanaf de punten dat er sadistisch geweld plaatsvond dat men niet heeft aangestuurd op een onderzoek maar ipv daarvan de demonstranten extremisten noemde. Verder is het gebruiken van pepergas overbodig veel toegepast en mag je ze het kwalijk nemen dat ze met CS mogelijk weleens meer wilden aanrichten dan met het pepergas.
De opdrachten van hoger hand bepalen of het democratisch wordt opgelost of dat het soms een slagveld wordt en dat laatste is het geworden. Het zijn keuzes en er is maar eentje die de werkelijke keuzes maakt.
Democratiequote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
De burgemeester van Ankara (AKP) zegt dat hij ambtenaren die hebben meegedaan aan de acties gaat ontslaan tenzij ze voor vanavond hun spijt betuigen.
Godver, niks gemoedelijk, lijkt wel oorlogquote:Op woensdag 5 juni 2013 17:07 schreef Ayca het volgende:
Aantal foto's.
http://roarmag.org/2013/0(...)utality-in-pictures/
Het klopt ook want foto's en video's triggeren altijd emoties maar in dit geval had de regering tekst en uitleg moeten geven op hoe en waarom vragen die ze niet kregen want ze maakten de pers monddood, dat is de hele reden waarom deze foto en andere foto's iconisch worden. Want er wordt 'niets' mee gedaan. Als je de druk niet van de ketel haalt maar 't vuurtje nog even opschroeft dan ben je als regering in een democratie weinig waard.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Uiteraard gaat de AKP niet vrijuit. Ik probeer echter te zeggen dat ik denk dat er meer speelt. Ik denk dat er ook een soort vicieuze circel is die zowel de AKP, als de politie als de demonstranten niet in de hand hebben. Een circel waarin de kleine minderheid gewelddadige demonstranten en gewelddadig politieoptreden elkaar oproepen en versterken.
Ik denk bijvoorbeeld dat dat plaatje van die dame in het rood tot zowel meer demonstranten als ook gewelddadiger demonstranten leidt.
Anyway, dat is mijn hypothese, niet de waarheid ofzo.
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
De burgemeester van Ankara (AKP) zegt dat hij ambtenaren die hebben meegedaan aan de acties gaat ontslaan tenzij ze voor vanavond hun spijt betuigen.
Ja.. Goede vraag.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:33 schreef aerdt het volgende:
[..]
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.
Om het op zijn van Gaal's te zeggen: ben ik nu degene die zo slim is, of zijn zij zo dom?
*kots*quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
Heb ergens gelezen dat het in Turkse politiek vrij normaal is om geen zwakte te tonen. Mja, das niet echt handig nu als de boel gede-escaleerd moet worden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:33 schreef aerdt het volgende:
Dat zal ook echt helpen ja. Vreemd dat degenen die de boel behoren te kalmeren steeds maar olie op het vuur blijven gooien.
Om het op zijn van Gaal's te zeggen: ben ik nu degene die zo slim is, of zijn zij zo dom?
Gökēek?quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:19 schreef De_Guidance het volgende:
Inderdaad.. en slim is anders, als ze bij de AKP graag het jaar willen overbruggen tot de nieuwe verkiezingen moeten ze vooral zo doorgaan.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij is helaas een van de hardliners.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:43 schreef De_Guidance het volgende:
Bij Hurriyet zijn de remmen nu los. Dus je hoeft niet meer naar die wazige zenders voor een kritische blik.
Jah, vaak lachenquote:
True true.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, vaak lachen.
Maargoed, ik denk dat RT soms best goede dingen aan de kaak stelt die in het Westen niet in de media komen. Basically moet je RT niet gebruiken voor nieuws mbt Rusland & co en er rekening mee houden dat vooral negatieve dingen over het Westen en Israel worden gepubliceerd. Dat betekent niet dat die negatieve dingen leugens zijn.
Ik snap niet dat ze dat er op blijven zetten.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:44 schreef Pharmacist het volgende:
Meanwhile: Tears for Fears: US cashes in on teargas amid Turkey brutal turmoil
Die "Made in USA" op die tear gas canisters zullen ook helpen met hoe geliefd de USA in Turkije is. Smerige wapenfabrikanten ook.
Goddomme, wat zijn ze debiel bezig. En ik hoopte nog dat ze iets zouden inbinden na die halfslachtige excusesquote:
tja, soms moet er wel wat politiek bedreven worden wil je verandering maken, gepland geweld keur ik af maar laten we zeggen dat dit telefoontje in de huidige situatie ok is en rechtvaardig.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:57 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze dat er op blijven zetten.
Als ze een beetje slim zijn zetten ze er juist 'Made in Russia' op
Overigens heeft een groep protesters geeist dat de politie chefs worden ontslagen vanwege het politie geweld. Begrijpelijk natuurlijk, maar aan de andere kant hebben die gasten natuurlijk ook gewoon een telefoontje gehad van hun bazen (lees:politici) wat ze moeten doen. Als je de commentaren hoort van de burgemeester van Ankara kan je goed begrijpen dat de politie daar nogal hardhandig is.
Btw, die revoluties overal maken Time Warner stinkend rijk! Van elk Guy Hawkes masker dat verkocht word krijgen zij een percentage. Mss tijd voor een complot theorie...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |