abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127366658
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
HalkTV:
http://www.ustream.tv/channel/halktvcanli

HurriyetTV:
http://webtv.hurriyet.com.tr/hurriyettv-canli.aspx

RT, Istanbul:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/

http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html
pi_127366767
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je hebt dit al 600x gezegd.
Omdat er niet inhoudelijk op gereageerd wordt. Ik wil het inpeperen bij de Erdogan aanhangers zodat ze weten wie ze steunen.
pi_127366800
Hebben de rebellen nu al iets van een woordvoerder?
pi_127366819
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Hebben de rebellen nu al iets van een woordvoerder?
About time idd.
pi_127366829
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Omdat er niet inhoudelijk op gereageerd wordt. Ik wil het inpeperen bij de Erdogan aanhangers zodat ze weten wie ze steunen.
Nog altijd beter dan zijn tegenstanders.
pi_127366842
@Che_ ja het is inderdaad andersom, afijn, je begrijpt mijn analogie

@PrepperNL dat is een geheel andere discussie

@Triggershot Ja natuurlijk maar doel van functie en daadwerkelijke uitoefening van de betreffende functie gaan niet altijd geheel samen, maar ik weet niet in hoeverre Gul ook de betreffende functie naar behoren uit voert.
pi_127366884
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:33 schreef Capi het volgende:
@Che_ ja het is inderdaad andersom, afijn, je begrijpt mijn analogie

@PrepperNL dat is een geheel andere discussie

@Triggershot Ja natuurlijk maar functie van doel en daadwerkelijke uitoefening van de betreffende functie gaan niet altijd geheel samen, maar ik weet niet in hoeverre Gul ook de betreffende functie naar behoren uit voert.
Hij heeft vandaag wel voldoende aangetoond niet perse Erdogans aanpak te steunen, toch?
  maandag 3 juni 2013 @ 17:34:56 #8
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127366909
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wie zijn er hier eigenlijk Erdogan aanhangers?
pi_127366930
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij heeft vandaag wel voldoende aangetoond niet perse Erdogans aanpak te steunen, toch?
Gevalletje good cop, bad cop? Zoals Poetin en Medvedev...
pi_127366951
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:35 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Gevalletje good cop, bad cop? Zoals Poetin en Medvedev...
Als het verdere escallatie terugdringt, vind ik het prima.
pi_127366997
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja vandaag laat hij zien het niet eens te zijn met de bewoordingen van Erdogan, maar dat zou ook een tactische zet kunnen zijn. Ik volg de Turkse politiek niet meer zo dus ik kan alleen afgaan op deze statement, vandaar dat ik vraag of zijn functievervulling ook voldoet voor beide (of meerdere) kanten van het politieke spectrum in Turkije.
pi_127367053
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als het verdere escallatie terugdringt, vind ik het prima.
escalatie.... dit is een poluraire volksrevolutie. dat wil je toch niet zomaar stoppen lijkt mij.
Kijk om turkije heen al die landen hebben zich de laatste jaren vrijgevochten van de dictaturr, waarom gun jij dat de turken niet?
Zin die slechter dan zijn arabische buren ofzoiets?
pi_127367088
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:37 schreef Capi het volgende:

[..]

Ja vandaag laat hij zien het niet eens te zijn met de bewoordingen van Erdogan, maar dat zou ook een tactische zet kunnen zijn. Ik volg de Turkse politiek niet meer zo dus ik kan alleen afgaan op deze statement, vandaar dat ik vraag of zijn functievervulling ook voldoet voor beide (of meerdere) kanten van het politieke spectrum in Turkije.
Turkije is een beetje een bizar land, de slechte dingen die er zijn, zijn net niet despotisch en lang niet alles is zo democratisch en transparant zoals het dient te zijn, dus of het echt wordt vervuld naar zoals het hoort? Dan zou ik nee zeggen, maar dat is omdat Turkije nog in een transitie is als je het mij vraagt.
  maandag 3 juni 2013 @ 17:40:43 #14
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_127367131
Hoe was het in Turkije vandaag?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_127367149
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:39 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

escalatie.... dit is een poluraire volksrevolutie. dat wil je toch niet zomaar stoppen lijkt mij.
Kijk om turkije heen al die landen hebben zich de laatste jaren vrijgevochten van de dictaturr, waarom gun jij dat de turken niet?
Noem dan eens een Arabische leider die is afgezet als gevolg van de Arabische lente, terwijl hij 4x democratisch is verkozen en oppositie toestaat, als je gaat vergelijken zorg dan op z'n minst dat het geen appels en peren zijn?
  maandag 3 juni 2013 @ 17:41:37 #16
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127367174
quote:

[..]

Volksrevolutie? Terwijl die de meeste stemmen heeft al 3x op rij..waarbij er gezegd mag worden dat er steeds meer stemmen bij komen. Volksrevolutie? Terwijl de meerderheid van het volk niet meedoet aan de protesten?
pi_127367233
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

Volksrevolutie? Terwijl die de meeste stemmen heeft al 3x op rij..waarbij er gezegd mag worden dat er steeds meer stemmen bij komen. Volksrevolutie? Terwijl de meerderheid van het volk niet meedoet aan de protesten?
Alsof die 50% ook daadwerkelijk kiezers van hem zijn. Dat percentage is sowieso lager.
pi_127367237
wat is er met gul
pi_127367256
quote:

[..]

Hoe weet jij dat?
  maandag 3 juni 2013 @ 17:43:38 #20
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127367257
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Alsof die 50% ook daadwerkelijk kiezers van hem zijn. Dat percentage is sowieso lager.
Hoe bedoel je?
  maandag 3 juni 2013 @ 17:43:42 #21
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127367260
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Triggershot het volgende:
Noem dan eens een Arabische leider die is afgezet als gevolg van de Arabische lente, terwijl hij 4x democratisch is verkozen en oppositie toestaat, als je gaat vergelijken zorg dan op z'n minst dat het geen appels en peren zijn?
Kolonel en revolutionair Khadafi is jarenlang gekozen door het Libische volk en de volksraden, oppositie is binnen diezelfde raad altijd toegestaan geweest en vervolgens is ie door de NAVO afgezet.

Nu jij weer.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 3 juni 2013 @ 17:44:24 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127367283
Excuses alsie al voorbij is gekomen:

http://s1.directupload.net/images/130603/ltoyuelt.swf

Agenten schieten een gasgranaat een huis in via het raam. Weinig context verder helaas.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127367301
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Omdat als voorbeeld blanco stemmen uiteindelijk naar de grootste partij gaan, en zo zijn er meer dingen.
pi_127367316
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ja haha hitler was ook gekozen.
in het democratische Iraq werd Saddam elke keer met maar liefst 100% van de stemmen gekozen.
Ze blijven alle 3 dictators die lekker doen wat ze willen en het volk moet maar lijden.
pi_127367330
Izmir op dit moment. Ik zou graag aan zo'n tafeltje zitten met een biertje erbij en een beetje kijken :)
pi_127367360
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:45 schreef aerdt het volgende:
Izmir op dit moment. Ik zou graag aan zo'n tafeltje zitten met een biertje erbij en een beetje kijken :) [ afbeelding ]
die mensen ook waarschijnlijk, maar omdat tayyip bier wilt verbieden is dit het enige wat er nog te doen valt buiten op straat ;)
pi_127367365
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Kolonel en revolutionair Khadafi is jarenlang gekozen door het Libische volk en de volksraden, oppositie is binnen diezelfde raad altijd toegestaan geweest en vervolgens is ie door de NAVO afgezet.

Nu jij weer.
Vergelijk jij Khaddafi nou met Erdogan en Libie met Turkije?
pi_127367415
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:45 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

ja haha hitler was ook gekozen.
in het democratische Iraq werd Saddam elke keer met maar liefst 100% van de stemmen gekozen.
Ze blijven alle 3 dictators die lekker doen wat ze willen en het volk moet maar lijden.
Oh no, geen Godwin? Irak is tijdens Saddam nooit een democratie geweest, maar een dictatuur, waarbij alles door het leger en Saddams top in de gaten werd gehouden, maar goed, wederom 2 hele goede vergelijkingen.
  maandag 3 juni 2013 @ 17:48:37 #29
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127367419
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
ach amman amman
pi_127367457
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh no, geen Godwin? Irak is tijdens Saddam nooit een democratie geweest, maar een dictatuur, waarbij alles door het leger en Saddams top in de gaten werd gehouden, maar goed, wederom 2 hele goede vergelijkingen.
en tukije is wel een democratie waar het volk vrijheden heeft zoals vrijheid van godsdienst _O-
Ja vrijheid om gelovig te zijn als je maar moslim bent :Y
  maandag 3 juni 2013 @ 17:50:03 #31
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127367461
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Vergelijk jij Khaddafi nou met Erdogan en Libie met Turkije?
Ok, dan een ander. Mubarak is jarenlang herkozen, oppositie werd toegestaan. Behalve terroristen natuurlijk, maar dat is in alle landen zo. Assad is ook hard op weg nu in Syrie, oppositie is binnen het kader van de Syrische wet toegestaan en zit dan ook in het parlement. En in 2014 lijkt de kans groot dat Assad de verkiezingen weer gaat winnen, ongekend populair is ie namelijk. Heeft al aangegeven zich gewoon weer verkiesbaar te stellen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127367469
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:49 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

en tukije is wel een democratie waar het volk vrijheden heeft zoals vrijheid van godsdienst _O-
Jij volgt de Turkse politiek echt totaal niet direct he?
pi_127367493
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:49 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Je snapt het weer eens niet.
pi_127367498
quote:

[..]

De manier waarop je omgaat met (protesten van) minderheden en hun standpunten zegt ook wat over het democratisch gehalte van de betreffende rechtsstaat. Het steeds maar benadrukken van je cijfermatige meerderheid is niet nodig aangezien de effectieve macht over politie, inlichtingendiensten en het leger al bij die meerderheid ligt. Wat in het oogt springt (in het Westen, en bij vooral de seculiere Turken) is het opsluiten van journalisten (meeste ter wereld), de zaak tegen de legertop, Ergenekon, (waar er nog velen vast zitten zonder enige vorm van aanklacht).

Het zijn dit soort zaken die enigszins een meetlat vormen voor de stijl van politiek die Erdogan, gezien zijn functie als premier, bedrijft. Ik vind het dan ook niet opmerkelijk dat de media en anti-AKP/Erdogan-aanhangers hier berichten over "autoritaire stijl' van Erdogan, mijns inziens een terecht oordeel.
pi_127367534
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:50 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ok, dan een ander. Mubarak is jarenlang herkozen, oppositie werd toegestaan. Behalve terroristen natuurlijk, maar dat is in alle landen zo. Assad is ook hard op weg nu in Syrie, oppositie is binnen het kader van de Syrische wet toegestaan en zit dan ook in het parlement. En in 2014 lijkt de kans groot dat Assad de verkiezingen weer gaat winnen, ongekend populair is ie namelijk. Heeft al aangegeven zich gewoon weer verkiesbaar te stellen.
Assad, Khaddafi en Mubarak zijn ten eerste allemaal als gevolg van straatsgrepen aan de macht gekomen, de verkiezingen in Egypte en Syrie zijn dan ook altijd een facade geweest met volkomen gebrek aan transparantie, gevestigde oppositie, als je dat vergelijkt met de verkiezingen in Turkije en hoe Erdogan de macht behoudt, heb je totaal geen idee waar je het over hebt.
pi_127367571
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:37 schreef Capi het volgende:

[..]

Gül is geen leider, een goede vriend was 20 jaar geleden bij m tijdens een zakelijk diner in SA. Aardige man maar was niet bepaald t hoofd van de tafel, iemand met een verhaal. Niet iemand die met de vuist op tafel slaat om dingen anders te doen. Hij omschreef m als een typische oom en iemand die je voor je kunt laten werken en dat is waarschijnlijk ook hier t geval. Erdogan schroeft de angst op met zn burgeroorlog hints, doet alsof t allemaal terroristen zijn, verlaat t land op een geplande reis en Gul is de katalysator die m de wind wat uit de zeilen neemt. Ze spelen de Gül kaart. Slimme zet maar ach.
pi_127367609
Foto's van de protesten

http://imgur.com/a/JvJD3

Darth Vader protesteert mee

pi_127367662
Je kan alles zeggen over Turkije, maar de verkiezingen lopen er wel eerlijk.
pi_127367663
quote:

[..]

Het is geen revolutie omdat er geen dictatuur is. Stemmen worden niet gekocht zoals in andere "democratische" landen het geval is/was. Partijen komen niet aan de macht met geweld, coupes ed. (het leger wel, maar de laatste keer was gelukkig in 1980 en het lijkt erop dat het niet meer gaat gebeuren). Mensen willen slechts meer vrijheden en minder bemoeienis van de overheid. De eerste protesteerders gingen er inderdaad heen voor het park, maar het overgrote deel is er nu omdat ze protesteren tegen het feit dat ze 1) niet vredig mogen conglomeren in een binnenstad en protesteren van de politie 2) niet genoeg zeggenschap hebben en er niet genoeg respect is voor de gevoeligheden van minderheden wat betreft culturele aanbestedingen (shopping malls, een nieuwe brug voor Istanbul, een cultureel centrum, etcetera) en ook tegen 3) een aantal wetten welke een groep Turken (vooral een groot deel Kemalisten, CHP-stemmers) interpreteert als de opkomst van de islamisme in Turkije. Daarnaast is er ook een 4), de marginale groeperingen zoals de PKK, DKHP-C, hippies en meer, maar ik geloof dat dit een heel kleine minderheid vormt op dit moment.

Ik ben het eens met groep 2, deels eens met groep 1 (er is een veiligheidsreden om ongeorganiseerde conglomeraties te voorkomen en wat er nu gebeurt, de massale opkomst, is juist gevaarlijk vind ik, maar dat neemt niet weg dat de politie onnodig hard optreedt en er blijkbaar een groot aantal mongolen bij de poitie zit die individueel onacceptabele acties uitvoeren), niet eens met groep 3 (ik vind Kemalisten sowieso walgelijke mensen, maar dat terzijde kunnen ze heel goed alles verdraaien om hun gelijk te halen, het alcoholverbod is bijvoorbeeld niet eens veel verschillend van wat de meeste Westerse landen al hadden; daarintegen is Erdogan ook niet erg slim bezig als hij steeds het islam als deelargument gebruikt voor zijn redenen, al heeft hij daar electorale redenen voor), en groep 4 ben ik tegen maar is slechts een heel klein deel van de protesteerders (en Erdogan probeert hun de schuld van alles te geven en ziet het echte kernprobleem niet).

Neemt niet weg dat niemand geweld wil gebruiken voor hun doeleinden en dat Erdogan nooit echt geweld gaat gebruiken tegen zijn eigen volk. Een echte revolutie komt er dus sowieso niet, ik denk persoonlijk dat Erdogan het blijft negeren en de politieacties op den duur afnemen (zeker in aggressiviteit), en de protesten een langzame dood sterven. Tenzij er binnen de AKP interne veranderingen plaatsvinden, bijvoorbeeld met invloed van Gul, die Erdogan kan overhalen wat meer rekening te houden met minderheden.
pi_127367687
Al Jazeera's Gokhan Yivciger :
Demonstranten in Dolmabahce, vlakbij Erdogan's Istanbul office, zijn de barricades aan het verstevigen voor een mogelijke politie 'aanval'. Duizenden zijn zich ondertussen aan het klaarmaken voor een anti-government demonstratie.
pi_127367887
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:56 schreef De_Guidance het volgende:
Je kan alles zeggen over Turkije, maar de verkiezingen lopen er wel eerlijk.
:') !
pi_127367909
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:56 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Het is geen revolutie omdat er geen dictatuur is.
In Nederland hoef je niet op een bezoekje van een VVD vertegenwoordiger te rekenen die even verhaal komt halen als je product naar linkse praktijken ruikt.
pi_127367911
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:44 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Omdat als voorbeeld blanco stemmen uiteindelijk naar de grootste partij gaan, en zo zijn er meer dingen.
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:44 schreef VanHattem het volgende:

[..]

Omdat als voorbeeld blanco stemmen uiteindelijk naar de grootste partij gaan,
Oh?

1
2
3
4
5
Total:          42,941,763    
Invalid / Blank :  973,185
------------------------------------    
Turnout:        43,914,948

1
2
3
AKP (votes):    21,399,082
AKP (%):        49.83%  (21,399,082 / 42,941,763 (!!!))

Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)ection,_2011#Results

quote:
en zo zijn er meer dingen.
Vertel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 18:05:09 ]
pi_127367925
quote:
4s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Daar hebben we ons legerjunta-fan ook weer.
pi_127367935
quote:

[..]

Do tell.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:05:01 #46
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_127367990
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Vrouwen die zich met politiek bemoeien :')_!
*Hosselcopter*
pi_127368018
quote:

[..]

Sinds wanneer volg jij Turkije?
  maandag 3 juni 2013 @ 18:08:12 #48
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127368085
quote:
15s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:52 schreef Triggershot het volgende:
Assad, Khaddafi en Mubarak zijn ten eerste allemaal als gevolg van straatsgrepen aan de macht gekomen, de verkiezingen in Egypte en Syrie zijn dan ook altijd een facade geweest met volkomen gebrek aan transparantie, gevestigde oppositie, als je dat vergelijkt met de verkiezingen in Turkije en hoe Erdogan de macht behoudt, heb je totaal geen idee waar je het over hebt.
Ok even serieus nu dan. Erdogan's partij won de laatste parlementsverkiezingen met 50% van de stemmen. Dat zal dan ook wel het probleem zijn geweest, de andere 50% stemt vooral op niet Islamitische partijen blijkbaar? Als men dan meent dat je autoritaire trekjes begint te vertonen gecombineerd met al een bepaalde angst dat zijn Islamitische agenda ten koste van "seculiere vrijheden gaat" + een zooi andere onvrede...kan blijkbaar de vlam in de pan slaan. Je kan dan wel wijzen op de grote verkiezingsoverwinning die je hebt geboekt, en dat klopt ook wel. Hoewel aan de andere kant stemt blijkbaar 50% liever niet op de AKP stemt maar op de seculiere tegenhangers ervan. De helft van de stemmers dus. Als je die teveel tegen de haren strijkt heb je dus al snel duizenden mensen in de straten op de been die zich tegen je keren. In die zin tonen de uitspraken van Gul veel meer realiteitsbesef en begrip ipv zeggen in het heetst van de strijd en spanning dat "als jullie er 1000 halen wij 10.000 man op laten draven", of (weer typisch) naar een "buitenlandse arm" zoeken die erachter zou zitten. Indien dat bericht waar is dan.
pi_127368109
ik zou de politiek in Turkije niet normaal noemen

je hebt de khemalisten, de nazi's en de islam

geen socialisten en liberalen o.i.d
pi_127368170
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:08 schreef arjan1212 het volgende:
ik zou de politiek in Turkije niet normaal noemen

je hebt de khemalisten, de nazi's en de islam

geen socialisten en liberalen o.i.d
:')

Wat
  maandag 3 juni 2013 @ 18:10:40 #51
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127368175
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Do tell.
Ben ook wel benieuwd naar die bewijzen..maar het zullen vast wel die filmpjes zijn die ambi ook postte.
pi_127368190
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ok even serieus nu dan. Erdogan's partij won de laatste parlementsverkiezingen met 50% van de stemmen. Dat zal dan ook wel het probleem zijn geweest, de andere 50% stemt vooral op niet Islamitische partijen blijkbaar? Als men dan meent dat je autoritaire trekjes begint te vertonen gecombineerd met al een bepaalde angst dat zijn Islamitische agenda ten koste van "seculiere vrijheden gaat" + een zooi andere onvrede...kan blijkbaar de vlam in de pan slaan. Je kan dan wel wijzen op de grote verkiezingsoverwinning die je hebt geboekt, en dat klopt ook wel. Hoewel aan de andere kant stemt blijkbaar 50% liever niet op de AKP stemt maar op de seculiere tegenhangers ervan. De helft van de stemmers dus. Als je die teveel tegen de haren strijkt heb je dus al snel duizenden mensen in de straten op de been die zich tegen je keren. In die zin tonen de uitspraken van Gul veel meer realiteitsbesef en begrip ipv zeggen in het heetst van de strijd en spanning dat "als jullie er 1000 halen wij 10.000 man op laten draven", of (weer typisch) naar een "buitenlandse arm" zoeken die erachter zou zitten. Indien dat bericht waar is dan.
Ik weet niet of je die 50% van de oppositie allemaal seculier kunt noemen. De CHP kun je wel seculier/anti-religie noemen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127368583
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Onder die resterende 50% vind je allerlei soorten groepen, nationalisten, socialisten, seculieren, Koerden, islamisten ( Erbakans kliek ), de grootste is in de oppositie wel de seculieren, maar het is niet zo een homogeen groep zoals Erdogans AKP. Ongenoegen en oppositie kan ik mij nog wel in vinden, maar als die mensen meer democratisering willen wat Erdogan blijkbaar volgens hun laakt, zorg er dan op z'n minst voor dat de strijd die je levert dat het op z'n minst een strijd is afgelegd door democratische wegen, met specifiek benoemde doelen en op z'n minst een woordvoerder. Wat Erdogan zei over meer mensen de straat op, was op een antwoord dat het geen landelijk-democratisch kwestie was.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:24:48 #54
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127368706
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:11 schreef Mathemaat het volgende:
Ik weet niet of je die 50% van de oppositie allemaal seculier kunt noemen.
Ik denk (ken de Turkse politiek niet goed) dat je de grotere oppositiepartijen in ieder geval seculierder dan Erdogan's partij kunt noemen, niet? Wat seculariteit inhoudt, waar het begint en stopt verschillen ze waarschijnlijk over. Maar ik neem aan dat ze in ieder geval een minder belangrijke rol voor de Islam willen als dat de Islamitische AK-partij dat wil. Corrigeer mij als ik hier fout zit.

Bepaalde zaken die in Turkije spelen (verhouding tussen Islam en politiek bijv) speelt in veel meer Moslimlanden. Ik denk dat gezien het feit dat Erdogan's partij Turkije grote welvaart heeft gebracht je wel kan aannemen dat bij de derde verkiezing en grote winst van de AK parti de Turken die niet op de AK-partij stemden ideologisch gezien wat meer moeite met die partij hebben. Dit feit - of aanname - kan tot problemen leiden als men Erdogan's optreden als "autoritair" beschouwd en hij vervolgens wijst naar de grote verkiezingsoverwinning. Ik zeg dan: verkijk je niet op de overwinning, blijkbaar waren 50% van de stemmers niet bereid op je te stemmen. Aanzienlijk deel die nu in de straten staan en toch wel wat teweeg hebben kunnen brengen. Een wake up call lijkt het me, niets mis mee.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:26:58 #55
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127368792
amerika heeft ook wat te vertellen....

US Secretary of State John Kerry has voiced concern over "reports of excessive use of force" by Turkish police in clashes with demonstrators in Ankara.

Kerry stressed that the United States supported the right to peaceful protests and said Washington was "deeply concerned about the numbers of people injured," urging all sides to "avoid any provocations or violence."

http://blogs.aljazeera.co(...)ve-use-force-turkish
There is only one religion
pi_127368800
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onder die resterende 50% vind je allerlei soorten groepen, nationalisten, socialisten, seculieren, Koerden, islamisten ( Erbakans kliek ), de grootste is in de oppositie wel de seculieren, maar het is niet zo een homogeen groep zoals Erdogans AKP. Ongenoegen en oppositie kan ik mij nog wel in vinden, maar als die mensen meer democratisering willen wat Erdogan blijkbaar volgens hun laakt, zorg er dan op z'n minst voor dat de strijd die je levert dat het op z'n minst een strijd is afgelegd door democratische wegen, met specifiek benoemde doelen en op z'n minst een woordvoerder. Wat Erdogan zei over meer mensen de straat op, was op een antwoord dat het geen landelijk-democratisch kwestie was.
AKP 50%
CHP 25%
MHP 12%
onafhankelijk 7%
11 partijen met 1% of minder.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:29:12 #57
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127368878
quote:

Ongenoegen en oppositie kan ik mij nog wel in vinden, maar als die mensen meer democratisering willen wat Erdogan blijkbaar volgens hun laakt, zorg er dan op z'n minst voor dat de strijd die je levert dat het op z'n minst een strijd is afgelegd door democratische wegen, met specifiek benoemde doelen en op z'n minst een woordvoerder.
Ja, maar hier falen blijkbaar de oppositiepartijen. En wellicht zijn de huidige demonstraties juist zo tekenend voor het falen van de oppositiepartijen. Die mensen op straat zijn heel verdeeld onderling maar verenigd op de afkeer van het optreden van Erdogan blijkbaar. En hoewel je ze kan verwijten geen duidelijk eisen of woordvoerder te hebben laat het ook zien dat er blijkbaar oprechte gedeelde onvrede is, zowel voor de marxist die er staat, hippie, voorrechter van gayrechten als wellicht voormalige AKP-stemmers of Ocalanaanhangers. Het is daarom een goede wake-up call. Ja, er is bij een deel grote onvrede. En nee, ze kunnen bij de huidige oppositie door hun politieke falen daar niet hun ei bij kwijt.

quote:
Wat Erdogan zei over meer mensen de straat op, was op een antwoord dat het geen landelijk-democratisch kwestie was.
Gul's uitspraken zijn verstandiger, Erdogan's uitspraak hoe goed ook bedoelt of feitelijk waar was niet op de juiste tijd en plaats. Soms moet je ff op je tong bijten als je het moment goed inschat en ernst van de situatie, kan je later alsnog je gelijk halen als je dat wil.
pi_127368894
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:27 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

AKP 50%
CHP 25%
MHP 12%
onafhankelijk 7%
11 partijen met 1% of minder.
CHP seculieren, MHP nationalisten.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:37:00 #59
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_127369221
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

CHP seculieren, MHP nationalisten.
CHP communisten, MHP facisten
*Hosselcopter*
  maandag 3 juni 2013 @ 18:38:22 #60
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_127369272
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef Dance99Vv het volgende:

US Secretary of State John Kerry has voiced concern over "reports of excessive use of force" by Turkish police in clashes with demonstrators in Ankara.

Kerry stressed that the United States supported the right to peaceful protests and said Washington was "deeply concerned about the numbers of people injured," urging all sides to "avoid any provocations or violence."

Wat moet hij anders zeggen?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 3 juni 2013 @ 18:40:52 #61
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127369393
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:38 schreef Katth het volgende:

[..]

Wat moet hij anders zeggen?
het feit alleen al dat amerika dit zegt, het is nog steeds een binnenlandse aangelegenheid die niet anders is als in amerika zelf voor wat betreft politie en geweld gebruikt door politie.
pi_127369485
maar eens wat ´vrolijkere´ foto´s vergeleken met al dat geweld:
mensen die elkaar helpen, en die de straten weer schoon maken.

maandag 3 juni 2013 @ 18:43:58 #63
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_127369497
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:40 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

het feit alleen al dat amerika dit zegt, het is nog steeds een binnenlandse aangelegenheid die niet anders is als in amerika zelf voor wat betreft politie en geweld gebruikt door politie.
Ondertussen helpen ze Turkije wel om hun te beschermen tegen raketaanvallen uit Syrië. Als er zoveel berichten zijn dat de politie excessief geweld gebruikt tegen hun eigen bevolking zullen ze ook nog wel eens nadenken om Turkije te helpen in andere conflicten.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_127369505
Amerika zegt ook niet zoveel.
pi_127369589
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:37 schreef Dibble het volgende:

[..]

En AKP de fundamentalisten. Gewoon stemmen op de Onafhankelijken, zij zijn onafhankelijk en neutraal!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 18:48:12 ]
pi_127369678
Voor t eerst in dagen eindelijk tijd dit een beetje te volgen. Welke livestream is aan te raden?
pi_127369761
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:37 schreef Dibble het volgende:

[..]

Hoe bedoel je kortzichtig... CHP heeft niets te maken met het communisme.
pi_127369870
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:03 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja, ik ben er weer, abi. Heb de hele dag gewerkt en las af en toe mee. Maar toen ik deze post zag moest ik wel even een ' :') ' plaatsen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Do tell.
Je weet serieus niks af van hoe akp heeft 'gewonnen'? Door mensen om te kopen door kool uit te delen in de winter. Arme mensen, die nooit akp zouden stemmen, zijn omgekocht. "Als je op akp stemt, krijg je geld, of een woning, of een zaak." Mensen die akp moeten stemmen om hun baan te krijgen en/of behouden. Tijdens de stemmen zijn zelfs stembiljetten gevonden voor akp van mensen die al jaren overleden waren. Stemmen op CHP werden in vuilnisbakken gevonden. En dan ga jij nu vragen naar bewijzen/bronnen - die heb ik nu niet. Ik zal als ik tijd heb wel even googlen. Kan jij trouwens ook doen als je het niet gelooft. 14.gif

* Dat over arme mensen omkopen is gewoon gebeurd in onze wijk, waar het grootste deel Arap Alevi is. No way dat die vrijwillig een stem zouden geven aan akp. :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Sinds wanneer volg jij Turkije?
Sinds wanneer niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 03-06-2013 19:21:09 ]
  Admin maandag 3 juni 2013 @ 18:54:44 #69
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_127369873
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:43 schreef Asphias het volgende:

Lief ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_127369942
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef Dance99Vv het volgende:

hypocrieten _O-
pi_127369990
Iset, je kunt tig keer vertellen hoe AKP stemmen ronselt, het gaat er niet in bij ze :)
pi_127370001
Niet alleen mensen hebben last van het traangas :)
pi_127370050
Ik lees op een andere site dat Erdogan Ataturk een dronken gek heeft genoemd op TV. Hier wat over bekend verder?
  maandag 3 juni 2013 @ 18:59:35 #74
391839 2013
Op FOK daar post een kuikentje
pi_127370054
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:58 schreef aerdt het volgende:
Niet alleen mensen hebben last van het traangas :)
[ afbeelding ]
:r :(

Wel lief dat ze zo'n beestje zo verzorgen O+
pi_127370082
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:
Iset, je kunt tig keer vertellen hoe AKP stemmen ronselt, het gaat er niet in bij ze :)
Ja, daar was ik ook al achter. Ik snap het niet.
Ik snap Turken sowieso niet. Ik heb heel veel ekte Turken uit Nederland en uit Turkije op facebook, en geen 1 die ook maar iets heeft gepost over wat er is gebeurd. Niks positiefs en niks negatiefs. Ook niet met het gebeuren in Reyhanli. Die dragen alleen een voetbalshirt als Turkije of een Turks team moet spelen, dat is het. Ülke satiliyor, ama kimse takmiyor.. :{
  maandag 3 juni 2013 @ 19:00:43 #76
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370098
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:59 schreef Bombshell het volgende:
Ik lees op een andere site dat Erdogan Ataturk een dronken gek heeft genoemd op TV. Hier wat over bekend verder?
ja is een gerucht voor zover me duidelijk is geworden op dit fok draadje
  maandag 3 juni 2013 @ 19:01:46 #77
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_127370140
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:43 schreef Asphias het volgende:

En dat allemaal omdat Erdogan alcohol verboden heeft op tankstations :')

Oppakken die plunderaars en in kamers stoppen met traangas douches. Links kuttuig wat de straat afbreekt.
*Hosselcopter*
  maandag 3 juni 2013 @ 19:04:04 #78
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370259
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:01 schreef Dibble het volgende:

[..]

En dat allemaal omdat Erdogan alcohol verboden heeft op tankstations :')

Oppakken die plunderaars en in kamers stoppen met traangas douches. Links kuttuig wat de straat afbreekt.
Ik dacht dat het om een parkje gingmet wat oude bomen
pi_127370280
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, ik ben er weer, abi. Heb de hele dag gewerkt en las af en toe mee. Maar toen ik deze post zag moest ik wel even een ' :') ' plaatsen.

[..]

Je weet serieus niks af van hoe akp heeft 'gewonnen'? Door mensen om te kopen door kool uit te delen in de winter. Arme mensen, die nooit akp zouden stemmen, zijn omgekocht. Als je op akp stemt, krijg je geld, of een woning, of een zaak. Mensen die akp moeten stemmen om hun baan te krijgen en/of behouden. Tijdens de stemmen zijn zelfs stembiljetten gevonden voor akp van mensen die al jaren overleden waren. Stemmen op CHP werden in vuilnisbakken gevonden. En dan ga jij nu vragen naar bewijzen/bronnen - die heb ik nu niet. Ik zal als ik tijd heb wel even googlen. Kan jij trouwens ook doen als je het niet gelooft. [ afbeelding ]

* Dat over arme mensen omkopen is gewoon gebeurd in onze wijk, waar het grootste deel Arap Alevi is. No way dat die vrijwillig een stem zouden geven aan akp. :)

[..]

Sinds wanneer niet?
Oh, daar heb ik het gisteren nog met Ambi - volgens mij - over gehad, dat iedere partij zich daar aan schuldig maakte, zelfs de CHP deed het met schapen uit te delen, dus waarom is het ineens apart als de AKP het OOK doet? Dat van de weggegooide / dode stemmen, daar zie ik idd graag bronnen over.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:05:18 #80
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_127370299
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:04 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om een parkje gingmet wat oude bomen
Eigenlijk komt het allemaal door die pedofiele Ataturk. Hij had geeneens turkse roots net alsal het import wat nu de straat op is.
*Hosselcopter*
  maandag 3 juni 2013 @ 19:06:00 #81
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370327
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:05 schreef Dibble het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het allemaal door die pedofiele Ataturk.
Drank he })
pi_127370328
Ik begrijp dat er een boycot van Garantibank in de maak is die de waarde van de Dogus holding nu al zwaar heeft laten zinken ? (Dogus is de eigenaar van NTV)
pi_127370356
Die hele demonstraties gaan nergens over. Als ik het zo volg op TV zegt iedereen wat anders (voor wat betreft het doel / nut van de demonstraties).
Allah Al Watan Al Malik
pi_127370380
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
Die hele demonstraties gaan nergens over. Als ik het zo volg op TV zegt iedereen wat anders (voor wat betreft het doel / nut van de demonstraties).
Dat krijg je als alcoholistische boomknuffelaars tolereert.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:07:28 #85
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370383
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:06 schreef HiZ het volgende:
Ik begrijp dat er een boycot van Garantibank in de maak is die de waarde van de Dogus holding nu al zwaar heeft laten zinken ?
De beurs van Istanbul is vandaag 10.5% gezakt.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:08:04 #86
218617 YazooW
bel de wouten!
  maandag 3 juni 2013 @ 19:08:14 #87
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370415
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:07 schreef YazooW het volgende:

[..]

ja onrust he ,beurs is sentiment ,je weet zelf
pi_127370445
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:07 schreef YazooW het volgende:

[..]

En wat zei het Turkse journaal daarover ?
pi_127370457
quote:

:54
  maandag 3 juni 2013 @ 19:10:12 #90
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370469
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:09 schreef Grouch het volgende:

[..]

En wat zei het Turkse journaal daarover ?
#yolo #swag
pi_127370485
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
Die hele demonstraties gaan nergens over.
Hehehe. Bij mij komt het over alsof ze het zat zijn dat het zo gewoontjes. Dus even lol maken en een avontuurtje scoren.
pi_127370539
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:05 schreef Dibble het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het allemaal door die pedofiele Ataturk. Hij had geeneens turkse roots net alsal het import wat nu de straat op is.
Olm bak git. :P
  maandag 3 juni 2013 @ 19:14:31 #93
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370606
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:12 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Olm bak git. :P
:@ kan het allemaal niet volgen ,is in het turks wat ik niet machtig ben.
pi_127370610
Mensen knippen hun credit card bij de Garanti Bank door.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:15:23 #95
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370637
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:14 schreef HiZ het volgende:
Mensen knippen hun credit card bij de Garanti Bank door.
Volgens mij kunnen ze beter hun geld van de bank halen :o
  maandag 3 juni 2013 @ 19:16:05 #96
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370688
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:15 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze beter hun geld van de bank halen :o
Dat kan ook zonder credit card nog, maar op credit cards verdienen banken een hoop geld.
pi_127370699
Ik zit gelukkig bij de vakif, had geld bij garanti (goede service trouwens) maar daar staat nu 0 op.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:18:39 #99
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370762
politie valt opeens een restaurant binnen

pi_127370767
Broeder Erdogan is op bezoek bij zijn zusterpartij in Marokko. Gezellig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_127370851
Bij Dolmabahce gaat het ook dus nog steeds door.
pi_127370866
Lekker schieten op de stream.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:21:06 #103
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127370874
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hehehe. Bij mij komt het over alsof ze het zat zijn dat het zo gewoontjes. Dus even lol maken en een avontuurtje scoren.
Doe jullie oogkleppen dan eens af.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:21:24 #104
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370884
Gaat helemaal los nu
  maandag 3 juni 2013 @ 19:22:05 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127370906
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:18 schreef YazooW het volgende:
politie valt opeens een restaurant binnen

[ afbeelding ]
Ze zullen ondertussen wel honger hebben :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 juni 2013 @ 19:22:33 #106
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127370924
quote:
Doe het niet.. ;(
pi_127370941
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Doe jullie oogkleppen dan eens af.
Hoezo, ik als buitenstaander zie alleen maar een bepaalde groep Turken die lijkt te rellen om het rellen. Zoals ik al zei, geen eenduidigheid over het doel, de reden, nut en noodzaak van de demonstraties. Iedereen zegt wat anders, vaak ook tegenstrijdig.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 3 juni 2013 @ 19:23:19 #108
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127370949
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Doe het niet.. ;(
probeer via de officiele site van RT, daar boven staat ergens iets van LIVE TV NOW ofzoiets.
pi_127370953
Ik begrijp dat de politie nog steeds geen overmatig gebruik van traangas maakt?
pi_127370959
De politie heeft er zin in zeg
  maandag 3 juni 2013 @ 19:24:10 #111
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127370977
er wordt met traangas geschoten ? zoveel gas? waarom eigenlijk ze worden niet aangevallen ofzo toch?
  maandag 3 juni 2013 @ 19:24:46 #112
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127371000

pi_127371013
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:24 schreef Dance99Vv het volgende:
er wordt met traangas geschoten ? zoveel gas? waarom eigenlijk ze worden niet aangevallen ofzo toch?
Het is gewoon geteisem in uniform. Ik noem ze al jaren 'de grootste maffia van Istanbul'. Wel mooi om te zien dat dat tuig nog steeds niet in Taksim durft te komen.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:25:12 #114
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127371015
Wat wordt er omgeroepen?
pi_127371094
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:25 schreef YazooW het volgende:
Wat wordt er omgeroepen?
Dat ze niet met stenen moeten gooien en weg moeten gaan. Dat ze naar Taksim mogen gaan. Dat ze niet "mee moeten doen" met de provocerende mensen.
pi_127371118
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:06 schreef HiZ het volgende:
Ik begrijp dat er een boycot van Garantibank in de maak is die de waarde van de Dogus holding nu al zwaar heeft laten zinken ? (Dogus is de eigenaar van NTV)
Wat is er plots met Dogus dan?

Hun TV-zender is het tegenovergestelde van conservatief..
  maandag 3 juni 2013 @ 19:29:05 #117
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127371164
pi_127371181
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze negeerden de protesten volledig.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:30:16 #119
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127371196
quote:

[..]

Nou ja, ze brachten geen nieuws hierover naar buiten. Misschien is dat het wel?
pi_127371239
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze negeerden de protesten volledig.
Ze waren toch niet de enige?
pi_127371241
quote:

[..]

Ik snap ook even niet waarom alleen NTV wordt aangevallen. Dát ze aangevallen worden wel.
pi_127371259
Nog een dode gevallen hoorde ik net, in Ankara. In het gezicht geschoten met iets. Weet niet of het al bekend was maar m'n vriendin zag het op twitter langskomen.
pi_127371276
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
Broeder Erdogan is op bezoek bij zijn zusterpartij in Marokko. Gezellig.
PJD :r
pi_127371296
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

PJD :r
Benkirane met z'n geitenbaardje.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 3 juni 2013 @ 19:32:54 #125
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127371310
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef DjNivek het volgende:
Nog een dode gevallen hoorde ik net, in Ankara. In het gezicht geschoten met iets. Weet niet of het al bekend was maar m'n vriendin zag het op twitter langskomen.
Die foto kwam vanmiddag voorbij, een man die in zijn oog was geschoten, zou een fotograaf zijn geweest.
pi_127371353
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze waren toch niet de enige?
Ik denk dat het er aan ligt dat 'men' van een 'onafhankelijk' kanaal meer had verwacht.
pi_127371366
quote:
6s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Benkirane met z'n geitenbaardje.
Benkirane is enger dan Erdogan. Heb 10x liever El Fassi dan Benkirane, en dat zegt wel wat.

Maarja, democratie he.
pi_127371371
Dit is een complot van Amerika en Israel! Turkije werd te machtig in de regio en de CIA zit hier achter.
pi_127371386
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef YazooW het volgende:

[..]

Die foto kwam vanmiddag voorbij, een man die in zijn oog was geschoten, zou een fotograag zijn geweest.
Ja, die ja. Ben net thuis van werk dus m'n vriendin bracht me ff up to date. Zag de foto ook net, kan goed een rubber kogel nog geweest zijn, maar dan nog... sneu :N
  maandag 3 juni 2013 @ 19:35:00 #130
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127371420
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:34 schreef Bombshell het volgende:
Dit is een complot van Amerika en Israel! Turkije werd te machtig in de regio en de CIA zit hier achter.
!!!!1111!! ja, joh.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:37:43 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127371560
quote:
bnw is een deurtje verder , maare mooie theorie })
pi_127371669
Is het de politie die om loopt te roepen?
  maandag 3 juni 2013 @ 19:40:56 #133
207372 bastibro
I`ll get there
pi_127371734
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:39 schreef kikoooooo het volgende:
Is het de politie die om loopt te roepen?
Ja maar . . wat roepen ze??
pi_127371793
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:40 schreef bastibro het volgende:

[..]

Ja maar . . wat roepen ze??
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat ze niet met stenen moeten gooien en weg moeten gaan. Dat ze naar Taksim mogen gaan. Dat ze niet "mee moeten doen" met de provocerende mensen.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:44:27 #135
207372 bastibro
I`ll get there
pi_127371912
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

[..]

Oh prima dus eigenlijk.
Thankx :)
  maandag 3 juni 2013 @ 19:45:30 #136
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127371972
Welk stream volgen jullie?
pi_127371995
quote:
BNW ->Er wordt al jaren geroepen dat Erdogan de speelbal is van Amerika en Israel. Alles is tegenwoordig zogenaamd de speelbal van Amerika, of t nu links rechts of midden is.
pi_127372011
quote:
içkiye karıştın, yatak odasına karıştın, ulusa seslenirken arka fondaki Atatürk resmini kaldırdın, İzmir'e gavur dedin, anayasayı yapanlara iki ayyaş dedin, 10 kasımları engelledin, 29 ekimleri engelledin, 23nisanları engelledin, şehit analarına yaygaracı dedin, dağdakilerle iş birliği yaptın, kadınlar öldü ses çıkarmadın, Andımızı yasakladın, İstiklal marşını hiçbir mitinginde kullanmadın, apo adisiyle masaya oturdun, obamanın sözünden çıkmadın, dizilere karıştın, pkklıları meclise alıp söz hakkı verdin, TC yi kaldırdın....
Sence şuan Türkiye sadece gezi parkı için mi ayaklandı ?
Een korte samenvatting.
pi_127372026
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:45 schreef Ambipur het volgende:
Welk stream volgen jullie?
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
  maandag 3 juni 2013 @ 19:47:47 #140
386116 Ambipur
Is dood.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 19:48:03 #141
145738 superworm
is erbij
pi_127372099
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jammer. Doet het niet..
Hier ook niet.

quote:
It's not just you! http://rt.com looks down from here.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127372101
quote:
Nou ja, dat klopt eigenlijk ook gewoon. Maar je mag niets negatiefs zeggen over Ataturk of zijn ideologie anders voelen de kemalisten zich op hun teentjes getrapt.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:48:10 #143
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_127372104
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef DjNivek het volgende:
Want alles wat in social media rond gaat is waar?
*Hosselcopter*
pi_127372140
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jammer. Doet het niet..
Ik moest ook even wachten en dan op play drukken.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:49:02 #145
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127372148
Protesters climb the roof of Ataturk Cultural Centre that Erdogan plans to demolish at #Taksim http://aje.me/19CC3DH pic.twitter.com/25y7tYaba2
pi_127372171
@ Superworm

Bij mij doet 'ie het gewoon? :P
pi_127372185
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:48 schreef Hierro het volgende:

[..]

Nou ja, dat klopt eigenlijk ook gewoon. Maar je mag niets negatiefs zeggen over Ataturk of zijn ideologie anders voelen de kemalisten zich op hun teentjes getrapt.
Zelfde geldt voor turkse landverlaters
  maandag 3 juni 2013 @ 19:50:02 #148
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127372197
RT.com is down. maar die stream doet het nog wel gewoon hier. Ik denk dat als ik de pagina refresh dat ik dan ook de stream kwijt ben.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 19:50:11 #149
145738 superworm
is erbij
pi_127372209
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ Superworm

Bij mij doet 'ie het gewoon? :P
Hier niet, server-timeouts, ook via downforeveryoneorjustme.com. Wellicht doet-ie het alleen bij al op de site aanwezige gebruikers en is-ie overbelast of zo?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127372234
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Hier niet, server-timeouts, ook via downforeveryoneorjustme.com. Wellicht doet-ie het alleen bij al op de site aanwezige gebruikers en is-ie overbelast of zo?
Ach, je mist toch niet veel. :)
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 19:51:18 #151
145738 superworm
is erbij
pi_127372265
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:50 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

[..]

Ach, je mist toch niet veel. :)
Net terug van GoT kijken, vandaar :P
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 3 juni 2013 @ 19:51:19 #152
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127372267
pi_127372269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:50 schreef YazooW het volgende:
RT.com is down.
Terecht.
pi_127372282
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Een korte samenvatting.
:').
  maandag 3 juni 2013 @ 19:53:22 #155
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127372359
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Een korte samenvatting.
Thats pretty much it idd :)
pi_127372426
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

:') is het enige wat jij iedere keer post. Zeg dan wat? Klopt het niet? ;)
  maandag 3 juni 2013 @ 19:58:35 #157
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_127372642
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

BNW ->Er wordt al jaren geroepen dat Erdogan de speelbal is van Amerika en Israel. Alles is tegenwoordig zogenaamd de speelbal van Amerika, of t nu links rechts of midden is.
Ondertussen trekken die blutte Grieken gewoon aan de touwtjes.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 19:59:09 #158
145738 superworm
is erbij
pi_127372673
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wellicht dat niet-Turksigen er niks van begrijpen :P Een vertaling zou op prijs gesteld worden :)
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 3 juni 2013 @ 20:01:02 #159
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127372748
quote:

[..]

Kopieerapparaat.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:06:26 #160
218617 YazooW
bel de wouten!
  maandag 3 juni 2013 @ 20:08:15 #161
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127373089
NOS NL1 nu
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 20:12:17 #162
145738 superworm
is erbij
pi_127373252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:08 schreef YazooW het volgende:
NOS NL1 nu
Focust opnieuw op pro-Erdogansentimenten.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127373331
Sabanci Holding heeft verrast gereageerd op de mededeling van de Padisah dat hij het AKM zou gaan afbreken. Sabanci Holding had namelijk net met het ministerie van Cultuur afgesproken dat ze 30 miljoen TL zouden bijdragen aan de restauratie van het AKM.
pi_127373371
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Focust opnieuw op pro-Erdogansentimenten.
Het laat slechts zien dat Erdogan ook op steun kan rekenen en dat lang niet iedereen tevreden is met de demonstraties.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:15:30 #165
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127373397
Erdogan zo te zien live vanuit Marokko
  maandag 3 juni 2013 @ 20:15:37 #166
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127373398
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:14 schreef HiZ het volgende:
Sabanci Holding heeft verrast gereageerd op de mededeling van de Padisah dat hij het AKM zou gaan afbreken. Sabanci Holding had namelijk net met het ministerie van Cultuur afgesproken dat ze 30 miljoen TL zouden bijdragen aan de restauratie van het AKM.
Hoe is de mening in Turkije? Pro of tegen demonstraties? Worden de demonstranten begrepen?
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 20:16:02 #167
145738 superworm
is erbij
pi_127373422
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:15 schreef Hierro het volgende:

[..]

Het laat slechts zien dat Erdogan ook op steun kan rekenen en dat lang niet iedereen tevreden is met de demonstraties.
Eerder bulletin deden ze het ook al, demonstranten in de montage min of meer als idiote anarchisten over laten komen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127373545
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:15 schreef YazooW het volgende:
Erdogan zo te zien live vanuit Marokko
:r :r :r
Kijk wat er in turkije aan de hand is, en kijk wat hij doet. Hij heeft het nog steeds over Syrie, dat Assad weg moet. Is hij op zijn hoofd gevallen of zo????
pi_127373621
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe is de mening in Turkije? Pro of tegen demonstraties? Worden de demonstranten begrepen?
De meeste Turken weten niet eens dat er demonstraties zijn. Groot land, niet overal internettoegang en de landelijke zenders zwijgen hierover.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:21:33 #170
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127373731
stand off met de polizei

live @ http://www.dha.com.tr/canli-yayin-2/
  maandag 3 juni 2013 @ 20:23:07 #171
pi_127373825
quote:
Turkey protests unite a colourful coalition of anger against Erdogan | World news | The Guardian

Be they lecturers or street vendors, Turkish nationalist or Kurdish separatist, the Taksim Square protests have brought together Istanbul's disparate groups ... but for how long?

Sitting on the grass in Taksim Square's Gezi Park, university English tutor Serem Ramau helps some of her students with their homework. Less than 24 hours after some of the biggest demonstrations against the Turkish government in years, the park has been transformed, at least for the time being. The only evidence of the weekend turmoil are the banners and posters on the fences, walls and trees.

Ramau explains why she and her pupils joined the protests. "The people just want to be able to express themselves, but [Turkish Prime Minister Recep Tayyip] Erdogan wants an authoritarian regime. We reject that, and that is why we are here."

Resting in the shade of a tree next to a stand manned by the LGBT activists of Lambda Istanbul, 29-year-old consultant Onur Aygünes said that for the first time he felt as if there was real momentum behind a larger political movement: "My friends and I felt increasingly oppressed in Turkey, but this is very inspiring. Most of the people here have never been politically active."

Aygünes, who has participated in rallies such as the Istanbul Gay Pride or Mayday demonstrations, believes the excessive police violence used in the square was counter-productive, bringing more and more people onto the streets, rather than deterring them. "I have been teargassed for the first time here, and all it did was to make me more determined."

A large group of students pay tribute to modern Turkey's founder, chanting "We are Mustafa Kemal's soldiers" as they walk past a handwritten sign, which reads "We will not kill, we will not be killed, we are not anyone's soldiers" – the slogan of the anti-militarist movement in Turkey. Flags of the environmentalist movement, rainbow banners, flags of Atatürk, of Che Guevara, of different trade unions, all adorn the park. Trees bear the names of the recent car bomb attack victims in Reyhanli, and of the 35 civilians killed in a Turkish airstrike on the Iraqi border in 2011.

"We are neither anti-Islamist nor anti-secularist," Aygünes says. "All groups of society are here, this is the first time this happens, I am so excited!"

While Istanbul's urban middle class largely fuels the protest movement, others in Gezi Park are also disaffected. Manning a watermelon cart, Kurdish fruit seller Hüseyin Avci airs his grievances: "The zabita [municipal police] barely leave any room for me to make any money anymore. The cart is my only source of income. The AKP cracks down on mobile street sellers, but does not offer any alternatives," he said, referring to the governing Justice and Development party of the prime minister.

Alihan Kirac, 27, voiced similar gripes: "My whole family is in retail. Erdogan wants to build shopping malls everywhere, even in the city centre. How are we supposed to make any money?"

Like many protesters, Kirac strongly objects to Erdogan's perceived high-handedness. "He doesn't listen to anyone. He gets richer every day, and he doesn't care about us." Having supported the AKP in the past, he added: "I certainly will not vote for them again."

A few volunteers hand out food, water, clothing, umbrellas and medical supplies at a table erected by activists; a handwritten sign asks for donations of blankets, tents, raingear.

"People donate all of these things," says 20-year-old economics student Doruk Keskin. "And we hand them out for free to anyone who asks."

Keskin is not sure how many volunteers work at the supply station: "We organise everything ourselves and it works very well. This is not just the Gezi Park movement anymore; this is a movement of the people."

As if to prove his point, a woman in her 50s arrived with a plastic bag full of fresh bread while at a neighbouring stand, an elderly man asks for tea.

Just a few metres down the path, a group of women in smart office clothes gath, carrying flags bearing the portrait of Atatürk, the revered founder of the republic. "We will not go to work today," one of them says, laughing. "Our boss supports this protest."

"We are here because we are fed up with this government that tries to limit our freedom. Enough is enough", said Ebru Yilmaz, 37. "We are the children of Mustafa Kemal Atatürk, the greatest leader of all times!"

However, some protesters worry about the increasingly nationalist tone of the demonstrations which started as a peaceful sit-in against the redevelopment of a small park into a kitschy Ottoman-style mall and hotel complex.

"For some people here it is completely natural to wave Turkish flags and to invoke Atatürk in their slogans," says documentary film maker Bingöl Elmas. "But for me, as a Kurd, these symbols are connected to problems that we have not solved yet in Turkey. Some people shout: 'How happy is the one who says 'I am a Turk', but that excludes us.

Aygünes regrets the absence of the pro-Kurdish Peace and Democracy party (BDP) at the protests: "I have always supported them, and I guess it's a political decision for them to remain on the sidelines for now."

The co-chair of the BDP, Selahattin Demirtas, said on Saturday that his party supported the protests against repressive government policies, but warned nationalist groups not to try and sabotage the ongoing peace talks between the Kurdistan Workers' party (PKK) and the Turkish government: "We will not allow the events in Gezi Park to turn against the peace process … Our party base does not participate in demonstrations of racists and fascists."

On Sunday evening, some nationalists briefly clashed with Kurdish activists carrying flags of jailed PKK leader Abdullah Öcalan on Taksim Square.

"The clearest split between nationalist west-coast Kemalists and liberal leftists runs along their attitudes towards the Kurdish issue", Onur Aygünes says. "And so far, there has not been much dialogue on the issue."

He thinks that this may change with time. "The first step is to chant protest slogans together, and the second step will be to start talking."

Bron: www.guardian.co.uk
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_127373826
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:19 schreef Grouch het volgende:

[..]

De meeste Turken weten niet eens dat er demonstraties zijn. Groot land, niet overal internettoegang en de landelijke zenders zwijgen hierover.
Zowel ATV, Show, Star en Kanal D hebben het opgenomen in hun nieuws.
pi_127373880
quote:
18s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

:r :r :r
Kijk wat er in turkije aan de hand is, en kijk wat hij doet. Hij heeft het nog steeds over Syrie, dat Assad weg moet. Is hij op zijn hoofd gevallen of zo????
Als hij daar vragen over krijgt geeft hij daar antwoord op, vind je dat vreemd?
pi_127373905
quote:

[..]

Internet is er echt wel overal hoor en ondertussen weet iedereen ook dat er protesten zijn. Veel mensen zijn het ook eens met de protesten.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:24:34 #175
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127373913
quote:

[..]

Zou Erdogan steun in Istanbul verliezen denk je?
pi_127373939
quote:

[..]

Het is sinds gisteren op élke zender en krant het hoofdnieuws. :')
pi_127373957
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Als hij daar vragen over krijgt geeft hij daar antwoord op, vind je dat vreemd?
Met je vieze vingers naar anderen wijzen, je zou het maar durven. :r
pi_127374023
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Met je vieze vingers naar anderen wijzen, je zou het maar durven. :r
Je kan ook gewoon antwoord geven meid.
pi_127374073
Waar vindt Erdogan eigenlijk al die mensen die hem steunen en die hij met moeite binnen kan houden? Doet ie nu een beroep op jullie of staat er nog ergens een blik met agenten weg te roesten?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:28:04 #180
218617 YazooW
bel de wouten!
  maandag 3 juni 2013 @ 20:29:04 #181
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374138
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:27 schreef Beathoven het volgende:
Waar vindt Erdogan eigenlijk al die mensen die hem steunen en die hij met moeite binnen kan houden? Doet ie nu een beroep op jullie of staat er nog ergens een blik met agenten weg te roesten?
Nou, niet op mij. Mijn middelvinger kan hij krijgen.
pi_127374165
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:27 schreef Beathoven het volgende:
Jullie?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:29:38 #183
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127374187
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nou, niet op mij. Mijn middelvinger kan hij krijgen.
Jij hebt dan ook afstand genomen van Turken, dus je hoeft je niet aangesproken te voelen :)
  maandag 3 juni 2013 @ 20:32:23 #185
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374302
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:29 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook afstand genomen van Turken, dus je hoeft je niet aangesproken te voelen :)
Xaban, fijn dat je bepaalde reacties leest. Leer dan ook mijn reacties in de juiste context te plaatsen en de rest van het verhaal ook te lezen.
pi_127374315
Erdoğan die twitter vervloekt terwijl Gul al jarenlang een actieve Twitteraar is en nu nog tweet.

Is echt niet gespeeld meer..
pi_127374317
De traangasproducent zal wel overuren draaien.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:33:12 #188
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374341
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef Hierro het volgende:
Is goed voor de economie joh!
pi_127374358
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef Hierro het volgende:
Die is binnen!
pi_127374404
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Xaban, fijn dat je bepaalde reacties leest. Leer dan ook mijn reacties in de juiste context te plaatsen en de rest van het verhaal ook te lezen.
Ik probeer ieder topic volledig door te nemen, als ik wat heb gemist; corrigeer het :)
pi_127374471
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is goed voor de economie joh!
Allemaal dankzij Erdogan.

Erdogan _O_
pi_127374474
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:29 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jullie?
Voor iedereen die zich hier aangesproken voelt en graag linkse hippies vernedert zou ik willen zeggen pak die rugtas maar in en leef je uit.
pi_127374517
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor iedereen die zich hier aangesproken voelt en graag linkse hippies vernedert met de autoriteiten zou ik willen zeggen pak die rugtas maar in en leef je uit.

Ik voel mij totaal niet aangesproken. Vind mezelf meer een linkse hippie dan een traangasagent.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:36:56 #194
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374538
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik probeer ieder topic volledig door te nemen, als ik wat heb gemist; corrigeer het :)
Plaats mijn zinnen in de juiste context.. Ik ben Turk, maar heb afstand van Turken, gezien ze niet verder kunnen kijken dan zaken als bijv Alevilik, zoals gaande was toen ik die opmerking plaatste. :)

Maar goed. OT :)

quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:35 schreef Hierro het volgende:

[..]

Erdogan _O_
Leve Erdogan! O+
  maandag 3 juni 2013 @ 20:37:21 #195
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127374558
Gaat los nu op de Reuters stream
pi_127374605
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:36 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Plaats mijn zinnen in de juiste context.. Ik ben Turk, maar heb afstand van Turken, gezien ze niet verder kunnen kijken dan zaken als bijv Alevilik, zoals gaande was toen ik die opmerking plaatste. :)

Alweer generaliseer je.
pi_127374613
quote:

[..]

Laat ik maar beginnen met alles wat PKK-/Koerden-gerelateerd is.
quote:
dağdakilerle iş birliği yaptın (...) apo adisiyle masaya oturdun (...) pkklıları meclise alıp söz hakkı verdin,
Ik ben het werkelijk zat om in 2013 alsnog dit soort bekrompen meningen te lezen. Al sinds de stichting van de republiek er gedoe met de Koerden. Even daargelaten wiens fout het is of wat de oorzaak is, er is al sinds oktober 1923 (90 jaar!) geen oplossing voor ervoor. Mind you, de CHP is als partij al die tijd aanwezig geweest.

Er wordt telkens benadrukt dat er onschuldigen dood gaan, benadrukt dat het bloedvergieten moet stoppen, benadrukt, en noem het maar op. In 80 jaar (90 - AKP) is er werkelijk waar niets aan het probleem gedaan, zowat juist harder opgetreden, het probleem niet aangepakt, en je kent het wel. 80 jaar lang - waarin CHP zovaak de regeirng leidde - had men nog steeds niet door dat je het probleem (of hoe je het ook wil noemen) met geweld kon oplossen. Als het aan de MHP ligt is onderdrukken dé oplossing, en zo'n partij zit in de oppositie.

Het gejank van de Turkse partijen over de handelingen van AKP vind ik echt een bitchslap waard. Wat de oppositie (inclusief CHP) doet is alleen maar tegenwerken, alleen maar aangeven wat er fout gedaan wordt en whatnot. Aan oplossingsgericht denken wordt er niet gedaan, aan constructief meedenken ook niet. Bij het geringste wordt er moord en brand geschreeuwd en zijn 't landverraders.

Ik ben de starre houding van de Turken ook zat. Ze willen een oplossing, maar aan compromissen doen ze niet. Ja, ammehoela.

quote:
ulusa seslenirken arka fondaki Atatürk resmini kaldırdın,
Atatürk is géén god. Een held (+ alle hoeveelheden superlatieven die je kunt bedenken) vinden is tot daaraan toe, maar verafgoden is gewoon sadness.
pi_127374618
quote:

[..]

Ik dacht dat jij niet hield van generalisaties.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 20:38:17 #199
145738 superworm
is erbij
pi_127374620
Kan iemand trouwens het verschil uitleggen tussen traangas en griengas?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127374637
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:35 schreef Hierro het volgende:

[..]

Erdogan _O_
Misschien moet je weer naar Turkije komen?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:39:15 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127374680
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:37 schreef YazooW het volgende:
Gaat los nu op de Reuters stream
[ afbeelding ]
Beetje over een weer traangas granaten gooien :P Lijkt wel een spel :')
  maandag 3 juni 2013 @ 20:39:37 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127374702
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef superworm het volgende:
Kan iemand trouwens het verschil uitleggen tussen traangas en griengas?
Is het tweede niet gewoon belgisch :P

maandag 3 juni 2013 @ 20:39:40 #203
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127374706
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Beetje over een weer traangas granaten gooien :P Lijkt wel een spel :')
Mooie TV toch :P
  maandag 3 juni 2013 @ 20:40:24 #204
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374755
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Alweer generaliseer je.
Nee. Ik doel op de Turken die ik heb meegemaakt.. Ik zal er voortaan opletten niet meer te generaliseren :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef Hierro het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet hield van generalisaties.
Je hebt gelijk.
pi_127374793
Misschien moeten ze een woordvoerder aanwijzen en zeggen wat hun eisen zijn. Dit gaat zo nergens over.

Vooral het nachtvolk lijkt uit simpele rellers te bestaan.
pi_127374860
quote:

[..]

[..]

Leve Erdogan! O+
Je bent alweer aan het generaliseren. Misschien moet je daarmee eens stoppen? Verder bedankt voor je opheldering.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:42:29 #207
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374879
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Je bent alweer aan het generaliseren. Misschien moet je daarmee eens stoppen? Verder bedankt voor je opheldering.
Zie mijn vorige post.
pi_127374884
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:
Misschien moeten ze een woordvoerder aanwijzen en zeggen wat hun eisen zijn. Dit gaat zo nergens over.

Behalve dat de 'rellen' maar een klein deel van de beweging zijn. Vandaag staan gewone mensen weer massaal op hun balkons en terrassen lawaai te maken met potten en pannen.
pi_127374897
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er wordt nergens iets gezegd over Koerden, alleen over de PKK. De PKK is een terroristische organisatie. Natuurlijk vindt met het erg dat er samen wordt gewerkt met terroristen.
pi_127374931
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Behalve dat de 'rellen' maar een klein deel van de beweging zijn. Vandaag staan gewone mensen weer massaal op hun balkons en terrassen lawaai te maken met potten en pannen.
Klein deel, veel schade.

Maar kunnen de vreedzame betogers dan niet even gezamenlijk een verklaring opstellen ofzo?
pi_127374954
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Er wordt nergens iets gezegd over Koerden, alleen over de PKK. De PKK is een terroristische organisatie. Natuurlijk vindt met het erg dat er samen wordt gewerkt met terroristen.
Maar dat het probleem min of meer wordt opgelost, dat maakt niet uit?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:43:59 #212
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127374956
Heeft iemand een link naar hoe het kiesstelsel in Turkije werkt en dan in het Nederlands? Kan googlen wat ik wil, ik vind niets wat het duidelijk uitlegt.
pi_127374992
quote:

[..]

Een aanzienlijk deel van de Koerden ziet hen echter als bevrijder en steunen ze. Onderhandelingen zijn onvermijdelijk.
pi_127375037
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Klein deel, veel schade.

Maar kunnen de vreedzame betogers dan niet even gezamenlijk een verklaring opstellen ofzo?
Wat ze willen is dat de regering opstapt, althans dat riepen ze met duizenden afgelopen vrijdag toen ik in Istanbul was.
pi_127375044
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maar dat het probleem min of meer wordt opgelost, dat maakt niet uit?
Ja, is dat een oplossing? Als staat samenwerken met terroristen?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:45:40 #216
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127375046
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een aanzienlijk deel van de Koerden ziet hen echter als bevrijder en steunen ze. Onderhandelingen zijn onvermijdelijk.
Of je investeert in die delen en zorgt voor banen. Dan hoeven ze de PKK niet als verlosser te zien.
pi_127375054
quote:

[..]

Er is niets mis met samenwerken onderhandelen met de PKK mits de Turken en de Koerden er allebei met winst uitkomen.

Na 90 jaar mag het toch wel duidelijk zijn dat je de PKK niet kan negeren. Maar nee, blinde woede, zwart voor ogen en geen cm toegeven. Meh.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 20:46:10 ]
pi_127375131
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat ze willen is dat de regering opstapt, althans dat riepen ze met duizenden afgelopen vrijdag toen ik in Istanbul was.
En dan worden ze weer herkozen.

Laat ze met iets realistisch komen. Minder van bovenaf opleggen bijvoorbeeld. Meer interne partijdemocratie. Terugdraaien van alcoholwet, journalisten vrijlaten etc.
pi_127375133
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, is dat een oplossing? Als staat samenwerken met terroristen?
Onderhandelen blijkt een oplossing te bieden.
pi_127375137
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Of je investeert in die delen en zorgt voor banen. Dan hoeven ze de PKK niet als verlosser te zien.
Dat wordt al gedaan. Alleen los je daarmee 90 jaar lang achterstand niet zo snel op. En haat tussen de volken los je daarmee ook niet snel op, aangezien je ze op andere gebieden blijft achterstellen.
pi_127375149
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:43 schreef Ambipur het volgende:
Heeft iemand een link naar hoe het kiesstelsel in Turkije werkt en dan in het Nederlands? Kan googlen wat ik wil, ik vind niets wat het duidelijk uitlegt.
De toewijzing van parlementaire zetels geschiedt in twee fasen. Allereerst geldt er voor politieke partijen een landelijke kiesdrempel van 10%, ingevoerd na de militaire staatsgreep van 1980. Voor zogeheten onafhankelijke kandidaten, geldt de kiesdrempel niet. Partijen die de kiesdrempel niet weten te halen, worden uitgesloten van vertegenwoordiging in het parlement. In de tweede fase wordt in elk afzonderlijk kiesdistrict een vast aantal zetels naar evenredige vertegenwoordiging van de geldig uitgebrachte stemmen (volgens de methode D’Hondt) toegedeeld aan de onafhankelijke kandidaten en de partijen die de kiesdrempel hebben gehaald. Turkije kent 85 kiesdistricten, conform de 81 provincies, waarbij de drie grote steden Istanbul (3), Izmir (2) en Ankara (2) vanwege hun grote inwoneraantal meerdere kiesdistricten kennen. Istanbul levert in totaal 85 parlementariërs, Ankara 31 en Izmir 26.

http://www.turkije-instituut.nl/page/turks-kiesstelsel
pi_127375150
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er is niets mis met samenwerken onderhandelen met de PKK mits de Turken en de Koerden er allebei met winst uitkomen.

Na 90 jaar mag het toch wel duidelijk zijn dat je de PKK niet kan negeren. Maar nee, blinde woede, zwart voor ogen en geen cm toegeven. Meh.
Alle sehitler draaien zich om in hun graf.
Nee, als staat werk je niet samen met terroristen. Samenwerken ja, niet alleen onderhandelen.
pi_127375165
Het nieuwe logo van de AKP

pi_127375193
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:38 schreef zarGon het volgende:
Atatürk is géén god. Een held (+ alle hoeveelheden superlatieven die je kunt bedenken) vinden is tot daaraan toe, maar verafgoden is gewoon sadness.
Ik denk ook dat dat het probleem is van Turkije. Het verafgoden van Ataturk en zijn ideologie is absurd en ongezond. Naar mijn mening hindert dat de democratische ontwikkeling van het land. Er wordt weinig ruimte aangeboden aan andere ideologieën waardoor je al snel uitgemaakt wordt voor landverrader. En voor je het weet word je afgezet omdat het leger vindt dat je ideeën te veel afwijken van die van Ataturk. Dat is natuurlijk geen vrijheid en democratie.
pi_127375198
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Naïef. Realiteit is dat veel mensen Ocalan als held zien. Los je niet op met investeringen.
pi_127375205
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef HiZ het volgende:

[ afbeelding ]
:D
pi_127375224
quote:

[ afbeelding ]
:)

Edison bile pisman.
pi_127375232
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ja, precies. Standaard tekst.

Er zijn al meer dan 40.000 doden en alsnog wil je niet toegeven om de problemen in z'n geheel op te lossen zodat er niemand meer sterft. Peh.

quote:
Nee, als staat werk je niet samen met terroristen. Samenwerken ja, niet alleen onderhandelen.
Precies, dat is de oplossing! Leer je dan niets van het verleden?
  maandag 3 juni 2013 @ 20:49:21 #229
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_127375266
Bulldozer komt de barricade opruimen zodat de waterkanonnen er langs kunnen

pi_127375291
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

:)

Edison bile pisman.
Praat Nederlands.

Blijft absurd hoe jij hoopt op een anti-democratisch leger dat ingrijpt.
pi_127375303
quote:

[ afbeelding ]
:D.
pi_127375307
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, precies. Standaard tekst.

Er zijn al meer dan 40.000 doden en alsnog wil je niet toegeven om de problemen in z'n geheel op te lossen zodat er niemand meer sterft. Peh.

[..]

Precies, dat is de oplossing! Leer je dan niets van het verleden?
Ik zeg juist dat ze NIET moeten samenwerken. Jij hebt samenwerken doorgestreept en er onderhandelen van gemaakt, ik zeg dat dat niét het geval is.

Ik heb veel geleerd van het verleden. ;)
pi_127375322
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef De_Guidance het volgende:

Wanneer er alcohol bijkomt en de provocateurs los komen. Ik ben er zelf alleen bijgeweest rond 7 tm 8 uur. De rest hou ik voor gezien. Alle rellen kennen t zelfde patroon. Haren was een mooi voorbeeld in NL
  maandag 3 juni 2013 @ 20:50:33 #234
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127375341
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De toewijzing van parlementaire zetels geschiedt in twee fasen. Allereerst geldt er voor politieke partijen een landelijke kiesdrempel van 10%, ingevoerd na de militaire staatsgreep van 1980. Voor zogeheten onafhankelijke kandidaten, geldt de kiesdrempel niet. Partijen die de kiesdrempel niet weten te halen, worden uitgesloten van vertegenwoordiging in het parlement. In de tweede fase wordt in elk afzonderlijk kiesdistrict een vast aantal zetels naar evenredige vertegenwoordiging van de geldig uitgebrachte stemmen (volgens de methode D’Hondt) toegedeeld aan de onafhankelijke kandidaten en de partijen die de kiesdrempel hebben gehaald. Turkije kent 85 kiesdistricten, conform de 81 provincies, waarbij de drie grote steden Istanbul (3), Izmir (2) en Ankara (2) vanwege hun grote inwoneraantal meerdere kiesdistricten kennen. Istanbul levert in totaal 85 parlementariërs, Ankara 31 en Izmir 26.

http://www.turkije-instituut.nl/page/turks-kiesstelsel
Heb ik gelezen, maar wil diepere info :)
pi_127375373
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef YazooW het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is aan de achterzijde van het Besiktas stadion. Door mensen in Taksim wordt Besiktas nu als oorlogszone aangeduid.
pi_127375382
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Nee alle sehitler zouden natuurlijk willen dat Turkse en Koerdische jongemannen elkaar blijven doden voor helemaal niets.

Door wie word jij echt gebrainwasht? :')
pi_127375383
quote:
12s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Praat Nederlands.

Blijft absurd hoe jij hoopt op een anti-democratisch leger dat ingrijpt.
Ben jij geen Turk?
"Edison heeft zelfs spijt", staat er.
pi_127375414
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ben jij geen Turk?
"Edison heeft zelfs spijt", staat er.
Dit is een Nederlands forum.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:52:08 #239
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127375427
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Naïef. Realiteit is dat veel mensen Ocalan als held zien. Los je niet op met investeringen.
Op den duur wel degelijk.
pi_127375453
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik zeg juist dat ze NIET moeten samenwerken. Jij hebt samenwerken doorgestreept en er onderhandelen van gemaakt, ik zeg dat dat niét het geval is.

Ik heb veel geleerd van het verleden. ;)
Vertel eens, ben je voor of tegen een staatsgreep door het Turkse leger?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 20:52:58 ]
pi_127375504
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee alle sehitler zouden natuurlijk willen dat Turkse en Koerdische jongemannen elkaar blijven doden voor helemaal niets.

Door wie word jij echt gebrainwasht? :')
Zeg ik dat? Ik ben pro Turks-Koerdische samenleving. Ik ben echter wel anti PKK.
pi_127375520
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Op den duur wel degelijk.
Nee, dan ook niet. Misschien over 100 jaar.

Het is al die mensenlevens die die 100 jaar verloren gaan in ieder geval niet waard.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:54:41 #243
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127375584
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee, dan ook niet. Misschien over 100 jaar.

Het is al die mensenlevens die die 100 jaar verloren gaan in ieder geval niet waard.
Je snapt mij niet, geloof ik :P De PKK als vijand zien gaat niet helpen.. Dat snap ik.
Naast wat compromis is ontwikkeling nodig. Mensen die arm zijn zijn vatbaar voor een PKK strijd.
pi_127375592
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vertel eens, ben je voor of tegen een staatsgreep door het Turkse leger?
Daar zal het nu te vroeg zijn. Beter is het om de volgende verkiezingen af te wachten. Ik hoop dat akp heel wat stemmen zal verliezen.
pi_127375613
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik ben pro Turks-Koerdische samenleving. Ik ben echter wel anti PKK.
Kunstmatig.

Je wil de strijd met de PKK in leven houden. Aanzienlijk deel van de Koerden steunt Ocalan.

En jij bent fan van het oude regime en anti-Erdoğan. Het oude regime heeft het bestaan van Koerden ontkend en de taal verboden.
pi_127375630
quote:

[..]

Ja, da's leuk, maar aangezien Turkije op z'n zachts gezegd net zo schuldig is voor de huidige situatie wordt 't eens tijd om constructief mee te denken (als oppositie) in plaats van gaat schreeuwen voor elke stap die gezet wordt.

Met een "NEE" los je niets op.
pi_127375633
Even voor de duidelijkheid, het PKK terrorisme is pas een probleem sinds de staatsgreep van Evren. Ik snap niet waar mensen dat 100 jaar vandaan halen.
pi_127375644
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Daar zal het nu te vroeg zijn. Beter is het om de volgende verkiezingen af te wachten. Ik hoop dat akp heel wat stemmen zal verliezen.
pi_127375656
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

En je zei net dat je iets had geleerd van het verleden. Pfrt.
pi_127375667
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kunstmatig.

Je wil de strijd met de PKK in leven houden. Aanzienlijk deel van de Koerden steunt Ocalan.

En jij bent fan van het oude regime en anti-Erdoğan. Het oude regime heeft het bestaan van Koerden ontkend en de taal verboden.
Wat lul jij nou weer, leg mij geen woorden in de mond. Je quote net een bericht van mij dat ik VOOR een samenleving tussen Turksen en Koerden ben. Dram jouw mening niet door, lees wat er staat.
pi_127375782
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het PKK terrorisme is pas een probleem sinds de staatsgreep van Evren. Ik snap niet waar mensen dat 100 jaar vandaan halen.
Dat weet ik. Overigens bestaat de PKK langer maar heeft het inderdaad echt vorm en steun gekregen door de onmenselijke toestanden in de gevangenis van Diyarbakir.

Maar daardoor is dus voor veel Koerden Ocalan nu een held (wel een minderheid, gaat echter om aanzienlijke getallen). En dat krijg je er niet binnen 1 of 2 generaties uit. Vandaar de term honderd jaar.

Kun je je trouwens niet beter wenden op mensen die hopen op een nieuwe staatsgreep?
pi_127375799
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:55 schreef HiZ het volgende:
De Koerden waren er tentijde van Atatürk ook aanwezig in dat gebied eh. Ik doelde meer op het 'Koerdenprobleem' dan het 'PKK-probleem'.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:58:44 #253
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127375853
Hoe komen jullie erbij dat Ocalan held is voor Koerden.. Volgens mij valt dat allemaal wel mee.
pi_127375886
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef Ambipur het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat Ocalan held is voor Koerden.. Volgens mij valt dat allemaal wel mee.
Nou ja, hij heeft duidelijk wel zijn aanhangers.
pi_127375918
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer, leg mij geen woorden in de mond. Je quote net een bericht van mij dat ik VOOR een samenleving tussen Turksen en Koerden ben. Dram jouw mening niet door, lees wat er staat.
Hoe kun je dan voor een staatsgreep zijn? Bij de vorige is de PKK zowat ontstaan.

Vind je dat Koerden hun eigen taal mogen spreken? Waarom mocht dat niet voor Erdoğan?
pi_127375939
quote:

[..]

Anti zijn lost niets op. Als t dialoog niet opgezocht wordt met de grootste tegenstanders dan blijft het allemaal maar zwabberen. Oplossen die zaken.
pi_127375953
quote:
Voor een aanzienlijk deel van de Koerden wel.
pi_127376000
quote:
Zonder zijn aanhangers zou die pisvlek allang ergens in een grot wegrotten.
pi_127376003
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe kun je dan voor een staatsgreep zijn? Bij de vorige is de PKK zowat ontstaan.

Vind je dat Koerden hun eigen taal mogen spreken? Waarom mocht dat niet voor Erdoğan?
Natuurlijk mogen zij dat, net zoals wij Arabisch mogen spreken, en ieder ander volk daar hun eigen taal mag spreken.
pi_127376055
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen zij dat, net zoals wij Arabisch mogen spreken, en ieder ander volk daar hun eigen taal mag spreken.
Waarom spreekt dit zo erg tegen met de ideologiën die je aanhangt? _O-.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:02:37 #261
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127376067
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft duidelijk wel zijn aanhangers.
Natuurlijk, maar ik ken meer Koerden die anti-PKK zijn, dus laten we niet doen of alle Koerden pro-PKK zijn. :)
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Voor een aanzienlijk deel van de Koerden wel.
Wat is een aanzienlijk deel volgens jou?
pi_127376120
Meeste Koerden in Turkije vinden hem geen held. Het is dus een minderheid. Maar wel een grote groep in getallen.
pi_127376230
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:02 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik ken meer Koerden die anti-PKK zijn, dus laten we niet doen of alle Koerden pro-PKK zijn. :)

[..]

Wat is een aanzienlijk deel volgens jou?
Het percentage BDP-stemmers per provincie geeft een aardig beeld denk ik.
Tunceli-'Koerden' vallen hier een beetje buiten. En heel veel Koerden stemmen ook AKP (Gaziantep, Urfa etc)
pi_127376367
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dan neem ik het terug en bied ik mijn excuses aan.

Is echter wel in tegenspraak met de ideologie die je lijkt aan te hangen.
pi_127376375
Wat Turkije nu nodig heeft is zo iemand als Job Cohen. Eentje die met de groepen aan tafel gaat zitten met een flinke pot thee erbij :+
pi_127376400
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef Beathoven het volgende:
Wat Turkije nu nodig heeft is zo iemand als Job Cohen. Eentje die met de groepen aan tafel gaat zitten met een flinke pot thee erbij }:(
Inderdaad.
pi_127376552
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Inderdaad.
heeft die ook weer een missie.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:10:33 #268
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127376578
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef Beathoven het volgende:
Wat Turkije nu nodig heeft is zo iemand als Job Cohen. Eentje die met de groepen aan tafel gaat zitten met een flinke pot thee erbij :+
Met biskrem.
pi_127376657

Lekkerder
pi_127376823
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkerder
Kinders, ik heb een raadsel voor jullie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2013 21:14:47 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 21:14:50 #271
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127376842
quote:
17s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Met biskrem.
[ afbeelding ]
koekje erbij dus?
pi_127376873
M'n ticket is binnen, dus overmorgen eens gaan kijken hoe die nieuwe alcohol wet het nachtleven in Istanbul beinvloed. Nu nog even kijken of ik een goedkoop tweedehands gasmaskertje op de kop kan tikken :)
  maandag 3 juni 2013 @ 21:15:52 #273
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127376907
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:11 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkerder
:9 Alle Turkse koekjes zijn lekker.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:16:11 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127376930
  maandag 3 juni 2013 @ 21:16:27 #275
pi_127376944
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:49 schreef YazooW het volgende:

[ afbeelding ]
Het gaat los!
  maandag 3 juni 2013 @ 21:19:07 #276
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127377125
de waterkannonen zie ik niet ,zullen wel tegengehouden zijn door de vele versperingen
pi_127377126
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat los!
Was dat het :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127377160
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:15 schreef aerdt het volgende:
M'n ticket is binnen, dus overmorgen eens gaan kijken hoe die nieuwe alcohol wet het nachtleven in Istanbul beinvloed. Nu nog even kijken of ik een goedkoop tweedehands gasmaskertje op de kop kan tikken :)
mooi uniform en witte helm erbij.

Echt wat voor meneer aart. Die chagrijn die sesamstraat in de jaren 80 in zn greep hield. ;)
pi_127377166
Wat een gas zeg.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:20:48 #280
pi_127377250
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het begin, ja.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:20:48 #281
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127377251
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef Ketchupcurry het volgende:
Wat een gas zeg.
je zal der maar wonen :o
pi_127377307
Deju wat een rook/gaswolk
A murky, forgotten land.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:21:29 #283
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127377308
aan de andere kant verzamelde zich steeds meer demonstranten
de weg ligtt bezaaid met versperringen tegen de opmars van de oproerpolitie
pi_127377379
pi_127377401
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

je zal der maar wonen :o
Je zal maar net je was opgehangen hebben :'(
A murky, forgotten land.
pi_127377446
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 21:23:37 #287
145738 superworm
is erbij
pi_127377466
En pieptoon.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 3 juni 2013 @ 21:23:42 #288
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_127377475
ahh beeld op zwart
pi_127377591
Men vliegt zo erg snel door de voorraden heen. Er schijnt al tussen steden te worden gehandeld om de voorraden op peil te houden. Hoe waarschijnlijk is het dat men pesticiden aan t gebruiken is of gaat gebruiken als de voorraden op zijn?
  maandag 3 juni 2013 @ 21:25:31 #290
pi_127377605
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Helaas, dat was het ;(
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 21:25:37 #291
145738 superworm
is erbij
pi_127377621
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je zal maar net je was opgehangen hebben :'(
Barst je spontaan in huilen uit.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127377633
Ergens nog andere streams van hetzelfde?
A murky, forgotten land.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:25:49 #293
pi_127377638
quote:
Ooggetuige Istanbul: 'Vrijdagavond was mijn eerste aanraking met een traangaswolk'

weblog Op dag vier van de protesten in Istanbul begint het weer onrustig te worden, schrijft de Nederlandse Willem van de Riet (25) die sinds acht maanden in de Turkse stad woont. 'Ik zie voetbalfans van de normaal enorm rivaliserende clubs Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas samen scanderend tussen de ravage op Taksim plein.'

De avond is gevallen op dag vier van de grootscheepse protesten in Istanbul en volgens de laatste berichten op Facebook en Twitter beginnen Besiktas en Taksim weer onrustig te worden. Veel mensen verzamelen zich opnieuw in de wijken waar de demonstraties van dit weekend eindigden in een gewelddadige botsing met de politie. In de Kanyon Mall, om de hoek van mijn werk, was het alweer vroeg raak.

Een protest door honderden betogers tegen de restaurantketen Kitchenette mondde uit in hard politieoptreden in de anders zo rustige en luxe winkelcentrum. Kitchenette is eigendom van de Dogus Holding, een groot familiebedrijf met verschillende nieuwsmedia die bekritiseerd wordt vanwege een te grote pro-overheid houding en minimale berichtgeving over de protesten. De ober die na de protesten bij het restaurant de stoelen op het lege terras weer schoonveegt, weet wat ook de regering duidelijk is: de protesten in Istanbul zijn nog niet voorbij.

Potten en pannen
Ik woon hier nu zo'n acht maanden en nog niet eerder waren de straatprotesten zo intens en zo langdurig. Sinds vrijdag zijn er elke avond massa's mensen op de straat om te protesteren. De met traangas en waterkanonnen bewapende aanwezige politie tegenover hen. De mensen die binnen zijn, staan op hun balkons of dakterrassen met potten en pannen lawaai te maken. Er hangt een sfeer van verandering, onrust en verwachting. Een sfeer die kippenvel geeft. Wat een paar dagen begon als een protest tegen het volbouwen van een park met een winkelcentrum is verworden tot een algeheel volksprotest tegen de regering.

Het besef dat de geruchten van grote protesten op vrijdag serieus waren kwam toen onze taxichauffeur 's avonds niet naar mijn huis wilde rijden, dat om de hoek van het Taksim plein ligt. Na hem te hebben overgehaald om ons toch naar Taksim te brengen kwamen we (mijn huisgenote en ik) in het midden van een soort oorlogszone terecht. Het hele plein was uitgestorven, behalve de aanwezigheid van een leger ME met gasmaskers en schermen en een paar verdwaalde mensen die rennend met een doek voor hun gezicht en tranende ogen weg probeerden te komen van het traangas - een groep waar wij na vijf seconden buiten de taxi ook bij hoorden. Een bizarre versie van een plein dat normaal gesproken druk is met uitgaande mensen, kebab zaakjes en taxi's.

Het protesterend publiek is wisselend, van echte relschoppers voorop tot voornamelijk heel gewone mensen die ook mee willen demonstreren, tot simpelweg nieuwsgierige mensen die met een biertje in hun hand staan te kijken. Mensen dragen shawls, mondkapjes, of hele gasmaskers voor hun gezicht om zich te weren tegen het enthousiasme van de politie voor het gebruik van traangas.

Waterkanonwagen
Dicht bij de politie komen is gevaarlijk en ik begrijp waarom Amnesty het politiegeweld al veroordeeld heeft. Vrijdagavond was mijn eerste aanraking met een traangaswolk. Het is geen pretje. We kwamen terecht in een menigte betogers die voorbij een waterkanon probeerde te komen. Telkens wanneer de waterkanonwagen met grote snelheid in de richting van de betogers chargeerde trok men zich een paar meter terug. Daarna bewoog de menigte zich weer in de richting van het Taksim plein aarzelend, omdat de zwaailichten van het waterkanon nog steeds oplichtten achter een rookgordijn van gas.

Gedurende het weekend is de dynamiek van de protesten veranderd. De politie heeft na grote internationale druk het Taksim plein en Gezi park verlaten en nu zijn het de demonstranten die de politie opzoeken in Besiktas, waar het werkkantoor van Premier Erdogan staat. De demonstraties lijken de stad te verbinden. Zoals Meltem, een collega tegen me zei: 'eindelijk zijn mensen weer met elkaar samen in deze stad'. Een mooi beeld dat me van gisteren bij is gebleven onderschrijft dat: voetbalfans van de normaal enorm rivaliserende clubs Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas samen scanderend tussen de ravage op Taksim plein, niet gestoord door de verschillende kleuren van hun clubshirts.

Citroensap
Als ik praat met collega's en Turkse vrienden zijn mensen vooral boos. Boos vanwege het excessieve geweld van de afgelopen dagen, vanwege de geplande ontworteling van het centrale Gezi park om een winkelcentrum te bouwen, terwijl er veel belangrijkere politieke zaken horen te spelen. En boos vanwege de houding van de premier en de overheid, die zich niets aan lijken te trekken van wat er op straat geroepen wordt. Een houding die vrijdag werd samengevat door de deputy van de regerende AK-Partij op zijn Twitter account: 'Het is duidelijk dat er mensen zijn die behoefte hebben aan gas. (...) het systeem dient gehoorzaamd te worden' (Sirin Ünal ).

Het eerste betwijfel ik, nadat ik inmiddels een paar keer citroensap in mijn ogen heb geknepen om het brandende gevoel van het gas te neutraliseren. Met het laatste lijkt de stad het in ieder geval zeker niet eens te zijn. Voorlopig gaat er hier nog niemand naar bed.

Willem van de Riet (25) is projectmanager bij een internetbedrijf in Istanbul.
Bron: Volkskrant
pi_127377677
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:25 schreef superworm het volgende:

[..]

Barst je spontaan in huilen uit.
:D
A murky, forgotten land.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:28:07 #295
pi_127377789
  maandag 3 juni 2013 @ 21:31:33 #296
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127378033
quote:

[..]

Samenwerken?

Oglum...
pi_127378036
Lekker humaan is erdogan
pi_127378206
quote:
Nou dan vergis je je. Vooral onder de Noord Koerden is hij een gigantische held. Het is meer Apoisme geworden.

Someones terrorist is another men freedom fighter
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2013 @ 21:34:45 #299
145738 superworm
is erbij
pi_127378292
Haha, er komt een gast langsblazen met z'n opgepimpte auto :') @ Ankara-stream
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 3 juni 2013 @ 21:34:46 #300
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127378293
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:33 schreef Djibril het volgende:

[..]

Nou dan vergis je je. Vooral onder de Noord Koerden is hij een gigantische held. Het is meer Apoisme geworden.

Someones terrorist is another men freedom fighter
Ik doel op de Turkse Koerden..
pi_127378356
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik doel op de Turkse Koerden..
Wat Koerden zien als Noord-Koerden ;)

Maar goed dit is geen Koerdische strijd back on topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')