quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Omdat er niet inhoudelijk op gereageerd wordt. Ik wil het inpeperen bij de Erdogan aanhangers zodat ze weten wie ze steunen.quote:
About time idd.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Hebben de rebellen nu al iets van een woordvoerder?
Nog altijd beter dan zijn tegenstanders.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat er niet inhoudelijk op gereageerd wordt. Ik wil het inpeperen bij de Erdogan aanhangers zodat ze weten wie ze steunen.
Hij heeft vandaag wel voldoende aangetoond niet perse Erdogans aanpak te steunen, toch?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:33 schreef Capi het volgende:
@Che_ ja het is inderdaad andersom, afijn, je begrijpt mijn analogie
@PrepperNL dat is een geheel andere discussie
@Triggershot Ja natuurlijk maar functie van doel en daadwerkelijke uitoefening van de betreffende functie gaan niet altijd geheel samen, maar ik weet niet in hoeverre Gul ook de betreffende functie naar behoren uit voert.
Wie zijn er hier eigenlijk Erdogan aanhangers?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat er niet inhoudelijk op gereageerd wordt. Ik wil het inpeperen bij de Erdogan aanhangers zodat ze weten wie ze steunen.
Gevalletje good cop, bad cop? Zoals Poetin en Medvedev...quote:Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft vandaag wel voldoende aangetoond niet perse Erdogans aanpak te steunen, toch?
Als het verdere escallatie terugdringt, vind ik het prima.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gevalletje good cop, bad cop? Zoals Poetin en Medvedev...
Ja vandaag laat hij zien het niet eens te zijn met de bewoordingen van Erdogan, maar dat zou ook een tactische zet kunnen zijn. Ik volg de Turkse politiek niet meer zo dus ik kan alleen afgaan op deze statement, vandaar dat ik vraag of zijn functievervulling ook voldoet voor beide (of meerdere) kanten van het politieke spectrum in Turkije.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij heeft vandaag wel voldoende aangetoond niet perse Erdogans aanpak te steunen, toch?
escalatie.... dit is een poluraire volksrevolutie. dat wil je toch niet zomaar stoppen lijkt mij.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als het verdere escallatie terugdringt, vind ik het prima.
Turkije is een beetje een bizar land, de slechte dingen die er zijn, zijn net niet despotisch en lang niet alles is zo democratisch en transparant zoals het dient te zijn, dus of het echt wordt vervuld naar zoals het hoort? Dan zou ik nee zeggen, maar dat is omdat Turkije nog in een transitie is als je het mij vraagt.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:37 schreef Capi het volgende:
[..]
Ja vandaag laat hij zien het niet eens te zijn met de bewoordingen van Erdogan, maar dat zou ook een tactische zet kunnen zijn. Ik volg de Turkse politiek niet meer zo dus ik kan alleen afgaan op deze statement, vandaar dat ik vraag of zijn functievervulling ook voldoet voor beide (of meerdere) kanten van het politieke spectrum in Turkije.
Noem dan eens een Arabische leider die is afgezet als gevolg van de Arabische lente, terwijl hij 4x democratisch is verkozen en oppositie toestaat, als je gaat vergelijken zorg dan op z'n minst dat het geen appels en peren zijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:39 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
escalatie.... dit is een poluraire volksrevolutie. dat wil je toch niet zomaar stoppen lijkt mij.
Kijk om turkije heen al die landen hebben zich de laatste jaren vrijgevochten van de dictaturr, waarom gun jij dat de turken niet?
Zin die slechter dan zijn arabische buren ofzoiets?
Volksrevolutie? Terwijl die de meeste stemmen heeft al 3x op rij..waarbij er gezegd mag worden dat er steeds meer stemmen bij komen. Volksrevolutie? Terwijl de meerderheid van het volk niet meedoet aan de protesten?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:39 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
escalatie.... dit is een poluraire volksrevolutie. dat wil je toch niet zomaar stoppen lijkt mij.
Kijk om turkije heen al die landen hebben zich de laatste jaren vrijgevochten van de dictaturr, waarom gun jij dat de turken niet?
Zin die slechter dan zijn arabische buren ofzoiets?
Alsof die 50% ook daadwerkelijk kiezers van hem zijn. Dat percentage is sowieso lager.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Volksrevolutie? Terwijl die de meeste stemmen heeft al 3x op rij..waarbij er gezegd mag worden dat er steeds meer stemmen bij komen. Volksrevolutie? Terwijl de meerderheid van het volk niet meedoet aan de protesten?
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Volksrevolutie? Terwijl die de meeste stemmen heeft al 3x op rij..waarbij er gezegd mag worden dat er steeds meer stemmen bij komen. Volksrevolutie? Terwijl de meerderheid van het volk niet meedoet aan de protesten?
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:43 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Alsof die 50% ook daadwerkelijk kiezers van hem zijn. Dat percentage is sowieso lager.
Kolonel en revolutionair Khadafi is jarenlang gekozen door het Libische volk en de volksraden, oppositie is binnen diezelfde raad altijd toegestaan geweest en vervolgens is ie door de NAVO afgezet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Triggershot het volgende:
Noem dan eens een Arabische leider die is afgezet als gevolg van de Arabische lente, terwijl hij 4x democratisch is verkozen en oppositie toestaat, als je gaat vergelijken zorg dan op z'n minst dat het geen appels en peren zijn?
Omdat als voorbeeld blanco stemmen uiteindelijk naar de grootste partij gaan, en zo zijn er meer dingen.quote:
ja haha hitler was ook gekozen.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem dan eens een Arabische leider die is afgezet als gevolg van de Arabische lente, terwijl hij 4x democratisch is verkozen en oppositie toestaat, als je gaat vergelijken zorg dan op z'n minst dat het geen appels en peren zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |